Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Nandor írta:
nyakas írta: igen , kell kicsit /furni,faragni/ :-" /1 ua.ETZ ok \:D/
Konkrétabban megéri vagy túl nagy meló?
túl nagy melo
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Helló!

Már egy ideje szenvedek az etz 125-ösöm kuplungjával,sosem sikerül normálisan összerakni.Most például nem emel ki rendesen,tehát ha beteszem egyesbe úgy,hogy kuplung be van nyomva akkor lefullad.
A jobb oldali dekni lévő csavart állítgattam már eleget pont annyira hogy még be lehessen húzni a kuplungkart de úgy se emel ki.
Kérdésem az lenne hogy a kuplungkosár (amin a fogaskerék is van) és a belső aluminium agy közé hátúlra ahol találkozik a két alkatrész a hajtott tengely vonalában,hogy oda kell e alátétet tenni vagy nem? Ha nem teszek oda akkor ha pl behúzom a kuplungot és külön forog ugye a külső kosár meg a belső agy akkor nem lesz nagy a súrlódás ha meg van húzva fixre a balmenetes anya? Ha meg kell tenni akkor meg lehet hogy azért nem emel ki rendesen mert én tettem alá alátétet?

Megőrít ez a kis ETZ ](*,)

Válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

nyakas írta: igen , kell kicsit /furni,faragni/ :-" /1 ua.ETZ ok \:D/
Konkrétabban megéri vagy túl nagy meló?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Nandor írta:
nyakas írta: igen \:D/
Kell hozzá átalakítani /fúrni, faragni/ vagy simán be lehet illeszteni a 4 sebes. helyére?
Valamint /1 vagy ETZ váltó jó bele?
igen , kell kicsit /furni,faragni/ :-" /1 ua.ETZ ok \:D/
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

nyakas írta:
Nandor írta:Sziasztok!
Lehetséges a 4 sebességes ts250-be 5 sebes. váltót rakni?
igen \:D/
Kell hozzá átalakítani /fúrni, faragni/ vagy simán be lehet illeszteni a 4 sebes. helyére?
Valamint /1 vagy ETZ váltó jó bele?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Nandor írta:Sziasztok!
Lehetséges a 4 sebességes ts250-be 5 sebes. váltót rakni?
igen \:D/
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok!
Lehetséges a 4 sebességes ts250-be 5 sebes. váltót rakni?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gery írta:hello. lenne egy kérdésem. szétszedtem 150es etz-m blokkját mert kidobálta az 5. sebességet. A kapcsoloköröm és annak helye levan kopva :? (gondolom nem ült bele rendesen a kapcsoloköröm a másik fogaskerékbe találhato lyukba) és az lenne a kérdés hogy a kapcsolokörmök közötti részt ha megmélyitem és azon a fogaskeréken amibebeleülnek a körmök arol a fogaskerékröl lecsiszolnék egy kicsit hogy a kapcsoloköröm jobban belemenjen a lyukba akkor az ugy jolenne?? vagy érdemesebb lenne beszerezni egy újat és azt belerakni :?:
Kép

Kép
Szia

Nekem van itthon 150-es váltóm kompletten, ha minden igaz! Amit írtál, azt meg ne csináld! Úgy szokták csinálni, hogy a körmöket felköszörülik, az ellen fogaskereket is mindent 3°-ba ahogy gyárilag is van és újracementálják, mert a cementált réteg a köszörüléskor lejön. Ha nem cementáltatod újra akkor újra elkopik, nagyon hamar!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

frensis írta:Kép
Ezek nagyon nem a rajz alapján készültek!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

Kép
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Ja, és mindenképp cseréld az 'ablakos' fogaskereket is, mert 100 hogy az is el van kopva, így az újat is gyorsan tönkretenné, ha egyáltalán működne
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Gery, jobban jársz ha veszel újat, vagy bontottat. Nem tudom mi kapható. "Mélyíteni" nem tudsz rajta, mert ahhoz új kukactengely kellene. Egyedül talán az alámetszést lehetne újra csinálni,(nyilván az ellenoldalon is) de ez olyan szerszámozottságot és precizitást igényel, ami nem biztos hogy adott. Képzeld, ha kézzel egyenetlenül csiszolod meg, és csak az egyik körmön keresztül kapcsolódik, az akár le is törhet.

kr
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gery írta:hello. lenne egy kérdésem. szétszedtem 150es etz-m blokkját mert kidobálta az 5. sebességet. A kapcsoloköröm és annak helye levan kopva :? (gondolom nem ült bele rendesen a kapcsoloköröm a másik fogaskerékbe találhato lyukba) és az lenne a kérdés hogy a kapcsolokörmök közötti részt ha megmélyitem és azon a fogaskeréken amibebeleülnek a körmök arol a fogaskerékröl lecsiszolnék egy kicsit hogy a kapcsoloköröm jobban belemenjen a lyukba akkor az ugy jolenne?? vagy érdemesebb lenne beszerezni egy újat és azt belerakni :?:
[/url]
Üdv!
Meg tudod csinálni, de precizitást és kitartást igényel! Ha ez nincs, vegyél újat!
Gyémántos tűreszelő, vagy az a gyémánt bevonatú "fűrészhuzal" kell hozzá. El kell távolítani a megkopott részeket a kapcsolókörmökről, és a fogaskerék belsejéből is. Aprólékos munka.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gery »

értem . tehát jobbanjárok ha veszek ujat. nemtom lehet egyáltalán kapni?? vagy csak bontásbol??
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

gery!

meg lehet csinálni, de minimum az esztergapad. olyat hallottam h ráhegesztettek a és akkor még nem számoltál a hézagoló lemezzel ami majd a száras fogaskerék csapágyára megy rá. és mivel bejjebb akarod h menjen, így az a hézagoló vastagodni fog. :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Gery írta:hello. lenne egy kérdésem. szétszedtem 150es etz-m blokkját mert kidobálta az 5. sebességet. A kapcsoloköröm és annak helye levan kopva :? (gondolom nem ült bele rendesen a kapcsoloköröm a másik fogaskerékbe találhato lyukba) és az lenne a kérdés hogy a kapcsolokörmök közötti részt ha megmélyitem és azon a fogaskeréken amibebeleülnek a körmök arol a fogaskerékröl lecsiszolnék egy kicsit hogy a kapcsoloköröm jobban belemenjen a lyukba akkor az ugy jolenne?? vagy érdemesebb lenne beszerezni egy újat és azt belerakni :?:
Kép

Kép
A léptetővilla pozicionálója nem fogja összébb engedni a kapcsolókörmöket.Szerintem ha nem akarod megint szétszedni a blokkot akkor inkább szerezzél bele jó állapotú fogaskerekeket, léptetővillát és úgy rakd össze.
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gery »

hello. lenne egy kérdésem. szétszedtem 150es etz-m blokkját mert kidobálta az 5. sebességet. A kapcsoloköröm és annak helye levan kopva :? (gondolom nem ült bele rendesen a kapcsoloköröm a másik fogaskerékbe találhato lyukba) és az lenne a kérdés hogy a kapcsolokörmök közötti részt ha megmélyitem és azon a fogaskeréken amibebeleülnek a körmök arol a fogaskerékröl lecsiszolnék egy kicsit hogy a kapcsoloköröm jobban belemenjen a lyukba akkor az ugy jolenne?? vagy érdemesebb lenne beszerezni egy újat és azt belerakni :?:
Kép

Kép
erdos95
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.01.08. 23:21
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: erdos95 »

Rendben köszi szépen a segitséget remélme sikerül. :)
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Samu »

Egyszerűbb, ha megnézed a szerelési videót a YouTube-on, vagy a letöltésekben megkeresed legalul ezt:

http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... ereles.pdf
erdos95 írta:Sziasztok. Azt szereteném kérdezni hogy van új berugóm kicserélem majd hogy azt fel kell tekerni vagy mit kell vele csinálni berakom és kész?? előre is köszi a segitséget
erdos95
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.01.08. 23:21
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: erdos95 »

Sziasztok. Azt szereteném kérdezni hogy van új berugóm kicserélem majd hogy azt fel kell tekerni vagy mit kell vele csinálni berakom és kész?? előre is köszi a segitséget
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

punisher írta:Kedves MrDok!
Javítottam! :mrgreen:
Köszönöm, kétségbeestem hogy elhagyott a matektudásom... :mrgreen: , a gyári értékeknek meg nem néztem utána :wink: .
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Kedves MrDok!
Javítottam! :mrgreen:
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Elírta és 0.9-1.2mm a préssáv. Hengertalp tömítéssel beállítod a vezérlést, aztán így méred, és megfelelő hengerfej tömítést teszel. Úgy tudom volt dupla gyárilag is, bontatlan TS 250-ben legalábbis volt.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

punisher írta:Hello!
Miután valaki megválaszolta az előző kérdést íme egy újabb:
Hétvégén tartottam a nagygenerált a picikén, mindent faszán összetettem :mrgreen: , de a résméret nem megfelelő 0,6mm :shock: és 0,9 - 0,2mm kellene lennie.
Azt tudom hogy lehet kapni a hengerfejtömítésből 0,4mm vastagot de még azzal is csak 0,8mm lenne a résméret :-k .
Lehet tenni 2 hengerfejtömítést egymásra vagy tud valaki valamilyen megoldást?? :?:

Ja és frensis!
a kuplunglehúzót már várom :mrgreen: ha már az elsőre azt mondtad hogy ingyenes ha adok egy műszaki rajzot róla :-" !
Üdv! JÓl olvasd át a kérdésed még egyszer!
Ha ez megvan akkor áruld el nekünk hogy a 0.6 mm miért nincs a 0.9-0.2 között?
Vagy csak én nem értek valamit?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

punisher írta:Hello!
Miután valaki megválaszolta az előző kérdést íme egy újabb:
Hétvégén tartottam a nagygenerált a picikén, mindent faszán összetettem :mrgreen: , de a résméret nem megfelelő 0,6mm :shock: és 0,9 - 0,2mm kellene lennie.
Azt tudom hogy lehet kapni a hengerfejtömítésből 0,4mm vastagot de még azzal is csak 0,8mm lenne a résméret :-k .
Lehet tenni 2 hengerfejtömítést egymásra vagy tud valaki valamilyen megoldást?? :?:

Ja és frensis!
a kuplunglehúzót már várom :mrgreen: ha már az elsőre azt mondtad hogy ingyenes ha adok egy műszaki rajzot róla :-" !
Esetleg vastagabb hengertalp tömítés.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

attilamz írta:Űdv Mesterek.
azt szeretném kérdezni töletek hogy tudom ki cserélni a berugonak a rugolyát? etz 150
leereszted az olajat a bal oldali dekni ből az M8-as csavarral, leveszed berúgókart sebváltókart, aztán leveszed a komplett primerhajtást, és úgy már le tudod venni a berúgó fogasívet a csőtengellyel együtt amin van a rugó. :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Hello!
Miután valaki megválaszolta az előző kérdést íme egy újabb:
Hétvégén tartottam a nagygenerált a picikén, mindent faszán összetettem :mrgreen: , de a résméret nem megfelelő 0,6mm :shock: és 0,9 - 1,2mm kellene lennie.
Azt tudom hogy lehet kapni a hengerfejtömítésből 0,4mm vastagot de még azzal is csak 0,8mm lenne a résméret :-k .
Lehet tenni 2 hengerfejtömítést egymásra vagy tud valaki valamilyen megoldást?? :?:

Ja és frensis!
a kuplunglehúzót már várom :mrgreen: ha már az elsőre azt mondtad hogy ingyenes ha adok egy műszaki rajzot róla :-" !
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára punisher 2011.01.12. 11:20-kor.
attilamz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.11.07. 11:56
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: attilamz »

Űdv Mesterek.
azt szeretném kérdezni töletek hogy tudom ki cserélni a berugonak a rugolyát? etz 150
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Nem felejtettem el ám a kuplung lehúzót !
:-)

Valaki nincs Kalocsa környékéről aki kipróbálná ?
Jövőhéten teljesen kész lesznek.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gery »

köszi a segitséget. kicserélem a rugot aztán kiderül milesz :D
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Köszönöm a hozzászólásokat, megy vissza az eredeti fogaskerék!

kr
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gery írta:hello mindenkinek! 150 es etz nél hogy tudom jol belöni a kuplungot? mert a jobboldali deknin bárhova tekerem a csavart, vagy nem emel ki rendesen vagy pedig csuszik. de itt a bökkenö még ha ugy álitom hogy ne emeljen ki rendesen és elrángatom neki akkor is csuszik ](*,) mien lamellát javasoltok? a parafásat vagy azt a bakelitet? probáltam hogy leszedtem a baloldali deklit és mind a három csavaron huztam egy kicsit amik feszitik a rugot, de ha beljebb tekertem a csavarokat és behuztam a kuplungot akkor a rugo átfordult . a lamellák ujak igy nemértem milehet a probléma. lehet hogy a rugo van elgyengülve? előre is köszönöm




üdv:Gery
Több lesz ott az a lamella mint kéne! Nézd át a szerelési könyvét és rakd össze rendesen.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gery!
Na meg a könyv szerint próbáld meg kihézagolni a kuplungot. Mivel írtad, hogy a csavarokon húzva átfordul a rugó, biztos hogy itt lesz a hiba. Sok függ tőle!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Hát barátom, sok szerencsét! Én is így kezdtem anno :D Lehet a laprugó adta meg magát, új lamellákkal szerintem nem szokott probléma lenni. Anno nekem is ezt csinálta kis ETZ-m, de akkor oldódott meg, mikor kis TS kuplungja került bele. Azelőtt az ETZ kuplunggal csak a szívás volt. Ja meg esztergált kinyomó pálca, mert az utángyártott rémes volt. Első körben próbálj meg szerezz egy másik rugót szerintem!
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gery »

hello mindenkinek! 150 es etz nél hogy tudom jol belöni a kuplungot? mert a jobboldali deknin bárhova tekerem a csavart, vagy nem emel ki rendesen vagy pedig csuszik. de itt a bökkenö még ha ugy álitom hogy ne emeljen ki rendesen és elrángatom neki akkor is csuszik ](*,) mien lamellát javasoltok? a parafásat vagy azt a bakelitet? probáltam hogy leszedtem a baloldali deklit és mind a három csavaron huztam egy kicsit amik feszitik a rugot, de ha beljebb tekertem a csavarokat és behuztam a kuplungot akkor a rugo átfordult . a lamellák ujak igy nemértem milehet a probléma. lehet hogy a rugo van elgyengülve? előre is köszönöm




üdv:Gery
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Én a törés vonalaknál egy gyémántreszelővel,vagy valami csiszoló szerszámmal letörnén az éleit.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én is a törött fogút tenném vissza, nem olyan vészes még az.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

én inkább a törött fogút raknám, az nem okozhat problémát, ellentétben a kopott körmös végett akár kidobálhatja sebességböl....
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Sziasztok!

Feltöltöttem 1-1 képet 2 fogaskerékről.

Az elsőnek a kapcsolókörmei vannak megkopva:
http://kepfeltoltes.hu/view/110101/DSC0 ... es.hu_.jpg

A másiknak két fogának a sarka van letörve, ez volt az eredeti:
http://kepfeltoltes.hu/view/110101/DSC0 ... es.hu_.jpg

Ti melyiket raknátok egy amúgy tökéletes váltóba? Nem akarom elcseszni egy rossz alkatrésszel.

üdv,

kr
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

csikin írta:Oké, de ha 4500as fordulaton szeretnél járni 90-el, akkor ne azt a tuningot csináld meg ami a 8000-es fordulatot célozza. Ezzel 4500-on valószínűleg harmatgyenge lenne a motor.
Utazó sebességhez nem kell a sok lóerő.
Ha meg kell akkor vissza szurok 1-et 2-őt és lehet pörögni...
Egyébként kb 10000 ford/min lesz a motor végső fordulata mivel 2 féle tuningot fogok egyesíteni benne.
Az egyik a teljesítményt a másik a fordulatot növeli majd meg...
Tényleg majd Sub-ee-vel beszélnem kell hogy egy fordszám korlátozót építsen be a gyújtásomba.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Oké, de ha 4500as fordulaton szeretnél járni 90-el, akkor ne azt a tuningot csináld meg ami a 8000-es fordulatot célozza. Ezzel 4500-on valószínűleg harmatgyenge lenne a motor.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

csikin írta:Szerintem pont annak a 8000-es fordulatnak a biztonságos fenntartását kell megoldani, mert a teljesítmény igen erősen függ a fordulatszámtól. Minél magasabb, annál több. Statikusan és dinamikusan is kiegyenlített főtengely, könnyű, erős hajtókar és dugattyú. Ha eltűnnek, vagy jelentősen csökkennek a káros rezonanciák, vidáman forog majd többet is :)
Én csak a tartós utazó sebességhez tartozó fordulatszámot szeretném lecsökkenteni valamelyest.
Pl: a 90 km/h-hoz tartozó 5500-as fordulatszámot leszoritani mondjuk 4500-ra.
Igy maradna sebesség és fordulatszám az előzéshez, autópályázáshoz...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem pont annak a 8000-es fordulatnak a biztonságos fenntartását kell megoldani, mert a teljesítmény igen erősen függ a fordulatszámtól. Minél magasabb, annál több. Statikusan és dinamikusan is kiegyenlített főtengely, könnyű, erős hajtókar és dugattyú. Ha eltűnnek, vagy jelentősen csökkennek a káros rezonanciák, vidáman forog majd többet is :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Atilla írta:Ezen már én is gondolkoztam a 250-es nél, hogy lassabban forogjon a váltó.
De az a fogaskerék úgy kitölti a blokkot, hogy nem nagyon lehet változtatni rajta.
Úgyhogy a "reszelésig" el sem jutottam, már elméleti síkon megbukott a dolog. :D

Épp ettől félek én is.
Kb 2 foggal kellene nagyobb lánckerék a főtengely végére és elég lenne a kis fogaskereket 16-ra módosítani hogy ne forogja szét magát a gép.
De valszeg marad a szekunder hajtás módosítása a maxig.
Meg egy 18"-os hátsó kerék...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

MrDok írta: Íme az első MZ-s aki alacsonyabb fordulatszámot (na ezt ki kéne fejtenem...) szeretne. :lol: =D> Szárnyal a géped?
Még nem annyira de elgondolkoztam azon hogy ha belekerül ez a német tuning és ténylegesen tudja majd a 8000 f/min-t akkor valahol le kellene csökkenteni a fordulat számot hogy ne essen szét idő előtt.
Ezt pedig 2 módon lehetséges.
Vagy a primer hajtáson változtatok vagy a szekunder hajtáson.
Na mármost az nem tudom (még) hogy a szekunder hajtásnál a kis fogaskerékben a 19 fogas(mert kb ez kellene) elfér e a blokkban.
Most 15 fogas van benne.A 150-nél használt 16 fogas valószínűleg kicsi lenne.
Számításaim szerint 17-19 fogszám körülivel tudom elérni a megfelelő motor fordulatot de ennek a hely szab határt.Na így merült fel a gondolat a primer hajtás változtatására.
De mind ez még elméleti síkon mozog nálam.
Egyenlőre még nincs hengerem és hengerfejem amit átfaraghatok de mindez januárban megoldódik.
Ja 150-re lesz felfúrva a gépem...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ezen már én is gondolkoztam a 250-es nél, hogy lassabban forogjon a váltó.
De az a fogaskerék úgy kitölti a blokkot, hogy nem nagyon lehet változtatni rajta.
Úgyhogy a "reszelésig" el sem jutottam, már elméleti síkon megbukott a dolog. :D
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Én már változtattam egyszer a primer áttéten! valahol azt hiszem meg is van a főtengelyre a kisebb kerék :-k csak cross célra volt használatban, utcaiban nem.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

young boys írta:
kiszsebi írta: Mi a célod vele?
Én még nem, de szerintem nem sok értelme van. Mármint kis eTZ-nél. Olyan gyenge a nyeles tengely :(
A németek csináltak egy 8000 f/min változatot 125/150-es ETZ-ből 16/18 LE-vel
Kicsit ez túl pörgős...ezért merült fel bennem a primer áttétel módosításának a gondolata.
De csak pusztán elvi szinten mozgok vele.
Íme az első MZ-s aki alacsonyabb fordulatszámot (na ezt ki kéne fejtenem...) szeretne. :lol: =D> Szárnyal a géped?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

kiszsebi írta:
young boys írta: Valaki változtatot már a primer áttételen?
YB
Mi a célod vele?
Én még nem, de szerintem nem sok értelme van. Mármint kis eTZ-nél. Olyan gyenge a nyeles tengely :(
A németek csináltak egy 8000 f/min változatot 125/150-es ETZ-ből 16/18 LE-vel
Kicsit ez túl pörgős...ezért merült fel bennem a primer áttétel módosításának a gondolata.
De csak pusztán elvi szinten mozgok vele.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

young boys írta: Valaki változtatot már a primer áttételen?
YB
Mi a célod vele?
Én még nem, de szerintem nem sok értelme van. Mármint kis eTZ-nél. Olyan gyenge a nyeles tengely :(
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 54 vendég