Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

telectronic írta:
pempelli írta:Még egy fogós kérdés.
Mi van akkor ha szikra van de nem benzines a gyertya és nem indul.
Gyújtás felőli szimeringet cseréltem már,karbitisztítás megvolt igazából nem volt benne kosz.
Éppen hogy csak valami nedvesedés van a gyertyán de inkább száraz.
Gyertyacsere is volt.

Előzmények már Vértes-Gerecse túrán észrevettem hogy nem úgy jár ahogy szokott.
Aztán egyik hétvégén elmentem motorozni és egyenletlenül járt rángatva húzott néha durrogott a kipufogón.3500-as fordulat felett lehetett vele csak normálisan menni.
Letettem,majd egy hét múlva nem indult ,röviden ennyi.
Miket nézzek meg?ja és próbáltam féktisztítót fújni a karbi felől de úgy is semmi.belefújtam rugdaltam de semmi néha durrant a kipufogó fele.
Én gyújtás beállítással folytatnám a porlasztó tisztítás után.
Bár megnézném a szimering cserénél nincs-e hiba.

De mielőtt bármit is tovább néznék, gyertya ki, elektródával felfelé, elektróda körül tele tölt benzinnel, majd ügyesen hengerbe csavar és indít, ha akkor is csak puffog és nem pörög fel egy pillanatra, akkor biztos, hogy a gyújtással folytatom. Ha sem nem pörög se nem puffog akkor pedig szimeringgel.
Gyújtást már állítottam,szimering szerintem jó nem látok rajta különösebben semmit,
csak azt nem értem gyertya miétr tök száraz ha rugdalom.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

pempelli írta:Még egy fogós kérdés.
Mi van akkor ha szikra van de nem benzines a gyertya és nem indul.
Gyújtás felőli szimeringet cseréltem már,karbitisztítás megvolt igazából nem volt benne kosz.
Éppen hogy csak valami nedvesedés van a gyertyán de inkább száraz.
Gyertyacsere is volt.

Előzmények már Vértes-Gerecse túrán észrevettem hogy nem úgy jár ahogy szokott.
Aztán egyik hétvégén elmentem motorozni és egyenletlenül járt rángatva húzott néha durrogott a kipufogón.3500-as fordulat felett lehetett vele csak normálisan menni.
Letettem,majd egy hét múlva nem indult ,röviden ennyi.
Miket nézzek meg?ja és próbáltam féktisztítót fújni a karbi felől de úgy is semmi.belefújtam rugdaltam de semmi néha durrant a kipufogó fele.
Én gyújtás beállítással folytatnám a porlasztó tisztítás után.
Bár megnézném a szimering cserénél nincs-e hiba.

De mielőtt bármit is tovább néznék, gyertya ki, elektródával felfelé, elektróda körül tele tölt benzinnel, majd ügyesen hengerbe csavar és indít, ha akkor is csak puffog és nem pörög fel egy pillanatra, akkor biztos, hogy a gyújtással folytatom. Ha sem nem pörög se nem puffog akkor pedig szimeringgel.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Még egy fogós kérdés.
Mi van akkor ha szikra van de nem benzines a gyertya és nem indul.
Gyújtás felőli szimeringet cseréltem már,karbitisztítás megvolt igazából nem volt benne kosz.
Éppen hogy csak valami nedvesedés van a gyertyán de inkább száraz.
Gyertyacsere is volt.

Előzmények már Vértes-Gerecse túrán észrevettem hogy nem úgy jár ahogy szokott.
Aztán egyik hétvégén elmentem motorozni és egyenletlenül járt rángatva húzott néha durrogott a kipufogón.3500-as fordulat felett lehetett vele csak normálisan menni.
Letettem,majd egy hét múlva nem indult ,röviden ennyi.
Miket nézzek meg?ja és próbáltam féktisztítót fújni a karbi felől de úgy is semmi.belefújtam rugdaltam de semmi néha durrant a kipufogó fele.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

telectronic írta: 1.
De 30x72x7 szimering kapható.
Esztergán készíteni egy perselyt aminek a bele 25 kívűl 30 és arra a nagyobb szimering.
A perselyt meg rámelegíteni a főtengelyre.
(Mondjuk, hogy utána hogy cseréled a csapágyat az már egy másik történet)

2.
Co2 hegesztővel szépen apránként felpöttyözni, (közben sokat hűteni akkor nem lágyul vagy húzódik el) majd felköszörülni az eredeti méretre.

3.
Kidobod

4.
Elteszed és egy olyan főtengellyel párosítod össze aminek meg a forgórész felőli oldala van szétbarmolva.
1. Jó amit írsz, és egy normális motorgenerál után valószínűleg úgysem kerül többet le a csapágy a főtengelyről, akkor meg az sem gond.


2. hát, ez nem a legszakszerűbb, erre van inkább a fémszórás.

3. ezt akarja elkerülni :)

Ergo legolcsóbb és legegyszerűbb a más méretű szimering, vagy perselyezni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

pempelli írta:Másik kérdésem,ezt a főtengelyt hogyan lehetne javítani,szimering pályánál kopás van.
Nem vészes de érezni,maga a főtengely többi része hibátlan,próbáltam az SKF perselyt is de egész Magyarországon nincs ez a méret.
Kép

Kép
1.
De 30x72x7 szimering kapható.
Esztergán készíteni egy perselyt aminek a bele 25 kívűl 30 és arra a nagyobb szimering.
A perselyt meg rámelegíteni a főtengelyre.
(Mondjuk, hogy utána hogy cseréled a csapágyat az már egy másik történet)

2.
Co2 hegesztővel szépen apránként felpöttyözni, (közben sokat hűteni akkor nem lágyul vagy húzódik el) majd felköszörülni az eredeti méretre.

3.
Kidobod

4.
Elteszed és egy olyan főtengellyel párosítod össze aminek meg a forgórész felőli oldala van szétbarmolva.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kupi írta:Na igen erre nem gondoltam de nem is igazán találkoztam ilyen hibával még(pedig naponta 2-3 motort szerelek),álltadban ha ilyen kopott a főtengely újra szoktam cserélni mivel a többi része sem valami jó már(vagy bontott jó állapotúra főleg ha még gyárit tudok szerezni).
Mezőgazdasági gépeek javításánál gyakran alkalmazott módszer.
Ott sokszor nincs is lehetőség új tengelyt venni, vagy ha igen, akkor aranyárban. Szakszerű felújításhoz (perselyezés, vagy fémszórás) pedig sokszor idő nincs. Egy-egy mezőgazdasági munka elvégzésére adott esetben csak napok vannak az időjárás miatt, akkor nem lehet akár heteket várni a felújításra.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

kupi írta:Na igen erre nem gondoltam de nem is igazán találkoztam ilyen hibával még(pedig naponta 2-3 motort szerelek),álltadban ha ilyen kopott a főtengely újra szoktam cserélni mivel a többi része sem valami jó már(vagy bontott jó állapotúra főleg ha még gyárit tudok szerezni).
Ennek a többi része hibátlan.azért kellene megmenteni
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Na igen erre nem gondoltam de nem is igazán találkoztam ilyen hibával még(pedig naponta 2-3 motort szerelek),álltadban ha ilyen kopott a főtengely újra szoktam cserélni mivel a többi része sem valami jó már(vagy bontott jó állapotúra főleg ha még gyárit tudok szerezni).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kupi írta:
pempelli írta:Másik kérdésem,ezt a főtengelyt hogyan lehetne javítani,szimering pályánál kopás van.
Nem vészes de érezni,maga a főtengely többi része hibátlan,próbáltam az SKF perselyt is de egész Magyarországon nincs ez a méret.
Kép

Kép
Lehet baromság de ha megváltoztatnád a szimering helyzetét pl 2mm kijjebb lenne(mögé hézagolni valamivel) akkor jó lenne. Mondom ez csak elv még nem próbáltam de lehet működne.
Működik a dolog. De keskenyebb szimering is ezt az eltolódást eredményezi. Pl 7-es helyett 5-ös, vagy 9-es vastagságú szimeringet venni, és annak a tömítőajka máshova esik.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

pempelli írta:Másik kérdésem,ezt a főtengelyt hogyan lehetne javítani,szimering pályánál kopás van.
Nem vészes de érezni,maga a főtengely többi része hibátlan,próbáltam az SKF perselyt is de egész Magyarországon nincs ez a méret.
Kép

Kép
Lehet baromság de ha megváltoztatnád a szimering helyzetét pl 2mm kijjebb lenne(mögé hézagolni valamivel) akkor jó lenne. Mondom ez csak elv még nem próbáltam de lehet működne.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Másik kérdésem,ezt a főtengelyt hogyan lehetne javítani,szimering pályánál kopás van.
Nem vészes de érezni,maga a főtengely többi része hibátlan,próbáltam az SKF perselyt is de egész Magyarországon nincs ez a méret.
Kép

Kép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az azt jelenti hogy kompresszió alatt is van szikra, és kb a jó időpont környékén, vagyis egy elég alattomos hibalehetőséget szűr ki.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Alfa írta:Feltételezem hogy a szimmeringet abban az irányban raktátok be, ahogy azt kell (megfelelő irányban álljon az ajak).

Melyik szimmering volt cserélve? csak a gyújtás oldali (az az egyszerűbb) vagy a kuplungot is lehúztátok?

Mert elvileg ha fizikailag jól van összerakva, még a legszarabb állapotú szimmeringgel is indulnia kell (emlékszem amikor először lett nálam cserélve, nem volt szinte ajka egyiknek se és mégis ment, persze szarul, de ment). Ezután marad a gyújtás és a karbi.

amúgy én megpróbálkoznék azzal h a tűt jóval lejjebb rakom (főfúvóka ilyenkor nem számít, csak a felső harmadban a teljesgáz felé kb!), mert a szimmeringes motor "inkább a résekből szív mint a karbiból" szemléletesen szólva, szóval lehet hogy most nagyon dús neki hogy "betömtétek" a réseket.

De első a féktisztító. Ha azzal beröffen (és utána le is áll) akkor már haladunk.
De első a féktisztító. Ha azzal beröffen (és utána le is áll) akkor már haladunk.
Miért az mit jelent?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Feltételezem hogy a szimmeringet abban az irányban raktátok be, ahogy azt kell (megfelelő irányban álljon az ajak).

Melyik szimmering volt cserélve? csak a gyújtás oldali (az az egyszerűbb) vagy a kuplungot is lehúztátok?

Mert elvileg ha fizikailag jól van összerakva, még a legszarabb állapotú szimmeringgel is indulnia kell (emlékszem amikor először lett nálam cserélve, nem volt szinte ajka egyiknek se és mégis ment, persze szarul, de ment). Ezután marad a gyújtás és a karbi.

amúgy én megpróbálkoznék azzal h a tűt jóval lejjebb rakom (főfúvóka ilyenkor nem számít, csak a felső harmadban a teljesgáz felé kb!), mert a szimmeringes motor "inkább a résekből szív mint a karbiból" szemléletesen szólva, szóval lehet hogy most nagyon dús neki hogy "betömtétek" a réseket.

De első a féktisztító. Ha azzal beröffen (és utána le is áll) akkor már haladunk.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

telectronic írta:
pempelli írta:Azt hogy érted hogy gyújtás időpontja lett ellenőrizve?ha beállítom miért kell ellenőrizni?és hogyan?
Ha féktisztítót fújsz a gyertyanyílásba és beindul az mire utal?
A beállítás az már egyben ellenőrzés is. Azt nem írtad, hogy beállítottad.
De akkor ezek szerint több mindenhez is hozzá nyúltál, így kezd több ismeretlenessé válni az egyenlet :)

Ha attól beindul a motor akkor gyújtás jó lehet és csak nem kap benzint és akkor lehet porlasztót vájkálni. (vagy a szimering cserénél valami nem jó és onnan szív falsot vagy olajat)

Milyen a gyertya ? benzines, olajos, száraz ?
Gyertya benzines,gyújtást csak utána állítottuk miután szimering csere után sem indult.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

pempelli írta:Azt hogy érted hogy gyújtás időpontja lett ellenőrizve?ha beállítom miért kell ellenőrizni?és hogyan?
Ha féktisztítót fújsz a gyertyanyílásba és beindul az mire utal?
A beállítás az már egyben ellenőrzés is. Azt nem írtad, hogy beállítottad.
De akkor ezek szerint több mindenhez is hozzá nyúltál, így kezd több ismeretlenessé válni az egyenlet :)

Ha attól beindul a motor akkor gyújtás jó lehet és csak nem kap benzint és akkor lehet porlasztót vájkálni. (vagy a szimering cserénél valami nem jó és onnan szív falsot vagy olajat)

Milyen a gyertya ? benzines, olajos, száraz ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Alfa írta:
pempelli írta:Srácok kis problémába ütköztem,haver paripája itt van nálam szimeringet cseréltünk mert nem indult csak nehezen,most szép lila szikra van benzint kap és mégsem indul mi lehet a problem?

Ötleteket szívesen veszek:)
Gyújtás időpontja lett utána ellenőrizve?
Féktisztító a gyertyanyílásba, így sem indul?
Azt hogy érted hogy gyújtás időpontja lett ellenőrizve?ha beállítom miért kell ellenőrizni?és hogyan?
Ha féktisztítót fújsz a gyertyanyílásba és beindul az mire utal?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

pempelli írta:Srácok kis problémába ütköztem,haver paripája itt van nálam szimeringet cseréltünk mert nem indult csak nehezen,most szép lila szikra van benzint kap és mégsem indul mi lehet a problem?

Ötleteket szívesen veszek:)
Gyújtás időpontja lett utána ellenőrizve?
Féktisztító a gyertyanyílásba, így sem indul?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

balazs13962 írta:Sziasztok
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2679
ez a kuplung fogaskerék szerintetek jó lenne az mz ts 125-sömre?
mert azt írja, hogy etz 125/150 de nem tudom az jó-e lenne az én motoromra.
Konkrétan nem tudom de szerintem nincs sok különbség a TS és a kis ETZ belseje között.Nekem már gyárilag kétsoros a kuplungláncom az 1985 TS 125 be de a 1975 Es be meg egysoros van. Más különbség egyébként nincs,és nekem pl a fordulatszám mérő kihajtás is ETZ 125 van már benne mert csak azt kaptam de tökéletesen passzol a TS be.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

pempelli írta:Srácok kis problémába ütköztem,haver paripája itt van nálam szimeringet cseréltünk mert nem indult csak nehezen,most szép lila szikra van benzint kap és mégsem indul mi lehet a problem?

Ötleteket szívesen veszek:)
extrém mértékű fals levegőszívás a főtengely szimmeringnél, nem alakul ki szívási depresszió elősűrítéskor.
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

Sziasztok
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2679
ez a kuplung fogaskerék szerintetek jó lenne az mz ts 125-sömre?
mert azt írja, hogy etz 125/150 de nemtudom az jó-e lenne az én motoromra.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

pempelli írta:Srácok kis problémába ütköztem,haver paripája itt van nálam szimeringet cseréltünk mert nem indult csak nehezen,most szép lila szikra van benzint kap és mégsem indul mi lehet a problem?

Ötleteket szívesen veszek:)
Egy kis benzint a gyertya nyíláson a hengerbe, ha akkor sem pöffen, akkor gyújtás, vagy rossz munkát végeztél.

Alsó holtponton ad szikrát. Elmozdult a megszakító. Felső holtpontos gyújtás beálíltást ellenőrizd le.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok kis problémába ütköztem,haver paripája itt van nálam szimeringet cseréltünk mert nem indult csak nehezen,most szép lila szikra van benzint kap és mégsem indul mi lehet a problem?

Ötleteket szívesen veszek:)
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Stammheim írta:Sziasztok!

Próbált már valaki ETZ-re TS hengert applikálni? Ha igen sikeres volt e a művelet és milyen jellegű kézenállásokat kellett eszközölni?
ez az előre egy, hátra két lépés effektus lenne... :roll:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Stammheim írta:Sziasztok!

Próbált már valaki ETZ-re TS hengert applikálni? Ha igen sikeres volt e a művelet és milyen jellegű kézenállásokat kellett eszközölni?
Szerintem senki,nem sok értelme lenne.
Stammheim
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.07.03. 15:03
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stammheim »

Sziasztok!

Próbált már valaki ETZ-re TS hengert applikálni? Ha igen sikeres volt e a művelet és milyen jellegű kézenállásokat kellett eszközölni?
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

Köszönöm szépen
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Balázs!
Elég egy helyre, a megfelelőre beírnod a kérdésed! :-k
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

balazs13962 írta:Sziasztok, lenne egy ilyen kuplungom
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/up ... _orig0.jpg
mz ts 125 és azt szeretném kérdezni, hogy ,hogy a csudába szedjem le a kuplungot?

Kép

Az "1"-es alkatrészt lefele megnyomod a rugó ellenében annyira,hogy a "2"-es számú alkatrészt oldalra ki tudd húzni a helyéről.
Ez mindegyiknél megteszed akkor a fedél lejön,és már meglátod a kuplugrögzítő anyát (bal menetes),lemezalátéttel biztosított.
Vigyázz ,mert a rugók elég erősek lassan engedd vissza ha már kivetted a biztosítót, nehogy elugorjon a rugó meg a tányér.
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: LaloX »

balazs13962 írta:Sziasztok, lenne egy ilyen kuplungom
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/up ... _orig0.jpg
mz ts 125 és azt szeretném kérdezni, hogy ,hogy a csudába szedjem le a kuplungot?

Kép
Először kövesd a képen leírtakat (remélem érthető). Ha ez megvan, akkor megfogod látni a kuplungleszorító anyát, ami FORDÍTOTT MENETES, azaz bal menetes! Legkönnyebben úgy tudod lecsavarni, ha beteszed 4-esbe a motort és megkérsz valakit, hogy tapossa a hátsó féket. Sok szerencsét hozzá
Kép
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

Sziasztok, lenne egy ilyen kuplungom
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/up ... _orig0.jpg
mz ts 125 és azt szeretném kérdezni, hogy ,hogy a csudába szedjem le a kuplungot?
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Biztos, hogy ilyen egyszerű volna a megoldás?
Mert ami felül volt seeger, elég jó állapotú volt.
Én arra gyanakszom, hogy a tengely van megkopva a vájatnál, ahol a seeger van, és ezért csúszik fel.
Így pedig gondolom vagy új tengely, vagy esetleg bemélyíteni a vájatot, és egy kisebb seegert tenni rá.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Target írta:Sziasztok!
Lehet, hogy mással is előfordult már kis ETZ-nél, hogy a fordulatszám meghajtó tengely becsúszik a blokkba.
Ezt az én esetemben a tengelyen található seeger gyűrű kitágulása okozta.
Mikor szétszedtem, a felül található gyűrűt tettem vissza alulra, mivel az feszesebb volt.
Kis idő elteltével mégis becsúszott.
Hogy lehetne ezt a problémát kiküszöbölni?

Előre is köszönöm.
Tegyél rá jó minőségű, rugalmas seegereket. :)
TS powa!
Kép
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Sziasztok!
Lehet, hogy mással is előfordult már kis ETZ-nél, hogy a fordulatszám meghajtó tengely becsúszik a blokkba.
Ezt az én esetemben a tengelyen található seeger gyűrű kitágulása okozta.
Mikor szétszedtem, a felül található gyűrűt tettem vissza alulra, mivel az feszesebb volt.
Kis idő elteltével mégis becsúszott.
Hogy lehetne ezt a problémát kiküszöbölni?

Előre is köszönöm.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
Jelentem eddig 145Km van a friss blokkba,hengerbe és lekopogom még nem szorult meg nem történt semmi gond,igaz kíméletesen használtam de most már mondhatni normálisan használom 70-es utazótempó 4000 fordulat, és kigyorsításoknál is már 5000-ig elment.Ha így használom elvileg nem lehet baja :roll: Jah amire figyelek hogy egyáltalán nem motorfékezek vele kiteszem üresbe és kész. :roll: :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta:Sziasztok!

Kis segítségre kellene,elkezdte azt csinálni a mocim hogy 3500-4000 fordulat alatt egyenletlen a járása dadog,néha durran is nem tudom hogy a kipufogó vagy a karbi felől.
4000-től megy mint a meszes,szóval a kényelmes gurulás nem megy neki.
Ha vissza engedem a gázt rettenetesen rángat és mintha detonálna is (kopog)
Vértes -Gerecsére 4 lityi fogyasztás jött ki.
Még annyit vettem észre hogy a megszakító nagyon kotyog a tengelyén.
Előre is köszönöm a válaszokat.

Nekem a gyertya csinált ilyet.
Piros MZ ETZ 250
UDX
kos7
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2013.05.19. 21:07
MZ-d típusa: Mz ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kos7 »

Üdv ! Azt tudja valaki hogy milyen programokkal terveznek hengert, égésteret, rezót, felömlőket stb... ?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Sziasztok!

Kis segítségre kellene,elkezdte azt csinálni a mocim hogy 3500-4000 fordulat alatt egyenletlen a járása dadog,néha durran is nem tudom hogy a kipufogó vagy a karbi felől.
4000-től megy mint a meszes,szóval a kényelmes gurulás nem megy neki.
Ha vissza engedem a gázt rettenetesen rángat és mintha detonálna is (kopog)
Vértes -Gerecsére 4 lityi fogyasztás jött ki.
Még annyit vettem észre hogy a megszakító nagyon kotyog a tengelyén.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

És nagy valószínűséggel a lánckerekeket is... :?

Amúgy ha feltűnően tolja ki az olajat, akkor érdemes ránézni a kuplung oldali főtengely szimmerringre is...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
zyben
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.06.03. 17:19
MZ-d típusa: mz etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zyben »

Levettem a lánc felőli deknit, és ott volt olaj, tehát átdolgozza valahol. De az tavaly is ilyen volt, de akkor nem volt szaga.
Viszont most láttam, hogy a láncról kb 10 görgő letört. Gondolom cserélhetem a láncot...
kiszsebi írta:
zyben írta:Miután lehűlt a motor, kicsavartam, és folyt az olaj, tehát van benne. A benzinben is van elég olaj, arra mindig figyelek. Egyik kollégám azt mondta, szerinte égett hajtóműolaj szaga van. De ha van benne elég, mitől égett?
Pl.: főtengely szimmering a tengelykapcsoló oldalán, beszívja az olajat és ki is pufogja. Vagy rossz tömítettség, szerelési hiba miatt a forgattyúsháznál szív hajtóműolajat. Esetleg lánckeréknél csöpög az olaj, amit a lánc ráver a kipufogóra.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

zyben írta:Miután lehűlt a motor, kicsavartam, és folyt az olaj, tehát van benne. A benzinben is van elég olaj, arra mindig figyelek. Egyik kollégám azt mondta, szerinte égett hajtóműolaj szaga van. De ha van benne elég, mitől égett?
Pl.: főtengely szimmering a tengelykapcsoló oldalán, beszívja az olajat és ki is pufogja. Vagy rossz tömítettség, szerelési hiba miatt a forgattyúsháznál szív hajtóműolajat. Esetleg lánckeréknél csöpög az olaj, amit a lánc ráver a kipufogóra.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
zyben
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.06.03. 17:19
MZ-d típusa: mz etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zyben »

Veszy2107 írta:
zyben írta:Sziasztok!
125 ős etz-vel lenne gondom. Mentem vele most 25 km-t a munkahelyemre, és amikor megérkeztem, nagyon erős égett olajszagot éreztem. Elég meleg volt a blokk.... Miután lehűlt, megnéztem a hajtóműolajat, és van benne. Menet közben egyébként érezhetően gyengébb volt a motor, de azt a melegnek tulajdonítottam. 70 km/h nem ment többet. Mi lehet a hiba?
Elég olaj volt a blokkba és a benzinbe!? Nem lehet hogy csak a kipuf kezdett el égni...?


Miután lehűlt a motor, kicsavartam, és folyt az olaj, tehát van benne. A benzinben is van elég olaj, arra mindig figyelek. Egyik kollégám azt mondta, szerinte égett hajtóműolaj szaga van. De ha van benne elég, mitől égett?
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

zyben írta:Sziasztok!
125 ős etz-vel lenne gondom. Mentem vele most 25 km-t a munkahelyemre, és amikor megérkeztem, nagyon erős égett olajszagot éreztem. Elég meleg volt a blokk.... Miután lehűlt, megnéztem a hajtóműolajat, és van benne. Menet közben egyébként érezhetően gyengébb volt a motor, de azt a melegnek tulajdonítottam. 70 km/h nem ment többet. Mi lehet a hiba?
Elég olaj volt a blokkba és a benzinbe!? Nem lehet hogy csak a kipuf kezdett el égni...?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
zyben
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.06.03. 17:19
MZ-d típusa: mz etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zyben »

Sziasztok!
125 ős etz-vel lenne gondom. Mentem vele most 25 km-t a munkahelyemre, és amikor megérkeztem, nagyon erős égett olajszagot éreztem. Elég meleg volt a blokk.... Miután lehűlt, megnéztem a hajtóműolajat, és van benne. Menet közben egyébként érezhetően gyengébb volt a motor, de azt a melegnek tulajdonítottam. 70 km/h nem ment többet. Mi lehet a hiba?
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

kudlaty2007 írta:
kudlaty2007 írta:Saját szerviz eszközök MZ. 1. rész. Homemade.
-Jobb, mint a kuplung lehúzó értékesítik az üzletekben
-bordás rotor
-Bat-csapágyak: 6306 és 6304

Mindezt az eredeti méret.

Kép
My friend did for me:
Impactor oil seal from the clutch
Tool for setting the driving play - no clock. This clock will be used from the set point.
The device for the plunge
A barátom volt számomra:
Impactor tömítés a tengelykapcsoló
Eszköze beállítása a vezetés play - nincs óra. Ez az óra lesz használva a beállított.
Az eszköz a dugattyút.
Kép

BIG THANKS FOR Andrasa =kiszsebi=.I had a poor scans, and some elements were poorly visible. I did pretty dokunentację support. With friends will slap tools.
BIG köszönöm a segítséget Andrasa =kiszsebi=. Volt egy szegény vizsgál, és egyes elemei is rosszul láthatók. Én elég dokunentację támogatást. A barátok pofon eszközöket.

Masz u mnie flaszkę (wódki) jak przyjadę na Węgry :D

http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

holiday írta:Sziasztok kedves Mz-s társak! Van egy problémám a motorommal. ( Ts 125) A motor közepéből 60 km/h nál erőteljes pulzálás érezhető. A 2 gumit átnéztem nem található rajtuk semmi rendellenesség. Feltettem közép sztenderre és meghajtottam, úgy is érződik. Én a lánc lazaságára vagy ferdeségére gondolok. Valakinek fordult már elő ilyen problémája? A válaszokat előre is köszönöm!
Szép lassan forgasd körbe a hátsó kereket, és figyeld, hogy a lánc mindig egyformán feszül-e. Látam már olyat, hogy két lánc volt összetoldva és az egyik jobban megnyúlva, mint a másik.
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: holiday »

Sziasztok kedves Mz-s társak! Van egy problémám a motorommal. ( Ts 125) A motor közepéből 60 km/h nál erőteljes pulzálás érezhető. A 2 gumit átnéztem nem található rajtuk semmi rendellenesség. Feltettem közép sztenderre és meghajtottam, úgy is érződik. Én a lánc lazaságára vagy ferdeségére gondolok. Valakinek fordult már elő ilyen problémája? A válaszokat előre is köszönöm!
Bandi93
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.06.08. 18:57
MZ-d típusa: Mz etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bandi93 »

Itt a baj a régi tulaj sem igazán fizette a biztosítást a forgalmi lejárta után.Mit tud tanácsolni ez ügyben.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Bandi93 írta:Helló!
A motornak vannak papírjai de a forgalmi 2008-ban lejárt.
Kötelező biztosítással mi a helyzet? Jártam így nemrég, hogy lejárt a forgalmi a biztosítás se lett fizetve egy darabig, utána meg 40e-t kellett a mabisznak fizetni.
Bandi93
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.06.08. 18:57
MZ-d típusa: Mz etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bandi93 »

Helló!
A motornak vannak papírjai de a forgalmi 2008-ban lejárt.A régi tulaj ritkán terepen használta de azóta csak inkább állt a motor ,használatban nem volt.Nálunk van egy ideje, átfestettük és próbáltuk az eredeti állapotába hozni, mert eléggé viharvert volt.A motorfelújítás és a blokkfelújítás végén járunk.A le huzatok a szerelőhíd elkészítése szakmámból adódóan nem volt nehéz.A blokkfelújítás szerelési kézikönyvek segítségével történt.Csak a kuplung beállításon akadtunk meg.Nekem még nem volt ilyen motorom régebben Simson felújítással foglalkoztunk hobbi szinten.
Segítséget utólag is köszönöm.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég