Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Friggyes Mester írta:Hát mindíg van új a nap alatt...

Rossz kipufogóhangra olajosabb keverék.... ](*,) #-o

Csak a bambi ide ne tévedjen... [-o<
Erre nincs mit írni. ](*,)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A szar hang másnak az oka is lehet... pl kopogó égés...

elrontani a kipufogót csak ezért... háát :D Bár ha utángyártott, akkor tökmind1, csak az is pénzbe kerül...
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

POINTER írta:
Friggyes Mester írta:Hát mindíg van új a nap alatt...

Rossz kipufogóhangra olajosabb keverék.... ](*,) #-o

Csak a bambi ide ne tévedjen... [-o<
Hát srácok várom az ötleteket, eddig egy üres fém hangon, hangosan pattogó kipufogóm volt, az a 3-400km amit Arol 2T-vel mentem már halkult valamit (1:50 ben keverve). Hétvégén lesz fúrva a henger, én utána valamiért nem merem 1:50ben Sprinttel járatni, ezért irtam 1:25-öt, ettől függetlenül szerintem tovább fog halkulni. és ha már itt tartunk kíváncsi lennék Bambi véleményére is :)
Bambi? Talán járatásra 1:50, aztán 1:100. Drága az olaj, igaz? És szennyezi a környezetet...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Friggyes Mester írta:Hát mindíg van új a nap alatt...

Rossz kipufogóhangra olajosabb keverék.... ](*,) #-o

Csak a bambi ide ne tévedjen... [-o<
Hát srácok várom az ötleteket, eddig egy üres fém hangon, hangosan pattogó kipufogóm volt, az a 3-400km amit Arol 2T-vel mentem már halkult valamit (1:50 ben keverve). Hétvégén lesz fúrva a henger, én utána valamiért nem merem 1:50ben Sprinttel járatni, ezért irtam 1:25-öt, ettől függetlenül szerintem tovább fog halkulni. és ha már itt tartunk kíváncsi lennék Bambi véleményére is :)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Hát mindíg van új a nap alatt...

Rossz kipufogóhangra olajosabb keverék.... ](*,) #-o

Csak a bambi ide ne tévedjen... [-o<
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Akkor már inkább öntsd bele az olajat rögtön a kipuffba és szórd tele homokkal. #-o
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

kiszsebi írta:
POINTER írta:Köszi a tippeket!
Egy tankot szerintem 1:25 el fogok keverni, a többit hígabban.
Pointer :)
szerintem meg 1:10 de 1:5 még jobb lesz...

mi a f@5zn@k?

legalább a felhasználói kézikönyvét olvasd el. A főoldalon megtalálod.
Kedves Kizsebi!
A kézikönyvet elolvastam, de ultra szar hangja van a kipufogómnak és kicsit tömíteni akarok rajta, bár
Mol sprint nem sokat kokszol. szóval ezért a f@sznak. habár... elég alternatív megoldás nem tagadom.... :-" :-"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

POINTER írta:Köszi a tippeket!
Egy tankot szerintem 1:25 el fogok keverni, a többit hígabban.
Pointer :)
szerintem meg 1:10 de 1:5 még jobb lesz...

mi a f@5zn@k?

legalább a felhasználói kézikönyvét olvasd el. A főoldalon megtalálod.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Kis TS-hez forgattyús csaphoz tud valaki tűgörgőt ajánlani? A méret 25x31x17.
INA KZK, TKRJ nincs.
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Köszi a tippeket!
Egy tankot szerintem 1:25 el fogok keverni, a többit hígabban.
Pointer :)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ez így van!
Haverom módszere, hogy megcsinálja pöpecül a gépmunkát, összerakja blokkot, belövi a karbit majd próbakörnek húz neki egy nyél gázt kb. 10 km-en át.
Az mondja, ha ezt kibírja akkor jól sikerült!
És általában kibírja!
De azért ezt a módszert nem ajánlanám... :mrgreen:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Mondtam, hogy mindenkinek megvan a módszere, nem szállok vitába. :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Dénes írta: Ha magas visító hangot hallasz (észre fogod venni) akkor rögtön húzd be a kulpungkart
Persze, mert csúszik a hátsó gumi és visít! #-o

Egyébként a 3000km nagyon sok! Max egy tank benzin erejéig éppeszűen kell közlekedni és kész. Nem vashengeres pusztulatok ezek már, ha normális volt a gépmunka ez bőven elég.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

:) Lehet én vagyok szerencsétlen de tényleg nem láttam még 10ezer alatt kompressziómérőt.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

csikin írta:Pointer: Igen valószínűleg hengerfelújítás megoldaná.
Fores: Kell egy nyomásmérő, egy visszacsapószelep, egy leeresztőszelep és egy tömlő a megfelelő szerelvényekkel.
De lehet venni gondolom boltban és börzéken is 10-20ezer forintért.
Nem 1-2 ezer forintot akartál írni.Legalábbis én nem egészen 2 ezerért vettem autósboltban.Igaz van már egy pár éve.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

1:50 bejáratás alatt is. 3000 km, folyamatosan minél többet adni neki. Pörgesd a motort nyugodtan (mehet 5-6 ezerrel már az elején is) de csak egy pillanatig, alacsony fokozatban.
Sose járj vele egy fordulaton huzamosabb ideig, ne erőltesd. Ha húzod és nem gyorsul akkor válts vissza, lassíts. Ha érzed hogy gyengül állj meg vele.
Kihúzatod, pörgeted, lelassulsz. Ezt ismételd, egyre durvábban, egyre magasabbra húzatva, egyre több ideig pörgetve.

Ha magas visító hangot hallasz (észre fogod venni) akkor rögtön húzd be a kulpungkart, mert tizedmásodperc múlva már meg is ragad. :twisted:

Én így szoktam csinálni, mások máshogy. Mindenkinek megvan a maga módszere. :)
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

[quote="csikin"]Pointer: Igen valószínűleg hengerfelújítás megoldaná.

Szia!
Van bármilyen jó tanács, amire éremes fúráskor figyelni? Motorbolt fogja intézni a fúrást.
Utána hány km ig kell járatni? 1:25 arányú benzinnel, vagy lehet hígabbal is?
Pointer
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Pointer: Igen valószínűleg hengerfelújítás megoldaná.
Fores: Kell egy nyomásmérő, egy visszacsapószelep, egy leeresztőszelep és egy tömlő a megfelelő szerelvényekkel.
De lehet venni gondolom boltban és börzéken is 10-20ezer forintért.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

csikin írta:Sűrítési végnyomásra 10-14 bar a jó érték. Teljes gáznál addig rugdosni, amíg már nem megy feljebb a mutató.
Szia!
Kb fél óráig járattam a mocit, hogy meleg legyen, és így sikerült elérni egy 6-6,2 bar nyomást. :shock:
Akkor ez megérett egy túlméretre?! ](*,) :-k
Pointer
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

fores írta:Hogyan lehet szerkeszteni egy ilyen kompresziómérőt :roll: ?
boltban
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fores »

Hogyan lehet szerkeszteni egy ilyen kompresziómérőt :roll: ?
fores
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Sűrítési végnyomásra 10-14 bar a jó érték. Teljes gáznál addig rugdosni, amíg már nem megy feljebb a mutató.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Sziasztok!
Kérdezném, hogy ETZ 251 es motornál milyen korlátok között jó a kompresszió? Kicsit gyengének érzem a motorom, és holnap rá akarnék mérni a kompresszióra.
Köszi
Pointer
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Alfa írta:
kiszsebi írta:
Nem, nem, kiszsebi vette le jól.... a két különböző típusú/méretű csapágynak volt más-más a játéka.... két egyforma esetén azért már én is gyanakodtam volna.... :wink:
Azért megnyugodtam, hogy ez így OK.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát igen, lehet hogy igazad van :mrgreen: Ha két különböző számú, akkor persze, nem lesz sose ugyanolyan érzetre...
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Alfa írta:
kiszsebi írta: mivel a hőtágulás miatt lazább az illesztés, így a nagyobbnak a hőtágulása is nagyobb, tehát kotyogósabbnak kell lennie. És igen, jó ez így :D
Szerintem azt akarja mondani, hogy két, ugyanolyan szériás, 6304 C3 csapágy közül az egyik jóval kotyogósabb mint a másik. Ha így érti, az baj, érezhető különbségnek nem szabadna 2 ugyanolyan cucc között lennie.
Szerintem meg két félét írt, ami azt jelenti kis ETZ főtengely esetében, hogy 6304 és 6204.

és csak ezért idéztem duplán...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kiszsebi írta:
m-tom írta:...
Köszi! Tanulok.... :wink:
És az normális, hogy a két féle, eredeti csomagolású C3-as Koyo főtengelycsapágy közül az egyik (konkrétan a 6304-es) érezhetően "kotyogósabb", mint a másik? A blokkban majd kicsit szorulni fog a hő hatására? Jó ez így?
mivel a hőtágulás miatt lazább az illesztés, így a nagyobbnak a hőtágulása is nagyobb, tehát kotyogósabbnak kell lennie. És igen, jó ez így :D
Szerintem azt akarja mondani, hogy két, ugyanolyan szériás, 6304 C3 csapágy közül az egyik jóval kotyogósabb mint a másik. Ha így érti, az baj, érezhető különbségnek nem szabadna 2 ugyanolyan cucc között lennie.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

Nagy ETZ hengerénél normális az, hogy a dugó nem nyitja ki teljesen az alsó holtponton a csatornákat (gyanítom, hogy rohadt vékony a hengertalp tömítés)
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

Máté írta:
nagyarpi írta:Sziasztok! 250-es etz láncfogaskerék szimering méreteit,ha esetleg valaki tudja.Köszi!
25x35x7 ha jól emlékszem.
Köszönöm!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

m-tom írta:...
Köszi! Tanulok.... :wink:
És az normális, hogy a két féle, eredeti csomagolású C3-as Koyo főtengelycsapágy közül az egyik (konkrétan a 6304-es) érezhetően "kotyogósabb", mint a másik? A blokkban majd kicsit szorulni fog a hő hatására? Jó ez így?
mivel a hőtágulás miatt lazább az illesztés, így a nagyobbnak a hőtágulása is nagyobb, tehát kotyogósabbnak kell lennie. És igen, jó ez így :D
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

conus írta:
m-tom írta:Sziasztok,

Jól tudom, hogy kis ETZ főtengelyének csapágyai 6304 - 1db, 6204 -2db és mindegyik C4 minőségű?
Lsz jelezzetek vissza, sürgős lenne, köszi.
a C4 az nem minőséget, hanem illesztési hézagot jelöl. :P
Köszi! Tanulok.... :wink:
És az normális, hogy a két féle, eredeti csomagolású C3-as Koyo főtengelycsapágy közül az egyik (konkrétan a 6304-es) érezhetően "kotyogósabb", mint a másik? A blokkban majd kicsit szorulni fog a hő hatására? Jó ez így?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

nagyarpi írta:Sziasztok! 250-es etz láncfogaskerék szimering méreteit,ha esetleg valaki tudja.Köszi!
25x35x7 ha jól emlékszem.
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

Sziasztok! 250-es etz láncfogaskerék szimering méreteit,ha esetleg valaki tudja.Köszi!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

m-tom írta:Sziasztok,

Jól tudom, hogy kis ETZ főtengelyének csapágyai 6304 - 1db, 6204 -2db és mindegyik C4 minőségű?
Lsz jelezzetek vissza, sürgős lenne, köszi.
a C4 az nem minőséget, hanem illesztési hézagot jelöl. :P
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Nem fogtál mellé, mindenhova jó a C3 is, a főtengelycsapágynak is.
A növelt hézagú rohadt drága, bár valaki írta itt, hogy náluk olcsóbb mint a C3, de ez szerintem abban a csapágyboltban valami félreértés lehetett. :D[/quote]


Köszi! :)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

m-tom írta:
kiszsebi írta: Van egy főoldala is a Klubunknak, ott sok érdekes dolgot találhatsz, pl.:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
de egyébként meg igen.
Kedvenc csapágyboltomban csak C3-as Koyo-t kaptam főtengelycsapágynak, azt mondták, hogy valamelyikből nem is létezik C4, csak pl. SKF-ből. NAgyon melléfogtam ezzel?

Segítsetek lsz!
Köszi,
Nem fogtál mellé, mindenhova jó a C3 is, a főtengelycsapágynak is.
A növelt hézagú rohadt drága, bár valaki írta itt, hogy náluk olcsóbb mint a C3, de ez szerintem abban a csapágyboltban valami félreértés lehetett. :D
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

kiszsebi írta:
m-tom írta:Sziasztok,

Jól tudom, hogy kis ETZ főtengelyének csapágyai 6304 - 1db, 6204 -2db és mindegyik C4 minőségű?
Lsz jelezzetek vissza, sürgős lenne, köszi.
Van egy főoldala is a Klubunknak, ott sok érdekes dolgot találhatsz, pl.:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
de egyébként meg igen.
Kedvenc csapágyboltomban csak C3-as Koyo-t kaptam főtengelycsapágynak, azt mondták, hogy valamelyikből nem is létezik C4, csak pl. SKF-ből. NAgyon melléfogtam ezzel?

Segítsetek lsz!
Köszi,
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

TS150 henger, dugó illesztése 0,03 igaz? Jav.könyv legalábbis ezt írja.
Rövidebb lehetne a bejáratás ha 0,04-re illeszteném?
Dugó eloxálásról mi a véleményetek? Régi szakirodalom szerint kopásállóságot fokozza.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kisbocsi!

Az új menetet úgy kell érteni hogy NAGYOBB átmérőjű menetet kell vágni bele.Ehhez kell fúrni új lyukat is.Ennek ez a rendje.
Viszont ne ezt csináld!
Mindenképp Helicoil a legjobb megoldás.
Sokkal erősebb és strapabíróbb lesz a blokkban a menet mint az eredeti.Sosem lesz gondod vele.
Másrészt ha szerencséd van akkor létezik az eredeti méretben és akkor továbbra is használhatod a boltokban is kapható mágneses leeresztő csavarokat.
Szóval mindenképp érdeklődd meg a Helicoil-t.
Hívd fel a Mestert,ő dolgozik Helicoillal.Majd ő megmondja hogy van-e abban a méretben és a továbbiakat is megbeszélheted vele.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kisbocsi írta:Nem fogja a nagyobb csavar szétfeszítve eltörni a blokkot? Mert akkor van kurva nagy gáz
Új menetet fúrj bele, menetmetszővel, ne a csavarral végeztesd ezt a munkát! Ha jól bezsírozod a menetmetszőt, akkor a forgács rátapad a metszőre, így nem kerül be az olajtérbe: mikor lepattan a sorja, a zsírba beleragad, nem pedig eulgrik. Persze, csak annyi zsírt tegyél rá, hogy még elférjen a forgács is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Nem fogja a nagyobb csavar szétfeszítve eltörni a blokkot? Mert akkor van kurva nagy gáz
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

m-tom írta:Sziasztok,

Jól tudom, hogy kis ETZ főtengelyének csapágyai 6304 - 1db, 6204 -2db és mindegyik C4 minőségű?
Lsz jelezzetek vissza, sürgős lenne, köszi.
Van egy főoldala is a Klubunknak, ott sok érdekes dolgot találhatsz, pl.:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
de egyébként meg igen.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Jól tudom, hogy kis ETZ főtengelyének csapágyai 6304 - 1db, 6204 -2db és mindegyik C4 minőségű?
Lsz jelezzetek vissza, sürgős lenne, köszi.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

kisbocsi írta:mármint úgy értitek, hogy nagyobb menetszárú (mert az is lehetséges) vagy nagyobb átmérőjű?
Szerintem nagyobb átmérőjű. Lényegében bele fogja vágni magát a blokkba. Mármint a csavar :)
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

mármint úgy értitek, hogy nagyobb menetszárú (mert az is lehetséges) vagy nagyobb átmérőjű?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok kisbocsi olvastam a problémádat, csak a menet ment el vagy meg repedt az öntvény is ,csak azért kérdezem mert nagyon sokan így jártak ,én már így vetem a gépet ha nem repedt el akkor mákod van nagyobb csavar segíthet üdv. juragy
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kisbocsi írta:Üdv!

Lukra futtattam magam....
Hétvégén szülinapomra gondoltam jót teszek a mocinak és kap egy olajcserét, csakhogy a már korábban is nagyon szar menettel rendelkező olaj leeresztő csavarnál a menet a blokkban megadta magát....
Sajna a teflonozás sem segített rajta, nem tudott megszorulni a csavar....

Ötletek, javaslatok?

Előre is köszi
Heli-Coil vagy esetleg eggyel nagyobb csavar.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv!

Lukra futtattam magam....
Hétvégén szülinapomra gondoltam jót teszek a mocinak és kap egy olajcserét, csakhogy a már korábban is nagyon szar menettel rendelkező olaj leeresztő csavarnál a menet a blokkban megadta magát....
Sajna a teflonozás sem segített rajta, nem tudott megszorulni a csavar....

Ötletek, javaslatok?

Előre is köszi
Csülök
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.01.15. 15:15
MZ-d típusa: TS 150
Tartózkodási hely: Balassagyarmat

Blokk

Hozzászólás Szerző: Csülök »

Hali!

Szükségem lenne a TS 150 blokkjában lévő csapágy és szimering méretekre. Valahova elkallódtak az évek során #-o
Előre is köszi, ha valaki elküldi ide, vagy pü-be, vagy e-mailben.
pkorn@freemail.hu
Az UFO-k a barátaink! Cigányt esznek, és benzint hugyoznak!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

nyakas írta: igen , kell kicsit /furni,faragni/ :-" /1 ua.ETZ ok \:D/
Konkrétabban megéri vagy túl nagy meló?[/quote]
bambi írta:túl nagy melo
Köszönöm a válaszokat, akkor inkább nem erőltetem. Mindenesetre kár mert a 4 sebes. nem igazán jó kétszemélyes túrához. Nem nagyon bírja két személlyel, csomagokkal az emelkedőt negyedikbe. Viszont ha visszaváltok háromba akkor meg 5-ezerre kell felpörgetni, hogy 80-al menjen. /előzésnél ugyan ez/ :(
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 49 vendég