Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
wight
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2010.12.05. 12:01
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: wight »

helo sziasztok van egy mz ts 150 es blockom egy aprilia enduro vázba és egyszerüen az a bajom vele hogy fél óra járás után cserben hagy és már nem egyszer volt hogy hazakellet tolnoom. viszont én már nem tudok hibát találni benne.

eddig ezekeket csináltam meg benne :
-dugattyu gyürü csere
-szimering ,csapágyak
-tömitések
-gyertya,gyujtótrafó,4 kondenzátor
-uszó
-megszakitó
Kérem mondjatok valami tanácsot. Elöre is köszönöm.
KARY
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.03.03. 12:42
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KARY »

Csak azért nem értem ezt a fogaskerékzörgést, mert ugye a kuplung alatt ott van az a rugós alátéttárcsa, azért az nem gyengén feszíti, alig tudtam feltenni a kuplungot.
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: feri220 »

csikin írta:
feri220 írta:Sziasztok, van valakinek tapasztalata a KBS csapággyal?
Van olyan mint az skf?
KBS kerékbe jó lesz. Blokkba pedig skf helyett nézz koyo-t.
Köszi
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

feri220 írta:Sziasztok, van valakinek tapasztalata a KBS csapággyal?
Van olyan mint az skf?
KBS kerékbe jó lesz. Blokkba pedig skf helyett nézz koyo-t.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: feri220 »

Sziasztok, van valakinek tapasztalata a KBS csapággyal?
Van olyan mint az skf?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

A primerhajtás kisebb fogaskereke zörög a ferde fogazás és az egyenetlen járás miatt tengelyirányban. Gyári játék 0.05-0.1mm. Nekem zörgött, szétszedtem megmértem 0.15 volt. Beállítottam új hézagolókkal 0.07-re és most is zörög. Én passzolom a témát :) Nem szedem szét mégegyszer csak emiatt :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
KARY
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.03.03. 12:42
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KARY »

Köszi mindkettőtöknek, megpróbálok megbarátkozni a hangjával a kuplunglepörgést csak azért kérdeztem mert új a főtengely és könnyebben jön le a lehúzóval mint a régirőll, mikor összeraktam vagy tízszer leszedtem, hogy biztos jól fent van-e, de lehet, hogy már csak beképzelem magamnak mert annyira patentul akartam összerakni.
Köszi mégegyszer

Üdv: Kary
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Kary!

Mkor újak voltak ezek a gépek,na akkor még nem volt kuplunghang,néhány ezer km után már hallható volt! Legalábbis anno az enyémen.
A mostani pereggyesemen mikor megvettem,marhára idegesített,főleg visszakapcsolás után mikor kiengedtem.Mondjuk az enyémnek inkább sivító a hangja,de érdekes inkább nagy melegben nyáron hallatszik erősebben,mikor a motor is jobban melegszik,a fórumon is végigmaceráltam vele mindenkit,hogy mi lehet :D
Azóta lementem vele egy pár ezrest,teszi a dolgát semmi gond,na ezt gyorsan lekopogom :mrgreen: a hangját meg úgy megszoktam,hogy észre se nagyon veszem már \:D/
Mondjuk ha van benne elegendő hajtóműolaj azért az nem hátrány! :D
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Leforgásban szakértő vagyok. :)

Olyan mintha csúszna a kuplung/folyton behúzva lenne a kuplungkar. Azzal a különbséggel, hogy nincs behúzva. :)
Hidd el, azt észre fogod venni ha leforog. Néha súrlódó hangokat hallat, ha pörgeted a már leforgott cuccot.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KARY írta:Sziasztok, tudna valaki segiteni abban, hogy miért ad daráló hangot a kuplungnál továbbra is a 250ETZ.
Jó a menesztő, jó a hajtókerék, a hézagolók, rugós alátét stb.
Ja és milyen jelenség következik be ha leforog a kuplung a főtengelyről? vagy megforog?
Ha behúzom a kuplungot már nem szűnik meg a daráló hang régen amikor nem volt alatta az a rugós alátét akkor is morgott, de ha behúztam a kuplungot megszünt, de most nem..

Üdv: Kary
Mininális "kattogása" az van szerintem mindegyiknek az enyém is olyan ha kivan engedve akkor lehet hallani a kattogást ha behúzom elhallgat ez a feeling része :D.
KARY
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.03.03. 12:42
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KARY »

Sziasztok, tudna valaki segiteni abban, hogy miért ad daráló hangot a kuplungnál továbbra is a 250ETZ.
Jó a menesztő, jó a hajtókerék, a hézagolók, rugós alátét stb.
Ja és milyen jelenség következik be ha leforog a kuplung a főtengelyről? vagy megforog?
Ha behúzom a kuplungot már nem szűnik meg a daráló hang régen amikor nem volt alatta az a rugós alátét akkor is morgott, de ha behúztam a kuplungot megszünt, de most nem..

Üdv: Kary
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Bambi, petrvs:
köszönöm a válaszokat!
Rendeltem is hengert, és a 301-es dugó is úton van már :) :-({|= \:D/
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

gabsic írta:Üdv Urak!
Egy kis segítséget kérnék...
251-esem hengerét akarom picit megpiszkálni (anno a TS-nél nagyon bejöttek az elképzeléseim), viszont a meglévő eredeti hengeremet nem akarom szétreszelni, hátha mégsem jön össze úgy ahogy én elképzelem.
Neten kerestem eladó hengert, viszont csak 250es hengereket látok... Az viszont ugye több apróságban is különbözik (kipufogó, stb).
Ennek ellenére felrakható a 251-re? (gondolok itt főképpen a kipufogóra, illetve mintha más lenne a 251 vezérlése is kicsit? vagy tévedek?)
Szia,
Nekem öszvér 251-esem volt, a blokkon 250-es hengerfejjel vettem. (Én észre sem vettem, Bambi mondta, mikor vittem felújításra a gépet.) Annyi gond volt vele, hogy a 250-es hfej előrébb van a blokkon, így a kipuffkönyök meg a sárhányó erős fékezésnél összekoccant, ami felettébb nem kívánatos, mert ha pont pl. balesetelkerülést célzó intenzív fékezés/manőverezés közben picit akad a kormány :shock: , az az álmoskönyv szerint nem sok jót jelent :evil:
Most már 251-es hfej van rajta, hogy-hogynem :wink:
De nem lehetetlen, hogy össze lehet hangolni a dolgokat ott, csak azzal nem foglalkoztam, Bambi kicserélte nekem :smt023
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

gabsic írta:Üdv Urak!
Egy kis segítséget kérnék...
251-esem hengerét akarom picit megpiszkálni (anno a TS-nél nagyon bejöttek az elképzeléseim), viszont a meglévő eredeti hengeremet nem akarom szétreszelni, hátha mégsem jön össze úgy ahogy én elképzelem.
Neten kerestem eladó hengert, viszont csak 250es hengereket látok... Az viszont ugye több apróságban is különbözik (kipufogó, stb).
Ennek ellenére felrakható a 251-re? (gondolok itt főképpen a kipufogóra, illetve mintha más lenne a 251 vezérlése is kicsit? vagy tévedek?)
Felrakható a könyök fog egy kicsit előrébb álni és a hollandit kell cserélni még.Viszont lehet hogy belefogérni a sárvédőbe erős fékezésnél.Vezérlés szinte semmit nem változot,a fogyasztás csökkentés miatt tértek el egy kicsit.Teljesítmény maradt.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Üdv Urak!
Egy kis segítséget kérnék...
251-esem hengerét akarom picit megpiszkálni (anno a TS-nél nagyon bejöttek az elképzeléseim), viszont a meglévő eredeti hengeremet nem akarom szétreszelni, hátha mégsem jön össze úgy ahogy én elképzelem.
Neten kerestem eladó hengert, viszont csak 250es hengereket látok... Az viszont ugye több apróságban is különbözik (kipufogó, stb).
Ennek ellenére felrakható a 251-re? (gondolok itt főképpen a kipufogóra, illetve mintha más lenne a 251 vezérlése is kicsit? vagy tévedek?)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kisetz csak 2 felömlős. Bár ez nem biztos, hogy probléma... :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!
Az egyik barátommal vitatkoztunk azon hogy a gyári Mz Etz 125 hengerje az 4 felömlős-e vagy nem, mert én úgy tudom hogy 4 felömlős és a TS-é meg 2 felömlős.
Valami meg tudná ezt mondani?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

joe3650 írta:Sziasztok!
Új vagyok itt.Azt szeretném megkérdezni hogy a nem fordulatszámmérős Ts125 blokkba utólag bele lehet-e szerelni a fordulatszámmérő kihajtást?
A választ előre is köszönöm.
Sajnos nem túl nagy gépmunka lenne,vegyél egy elektromos fordulatszám mérőt olcsóbb és egyszerűbb is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
joe3650
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.02.28. 12:09

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: joe3650 »

Sziasztok!
Új vagyok itt.Azt szeretném megkérdezni hogy a nem fordulatszámmérős Ts125 blokkba utólag bele lehet-e szerelni a fordulatszámmérő kihajtást?
A választ előre is köszönöm.
Geri83
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.03.01. 09:27
MZ-d típusa: TS250 '73

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geri83 »

bambi írta:
Geri83 írta:Sziasztok, TS250 motorom blokkja újra lett építve, új csapágyak, fúrás és új dugattyú. A motorral nincs is baj, de a kuplungom valahogy nem az igazi, pedig ahhoz nem nyúltam, mert jó volt előtte. Túl magasan fog, ha viszont lejjebb állítom akkor lötyög a kar, nem húzza teljesen vissza. Egyébként kiemel és nem is csúszik. A váltóba Favorit 80W-90 olajat raktam, ami kicsit sűrűnek tűnik nekem, de ezt ajánlották a boltban. Miért nem húzhatja vissza a kart teljesen? Talán a kinyomócsapágyon lévő rugó túl gyenge vagy csak rosszul állítottam be valamit?
A jó mz kuplung magasan fog,vagyis kis behúzás mellet is már kiold.
Akkor jó, megnyugodtam, azért valami normális olajat fogok rakni bele. Egyébként Bambi Te fúrtad a hengert, meg szereztél nekem új dugót még decemberben, sőt még a főtengelyemet is Te újítottad föl mert kiette a megkeményedett régi szimmering. Olyan jó sikerült a fúrás, hogy kb második rúgásra indult... Szóval köszi még egyszer! :lol:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Geri83 írta:Sziasztok, TS250 motorom blokkja újra lett építve, új csapágyak, fúrás és új dugattyú. A motorral nincs is baj, de a kuplungom valahogy nem az igazi, pedig ahhoz nem nyúltam, mert jó volt előtte. Túl magasan fog, ha viszont lejjebb állítom akkor lötyög a kar, nem húzza teljesen vissza. Egyébként kiemel és nem is csúszik. A váltóba Favorit 80W-90 olajat raktam, ami kicsit sűrűnek tűnik nekem, de ezt ajánlották a boltban. Miért nem húzhatja vissza a kart teljesen? Talán a kinyomócsapágyon lévő rugó túl gyenge vagy csak rosszul állítottam be valamit?
A jó mz kuplung magasan fog,vagyis kis behúzás mellet is már kiold.
Geri83
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.03.01. 09:27
MZ-d típusa: TS250 '73

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geri83 »

Sziasztok, TS250 motorom blokkja újra lett építve, új csapágyak, fúrás és új dugattyú. A motorral nincs is baj, de a kuplungom valahogy nem az igazi, pedig ahhoz nem nyúltam, mert jó volt előtte. Túl magasan fog, ha viszont lejjebb állítom akkor lötyög a kar, nem húzza teljesen vissza. Egyébként kiemel és nem is csúszik. A váltóba Favorit 80W-90 olajat raktam, ami kicsit sűrűnek tűnik nekem, de ezt ajánlották a boltban. Miért nem húzhatja vissza a kart teljesen? Talán a kinyomócsapágyon lévő rugó túl gyenge vagy csak rosszul állítottam be valamit?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Főtengely felújítás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

bambi írta:Hajtókarhoz esetleg gyári?
Írtam mailt egy INA forgalmazónak, ha nem érkezik biztató válasz (avagy 2 napon belül egyáltalán válasz), akkor jelentkezek privátban! :)
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Sziasztok!
TS 125(újabbik fajta) és a trophy 125 (ES) blokkok között azon kivül hogy a trophy baloldali főtengelycsapágya a motorolajban fut milyen különbségek vannak a blokkjaik között mik azok amik egy az egybe kicserélhetők és mik azok amik nem? Előre is köszi!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Főtengely felújítás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Seclusion írta:Hejhó!

Valaki tud adni ötletet, hogy honnan tudok rendelni ETZ 250 alsó tűgörgőt a hajtókarhoz, és a kuplung-agyaba való tűgörgőt? Mert ma be voltam egy csapágyboltba, és kuplunghoz való tűgörgőt csak két darabból lehet összerakni (kisebbik probléma), az alsó tűgörgőből meg csak 2 mm-el magasabb van, illetve csak olyat találtak a katalógusokban. Valami márkásabb fajta kellene.
Ajánlották a főtengely-felújító szettet, de az Taiwani, és nem sok jót hallottam róla, bár állítólag (!) ez a jobb fajtából való.

Egyelőre ezt találtam: http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... O_ALSO.php
Meg a Mikroker weboldalán látok belőle, de nem tudom mennyire jó fajta tűgörgőket árusítanak. Valakinek valami tapasztalat?
Köszi!

Szilárd
Hajtókarhoz esetleg gyári?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Főtengely felújítás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Hejhó!

Valaki tud adni ötletet, hogy honnan tudok rendelni ETZ 250 alsó tűgörgőt a hajtókarhoz, és a kuplung-agyaba való tűgörgőt? Mert ma be voltam egy csapágyboltba, és kuplunghoz való tűgörgőt csak két darabból lehet összerakni (kisebbik probléma), az alsó tűgörgőből meg csak 2 mm-el magasabb van, illetve csak olyat találtak a katalógusokban. Valami márkásabb fajta kellene.
Ajánlották a főtengely-felújító szettet, de az Taiwani, és nem sok jót hallottam róla, bár állítólag (!) ez a jobb fajtából való.

Egyelőre ezt találtam: http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... O_ALSO.php
Meg a Mikroker weboldalán látok belőle, de nem tudom mennyire jó fajta tűgörgőket árusítanak. Valakinek valami tapasztalat?
Köszi!

Szilárd
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

A könyök 250es és azért gondoltam, hogy 250es a blokk.
Én úgy tudom, hogy csak a kipuffrögzítésnél nem nyúlik ki 251-nél, a bordák ugyanazok.
Ja meg még egy apróság amit most néztem csak és egyértelműen 250es a henger. Persze összecserélhették már és ki tudja milyen gépbe szánják.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

"emcetológia" :smt023 =D>
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

"Csikinnek igaza van ez egy 250-es."

Ha 250, hát 250. :oops:
De miből lehet ezt látni? Azt hittem az a 251 hengere, 250-es könyökkel... :roll:
Petrvs emcetológiából egyes, leülni! :mrgreen:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bambi írta:
petrvs írta: A hengert nézze kedves Uram, a hengert! :wink:
A 250-es hengerén a hűtőbordák egy egyenest adnak ki, a 251-é meg nem :!:
Csikinnek igaza van ez egy 250-es.
Üdv! Nem rejtvénynek szántam, de úgy látom az lett :lol: .
Ez a 82-es kiadású ETZ 250-esemnek a blokkja, épp végeztem vele (belenyúlni most nem kellett, csak kívül).
A henger bordáinak szélét megcsiszoltam, de csak annyira hogy normálisan nézzen ki, a profilon nem módosítottam.
A hengerfej felső lapja simítva, szálcsiszolt felülettel.
A könyök utángyártott, de az eredetivel egyezik.
Az oldaldeknik eredetileg szürkés kalapácslakkosak voltak, én feketére fújtam már régebben, most metál fekete (grafitszürke) színt kapott.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

petrvs írta:
csikin írta:Könyök alapján etz250 8)
A hengert nézze kedves Uram, a hengert! :wink:
A 250-es hengerén a hűtőbordák egy egyenest adnak ki, a 251-é meg nem :!:

Kép
Csikinnek igaza van ez egy 250-es.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

csikin írta:Könyök alapján etz250 8)
A hengert nézze kedves Uram, a hengert! :wink:
A 250-es hengerén a hűtőbordák egy egyenest adnak ki, a 251-é meg nem :!:

Kép
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Könyök alapján etz250 8)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

MrDok írta:Egy blokk:
Kép

Kép
8)
:shock: De hiszen ez egy MZ-blokk!!! :mrgreen:

(251-é, ugye?)

Gyönyörűséges =D> :smt023 :smt038 :smt110<--nyálcsorgat
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Egy blokk:
Kép

Kép
8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Megvan, nagy kínok által rátaláltam az eredetire, az utángyártott lánckerék laza 3mm-rel keskenyebb, f@xom. Húú de...
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Sziasztok!
Kérdezném, hogy bejáratás ideje alatt kell-e karburátoron valamit állítani? Súber? Benzin-levegő arány?
Pointer
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szimmering ház alatti tömítés?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Közben összeraktam ugyanazta a váltót régi alkatrészekből meg csapágyakból, és összehasonlítottam a tengely végi hézagokat - minden ugyanaz. Tehát nem tolhattam jobban össze, de nem is lehet ha minden benne van. És mégis, a kislánckerék a szimmeringházon ül fel. Lehet mégis rövid lenne a lánckerék bordás része? 12mm-ert mértem, sajnos az eredeti nincs már meg. Hová tűnt az a bő 1 mm?????
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Sziasztok, igen bár a kislánckerék utángyártott, de megegyezik az eredetivel. a váltóból nem hagytam ki semmit ez 100% és eredetileg sem hiányzott belőle semmi, és végigkapcsoltam a fokozatokat. jó nyílván máshogy működik járó motornál, de én rendben levőnek találtam. A tengelyek is könnyen forognak. És szeintem minden a helyén van. Teljesen tanácstalan vagyok.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kr írta:Üdv mesterek!

Tenném fel nagy Trophyra a kislánckereket, baj van, ahogy húzom a csavart, a lánckerék belső fele felfekszik a szimmeringházra. Egyből tudtam mi a gond, ugyanis én az ott lévő csapágyat hézagolás címés betoltam addig, amíg lehet. És így a kislánckerék már nem a csapágyon, hanem szimmeringházon ütközik fel, és így is van kb 1,2mm a lánckerék és a csapágy között(kb ennyit is toltam be a csapágyon). Baj az hogy ennyire bement a csapágy, vagy egyszerűen ezt is csak hézagoljam ki?
Örülnék minden tanácsnak.

KR.
"Baj az hogy ennyire bement a csapágy" Ha valamit kihagysz az összeszerelésnél, akkor fordulhat elő az ilyen eltérés....
Amíg nem darál le semmit nem baj, de csak akkor hagyd így ha tudod hogy nem ér neki semmi olyannak aminek nem kéne. Lehet játszani a hézagolásokkal, de minden blokkra igaz az, hogy nem szerelik oldalirányban nagy holtjátékkal a tengelyeket, mert az általában ártalmas. Gondolj csak bele váltó fogaskerekei, léptetővillák, stb.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Lánckerék belső oldala olyan mint a képen?
Kép
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Üdv mesterek!

Tenném fel nagy Trophyra a kislánckereket, baj van, ahogy húzom a csavart, a lánckerék belső fele felfekszik a szimmeringházra. Egyből tudtam mi a gond, ugyanis én az ott lévő csapágyat hézagolás címés betoltam addig, amíg lehet. És így a kislánckerék már nem a csapágyon, hanem szimmeringházon ütközik fel, és így is van kb 1,2mm a lánckerék és a csapágy között(kb ennyit is toltam be a csapágyon). Baj az hogy ennyire bement a csapágy, vagy egyszerűen ezt is csak hézagoljam ki?
Örülnék minden tanácsnak.

KR.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

csikin írta:
bomber93 írta:Viszont kérdésem még mindig fent áll mekkora az mz ts 125/150 es motorhoz a legtöbb fogu első kislánckerék amit lehet kapni vagy be lehet szerezni (gyári utángyártott egyaránt)???
16-os

Köszönöm szépen!
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Bocsi,nem volt idő most utána olvasni a kommentek között,de köszönöm a segítséget!
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

5 milliószor volt erről szó, nézz vissza, keress. Sztem meg kell a nyélgáz is, de csak 2-3 sebességben.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2011.02.18. 15:42-kor.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Matee86 írta:Sziasztok!
Kérdésem lenne,hogy ki mennyi ideig/km-ig szokta bejáratni az újonnan fúrt hengert,ill. ki mennyire szokta ilyenkor megváltoztatni a olaj/benzin arányt?Válaszokat előre is köszi!

Üdv:Máté :wink:
Erről már sokat volt szó,mindenki másképp csinálja,ahogy a nóta mondja :D
Valaki írta,hogy nem mindegy ki csinálta a fúrást és milyen dugó van benne [-X
Hát erről van szó,ha rendeen megvan csinálva nem nagy ügy a bejáratás én max 500 km-ig szoktam,nem terhelve,utas nélkül 1:40 be,gyakorlatilag ugyanúgy járok vele mint normál esetben,csak a nyélgázt és a végsebesség próbálgatását mellőzöm [-X Nagyjából ennyi
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

bomber93 írta:Viszont kérdésem még mindig fent áll mekkora az mz ts 125/150 es motorhoz a legtöbb fogu első kislánckerék amit lehet kapni vagy be lehet szerezni (gyári utángyártott egyaránt)???
16-os
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Kérdésem lenne,hogy ki mennyi ideig/km-ig szokta bejáratni az újonnan fúrt hengert,ill. ki mennyire szokta ilyenkor megváltoztatni a olaj/benzin arányt?Válaszokat előre is köszi!

Üdv:Máté :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Viszont kérdésem még mindig fent áll mekkora az mz ts 125/150 es motorhoz a legtöbb fogu első kislánckerék amit lehet kapni vagy be lehet szerezni (gyári utángyártott egyaránt)???
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég