Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Schafi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.18. 15:36
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Schafi »

Sziasztok!
Az a kérdésem, hogy a Ts-250-es (1976) váltóban található olajtálcán kell-e lenni csepegtető furatoknak, mint az etz-ken?
Most szeretném gatyába rázni, és aggaszt hogy furat nélküli tálca van benne.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Kiengedtem a fölös olajat majdnem 3 deci kijött még menni nem mentem vele de ha megyek vele rögtön kiderül tolja e még az olajat a betöltőnél ha nem akkor fasza minden ;)
Nekem most lesz kb 8 ezer a blokkban ha minden igaz még nem volt az erejével gondom mármint amit tőle elvárható azt teljesíti .
Volták már itt viták a fórumon belőle a végsebességet illetően de ide szúrom a mérésem eredményét 117 km/h val sikerült meglőnöm az enyémet GPS volt a mérés pontosságát illetőleg. Gyári adattól elmarad de hát ilyen ez a bicaj már öreg a szekér :).
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Az enyémben 22000 körül van és még megy szépen! Ennyit a 10000-l! :D
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mennyit bír ki a motor? Mármint a henger, és a főtengely- itt is a hajtókar. 9000km-re ezelőtt lett fúrva, és valakitől hallottam, hogy az Mz-ket 10.000 km-ként fúrni kell. Nem nagyon hiszem én el ezt. Ezért érdeklődöm, hogy kb normális használat mellett mennyit bir ki a gép?

Köszi szépen!

Két kerék, két ütem, két betű: Mz
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KILL3R etz írta:Ne várj vele, ha beesik a váltóba a lemez abból komoly baj lehet.... Szerintem nem kell levenni a malomkereket se. A menet miatt meg ne izgulj, az anyából hamarabb jön ki... Már ha nem valami 10.9-es anya van rajta... :D

Arra figyelj, hogy könnyen félre tudod húzni, a blokkban csak egy 1-2mm-es fül támasztja alá. Oda próbáld meg bejátszani....
Nagyon Bízok benne hogy nem kell a malomkereket leszedni akkor a kuplungot sem húzom le megúszom azt is :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

250-esnél nem jellemző annyira.... Inkább átszív, mint átfúj..
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

A főtengely szimmering eszetekbe sem jutott?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ne várj vele, ha beesik a váltóba a lemez abból komoly baj lehet.... Szerintem nem kell levenni a malomkereket se. A menet miatt meg ne izgulj, az anyából hamarabb jön ki... Már ha nem valami 10.9-es anya van rajta... :D

Arra figyelj, hogy könnyen félre tudod húzni, a blokkban csak egy 1-2mm-es fül támasztja alá. Oda próbáld meg bejátszani....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Krepp írta:Szerintem meg ne várj, az olaj szintjelző csavarnál ereszd le a feles olajat és ha utána is csinálja akkor lemez lehet(ami a két blok fél között van, tehát tzeljes szétdöntés)
Nyilván az lesz akkor szépen talpra állítom a mocit kicsorgatom a fölös olajat azt kiderül ha beborul. Egyébként nézem a szerelési videót azt a lemezt 1 db 6 os anya tartja ami a kuplung felöl van nem elég azt felhúzni vagy nem lehet elfordul a lemez?
szerk.: Megmondjam őszintén nincs sok kedvem szétborítani a blokkot meg aztán a kuplungot akkor már harmadszorra szedném le róla amit már a kúp sim biztos hogy tolerálna na meg a főtengely végén a menet sem legutóbb nagyon megcsupáltam lehet hogy nem bír ki még egyet :(
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Az enyém is pont ezt csinálja, de éppen csak szivárog,a port odagyűjti az árulja el a hibát.Én is pont 9 decit öntöttem bele, és nekem előtte tuti nem maradt benne semmi.Engem annyira nem zavar, a szintjelzőnél épp csak megjelenik az olaj ahogy kell.Szóval nem értem...betudom annak, hogy nem űrtechnika.... :lol:
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Szerintem meg ne várj, az olaj szintjelző csavarnál ereszd le a feles olajat és ha utána is csinálja akkor lemez lehet(ami a két blok fél között van, tehát tzeljes szétdöntés)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ez a két lehetőség van ? Vagy elkezdett leszédülni a lemez vagy sok az olaj benne ? Most cseréltem benne olajat pontosan 9 decit tettem bele de nyilván több van benne mivel nem tudott ugye az összes kicsöpögni. A lemez megvizsgálásához lekell szedni a kuplungot is? vagy elég a dekni egyáltalán fellehet húzni kívülről mármint nem kell széthúzni érte a blokkot?
szerk.: Jobban járok szerintem ha várok még vele egy kicsit hátha abbahaggya remélem....
Várok még építőjellegű ötleteket ;)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem is volt ilyen annó kissé túl sokat öntöttem bele 1L! :D Minután kidolgozta abbahagyta. :twisted:
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Nálam az olaj folyás intenzíven kente a hátsó kereket.
A hiba ott volt hogy az olaj leeresztésére épp elég volt a 1,5 l-es pet palack :roll:
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

Nekem is tavaly ősszel ilyen problémám volt, csak nekem becsületesen folyt az olaj onnan. Majdhogynem teljesen leesett a lemez fönntről, szerencsére még nem ért bele a fogaskerekekbe. A hangján semmi nem volt hallható.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KILL3R etz írta:Olajterelő lemez a helyén van?
Passz még általam nem volt szétszedve a blokk . Nincs más hangja a gépnek mint eddig és csak most kezdte el csinálni.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Olajterelő lemez a helyén van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Furcsa dolgot vettem észre a gépnél az olajbetöltő nyílásnál jön kifele az olaj menetközbe na nem nagy mértékben csak éppenhogy de ha megállok olajcseppek vannak alattam miért lehet ez?
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: István79 »

Közben látom hogy a többi csapágyméret is érdekel.
Tessék: http://www.manualedereparatie.info/manu ... e.info.zip

Sajnos ezt a linket se tudja megnyitni a gép :( De mindegy a főtengely csapágyakat akarom fag-ra cserélni a többit meg valami olcsóbb de jobb minőségüre.
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: István79 »

Köszönöm. A google olyan infókat dobott ki amit le kel tölteni,arra az én gyenge gépem és internetem nem alkalmas.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Régen volt kisTS-em, de kb egy perc guglizás kellett:
für MM 125/3 motoren:
10 93-93.397 Rillenkugellager 6204 TNWC 4 f 20x47x14 TGL 2981 (2 stück)
11 93-94.357 Rillenkugellager 6304 J C 4 f 20x52x15 TGL 2981 (1 stück)

für MM 125/2 motoren:
93-94.260 Rillenkugellager 6303 C 4 f 17x47x14 TGL 2981 (3 stück)

És hogy milyen motorod van:
MM 125/2 ab Mot.-Nr. 7324450
MM 150/2 ab Mot.-Nr. 6444237

MM 125/2 bis Mot.-Nr. 7372908
MM 150/2 bis Mot.-Nr. 6587572

MM 125/3 ab Mot.-Nr. 7372909
MM 150/3 ab Mot.-Nr. 6587573

Közben látom hogy a többi csapágyméret is érdekel.
Tessék: http://www.manualedereparatie.info/manu ... e.info.zip
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

István79 írta:Sziasztok!

MZ TS 125 be milyen méretü és hány darab főtengely csapágy kel . 6304 c3 vagy 6204 c3 . Aki biztosra tudja legyen szives írja meg.
Az bizony évjárattól is függ.... A főtengely csap átmérője változott időközben... Mikori a paripa? Motorszám?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: István79 »

Sziasztok!

MZ TS 125 be milyen méretü és hány darab főtengely csapágy kel . 6304 c3 vagy 6204 c3 . Aki biztosra tudja legyen szives írja meg.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

pityu0524 írta:Sziasztok kérdésem a következő: a kuplungot fent már teljesen ki kellett csavani,hony jól működjön,de ha további állításra van szükség akkor ,hogyan tovább? le tudná valaki érthetően írni,hogy kell alul állítani a kuplungot ?a válaszokat előre is köszi.

Itt megnézheted:http://www.youtube.com/watch?v=DVPeTmUY2fA
pityu0524
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.01.16. 10:26
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pityu0524 »

Sziasztok kérdésem a következő: a kuplungot fent már teljesen ki kellett csavani,hony jól működjön,de ha további állításra van szükség akkor ,hogyan tovább? le tudná valaki érthetően írni,hogy kell alul állítani a kuplungot ?a válaszokat előre is köszi.
boldi82
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.03.05. 22:56
MZ-d típusa: Mz Ts 125 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: boldi82 »

[quote="dkari"]


Köszi a választ.

Első két indításkor elég erőteljes kerregést hallottam. Leszereltem a bovdent majd egy kissé megkocogtattam a tengely végét. Vissza szereltem a bovdent és utána mozdult meg a fordulatszámmérő óra mutatója kis ingadozással. Ekkor még volt egy kis kerregő hang de már nem olyan erős, a későbbi indításoknál már nem tapasztaltam ilyen hangokat.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

boldi82 írta:Sziasztok!

Az alábbi kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni.

Nem rég elkezdtem felújítani (letisztogatni) egy TS 125 De-Luxe-ot. A motoron hiányzott a fordulatszám kihajtó egység (persely, fogaskerék). Vettem egy újat, majd beszereltem, ellenőriztem kézzel működtethető-e. A berugókar mozgatásakor szépen forgott. Visszaszereltem a deklit, feltöltöttem hajtómű olajjal. Az első beindításkor a fordulatszámmérő óra mutatója meg se mozdult, gyorsan leállítottam a gépet, majd újból indítottam, az eredmény ugyanaz. A harmadik indítás után szépen elmozdult a mutató a nulla állásból és kis ingadozás után mutatta a fordulatot. A későbbi indításoknál már nem volt gond, leszámítva azt, hogy én egy kissé hangosnak, zajosnak találom a működését.
Véleményetek szerint ez a probléma okozhat később valamiféle gondot, üzemzavart vagy normálisnak mondható?

Előre is köszönöm a válaszaitokat és a segítségeteket.
Amikor nem mozdult a fordszámmérő akkor jött a blokkból kerregő hang?
Nekem egyszer megszorult a perselyben a fordszámmérő tengelye azért nem mért. De akkor kerregő hang jött a blokkból mivel a kuplungkosáron lévő fogaskerék elracsnizott. (ez hajtja a fordszámmérőt is)
boldi82
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.03.05. 22:56
MZ-d típusa: Mz Ts 125 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: boldi82 »

Sziasztok!

Az alábbi kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni.

Nem rég elkezdtem felújítani (letisztogatni) egy TS 125 De-Luxe-ot. A motoron hiányzott a fordulatszám kihajtó egység (persely, fogaskerék). Vettem egy újat, majd beszereltem, ellenőriztem kézzel működtethető-e. A berugókar mozgatásakor szépen forgott. Visszaszereltem a deklit, feltöltöttem hajtómű olajjal. Az első beindításkor a fordulatszámmérő óra mutatója meg se mozdult, gyorsan leállítottam a gépet, majd újból indítottam, az eredmény ugyanaz. A harmadik indítás után szépen elmozdult a mutató a nulla állásból és kis ingadozás után mutatta a fordulatot. A későbbi indításoknál már nem volt gond, leszámítva azt, hogy én egy kissé hangosnak, zajosnak találom a működését.
Véleményetek szerint ez a probléma okozhat később valamiféle gondot, üzemzavart vagy normálisnak mondható?

Előre is köszönöm a válaszaitokat és a segítségeteket.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Hujber írta:Ha új (utángyártott) kuplungalaplapot veszek, mire figyeljek felszereléskor? Persze most már nem hagyok ki semmit :D Ha nincs jól hézagolva, azt miből veszem észre?
Ha nincs jól hézagolva, azt abból is észre lehet venni, hogy elmarad az a jellegzetes nagy ETZ "síró, fütyülő" hang elinduláskor.
Kép
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Hujber írta:Ha új (utángyártott) kuplungalaplapot veszek, mire figyeljek felszereléskor? Persze most már nem hagyok ki semmit :D Ha nincs jól hézagolva, azt miből veszem észre?
Í kollega! A menesztő és az alaplap között van egy csúszótárcsa, és egy rugós lemez. A csúszótárcsát kell helyettesíteni egy vékonyabb anyaggal, illetve én nem bírtam összecsiszolni a főtengellyel, ezért csapágyragasztóval felragasztottam. Jól bírja, megszorult a gép, még az se szakította le. A rossz hézagolást pedig úgy veszed észre, hogy nem emel ki. Más problémával nem találkoztam. Annyi, hogy ha ilyen kaliberű dolgot cserélsz a kuplungban, érdemes kicentíroztatni, hogy ne üssön picit sem. Ezt kb 6000 ftért csinálta a G-Balance anno, de ebben a tengely elkészítése is benne volt. Elvileg ezt már nem kell kifizetni, mivel megvan nekik hozzá.

Szerk: Ja és persze a zsír és olajmentes kúpok is hozzátartoznak a folyamathoz, és hogy felmelegítve tesszük fel a kúpra, meg a min 90 NM-es felhúzás, stb... Mint bármelyik másik kuplungszereléskor.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ha új (utángyártott) kuplungalaplapot veszek, mire figyeljek felszereléskor? Persze most már nem hagyok ki semmit :D Ha nincs jól hézagolva, azt miből veszem észre?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A kosár mögött 2db alátét van,olyan 1mm vastagok.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

MrDok írta:
xxgabikaxx írta:
Igen,simán forog a középrész függetlenül a kosártól.

Még az lenne a kérdésem,hogy hátra, a kosár mögé pontosan milyen alátétet kell rakni? Mert ugye több is van és én direkt letöltöttem egy robbantott ábrát is,de hátha van eltérés,vagy egyáltalán mennyi alátét megy oda?
Ezeket azért kérdem mert a motort ahonnan szereztem az az illető eléggé megbuherálta.Hátha kimaradt valami vagy netán több alkatrész van benne.
Ha jól emlékszem a ts-eknél vékony acélalátét van, az ETZ-t nem tudom. Amúgy ha már régóta szenvedsz vele, érdemes lenne elvinni egy MZ mesterhez. Bambi..... Szerintem látott már mindenféle hibát, és kívülről is megmondja mi a baja.
Aztán már csak motoroznod kell vele, ha megcsinálta.
Igen,erre én is gondoltam,csak az sajna nem lenne olcsó mulatság.Meg sajna nem tudom megoldani a szállítást sem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

xxgabikaxx írta:
Igen,simán forog a középrész függetlenül a kosártól.

Még az lenne a kérdésem,hogy hátra, a kosár mögé pontosan milyen alátétet kell rakni? Mert ugye több is van és én direkt letöltöttem egy robbantott ábrát is,de hátha van eltérés,vagy egyáltalán mennyi alátét megy oda?
Ezeket azért kérdem mert a motort ahonnan szereztem az az illető eléggé megbuherálta.Hátha kimaradt valami vagy netán több alkatrész van benne.
Ha jól emlékszem a ts-eknél vékony acélalátét van, az ETZ-t nem tudom. Amúgy ha már régóta szenvedsz vele, érdemes lenne elvinni egy MZ mesterhez. Bambi..... Szerintem látott már mindenféle hibát, és kívülről is megmondja mi a baja.
Aztán már csak motoroznod kell vele, ha megcsinálta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

pempelli írta:Srácok,régen motoroztam ETZ-vel,mostanában újítottam fel egyet,mi az a fordulat amin még nyugodt szívvel lehet használni.
Elszoktam a kétüteműtől,de én már 4000 fordulaton is sajnálom.
Bár az én paripám még bejáratos de simán kihúzatom 6ezerig is.A kétütemünek nem lesz baja ha jobban pörög a 4ütemünél.
Persze a 6ezer a max,én se szeretem kínozni a kicsikét :)
Bár ez az én véleményem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok,régen motoroztam ETZ-vel,mostanában újítottam fel egyet,mi az a fordulat amin még nyugodt szívvel lehet használni.
Elszoktam a kétüteműtől,de én már 4000 fordulaton is sajnálom.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

KILL3R etz írta:Hali!

A kinyomópálca végén megvan a kis golyó?

Lehet félreértettelek, de úgy nem próbáltad beállítani, hogy a karnál a finomállító koppra betekerve, és akko a durvaállítót úgy beállítani ahogy írtad. De gondolom próbáltad, mert így logikus.

Tányérrugó nincs fordítva bent véletlenül? Csapágyak milyen állapotban vannak? Nem kotyog a tengely?
Jó hogy rákérdeztél.Igen próbáltam mind a két végletet és érdekes módon a kuplungkaron érezni a különbséget.Tehát ha koppra becsavarom a karnál a csavart és alul beállítom azt a bizonyos 1-2 mm-t akkor ha behúzom a kuplungot érezni hogy kicsit másképpen emel vagy nem emel ki.Nehéz leírni de olyan mintha kicsit könnyebb lenne húzni a kart,egyenletesen könnyen be lehet húzni.
Ha pedig csontra kitekerem felül a csavart akkor meg olyan érzés mintha rendesen kiemelne,tehát kicsit mintha a végén ugrana,elején nehéz húzni aztán picit mintha átugrana aztán könnyebb.És ilyenkor emel ki normálisabban mert ilyenkor azért tudok váltani.
MrDok írta:
xxgabikaxx írta:Üdvözlöm az MZ Club oldal olvasóit!
A kis Mz-knél a kuplung kiemelési problémát okozhatja a ...
Igen,simán forog a középrész függetlenül a kosártól.

Még az lenne a kérdésem,hogy hátra, a kosár mögé pontosan milyen alátétet kell rakni? Mert ugye több is van és én direkt letöltöttem egy robbantott ábrát is,de hátha van eltérés,vagy egyáltalán mennyi alátét megy oda?
Ezeket azért kérdem mert a motort ahonnan szereztem az az illető eléggé megbuherálta.Hátha kimaradt valami vagy netán több alkatrész van benne.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

xxgabikaxx írta:Üdvözlöm az MZ Club oldal olvasóit!

Nekem egy igen fura problémám/észrevételem lenne.
ETZ 125-ös gépezetről lenne szó.
Mint mindig,nálam a kuplunggal lenne a probléma.Már jópár kérdést feltettem,igazán senki sem tudott segíteni.
Nem emel ki a kuplung rendesen,igen tudom lehet variálni a lemezkékkel meg hasonlók bla bla... ezen mind végigmentem és sehogy sem jó.Most a túloldalt céloztam és vizsgálgattam meg és a következőkre jutottam:

Képet is találtam,bár nem etz-é de a lényeg rajta van.:
http://kepfeltoltes.hu/120302/109122_or ... es.hu_.jpg

A kuplungom akkor emel ki jobban és tudok váltani ha a "B" hosszúságra van állítva a bovden (persze ilyenkor sem tökéletes a kiemelés,kicsit nehézkes a váltás),ennél jobban már nem tudom fent a karnál kitekerni az állítócsavart.Tudom hátul a deklin lehet állítani egy csavarral a kiemelést.Ezt a csavart mindkét esetben úgy állítottam (éreztem a csavarhúzóval) hogy éppen (kb 1-2 mm) nem ért hozzá a kis golyó a hosszú rúdhoz.
Megmértem itt a hosszú kar útját és kb 1.5 cm a "C" azaz az emelés meg kb 3 mm.

A második variációnál fent a kuplungkarnál az állítócsavart teljesen betekertem,tehát "A" hosszúságú volt lent a bovden.
Az út ilyenkor is kb 1.5 cm, de viszont a "C" csak 1-2 mm a kiemelés. Ami elég érdekes, lehet tolómérővel nem tudtam megmérni rendesen,de többször is mértem.
Azt hozzáteszem,hogy mikor megvettem a motort akkor kicseréltem a kuplungbovden újra.

Lehet,hogy ez a méricsgélés szőrszálhasogatásnak tűnik,de már komolyan nem tudom,hogy mit csináljak ezzel a xarral. a kuplungot kismilliószor szétszedtem,szinte mindent megpróbáltam,másik olyan kinyomóbütyköt (nem tudom mi a neve pontosan,autószelephez hasonlít) esztergáltattam,tömérdek alátéttel kísérleteztem és már tényleg nem tudom mi a baja.

Egyik kérdésem még az lenne,hogy az a kar amit a bovden húz lent a dekliben,hogy normális esetben az hol szokott állni kb?
A másik kérdésem meg,hogy felül a kuplungkarnak kb mekkora az útja,kb hány cm-t lehet húzni rajta ha a végétől mérjük?

Az értelmes és segítő válaszokat,megjegyzéseket előre is köszönöm!
A kis Mz-knél a kuplung kiemelési problémát okozhatja a rosszul hézagolt kuplungagy (középsö rész) Ha kiszeded a lamellákat tudod forgatni külön a középrészt kézzel, függetlenül a külső kosártól? Kell neki egy minimális tengely irányú kotyogás is. A kuplungkar kormányig megy. A dekniben a kar alaphelyzetben kell álljon, míg nem húzod meg.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

A kinyomópálca végén megvan a kis golyó?

Lehet félreértettelek, de úgy nem próbáltad beállítani, hogy a karnál a finomállító koppra betekerve, és akko a durvaállítót úgy beállítani ahogy írtad. De gondolom próbáltad, mert így logikus.

Tányérrugó nincs fordítva bent véletlenül? Csapágyak milyen állapotban vannak? Nem kotyog a tengely?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Üdvözlöm az MZ Club oldal olvasóit!

Nekem egy igen fura problémám/észrevételem lenne.
ETZ 125-ös gépezetről lenne szó.
Mint mindig,nálam a kuplunggal lenne a probléma.Már jópár kérdést feltettem,igazán senki sem tudott segíteni.
Nem emel ki a kuplung rendesen,igen tudom lehet variálni a lemezkékkel meg hasonlók bla bla... ezen mind végigmentem és sehogy sem jó.Most a túloldalt céloztam és vizsgálgattam meg és a következőkre jutottam:

Képet is találtam,bár nem etz-é de a lényeg rajta van.:
http://kepfeltoltes.hu/120302/109122_or ... es.hu_.jpg

A kuplungom akkor emel ki jobban és tudok váltani ha a "B" hosszúságra van állítva a bovden (persze ilyenkor sem tökéletes a kiemelés,kicsit nehézkes a váltás),ennél jobban már nem tudom fent a karnál kitekerni az állítócsavart.Tudom hátul a deklin lehet állítani egy csavarral a kiemelést.Ezt a csavart mindkét esetben úgy állítottam (éreztem a csavarhúzóval) hogy éppen (kb 1-2 mm) nem ért hozzá a kis golyó a hosszú rúdhoz.
Megmértem itt a hosszú kar útját és kb 1.5 cm a "C" azaz az emelés meg kb 3 mm.

A második variációnál fent a kuplungkarnál az állítócsavart teljesen betekertem,tehát "A" hosszúságú volt lent a bovden.
Az út ilyenkor is kb 1.5 cm, de viszont a "C" csak 1-2 mm a kiemelés. Ami elég érdekes, lehet tolómérővel nem tudtam megmérni rendesen,de többször is mértem.
Azt hozzáteszem,hogy mikor megvettem a motort akkor kicseréltem a kuplungbovden újra.

Lehet,hogy ez a méricsgélés szőrszálhasogatásnak tűnik,de már komolyan nem tudom,hogy mit csináljak ezzel a xarral. a kuplungot kismilliószor szétszedtem,szinte mindent megpróbáltam,másik olyan kinyomóbütyköt (nem tudom mi a neve pontosan,autószelephez hasonlít) esztergáltattam,tömérdek alátéttel kísérleteztem és már tényleg nem tudom mi a baja.

Egyik kérdésem még az lenne,hogy az a kar amit a bovden húz lent a dekliben,hogy normális esetben az hol szokott állni kb?
A másik kérdésem meg,hogy felül a kuplungkarnak kb mekkora az útja,kb hány cm-t lehet húzni rajta ha a végétől mérjük?

Az értelmes és segítő válaszokat,megjegyzéseket előre is köszönöm!
tamas23
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2012.01.14. 11:56
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tamas23 »

Helo. Keresek eladó mz ts vagy etz 125 ös blokkot! Akinek van az írjon légyszi.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

ETZ 125 főtengely szimering 20x30x7 mind a két oldalon.Csak vitonos szimeringet vegyél,750Ft/db,barna színű.Ha 1500Ft vagy több,nevesd ki a boltost,és keress egy másikat.Ne hagyd,hogy átverjenek.Létezik meghatározott forgásirányú olajterelő szimering is,ez drágább,de ez sem 5-6-8000Ft.
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

Volna egy kérdésem Kedves márkatársak!

Kis etz-m van és nemtalálom, hogy mekkora főtengelyszimering való hozzá, legyetek szivesek és írjátok le!


Köszönettel cskaparo
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

z25z írta:nem kell annyira megijedni az utangyartott-tol sem, le kell merni tolomerovel, altalaban 3,3 mm a gyari 3 mm-rel szemben, na most ez oldalankent 0,15 mm, megfelelo szemcseju csiszolopapir sima feluletre lefektet es kb fel-egy oras maszatolas, en igy csinaltam, azota is hibatlanul mukodik
Ez igaz, de én már láttam olyat is, ahol nem csak a vastagsággal volt baj, hanem a körmei pontatlanok és sorjásak voltak.
Akkor lehet járatni rajta a tűreszelőt bőszen! ](*,)
Ha egyenes a lamella és pontos méretű, akkor a vastagsága tényleg nem nagy dolog.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Hujber írta:http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jar ... 63542.html

Ebben szerintetek megbízhatok? A hegesztés mi célt szolgálhat? :D :D

vagy még ezt találtam:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 69101.html
az utóbbi az trophi. a hegesztés az összefogó csavarokat helyettesitik.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jar ... 63542.html

Ebben szerintetek megbízhatok? A hegesztés mi célt szolgálhat? :D :D

vagy még ezt találtam:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 69101.html
Piros MZ ETZ 250
UDX
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Üdv. én is utángyártott kuplung lamellákat raktam az enyémbe és amikor csináltam próbára rugó nélkül össze raktam a kuplungot és
nem bírtam forgatni a közép részt tehát nem bírt volna kiemelni, vastagok voltak a lamellák csiszolás után újabb próba és akkor könnyen forgott összerakás után tökéletesen működik. remélem érthető voltam.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

z25z írta:nem kell annyira megijedni az utangyartott-tol sem, le kell merni tolomerovel, altalaban 3,3 mm a gyari 3 mm-rel szemben, na most ez oldalankent 0,15 mm, megfelelo szemcseju csiszolopapir sima feluletre lefektet es kb fel-egy oras maszatolas, en igy csinaltam, azota is hibatlanul mukodik
Detto. Ajánlom a rezgőcsiszolót gyorsabb munka érdekében. :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

nem kell annyira megijedni az utangyartott-tol sem, le kell merni tolomerovel, altalaban 3,3 mm a gyari 3 mm-rel szemben, na most ez oldalankent 0,15 mm, megfelelo szemcseju csiszolopapir sima feluletre lefektet es kb fel-egy oras maszatolas, en igy csinaltam, azota is hibatlanul mukodik
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

Esetleg az utángyártott helyet próbáld meg felújítani. Pesten tudok egy helyet (Róna kft) ahol a fékbetétet újítottam föl és ők lehet hogy tudnak kuplungtárcsát újítani. Egy próbát megér. A fékbetétet is nagyon szépen és olcsón is megcsinálták.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 45 vendég