Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ion94 írta:hello
nekem a kuplung beállításra lenne szükségem ha behúzom a kuplungkart akkor nem old
nem tudná valaki megmondani hogyan tudnám beállítani
valaki segítsen
előre is köszönön
Pontosabban?
Beesik a kupplungkar ellenállás nélkül vagy van ellenállása csak nem old?
Előtte milyen tevékenységet csináltál a motorral?
Vagy csak úgy egyik pillanatról a másikra nem emelt ki?

Azért némileg pontosabban is leirhatnád hogy mi történt,mert így csak találgatni fog mindenki.
Sok oka lehet ennek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

allllli írta:No igen, viszont ha a trafó lenne nem indulna tolásra sem, pedig tolásra bármikor indul...ide Columbot kell hívni :D
Logikusan belegondolva,arra gondolnék hogy a karbiból valamiért kifogy a nafta vagy kevés folyik utána.
Ellenőrizd le hogy a csapod elegendő anyagot enged-e át,esetleg a tűszelep rendesen működik-e.
A betolás és a berúgás(nem az alkoholos változat :D ) közt ugye logikusan mi különbség van?
Többet forgat a motorn amikor betolod.
Ezért is gondolnék valami ilyesmi hibára hogy a rugdosás kevés és nem kap üzit.
Na persze ez is csak egy elmélet,de szerintem logikus.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
ion94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.27. 09:48
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ion94 »

hello
nekem a kuplung beállításra lenne szükségem ha behúzom a kuplungkart akkor nem old
nem tudná valaki megmondani hogyan tudnám beállítani
valaki segítsen
előre is köszönön
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

zek99 írta:
allllli írta:No igen, viszont ha a trafó lenne nem indulna tolásra sem, pedig tolásra bármikor indul...ide Columbot kell hívni :D
Hallottam,hogy ha rossz polaritással van bekötve a gyújtó trafó akkor melegen megáll.

Nem áll meg - egyébként jól van bekötve - hanem ha én leállítom melegen, akkor nem hajlandó újraindulni.
zek99
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.09.01. 21:23
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zek99 »

allllli írta:No igen, viszont ha a trafó lenne nem indulna tolásra sem, pedig tolásra bármikor indul...ide Columbot kell hívni :D
Hallottam,hogy ha rossz polaritással van bekötve a gyújtó trafó akkor melegen megáll.
zek99
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.09.01. 21:23
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zek99 »

Üdv. Valaki le tudná nekem írni, hogy a Ts 125-be milyen méretű csapágyak és szimeringek kellenek mind a kettő fajtához kellene a méret (a régihez ami belső szimeringes volt és az újabbhoz, amin már kívül voltak a szimeringek) előre is Köszönöm a válaszokat! :)
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv! Éppen válogattam össze TS 125 ös blokkomhoz a cuccokat, teljesen abba a hitbe volta, hogy van , hozzá mindenem. Mint ahogy simsonnál megszoktam válogatás után átnézek minden alkatrészt nem-e sérült. És valami megütötte a szememet. Gyári nagyon szép állapotú szinte kopás mentes kuplung kosaramon észrevettem egy repedést:O :O :S


Kép



Kép

Segítsetek, mit lehet ezzel csinálni? Van valami tippetek? Szinte mindenből van több szettem de kuplung kosaramból csak olyan van aminek, a fogai már nem a legjobbak.(bár annak ez a része nem törött)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

kiszsebi írta: Igen, pl. én. Prémium üzemanyagokkal is előfordul kopogásos égés...
Etanolt neki... :mrgreen:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Thomas_Hun írta:Köszi bébé.

A persely átmérője mennyivel különbözhet. A furat 52 ill. 56 mm.

Van itt olyan aki már rakott össze 150-es hengert 125-ös fejjel?
Igen, pl. én. Prémium üzemanyagokkal is előfordul kopogásos égés...
A 125 és a 150 között a vezérlésben, a csatornák méretében is van különbség.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Thomas_Hun írta:Van itt olyan aki már rakott össze 150-es hengert 125-ös fejjel?

Én igen. Vagyis fordítva.(125 henger 150 hengerfejjel).Etz 150-t vettem tavaly, vagyis csak azt hittem. Papíron rendben volt minden és kiderült, hogy 125-ös henger van rajta. A hengerfej viszont 150-es volt. Mivel semmi probléma nem volt ezzel, gondolom összepárosítható a 125 és 150 henger-hengerfej, meg sztem fordítva is.
Viszont vettem egy 150 es hengert felfúrattam és az van most rajta. Elvileg a 125 öst is fel lehetett vna fúratni 150-re, de nem kísérleteztem. Semmi különbség nincs a 125 és 150 henger között, csak a furat átmérője(125-nél 52mm, 150-nél 56mm). 125-ös hengerfejnek szerintem is kisebb az égéstere.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Köszi bébé.

A persely átmérője mennyivel különbözhet. A furat 52 ill. 56 mm.

Van itt olyan aki már rakott össze 150-es hengert 125-ös fejjel?
2 stroke force...
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Thomas_Hun írta:Hello Leute!

Etz 125 és 150-es hengerfej között van különbség?
Úgy tudom kisebb a 125-ös égéstere, ezáltal, ha 150-es hengerrel használod nagyobb nyomatékot tudsz elérni.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Hello Leute!

Etz 125 és 150-es hengerfej között van különbség?
2 stroke force...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Van valakinek ETZ 150 karburátora, ami eladó? (kikopatlan :D )
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

puskas írta:Sziasztok
volna egy számomra fontos kérdésem: van egy 125 ös trophy-m és főtengelyen hajtókart szeretnék cserélni, de ha már cserélem akkor kicsit modernizálni is akarom hogy felül is tűgörgős legyen. így arra gondoltam hogy a kis etz hajtókarra cserélném a mostanit , arra lennék kíváncsi hogy megegyezik-e a trophy-é val? válaszotokat előre is köszönöm.
Nem egyforma, de lehet tűgörgöset is kapni.
A viz szalad, a kő marad!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Slarin írta:Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az ETZ250-es dugattyú megegyezik-e a TS250/1-es dugattyújával?
Előre is köszönöm a válaszotok!

Üdv.: Slarin
nem.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az ETZ250-es dugattyú megegyezik-e a TS250/1-es dugattyújával?
Előre is köszönöm a válaszotok!

Üdv.: Slarin
puskas
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.01.23. 18:00
MZ-d típusa: es 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: puskas »

Sziasztok
volna egy számomra fontos kérdésem: van egy 125 ös trophy-m és főtengelyen hajtókart szeretnék cserélni, de ha már cserélem akkor kicsit modernizálni is akarom hogy felül is tűgörgős legyen. így arra gondoltam hogy a kis etz hajtókarra cserélném a mostanit , arra lennék kíváncsi hogy megegyezik-e a trophy-é val? válaszotokat előre is köszönöm.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:No igen, viszont ha a trafó lenne nem indulna tolásra sem, pedig tolásra bármikor indul...ide Columbot kell hívni :D
Az enyém is mutatott hasonló tüneteket: egyenletlen alapjárat, néha kihagyás, rossz meleg indítás......... Miután a felújítás során gondosan raktam össze a vezetékezését, késes biztosítéktáblával, már 1 átfordulás után is indul melegen bármikor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

No igen, viszont ha a trafó lenne nem indulna tolásra sem, pedig tolásra bármikor indul...ide Columbot kell hívni :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gesszti írta:
allllli írta: Gyújtás doboz nélkül, gyári gyújtással is ezt csinálja...akkor csak a trafó maradt.
Tolásra viszont indul mindig, elképzelhető, hogy a rossz akksim miatt...monduk akkor hidegen se indulna, pedig hidegen pöccre.
+1 szavazat trafóhibára. 5 perc járás után nem kellene feltétlen langyosnak lennie.
Nekem is csinálta ezt beteg trafóra,bár ha leállt tolásra sem indult míg le nem hűlt.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

allllli írta: Gyújtás doboz nélkül, gyári gyújtással is ezt csinálja...akkor csak a trafó maradt.
Tolásra viszont indul mindig, elképzelhető, hogy a rossz akksim miatt...monduk akkor hidegen se indulna, pedig hidegen pöccre.
+1 szavazat trafóhibára. 5 perc járás után nem kellene feltétlen langyosnak lennie.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

bambi írta:Szerintem trafó,vagy gyújtás doboz

Gyújtás doboz nélkül, gyári gyújtással is ezt csinálja...akkor csak a trafó maradt.
Tolásra viszont indul mindig, elképzelhető, hogy a rossz akksim miatt...monduk akkor hidegen se indulna, pedig hidegen pöccre.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

allllli írta:
Veszy2107 írta: Szimeringek hogy állnak? Nem lehet hogy ha bemelegszik a gép, akkor falsot szív?

Generátor oldalon most cseréltem szimeringet...és se hidegen se melegen nem szív falsot sehol, legalábbis befújtam mindenhova hidegindítóval alapjárat közben és nem pörgött fel sehol...
Szerintem trafó,vagy gyújtás doboz
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta: Szimeringek hogy állnak? Nem lehet hogy ha bemelegszik a gép, akkor falsot szív?

Generátor oldalon most cseréltem szimeringet...és se hidegen se melegen nem szív falsot sehol, legalábbis befújtam mindenhova hidegindítóval alapjárat közben és nem pörgött fel sehol...
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:[quote="MrDokAz ilyen esetekben érdemes a teljes vezetékezést végigrángatni, saruk lazulását ellenőrizni/ megszorítani mindenhol! Bittosítékok is lehetnek kontakthibásak............

És ha kicsit hűl, akkor már nem kontakthibás?? Ez esetben ha bemelegszik le kellene h álljon kontakthiba miatt, de legalábbis a hűlésnek semmi köze nem lenne hozzá...de igazad van bármi lehet, még ez is:D[/quote]

Szimeringek hogy állnak? Nem lehet hogy ha bemelegszik a gép, akkor falsot szív?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

[quote="MrDokAz ilyen esetekben érdemes a teljes vezetékezést végigrángatni, saruk lazulását ellenőrizni/ megszorítani mindenhol! Bittosítékok is lehetnek kontakthibásak............[/quote]


És ha kicsit hűl, akkor már nem kontakthibás?? Ez esetben ha bemelegszik le kellene h álljon kontakthiba miatt, de legalábbis a hűlésnek semmi köze nem lenne hozzá...de igazad van bármi lehet, még ez is:D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:Ötleteket várok tőletek, hogy miért nem indul a motorom ha bemelegedett?
Ha pár km után leállítás után nem indul, hát Istenem, lehet rá ésszerű magyarázat, de ha 5 percig járatom alapjáraton, akkor se indul leállítás után..

-frissen fúrt henger (tehát nem a kompresszió)
-karburátor szívócsonk kézmeleg (tehát nem amiatt h elforr a keverék)
-elekrtonikus gyújtás megszakítóval vezérelve (tehát nem a kondenzátor)
-trafó langyos
-30-as keverék van benne, de gyertya nincs beköpve
-szivató tömítő gumipogácsa jó
-4 féle gyertyával is ezt csinálja (tehát nem a gyertya)

Kicsit hűl, aztán újra indítható, és jár szépen, nem áll le sok km után sem, egyébként gyári gyújtással is ezt csinálja...(tehát nem a tranzisztoros elektronika a hiba)
Az ilyen esetekben érdemes a teljes vezetékezést végigrángatni, saruk lazulását ellenőrizni/ megszorítani mindenhol! Bittosítékok is lehetnek kontakthibásak............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Jaa és szikra is van mindig, legalábbis hengerfejen kívül...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ötleteket várok tőletek, hogy miért nem indul a motorom ha bemelegedett?
Ha pár km után leállítás után nem indul, hát Istenem, lehet rá ésszerű magyarázat, de ha 5 percig járatom alapjáraton, akkor se indul leállítás után..

-frissen fúrt henger (tehát nem a kompresszió)
-karburátor szívócsonk kézmeleg (tehát nem amiatt h elforr a keverék)
-elekrtonikus gyújtás megszakítóval vezérelve (tehát nem a kondenzátor)
-trafó langyos
-30-as keverék van benne, de gyertya nincs beköpve
-szivató tömítő gumipogácsa jó
-4 féle gyertyával is ezt csinálja (tehát nem a gyertya)

Kicsit hűl, aztán újra indítható, és jár szépen, nem áll le sok km után sem, egyébként gyári gyújtással is ezt csinálja...(tehát nem a tranzisztoros elektronika a hiba)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Miez? Honda fórum? :D

Első 1-2 km-en nem kell nyelezni, aztán kész...
Nincsenek itt százados illesztések, meg nem kell megvárni amíg az olaj átmelegszik, nincsenek siklócsapágyak, stb...

Amit melegítésre elpacsáltok, inkább motorozzátok el... :wink:
:smt023
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ja ja én sem soktam melegíteni. Berugom felülök pár másodpercig jár sivatóval aztán adjad neki. :D Nem szabad itt tulzásba vinni a dolgokat mert megsértődik a gép! :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Miez? Honda fórum? :D

Első 1-2 km-en nem kell nyelezni, aztán kész...
Nincsenek itt százados illesztések, meg nem kell megvárni amíg az olaj átmelegszik, nincsenek siklócsapágyak, stb...

Amit melegítésre elpacsáltok, inkább motorozzátok el... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

szerintem motort üzem melegre melegíteni terhelés alatt hajtva kell vagy lehet, egy adott fordulatszám tartományban (én valamivel 4000 alatt szoktam tartani a fordulatot max 1-2 km-en), nem pedig összevissza pörgetve vagy alapjáraton, de általában indítás után annyit szoktam, hogy beindítom, szívatóval pár másodpercig 2 ezer körül pörgetem, ezut bemegyek a lakásba sisakért, felveszem stb, utána kuplung, 1-es és mehetünk :D
MZ ETZ 251e '89
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Hm, nem teljesen értem az élcelődést.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Én már beérném egy MZ fotoval is! Persze forgalmival nyitva szigorúan a képen, biztos az övé-e.... :twisted: :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

csabyka88 írta:Végülis a KRESZ-ben úgy van, hogy a szívatót fokozatosan toljuk vissza, és kis terhelés alatt járatjuk melegre.

Bár mindenki mást mond, vagy máshogy szokta, vagy mást tart jónak. Én azt hallottam (és jómagam is így teszek), hogy bármilyen gépet (autó, motor, láncfűrész, kapálógép...mindent) alapjáraton kell bemelegíteni.
Én a Simson-t is addig melegítem, amíg stabilan, szívató nélkül jár a motorja, és gázadásra sem hörög le - a blokkot nem szoktam tapogatni, inkább úgy "érzésre" járatom be.

Dehát' ízlés dolga, szerintem meghálálja a motor, ha nem hidegen nyomjuk neki. Gondoltam megkérdem, hogy csinálják az emzések.
Ez egy jó kérdésed volt, túrákon biztosan kifejti neked minden motoros! Abban is biztos vagyok, hogy ahány embert kérdezel azt 2-vel osztod, annyi módszer lesz.......... Csak látnálak már motorozni.... :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Végülis a KRESZ-ben úgy van, hogy a szívatót fokozatosan toljuk vissza, és kis terhelés alatt járatjuk melegre.

Bár mindenki mást mond, vagy máshogy szokta, vagy mást tart jónak. Én azt hallottam (és jómagam is így teszek), hogy bármilyen gépet (autó, motor, láncfűrész, kapálógép...mindent) alapjáraton kell bemelegíteni.
Én a Simson-t is addig melegítem, amíg stabilan, szívató nélkül jár a motorja, és gázadásra sem hörög le - a blokkot nem szoktam tapogatni, inkább úgy "érzésre" járatom be.

Dehát' ízlés dolga, szerintem meghálálja a motor, ha nem hidegen nyomjuk neki. Gondoltam megkérdem, hogy csinálják az emzések.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Öreg gépészmérnök tanárom szerint, mindíg terhelés alatt kell melegíteni a motort, azaz nem alapjáraton, hanem a gépet nem kínozva, nem agyonpörgetve menet közben melegítjük be!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

csabyka88 írta:Üdv!

Talán nem a legjobb helyen teszem fel a kérdést, dehát' mégiscsak blokk témával kapcsolatos...
Ti meddig szoktátok melegíteni a motort indulás előtt? Tudom, a kérdés máris buta, hiszen joggal kérdezhetitek, hogy télre vagy nyárra gondolok. Úgy értettem, hogy "amíg a blokk langyos nem lesz", vagy már "annyira meleg, hogy nem állja el a kezetek"?

Köszi!

MOD: Ja, nem úgy értettem a melegítést, hogy kis vagy közepes lángon... :lol:
Szerintem ne foglalkozz ilyen gondolatokkal míg nincs alattad MZ!
Amúgy: legurulok a dombon, az alján berúgom (szigorúan menet közben), a faluközpontig szivatóval gurulok tovább, aztán fokozatoasan visszatolom...... ez úgy 1 km.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv!

Talán nem a legjobb helyen teszem fel a kérdést, dehát' mégiscsak blokk témával kapcsolatos...
Ti meddig szoktátok melegíteni a motort indulás előtt? Tudom, a kérdés máris buta, hiszen joggal kérdezhetitek, hogy télre vagy nyárra gondolok. Úgy értettem, hogy "amíg a blokk langyos nem lesz", vagy már "annyira meleg, hogy nem állja el a kezetek"?

Köszi!

MOD: Ja, nem úgy értettem a melegítést, hogy kis vagy közepes lángon... :lol:
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Az a tömítőkészlet nem átgondolt ,MARINÉNI készíti két fejés között :mrgreen:
A viz szalad, a kő marad!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gesszti írta:
pempelli írta:Valaki rakott már össze úgy ETZ 250-es blokk közepet hogy a két blokk közép között is volt tömítés?esetleg tapasztalatát megosztaná .
Elvileg nincs közte tömítés. Ha mégis rakni akarsz, akkor a tengelyek hézagolásával utána kell menni. Sérült a felület, vagy miért akarsz tömítést rakni oda? Ha nincs agyonkalapálva a felület, akkor fémtisztára pucolva, és valami pasztával (pl.: loctite 5910) összerakva tökéletes lesz.
Csak láttam olyan tömítő szettet amiben volta blokkfelek közé.
http://www.pieces-motos-mz.net/en/gaske ... 1-301.html
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

pempelli írta:Valaki rakott már össze úgy ETZ 250-es blokk közepet hogy a két blokk közép között is volt tömítés?esetleg tapasztalatát megosztaná .
Elvileg nincs közte tömítés. Ha mégis rakni akarsz, akkor a tengelyek hézagolásával utána kell menni. Sérült a felület, vagy miért akarsz tömítést rakni oda? Ha nincs agyonkalapálva a felület, akkor fémtisztára pucolva, és valami pasztával (pl.: loctite 5910) összerakva tökéletes lesz.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Valaki rakott már össze úgy ETZ 250-es blokk közepet hogy a két blokk közép között is volt tömítés?esetleg tapasztalatát megosztaná .
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nem követendő magatartás,de én pld sehogy nem járattam be az enyémet.
Az első kb100 km-en figyelgettem,aztán rájöttem hogy kb megfelel az addigi vezetési szokásomnak a bejáratási intelmek.
Úgyhogy nem figyelgettem utána,hanem csak közlekedtem ahogy addig is szoktam. :D
Nyélgázon amúgy is csak nagyon ritkán közlekedem,szóval nem volt gond.



Na jó az igaz hogy 900 km megtétele után nem birtam magammal,aztán ami a csövön kifér megragadásig,de ez nem következett volna be ha ugyanugy megyek vele mint előtte.Csakhát a kiváncsiság hogy mit bír ugye? ](*,)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... itstart=60 Not Found z25z ! :-k
Jó lesz az, csak némi probléma van a honlappal :(


Icipici türelmet kérünk!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... itstart=60 Not Found z25z ! :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Jol mondja killer a fokozatossag nagyon fontos. En eddig 4 x jarattam be az etz-met.
1: meg amator modon 2000 km-ig ovatoskodtam nem huztam nem bantottam, majd gondolvan most mar biztos fasza agyjad neki.....120-nal ugy beallt mint a gerely :evil:
2: killer altal leirt modon fokozatosan nagyon fasza lett
3: 300-asitaskor turmelmetlen fasz modjara mar 900 km utan nyelezgettem, (gerely) eredmeny a galeriaban :evil:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... itstart=60
4: amit elobb irtam, most mar jopar ezer benne van fasza....
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ez leginkább hit kérdése. Én 1:50 körül keverem (előbb beleöntöm az olajat saccra, aztán rátankolok annyit ami belefér...)
600km-ig óvatosan max 3-4000ig pörgetve, de sosem nyélgázon, vagy alacsony fordulaton erőltetve. Utána 600-1000-ig már komolyabb kihúzatások is beleférnek, alacsonyabb fokozatokban, akár nyélgázon is...
1000felett meg már mehet a nyüstölés... :D

Még nem volt gondom, eddig 3 motort ( Simson, ETZ 150, ETZ300) járattam be így. Az elvárható átlagot hozták általában.

A lényeg a fokozatosság, ne járasd hosszan egy fordulaton, pl 200km 90-el :D, és hogy ne erőltesd. Csak könnyedén, lendületesen... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 45 vendég