Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv
Sajna nem emléxem már...
A fordulatszámmérő meghajtócsigát rejtő kis deknit ami fogja 3 csavri.
Az mibe hajtódik be?
Valószínűleg az egyik szakadt menet lehet (folyik az olaj, szorítottam volna a csavaron de nagyon könnyen forog)
Elméletileg ott nem is kellene jönnie az olajnak, mert alatta van a szint bőven, nem?
Ha szakadt a likba a menet akkor mit lehet tenni?
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bomber93 írta:Üdv! Most hogy már tudom, hogy mikben különbözik a TS 125 ös blokk és a 125 ös Trophy blokk belseje akkor felteszek egy olyan kérdést is, hogy Van-e különbség a két blokk karter között szóval maga az öntvény különbözik-e valamiben?
Ts Főtengely bele lehet tenni Troophy blokkba?
Tudtom szerint: 76 előtti ts főtengelyt igen. 76 utánit nem.
Azt, hogy melyik motorszámnál volt a váltás (mivel gondolom az évjáratot nem tudod), azt pl MZ hogyan tovább könyvben, vagy guglézva alkatrészkatalógusban megtalálod.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszi Mester meló után motorszerelés lesz :D
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv! Most hogy már tudom, hogy mikben különbözik a TS 125 ös blokk és a 125 ös Trophy blokk belseje akkor felteszek egy olyan kérdést is, hogy Van-e különbség a két blokk karter között szóval maga az öntvény különbözik-e valamiben?
Ts Főtengely bele lehet tenni Troophy blokkba?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

festékes írta:Sziasztok!

Kollegám 250-es Etz-je üresből mindig beugrik sebességbe egy ideje,álló motornál is,tolásnál,járó motornál már a kuplungot ki sem meri engedni üresbe,aztán berugásnál sem egyszerű a helyzet így. Olajcsere előtt is ez volt,pozicionáló rugó golyó valszeg a helyén,nem lett kitekerve,más nem jut eszembe,csak alkatrészkopásra tippelek a váltóba,mit gondoltok?
valószinű,hogy a váltó fogaskerék tartó zeager,vagy elcsúszott,vagy eltört.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ollórugó nem,abban már volt részem :( váltókar rendben,ja azt nem írtam,hogy 2-5-ig nincs gond ott normális minden,de azért a malomkeréknél rápillantunk,köszi a válaszokat.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

festékes írta:Sziasztok!

Kollegám 250-es Etz-je üresből mindig beugrik sebességbe egy ideje,álló motornál is,tolásnál,járó motornál már a kuplungot ki sem meri engedni üresbe,aztán berugásnál sem egyszerű a helyzet így. Olajcsere előtt is ez volt,pozicionáló rugó golyó valszeg a helyén,nem lett kitekerve,más nem jut eszembe,csak alkatrészkopásra tippelek a váltóba,mit gondoltok?
Esetleg a malomkerék alatti fokozatrögzítő görgős kar (vagy a rugója) ki van akadva a helyéről.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A váltókar nem lóg? (Ollórugó törés pl)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!

Kollegám 250-es Etz-je üresből mindig beugrik sebességbe egy ideje,álló motornál is,tolásnál,járó motornál már a kuplungot ki sem meri engedni üresbe,aztán berugásnál sem egyszerű a helyzet így. Olajcsere előtt is ez volt,pozicionáló rugó golyó valszeg a helyén,nem lett kitekerve,más nem jut eszembe,csak alkatrészkopásra tippelek a váltóba,mit gondoltok?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

boors írta:Sziasztok!
Van egy 150es etz-m amiben a főtengyelycsapágyak a blokkban és a főtengelyen is már forognak. Vettem hozzá egy pár jó blokkfelet és kellene egy főtengely is. A kérdésem az volna, hogy milyen főtengelyt szabad megvenni? (láttam a mofakernél is meg a huber motornál is..) A hengerem át van alakítva és terhelés alatt 8000ig gond nélkül elforog.

A másik kérdésem, hogy más lesz így a motorszám.. azzal mit érdemes csinálni?
Hát, ha van papírod a blokkról, akkor le tudod papírozni a blokkcserét.
Egyébként meg hagyd a fenébe, csapágyrögzítő (szinte) csodára képes!!!
Nekem csak a főtengelyen forgott meg a csapágy, de Nyaki mondta, hogy nehogy ezért kicseréljem, és igaza volt! Tartalék kisTS blokkom is olyan volt, hogy a főtengelyen is, meg a blokkban is megforgott a csapágy. Csapágyrögzítő ott is segített.
Szóval ha nincs papírod a blokkról, akkor ne cseréld ki szerintem.
Főtengelyt állapottól függően már érdemes lehet cserélni, de NE kínai utángyártottra, hanem jó állapotú bontottra!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: boors »

Sziasztok!
Van egy 150es etz-m amiben a főtengyelycsapágyak a blokkban és a főtengelyen is már forognak. Vettem hozzá egy pár jó blokkfelet és kellene egy főtengely is. A kérdésem az volna, hogy milyen főtengelyt szabad megvenni? (láttam a mofakernél is meg a huber motornál is..) A hengerem át van alakítva és terhelés alatt 8000ig gond nélkül elforog.

A másik kérdésem, hogy más lesz így a motorszám.. azzal mit érdemes csinálni?
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

pempelli írta: Szerintem jó állapotban van,a kuplung kúp a lényeg,az meg szépnek néz ki.
Köszi! :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Slarin írta:Hali!
Szerintetek milyen állapotban van ez a tengely?:D
Megér 6 ezer finom magyar forintot?

Üdv.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Szerintem jó állapotban van,a kuplung kúp a lényeg,az meg szépnek néz ki.
imo88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: imo88 »

gesszti írta:El kell "hangolni" a subert. Acél, vagy ólom alátétet kell készíteni a rugó alá, és elhallgat. Öreg motoros róka ajánlotta, én is most keresgélek oda illő súlynak valót.
egész jól hangzik lehet ki is próbálom
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Hali!
Szerintetek milyen állapotban van ez a tengely?:D
Megér 6 ezer finom magyar forintot?

Üdv.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

El kell "hangolni" a subert. Acél, vagy ólom alátétet kell készíteni a rugó alá, és elhallgat. Öreg motoros róka ajánlotta, én is most keresgélek oda illő súlynak valót.
imo88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: imo88 »

régi jól be vált megoldás az igazi öreg módra a tű görgő csörgésére :
üzem meleg motornál nagy gáz gyujtás le mikor le áll hallani meik tű görgő csörög.
Nekem nem gyengén csörög a karbim már nem hittem el hogy az csörög de le állításnál meg se nyikkan
a kö...ög karbi olyan csörgéseket tud prudukálni mint ha a henger belsejéből jönne.
Nekem is zakatol de 2 személlyel 50 él a leg felső fokozatba 4 ikbe ful gáznál semmi.
pedig ott alig van fordulat , meg ott azért van terhelés még se semmi .
mikor tartósan megyek 80, 90 vagy mindegy mennyivel csak tartom a sebességet akkor zakatol
a suber
utángyártott új karbi van fent , szart se ér
és tuti az csörög mert ha be nyúlok ujjal és le fogom elhalgat :)
Érdekes ez :)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Nandor írta:
gesszti írta:Nandor, a Főtengely, és a dugó ki lettek egyensúlyozva?
Mivel Bambi csinálta ezért abból indulok ki, hogy ott nem lehet semmi baj.
Mindenesetre az egész blokk eléggé vibrál, és én már egyre jobban azt kezdem hinni, hogy nem a felfüggesztésben van a hiba. Alapjáraton is érezhető de akkor még inkább csak rázkódás mint vibrálás, de amikor a fordulatszámmérő elkerüli a 3e-ret elkezd erősödni aztán 4e körül van a csúcs, aztán 4500-felett kicsit gyengül.
Ami még érdekes lehet, hogy hidegen mintha kevésbé csinálná. :-k
Megoldódott a rezgés problémája :?:
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

bomber93 írta:Üdv! Most hogy már tudom, hogy mikben különbözik a TS 125 ös blokk és a 125 ös Trophy blokk belseje akkor felteszek egy olyan kérdést is, hogy Van-e különbség a két blokk karter között szóval maga az öntvény különbözik-e valamiben?
Ts Főtengely bele lehet tenni Troophy blokkba?

Sziasztok! Valaki tudna rá válaszolni?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Extremeblast írta:Az érdekelne, hogy amikor a motor csörög, mondjuk cserére szorul a valamelyik tűgörgő csapágy, azt csak nagy fordulaton csinálja, vagy bármilyen fordulatszámon, és csak a terhelés megszűnésével jelentkezik a hang? Ki akarok zárni egy problémát.
Látatlanba elég nehéz megmondani, nekem volt olyan tűgörgő ami hirtelen gázadásra csörgött be, főleg ha alulról fordult, de volt olyan is ami folyamatosan csinálta.Régi nagy mesterek fanyelű csavarhúzóval zárták ki a problémát, és van is benne vmi (hallgatózás csavarhúzóval)
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Az érdekelne, hogy amikor a motor csörög, mondjuk cserére szorul a valamelyik tűgörgő csapágy, azt csak nagy fordulaton csinálja, vagy bármilyen fordulatszámon, és csak a terhelés megszűnésével jelentkezik a hang? Ki akarok zárni egy problémát.
Kép
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Az lehet felülről a második rovátkában van a cucc.Az úszószintem 16 mm a peremtől ez is lehet?
Egyébként a csatos karbit ajánlom mindenkinek,nekem nagyon bevált.
Fix alapjárat nincs csörgés stb...[/quote]

Szerintem a levegővel próbálj csak finomhangolni, mert ennyi súly mellett ha jól megy akkor nem extrém szegény a keverék, és alapjáratod is van, a múltkor én is picit dúsabbra vettem, és már nem kopogott gázelvételkor, most már csak csörög a karbi, és a tűgörgő :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Troster írta:
pempelli írta:Srácok.

Most hogy jó idő van elmentünk asszonypajtással motorozgatni kicsit 165 kilométert beleraktunk a mociba,azt vettem észre ha nagyobb sebességről :) 90-100-ról visszaengedem a gázt bekopog a moci de rendesen,mitől lehet ez ?
Amúgy szépem ment 4,5-ös fogyi jött ki 2 személlyel +doboz tele.98+72+10kg.ez azért nem rossz:)
valószínű keveset kap.

Az lehet felülről a második rovátkában van a cucc.Az úszószintem 16 mm a peremtől ez is lehet?
Egyébként a csatos karbit ajánlom mindenkinek,nekem nagyon bevált.
Fix alapjárat nincs csörgés stb...
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

pempelli írta:Srácok.

Most hogy jó idő van elmentünk asszonypajtással motorozgatni kicsit 165 kilométert beleraktunk a mociba,azt vettem észre ha nagyobb sebességről :) 90-100-ról visszaengedem a gázt bekopog a moci de rendesen,mitől lehet ez ?
Amúgy szépem ment 4,5-ös fogyi jött ki 2 személlyel +doboz tele.98+72+10kg.ez azért nem rossz:)
valószínű keveset kap.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Én tudom felesleges munka annó ki lett tárgyalva engem nem is zavart, de évek óta halgatom a szerelőt, hogy ezt meg kellene nézni mert neki nem tetszik ez a hang. Na most megjapja a lehetőséget.... :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok.

Most hogy jó idő van elmentünk asszonypajtással motorozgatni kicsit 165 kilométert beleraktunk a mociba,azt vettem észre ha nagyobb sebességről :) 90-100-ról visszaengedem a gázt bekopog a moci de rendesen,mitől lehet ez ?
Amúgy szépem ment 4,5-ös fogyi jött ki 2 személlyel +doboz tele.98+72+10kg.ez azért nem rossz:)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

hell írta:Egyik szerelő ismerősöm nem akar belenyugodni ebbe a kerregő hangban ami a kuplung felől jön és kis kulplung húzára elhalgat. Nem volt baj vele de őt már évek óta zavarja így most szétszedi és meg akarja csinálni jobbra. Pontosan végül is hol kell hézagolni rajta, hogy elhalgasson vagy kisebb legyen a hangja?
Mint írtuk felesleges munka, de ha nagyon unatkoztok, leírom hogy én hogy csináltam:
ugye gyárilag lennének különböző vastagságú hézagoló alátétek, amivel a 0.05-0.1mm közti játékot össze tudod hozni. Na ezt venni vagy nem tudsz, vagy csak nagyon drágán (1000/db körül, és ugye nem tudod neked melyik vastagság lesz a jó)
amit én csináltam: A külső (kisebb lyukú) hézagoló alátét belső vállából köszörültem le. Ehhez egy csaposkövet (Bosch-kő) szabályoztam fel megfelelő méretre. Aztán fúrógépbe fogva a csaposkövet, NAGYON óvatosan, finoman, érzéssel, lépésenként próbálgatva köszörültem ki, közben indikátorórával néztem a tengelyirányú játékot. 0.06 mm-re játszottam be, nagyon jó hangja lett utána, a kerregés megszűnt. De mondom, 1000km múlva újra elkezdtem hallani, 2000 múlva meg kb ugyanúgy szólt. Egyébként azóta volt szétszedve, most 0.1mm körül van a játék, de nem játszok már vele, nincs értelme. 2000km-enként kuplungot lehúzni, és fél napot játszani vele, szvsz nincs értelme. A nagyMZ már csak ilyen, el kell fogadni. Ez pláne akkor lesz nagyon igaz, ha a sok baszogatás után egyszer csak leforog a kuplung.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Fölösleges munka. Én is buziskodtam vele a racingon, kb 50 km-ig jó volt, aztán ugyanúgy szól mint az utcaim... :evil:
Nem kell vele foglalkozni és kész.

Gyári új alkatrészekkel talán lenne esély rá, hogy megcsinálja. De utángyártottal tényleg felesleges...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Egyik szerelő ismerősöm nem akar belenyugodni ebbe a kerregő hangban ami a kuplung felől jön és kis kulplung húzára elhalgat. Nem volt baj vele de őt már évek óta zavarja így most szétszedi és meg akarja csinálni jobbra. Pontosan végül is hol kell hézagolni rajta, hogy elhalgasson vagy kisebb legyen a hangja?
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

nyakas írta: csak az alsó csap , csereszabatos.
Akkor a csap kicserélésével be is szerelhető?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Slarin írta:Hali!

Valaki segítsen, mert elég hülyén érzem magam... Ugye jól tudom, hogy az ETZ 250 és a /1 főtengely eltérőek?

Köszi!
csak az alsó csap , csereszabatos.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Hali!

Valaki segítsen, mert elég hülyén érzem magam... Ugye jól tudom, hogy az ETZ 250 és a /1 főtengely eltérőek?

Köszi!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Extremeblast írta:Észrevettem mostanában egy kerregő hangot a bal dekni felől, de amikor a motor terhelés alatt van nem hallatszik. Ez a fordulatszámmérő kihajtás lehet?
Nézd meg a váltó "kukactengelyének" végén a csavart, esetleg a malomkerék anyájának a meghúzását. Ha már szétkaptad forgasd meg az egészet (kiszedett gyertyánál a hátsó kerékkel, sebességben) hogy így is hallod-e.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Extremeblast írta:Észrevettem mostanában egy kerregő hangot a bal dekni felől, de amikor a motor terhelés alatt van nem hallatszik. Ez a fordulatszámmérő kihajtás lehet?
Az állandóan szól.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Észrevettem mostanában egy kerregő hangot a bal dekni felől, de amikor a motor terhelés alatt van nem hallatszik. Ez a fordulatszámmérő kihajtás lehet?
Kép
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv! Most hogy már tudom, hogy mikben különbözik a TS 125 ös blokk és a 125 ös Trophy blokk belseje akkor felteszek egy olyan kérdést is, hogy Van e különbség a két blokk karter között szóval maga az öntvény különbözik-e valamiben?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pempelli írta:
gabsic írta: A kuplung belső menesztője zörög. Megpróbálhatod újra házagolni (de indikátoróra kell hozzá!!!!!!!!!!!!!!), ideig óráig (1-2 ezer km) el is hallgat, aztán újrakezdi.
Kár ,pedig olyan szép hangja van a blokknak:(
Akkor inkább hagyom.
Hát, hallani kellene hogy mennyire zakatol. Kis mértékű zörgés normális. Bajt egyébként nem tud csinálni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gabsic írta:
pempelli írta:Srácok.

Mi adhat ki furcsa hangot a kuplung felőli oldalon,ha behúzom a kuplungot elhallgat szépen csak a moci hangját hallom ahogy pöfög.
És mit kellene cserélni hogy elhallgasson?(etz250)
A kuplung belső menesztője zörög. Megpróbálhatod újra házagolni (de indikátoróra kell hozzá!!!!!!!!!!!!!!), ideig óráig (1-2 ezer km) el is hallgat, aztán újrakezdi.
Kár ,pedig olyan szép hangja van a blokknak:(
Akkor inkább hagyom.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pempelli írta:Srácok.

Mi adhat ki furcsa hangot a kuplung felőli oldalon,ha behúzom a kuplungot elhallgat szépen csak a moci hangját hallom ahogy pöfög.
És mit kellene cserélni hogy elhallgasson?(etz250)
A kuplung belső menesztője zörög. Megpróbálhatod újra házagolni (de indikátoróra kell hozzá!!!!!!!!!!!!!!), ideig óráig (1-2 ezer km) el is hallgat, aztán újrakezdi.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok.

Mi adhat ki furcsa hangot a kuplung felőli oldalon,ha behúzom a kuplungot elhallgat szépen csak a moci hangját hallom ahogy pöfög.
És mit kellene cserélni hogy elhallgasson?(etz250)
Avatar
Fireblade
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.03. 22:52
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fireblade »

Üdv.! Olyan kérdésem lenne hogy Etz 150 dugatyugyürü hézag menyi lehet a minimum?
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbu »

Cat írta:Youtube, Mz szereléseket megkeresed.
Ott láthatod :)
ahogy elnéztem egy kb 4cm széles vékony acélszalag (jó hajlékony) ezt rárakod a dugattyúra, egyik oldalon legyen egy lyuk amin a csapszeg kijön, a másik oldalon hegejtesz egy anyát amin keresztül egy majd olyan átmérőjű csavarral kitolod a csapszeget(miután kivetted a záró gyűrűt természetesen :) )
A szalagot rárakod a dugattyúra majd tekered a csavrit és kitolod a csapszeget...

Remélem segítettem :)
köszi. :smt023
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Hali!

Ma leszedtem a forgórészt a főtengelyről. Szörnyű látvány fogadott. :( Főtengely vége hosszanti irányban megrepedezve...és eldeformálódva. A forgórész belseje kikopva! Azt hiszem, hogy szükségem lesz ezekből újakra de sajnos most nincs időm se pénzem erre. Pedig most szerettem volna csinálni az AK jogsit. Na mind1 majd valamikor meglesz. :D Ezt csak azért írtam mert gondolom akkor ezeknek volt betudható a két szikra.... és a szarakodó töltés is.

Üdv.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Tegnap szétszedtem a blokkot az olajfolyás miatt. Véleményeznétek nekem a dugattyút, és a hengert? Vannak bajok mindkettővel. Képek Itt.

Szerelés közben láttam meg, hogy el van törve a berugókar lent a tengelynél. Ha van valakinek egy eladósorban, megvenném!
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Youtube, Mz szereléseket megkeresed.
Ott láthatod :)
ahogy elnéztem egy kb 4cm széles vékony acélszalag (jó hajlékony) ezt rárakod a dugattyúra, egyik oldalon legyen egy lyuk amin a csapszeg kijön, a másik oldalon hegejtesz egy anyát amin keresztül egy majd olyan átmérőjű csavarral kitolod a csapszeget(miután kivetted a záró gyűrűt természetesen :) )
A szalagot rárakod a dugattyúra majd tekered a csavrit és kitolod a csapszeget...

Remélem segítettem :)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbu »

Sziasztok.

Egy kérdés:nem fikázni!Szóval a dugattyúból a csapszeget,hogy szeditek ki?Én eddig kiütögettem óvatosan,de hallottam,hogy az tilos...akkor milyen kinyomó szarszám kell ehhez??????????
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

koriadam írta:Hello!

A segítségeteket szeretném kérni! A ts 125 főtengely megegyezik az etz 125-tel? Válaszokat előre is köszi!
Nem.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
koriadam
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.11.16. 03:29

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: koriadam »

Hello!

A segítségeteket szeretném kérni! A ts 125 főtengely megegyezik az etz 125-tel? Válaszokat előre is köszi!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Brembo írta:Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy normálisnak mondható-e, ha a főtengelyem a megszakító felőli részen kb 2mm-t kotyog?
Most cseréltem csapágyat. Az előző nyilván volt, hogy megszorult (így vettem) és a tengelybe kb 0,2mm vályút képzett körbe.
Azt gondoltam csapágyragasztóval ki lehet küszöbölni.
Bár a motor szépen megy, kb. 70 körül elkezd szaggatni és ropogva lövöldöz a kipufogó. Én ennek tudom be, hogy bizonyos fordulatnál a lógás miatt nem ott gyújt, ahol kéne.
NEM normális! 0.2mm-t még megfelelő csapágyrögzítőnek ki kellene tudni tölteni, ha viszont lóg a főtengely, akkor vagy a csapágy a ludas, vagy nem fog a ragasztó. Tehát szétszedés következik. (Viszont lehet, hogy elgondolkodnák a főtengely kicseréséről is)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Brembo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Orosháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Brembo »

Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy normálisnak mondható-e, ha a főtengelyem a megszakító felőli részen kb 2mm-t kotyog?
Most cseréltem csapágyat. Az előző nyilván volt, hogy megszorult (így vettem) és a tengelybe kb 0,2mm vályút képzett körbe.
Azt gondoltam csapágyragasztóval ki lehet küszöbölni.
Bár a motor szépen megy, kb. 70 körül elkezd szaggatni és ropogva lövöldöz a kipufogó. Én ennek tudom be, hogy bizonyos fordulatnál a lógás miatt nem ott gyújt, ahol kéne.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég