Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Sleek írta:
bomber93 írta:Üdv Mz TS 125/150 első kislánckerékből mekkorát lehet rátenni maximum szóvl mennyi volt a legtöbb fogszámú amit gyártottak hozzá? és valami úton módon hozzá lehet jutni még azse baj ha mofakeres nekem simsonra mofakeres van rátéve megvettem nézem milyen szar az anyaga picit ráfütöttem fehér izzásig bedobtam hiodideg vizbe megint fehérizzás bedobtam olajba aztán megint viz lecsiszoltam a koxot eredmény nemmondanám hogy gyári minőség de már csak nagy erölködés árán vitte a reszelő azelőtt meg harapni lehetett :D
Helló ha nagyon leedzetted akkor a láncot fogja hamar koptatni.
De ugye ez az edzés úgy van hogy minden edzés után egy megeresztés következik mert a martenzites állapottal ridegséget okozunk.
A megeresztés annyi mint hőn tartod.
100-700C fok
Szerkezeti acélokat 480-650 általában de van aki 500-700fok közt tartja
szerszámacél 80-320 vagy 100-300 ez is egyénfüggő Tény hogy lecsökkenti a megeresztés az acél keménységét de rugalmasabb lesz tőle.

Sajnos nagyon nem értek a fémek eddzéséhez csak annyit láttam hogy amiből volt fém abba csaavrhúzóval úgy lehetett irni mint papirra ceruzával (magyarul botrányosan szar minőúségü anyag ami nagyon puha) az emlitett módon eddzettem meg csak behajitotam hideg vizbe meg olajba aztán kivettem és már nem lehet bele karcolni csavarnyúzóval és a reszelő is alig alig viszi de még mindig nicns olyan erős anmyag mint a gyárinak (azon elcsuszik a reszelő). De ha csak utángyártot fogaskereket találok mz hez majd lehet privátba megkérdezem, hogy hogyan ajánlod az edzését :) és hogyan lehet tartóssá tenni.
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sleek »

bomber93 írta:Üdv Mz TS 125/150 első kislánckerékből mekkorát lehet rátenni maximum szóvl mennyi volt a legtöbb fogszámú amit gyártottak hozzá? és valami úton módon hozzá lehet jutni még azse baj ha mofakeres nekem simsonra mofakeres van rátéve megvettem nézem milyen szar az anyaga picit ráfütöttem fehér izzásig bedobtam hiodideg vizbe megint fehérizzás bedobtam olajba aztán megint viz lecsiszoltam a koxot eredmény nemmondanám hogy gyári minőség de már csak nagy erölködés árán vitte a reszelő azelőtt meg harapni lehetett :D
Helló ha nagyon leedzetted akkor a láncot fogja hamar koptatni.
De ugye ez az edzés úgy van hogy minden edzés után egy megeresztés következik mert a martenzites állapottal ridegséget okozunk.
A megeresztés annyi mint hőn tartod.
100-700C fok
Szerkezeti acélokat 480-650 általában de van aki 500-700fok közt tartja
szerszámacél 80-320 vagy 100-300 ez is egyénfüggő Tény hogy lecsökkenti a megeresztés az acél keménységét de rugalmasabb lesz tőle.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv Mz TS 125/150 első kislánckerékből mekkorát lehet rátenni maximum szóvl mennyi volt a legtöbb fogszámú amit gyártottak hozzá? és valami úton módon hozzá lehet jutni még azse baj ha mofakeres nekem simsonra mofakeres van rátéve megvettem nézem milyen szar az anyaga picit ráfütöttem fehér izzásig bedobtam hiodideg vizbe megint fehérizzás bedobtam olajba aztán megint viz lecsiszoltam a koxot eredmény nemmondanám hogy gyári minőség de már csak nagy erölködés árán vitte a reszelő azelőtt meg harapni lehetett :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Atilla írta:Ez fotoshop! Ilyen tiszta blokk a valóságban nem létezik! :mrgreen:
A mosás előtti állapotát szégyellném feltenni ide..... amúgy kapott egy kis tömítőpasztát az üresjelző menete, keréktárcsalakkot a fémdugó, persze alapos brigéciolozás és féktisztítós öblítés után (meg egy kis sűrített levegőt), most már jó!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

MrDok írta:Kép

Kép
Egy példa az olajszivárgásra, nem a szimeringnél.
Igen, a jó öreg üresjárat-gomba #-o
Nemrég megvívtam vele a magam harcát; most egy csaptelepekhez való vékony tömítőgumi van alatta, és talán ezzel meg is oldódott a probléma... az O-gyűrű ráadásul nem olajálló, remélem még jól be is dagad, és teszi a dolgát sokáig: tömít! \:D/
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ez fotoshop! Ilyen tiszta blokk a valóságban nem létezik! :mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Kép

Kép
Egy példa az olajszivárgásra, nem a szimeringnél.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Baka Mz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.02.10. 20:20
MZ-d típusa: Matt zöld/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Baka Mz »

Üdv urak!

Köszönöm a gumidugós javaslatokat.Már sikerült szereznem hozzá alapanyagot kivágtam és megvan.Viszont kellene egy főtengely 250/1-eshez 5 sebességes.Tippek,javaslatok mondjuk Pest megyén belül?
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gery »

Én 2 szer jártam igy a ts emmel. kicsit furcsán néztem az elsö alkalomnál. második ilyennél gyujtásbeállitás és már jois lett :mrgreen:
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Nahát régen nyertem ezzel egy láda kólát fogadásban! :D Akkor még nem tudtam,hogy a sör is finom :twisted:

Nem hitték el nekem,hogy az én gépembe be van építve a hátramenet! :shock: :-({|=
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Egyszerűen fodítva indult be a motorod,ezáltal a főtengelyt ellentétes irányba forgatja. A probléma gyújtásbeállítással orvosolható. :roll:

Nálam is többször előfordult már ilyen. Leállítás, és újra indítással megoldódott, de előrevetítette, hogy minél hamarabb be kell állítani a gyújtást. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
mahor
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.02.12. 08:40
MZ-d típusa: MZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mahor »

Heló én azt szeretném megkérdezni hogy mért van az hogy az MZ-m hátrafelé megy kipróbáltam 1,2,3,4,-be de akkor is hátrafelé ment mért van ez? előre is köszönöm.Én még új vagyok itt XD ma regisztem elösször mert tegnap vettem az MZ-t és nem értek hozzá azért kérdezem:)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Azt hittem a képről, hogy kiolvadt egy darab a dugattyú tetejéből. Akkor amit írtam nem jó, ne keress gyertya hibát, meg ilyeneket.
Valószínűbb, hogy egyszerűen a sok koksz tett be szegény gyűrűnek.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Én is sajnos jó darabig Arol 2T-t használtam(néha jobbat) és 1:50be szoktam keverni.Az előző tulaj azt mondta anno,hogy ő olyan 1:35-1:40be keverte(gondolom hasonlóan jó minőségű olajjal).
Az nem lyuk rajta,csak olyan vastag a koromréteg,hogy annak látszik:P
Érdekes módon a gyertyakép nagyon jó,szép őzbarna,arra mindig is figyeltem,demíg nem volt gond vele,gondoltam felesleges megbontani.Amúgy a dugó felszínén valamint a hengerfejen is sérülések keletkeztek,bár sztem ezek már régóta gyűltek.. ma szereztem dugót és vittem el furatni,a srác is azt mondat,nem vészes a henger,szóval simán lehet javítani.A hengerfejet meg kicsit felpolíroztam,így sokkal simább lett a felszíne(meg persze megpucoltam a sok retektől)

üdv:Máté :)
Atilla írta:
Hát ez elfáradt rendesen! :shock:
Érte azt a dugót sok minden!
Elég rossz fényképek, de szerintem:

1 A kipufogó dobban! #-o
2 Láttam már retkesebbet is! Milyen olajat használsz és hogy kevered? Esetleg Arol 2t és barátai 1:40-ben?
3 A tetején az egy lyuk? Tud olyat! Esetleg kis hőértékű gyertya volt benne? Vagy tiszta korom volt a gyertya/dugótető, tán elszegényedhetett a keverék valamitől (dugulás, főtengely szimering vagy egyéb tömítetlenség. Lehet több dologtól!
4 Egy kicsit biztos karcos, de az a gyűrű szép apró darabokban ki tud potyogni a kipufogón, így nem bántották a hengert a törött darabok csak a dugó.

Ha a hajtókar kibírta, szimeringek jók, forgattyúsház tiszta, akkor fúrás+ új dugó és mehet tovább!
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

m-tom írta:
Atilla írta: Én is Budaörsön szoktam venni.
itt:
http://wcs.oisz.hu/hu/page/80255/terkep ... uzlet.html
Igen, igen... :wink: Én is itt vásároltam be a blokkfelújításhoz, nagyon korrekt, segítőkész társaságnak tűnnek! (nincs náluk érdekeltségem....)
Tényleg korrektek.
Kértem főtengelyhez benzinálló szimeringet tőlük. Feltúrtak minden katalógust és nem akartak megetetni vele, hogy a polcon lévő axiális irányú mozgásokra tervezett is jó oda, meg a simán olajálló is jó oda, csak vigyem! Hanem azt mondták, hogy hoznak. Egy hét múlva felhívtak, hogy mehetek és láss csodát ott várt egy szép barna viton szimering! =D>
Az árának már annyira nem örültem... :shock:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Atilla írta:Az elvben az olajat terelgeti jobbra-balra a két csapágyhoz. De az a fránya olaj úgyis folyik mindenfelé.
Lyuk az nincs rajta, meg a méretét sem tudom, de hagyd ki belőle nyugodtan. Nem kell az oda!
Hacsak nem külön olajzású a motor. Mert akkor kell. Ki tudod mérni a blokkfelekben van a negatívja...
De Atillának igaza van, keverékkenésnél tényleg hagyd ki belőle nyugodtan.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Baka Mz írta:Üdv urak!

A kérdés:a két blokk fél között a forgattyús részen van egy gumi tömítés vagy mi.
Annak kellene a mérete.Pontosabban,hogy van e rajta lyuk vagy nincs.
És mi lenne a szerepe.
Előre is köszönöm.
Az elvben az olajat terelgeti jobbra-balra a két csapágyhoz. De az a fránya olaj úgyis folyik mindenfelé.
Lyuk az nincs rajta, meg a méretét sem tudom, de hagyd ki belőle nyugodtan. Nem kell az oda!
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Atilla írta:
kisbocsi írta:Budaörsön hol lehet venni?
Én is Budaörsön szoktam venni.
itt:
http://wcs.oisz.hu/hu/page/80255/terkep ... uzlet.html
Igen, igen... :wink: Én is itt vásároltam be a blokkfelújításhoz, nagyon korrekt, segítőkész társaságnak tűnnek! (nincs náluk érdekeltségem....)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Matee86 írta: 1. hol a középső gyűrű?
2. miért ilyen hihetetlenül retekes a dugattyú?
3. a dugattyú meg tud olvadni?
4. miért nem karcolódott a henger fala,

Üdv:Máté
Hát ez elfáradt rendesen! :shock:
Érte azt a dugót sok minden!
Elég rossz fényképek, de szerintem:

1 A kipufogó dobban! #-o
2 Láttam már retkesebbet is! Milyen olajat használsz és hogy kevered? Esetleg Arol 2t és barátai 1:40-ben?
3 A tetején az egy lyuk? Tud olyat! Esetleg kis hőértékű gyertya volt benne? Vagy tiszta korom volt a gyertya/dugótető, tán elszegényedhetett a keverék valamitől (dugulás, főtengely szimering vagy egyéb tömítetlenség. Lehet több dologtól!
4 Egy kicsit biztos karcos, de az a gyűrű szép apró darabokban ki tud potyogni a kipufogón, így nem bántották a hengert a törött darabok csak a dugó.

Ha a hajtókar kibírta, szimeringek jók, forgattyúsház tiszta, akkor fúrás+ új dugó és mehet tovább!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kisbocsi írta:Budaörsön hol lehet venni?
Károly király úton (ha a tecsó felől mész át a sztráda fölötti körforgón, akkor az a Károly király út) a jobb oldalon a 2 lámpa között.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

kisbocsi írta:Budaörsön hol lehet venni?
Én is Budaörsön szoktam venni.
itt:
http://wcs.oisz.hu/hu/page/80255/terkep ... uzlet.html
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Szerencsére a henger falát nem b@szta szét nagyon,alig lett karcos(meg is lepődtem).Semmi csörgés nem volt,a kipufogót is leszedtem,de egyenlőre nem esett ki belőle:)Én arra gondoltam,hogy az is lehet,aki előtte csinálta meg(előző tulaj) csak kettőt rakott rá... bár ez baromság lenne... A felső gyűrű szabályosan összeéget a dugattyúval,de talán pont ezért nem is karcolta szét!Egyszer már lett fúrva,de az nem mostanában volt.Az előző tulaj nagyon sok olajjal használta,ami meg is látszik a dugón,hengerfejen, kipufogón...nagyon sok a lerakódás.Nem lehetett ez is az oka?Én lehetőleg mindig bő olajat teszek hozzá,meg egyébként sem szoktam maxon pörgetni a motort,de aznap minden közrejátszhatott.Máskor még jobban odafigyelek. :wink:

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Budaörsön hol lehet venni?
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

young boys írta:Ez létezik hogy CSAK ennyibe kerül:?:

http://www.csapagybolt.hu/6204-c3-koyo-csapagy
Én két hete vettem Budaörsön, emlékeim szerint 1100,- körül. Ha ennyi, hát ennyi... :) Csak nem hamisítják? :shock:
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Ez létezik hogy CSAK ennyibe kerül:?:

http://www.csapagybolt.hu/6204-c3-koyo-csapagy
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Ahogy elnézem a dugót hát rendesen átfújt már a gyürű mellet...
Vagyis futott egy keveset a gép...
A henger ha nem nagyon ill mélyen karcos akkor megmenthető...Ha más nem csináltatsz hozzá dugattyút meg gyűrüt.
A hiányzó gyűrü meg benne lesz a kipuffba...
Tényleg nem csilingelt a kipuffod?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

kisbocsi írta:Mesterek!

Azért arra én is kíváncsi lennék, mi a pék farkától néz ki így ez a dugattyú, meg gyűrűk, meg minden...???
Nem én vagyok az igazi autentikus forrás, de az álmoskönyv szerint: ..."ha a kiszerelt dugattyú a teljes dugattyúingnél fekete a dugattyúgyűrűrész alatt, akkor ki kell cserélni a dugattyút és a hengert...." azaz kuka.

Nyilván ez lehet a hiányzó gyűrű miatt is, kéne egy kopási értéket mérni.... Sztem.
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Mesterek!

Azért arra én is kíváncsi lennék, mi a pék farkától néz ki így ez a dugattyú, meg gyűrűk, meg minden...???
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha ez gyári német, akkor elropogtatom... :evil: #-o
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Futár jó cuccokat árul általában, de ilyen fontos ügyben akkor is bambit javaslom :mrgreen:
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Valahogy éreztem én is:)Valahol láttam gyári német dugattyút,az mennyiben különbözhet?

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1518

üdv:Máté
Alfa írta:Levélnehezéknek jó max :mrgreen:

Kérdezd meg bambit mit javasol, vagy szerezz tőle, az biztosan használható.
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Levélnehezéknek jó max :mrgreen:

Kérdezd meg bambit mit javasol, vagy szerezz tőle, az biztosan használható.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Pl amit a mofakerben lehet kapni dugó az milyen minőségű?(kb 3000ft ha jól emlékszem)
KILL3R etz írta:Gery!

Milyen dugó, meg csapszeg jár ahhoz? Csak azért mert ezt a kettőt nem kapod meg 8 rugó alatt értelmes minőségben... :?
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gery!

Milyen dugó, meg csapszeg jár ahhoz? Csak azért mert ezt a kettőt nem kapod meg 8 rugó alatt értelmes minőségben... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Pont Pécs előtt( 6os út utolsó emelkedő Hírd után kb 40 fokban) álltam meg,szerencsére már a dombtető közelében,így csak keveset kellett tolni :P ....
nem volt kellemes :)
Gery írta:igen dugattyu megtud olvadni :evil: (tapasztalat ](*,) ](*,) nálunk (pécs) 6-8 ezer körül van egy furás dugoval gyürüvel csapszeggel zégergyürüvel hónolással , és nagyonjo minöségben .




Gery
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Matee86 2011.02.10. 22:06-kor.
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

mostanában már jobb olajat használtam,ezelőtt persze Arol 2T :oops: , de az előző tulaj nem tudom mit használ.Mielőtt vettem,állt vagy 5 évet a motor,valami ocsmány olajat folyattam ki belőle mindenhonnan,de a tulaj is mondta,hogy ő aztán jó sok olajjal használta... meg is látszik,a kipuff vagy 5kg :lol:
Mert azért az Mz a király....!:)
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gery »

igen dugattyu megtud olvadni :evil: (tapasztalat ](*,) ](*,) nálunk (pécs) 6-8 ezer körül van egy furás dugoval gyürüvel csapszeggel zégergyürüvel hónolással , és nagyonjo minöségben .




Gery
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

:shock:

Milyen olajat használsz?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
még tavaly nyár végén egy hosszabb útra indultam motorral(persze a legmelegebb időben) és 100km-re otthonomtól megragadt a dugó... gyorsan szivatót rá,kuplungot be,félreállás(szerencsére nem ütött el senki)!Miután lehűlt,sikerült életet lehelnem bele,és mivel nem hallottam semmi súrlódó,kopogó hangot,és mert nem volt választásom,szép lassan hazavánszorogtam.Eddig sajnos se idő,se erőm nem volt szétszedni,most is ez a fránya influenza késztetett rá(már annyira untam az ágyat :) )!
Szóval nekiálltam szétszedni délután,félve az eredménytől(eddig még nem szedtem szét ennyire,nem volt vele gond).nagy nehezen sikerült is,majd csodálkozva vizsgáltam...

1. hol a középső gyűrű?
2. miért ilyen hihetetlenül retekes a dugattyú?
3. a dugattyú meg tud olvadni?
4. miért nem karcolódott a henger fala,

Kb. ennyit elsőre... sajnos nem értek hozzá annyira,még csak tanulom a nagyobb szervizeket,ezért nehéz is eldönteni a kár mértékét!az biztos,hogy a dugó kuka!!

Azt szeretném kérdezni,hogy mennyibe kerül mostanság egy hengerfúrás úgy általában?nem akarom 300asra furatni,csak amennyire kell...

Csináltam egy pár képet is,de csak a dugóról,a henger belsejéről már nem volt időm,de ha valakit érdekel(engem is a vélemény),akkor holnap rakok fel arról is! :wink:

Elnézést a képek minőségéért,csak telefon volt nálam!



Kép


Kép


Kép


Kép


Kép


Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
Baka Mz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.02.10. 20:20
MZ-d típusa: Matt zöld/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Baka Mz »

Üdv urak!

A kérdés:a két blokk fél között a forgattyús részen van egy gumi tömítés vagy mi.
Annak kellene a mérete.Pontosabban,hogy van e rajta lyuk vagy nincs.
És mi lenne a szerepe.
Előre is köszönöm.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Üdv! Ne szedjétek szét zárt helyen a hermetikkel, összerakott blokkot. Igen büdös...... :?
bomber93 írta:
csikin írta:Én úgy tudom hogy a blokkfelek és a kupakok is valami hermetik féle anyaggal voltak bemaszatolva.


Bárcsak lenne hermetik bárcsak lenne :cry: betiltották mert mérgező világ legjobb tömitője volt nagybátyámék nemtudom , hány motort összeraktak vele traktortol komárig mindent és sose eresztett ... de minden jó és tartós dolgot megvonnak mérgező minem az semmi bajuk nem volt csak a szerencsétlen vársoi gyerekek az orrukba nyomkodták azt csodálkoznak ha berohad az agyuk:S nem enni kell meg szagolgatni tömiteni vele... nagybátyám Ts e még azzal vann összetéve 15 éve egy deka olajat nem adott ki a tömités...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

bomber93 írta:
csikin írta:Én úgy tudom hogy a blokkfelek és a kupakok is valami hermetik féle anyaggal voltak bemaszatolva.


Bárcsak lenne hermetik bárcsak lenne :cry: betiltották mert mérgező világ legjobb tömitője volt nagybátyámék nemtudom , hány motort összeraktak vele traktortol komárig mindent és sose eresztett ... de minden jó és tartós dolgot megvonnak mérgező minem az semmi bajuk nem volt csak a szerencsétlen vársoi gyerekek az orrukba nyomkodták azt csodálkoznak ha berohad az agyuk:S nem enni kell meg szagolgatni tömiteni vele... nagybátyám Ts e még azzal vann összetéve 15 éve egy deka olajat nem adott ki a tömités...
Nem tudom hogy ki hogy van vele de én F.B.S.-t és zöld Gumiámot szoktam használni és eddig sose volt folyási problémám egyik simsonomnál se...
Olaj leeresztő csavarhoz pedig a réz-aszbeszt tömités a legjobb... igaz hogy csak 1x használatos minegyik.Úgy mint a gyertya tömitése...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

csikin írta:Én úgy tudom hogy a blokkfelek és a kupakok is valami hermetik féle anyaggal voltak bemaszatolva.


Bárcsak lenne hermetik bárcsak lenne :cry: betiltották mert mérgező világ legjobb tömitője volt nagybátyámék nemtudom , hány motort összeraktak vele traktortol komárig mindent és sose eresztett ... de minden jó és tartós dolgot megvonnak mérgező minem az semmi bajuk nem volt csak a szerencsétlen vársoi gyerekek az orrukba nyomkodták azt csodálkoznak ha berohad az agyuk:S nem enni kell meg szagolgatni tömiteni vele... nagybátyám Ts e még azzal vann összetéve 15 éve egy deka olajat nem adott ki a tömités...
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én úgy tudom hogy a blokkfelek és a kupakok is valami hermetik féle anyaggal voltak bemaszatolva.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

festékes írta:
nova001155 írta:Nekem is lenne egy kérdésem az üres visszajelzőmnél szivárog az olaj meg akarom csinálni van rá egy két ötletem csak azt nem tudom hogy ha kicsavarom akkor elfolyik az olajom vagy meg kell dönteni a motort?
Igen folyik az olaj,úgyhogy érdemes megdönteni a gépet,bár nekem enélkül is jön :twisted: viszont ötleteket szívesen fogadnék,mert én már régóta küzdöm ezzel a problémával :-k
Ami eddig nekem nem jött be vagy csak ideiglenesen:
0 gyűrű,rézkarika,aztán az üresvisszajelző mellett levő kis kör alakú mélyedés fémragasztózása,tömítés hőálló pasztával,szilóval,meg hasonló anyagokkal agyba főbe #-o
Múltkor javasolta valaki,asszem Attila,hogy kenjük be nitrólakkal,vagy valami hőálló festékkel pl kályhaezüst,jó sűrűvel,na ezt már én gondolom,de tartok tőle,hogy végleges megoldást ez sem jelent.
A kályhaezüstöt nem én mondtam, a lakkot igen. Gyárilag azok a kupakok lakkozva vannak.
A visszajelzőn pedig nem biztos, hogy egy tömítés segít, mint írtam az enyém például magán a visszajelzőn át ereszt a réz és a műanyag között. Az meg gyakorlatilag javíthatatlan.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Higítóval rendesen le kell tisztítani a meneteket, utána körbekened az üresjelző menetét FBS-el. Betekered, vársz egy napot mielőtt visszadöntöd a motort, hogy ne érje olaj.
Én így csináltam, és egy csepp se jön. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

festékes írta:
nova001155 írta:Nekem is lenne egy kérdésem az üres visszajelzőmnél szivárog az olaj meg akarom csinálni van rá egy két ötletem csak azt nem tudom hogy ha kicsavarom akkor elfolyik az olajom vagy meg kell dönteni a motort?
Igen folyik az olaj,úgyhogy érdemes megdönteni a gépet,bár nekem enélkül is jön :twisted: viszont ötleteket szívesen fogadnék,mert én már régóta küzdöm ezzel a problémával :-k
Ami eddig nekem nem jött be vagy csak ideiglenesen:
0 gyűrű,rézkarika,aztán az üresvisszajelző mellett levő kis kör alakú mélyedés fémragasztózása,tömítés hőálló pasztával,szilóval,meg hasonló anyagokkal agyba főbe #-o
Múltkor javasolta valaki,asszem Attila,hogy kenjük be nitrólakkal,vagy valami hőálló festékkel pl kályhaezüst,jó sűrűvel,na ezt már én gondolom,de tartok tőle,hogy végleges megoldást ez sem jelent.
Erről a kenjük be dolog nem szedtem még ki így nem tudom pontosan hogy milyen a menet de pl.: tolunk rá eporapidot meg mondgyuk házicérnát nem túl sokat de jó bekennyük ragasztóval majd behajtjuk a helyére az talán tart.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

nova001155 írta:Nekem is lenne egy kérdésem az üres visszajelzőmnél szivárog az olaj meg akarom csinálni van rá egy két ötletem csak azt nem tudom hogy ha kicsavarom akkor elfolyik az olajom vagy meg kell dönteni a motort?
Igen folyik az olaj,úgyhogy érdemes megdönteni a gépet,bár nekem enélkül is jön :twisted: viszont ötleteket szívesen fogadnék,mert én már régóta küzdöm ezzel a problémával :-k
Ami eddig nekem nem jött be vagy csak ideiglenesen:
0 gyűrű,rézkarika,aztán az üresvisszajelző mellett levő kis kör alakú mélyedés fémragasztózása,tömítés hőálló pasztával,szilóval,meg hasonló anyagokkal agyba főbe #-o
Múltkor javasolta valaki,asszem Attila,hogy kenjük be nitrólakkal,vagy valami hőálló festékkel pl kályhaezüst,jó sűrűvel,na ezt már én gondolom,de tartok tőle,hogy végleges megoldást ez sem jelent.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Nekem is lenne egy kérdésem az üres visszajelzőmnél szivárog az olaj meg akarom csinálni van rá egy két ötletem csak azt nem tudom hogy ha kicsavarom akkor elfolyik az olajom vagy meg kell dönteni a motort?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bela700 írta:
Autósboltban tudsz venni egyel nagyobb méretű mágneses olajleeresztő csavart.Meg is mondják a menetemelkedését.Belehajtol egy ilyen menetfúrót a leeresztőfuratba és kész.Persze lehet,hogy előtte csigafúróval bővíteni kell a furaton.
Ez nagyon jó ötlet. :smt023
Na persze csak ha van nagyobb átmérőjű olajleeresztő csavar.Van?Na és milyen járművé?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég