Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Közben összehasonlítottam egy ETZ és az ES dugattyút, csak a magasságukban térnek el, így a hajtókar felső részének hasonlónak kell lennie. Eltérés szerintem csak a alsó csap átmérőjében, esetleg a hajtókar hosszában lehet. Aki akar majd ES-t felújítani, hasznos lehet.

kr
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Felrakva ftp-re
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Nekem megvan. Akinek kell írjon privit.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

ha leszedtem megy ftp-re
De ha valakinek már lent van akkor, fölteheti ő is..vagy mail ba ha belefér...

Nekem még küzdenem kell hogy leszedjem
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Friggyes Mester írta:Már megtaláltam én is...
"Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.
Megkérdezhetem hogy hol? :roll:
letölthető példányban?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Már megtaláltam én is...
"Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

kr írta:Kösz a hozzászólásokat,

én is ezen a véleményen vagyok. Van amúgy egy olyan érzésem, hogy minden amit árulnak az alul megvezetett; gondolom ezt abból hogy a képeken mindhez van 2db -szemre- az alsó csapra való alátét. Az egyedüli aggályom, hogy ha az alul vezetettnek a felső része vékonyabb, akkor a csapágy a persely, meg a csapszeg között ide-oda járkál majd. Azt, hogy mi az amit itthon lehet kapni MZ 250 néven, továbbra is rejtély :) Ha az a mérettáblázat jó, akkor pl tuti nem jó ES-re, mert az felül, ha jól emlékszem 26 széles, alul meg 18.

kr
Akkor ne hallgass rám, mert én a TS-nél alul-fölül 22mm-re emlékszem! :shock:
Vagy az az ETZ :?:
Már teljesen elbizonytalanodtam... :?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

5-10 perces járatás többet árt, mint használ... :roll:

Szerk: Inkább amikor elrakod zárd el a benzincsapot, és járasd ki belőle amennyire tudod... A maradék meg max az úszóház aljába pudvásodik bele...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KILL3R etz 2010.11.23. 21:46-kor.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Motor téliesités? Hm.... Amikor az idő engedi,röff neki,hadd menjen egy kicsit! :D Igy egyikőtök sem puhul el,vagy megy tönkre :twisted:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

->havonta 1x fel kell tölteni az akksit árammal, desztillált vízzel,
->havonta célszerű beböffenteni a motort egy 5-10 percre h a karburátorban ne rakódjon le a gané(bár ha jó helyen tankolsz akkor no para),
->gumiabroncsokban a nyomást célszerű a felére visszaengedni,
->végül, a legfontosabb: NE MOSSAD LE!

:twisted: :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Üdv mindenkinek!
Tudom h nem ide való a téma amivel kapcs. írni szeretnék de remélvén h itt is kapok választ szeretném megkérdezni h mit kell elvégezni 1 Mz-n ha le akarom tenni télire? Annyit tudok h az akksit ki kell venni és elrakni fagymentes helyre és teletankolni a tankot h ne rozsdásodjon. Meg persze a motort olyan helyre tenni ahol nincs kitéve az időjárásnak :) Ha esetleg van még vmi hasznos tipp mit kell elvégezni, akkor várom a hozzászólásokat! :)
Köszi előre is!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Kösz a hozzászólásokat,

én is ezen a véleményen vagyok. Van amúgy egy olyan érzésem, hogy minden amit árulnak az alul megvezetett; gondolom ezt abból hogy a képeken mindhez van 2db -szemre- az alsó csapra való alátét. Az egyedüli aggályom, hogy ha az alul vezetettnek a felső része vékonyabb, akkor a csapágy a persely, meg a csapszeg között ide-oda járkál majd. Azt, hogy mi az amit itthon lehet kapni MZ 250 néven, továbbra is rejtély :) Ha az a mérettáblázat jó, akkor pl tuti nem jó ES-re, mert az felül, ha jól emlékszem 26 széles, alul meg 18.

kr
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

kr írta:Azt én írtam Attila :)

Tudom h oda van írva hogy ES + TS, de az nem derül ki hogy 4vagy 5 sebességes TS-ről van-e szó, azt hiszem ott is van eltérés. Itthon is csak rendelni lehet, megkérdezem a csávót hogy: az MZ 250-ben benne foglaltatik az ES is? - Hát ő azt nem tudja.
Tényleg te írtad! :-# :D
Pedig ott alul a képeken látszik a rajz a méretekkel.
A TS-ES ugyanaz, az ETZ már tuti alul megvezetett, és 32-es csapszeget kapott, ezért 40-es az alsó mérete.
Úgy tudom, hogy a TS250/1-nél váltottak, abból van ilyen is-olyan is.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

ES és TS ugyanaz felül vezetett hajtórúd.
250/1 méretben ugyanaz, de alul vezetett
etz 250 méretben alsó csap nagyobb és alul vezetett
Elvileg ES TS és /1 összecserélhető, Bamibi biztos tudja, én már kérdeztem tőle, de elfelejtettem pontosan mi a helyzet :(
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Azt én írtam Attila :)

Tudom h oda van írva hogy ES + TS, de az nem derül ki hogy 4vagy 5 sebességes TS-ről van-e szó, azt hiszem ott is van eltérés. Itthon is csak rendelni lehet, megkérdezem a csávót hogy: az MZ 250-ben benne foglaltatik az ES is? - Hát ő azt nem tudja.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Atilla írta:Mielőtt előkapod a sarokcsiszolót, :D olvasd el a "Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.
Elég régi könyv, talán börzén, vagy antikváriumban még beszerezhető.
A korának ellenére szerintem alapmű, tele számításokkal meg érthető magyarázatokkal.
Az alapok benne vannak, nem kell hozzá gépészmérnöknek lenni és pont passzol korban és témában a MZ-hez.
Hülye azért nem vagyok :D Ahogy az egyik tuning könyvben írták, "A fémet, amit egyszer kiszedtél, nem tudod visszatenni" :) Megfontolt vagyok ilyen téren. Az a könyv meg könyvtárban is megvan, meg ha jól emlékszem, pár hete töltöttem le digitálisan. De lehet keverem egy másikkal :P
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

kr írta:Sziasztok!

A 250-es TS és ES hajtókar megegyezik? Mindenhol MZ 250-ként árulják, és egy boltos se tudja megmondani. Az ES-nek 130 a csap-középpont távolsága, 22 a felső, 35 az alsó csap átmérő.

kr
A válasz pont itt van a szomszéd topikban!

http://www.yatego.com/teilesiggi/p,497669536543e,493950e5d3b5a7_7,pleuel---satz-mz-es-ts-250-inklusive-nadellager
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Seclusion írta:
MP1 írta:Seclusion!
Ha megadod a privi címedet, elküldök neked egy-két tuningleírást.
P.
A profil infómban megtalálható: herszi kukac hotmail pont com, ez az msn, a seclusion04 kukac gmail pont com pedig a hagyományos kapcsolattartásra használt e-mail címem. Előre is köszönöm szépen!
Mielőtt előkapod a sarokcsiszolót, :D olvasd el a "Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.
Elég régi könyv, talán börzén, vagy antikváriumban még beszerezhető.
A korának ellenére szerintem alapmű, tele számításokkal meg érthető magyarázatokkal.
Az alapok benne vannak, nem kell hozzá gépészmérnöknek lenni és pont passzol korban és témában a MZ-hez.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

sunbim írta:Attila: ...,,Úgyhogy ne járjon a szám, mert az újat meg Bambival szándékozom megcsináltatni... :oops: ,,

:lol: Jaa. :mrgreen: Sok sikert hozzá Atti. :smt023

...amúgy én inkább a turista osztályhoz tartozom (alacsonyabb ford.szám) mint a racingosokhoz :lol:

Seclusion. Sok sikert a ,,vállalkozáshoz" . Beszámolókat kérünk! :D

Hatalmas munka lesz részemről, de biztos sikerül! :D

Egyébként én is a kis fordulat nagy nyomaték híve vagyok, szinte már erotikusan ívelő teljesítménygörbével. :smt023
Nem gyorsulok, nem versenyzek, csak haladok, meg dombot mászok.
Valóságban MZ-ből a 250 ccm növelése nélkül nem tudom megcsinálni, ha teljesítményt akarok, akkor a teljesítménygörbe csúcsosodik és eltolódik nagyobb fordulatszám felé. ](*,)
Mostanában ezért szolidabbra vettem a figurát. Inkább a megbízhatóságra meg a vezethetőségre kezdtem gyúrni. Már öregszem, úgyhogy inkább többet tanulok, meg számolok és kevesebb forgácsot állítok elő! :wink:
És egy csomó dolgot nem csinálok meg, amitől jobban menne a MZ, de kevésbé lenne kezes/ hamar széthullana.
Például ezért fogok a Bambival kuplungot csináltatni, mert nem tudom hol a könnyítés határa. Azért az évek alatt összegyűltek róla információim, na meg mikor a harmadik is széthullott biztos rájönnék meddig lehet könnyíteni. :D
De erre már nem vagyok hajlandó.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Sziasztok!

A 250-es TS és ES hajtókar megegyezik? Mindenhol MZ 250-ként árulják, és egy boltos se tudja megmondani. Az ES-nek 130 a csap-középpont távolsága, 22 a felső, 35 az alsó csap átmérő.

kr
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fores »

Na akkor segitsetek...Sikerült a Páromat rávenni a motorvezetésre,tavasszal kezdjük...viszomt,a kis TS-t fel kell ujitsam neki,kb 3 dc viz jött ki a blokkbok(6 éve nem üzemelt)és megette a csapágyákat..Kérdés:MILYEN számozásu a nagyobb csapágy az,ami a ftg-nél van?(szimplán)
fores
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Attila: ...,,Úgyhogy ne járjon a szám, mert az újat meg Bambival szándékozom megcsináltatni... :oops: ,,

:lol: Jaa. :mrgreen: Sok sikert hozzá Atti. :smt023

...amúgy én inkább a turista osztályhoz tartozom (alacsonyabb ford.szám) mint a racingosokhoz :lol:

Seclusion. Sok sikert a ,,vállalkozáshoz" . Beszámolókat kérünk! :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

MP1 írta:Seclusion!
Ha megadod a privi címedet, elküldök neked egy-két tuningleírást.
P.
A profil infómban megtalálható: herszi kukac hotmail pont com, ez az msn, a seclusion04 kukac gmail pont com pedig a hagyományos kapcsolattartásra használt e-mail címem. Előre is köszönöm szépen!
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Seclusion!
Ha megadod a privi címedet, elküldök neked egy-két tuningleírást.
P.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

MP1 írta:Seclusion!

Az angol MZ tuningleírásból másoltam ki ezt a kis részt.
P.
Köszi! Hasznos infó!

Még azt a kérdést tenném fel - és ez már nem OFF :) -, hogy a váltó, mi miatt nem bírja a fordulatot? SÚLY? Vagy eleve a szerkezeti kialakítás az, ami miatt kudarcba fullad a dolog? - Mellesleg a 8000, amennyiben valós, még elég biztató.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Seclusion!

Az angol MZ tuningleírásból másoltam ki ezt a kis részt.
P.

Kép
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Szóval észrevetted, hogy mi a rossz, módosítottad a receptet és rá akarsz beszélni, hogy nem vicces az a könnyítés, hiszen a tiéd nem csúszik meg 300ccm-el sem! :D
Hát ez nem szép dolog! [-X

Elolvastam újra azt a cikket, még van pár hibája, de inkább hagyjuk. Én amúgy sem vagyok nagy kuplungkönyítgető szakember!
Az enyém elég gyáva módon módosított ezekhez képest, évek óta bírja de azóta sem bátorodtam. Úgyhogy ne járjon a szám, mert az újat meg Bambival szándékozom megcsináltatni... :oops:
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Mennyi okos ember van itt...De tényleg
(Itt mindenki gépészmérnök?)
:mrgreen:
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

2008. augusztusa óta nyúzom a konstrukciót. De a vita nem az én asztalom. :mrgreen:

Kép

Attila. Igen, a cikkben leírta a szerző (Csorba Tamás) hogy egy acél és egy parafa lamellát kispórolt. De én ezt nem javasolnám.

..."ha nem hagysz rajta egy "abroncsot" (mint Bambi képén) akkor nagy fordulaton széthullhat az egész.,,
Megvan rá az esély. Kockáztatok. :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Atilla írta:Tényleg szép!
A "nem pontos" feliratú tolómérő nagyon vidám! :mrgreen:
Saccolónak volt használva 2 tizedet csalt.Ha esetleg valaki használta volna ne mérjen hülyeséget :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

sunbim írta:Attila: "Az említett vicces kuplung könnyítés pedig igen csekély tömegcsökkenés mellett nagyban csökkenti a tapadó felületet, amit a fent leírtak miatt egyáltalán nem szabad!,,

A szocimotorosokk cikke alapján megépítve nem jár tapadó felület csökkenéssel, Ha! nem szedsz ki lamellákat! Nekem is így lett megcsinálva,

kicsivel több mint 800gramm tömeg csökkenés mellett, és nagyon frankón működik a 300ccm-el is. :smt023
Hát én rég olvastam, de úgy emlékszem ki kell venni belőle lamellákat. Lehet, hogy azóta módosították, vagy én emlékszem rosszul. A másik, pedig az, hogy ha nem hagysz rajta egy "abroncsot" (mint Bambi képén) akkor nagy fordulaton széthullhat az egész.
De majd újra elolvasom, mert ezek szerint nem jól emlékszem rá.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Perec írta:
csikin írta:Perec: Abból a tájékoztató adatból származik maga a teljesítmény :D
P=M*omega
Én csak annyit tettem észrevételként:
A maximális _teljesítmény_ (((és a tömeg))) határozza meg a _elsősorban_ a jármű gyorsulását 0-100-ra. Ezután jöhet a minél jobb váltó, minél kisebb főtengely tehetetlenség, stb. de a maximális nyomaték adatnak önmagában nincs hatása a gyorsulásra.

Vegyünk példának egy szívódízelt, meg egy benzinest azonos pl. 1600 köbcentivel. A dízel agyonveri nyomatékban a benzinest, gyorsulásban pedig szinte csak ebben a kategóriában vannak 15 mp feletti autók... Még a 100ccm-el nagyobb, 1700-as dízel astra is 17mp alatt van 100-on a 132Nm-ével.
Vagy vehetünk egy nyomatékos, 1800 ccm krúzer vs. 600-as sport példát is. :)

Azt megértem, hogy ha egy f1-es autóból kiszereljük a váltót, kereket, vagy teszünk rá egy 1:10000 végáttételt stb. akkor egy megrakott kama3 is legyorsulja, ez világos.
A dízeleket ne vegyük ide, pláne ne a főtengelyen megadott nyomatékadatokkal, mert alacsony a fordulatszámuk és a keréken amúgy is ki tudja milyen forgatónyomaték van.
Lássuk tisztán az összefüggéseket, leírom bővebben!
Az összefüggés a felső képleten látszik, vagyis annak a motornak nagyobb a teljesítménye, amelyik magasabb fordulaton adja ugyanazt a nyomatékot. Azonos fordulaton pedig annak nagyobb a teljesítménye, amelyiknek nagyobb a nyomatéka.
A gyorsuláshoz pedig nyomaték kell a keréken. Ennek a motor tuningban két útja van:
1 Alacsony fordulaton brutális nyomatékú motor. \:D/
2 Kis nyomaték, de nagy fordulaton. \:D/

Mindkét esetben úgy módosítjuk az áttételt, hogy a maximálisan elérni kívánt sebesség a teljesítménygörbe csúcsára jusson.
Vagyis, az első esetben hosszú áttételt használva a motor nagy forgatónyomatékából nagy forgatónyomaték lesz a keréken is.
A második esetben pedig a rövid áttétellel a kis nyomatékból a nagy fordulatszám elvesztése árán csinálunk nagy nyomatékot a kerékre.
A végeredmény ugyanaz. Nagy teljesítmény!
Onnan indult a téma, hogy az MZ váltó nem bírja a fordulatot, vagyis, ha nem akarunk csillió összegeket rákölteni egyedi alkatrészekre az első módszerre kell gyúrni.
Az okosok majd megmondják mennyi az a kritikus fordulat, én azt mondom max. 8000. Ott a váltónak vége, meg amúgy is nagyok az MZ-ben a tömegek, hosszú a löket, magas a dugó fejmagassága, stb stb. Elég sok indok van, hogy ne növeljük égig a fordulatszámot. (persze, ha 400m-re építünk gépet és nem számít a lé, akkor nincs indok!) :D
Akkor pedig az elővesszük az egyes számú receptet és 8000 max fordulatszámra minél nagyobb forgatónyomatékot próbálunk elérni a főtengelyen. Amikor ez megvan, jöhet az áttétel módosítás, amivel átvisszük a kerékre, hogy a max elérni kívánt sebességnél legyen a görbe csúcsa.
Az elv egyszerű, ez a fajta tuning viszont nagyon nem az! :D

Vagy a másik út, hogy fogjuk a csillió összeget és megoldjuk vele minden gondunkat, hagy pörögjön a motor mint a szélkakas a viharban. Ez a kettes recept, nem vezetem végig, gondolom már érthető.
Mellesleg szerintem, a kettes recepttel és sok pénzzel lényegesen egyszerűbb lenne megoldani a tuningot! :-"

És akkor a görbék alakjáról még nem is beszéltünk, mert ugye az sem elhanyagolható szempont, ha nem túl szűk a használható fordulatszám tartomány.
Lehet, hogy tényleg a zúzdába kellene menni... :twisted:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2010.11.22. 22:01-kor.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:kicsivel több mint 800gramm tömeg csökkenés mellett, és nagyon frankón működik a 300ccm-el is. :smt023
OFF
:mrgreen:
az asztalon :D
:mrgreen:
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Attila: "Az említett vicces kuplung könnyítés pedig igen csekély tömegcsökkenés mellett nagyban csökkenti a tapadó felületet, amit a fent leírtak miatt egyáltalán nem szabad!,,

A szocimotorosokk cikke alapján megépítve nem jár tapadó felület csökkenéssel, Ha! nem szedsz ki lamellákat! Nekem is így lett megcsinálva,
Kép
kicsivel több mint 800gramm tömeg csökkenés mellett, és nagyon frankón működik a 300ccm-el is. :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Atilla írta: Végül is valahol el kell kezdeni. :D
Járj utána nagyon, gyűjts sok infót, realizáld a céljaid, számolj sokat és csak ezután faragj! Sok helyen keveset!
Szóval csak ésszel!
Azt hiszem ennél jobb tanács tőlem nem telik! :wink:
Várom az infókat én is!
Sok sikert hozzá! :D
Köszi szépen! :) Már összekapartam pár könyvet a témából, azokat bőszen olvasgatom is, és többek közt ezért is írtam ide a fórumra, mivel kezd összeállni a kép, és nem árt, ha több embert is meghallgatok az ötleteimről. Korábban csináltam egy rezót a széria gépemre, azt a kipufogó topikban be is linkeltem, hatásos lett nagyon :D - letépte a kuplungom. De az még csak tapogatózás volt... Ennek ellenére az emberek reakciója alapján elég jól sikerült :)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

:) Gyorsításhoz rendelkezésre álló erő: F = (M*i)/r
F: kerék kerületén ébredő erő
M: rendelkezésre álló nyomaték
i: összáttétel
r: kerék sugara

Hol bújt el a teljesítmény? :)
Inkább zúzdába ezzel szerintem.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

csikin írta:Perec: Abból a tájékoztató adatból származik maga a teljesítmény :D
P=M*omega
Én csak annyit tettem észrevételként:
A maximális _teljesítmény_ (((és a tömeg))) határozza meg a _elsősorban_ a jármű gyorsulását 0-100-ra. Ezután jöhet a minél jobb váltó, minél kisebb főtengely tehetetlenség, stb. de a maximális nyomaték adatnak önmagában nincs hatása a gyorsulásra.

Vegyünk példának egy szívódízelt, meg egy benzinest azonos pl. 1600 köbcentivel. A dízel agyonveri nyomatékban a benzinest, gyorsulásban pedig szinte csak ebben a kategóriában vannak 15 mp feletti autók... Még a 100ccm-el nagyobb, 1700-as dízel astra is 17mp alatt van 100-on a 132Nm-ével.
Vagy vehetünk egy nyomatékos, 1800 ccm krúzer vs. 600-as sport példát is. :)

Azt megértem, hogy ha egy f1-es autóból kiszereljük a váltót, kereket, vagy teszünk rá egy 1:10000 végáttételt stb. akkor egy megrakott kama3 is legyorsulja, ez világos.
Kép
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Perec írta:
Atilla írta: Hülye példa, de szélső esetben 40 lóerőt (mondjunk inkább 30kW-ot, az kb. ugyanannyi, de épp eszű mértékegységben, így még számolni is lehet vele) csinálni úgy is lehet, hogy minden adat marad, csak 12000-es fordulaton adja le a MZ. Így kerek 30kW a vége és láss csodát nem fog jól gyorsulni a gép.
Ugyanis nem a főtengelyen mért lóerők gyorsítanak, hanem a keréken mért forgatónyomaték.
Ami pedig az áttételen át egyenesen arányos a főtengelyen mért forgatónyomatékkal.
Természetesen a teljesítmény gyorsít, ugyanis mozgási energiát kell bevinni. Az pedig teljesítmény idő szorzat. A motor maximális nyomatéka csak egy tájékoztató adat, kb. annyit jelent, hogy milyen alacsony fordulaton adja a teljesítményt. A hajabusza is pörög, mint a villanymotor, mégis tűrhetően gyorsul :)
Hát nem jól tudod, de ezen nem veszünk össze! [-X
Mondok egy példát és meg fogod érteni:
Ha képzeletben a Hajabusa hátsó lánckerekét előre teszed, az elsőt meg hátra, akkor elég gyatrán fog gyorsulni. (gondolom ebben egyetértünk) :D
A motorhoz viszont nem nyúltunk, így a főtengelyen mért teljesítmény ugyanakkora maradt.
Viszont az áttétel miatt a hátsó keréken a forgatónyomaték nagyon lecsökkent ezért szarul gyorsul, de az alig gyorsulás közben a kuplungot ugyanúgy széttépi, ha az alul van méretezve! :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Seclusion írta:
csikin írta:Seclusion: Majd tájékoztass a fejleményekről :)
Az meglesz, mert úgyse bírom magamban tartani :D
Terveim szerint jövő tavasszal fogok érdemlegesen nekiugrani, addigra lesz elegendő pénz és remélhetőleg szabadidő is.
Végül is valahol el kell kezdeni. :D
Járj utána nagyon, gyűjts sok infót, realizáld a céljaid, számolj sokat és csak ezután faragj! Sok helyen keveset!
Szóval csak ésszel!
Azt hiszem ennél jobb tanács tőlem nem telik! :wink:
Várom az infókat én is!
Sok sikert hozzá! :D
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

csikin írta:Seclusion: Majd tájékoztass a fejleményekről :)
Az meglesz, mert úgyse bírom magamban tartani :D
Terveim szerint jövő tavasszal fogok érdemlegesen nekiugrani, addigra lesz elegendő pénz és remélhetőleg szabadidő is.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

ω
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Perec: Abból a tájékoztató adatból származik maga a teljesítmény :D
P=M*ω

Köszi Seri19 az omegát :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csikin 2010.11.22. 17:25-kor.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Atilla írta: Hülye példa, de szélső esetben 40 lóerőt (mondjunk inkább 30kW-ot, az kb. ugyanannyi, de épp eszű mértékegységben, így még számolni is lehet vele) csinálni úgy is lehet, hogy minden adat marad, csak 12000-es fordulaton adja le a MZ. Így kerek 30kW a vége és láss csodát nem fog jól gyorsulni a gép.
Ugyanis nem a főtengelyen mért lóerők gyorsítanak, hanem a keréken mért forgatónyomaték.
Ami pedig az áttételen át egyenesen arányos a főtengelyen mért forgatónyomatékkal.
Természetesen a teljesítmény gyorsít, ugyanis mozgási energiát kell bevinni. Az pedig teljesítmény idő szorzat. A motor maximális nyomatéka csak egy tájékoztató adat, kb. annyit jelent, hogy milyen alacsony fordulaton adja a teljesítményt. A hajabusza is pörög, mint a villanymotor, mégis tűrhetően gyorsul :)
Kép
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Seclusion: Majd tájékoztass a fejleményekről :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Na! Ez válasz jobban kielégítette a kíváncsiságom :) Köszönöm!
Megjegyzem, hogy ha az arányokat számolod a 30kW/70001/p elég bődületes forgatónyomatékot feltételez.
Szerintem ilyen számokkal nem fog összejönni persze azért drukkolok neked!
Nem. Nem is szándékoztam ezt megpróbálni. Én 10.000-es rpm-et szeretném elérni, és itt próbálkozni. Abban bízok, hogy itt besegít a szakmai tudásom, és egy kis elektronikával meglőve, sikerül kisajtolnom belőle jó teljesítményt. Megpróbálom a változtatható hosszúságú kipufogót megvalósítani... Ugye ezt az erős kokszosodás és a tömítés miatt nem nagyon erőltették (kivéve a Suzuki féle power szelep rendszerben), de egy versenygépnek nincs sok ideje kokszosodni :) Max minden verseny után takarítás, ami meg úgy vélem, vele jár. De egyelőre ezek tervek, majd mikor eljön a tettek ideje, akkor derül fény sokmindenre.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Seclusion írta:No a végére már mindenki ír mindent :D Mindenesetre első körben akkor marad a gyári kúpos megoldás... A fordulatszámról még annyit, hogy haverom 150es ETZje jelenleg 7000en pörög, de még elviseli. Igaz, hogy két külön kategória ez a motor, meg az enyém, és én se "csak" 7000 ig szeretném pörgetni, de első nekifutásnak jó lesz a gyári. Aztán ha nagyon nem bír magával, akkor kitalálok rá valami mást. Mondjuk a fordulatszámot csodálom, hogy nem viseli el, a nyomatékot még jobban megérteném.

Kuplungkönnyítésnél én is csak a szocimotoros cikket ismerem, de az miért is vicc? Csakhogy értsem is, ne csak olvassam, és elfogadjam.
Előrebocsátom, hogy engem csak érdekel a téma, szeretek vele foglalkozni, agyalni, ezt-azt kipróbálni, nem vagyok nagy tuning szaki. Ha tuti bejáratott és biztos tudás kell kérdezd inkább Bambit! :)
A szocis kuplungkönnyítést olvastam, a baj vele a következő:

Hogy tuti érthető legyen, kezdem Ádámtól és Évától! :-({|=
Szóval a 40Le, amit írsz sokat mond, de mégsem annyira. Ugye az MZ 20 körül van, amit 6000 körül ad le. (Ne szóljon be senki, csak kerekítgetek, hogy egyszerűbb legyen fej-számolni) :D
Hülye példa, de szélső esetben 40 lóerőt (mondjunk inkább 30kW-ot, az kb. ugyanannyi, de épp eszű mértékegységben, így még számolni is lehet vele) csinálni úgy is lehet, hogy minden adat marad, csak 12000-es fordulaton adja le a MZ. Így kerek 30kW a vége és láss csodát nem fog jól gyorsulni a gép.
Ugyanis nem a főtengelyen mért lóerők gyorsítanak, hanem a keréken mért forgatónyomaték.
Ami pedig az áttételen át egyenesen arányos a főtengelyen mért forgatónyomatékkal.
Ahol a kuplung helyezkedik el és próbál megtapadni
Megjegyzem, hogy ha az arányokat számolod a 30kW/70001/p elég bődületes forgatónyomatékot feltételez.
Szerintem ilyen számokkal nem fog összejönni persze azért drukkolok neked! \:D/

De nem az én véleményem a lényeg, hiszen tuningolni jó! =D>
A lényeg, hogy az így-úgy megnövelt forgatónyomatékot a kuplung viszi át.
Az említett vicces kuplung könnyítés pedig igen csekély tömegcsökkenés mellett nagyban csökkenti a tapadó felületet, amit a fent leírtak miatt egyáltalán nem szabad! Valójában inkább növelni kéne, amit meg nem nagyon lehet. Ezért jobb híján marad a rugó csere, hogy a lamellák nagyobb erővel nyomódjanak össze. (Lásd fizika tankönyv súrlódási kúp)
Kb ennyi elmélet mára elég, nem túl bonyolult, de azért remélem, hogy nem tudtad és segítettem! :mrgreen:
Ma nagyon ráérek, úgyhogy a többieknek, meg bocs a hosszú szövegért... :oops:
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Tényleg szép!
A "nem pontos" feliratú tolómérő nagyon vidám! :mrgreen:
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ez szép! Köszönjük! :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Minta segítségnek
Kép
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

No a végére már mindenki ír mindent :D Mindenesetre első körben akkor marad a gyári kúpos megoldás... A fordulatszámról még annyit, hogy haverom 150es ETZje jelenleg 7000en pörög, de még elviseli. Igaz, hogy két külön kategória ez a motor, meg az enyém, és én se "csak" 7000 ig szeretném pörgetni, de első nekifutásnak jó lesz a gyári. Aztán ha nagyon nem bír magával, akkor kitalálok rá valami mást. Mondjuk a fordulatszámot csodálom, hogy nem viseli el, a nyomatékot még jobban megérteném.

Kuplungkönnyítésnél én is csak a szocimotoros cikket ismerem, de az miért is vicc? Csakhogy értsem is, ne csak olvassam, és elfogadjam.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 47 vendég