Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

en az elso 300 km-en 1:40 aztan 1:50 es ezerig ovatosan de fokozatosan terhelve, aztan meg fokozatosabb terheles 1500-ig azutan ami a csovon kifer :twisted:
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

KILL3R etz írta:30-as keverék teljesen felesleges... Elképzelhető hogy leköpi a gyertyát...

Amúgy elég egy helyre beírnod, ha belépünk úgyis látjuk, hogy hova érkezett friss hsz., és megnézzük. :wink:

Osk, legközelebb egy helyre írom be :)
Akkor hanyas keverékkel járjak és hány km-ig? ( Most fúrattam fel, 10 km van benne)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

30-as keverék teljesen felesleges... Elképzelhető hogy leköpi a gyertyát...

Amúgy elég egy helyre beírnod, ha belépünk úgyis látjuk, hogy hova érkezett friss hsz., és megnézzük. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

Létezik olyan, hogy bejáratási időszak alatt melegen nem indul a motor a túl sok/dús üzemanyag miatt?
Ugye fentebb van emelve a súbertű, meg 30-as keverék van benne.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

gesszti írta:
Matthej01 írta:Na igen a kuplungot azért kellett levenni hogy ki tudjam venni a főtengelyt. sajnos szar a főtengely :twisted: a generátor felőli oldalon felszalad rá a csapágy. még nem táncol rajta de túl könnyen felmegy. :evil:
Nehogy úgy járj, mint én nemrég... Volt egy ilyen "rácsúszós" főtengelyes blokk. Gondoltam beragasztom a csapágyakat. Szépen megmelegítettem, amit kell, beragasztóztam, amit kell, és elkezdtem összenyomni. Vazze, félúton megkötött a ragasztó. Se ki, se be. Szétnyomó szerszám meg se tudta mozdítani. #-o
Nem kell aggódni a műtét sikerült a beteg belehalt..... Szép a hangja első rúgásra beindult és nagyon jó újra a nyergébe ülni!!!!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

csoka írta:Szerintem ne rizikózz,a használt,de eredeti karburátorral.Inkább keress egy modern nyugati motorról hasonló torokátmérőben.Még a fogyasztásod is csökkenhet.Vedd fel olyan motorostárssal a kapcsolatot,akinek ilyen megoldása van.Én 125-ös ETZ-re tettem Dellorto karbit.Esztergályos csinált hozzá egy közdarabot 3000-ért.Így 12 000Ft-ból megúsztam.Sokkal egyenletesebben adagolja az üzemanyagot,szebb járása van a motornak.Csinálni kell hozzá két bowdent.Én nem bántam meg a cserét,kisebb fogyasztás,nincs olajsár alatta,van hozzá gyári felújító készlet,egyszerű beállítás.

Magára a menetteljesítményre milyen hatással van? Melyik típusú karbi? Dellorto .....?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Köszönöm a segítséget és a tanácsokat, nagyon drága karbit nem akarok venni, keresek egy használt jó állapotú 150 es ETZ re való karbit, aztán már csak a jó időt kell megvárni :D
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Szerintem ne rizikózz,a használt,de eredeti karburátorral.Inkább keress egy modern nyugati motorról hasonló torokátmérőben.Még a fogyasztásod is csökkenhet.Vedd fel olyan motorostárssal a kapcsolatot,akinek ilyen megoldása van.Én 125-ös ETZ-re tettem Dellorto karbit.Esztergályos csinált hozzá egy közdarabot 3000-ért.Így 12 000Ft-ból megúsztam.Sokkal egyenletesebben adagolja az üzemanyagot,szebb járása van a motornak.Csinálni kell hozzá két bowdent.Én nem bántam meg a cserét,kisebb fogyasztás,nincs olajsár alatta,van hozzá gyári felújító készlet,egyszerű beállítás.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nagyobb gázállásnál viszont már valószínű nagyon be fog dúsulni, mert az alsó 1/3ban szokott csak kikopni a karbi, ahol csak kis felületen támaszkodik fel a súberhenger a házra... Meg a gázlengések is ott "ütnek" a legnagyobbat.

Én nem kísérleteznék, főleg egy frissen fúrt hengernél... 5-10e Ft-ért már jó használt karbit lehet kapni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:
KILL3R etz írta:Sztem is elfarsol valahol... Karbiban a súberhenger mennyire "lötyög"? Nincs nagyon szétkopva?

Nagyon szét van kopva a karbi ugyh sztem is tuti az lehet mert majdnem mindent kizártam.
Fúvóka meg 120 as van benne úszószint is jó tehát csak a fals lehet a kopott karbinál a súber mellett.
Ideje beszereznem egy gyári karbit ami jó.
Kopott karbinál több levegő jut be alapjáraton az adott mennyiségű benzinhez. Első lépésként piszkáld nagyobbra az alapjárati fúvóka likját. Csak finoman..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

KILL3R etz írta:Sztem is elfarsol valahol... Karbiban a súberhenger mennyire "lötyög"? Nincs nagyon szétkopva?

Nagyon szét van kopva a karbi ugyh sztem is tuti az lehet mert majdnem mindent kizártam.
Fúvóka meg 120 as van benne úszószint is jó tehát csak a fals lehet a kopott karbinál a súber mellett.
Ideje beszereznem egy gyári karbit ami jó.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sztem is elfarsol valahol... Karbiban a súberhenger mennyire "lötyög"? Nincs nagyon szétkopva?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

allllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Szerintem a karbi a ludas,lehet felesleges volt a furatás is.Takarítsd ki,állítsd be az úszót.Mekkora fúvóka van benne?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

ETZmanus írta:Végigolvastam a hozzászólásokat, de ezzel a témával még nem találkoztam:

Az ETZ 250 blokk forgattyúsházánál a két blokkfél találkozásánál gyárilag volt egy kis gumi, kb. 5mm átmérőjű "olajterelő". Okoz valami gondot, ha ez nincs benne?
nem , olajterelés, jobra balra. 8mm.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Végigolvastam a hozzászólásokat, de ezzel a témával még nem találkoztam:

Az ETZ 250 blokk forgattyúsházánál a két blokkfél találkozásánál gyárilag volt egy kis gumi, kb. 5mm átmérőjű "olajterelő". Okoz valami gondot, ha ez nincs benne?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kislánckerékhez lehúzó kell. Én anno csapágylehúzóval szedtem le, nem lett semmi baja.
A boltban kapható lehúzó biliacélból van... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

ETZ 150 blokkot ugye nem kell széthúzni főtengelyszimering csere esetén?
Tehát ha leveszem a generátort meg a másik oldalon a láncot és a főtengelyen lévő fogaskereket, akkor ki tudom szedni a szimeringeket? Kell valamilyen célszerszám a cseréhez? Köszi!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gesszti írta:
pempelli írta:Srácok két főtengelyt össze lehet párosítani ,egyiknek a gyújtás felőli fele tökéletes a másiknak a kuplung felőli.
ETZ 250 van szó.
Vagy ezek szigorúan párban használhatók?
Ezt szerintem csak a próba dönti el, amikor összenyomják. Ha be tudják lőni az egytengelyűségét a két fekvőcsapnak, akkor igen, ha nem, akkor nem. Én lehet, hogy összenyomatnám szakival, és megméretném a régi csappal, mielőtt feláldoznám az új hajtókarcsapot.
Köszi
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

pempelli írta:Srácok két főtengelyt össze lehet párosítani ,egyiknek a gyújtás felőli fele tökéletes a másiknak a kuplung felőli.
ETZ 250 van szó.
Vagy ezek szigorúan párban használhatók?
Ezt szerintem csak a próba dönti el, amikor összenyomják. Ha be tudják lőni az egytengelyűségét a két fekvőcsapnak, akkor igen, ha nem, akkor nem. Én lehet, hogy összenyomatnám szakival, és megméretném a régi csappal, mielőtt feláldoznám az új hajtókarcsapot.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok két főtengelyt össze lehet párosítani ,egyiknek a gyújtás felőli fele tökéletes a másiknak a kuplung felőli.
ETZ 250 van szó.
Vagy ezek szigorúan párban használhatók?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Matthej01 írta:Na igen a kuplungot azért kellett levenni hogy ki tudjam venni a főtengelyt. sajnos szar a főtengely :twisted: a generátor felőli oldalon felszalad rá a csapágy. még nem táncol rajta de túl könnyen felmegy. :evil:
Nehogy úgy járj, mint én nemrég... Volt egy ilyen "rácsúszós" főtengelyes blokk. Gondoltam beragasztom a csapágyakat. Szépen megmelegítettem, amit kell, beragasztóztam, amit kell, és elkezdtem összenyomni. Vazze, félúton megkötött a ragasztó. Se ki, se be. Szétnyomó szerszám meg se tudta mozdítani. #-o
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Leméred a tengely, meg a csapágyfészket, és az alapján tudsz csapágyat keresni.
Mondjuk itt: http://www.onlinecsapagy.hu/
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

MrDok írta:
bomber93 írta:
A méretek megvannak, itt mindent megkapsz: http://www.manualedereparatie.info/down ... -list.html
Nah ezt pont megtaláltam, én is csak a főtengelyen lévő szimmering és csapágyméreteket nem tudom értelmezni mert két különböző fajtát ír. 1983 mas Ts hez készült de mégis benne vannak a régi Ts -cuccai is :S valaki aki tudja értelmezni megnézné nekem a főtengelyen lévő szimmering és csapágy méreteket 1983 mas MZ Ts 125 Deluxe-hoz?
Előre is köszi:)
Pont ezért kell vásárlás előtt szétszedni a ts blokkokat, több variáció létezik, szedd szét, aztán vásárolj![/quote]


Szét szedtem már vagy másfél éve be is linkeltem a képet menthetetlenül elrohadt benne minden vas alkatrész szó szerint lebomlott a váltó fele csapágyak is felismerhetetlenségig voltak rozsdálódva így egyből mentek a vashulladékok közé( viszont a blokkba 3000 km volt gyár óta szóval csapágyfészkek tökéletesek. ráadásul a forgalmiban is ez a blokk van:)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bomber93 írta:
A méretek megvannak, itt mindent megkapsz: http://www.manualedereparatie.info/down ... -list.html
Nah ezt pont megtaláltam, én is csak a főtengelyen lévő szimmering és csapágyméreteket nem tudom értelmezni mert két különböző fajtát ír. 1983 mas Ts hez készült de mégis benne vannak a régi Ts -cuccai is :S valaki aki tudja értelmezni megnézné nekem a főtengelyen lévő szimmering és csapágy méreteket 1983 mas MZ Ts 125 Deluxe-hoz?
Előre is köszi:)[/quote]
Pont ezért kell vásárlás előtt szétszedni a ts blokkokat, több variáció létezik, szedd szét, aztán vásárolj!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Na igen a kuplungot azért kellett levenni hogy ki tudjam venni a főtengelyt. sajnos szar a főtengely :twisted: a generátor felőli oldalon felszalad rá a csapágy. még nem táncol rajta de túl könnyen felmegy. :evil:
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Extremeblast írta:
bomber93 írta:Valaki le tudná nekem írni, egy 1983 mas gyártmányú MZ TS 125 Deluxe blokkba pontosan milyen csapágyak és szimmeringek kellenek?
A méretek megvannak, itt mindent megkapsz: http://www.manualedereparatie.info/down ... -list.html
Nah ezt pont megtaláltam, én is csak a főtengelyen lévő szimmering és csapágyméreteket nem tudom értelmezni mert két különböző fajtát ír. 1983 mas Ts hez készült de mégis benne vannak a régi Ts -cuccai is :S valaki aki tudja értelmezni megnézné nekem a főtengelyen lévő szimmering és csapágy méreteket 1983 mas MZ Ts 125 Deluxe-hoz?
Előre is köszi:)
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Gyatrát vesztek gyatra minőségben :D
Ha meg már leveszed a kuplungot, mér ne vennéd ki a főtengelyt is? :D
( egyébként az én lehúzómnál tényleg nem tapasztaltam ilyet, de már ezzel is több infót tudunk)
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Úgy van, azok elég gyatrák. Kell egyet csináltatni, én a szervízkönyv rajza alapján csináltattam, kicsit átalakítva, és nagyon jól lehet használni.
Kép
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Azok többnyire arra jók, hogy szétb@szd a főtengely végét. Csináltatni kell megfelelő anyagból, sűrű menetest, közbetéttel.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Matthej01 írta:Kis segítség kellene. 250 etz-hez kuplung lehúzó szerszám kellene.
Bármelyik motoros boltban kapsz, 800 forint körül van, de a csavart cseréld le 8.8-ra!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Kis segítség kellene. 250 etz-hez kuplung lehúzó szerszám kellene.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

bomber93 írta:Valaki le tudná nekem írni, egy 1983 mas gyártmányú MZ TS 125 Deluxe blokkba pontosan milyen csapágyak és szimmeringek kellenek?
A méretek megvannak, itt mindent megkapsz: http://www.manualedereparatie.info/down ... -list.html
Kép
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Valaki le tudná nekem írni, egy 1983 mas gyártmányú MZ TS 125 Deluxe blokkba pontosan milyen csapágyak és szimmeringek kellenek?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

KILL3R etz írta:Fel lehet, de gyengébb lesz mint a rávaló karbival..

Akkor maradok az eredetinél..köszi
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Fel lehet, de gyengébb lesz mint a rávaló karbival..
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

ETZ 150 re jó a 125 ös karbi? Tudom, hogy a 125 ösnek kisebb a torokátmérője, de teljesértékűen fog működni vele vagy fel lehet szerelni valahogy rá? Köszi
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

moyos írta:Hogyaza...
Bambinál volt ugye a henger kipuff menetet perselyeztek rajta.
Raknám össze a kipufogót, hát nem bírom :shock: Kb 1,5 menet, és megáll. Onnan már csak erőszakolni lehetne. Leszedtem, és megpróbáltam csak magát a hollandert. Dettó. (utángyártottal próbálkoztam)
Mázli, hogy tegnap átpakoltam a motorcuccokat, mert összeakadtam a gyári kipu-hollanderrel. Azért cseréltem utángyárira, mert ennek a látható része már nagyon szét van karistolva vízpumpafogó által.
Megpróbáltam ezt, és mindenféle ellenállás nélkül betekertem :-k
Azt hiszem, hogy már tudom, mi gyalázta szét a hengerben a menet 60%-át. ](*,)

Ahogy elnézem a hóesést, próbakör már nem annyira lesz...
Én is csak nemrég tudtam meg Gabic kollégától hogy állítólag két féle menettel is voltak ezek anno. Bár eddig én is csak egy fajtával találkoztam szerencsére.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Hogyaza...
Bambinál volt ugye a henger kipuff menetet perselyeztek rajta.
Raknám össze a kipufogót, hát nem bírom :shock: Kb 1,5 menet, és megáll. Onnan már csak erőszakolni lehetne. Leszedtem, és megpróbáltam csak magát a hollandert. Dettó. (utángyártottal próbálkoztam)
Mázli, hogy tegnap átpakoltam a motorcuccokat, mert összeakadtam a gyári kipu-hollanderrel. Azért cseréltem utángyárira, mert ennek a látható része már nagyon szét van karistolva vízpumpafogó által.
Megpróbáltam ezt, és mindenféle ellenállás nélkül betekertem :-k
Azt hiszem, hogy már tudom, mi gyalázta szét a hengerben a menet 60%-át. ](*,)

Ahogy elnézem a hóesést, próbakör már nem annyira lesz...
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Okés, köszönöm.
Nekem is egy darabom van a készletben. Mindjárt keresek kartont.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

moyos írta:Üdvözlet!
Rakom összefelé a motort, mert tegnap végre elhoztam a hengert. Egy kérdésem fölmerült. A szívócsonk és henger közé mit kell pakolni:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... cm7hf1.jpg
Baloldalt az, ami a tömítésszettben volt. Saccra klingerit, vagy olyasmi. Két rétegű cucc. Jobbra amit leszedtem a motorról. Asszem bakelit.
Melyikkel érdemes összerakni? Mindkettővel?
Van itthon Loctite 5910-em. Megkínáljam vele? Vagy ezt leoldja onnan a brenya+levegő?


A sorrend úgy lenne hogy a henger felől egy vékony utána a fekete széles majd még egy vékony. (a vicc hogy a tömités készletben csak egy vékony van) A vastagnak a leírás szerint hőszigetelő szerepe van, hogy a henger melegét ne vezesse a karbi irányába.


Kép
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

moyos írta:Üdvözlet!
Rakom összefelé a motort, mert tegnap végre elhoztam a hengert. Egy kérdésem fölmerült. A szívócsonk és henger közé mit kell pakolni:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... cm7hf1.jpg
Baloldalt az, ami a tömítésszettben volt. Saccra klingerit, vagy olyasmi. Két rétegű cucc. Jobbra amit leszedtem a motorról. Asszem bakelit.
Melyikkel érdemes összerakni? Mindkettővel?
Van itthon Loctite 5910-em. Megkínáljam vele? Vagy ezt leoldja onnan a brenya+levegő?
Üdv
Tudtommal: Hengertől indulva: alátét(klingerit féle) műanyag (bakelit féle) közdarab, újabb alátét(klingerit féle) majd a szívócsonk...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

moyos írta:Üdvözlet!
Rakom összefelé a motort, mert tegnap végre elhoztam a hengert. Egy kérdésem fölmerült. A szívócsonk és henger közé mit kell pakolni:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... cm7hf1.jpg
Baloldalt az, ami a tömítésszettben volt. Saccra klingerit, vagy olyasmi. Két rétegű cucc. Jobbra amit leszedtem a motorról. Asszem bakelit.
Melyikkel érdemes összerakni? Mindkettővel?
Van itthon Loctite 5910-em. Megkínáljam vele? Vagy ezt leoldja onnan a brenya+levegő?
A helyes sorrend: henger- tömítés- hővédő bakelit- tömítés- szívócsonk.
Nyugodtan pasztázhatod őket, persze csak vékonyan. Én mondjuk a henger és az első tömítésnél nem kennék, hogy ne kelljen legközelebb darabokban levésni róla a papírt.
Halkan megjegyzem hogy a tömítéskészletekben 1 db tömítés található erre a helyre, és a lánckerékszimeringház alá nem tesznek bele tömítést, vagyis ennyi erővel akár az egészet kifaraghatja az ember egy kartonpapírból, aminek az ára ugye nem is közelíti a készletét..............
De lehet hogy csak én vettem többször egymás után hiányos készletet...... ráadásul a méretei sem a legjobbak.
Figyelj a belógó élekre, sarkokra. Legjobb ha szárazon összerakod, ellenőrzöd hogy nem lóg bele semmi az áramlásba, és ha megigazítottad a dolgokat, akkor rakd össze pasztával.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrDok 2013.01.06. 14:48-kor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Üdvözlet!
Rakom összefelé a motort, mert tegnap végre elhoztam a hengert. Egy kérdésem fölmerült. A szívócsonk és henger közé mit kell pakolni:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... cm7hf1.jpg
Baloldalt az, ami a tömítésszettben volt. Saccra klingerit, vagy olyasmi. Két rétegű cucc. Jobbra amit leszedtem a motorról. Asszem bakelit.
Melyikkel érdemes összerakni? Mindkettővel?
Van itthon Loctite 5910-em. Megkínáljam vele? Vagy ezt leoldja onnan a brenya+levegő?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ruffirant írta:már most látom hogy pár hibát elkövettem de betudom annak hogy először szedem szét a masinát. következőnek már jobban fog menni.
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_main
Ennek a nézegetésével kezd a szerelést! Sokat segíthet.............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

ruffirant írta:csak egy csavar leszedésével vagy kinevetnek és elküldenek??
Keresd meg a leghosszabb csillagkulcsot, amit rá tudsz tenni. Tedd be 5-be a váltót, kézzel feszítsd meg a kulcsot, és ha van egy jó nagy gumikalapácsod, akkor 1-2 határozott ütéssel le fog jönni. Szerintem jobb menetes. Vagy légkulcsot neki. Ennek a csavarnak a visszaszorítása is fontos!!! 90 Nm-re kell meghúzni, hogy ne forogjon le a kuplung, de rá se gyúgyuljon leszedhetetlenül.

Blokkot ne feszegesd szét. Léteznek nagyon jó széthúzó szerszámok, vagy szerezz egyet kölcsönbe, vagy készíts egyet.
Én egy ilyet készítettem:
Kép

Van több videó a jútyúkon etz blokk szereléséről. Nézd meg őket, mielőtt folytatod a bontást. Hasznos infók vannak benne.

Minden alkatrészt, alátétet, hézagolót jegyezz meg, hogy honnan szedted le, és összerakásnál kérdezz itt nyugodtan, ha tudunk segítünk szívesen. A szerelési könyveket is érdemes átolvasni, abban benne vannak az ellenőrizendő méretek (kuplunglamellák, hézagok, váltóvilla vastagság, stb)

Ha közelebb lennél, mondanám, hogy hozd át, és 1 óra alatt szétkapjuk a blokkot...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.01.05. 22:36-kor.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ruffirant írta:
ruffirant írta:már most látom hogy pár hibát elkövettem de betudom annak hogy először szedem szét a masinát. következőnek már jobban fog menni.
hát eddig nem sok siker. elgörbült a kulcs amivel megpróbáltuk leszedni... ha beviszem egy szerelőhöz ott foglalkoznak csak egy csavar leszedésével vagy kinevetnek és elküldenek??
Szerintem lekapják ingyen ha jó fejek.
ruffirant
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.05.23. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: PIlisvörösvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ruffirant »

ruffirant írta:már most látom hogy pár hibát elkövettem de betudom annak hogy először szedem szét a masinát. következőnek már jobban fog menni.
hát eddig nem sok siker. elgörbült a kulcs amivel megpróbáltuk leszedni... ha beviszem egy szerelőhöz ott foglalkoznak csak egy csavar leszedésével vagy kinevetnek és elküldenek??
ruffirant
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.05.23. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: PIlisvörösvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ruffirant »

már most látom hogy pár hibát elkövettem de betudom annak hogy először szedem szét a masinát. következőnek már jobban fog menni.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Üdv
Sima menetes, illetve a berúgókart nem kell levenni, a kuplungot sem kellett volna kiakasztani...
A csigát leszedni : ha még fentvan a lánc és a blokk a motorban akkor sebességbe rakni és rálép valaki a fékre te meg lazítod a csigát..[/quote]
(Sima menetes)erre rosszul emlékeztem hála istennek nem kell sűrűn leszedni :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 37 vendég