Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

Papp-LAN írta:Sziasztok!
MZ ETZ 150 by'86 a berúgó / váltó tengelynél könnyezik az olaj! Azt mondják MZ betegség tényleg semmit nem lehet ellene tenni? Bármi ésszerű megoldás érdekelne. Mindig koszos a villa, lábtartó, stender. Szeretnék megoldást ellene!
Papp-LAN

Eljuttatod hozzám én beszúrom neked, hogy ne könnyezzen.
(csak adj O gyűrűt, hogy tudjam a pontos méreteket)
:mrgreen:
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

[/quote]
Nekem pont ezt csinálta, kipufogó tele volt, kiégettem és, megszűnt a jelenség.Esetleg még gyujtás, megszakítóhézag vándorlás lehet, de nekem a kipuf csinált ugyanezt.Ésszerű nálad is, hisz olajdúsan használod.[/quote]


Hogy égetted ki?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

pempelli írta:Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.
Azt tapasztaltam a járgánnyal hogy gyorsításkor semmi nincs vele tökéletes de ha egy sebességen szeretnék menni vele elkezd dadogni ha odahúzok neki megy rendesen.
Az mindegy hogy 50-nel vagy 70-el akarok menni ugyanúgy csinálja,esetleg túl olajos keverék csinálhat ilyen galibát ,járatós a sárkány nem sajnáltam az olajat a benzinből. :)
Vagy mire érdemes még ránézni,tű legfelül (vagyis a legvégén)a leg kevesebbet kapja.
Nekem pont ezt csinálta, kipufogó tele volt, kiégettem és, megszűnt a jelenség.Esetleg még gyujtás, megszakítóhézag vándorlás lehet, de nekem a kipuf csinált ugyanezt.Ésszerű nálad is, hisz olajdúsan használod.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.
Azt tapasztaltam a járgánnyal hogy gyorsításkor semmi nincs vele tökéletes de ha egy sebességen szeretnék menni vele elkezd dadogni ha odahúzok neki megy rendesen.
Az mindegy hogy 50-nel vagy 70-el akarok menni ugyanúgy csinálja,esetleg túl olajos keverék csinálhat ilyen galibát ,járatós a sárkány nem sajnáltam az olajat a benzinből. :)
Vagy mire érdemes még ránézni,tű legfelül (vagyis a legvégén)a leg kevesebbet kapja.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

sziasztok!
Úgy gondoltam ma rá nézek az öreg /1 es gyújtására! Megdöbbentem amit tapasztaltam!! Az előgyújtás közel 1 cm, többször is utánamértem de nem hittem el! Csodálkozom hogy beindult. Remélem semmi baja nem lett tőle... Szerintetek?
üdv
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Lehet, hogy nem érdekel senkit, de én texaco havoline 10W-40et vettem bele, és tök frankó minden.
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Akkor úgy látszik motorja válogatja,kicseréltem 10w-40-re semmi baja :D
De a hikomol-ból is van 2 fajta.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Nekem is MOL Hykomol van a váltóban és nem ugrik, csak nagyon picit, a másik gépben viszont Agip Rotra Hy van, na az ugrik, meg a váltás se valami sima, ki is irtom belőle. :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Lehet a tengelyekbe egy O-gyűrű pályát esztergáltatni, de szerintem fölöslegesen nagy munka lenne... Sajnos, ha kikopik, ilyen... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Papp-LAN
Fireman
Fireman
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2010.11.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ-150/ETZ 251
Tartózkodási hely: Komló "Mecsek aszfaltjai"

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Papp-LAN »

Sziasztok!
MZ ETZ 150 by'86 a berúgó / váltó tengelynél könnyezik az olaj! Azt mondják MZ betegség tényleg semmit nem lehet ellene tenni? Bármi ésszerű megoldás érdekelne. Mindig koszos a villa, lábtartó, stender. Szeretnék megoldást ellene!
Papp-LAN
Dombnak négy,
Völgynek nyél!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv kicsi TS nél mennyi a megengedett kotyogás hajtókarnak?Felső szemnél mérve szal gyárilag egyáltalán nem volt semmi mozgása alul? kb 0,75 mm a játéka mindkét irányba. A másik mennyire kell feszesnek lenni a kuplung láncnak (duplasoros) van erre valami előírás hogy mikor jó és mikor nem?
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

[quote="Perec"]Méretre kell állítani: 11mm-re kell kilógni a dió furatközepének, nem a bowdent kell figyelni, azt felül kell utánállítani, esik ahová esik. Olvasd el a szerelési könyveket a TS angolul van az ETZ magyarul.


Már értem mire gondolsz

Kössz

Leszedtem újra a kuplungot és vissza raktam. Sokat nem próbáltam, de most jónak tűnt.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Nagyon szépen köszönöm! :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

ugyanaz gondolom, mint a tobbi megszakitos, sztem kismillioszor le lett mar irva...de tess elobanyasztam egy regi levelet:




Gyujtasallitas: Eloszor a megszakito hezagot allitasd be: kivett gyertyanal egy 13-as kulccsal addig forditsd a fotengelyt az oramutato jarasaval megegyezoen amig a megszakito a legnagyobbra nyit ekkor legyen a hezag kb. 0,4 mm. ezt az excenterrel tudod beallitani majd ezutan fixald. igy ered el, hogy ez lesz a max. nyitasa a megszakitonak. Ezutan a dugattyut vidd a felso holtpont ele 2,8-3 mm-re. Ha van indikator orad az a legjobb, ha nincs akkor egy hurkapalca is megteszi. Felso holtpontnal beledugod bejelolod, majd meg egy jeloles 2,8 mm-rel feljebb, es visszabb forgatod a fotengelyt a 2,8-as jelolesig. ha ez megvan, akkor kell az alaplapot addig forditani, amig elkezd a megszakito nyitni. Egy probalampa nagy segitseg lehet. Hazilag is keszithetsz: 2 vezetek kell es egy ego. Az egyik vezeteket testre a masikat a kalapacsra teve a megszakito zart allapotaban (gyujtas raadva) aram folyik at es vilagit a lampa, amikor nyit a megszakito, akkor kialszik.

Szoval ekkor a megszakitohezagod mar fixen 0,4 dugattyud fhp elott 2,8 mm-rel, probalampa rajta, gyujtas raadva ekkor az alaplapot addig forditsd amikor a lampa kialszik. Ezutan rogzited az alaplapot es tuladonkepp ennyi. Az egesz muvelet kb 3 perc.



soha tobbet nem irom le.....
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!
Ha valaki le tudná írni nekem személyes üzenetbe egy /1 es MZ gyújtásának beállítási folyamatát, nagyon megköszönném!
Üdv
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Igen és többen is a klubból úgy tudom eddig nem volt rá panasz,nekem nagyon bejött :D[/quote]


ő lenne az?http://bolthely.hu/generalspeed/id/0018 ... W40_1Liter
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Méretre kell állítani: 11mm-re kell kilógni a dió furatközepének, nem a bowdent kell figyelni, azt felül kell utánállítani, esik ahová esik. Olvasd el a szerelési könyveket a TS angolul van az ETZ magyarul.

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... mid=100025
horhaus írta:A ts-en a durva beállítást szerintem a fordulatszám mérő kihajtás alatti tárcsa forgatásával lehet beállítani. Ott pedig nincs méret. Vagy van más állítási lehetőség is ?
Kép
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Te ezt használsz?és bevált?[/quote]


Igen és többen is a klubból úgy tudom eddig nem volt rá panasz,nekem nagyon bejött :D
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

kiszsebi írta: Egyébként azt meg kifelejtettem, hogy ez egy MZ ES 150-es hajtókarja.

vót valamikor...
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

festékes írta:castrol actevo 10w40 x-tra \:D/

Te ezt használsz?és bevált?
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv mennyit szabad kotyognia az mz Ts 125/150 főtengelynek felső szemnél mérve? kuplungláncnak mennyire szabad lógnia, hogyan tudom megnézni, hogy jó e még vagy nem mert elég lazának tűnik de nem tudom mihez viszonyítani? Előre is köszi!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:Erősebb a szelepszár mint a hajtókar ? :shock: ... vagymi.
Egyébként azt meg kifelejtettem, hogy ez egy MZ ES 150-es hajtókarja.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

castrol actevo 10w40 x-tra \:D/
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

hmm, ez az ásványi olaj 10W40 nem rossz ötlet, nekem a szintetikussal megcsúszott a kuplung 3-ban is. Azóta automata olaj van benne hogy lepucolja a lamellákat kicsit.

kipróbálom én is ásványival, de lehet 5W40 lesz belőle.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

[quote="Perec"]Ebből még mindig nem derül ki, hogy beállítottad-e a durvaállítót. Asz'em ETZ-nél valami 9 vagy 11 mm.




A ts-en a durva beállítást szerintem a fordulatszám mérő kihajtás alatti tárcsa forgatásával lehet beállítani. Ott pedig nincs méret. Vagy van más állítási lehetőség is ?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

z25z írta:sima 10W-40 es asvanyi motorolaj megteszi, letezik a repsolnak ebben a viszkozitasban transmission nevezetu valto olaja, nekem az annyira nem jott be. Ami kerulendo: a fullszint olaj, azzal hajlamosabb megcsuszni.

Na akkor jövőre lecserélem ,erre a kis időre már jó lesz így. :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

sima 10W-40 es asvanyi motorolaj megteszi, letezik a repsolnak ebben a viszkozitasban transmission nevezetu valto olaja, nekem az annyira nem jott be. Ami kerulendo: a fullszint olaj, azzal hajlamosabb megcsuszni.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Pötyee írta:attól az iszonyat sűrű olajtól van, ami benne van! tegyél bele 75W90-et, az picit higabb, javulni fog.

én simán 10W40-et raktam az enyémbe.
Váltó olajat vagy motorolajat raktál 10w-40-et?
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

attól az iszonyat sűrű olajtól van, ami benne van! tegyél bele 75W90-et, az picit higabb, javulni fog.

én simán 10W40-et raktam az enyémbe.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok!



Az miért lehet hogy amikor egyesbe rakom a motort ugrik picit hidegen,melegen javul a helyzet .
Menet közben nincs gond a váltással.

Hikomol 80w-90 van benne a váltóban.

ETZ 250
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

tetszik ez a spéci, rövidített hajtókar...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:Erősebb a szelepszár mint a hajtókar ? :shock: ... vagymi.
Nem, ez az anyagminőség...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

horhaus írta:Sziasztok

Kéne egy kis segítség.

Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni :( ) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.

Kössz a segítséget
Kuplung menesztő hézagolása szoros lett.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vízütés? :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

kiszsebi írta:Horex mutatta, hogy járt a hajtókarral:
http://i41.tinypic.com/t9e2qc.jpg

Erősebb a szelepszár mint a hajtókar ? :shock: ... vagymi.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ebből még mindig nem derül ki, hogy beállítottad-e a durvaállítót. Asz'em ETZ-nél valami 9 vagy 11 mm.
horhaus írta:kössz a gyors reagálást
Állítani tudok a bovden feszességen, de a tipikus még nem jó, még nem jó, már nem jó probléma van. Egyben nem emel ki, de berugni már nem tudom mert csúszik.
Kép
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

ambrusviktor írta: Ez azért karbi is lehet ám...
Először szeretnék tisztába lenni avval hogy a gyújtás rendesen be van-e állítva. Alapjáraton kopog és azt mondták, hogy a nagy előgyújtásnak a jele... Simsont már állítottam az nem volt nagy dolog, de ezt előbb szeretném látni. A karbin belül mire gondoltál? A fúvókák mérete gyári. Úszószint beállítva. Súber állásán még finomítani kell. Sajnos még nem tudom letesztelni hogy melyik állásban az ideális.
Üdv.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Slarin írta:Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nincs e valaki Sopron közelébe aki szívesen megmutatná nekem egy TS250/1 es MZ nek a gyújtásbeállítási folyamatát. Sajnos én nem értek ehhez a szerkezethez de szívesen szerelgetek és egy kicsit állítanom kéne a gyújtáson mert üresbe nagyon ráz a motor és kicsit egyenletlen a járása is!
Köszönöm!
Ez azért karbi is lehet ám...
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nincs e valaki Sopron közelébe aki szívesen megmutatná nekem egy TS250/1 es MZ nek a gyújtásbeállítási folyamatát. Sajnos én nem értek ehhez a szerkezethez de szívesen szerelgetek és egy kicsit állítanom kéne a gyújtáson mert üresbe nagyon ráz a motor és kicsit egyenletlen a járása is!
Köszönöm!
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello!
Nincs meg valakinek véletlenül, hogy a különböző MZ típusokon milyen hosszúságú fordulatszámmérő spirált használtak? Van pár spirálom a következő méretben. 81cm, 85 cm, 90 cm, 100 cm. Mindegyik gyári darab (fekete burkolat, műanyag hollander, kadmiumozott fém vég. Csak jó lenne tudni melyik hova való.... A 81 talán ETZ 251.
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

kössz a gyors reagálást

Állítani tudok a bovden feszességen, de a tipikus még nem jó, még nem jó, már nem jó probléma van. Egyben nem emel ki, de berugni már nem tudom mert csúszik.

Olajat azt tettem vissza amit leengedtem belőle. Tavasz óta ez van benne, és jó volt.

Van három tartalék kuplungom, kettőben talpcsapágy van a másikban és a motorban pedig sima csapágy van a kuplung közepén. Melyik való a per1 be? A sima csapágyasnál nem kell valami a csapágy és a kinyomó szerkezet találkozásához?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

horhaus írta: Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni :( ) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.
Kössz a segítséget
[/quote]
Mindíg jó volt az olaj viszkozitása?
Nekem a vékony olajjal csinált ilyet, ugyanígy már nem tudtam állítani.
Castrol 75W-90-el megszűnt, szépen kiold.Persze ezzel is megvan az a gond, hogy ha sok a városozás nehezen találok üreset, és ki kell a váltásokkal kicsit várni.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nem tudom TS-nél hogy van pontosan alul a durvaállító, de ott nézz körül, illetve állítsd be könyv szerinti méretre, ha van abban is egy dió amibe a tokoshuzal beakad. A kuplung nem romlik meg.
horhaus írta: Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni :( ) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.
Kössz a segítséget
Kép
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Kéne egy kis segítség.

Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni :( ) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.

Kössz a segítséget
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Mi ez, valami speciális puhafém hajtókar? Első beindítás, vagy bírta pár km-ig?
kiszsebi írta:Horex mutatta, hogy járt a hajtókarral:
http://i41.tinypic.com/t9e2qc.jpg
Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Horex mutatta, hogy járt a hajtókarral:
http://i41.tinypic.com/t9e2qc.jpg
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

én a 250-esbe tudtam szerezni nyers öntésű dugattyút, amiből az esztergályos formázza ki a megfelelő dongát gyűrű nútokat, stb. 22000 forintba került fúrással együtt, nem olcsó, de nem is megy szét. Egy TS 125-be pedig RS 125 dugattyút tettünk. 150-essel az a baj hogy más cég nem nagyon csinál ilyen hengert, a Honda CR 125-höz lehet kapni 160-as Polini hengert, talán annak a dugattyúja belemenne.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én Griecs Mátyásnál fúrattam az ETZ125-öm (Békéscsabán),ő már vagy 30 éve ezt csinálja,de nem tudott ajánlani más fajta,kiemelkedő minőségű dugót,mert ezek 20 000-től indulnak,és olyan kevés darabszámú egy gyártó számára az ETZ125,hogy nem éri meg ehhez külön tervezni,gyártani minőségi dugót.A másik meg,hogy mi nem a gazdag motorosok vagyunk,és 100-ból 1 tenne a motorjába 20 000Ft-ért dugót.A Mahle,és a Kholben Schmidtt biztos nem csinál.A Viseco céget érdemes megnézni,mert ők után gyártanak,és nem drágák,esetleg crossmotor alkatrész boltokban.Azért ha sikerrel jársz,oszd meg velünk is,mert engem érdekel!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 24 vendég