Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
anita
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2007.07.20. 02:08
Tartózkodási hely: Mány

Hozzászólás Szerző: anita »

Sziasztok!
Remélem jó helyre írok...
Milyen olajat vegyek a váltóba?(ETZ 25O)
Köszi!!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

csótány írta:Ok, köszönöm mester úr a gyors választ, kicsit bõvebben szerettem volna hallani. Tudom nem lehet semmi mondani látatlanra. Ha nem hallottam árajánlatot akkor inkább úgy kérdezem mondjuk 100000 ft futna egy motorfelújítást (mondjuk ha totálkár a belselye csapágycserétõl, karburátorcsere, furási hercehurca meg hasonlók minõségi alakatrészekkel amiket az elöbbi hozzászólásomban irtam) a szerelési díj az rendben van! Vagy esteleg inkább 150000ft kellene rá? Tükön ülök mennyibe fájna nekem. Valami megközelítõ ár is megfelelne.
És a lényeg elmondhassam végre megy mint a rakéta és egy vadállat az mz jobb mint a gyári :twisted:
Nagyon köszönöm válaszát elõre is!

üdv.
Csótány (egy mz fanatikus :D)
Egy jó minõségû alkatrészekkel egy blokk felújítás elérheti a 100000ft-ot is.Mivel hogy nehéz egyenként leírogatni,hogy mi mibe kerül,Ezért tudni kellene,hogy mit szeretnél kicserélni és ezeknek az árait belküldöm.persze szétszedésnél még kiderülhetnek dolgok,hogy mit kell még cserélni,azokat pluszban kell számolni.ezért inkább,hívj fel ,vagy keres meg személyesen.06203420977
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Szerintem jól látod látatlanba tényleg csak találgatni lehet! 8)
csótány

Hozzászólás Szerző: csótány »

Ok, köszönöm mester úr a gyors választ, kicsit bõvebben szerettem volna hallani. Tudom nem lehet semmi mondani látatlanra. Ha nem hallottam árajánlatot akkor inkább úgy kérdezem mondjuk 100000 ft futna egy motorfelújítást (mondjuk ha totálkár a belselye csapágycserétõl, karburátorcsere, furási hercehurca meg hasonlók minõségi alakatrészekkel amiket az elöbbi hozzászólásomban irtam) a szerelési díj az rendben van! Vagy esteleg inkább 150000ft kellene rá? Tükön ülök mennyibe fájna nekem. Valami megközelítõ ár is megfelelne.
És a lényeg elmondhassam végre megy mint a rakéta és egy vadállat az mz jobb mint a gyári :twisted:
Nagyon köszönöm válaszát elõre is!

üdv.
Csótány (egy mz fanatikus :D)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

csótány írta:Haliho!

Ha Bambi mester véletlenül erre járna nem tudna nekem írni egy árajánlatot mennyibe kerülne nekem egy 250 etz teljes blokk felújítása (fúrás, váltó, stb. kompletten) + munkadíjat is beleértve! Mindenbõl a lehetõ legjobb minõségûre gondoltam (kovácsolt vas dolgok és egyebek)! Ha priviben érkezik a megtisztelõ válasz az is tökéletes lesz! Ha egy telefonszámot is mellékelne az különösen jó lenne, ha megfelelõnek találom a dolgokat mindenképp telefonon értekezünk továbbiakban!
Nagyon köszönöm válaszát elõre is!

üdv.
Csótány (egy mz fanatikus :D)
hali
A szerelési díj klubtagoknak 12000ft
plusz az alkatrészek,és a gépmunkák
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Hát tényleg nem itt kellett volna...

Budapest nem jó?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

Hello!
Tudom hogy nem ehhez a témához tartozik, de mivel ez a leg látogatottabb topic a szervízen belül itt kérdezném meg, hogy van e valaki köztetek aki tudja, hogy Vác környyékén merre van egy megbízható és hozzáérõ MZ szakember, akivel meg tudnám csináltatni a frissen vásárolt 251-es etz-m problémáit?
csótány

Hozzászólás Szerző: csótány »

Haliho!

Ha Bambi mester véletlenül erre járna nem tudna nekem írni egy árajánlatot mennyibe kerülne nekem egy 250 etz teljes blokk felújítása (fúrás, váltó, stb. kompletten) + munkadíjat is beleértve! Mindenbõl a lehetõ legjobb minõségûre gondoltam (kovácsolt vas dolgok és egyebek)! Ha priviben érkezik a megtisztelõ válasz az is tökéletes lesz! Ha egy telefonszámot is mellékelne az különösen jó lenne, ha megfelelõnek találom a dolgokat mindenképp telefonon értekezünk továbbiakban!
Nagyon köszönöm válaszát elõre is!

üdv.
Csótány (egy mz fanatikus :D)
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Akkor igénybe veszem az általános iskolás kémia tanárnõm segítségét, hátha vele együtt egyszerübb lesz a mûvelet. :roll:

És ha így megkapjuk a kb.80-90 vagy, ne agy isten 99%-os kénsavat, meddig hadjam hatni a fõtengelyen :?:
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

És egy jó tanács ha úgy alakul, hogy a töményített kénsavat mégis higítani kell, mindíg a kénsavat öntjük a vízhez vékony sugárban, állandó keverés közben. Ha fordítva csinálná valaki ne lepõdjön meg ha a kénsavba öntött víz elkezd forrni és a sav elkezd fröcsögni :evil:
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha mindenképp a savazás mellet döntesz(ami nem túl ajánlott),akkor töményebb savat használj.Kereskedelmi forgalomban nem kapsz töményebbet,de hál' Istennek a kénsav egyszerû forralással töményíthetõ,de mindenesetre ha forralod,jól szellõzõ helységben csináld és üvegedényben!
A salétrom és sósavat sajnos nem lehet így töményíteni!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

".....A kénsavas kuplung felrakással kapcs......"

Neeeeeeee! :smt089 :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Sziasztok!
1 visszatérõ kérdés, és bocs ha valakinek már az agyára megyek vele! :oops:
A kénsavas kuplung felrakással kapcsolatban 2 dolog még nem világos:

-kereskedelmi forgalomban Akkumlátor Folyadékot találtam, ami 38%kénsav + 62%desztvíz.
Ez jó a fõtengely megsavazásához? Vagy lehet kapni erõssebbet is valahol?

-És ha jó akkor kb. hány percig kell "maratni" a fõtengely kúpját vele?

Még 1x köszi a segítséget mindenkinek! :wink:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

és az újnak a csomagolása...kinek mi a tapasztnyalata? Lehet hinni a bizalomgerjesztõ feliratnak?


Kép
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Kép

Kép
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Tegnap kicseréltem a megszakítómat........a régit ma lefotózom, és holnap közlöm....elég érdekes....és nem éppen a kopás volt a csere oka :roll: Node végre tudok normásis gyújtást és hézagot állítani 8) :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Ok!

I am stud
Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator »

kicsibocsi!

A kérdésedet elég 1 helyen feltenned! Azzal nem tudunk többet segíteni, ha 2(-3-4-5-6) helyen is felteszed itt a fórumban!

Egyenlõre megoldottam, de legközelebb nem leszek ilyen finom és nõies :lol:
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

kisbocsi írta:Üdv Mindenkinek!

Van egy kis gond a 250 etz atomommal:

Egyszer észrevettem, hogy, ha parkettán megyek a géppel-ez nem szokott sokszor elõfordulni, de itt elõjön és ezért ki kell derítenem mi a gond-szóval ha így megyek, akkor kb 4-5 km után lehörög a gép, érdekes hanggal és erõteljes lassulásba kezdek.
Olyan a hangja, mindha a babettán a lefulassztó gombot használnám.

Ha visszaveszek a gázból, akkor megint megy, de ha parkettázom, rövidessen megint kezdi a ledadogást.

Amiket most csináltam:
Tank-kimosva
Csap kiszedve átmosva szütykos volt de nem annyira.
Karbi alja leszedve-teljesen tiszta, ezért nem szedtem mégjobban szét.
ÚJ BRISK N17YC GYERTYA!!!


Szóval tippeket kérnék.


Elõre is köszi:

kisbocsi
úszószint?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Y!!! os gyertya nem a ketutemube valo, tegyel bele sima C-s-t esetleg kisebb hoertekut n14c, egy gyujtasellenorzes esetleg....
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv Mindenkinek!

Van egy kis gond a 250 etz atomommal:

Egyszer észrevettem, hogy, ha parkettán megyek a géppel-ez nem szokott sokszor elõfordulni, de itt elõjön és ezért ki kell derítenem mi a gond-szóval ha így megyek, akkor kb 4-5 km után lehörög a gép, érdekes hanggal és erõteljes lassulásba kezdek.
Olyan a hangja, mindha a babettán a lefulassztó gombot használnám.

Ha visszaveszek a gázból, akkor megint megy, de ha parkettázom, rövidessen megint kezdi a ledadogást.

Amiket most csináltam:
Tank-kimosva
Csap kiszedve átmosva szütykos volt de nem annyira.
Karbi alja leszedve-teljesen tiszta, ezért nem szedtem mégjobban szét.
ÚJ BRISK N17YC GYERTYA!!!


Szóval tippeket kérnék.


Elõre is köszi:

kisbocsi
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

janer6328 írta:Srácok! Hirtelenfelindulásból megtudja "mondani" valaki mennyi a 250ETZ kipufogókönyökének a belsõátmérõje?
Elõre is köszönöm! :P
Hmm... Olyan 45mm körül... A hollander 50-es, az tuti!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

janer6328 írta:-ETZ 250 Kupl.lamella 5db/gr. Ajánlott fogyasztói ár: 1 200 Ft

-ETZ 250 Kuplungagy Ajánlott fogyasztói ár: 3 750 Ft

-ETZ kuplung lamella (fém) 250 Német Minõség Ár: 816 Ft /1db

-Csapágy 16005 Ár: 500-3500Ft

-ETZ kuplung nyomórugó 250 Ár: 123 Ft /1db

-Stb.. :roll:

-Mofaker.hu és Viktormotor.hu szerintem a legolcsóbbak
Kösz, hogy utánanéztél!:)
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Srácok! Hirtelenfelindulásból megtudja "mondani" valaki mennyi a 250ETZ kipufogókönyökének a belsõátmérõje?
Elõre is köszönöm! :P
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

-ETZ 250 Kupl.lamella 5db/gr. Ajánlott fogyasztói ár: 1 200 Ft

-ETZ 250 Kuplungagy Ajánlott fogyasztói ár: 3 750 Ft

-ETZ kuplung lamella (fém) 250 Német Minõség Ár: 816 Ft /1db

-Csapágy 16005 Ár: 500-3500Ft

-ETZ kuplung nyomórugó 250 Ár: 123 Ft /1db

-Stb.. :roll:

-Mofaker.hu és Viktormotor.hu szerintem a legolcsóbbak
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára janer6328 2008.03.22. 21:52-kor.
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

lamellák 1100 HUF kb.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Kuplung

Hozzászólás Szerző: bakimate »

A kuplungtárcsa 3000 forint környéke.
Papszi írta: Egy kuplung mennyibe kerül egy 250es etz-hez?(kuplungtárcsa, lamellál stb)
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Kuplung

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Sziasztok!

Egy kuplung mennyibe kerül egy 250es etz-hez?(kuplungtárcsa, lamellál stb)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: BAMBINÁL A 250-esem

Hozzászólás Szerző: bambi »

z25z írta:
TZrider250 írta:Sziasztok!
A Mester agyusztálja az ETZ-met 300-ra. Lesz kovácsolt hajtókar, kuplung-tuning, és váltócsapágyasítás is.
errol a kovacsolt hajtokarrol jut eszembe, az enyemben milyen van mester? En mar nem emlekszem ra...vagyis valami olyasmi dereng, hogy yoko? :roll:
sajna nem emlékszem :(
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Gyárilag fekete az egész, a jobb deknin az MZ felirat nincs festve.
Andrei írta:srácok, kis ETZ blokk oldaldekli gyárilag tökfekete vagy az IFA és az MZ feliratok ezüst színüek voltak?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: BAMBINÁL A 250-esem

Hozzászólás Szerző: z25z »

TZrider250 írta:Sziasztok!
A Mester agyusztálja az ETZ-met 300-ra. Lesz kovácsolt hajtókar, kuplung-tuning, és váltócsapágyasítás is.
errol a kovacsolt hajtokarrol jut eszembe, az enyemben milyen van mester? En mar nem emlekszem ra...vagyis valami olyasmi dereng, hogy yoko? :roll:
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

srácok, kis ETZ blokk oldaldekli gyárilag tökfekete vagy az IFA és az MZ feliratok ezüst színüek voltak?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

conus: ne aggódj, be fog menni elég kenõanyag, a benzin az igen huncut fluidum, be fog menni. A meglepetés akkor lesz ha leveszed a porvédõt és fém kosaras lesz...én már találkoztam ilyennel :) melyik boltban vetted? gondolom nem a lepényházban levõ boltban, mert ott nincs Koyo....
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Ja még annyit az elõzõhöz, hogy aberugókar március elsején rosszalkodott és azóta már keültem vele múlthétvégén is és se a kuplungnak se a berugónak nem volt baja(csak azért hogyha másnak is ilyen baja van a berugókarjának, akkor ne induljon el vele túrázni)

Üdv.:Papszi
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Berugókar

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Papszi írta:Sziasztok!

Tegnap este indítottam volna be az MZ ETZ 250 (de luxe) motoromat és a berugókart eléggé húzósan tudtam lefelé mozgatni, mintha a kuplungot befogtam volna, de attól sokkal húzósabban, nem szakaszosan ment lefelé hanem folyamatosan! Betolva elindult, a motorjának semmi baja nincs, nincs fémes hang, a kuplung se csúszik. A betolás után átmentem Martfûre egyik motorszerelõhöz addigra megszünt ez a probléma, és most is jól mûködik. Ha valakinek volt ilyen gondja, vagy tudja erre a megoldást akkor légyszi írjatok! Elõre is kösz!!!
Kép
Eredmény:(2008.03.20)

A motorommail ismét mentem volna motorozni, a berugókarnak semmi baja nem volt rendesen beindúlt a motor szépen is járt. Amikor tettem le 1es sebességbe akkor leállt. Gondoltam hogy majd állítok a kuplungon fent a karnál, és elmentem motorozni. motoroztam kb 15 km-et furcsáltam is hogy "csak" 75-80at mutat az óra 4esben(amúgy 90et kellett volna). Gondoltam csúszik a kuplung. Ezért egy kanyar után meg is akartam állni, (de gondoltam itt van martfû és akkor majd bent megállok ne az országút mellett) A martfû elõtti kanyar után húztam a gázt és felbõgött a motor amikor sebességben volt. A kuplung csúszhatott meg nem? Aztán kuplungoltam egybõl és megálltam de üresbe nagy nehezen tudtam csak betenni és a fogaskerekeket is hallottam ahogy egymáshoz érnek és kicsit csattognak.(mikor lefékeztem amocit akkor is hallottam ezt).
Mikor már állt a motor sebességben el tudtam tolni 1esben. Szerintem tuti a kuplungnak van baja. Csak nem tudom hogy most a tárcsak kopott e el vagy a rugó. Hétvégén a motor mágus haver megcsinálja. CSaka ddig tudni szeretném mi baja lehet! Ha valaki tudja írjon! Köszi elõre is:)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Emberek!

Csapágyvásárlás elõtt vagyok, és idegbeteg vagyok :evil:
Mûanyag kosarasat próbáltam felhajtani, gyöngyösön abban a boltban ahol jó áron vannak a dolgok, csak Koyo-ból van C3-as + mûanyagkosaras. Igen ám, de ez 2RS-es azaz gumiporvédõs, tehát amikor kibontotta a csomagolását az eladó(minek a mûanyagkosár?, mz-be minekaz? minek a C4?) nem láttam bele hogy milyen is az a mûanyag kosár. Olyan-e mint ez, mert ez lenne az igazi, hogy az egyik oldalon rendesen tudja érni az olajos benzin:
Kép
Decemberben ugyanitt vettem a kerékagyba 6302 2RS-es Koyo csapágyat, kíváncsiságképp kipattintottam a porvédõt, és mind2 oldalon széles volt... bár az normál illesztésû volt...
Az a parám a mind2 oldalon "széles" kosárral, hogy érzésem szerint nem fog lecsapódni elég kenõanyag a futófelülteken, golyókon. :(
Aki küzdött már ezzel a problémával, és sikerült megoldania, kérem szóljon! :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: KISBOCSI, HORVÁT TÚRA

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

TZrider250 írta:KISBOCSI, HORVÁT TÚRA!
Ha nem ütközik a horvátországi öt napos az erdélyivel, és a pénztárcám nem lesz nagyon üres, akkor szívesen megyek. Beszélem kicsit a nyelvet. De szerintem ennek a felvetésnek egy másik topikban volna a helye.


Igen!

Alakul a Program. Már 3 an vagyunk Horvát túrára aug kb 20-24.

Tudom, hogy ennek máshol lenne a helye, de a moderátort eddig hiába kértem, hogy hozzon létre egy Horvát túra opciót, nem tette.

Ha tud valaki szintén kérje meg.


Üdv mindenkinek
Avatar
ottomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.02.27. 16:03

Hozzászólás Szerző: ottomotor »

Köszönöm a véleményt., akkor milyet javasolsz?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: BAMBINÁL A 250-esem

Hozzászólás Szerző: bambi »

Anonimus írta:
bambi írta:A hajtókar ingyen elvihetõ :D
Szia
tudnál írni 1pár sort a fent említett váltócsapágyasításról hogyan is kéne ezt elképzelni.
Köszi.
Üdv:Anonimus
A csúszó tengelyeket,tûgõrgõsítem
Anonimus

Re: BAMBINÁL A 250-esem

Hozzászólás Szerző: Anonimus »

bambi írta:
TZrider250 írta:Sziasztok!
A Mester agyusztálja az ETZ-met 300-ra. Lesz kovácsolt hajtókar, kuplung-tuning, és váltócsapágyasítás is.
A dugattyún látszottak a megragadások nyomai, amikrõl korábban írtam. Bambi egyértelmûnek látta, hogy elvékonyodott a keverék, tehát a porlasztónál van az ok.
Hihetetlen, miket kibír ez a kis blokk. 140 felett mentem félórákon keresztül, mégse sült be... de az olcsó kínai hajtókar meglilult a terheléstõl (aki kéri a még használható, de nem igazán minõségi levetett alkatrészeimet, a mesterrel boltoljon).
Amin igazán meglepõdtem, hogy bár olcsó volt a hajtókar, a blokk belül teljesen ép, és hibátlan. Bambi megdícsérte. Érthetetlen, miért spórolt az elõzõ tulaj ezen. Mert pl. a motortartót már õ megerõsíttette. Ettõl (és a kuplungtól) eltekintve tényleg gyári a moci.
Éljen sokáig Bambi, ha ettõl is jobbat ki tud hozni a tézémbõl.
A hajtókar ingyen elvihetõ :D
Szia
tudnál írni 1pár sort a fent említett váltócsapágyasításról hogyan is kéne ezt elképzelni.
Köszi.
Üdv:Anonimus
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: BAMBINÁL A 250-esem

Hozzászólás Szerző: bambi »

TZrider250 írta:Sziasztok!
A Mester agyusztálja az ETZ-met 300-ra. Lesz kovácsolt hajtókar, kuplung-tuning, és váltócsapágyasítás is.
A dugattyún látszottak a megragadások nyomai, amikrõl korábban írtam. Bambi egyértelmûnek látta, hogy elvékonyodott a keverék, tehát a porlasztónál van az ok.
Hihetetlen, miket kibír ez a kis blokk. 140 felett mentem félórákon keresztül, mégse sült be... de az olcsó kínai hajtókar meglilult a terheléstõl (aki kéri a még használható, de nem igazán minõségi levetett alkatrészeimet, a mesterrel boltoljon).
Amin igazán meglepõdtem, hogy bár olcsó volt a hajtókar, a blokk belül teljesen ép, és hibátlan. Bambi megdícsérte. Érthetetlen, miért spórolt az elõzõ tulaj ezen. Mert pl. a motortartót már õ megerõsíttette. Ettõl (és a kuplungtól) eltekintve tényleg gyári a moci.
Éljen sokáig Bambi, ha ettõl is jobbat ki tud hozni a tézémbõl.
A hajtókar ingyen elvihetõ :D
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

KISBOCSI, HORVÁT TÚRA

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

KISBOCSI, HORVÁT TÚRA!
Ha nem ütközik a horvátországi öt napos az erdélyivel, és a pénztárcám nem lesz nagyon üres, akkor szívesen megyek. Beszélem kicsit a nyelvet. De szerintem ennek a felvetésnek egy másik topikban volna a helye.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

BAMBINÁL A 250-esem

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Sziasztok!
A Mester agyusztálja az ETZ-met 300-ra. Lesz kovácsolt hajtókar, kuplung-tuning, és váltócsapágyasítás is.
A dugattyún látszottak a megragadások nyomai, amikrõl korábban írtam. Bambi egyértelmûnek látta, hogy elvékonyodott a keverék, tehát a porlasztónál van az ok.
Hihetetlen, miket kibír ez a kis blokk. 140 felett mentem félórákon keresztül, mégse sült be... de az olcsó kínai hajtókar meglilult a terheléstõl (aki kéri a még használható, de nem igazán minõségi levetett alkatrészeimet, a mesterrel boltoljon).
Amin igazán meglepõdtem, hogy bár olcsó volt a hajtókar, a blokk belül teljesen ép, és hibátlan. Bambi megdícsérte. Érthetetlen, miért spórolt az elõzõ tulaj ezen. Mert pl. a motortartót már õ megerõsíttette. Ettõl (és a kuplungtól) eltekintve tényleg gyári a moci.
Éljen sokáig Bambi, ha ettõl is jobbat ki tud hozni a tézémbõl.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Az én blokkomban is ki volt kopva a csapágyház,ragsztóval lett berakva tavaly tavasszal,azóta nem volt vele gond,remélem idén sem lesz.
A másik,ami gondot szokott okozni,a kuplung,illetve az abban található aluöntvény belsõagy.Errõl írtam a WIKI-be bõvebben,olvasd át,ha érdekel.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

De bizony van. A bal oldali blokkfélben a fõtengelyen 2 db 6204-es csapágy van, jobb oldali blokkfélben 1 db 6304-es. És a 125/150es ETZ széria(!) hibája az hogy a fõtengely és a csapágy illesztése széjjelmegy, úgy h elõször elforog a fõtengelyen a csapágy, majd annyira fog kalimpálni h magasabb fordulaton akkora utógyújtásod lesz, hogy 10 centis lángot is kilõ a kipuffogó. Persze elõször az 1 db 6304-esnél adja meg magát. És ekkor a fõtengely kuka, ami nem kevés pénz+ ha késõn veszed észre akkor a hengerben is maradanó "nyomokat" hagy. Én ugyanezt zongorázom most végig. :evil:
Mondjuk ez kb 30ekm után jön ki, bambi ennyit mondott.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
ottomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.02.27. 16:03

Hozzászólás Szerző: ottomotor »

Ugye nincs az ETZ 150-esrõl rossz tapasztalat?
:roll:
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Srácok, szerintetek a kuplung lamellák olajvezetõ csíkjainak hogyan kell állnia?
Mert ugye lehetne:
-szinte 1vonalban
-lehet ugy hogy kiindulásihelyzet, majd 2csík közt elfelezve, megint kiindulásihelyzet, felezve...
-1foggal elforgatva egymásután
-stb.
Gyárilag h van?
És melyik miért lehet jó, vagy rossz?
Kép
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Sõt,a gyengépp 150-en 24n2 az erõsebben 24n3 jelzés van elvileg,bár én még ezt a 3as változatot nem láttam :roll:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

KILL3R etz írta:Hi all!

Szeretnék a 125 ös etz-m re 150 es hengert rakni. A kérdés az lenne hogy a blokk többi része mit szólna hozzá? (új a kuplung meg a fõtengely is).És a karbiban mit kellen kicseréln hogy ne legyen olyan szerény a dolog :D ? Ha esetleg v.ki csinált már ilyet és leírná hogy nagyjából ez miben van azt megköszönném.

A válaszokat elõre is köszönöm:
KILL3R
azt elõször tudnod kell hogy a 150-es hengerbõl 2 féle készült, egyik az EM 150.2 ez a 12.5 lóerõs verzió, annyiban különbözik a 125östõl, hogy 52 helyett 56 a furat átmérõje, készült egy EM 150 nevû henger is 14.3 lóerõvel, ennek is 56-os a furata viszont máshol vannak a felömlõ és kipufogó rések nyitási szögei, ezeket a kis etz szervizkönyvében megtalálod, a 125ösön 22n2-2 karbi van, a 150-esen 24n2-2
ha a hengert lecserélted, szerezz egy nagyobb karbit is, ennyi a fáma
esetleg lehet nagyobb fõfúvókával operálni, de még nem láttam 150-es etz-t 22-es karbival :) (biztos van)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hi all!

Szeretnék a 125 ös etz-m re 150 es hengert rakni. A kérdés az lenne hogy a blokk többi része mit szólna hozzá? (új a kuplung meg a fõtengely is).És a karbiban mit kellen kicseréln hogy ne legyen olyan szerény a dolog :D ? Ha esetleg v.ki csinált már ilyet és leírná hogy nagyjából ez miben van azt megköszönném.

A válaszokat elõre is köszönöm:
KILL3R
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 28 vendég