Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

csoka írta:A kérdés csak az,hogy mennyi pénzért vesztegetnek egy tubus ilyen anyagot?
Az olcsóbbik 418 Ft a drágábbik (jobbik) 1819 Ft. Szóval nem nagy pénz. Benzinbe amikor eddig raktam tökéletes volt. (ezt a méréseim, és a menetteljesítménye tapasztalataim is alátámasztják.). Lehet mégis kerül a blokkba is :D
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

z25z írta:Egyáltalán nem kell. Még hengerfúrás után sem szükséges a dúsabb keverék, a terhelés fokozatossága a lényeg, de nálad ez nem áll fent.
=D> Köszönöm, akkor maradok az 1:50-nél és a 90-es utazónál :oops:
Etz 150 87'
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Egyáltalán nem kell. Még hengerfúrás után sem szükséges a dúsabb keverék, a terhelés fokozatossága a lényeg, de nálad ez nem áll fent.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Blokkfelújítás miatt olajosabb keverékkel járjak? Henger+dugó maradt a régi, összes csapágy, és főtengely ami új.
Eddig 1:50-el jártam
Etz 150 87'
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A kérdés csak az,hogy mennyi pénzért vesztegetnek egy tubus ilyen anyagot?
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Juttassa a fecskendő tartalmát az olajbeöntő nyíláson át a motorolajba •?Indítsa be a motort és járassa 2-3 percig alapjáraton A teljes védelem kb. 1500 km vagy 20 órás működés alatt épül fel. 1000cm3 felett dupla adagot kell alkalmazni.Nem zavarja az olajos tengelykapcsoló működését. A Xado revitalizáló nem olajadalék, bármilyen olajjal kompatibilis, nem befolyásolja annak viszkozitását vagy bármilyen más tulajdonságát.

Ez alapján beleteheted.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy etz-be belemerjem rakni a motorblokkba a xadot?
http://xado.hu/webshop/alkalmazas-szeri ... hoz-detail erre gondolok.

Több szerelővel beszéltem. Valaki azt mondja nyugodtan valaki azt hogy ne. (megjegyzem honlapra le van írva hogy keverékes motorba benzinbe kell.) Elvileg a kuplung miatt oszlanak meg a vélemények.
Benzinbe már raktam xadot. igen jó lett tőle a gép :)
Viszont örülnél ha lenne a váltónál is.

Ti mit gondoltok?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Sörtank írta:
KILL3R etz írta:Emlékeim szerint a szívócsonk oldalába van beütve hogy .1, vagy .2 henger.
Mennyire ritka amúgy ETZ 150 /2-es motor? Miben tér el a sima 150-től?
Ha jól tudom valamit variáltak a vezérlésén, de nem akarok hülyeséget mondani melyik a nagyobb teljesítményű. Valaki biztos vágja mi az igazság.
Avatar
Tombi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2012.11.25. 19:58
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tombi »

csoka írta:Proxx,szerintem ez magáért beszél.Na meg az ára is...nekem a hajtókarom Proxx a főtengelyen.Hiper drága volt,de szerintem megérte.
Köszönöm szépen a választ. Sokat segített a döntésben. :-)
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

KILL3R etz írta:Emlékeim szerint a szívócsonk oldalába van beütve hogy .1, vagy .2 henger.
Mennyire ritka amúgy ETZ 150 /2-es motor? Miben tér el a sima 150-től?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Proxx,szerintem ez magáért beszél.Na meg az ára is...nekem a hajtókarom Proxx a főtengelyen.Hiper drága volt,de szerintem megérte.
Avatar
Tombi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2012.11.25. 19:58
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tombi »

Sziasztok!

Valaki próbálta már kis etz-hez ezt a tűgörgőt, érdemes megvenni tovább fogja e bírni csörgés nélkül?
http://motoroswebaruhaz.hu/spd/214214/T ... R-15x19x20
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Emlékeim szerint a szívócsonk oldalába van beütve hogy .1, vagy .2 henger.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Sziasztok

Etz 150-nél honnan tudom megállítani hogy /1 vagy /2-e? mert van közte különbség. Csak kíváncsiságból kérdezem mire figyeljek? Mert sokszor a forgalmiban sem helyes adat van :(
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:
madigergo írta:Sziasztok!

Volt ma egy húzósabb menetem, ami az elején egy átlag motorozás volt, miközben a fordulatszámmérő elkezdte kb. a felét mutatni a valósnak. Vissza kellett kapcsoljak kettesbe egy kereszteződés végett, ott meggondolta magát, és azóta is jó. Lehet okom aggodalomra?

A másik, hogy visszafelé sietve kellett érkezni, így húztam neki, ráadásul 2 személlyel. Mire elértem a célállomást, úgy éreztem, hogy kicsit elgyengült. (ahol eddig vígan ment 4.-be, most kellett a 3) - útközben elhagytam az utast, így itt már ez nem számított bele. -

Lehetett ez valamiféle túlmelegedéstől? Ugyanis most szépen ment, már lehűlt motorral.

Illetve a kipufogó/henger találkozásához kellene nekem valami tömítés. Milyet érdemes venni?

Köszönöm!
Fordulatszámmérő: mechanikus csoda. Ha már nagyon elhagyja magát, akkor Haudek mestert érdemes meglátogatni (http://www.automuszer.eu - tudod ahova a Simson műszereket is visszük :) )
Gyengülés: ennyi infoból passz. Ha megint csinálja, figyeld meg mik a közös körülmények (extrém meleg, útviszonyok, gázhasználat?)
Kipufogó tömítés: elvileg kapható rézkarika, a szokásos kérdéses méretben és minőségben. Általában egy idő után feladják az emberek és körbekenik FBS-sel :) de ha sikerül kifogni egy jó karikát akkor szerencséd van.
Értem, köszönöm! :)

Hát a gázhasználat az gyakorlatilag végig teljes, vagy ahhoz közeli, és dög meleg volt.. :)

Hát akkor utánanézelődök, hogy nincs-e valami hasonló alternatív megoldás, mint a simsonnál. (annak a helyére kapható a Minarelli, Aprilia tömítő karikája, ami vastagabb. A kis karikák mindig kiégtek belőle, a hollander lelazult, kifújt. ez 2-3 éve van benne, semmi baja nincs.)
Ilyen: http://www.gokartaruhaz.hu/termek/3212/ ... 163559.jpg

Már csak valami hasonlót kell találni MZ méretben. :)
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta:Sziasztok!

Volt ma egy húzósabb menetem, ami az elején egy átlag motorozás volt, miközben a fordulatszámmérő elkezdte kb. a felét mutatni a valósnak. Vissza kellett kapcsoljak kettesbe egy kereszteződés végett, ott meggondolta magát, és azóta is jó. Lehet okom aggodalomra?

A másik, hogy visszafelé sietve kellett érkezni, így húztam neki, ráadásul 2 személlyel. Mire elértem a célállomást, úgy éreztem, hogy kicsit elgyengült. (ahol eddig vígan ment 4.-be, most kellett a 3) - útközben elhagytam az utast, így itt már ez nem számított bele. -

Lehetett ez valamiféle túlmelegedéstől? Ugyanis most szépen ment, már lehűlt motorral.

Illetve a kipufogó/henger találkozásához kellene nekem valami tömítés. Milyet érdemes venni?

Köszönöm!
Fordulatszámmérő: mechanikus csoda. Ha már nagyon elhagyja magát, akkor Haudek mestert érdemes meglátogatni (http://www.automuszer.eu - tudod ahova a Simson műszereket is visszük :) )
Gyengülés: ennyi infoból passz. Ha megint csinálja, figyeld meg mik a közös körülmények (extrém meleg, útviszonyok, gázhasználat?)
Kipufogó tömítés: elvileg kapható rézkarika, a szokásos kérdéses méretben és minőségben. Általában egy idő után feladják az emberek és körbekenik FBS-sel :) de ha sikerül kifogni egy jó karikát akkor szerencséd van.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Sziasztok!

Volt ma egy húzósabb menetem, ami az elején egy átlag motorozás volt, miközben a fordulatszámmérő elkezdte kb. a felét mutatni a valósnak. Vissza kellett kapcsoljak kettesbe egy kereszteződés végett, ott meggondolta magát, és azóta is jó. Lehet okom aggodalomra?

A másik, hogy visszafelé sietve kellett érkezni, így húztam neki, ráadásul 2 személlyel. Mire elértem a célállomást, úgy éreztem, hogy kicsit elgyengült. (ahol eddig vígan ment 4.-be, most kellett a 3) - útközben elhagytam az utast, így itt már ez nem számított bele. -

Lehetett ez valamiféle túlmelegedéstől? Ugyanis most szépen ment, már lehűlt motorral.

Illetve a kipufogó/henger találkozásához kellene nekem valami tömítés. Milyet érdemes venni?

Köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

petidanone írta:Sziasztok

A minap úgy jártam, hogy a kuplung felőli csapágy golyókosaram szétszakadt menet közben, úgyhogy egy jó kis motorszorulással néztem szembe. A problémát orvosolom majd, de ha már szét van szedve, akkor még egy két dolgot megnézek.

A kérdésem az lenne, hogy a váltóvillák pofáinak valaki tud méretet mondani, hogy meddig kophat? Mert néha menet közben kidobja a sebességeket.
Köszi :)
A váltóvilla pofája nincs hatással a sebesség kidobásra.
A fogaskerekek kapcsolókörmei már sokkal inkább, és csak rosszabb lesz ha nem orvosolod a dolgot.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Melyik sebességet dobja ki? Mindegyiket?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
petidanone
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015.02.14. 19:55
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petidanone »

Sziasztok

A minap úgy jártam, hogy a kuplung felőli csapágy golyókosaram szétszakadt menet közben, úgyhogy egy jó kis motorszorulással néztem szembe. A problémát orvosolom majd, de ha már szét van szedve, akkor még egy két dolgot megnézek.

A kérdésem az lenne, hogy a váltóvillák pofáinak valaki tud méretet mondani, hogy meddig kophat? Mert néha menet közben kidobja a sebességeket.
Köszi :)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Szia, én valamelyik csapágyra gondolnék.
ggabor1028
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.04.04. 22:15
MZ-d típusa: TS250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ggabor1028 »

Sziasztok!

Ma mentem az etz-el és finoman elkezdtem fékezni és visszakapcsolni a sebességeket, mert volt előttem egy fekvőrendőr és hirtelen beblokkolt a hátsó kerekem, a kuplungut behúztam, de akkor is ugyan úgy csúsztam tovább. Miután megáltam megmozgattam a motort előre-hátra, mozgattam közbe a váltókart és megjavult, utánna minden hiba nélkül mentem tovább. Itthon szétszedtem a féket és nem ott volt a hiba. Arra gondoltam, hogy lehetséges e, hogy összeakadjanak a sebességek a váltóban? A váltó eddig tökéletesen működött, sose dobálta ki a sebességeket. Ha esetleg nem ez, akkor mi lehet a probléma?
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:
madigergo írta:Sziasztok!

Olyan kérdésem volna, hogy a TS125-ös kuplungdekninél milyen tömítés(ek) vannak? (szimmering "O"gyűrű, stb)

Előre is köszönöm!
Szimering nincs. Egy 20x2-es O-gyűrű van a berúgótengely és a dekni között, értelemszerűen olajálló :) (NBR vagy FPM/Viton). Az első (középső) rögzítőcsavarokat érdemes deformálódó réz alátéttel feltenni mert ott szökhet még az olaj.

Teljes alkatrészjegyzék: miraculis.de -> MZ -> Bücher -> Ersatzteilliste für die MZ-Motorräder TS 125 und TS 150
(direkt linkelés tiltva sajnos)
Szia!
Köszönöm!

Megcsináltam az olajcserét, deknicserét(cserélni kellett a deknit, hogy miért, az titok.. :) ) Kapott új O gyűrűt, és tömítést.

Ha már szétszedtem, megnéztem, hogy nem-e kapirgál valahol bele valamibe a kuplung, mert olyan hangja volt.
Nem találtam semmit, ellenben a hangja kicsit még fémesebb lett. (de csak néha jön elő. ) Szokott ilyet valami okozni?

"Szemre" nem lógott semmi, minden a helyén, kopás nyomot sem találtam..

Köszi!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:
madigergo írta:Sziasztok!

Olyan kérdésem volna, hogy a TS125-ös kuplungdekninél milyen tömítés(ek) vannak? (szimmering "O"gyűrű, stb)

Előre is köszönöm!
Szimering nincs. Egy 20x2-es O-gyűrű van a berúgótengely és a dekni között, értelemszerűen olajálló :) (NBR vagy FPM/Viton). Az első (középső) rögzítőcsavarokat érdemes deformálódó réz alátéttel feltenni mert ott szökhet még az olaj.

Teljes alkatrészjegyzék: miraculis.de -> MZ -> Bücher -> Ersatzteilliste für die MZ-Motorräder TS 125 und TS 150
(direkt linkelés tiltva sajnos)
Szia!
Köszönöm!

Megcsináltam az olajcserét, deknicserét(cserélni kellett a deknit, hogy miért, az titok.. :) ) Kapott új O gyűrűt, és tömítést.

Ha már szétszedtem, megnéztem, hogy nem-e kapirgál valahol bele valamibe a kuplung, mert olyan hangja volt.
Nem találtam semmit, ellenben a hangja kicsit még fémesebb lett. (de csak néha jön elő. ) Szokott ilyet valami okozni?

"Szemre" nem lógott semmi, minden a helyén, kopás nyomot sem találtam..

Köszi!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta:Sziasztok!

Olyan kérdésem volna, hogy a TS125-ös kuplungdekninél milyen tömítés(ek) vannak? (szimmering "O"gyűrű, stb)

Előre is köszönöm!
Szimering nincs. Egy 20x2-es O-gyűrű van a berúgótengely és a dekni között, értelemszerűen olajálló :) (NBR vagy FPM/Viton). Az első (középső) rögzítőcsavarokat érdemes deformálódó réz alátéttel feltenni mert ott szökhet még az olaj.

Teljes alkatrészjegyzék: miraculis.de -> MZ -> Bücher -> Ersatzteilliste für die MZ-Motorräder TS 125 und TS 150
(direkt linkelés tiltva sajnos)
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Sziasztok!

Olyan kérdésem volna, hogy a TS125-ös kuplungdekninél milyen tömítés(ek) vannak? (szimmering "O"gyűrű, stb)

Előre is köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

z25z írta:Pedig csak arra tudok gondolni, hogy apránként elszipákolja az olajat a váltóból. Érdekes módon nem füstöl és nem olajos a kipufogó, de akkor hova tűnik? Mert hogy fogy az tény.
Milyen gyorsan fogy? A lánckeréknél nem szivárog?
KépKép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Pedig csak arra tudok gondolni, hogy apránként elszipákolja az olajat a váltóból. Érdekes módon nem füstöl és nem olajos a kipufogó, de akkor hova tűnik? Mert hogy fogy az tény.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

z25z írta:Úgy veszem észre, hogy fogy az olaj a váltómból :? Jól sejtem, hogy ebből kuplung oldali szimmering csere lesz? :roll:
motoralkatrész24 oldalán találtam ezt, adatlap szerint viton-tajvan, de gyanusan olcsó vagy 5 éve vettem utoljára vitont, de az 3500 ft volt...érdemes lehet ezt megvenni?
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000066100
A kuplung oldali szimeringtől nekem benzinszagú volt az olajam párezer km után, és látványosan hígult. És nem fogyott, hanem gyarapodott.
Ha ilyesmi nincs, meg megy is a gép rendesen, én tuti nem nyúlnék hozzá.
KépKép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Hát igen ez valóban gyanús annyiért. :) Nekem huber van bent már 10+ éve de mostmár cserés lesz nekem is. :) Én is vadászom normálisabb után...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Úgy veszem észre, hogy fogy az olaj a váltómból :? Jól sejtem, hogy ebből kuplung oldali szimmering csere lesz? :roll:
motoralkatrész24 oldalán találtam ezt, adatlap szerint viton-tajvan, de gyanusan olcsó vagy 5 éve vettem utoljára vitont, de az 3500 ft volt...érdemes lehet ezt megvenni?
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000066100
kukac75
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.06.29. 21:45
MZ-d típusa: Mz etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kukac75 »

MrDok írta:
kukac75 írta:Egy segédszerszámra lenne szükségem a kuplungház levételéhez vagy esetleg valami alternatív megoldásra.Itt a kép mire gondoltam, előre is köszi.
Kép
Kép
Erre gondolsz.
Igen erre!! Nem tudom mi a korrekt neve ill. hol tudok ilyet beszerezni.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kukac75 írta:Egy segédszerszámra lenne szükségem a kuplungház levételéhez vagy esetleg valami alternatív megoldásra.Itt a kép mire gondoltam, előre is köszi.
Kép
Kép
Erre gondolsz.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
kukac75
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.06.29. 21:45
MZ-d típusa: Mz etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kukac75 »

Egy segédszerszámra lenne szükségem a kuplungház levételéhez vagy esetleg valami alternatív megoldásra.Itt a kép mire gondoltam, előre is köszi.
Kép
tam581
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.06.27. 13:10
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tam581 »

Igen leengedtem ottis.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

tam581 írta:Túl töltve nincs mert most csereltem le az olajat 0.5 liter van benne..akkor főtengelyszimering lesz.Köszönöm szépen.
Az se biztos hogy csak 0.5 liter van benne.A kuplung oldalba simán bent tud maradni 1,-1.5dl olaj.Vagy le engedted azt is?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Vagy tömbd be kóccal azt nem ereszti többet az olajat és levegőzni tud tőle nyugodtan. Persze ha füstöl is a gép rendesen akkor nincs mit tenni...
tam581
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.06.27. 13:10
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tam581 »

Túl töltve nincs mert most csereltem le az olajat 0.5 liter van benne..akkor főtengelyszimering lesz.Köszönöm szépen.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vagy túl van töltve, vagy kuplung oldali főtengely szimering.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
tam581
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.06.27. 13:10
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tam581 »

Sziasztok!
Van egy ETZ 125-ösöm és ha nagyobb sebességgel megyek olyan(80-90 km/h)A blokkból elkezdi kinyomni az olajat az olajbeöntő gumidugónál..a gumidugóban van egy szelllőztető nyilás azt már ki fújattam nincs eltömődve,és ott nyomja ki az olajat.Szerintetek mitől lehet?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

szketo írta:

Nos, Srácok én is a 3-lábú csapágylehúzóhoz folyamodtam Trophy-250-nél..A hagyományos Mz vagy ETZ 250,az nem jó hozzá. Egy egész nap körbe kérdezgettem aki csak eszembe jutott főként Trophy tulajok, és mindenki a 3-lábúra szavazott..Sikerült végül is vele,de, valóban nem díjazza a technika ,,e módszert..Észrevettem össze rakáskor nem igazán akart minden a helyére menni,de végül is sikerült. Lehet csak szerencsém volt ,,,nem tudom. :roll:
Elég rossz tanácsadókat találtál akkor.Miért nem esztergáltattál rendes lehúzót?Vagy kérdeztél itt?
Pld én szívesen felajánlottam volna egyet kölcsönbe a szerelés idejére. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Stephanus!

A bolti lehúzó jó,mégpedig arra,hogy elvidd egy esztergályoshoz,és odaadd neki azzal az utasítással,hogy csináljon egy ugyan ilyet csak igazi acélból,nem takony-rágógumi ötvözetből és lesz egy fasza lehúzód,benne egy legalább 8.8-as vagy 10.8-as csavarral(mert a boltiba általában 5.8-as van,az is jó csak még nem tudom mire)
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

Stephanus írta:
KILL3R etz írta:2-3 karos csapágylehúzó+hőlégfúvó+ima. :D
A háromlábú győzött. Lent van a cucc. Így most van egy rossz menetes, homorú kuplung alaplapom. Szóval ha nem muszáj, ne használjatok csapágylehúzót kulpunglehúzó helyett. Nem szereti a technika.
Van valakinek tapasztalata a boltban kapható kuplung alaplappal? Meg szabad azt venni, vagy inkább próbáljak bontottat vadászni?
Adhatnátok tippet valami tökös lehúzóval kapcsolatban is. Meggyőződésem, hogy az a hitvány szutyok 800Ft-os lehúzó az oka minden bajomnak.

Nos, Srácok én is a 3-lábú csapágylehúzóhoz folyamodtam Trophy-250-nél..A hagyományos Mz vagy ETZ 250,az nem jó hozzá. Egy egész nap körbe kérdezgettem aki csak eszembe jutott főként Trophy tulajok, és mindenki a 3-lábúra szavazott..Sikerült végül is vele,de, valóban nem díjazza a technika ,,e módszert..Észrevettem össze rakáskor nem igazán akart minden a helyére menni,de végül is sikerült. Lehet csak szerencsém volt ,,,nem tudom. :roll:
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Ha jót akarsz szerez egy jóállapotú bontottat.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

KILL3R etz írta:2-3 karos csapágylehúzó+hőlégfúvó+ima. :D
A háromlábú győzött. Lent van a cucc. Így most van egy rossz menetes, homorú kuplung alaplapom. Szóval ha nem muszáj, ne használjatok csapágylehúzót kulpunglehúzó helyett. Nem szereti a technika.
Van valakinek tapasztalata a boltban kapható kuplung alaplappal? Meg szabad azt venni, vagy inkább próbáljak bontottat vadászni?
Adhatnátok tippet valami tökös lehúzóval kapcsolatban is. Meggyőződésem, hogy az a hitvány szutyok 800Ft-os lehúzó az oka minden bajomnak.
KépKép
Avatar
snipe
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2015.06.08. 09:30
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: snipe »

Sziasztok!

Kb. 1700 és 2000-es fordulat között megnövekedett rezonanciát tapasztalok. Sem kisebb sem nagyobb fordulatnál nem jelentkezik ez a probléma. Mi okozhatja?


Üdv:

Milán
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Stephanus írta:
KILL3R etz írta:2-3 karos csapágylehúzó+hőlégfúvó+ima. :D
És volt már olyan akinek így jött le? Vagy azért inkább a flexel barátkozzak gondolatban?

A flexes kérdés ugye csak vicc volt?
Igen, ha a saját lehúzót nem tudod rátenni a 3 ágú körmös marad. Ahogy killer is mondta. A hőlégfúvó jó dolog melegítheted vele a kuplungagyat, de ha nincs anélkül is lejön. Ráteszed meghúzod, majd kalapáccsal koppintasz rá, tekersz egy picit újra koppintás kicsi tekerés koppintás, így le fog ugrani. De a kocogtatással óvatosan (mindjárt leszedik a fejem, hogy főtengelyt axiál irányban nem püfölünk) Nem is de kis kocogtatástól még nem lesz talán baja...
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

KILL3R etz írta:2-3 karos csapágylehúzó+hőlégfúvó+ima. :D
És volt már olyan akinek így jött le? Vagy azért inkább a flexel barátkozzak gondolatban?
KépKép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

2-3 karos csapágylehúzó+hőlégfúvó+ima. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Mi van olyankor, ha a kuplunglehúzó és a kuplung között elnyalódott a menet? Hogy vegyem le a kuplungot?
KépKép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 70 vendég