Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Üdv Urak!

Köszönöm az ötleteket, ebből aztán válogathatok kedvemre ;). Igazából mindnél a homlokomra csaptam, hogy ez hogy nem jutott eszembe :). Amúgy a kenyeres trükköt ismerem, de azt nem kockáztatom meg. Amúgy valsz. ebből a hibából adódóan a 4.sebességem hajtó fogaskerekének 2 fogának letört a sarka. Ilyet, ha valakinek van fölös, szívesen átveszek(ES 250/2 vagy TS 250)! És ha Miskolc közelében tudtok jó főtengelyest hajtókarcsere céljából, ne tartsátok vissza!

Mégegyszer kösz,

kr
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Nekem megvan ékelve a kuplungom. De már így vettem a motort. Eddig semmi negatív hatását nem vettem észre.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Seclusion írta:Bambi mester! A rugókat sejtettem, hogy cserélni kell, lamellákban annyit terveztem, hogy magát a kuplungot kikönnyíttetem a neten található leírás alapján. Most már csak azt kell kiimádkoznom, hogy jó minőségű főtengőt összehozzak egy ugyanilyen jó kuplunggal, mert az egyelőre nincs. Az egy darabot (ha az jó egyáltalán), ami van, az megy az utcai motorba. Ebből a szempontból ő fontosabb :D

Andrá$! Ezt pedig azt hiszem a személyes tapasztalat mondatja veled :) De puding próbája az evés, majd ha előttem lesz a gép, minden kiderül. Addig pedig még van kis idő :)
Hol van a neten kuplung könnyítés? Én még soha nem láttam, pedig érdekes téma. (illetve a szocimotoroson van egy, de az inkább vicc)
A MZ váltó pedig nem bírja a fordulatszámot, kár próbálni a pudingot, ez tuti tipp! :wink:
Hülyén nézne ki a gyorsulási versenyen, ahogy üveghangig kipörgeted, majd vársz, hogy leessen a fordulat és váltani tudj! #-o
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

young boys írta:
Atilla írta: Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.
Szerintem ezzel egészitsd ki...
" A csapágy belső gyűrűjébe egy metszett furattal ellátott betétet kell tenni, "
A többi megoldás jó.
Javaslom hogy egy erősebb-vagy (csavar erősségben) 10-es keménységű-szár kell.
Csak a 2 végén legyen menet.És kellene egy tömör vas anyag.Abban egy furat...A többit meg már tudod hisz használod. :D
Nem vagyok motorszerelő, szóval hosszú évek szoktak eltelni két csapágycsere között. Egy rendes műhelyben cső meg idom az mindig van, mindenféle metszett furat meg 10-es keménységű szár az nincs. :D
Értem én, hogy jobb a te módszered, de az enyémnek az egyszerűség a lényege. Ha már nekiállnék, csinálnék hozzá egy feszítőpatront és az a tökély, de azért, hogy 5 évente elővegyem fölösleges. :D
Ez a méretes dűbel is tetszik, jó ötlet!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Bambi mester! A rugókat sejtettem, hogy cserélni kell, lamellákban annyit terveztem, hogy magát a kuplungot kikönnyíttetem a neten található leírás alapján. Most már csak azt kell kiimádkoznom, hogy jó minőségű főtengőt összehozzak egy ugyanilyen jó kuplunggal, mert az egyelőre nincs. Az egy darabot (ha az jó egyáltalán), ami van, az megy az utcai motorba. Ebből a szempontból ő fontosabb :D

Andrá$! Ezt pedig azt hiszem a személyes tapasztalat mondatja veled :) De puding próbája az evés, majd ha előttem lesz a gép, minden kiderül. Addig pedig még van kis idő :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Seclusion írta:Köszönöm a válaszokat! Az a probléma, hogy az álmom az nem mindössze 30 lóerő, annál valamivel több :) Minimum 40 fölé szeretném föltornászni, bár nem tudom mekkora reális esélye van ennek. Gyorsulási versenyekre szeretném használni a gépet, esetleg Balassagyarmaton kipróbálni magam vele :)
40 LE is ki bír simán a kúp,nem kell semmilyen segéd megoldás.Viszont rugókat cserélni kell,a lamellák maradhatnak.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kr írta:Üdv Urak!

Olyan csapágyat, ami csak 1 oldalról hozzáférhető, hogyan szednétek ki? ES 250/2 váltó.
Kellőképp felmelegited a blokkfelet és akkor magától kiesik :D
Vagy veszel csavarboltban egy belevaló dübelt,kicseréled a benne lévő csavart hosszabra(előtte ráhajtasz egy anyát tövig),berakod a csapágyba,jól meghúzod hogy megfeszüljön és akkor jöhet a Gabsic által javallot csődarab az alátéttel és szépen kihuzatod egy anyával.Nem kell hegesztgetni semmit.
De ha 100 C fok köré felmelegited a blokkfelet akkor egy kis kézzel ütögetésre kiesik a helyéről.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Seclusion írta:Köszönöm a válaszokat! Az a probléma, hogy az álmom az nem mindössze 30 lóerő, annál valamivel több :) Minimum 40 fölé szeretném föltornászni, bár nem tudom mekkora reális esélye van ennek. Gyorsulási versenyekre szeretném használni a gépet, esetleg Balassagyarmaton kipróbálni magam vele :)
Szerintem akkor lesznek még ott gondok a váltóval is :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Köszönöm a válaszokat! Az a probléma, hogy az álmom az nem mindössze 30 lóerő, annál valamivel több :) Minimum 40 fölé szeretném föltornászni, bár nem tudom mekkora reális esélye van ennek. Gyorsulási versenyekre szeretném használni a gépet, esetleg Balassagyarmaton kipróbálni magam vele :)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Atilla írta: Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.
Szerintem ezzel egészitsd ki...
" A csapágy belső gyűrűjébe egy metszett furattal ellátott betétet kell tenni, "
A többi megoldás jó.
Javaslom hogy egy erősebb-vagy (csavar erősségben) 10-es keménységű-szár kell.
Csak a 2 végén legyen menet.És kellene egy tömör vas anyag.Abban egy furat...A többit meg már tudod hisz használod. :D
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Atilla írta:Én úgy szoktam kiszedni, hogy a csapágy belső gyűrűjével kb megegyező méretű vas vízvezetékcsövet 3-4 hefttel odahegesztem a csapágyhoz. (amilyen csövet épp találok, a tökéletes a kb 30-40 cm-es egy oldalán menettel) Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.

Égjen a pofám a barbár módszereim miatt mi? :oops:
Nem rossz módszer. (tulképp a kasztnisok horpadás-kihúzója lekoppintva...)
Az én módszerem is hasonló: csavart szoktam belehegeszteni a csapágyba (az említett csapágynál 10-es vagy 12-es csavar), kell egy nagy átmérőjű cső, amibe a csapágy külső gyűrűje belefér, ezt a csavarra rádugni, majd egy nagy alátét ami nagyobb mint a cső, utána anya a csavarra, és az anyát hajtva szépen kijön a csapágy. Ha közben a blokkfél a rezsón pihen, akkor könnyebb a kihúzatás. :-({|=
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha nem kétévente egyszer kell onnan kivenni a csapágyat megéri elkészíteni ezt a 3-4 darabból álló szerkentyűt. Hegesztés nem valami kíméletes, de működik.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Én úgy szoktam kiszedni, hogy a csapágy belső gyűrűjével kb megegyező méretű vas vízvezetékcsövet 3-4 hefttel odahegesztem a csapágyhoz. (amilyen csövet épp találok, a tökéletes a kb 30-40 cm-es egy oldalán menettel) Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.

Égjen a pofám a barbár módszereim miatt mi? :oops:
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Speciális célszerszámmal kell kiszedni a zsákfuratból. A csapágy belső gyűrűjébe egy metszett furattal ellátott betétet kell tenni, ebbe hajtod be a belevalót, így befeszíted a gyűrűbe a betétet. Ennél a csavarnál fogva ki tudod húzni, melegítés mellett.
Vagy kenyérrel is lehet, de kiszakadhat a blokk.

Az ék az erőzárásra van kitalálva, úgy mint a kúp, a retesz pedig alakzárásra, nyírásra.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Üdv Urak!

Olyan csapágyat, ami csak 1 oldalról hozzáférhető, hogyan szednétek ki? ES 250/2 váltó.

És csatlakozom az előttem szólókhoz, az éket egy perc alatt nyírná el kuplung. Sajnos olyan a főtengely kialakítása és mérete, hogy nem tesz lehetővé más megoldást. Nekem se tetszik, ez van.

kr
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha ékelni akarnád az rosszabb lenne mint a gyári kúp, és elmegy a centrikusság is. Íves reteszt viszont simán lehet csinálni, egy darab megfelelő méretű is elég lehet, csak a horony eléggé gyengíti a tengelyt, ezért nem is érdemes ilyet csinálni, csak az a 3dolog kell amit lentebb írt Alfa.
Szóval meg lehet csinálni és működni is fog egy ideig.

Bordástengely legjobb dolog, viszont krva drága. Főleg ha csak egy egyedi darab kell :(
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Gépészeti szempontból pedig a dupla ék sem megoldás, mert nem tudod úgy megmunkálni h ugyanakkora terhelést vegyenek fel (nem tudsz pontosan 180 fokot beállítani).

Ahol a kpl. nem kúpos, ott 1 félét használnak: bordástengely. Ilyenre viszont nem tudom, hogy lehetne gazdaságosan átalakítani.

Amúgy a gyári kúp ha jól van feltéve, 30 lovat is simán elbír, van itt egy angol mz tuning könyv (le lehet tölteni), abban írják. 3 dolog kell hozzá: jó főtengely, jó kuplung, megfelelő nyomaték.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Seclusion írta:Sziasztok!

Nem vagyok aktív olvasója a topiknak, így lehet, hogy már feltett kérdéssel fordulok hozzátok. Leforgott a 250es ETZ-men a kuplung, és az az ötlet merült föl bennem, hogy mi lenne, ha megcsináltatnám ékesre? Későbbiekben fogok építeni egy tuning ETZ-t is, és erre is ezt a megoldást gondoltam, ott akár dupla ékesen is meg lehetne csinálni. Szeretném kikérni a véleményeteket! - Az önzáró kúpot mindenféleképpen meg akarom fejelni valami plusz rögzítéssel, mert nem igazán bízok meg benne, szóval a lebeszélést kérlek hanyagoljátok :) Köszönöm!
Nekem egyszer pörgött le kuplung 16-vagy 17 éves koromban. Utána megtanultam fölrakni. :-D Szerintem az a kúp tökéletesen jó oda, de hanyagollak a lebeszéléssel.
Mivel az egy kúp, ha megcsúszik hosszirányban is lecsúszik a tengelyről. Szóval nem tehetsz oda éket, mert az nem ér semmit.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Nem vagyok aktív olvasója a topiknak, így lehet, hogy már feltett kérdéssel fordulok hozzátok. Leforgott a 250es ETZ-men a kuplung, és az az ötlet merült föl bennem, hogy mi lenne, ha megcsináltatnám ékesre? Későbbiekben fogok építeni egy tuning ETZ-t is, és erre is ezt a megoldást gondoltam, ott akár dupla ékesen is meg lehetne csinálni. Szeretném kikérni a véleményeteket! - Az önzáró kúpot mindenféleképpen meg akarom fejelni valami plusz rögzítéssel, mert nem igazán bízok meg benne, szóval a lebeszélést kérlek hanyagoljátok :) Köszönöm!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Lóri írta:Üdv!

Kérdésem az lenne mennyi km-t megy el egy főtengely? nemrég lett felújítva, fúrva, csapágyazva...stb.

Csak úgy a kíváncsiság kedvéért kérdezem a tapasztalatokat!

Köszi

Két kerék, két ütem, két betű: Mz
kisMZ-k kb 20-30ezer km-t. utána szétverődik a főtengely a csapágyban. de ha 5 Ft-os kínai csapágyat tettél bele akkor jóval hamarabb :twisted: :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Lóri írta:Üdv!

Kérdésem az lenne mennyi km-t megy el egy főtengely? nemrég lett felújítva, fúrva, csapágyazva...stb.

Csak úgy a kíváncsiság kedvéért kérdezem a tapasztalatokat!

Köszi


Két kerék, két ütem, két betű: Mz
milyen motor ?milyen hajtokar? :-k milyen olaj?
A viz szalad, a kő marad!
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Kérdésem az lenne mennyi km-t megy el egy főtengely? nemrég lett felújítva, fúrva, csapágyazva...stb.

Csak úgy a kíváncsiság kedvéért kérdezem a tapasztalatokat!

Köszi


Két kerék, két ütem, két betű: Mz
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Üzemanyagellátás topic. Szedd szét és takarítsd ki az alapjárati rendszert, aztán állítsd be az alapjárati keveréket.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Alex_TS
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
Tartózkodási hely: Ózd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alex_TS »

A következő lennne a problémám: Van egy MZ TS 125-ösöm, amin egy ETZ 150 karburátor van (már így vettem). A motornak nincs alapjárata csak hidegen, amikor rajta van a szivató. Amikor már meleg, és levettem a szivatót, ha megállok üresben folyamatos gázfröccsökkel kell megakadályoznom a lefulladást. Kezdetben még motorfékes üzemben szépen püffögött, de már csak búg. Amúgy jól húz, csak ez az alapjárati problémája van. Ha valaki tud, kérem segítsen!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Oké, de nem biztos, hogy a forgástengelyre merőleges a törés, ezért alakzáróan átviszi a nyomatékot, a csapágy meg összetartja.
Kocogtasd meg a tengelyvéget oldalról, és ha erős ellenállása van és szépen cseng, akkor jó, de ha csak tompa a kopogás akkor meg kéne próbálni kicsit húzni kifelé, lehet kiesik, ha törött akkor úgyis mindegy.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Igy akép alapján már végképp nem értem hogy mi van...


Na lépek mert még vár rám 10 km motorozás... :mrgreen:
Megyek a barátnőmhőz... :smt049
És már igy is kések mert itt fórumozok... :oops: :oops: :oops: ](*,)
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

csikin írta:"Lehet centírozás kéne" Ez könnyen lehet.
Egy darabból vannak kimunkálva a sonkák, lehet eltört a főtengelyed :roll: ?
Szóval ha a sonkákat fogod kézzel a blokkhoz és nem mozognak, és mozgatod a főtengely (nem a forgórész) végét akkor minden irányban lötyög? :shock:
Igen!Pontosan ez a szitú!
És ha ráteszem a kulcsot akkor simán áttekerem a motort vele.Ezért nem gyanakszom törésre.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

young boys írta:Napi használatban van a gép.Úgy hogy nem egyszerü mutatvány lenne a "szétboritás"!
Kill3r tanácsád ellenőrizd le!!!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

"Lehet centírozás kéne" Ez könnyen lehet.
Egy darabból vannak kimunkálva a sonkák, lehet eltört a főtengelyed :roll: ?
Szóval ha a sonkákat fogod kézzel a blokkhoz és nem mozognak, és mozgatod a főtengely (nem a forgórész) végét akkor minden irányban lötyög? :shock:


Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csikin 2010.11.18. 23:29-kor.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

KILL3R etz írta:Nem lehet, hogy a forgórészed van fent csálén a főtengelyen?
Az jól van fent.Egyenletes a hézag mindenhól.Töltés van.Hangja nincs.Se álló se forgó helyzetben nem üt.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

csikin írta: Szerintem szét kéne borítanod télire,
Napi használatban van a gép.Úgy hogy nem egyszerü mutatvány lenne a "szétboritás"!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem lehet, hogy a forgórészed van fent csálén a főtengelyen?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Nem tudom...
Olyan mintha az a tengely vég vagy minek nevezzem külön lenne felrakva...
Szinte teljesen külön életet él kivéve a forgást.
Nekem olyannak tünik mintha 2 darabból lenne és a "külső" darab nem illeszkedik a belsőn és ezért lóg.
Simán tudom minden irányban mozgatni miközben a főtengely áll mint a cövek...
egyszerüen nem értem hogy mi van...
Nem bánnám ha valaki tudna egy főtengely fotót berakni hogy jobban lássam hogy hogyan is néz ki és mi lehet a bibi...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

young boys írta:Nem csapágyas a motor...Bambi mester azt mondta hogy tegyek rá elektronikus gyújtást(ez az olcsobbik javitási mód és elmegy vele a nagyjavitásig) vagy cseréljek főtengelyt...
Ez útóbbit most még nem szeretnék...
Lehet, hogy csak egy főtengely centírozás kéne?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Nem csapágyas a motor.
Levettem a hengert és ahogy mozgattam a megszakitó bütyköt (benyulva a blokkba) nem éreztem a főtengely elmozdulását.Nem tudom hogyan van megoldva a főtengely jobb oldala de nekem úgy tünik mintha nem 1 darabból lenne.
A másik hogy a generátor forgórésze se mozdúl meg (és menet közben se hallom hogy surlódna a forgórész) ha mozgatom a tengely véget.
Szóval nem értem hogy miért lóg.
Csapágy csere ezen tünetek alapján még nem indokólt!
Bambi mester azt mondta hogy tegyek rá elektronikus gyújtást(ez az olcsobbik javitási mód és elmegy vele a nagyjavitásig) vagy cseréljek főtengelyt...
Ez útóbbit most még nem szeretnék...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

A főtengely egyáltalán nem lóghat, nemhogy még kalimpáljon is. Szerintem szét kéne borítanod télire, és csapágycsere, vagy főtengelyjavítás/csere. Akármilyen gyújtást is teszel rá nem lesz az igazi. A gyári megoldású jeladót is szétkoptatja 1-2mm ütés, nem beszélve a hajtórúdról, alsó felső csapágyáról stb...
Szóval én szétszedném:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

conus írta:
young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
a kalimpáló tengely mellett könnyen falsot szívhat a motor. de ha nem kezdesz valamit a kalimpálással, nagyon ráb... fázol. :x
Az az érdekes hogy a karterban meg nem mozog a főtengely...
A Sub-ee féle halos gyújtást teszem rá mert az csapágyazva van és megvezeti a főtengely végét és akkor már nem kalimpál.De kitalálok addig is valamit rá...
Már naggyából megvan fejben hogy mit is kellene csinálni vele...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Az enyémen is kalimpálgat egy kicsit,mondjuk nem vészes még,de jobb már nem lesz :(

Mit lehet ilyenkor tenni? Főtengót még nem igazán szeretnék cserélni ha nem muszály :cry:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
a kalimpáló tengely mellett könnyen falsot szívhat a motor. de ha nem kezdesz valamit a kalimpálással, nagyon ráb... fázol. :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

kiszsebi írta:
young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
előbb a kipufogó topikban is ezt kérdezted
csak másképp.
adódhat
sőt, sok minden mástól. de a gyújtás az baromi fontos!!!!
Mivel tanácstalan vagyok és csak ezekre tudok tippelni ezért 2 helyen is megkérdeztem...
Azt tudom hogy a gyújtás nagyon fontos...
De egyenlőre csak gyüjtök Subb-ee féle elektronikus kütyükre...(több mindent akarok majd egyszerre venni)
Köszi a segitséget!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
előbb a kipufogó topikban is ezt kérdezted
csak másképp.
adódhat
sőt, sok minden mástól. de a gyújtás az baromi fontos!!!!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

90w80 van benne, kösz majd megnézem
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Sűrű az olaj, a melegben jó olaj a téli (?) hidegben már nem biztos. (induláskor)
Próbáld meg kisebb holtjátékkal.
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

helló, Az mitől van hogy amikor kis TS-t egyesbe rakom behúzott kuplungal meg akar indulni? a karnál be van állítva a 3mm-es holtjáték
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Igen elgondolkoztam a fúráson :-k de Bambi mestert még nem kérdeztem meg hogy vállal-e.
Örülnék ha elküldenéd a bejáratás módszerét! :smt026
Köszönöm!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

én megfúratnám bambi emberrel.

bejáratásra meg van egy leírásom, Dénes nagy örömömre alá tudja támasztani h működik, ha érdekel akkor priviben elküldöm. :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Sziasztok!
Úgy döntöttem hogy felújítom a blokkot (még soha nem turkáltam blokkban :oops: ) és lenne egy pár kérdésem!

1: Etz a dugattyút gondolom ki kellene cserélnem :roll: :

Kép

Kép

Kép

Milyen gyártmányú dugattyút vegyek?
Miből álljon a bejáratás?

2: Az olaj leeresztő menete megvan repedve =D> (ezért csöpögött! #-o ) Mit tudnék vele kezdeni :-k ?

Szerintem lessz még kérdésem majd a későbbiekben az tuti! :evil: ](*,)
A válaszokat előre is köszönöm! :mrgreen:
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

kr írta:Szia festékes,

Van nagy TZ-m, úgyhogy megtartom. Amúgy neten rendeltem utánvéttel. Már belehegesztettem 2cm-t egy kis TS lánckerék lehúzóba, az pont rámegy, erre meg a 12-es menetes szár fossa el magát, amivel lehajtanám. Kib@szott mód rá van szopódva. Érdemes a kuplungot hőlégfúvóval megmelegíteni?

kr
Szia ok rendben!

Nekem még eddig lejött,de olyanról is hallottam,hogy vörösre melegitették, akkor sem adta meg magát,lehet hogy fémragasztóval,vagy a jó ég tudja mivel barmolták rá! ](*,)

Persze próbáldd meg, reméhetőleg sikerrel jársz,ha mégse vannak itt igazi szerelő guruk ilyenkor ha elakadok mindig segitenek,most is biztos lesz egy-két tippjük! \:D/
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Szia festékes,

Van nagy TZ-m, úgyhogy megtartom. Amúgy neten rendeltem utánvéttel. Már belehegesztettem 2cm-t egy kis TS lánckerék lehúzóba, az pont rámegy, erre meg a 12-es menetes szár fossa el magát, amivel lehajtanám. Kib@szott mód rá van szopódva. Érdemes a kuplungot hőlégfúvóval megmelegíteni?

kr
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Amazon [Bot] valamint 67 vendég