Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 16:41

Gexxx írta:az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz
Igen nekem is ilyesmit mondott a tulaj, hogy a léptetõ villával lehet a baj. Csak így elmondva nincs sok elképzelésem a dolgokról mert én még le vagyok ragadva az 51 esek golyós rendszerénél :D Köszi a segítséget! Majd megnézem a másik két váltót meg egy két tervrajzot hogy mi hogy van.
+ Lenne még egy másik kérdésem is. A blokk, gyújtás felöli oldalát ha leszedem a lánckerék alatt valahol a blokk aljánál ereszti az olajat. Elég sok retek van ott meg nekem még idegen az egész szóval nem tudom van e ott szimering lent vagy bármi más. Nem sok olaj folyik ki de azért jobb lenne tudni az okát ha másnál is fordult már elõ ilyen.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.10.24. 14:50

az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 14:33

Ja, módosítanám a gumivásárlás dolgot mert néhol utána olvastam az itteni fórumoknak és úgytûnik felesleges a csúcsszuper gumi. :D

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 10:10

Szevasztok!
Szereték kérdezni néhány dolgot mert nem rendelkezem túl sok tapasztalattal az M-k terén. Az elõzõ motorom egy S51 es Simson (70 esre átépítve) amit apró darabokból, két roncs felhasználásával aktam össze szóval teljes mértéki nem vagyok tapasztalatlan mert a két konstrukció azért elég hasonló. A kicsike akirõl szó van egy ETZ 250-es 86-os évjáratú. Nyár végén vettem a fizetésembõl egy láda alkatrésszel és rendezet papírokkal együtt 55 ezer magyar forintocskáért. + mellé azért elég sok bajt is vettem. Az elsõ fék (tárcsa) köpte az olajat a karmantyúnál és pumpálni kellett hogy fogjon. Azt már megcsináltam. A gumik szánalmasak de azokat majd tavasszal orvosolom egy garnitúra Pirelli Sport Demon gumival. Az elektronika elég nagy katyvasz néhol. Az elõzõ tulaj ledes lámpákat és indexeket rakott mindenhova csak sajnos össze vissza van kötve. Azt majd egy barátommal elrendezzük mert a elektronikához hülye vagyok, inkább a motorikus részeket me a futómûvet tudnám megoldani (a motor elég instabil elõzésnél mikor sávot váltok hintázik össze vissza). A legnagyobb probléma ami aggaszt (fõleg azért mert mg nem szereltem ETZ blokkot) az a váltó. A motoron minden jó motorikusan, sépen indul, nem zörög, a gyújtás hibátlan sõt a kuplung is szépen mûködik (+ még egy egész tartalék kuplungom is van ha baj lenne vele) pedig úgy tudom a 250 eseknél a kuplunggal sok baj van.
Nah szóval a váltó miatt szeretnék segítséget kérni. A sebességeket szépen, esõ kapcsolásra veszi, kivétel a 3 as és a 4 es. Azoknál olyan minthogyha szaggatna a motor vagy nem is tudom. Rángat hatalmasakat és ki is vagdossa õket. A kédés az lenne hogy mit tudok vele kezdeni? Nem akarom agyatlanul szétbarmolni a blokkot. Kaptam 2 tartalék váltót alkatrésznek de nem tudom jók e egyáltalán. Szóval ilyenkor mi lehet a gond a motorral? Mit kéne kicserélni és kb mennyi lenne a javítás?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.10.20. 17:56

momster írta:Hali Gexxx köszi ismét a tanácsot most azt nem tudom lehet itt mifelénk kapni Stil druzsbaoljat mit szoltok hozzá megéri venni ojan 1000 - 1500-forintér vann fél liter magas fordulatot birja az tutu mert a druzsba ugyebár 12000 - 15000 körül forog. Vagy maradjak a sima motorba valo szintetikus olajnál?
1500/0,5 liter..... 2000 korul mar kapsz 1 liter felszintetikusat/szintetikusat es az tuti motorba valo pl.: repsol scooter vagy eggyel magasabb szintu: repsol competicion, ennek 3100 ft literje...

momster

Hozzászólás Szerző: momster » 2007.10.20. 17:45

Hali Gexxx köszi ismét a tanácsot most azt nem tudom lehet itt mifelénk kapni Stil druzsbaoljat mit szoltok hozzá megéri venni ojan 1000 - 1500-forintér vann fél liter magas fordulatot birja az tutu mert a druzsba ugyebár 12000 - 15000 körül forog. Vagy maradjak a sima motorba valo szintetikus olajnál?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.10.20. 09:10

Tamás írta:szabog
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. :twisted:
Hy! Kb 100 évig kevertek ásványi olajat a benzinbe. Már hiányzott, hogy valaki megmondja: NEM SZABAD!!!! Köszönjük! Ha hallottál valaha a motorolajok teljesítményszintjérõl, élettartamáról, kenõképességérõl fõleg az ár-érték arányáról, lehet, hogy változik a véleményed! Vagy lehet, hogy Te Helixet használsz a váltóba is? Nem az MZ-t alacsonyítom le, de ezekbe a motorokba tökéletesen elég az Arol2T, a többi szinte pazarlás. T[/quote]

Persze nem azt mondtam én sem,h beleöntöd az Arolt a tankba és abban a pillanatban a motor hanyattdobja magát és vérzõ torokkal kiszenved,de kb 8000 kilóméter motorozás után,aminek úgy a felében használtam sima 2T olajat cseréltem kipufogót,amikor levettem,éreztem,h a súlyeloszlása olyan,mint egy fejszének,és ha jól tudom a folytás megváltozása sem növeli épp a teljesítményt...

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.10.19. 18:17

szabog
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. :twisted:[/quote]

Hy! Kb 100 évig kevertek ásványi olajat a benzinbe. Már hiányzott, hogy valaki megmondja: NEM SZABAD!!!! Köszönjük! Ha hallottál valaha a motorolajok teljesítményszintjérõl, élettartamáról, kenõképességérõl fõleg az ár-érték arányáról, lehet, hogy változik a véleményed! Vagy lehet, hogy Te Helixet használsz a váltóba is? Nem az MZ-t alacsonyítom le, de ezekbe a motorokba tökéletesen elég az Arol2T, a többi szinte pazarlás. T

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.19. 17:21

Hali!

REPSOL scooter fullszinetikus olajat lehet kapni 2000ft/liter.Sokan emlegetik, hogy ilyet a legérdemesebb használni.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.19. 15:36

tigris írta:félszintetikus olajat tudok ajánlani én is,ez olyan 1200-2500 között mozog literenként az Arol 2T ~900/literhez képest.Olyan szempontból érdekes,h a félszintetikust keverheted 1:60,ha ETZ-d van és nem köpi olyan gyorsan tele mocsokkal a kipufogót.A full szint olajak drágák,én Sástó elõtt véletlenségbõl vettem 1 litert 4800-ért,azóta is emlegetem...
Én meg törzsvásárlói kedvezménnyel 2000Ft/l áron veszen gyöngyösön a szintetikus olajat 8) A MOL Moto 2T-je is valami 2200~2500 körül mozog.
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. :twisted:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.10.18. 16:03

félszintetikus olajat tudok ajánlani én is,ez olyan 1200-2500 között mozog literenként az Arol 2T ~900/literhez képest.Olyan szempontból érdekes,h a félszintetikust keverheted 1:60,ha ETZ-d van és nem köpi olyan gyorsan tele mocsokkal a kipufogót.A full szint olajak drágák,én Sástó elõtt véletlenségbõl vettem 1 litert 4800-ért,azóta is emlegetem...

dik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2007.10.10. 16:44
Tartózkodási hely: Csongrád megye

Hozzászólás Szerző: dik » 2007.10.18. 14:22

Köszönöm a gyors választ!

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Re: Köszi a segitséget!

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.10.18. 12:18

szabog írta:
momster írta:Hali Gexxx akkor nem marad más mint szétszedés van a közelben egy profi szerelõ ahoz elviszem. A keveréket pedig 10 literhez teszek 3deci olajat és Aral 2T használok itt mifelénk ez a menö azt mondják az jó olaj azt hiszem magyar olaj ha nem tévedek. Ja és köszi szépen hogy ijen segitõkészek vagytok!!!! Majd küldök egy képet valamikor a motromrol kiváncsi vagyok mit szoltok hozzá! :)
MOL Arol 2T: magyar olaj = suxx. :lol: Abban minden van ami nem oda való: önhigító petróleumtól elkezdve a "Géza" salakanyagáig ami csak belefér. A motorod és hosszútávon a saját pénztárcád kímélése érdekében mondom: kizárólag szintetikus 2T olajat keverj a benzinhez! MOL-nak is van szintetikus asszem MOTO 2T a neve. Nézd meg mindig a flakon hátoldalán a címkét, és ha nincs rá írva az hogy teljesen szintetikus akkor meg se vedd. Az ásványi alapú olajakból lerakódik a sok kis ásvány a fõtengelycsapágyakra, gyûrûkre stb. és úgy felmarja a kopó alkatrészeket mintha csiszolópapírral dörgölted volna egy fél napig. Megint felteszem lírai önirónikus kérdésemet: a fogyasztóvédlem ilyenkor hol van? :evil:
Azért túlzásba nem kell esni... Ha nem versenyez, akkor a félszintetikus is bõven elég

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Köszi a segitséget!

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.18. 11:24

momster írta:Hali Gexxx akkor nem marad más mint szétszedés van a közelben egy profi szerelõ ahoz elviszem. A keveréket pedig 10 literhez teszek 3deci olajat és Aral 2T használok itt mifelénk ez a menö azt mondják az jó olaj azt hiszem magyar olaj ha nem tévedek. Ja és köszi szépen hogy ijen segitõkészek vagytok!!!! Majd küldök egy képet valamikor a motromrol kiváncsi vagyok mit szoltok hozzá! :)
MOL Arol 2T: magyar olaj = suxx. :lol: Abban minden van ami nem oda való: önhigító petróleumtól elkezdve a "Géza" salakanyagáig ami csak belefér. A motorod és hosszútávon a saját pénztárcád kímélése érdekében mondom: kizárólag szintetikus 2T olajat keverj a benzinhez! MOL-nak is van szintetikus asszem MOTO 2T a neve. Nézd meg mindig a flakon hátoldalán a címkét, és ha nincs rá írva az hogy teljesen szintetikus akkor meg se vedd. Az ásványi alapú olajakból lerakódik a sok kis ásvány a fõtengelycsapágyakra, gyûrûkre stb. és úgy felmarja a kopó alkatrészeket mintha csiszolópapírral dörgölted volna egy fél napig. Megint felteszem lírai önirónikus kérdésemet: a fogyasztóvédlem ilyenkor hol van? :evil:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.17. 23:12

dik írta:Hi!

Olyan kérdésem lenne a nagyérdemûtõl, mi lehet a gondja a motoromnak (etz 250) alapjáraton fura kotyogó hangja van és ha behúzom a kuplungot elhalgat! Akármit állítunk semmit nem javul. Mit kellene kicserélni, hogy megszünjön ez a fura hang?
kuplung csapágyakat,és belsõ kosár hézagoló alátétett.

dik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2007.10.10. 16:44
Tartózkodási hely: Csongrád megye

Hozzászólás Szerző: dik » 2007.10.17. 22:52

Hi!

Olyan kérdésem lenne a nagyérdemûtõl, mi lehet a gondja a motoromnak (etz 250) alapjáraton fura kotyogó hangja van és ha behúzom a kuplungot elhalgat! Akármit állítunk semmit nem javul. Mit kellene kicserélni, hogy megszünjön ez a fura hang?

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1640
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2007.10.12. 22:56

Remélem jövõre lesz az 1. erdély túra! 8)

momster

Hozzászólás Szerző: momster » 2007.10.12. 13:50

Hali Gyurm@ neked is köszi szépen a tanácsokat nagyon nagyon korektek vagytok. Ugyis mostmár lejért a szezon elviszem egy jó szakihoz és pontra tétetem. Mágegyszer köszi!!! :)

momster

Köszi a segitséget!

Hozzászólás Szerző: momster » 2007.10.12. 13:46

Hali Gexxx akkor nem marad más mint szétszedés van a közelben egy profi szerelõ ahoz elviszem. A keveréket pedig 10 literhez teszek 3deci olajat és Aral 2T használok itt mifelénk ez a menö azt mondják az jó olaj azt hiszem magyar olaj ha nem tévedek. Ja és köszi szépen hogy ijen segitõkészek vagytok!!!! Majd küldök egy képet valamikor a motromrol kiváncsi vagyok mit szoltok hozzá! :)

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.10.12. 10:11

Szia momster !

Próbád meg a betömíteni a szívócsonk és a karbi illesztést sziloplasztal mert lehet hogy fals levegõt szív, ha nem változik a helyzet ettõl akkor leszedni a hengert szakértõnél és az illesztést (dugó-henger) beméretni. Ha túl szoros akkor a legolcsóbb ráhónoltatni a hengerre, mert századokkal kissebb dugót találni nagy kihívás ! Mindíg a dugóhoz illesztjük a hengert ezt érdemes mindíg precíz szakival csináltatni :!:
Ha az illesztés jó akkor még a karter is szívhat fals levegõt ezt egy blokk szét-össze-újratömít project oldja meg sajna. Más sztem nem nagyon lehet.

Üdv Gyurm@

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.10. 21:47

Gexxx írta:
momster írta:Köszi az eddigi segitséget,és az mitöl van hogy megragad a dugó? A motor megyen mint az állat 5-ös be is huzz 2 személyel nem rég probáltam le elég nagy emelkedön 2 személyel 90-et simán ment és ha huztam neki még gyorsult dombra felfelé! Mit tegyek szét kell szedjem mi?
Ez általában hûtési vagy kenési problémára, esetleg túl szoros illesztésre utal.
Hûtési gondra (a nagy bordák miatt) nem tippelnék...

Milyen arányú keverékkel jársz és milyen olajat használsz?
Esetleg falsot szív.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.10.10. 11:20

momster írta:Köszi az eddigi segitséget,és az mitöl van hogy megragad a dugó? A motor megyen mint az állat 5-ös be is huzz 2 személyel nem rég probáltam le elég nagy emelkedön 2 személyel 90-et simán ment és ha huztam neki még gyorsult dombra felfelé! Mit tegyek szét kell szedjem mi?
Ez általában hûtési vagy kenési problémára, esetleg túl szoros illesztésre utal.
Hûtési gondra (a nagy bordák miatt) nem tippelnék...

Milyen arányú keverékkel jársz és milyen olajat használsz?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.07. 18:30

szabog írta:Hali!

Szeretnék segítséget kérni. 150-es ETZ-mben fõtengelycsapágyakat kell cserélni. Az alkarészjegyzék C4-es csapágyakat ír a fõtengelyhez, a többi csapágy a blokkban C3. Okostojás eladó hüjének nézett a csapágyboltban amikor C4-eset akartam kérni, mert a C3 úgyis jó szerinte. :roll: De a C4-es szabvány 25 évvel ezelõtt is C4 volt nem? :oops: Lehet egyáltalán kapni C4-es csapágyat még? Na meg persze a négyütemû motorok könnyebb helyzetben vannak, mert ott az olajszivattyú nyomja neki a kenést, de szerencsétlen ETZ fõtengelycsapágyait csak egy kis fuvallat keni, jóhogy jobban felmelegszik és könnyebben megforog nem? :shock:

Szal kérdésem: csapágyfészekkímélés szempontjából melyik: C4 vagy C3?

Üdv
Igen a gyár C4-t ír,de a C3-as illesztés is jó bele.Vannak nagyobb fordulatú motorok,amihez C3-as csapágyat írnak gyárilag.Még az extrém(pl:verseny) üzemeltetésnél sincs probléma az mz-vel C3-as csapággyal.Szerintem nyugodtan berakhatod, talán még egy kicsit csöndesebb is vele.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.05. 17:16

Hali!

Szeretnék segítséget kérni. 150-es ETZ-mben fõtengelycsapágyakat kell cserélni. Az alkarészjegyzék C4-es csapágyakat ír a fõtengelyhez, a többi csapágy a blokkban C3. Okostojás eladó hüjének nézett a csapágyboltban amikor C4-eset akartam kérni, mert a C3 úgyis jó szerinte. :roll: De a C4-es szabvány 25 évvel ezelõtt is C4 volt nem? :oops: Lehet egyáltalán kapni C4-es csapágyat még? Na meg persze a négyütemû motorok könnyebb helyzetben vannak, mert ott az olajszivattyú nyomja neki a kenést, de szerencsétlen ETZ fõtengelycsapágyait csak egy kis fuvallat keni, jóhogy jobban felmelegszik és könnyebben megforog nem? :shock:

Szal kérdésem: csapágyfészekkímélés szempontjából melyik: C4 vagy C3?

Üdv

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.02. 22:44

Arpiie írta:Köszi Bambi a választ jól mondtad télleg nem lett semmi gond :lol: Köszi!
szivesen :D

Arpiie

Hozzászólás Szerző: Arpiie » 2007.10.02. 16:45

Köszi Bambi a választ jól mondtad télleg nem lett semmi gond :lol: Köszi!

O'neill

Hozzászólás Szerző: O'neill » 2007.09.29. 07:40

Kösz a választ bambi! Akkor nyersdugó lesz... :lol:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.09.28. 23:09

O'neill írta:üdv,

Úgy hozta a sors, hogy meg kellene furatnom a hengert :? !
Ebbem szeretném kikérni szakértõi véleményeteket! :D
Méghozzá abban, hogy szerintetek ha egy nyersdugó méretére megfurják az jó lesz vagy csak elmegy, mert én elég hosszútávra tevezek ezzel a mostani felújítással... :P
Vagy az szerintetek jobb lenne, ha keresnék valami 125 ös újfajta motor gyári dugattyúját... (mert amúgy 125 ös ETZ rõl van szó ezt még nem is mondtam :D 8) ) ha egyáltalán lehet ilyet csinálni...
Szóval ez a nagy kérdésem, hogy az újfajta dugó jobb e és hogy megoldható e egyáltalán és ha igen akkor szerintetek mien fajta lenne megfelelõ!
Naggyából egyenlõre ennyi! :)

Hozzáértõ tanácsaitokat elõre is köszönöm! :D

O'neill
Az új fajta motorkerékpárok dugattyúi,eléggé eltérõ méreten vannak,az mz-hez képest,íezáltal nehéz beépíteni.Igy hát marad a (nyers) dugó.hid el nem lesz vele különösebb problémád vele.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.09.28. 23:05

Arpiie írta:Csáó! Lenne egy kérdésem ami lehet hogy hülyeség de lehet hogy nem. Le szedtem a kuplungot a 250 es Etzm rõl de egy kis probléma lépett fel, a fõtengely vége a kuplung oldalon picit megtört de télleg egy kicsike darab tört, szinte forgácsolódott róla le, nos csak azt szeretném kérdezni hogy ez nekem a közeljövõbe fog valami problémát okozni? Meg köszönném ha valaki tudna nekem segíteni:):):):) Elõre is THX:)
Nem okoz problémát,majd ha egyszer hajtókar cserére kerül a sor,akkor majd a szerelõ fog bosszankodni,egy kicsit. 8)

O'neill

Hozzászólás Szerző: O'neill » 2007.09.28. 14:06

üdv,

Úgy hozta a sors, hogy meg kellene furatnom a hengert :? !
Ebbem szeretném kikérni szakértõi véleményeteket! :D
Méghozzá abban, hogy szerintetek ha egy nyersdugó méretére megfurják az jó lesz vagy csak elmegy, mert én elég hosszútávra tevezek ezzel a mostani felújítással... :P
Vagy az szerintetek jobb lenne, ha keresnék valami 125 ös újfajta motor gyári dugattyúját... (mert amúgy 125 ös ETZ rõl van szó ezt még nem is mondtam :D 8) ) ha egyáltalán lehet ilyet csinálni...
Szóval ez a nagy kérdésem, hogy az újfajta dugó jobb e és hogy megoldható e egyáltalán és ha igen akkor szerintetek mien fajta lenne megfelelõ!
Naggyából egyenlõre ennyi! :)

Hozzáértõ tanácsaitokat elõre is köszönöm! :D

O'neill

Arpiie

Hozzászólás Szerző: Arpiie » 2007.09.28. 10:07

Csáó! Lenne egy kérdésem ami lehet hogy hülyeség de lehet hogy nem. Le szedtem a kuplungot a 250 es Etzm rõl de egy kis probléma lépett fel, a fõtengely vége a kuplung oldalon picit megtört de télleg egy kicsike darab tört, szinte forgácsolódott róla le, nos csak azt szeretném kérdezni hogy ez nekem a közeljövõbe fog valami problémát okozni? Meg köszönném ha valaki tudna nekem segíteni:):):):) Elõre is THX:)

MZfan
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.08.13. 08:56
Tartózkodási hely: Bépé

szerelés felsõfokon

Hozzászólás Szerző: MZfan » 2007.09.27. 19:52

Üdv újra itt!
Jó régen voltam itt,sajnos mostanában nagyon átcsapnak felettem a hullámok.De most itt vagyok ismét,és végre leírhatom az én kis történetemet.
Múlt hét pénteken már úgy indultam el itthonról,hogy a km óra hullámzott,és minél gyorsabban mentem,annál kevesebbet mutatott :)
A hajtás halt meg,de úgy,hogy a burkolatból kilökte a csiga a tengelyt,és a déli órákra már nem is mért sajnos,pedig aznap a munkám km-ben is mérendõ lett volna :-( Sebaj,saccoltam.
Miután végleg leállt a sebesség mérõ,10perc után,vagy még annyi sem volt,a fordulatszám mérõ spirál szakadt el.Még jobb,most már a sebességemet sem tudom,csak a motor hangja után cirka :P
Sebaj,új burkolatok megvéve,és szabadnapomon kicseréltem a hajtást,így tegnap összeszereltem.A lánccal bajlódtam,mert sehogy sem akart összejönni,de egy angyalka segített egy pillanatban,és simán össze tudtam kötni a lánc két végét.Na,ez jó lett,bár csak nemrég próbáltam ki,mert tegnap már elegem lett belõle,és ráadásul a nyár elején vásárolt ford.mérõ spirálom is halott.Azt pedig azért nem tudtam tegnap beszerelni,mert a vége,ami a mûszerbe megy,nem ment bele,mert nem szögletesen volt elköszörûlve,hanem inkább hasonlított egy trapézra,mint amire kéne hasonlítania.Kisipari izék :(
Ma munkahelyen szépen megformáztam,és nagyon pöpec lett.Most már mind kettõ mûködik,még kisebb test problémákkal küszködöm a fordulatszám mérõnél,de ez legyen a legnagyobb gondom.Taps és függöny :-)

Avatar
Szilárd Mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
Tartózkodási hely: Jánkmajtis

Hozzászólás Szerző: Szilárd Mz » 2007.09.25. 22:00

Szerintetek megoldható-e az, hogy valamilyen módon a ts125 ötsebességes legyen? (ETZ váltó, vagy valami ilyesmi???)

:twisted:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.09.24. 09:20

Kis-ETZ kuplung dolgait beírtam a WIKI-be,olvasdd át,ha még nem tetted volna +!
üdv

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.09.22. 20:58

mzgergõ írta:Az az igazság, hogy ha röntgen szemed van, akkor van esélyed vissza rakni :) A poént félre téve, én eddig még soha nemtudtam leszedni úgy a berugótengelyen lévõ rugót, hogy nem szereltem le a kuplungot, és még átfordítani se tudtam eddig.Nekem valahogy a kuplungkosár fogai nem engedik megmoccani oldal irányba :? Elképzelhetõ, hogy az én bénaságom miatt lehet ez.Na de vissza térve, lekell venned még 1x a deknit, másképp nem fog menni.Ha az olaj leengedést nem számolom, 15perc alatt megvan az egész mûvelet.Sok szerencsét :)
Üdv!
Köszi. Már megoldottam. Simán vissza tudtam forgatni amikor levettem. De nekem nem 15 perc a szétszedés mivel kicsit el van görbülve a lábtartó és azt is le kell csavarnom amin a csavarok naná hogy szét vannak menve és alig lehetett levenni. De már raktam rá újat. És most vettem észre hogy miért nem megy a fordulatszámmérõm. A fõtengelyen lévõ fogaskarék ami hajtaná a fordulatszámmérõ fogaskereket eléggé el van kopva és ezért nem pörög. :? De majd veszek rá újat. Sajnos a kuplungom most sem lett jobb úgyhogy valószinü hogy törés :cry: Majd ha lesz rá keret kicserélem addig mûködik így is. Amúgy köszönöm az infót. :)

O'neill

Hozzászólás Szerző: O'neill » 2007.09.22. 14:03

thx,

azért kellettek volna a méretek, mert SKF es csapágyakkal akarom felszerelni a gépet :D
és még nem akarom szétszedni (mert akkor persze le tudnám mérni magam is), mert használva van és télen lesz csak felújítva, a mértek meg most kellenének, mert faterom céges számlára most meg tudná venni...

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.21. 21:42

jobbos: 6304 TNG C 4 f TGL 2981
balos:6204 TN WC 4 f TGL 2981
Ezt el mondod a boltosnak akk tudni fogja.... Ez régi német jelölés, de ez jó!
Jah egyébként szedd le a netröl az alkatrész jegyzékét mert sok egyéb okos dolog is van benne!

O'neill

Hozzászólás Szerző: O'neill » 2007.09.20. 16:02

Hello,

Nagyon megköszönném, ha valaki le tudná nekem írni pontosan a 125ös ETZ fõtengelycsapágyának méreteit!!!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.19. 20:59

Csak kosárral együtt lehet cserélni, mert egyben van, a lánc okozhatja a csattogást(ahogy Te is mondtad)!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.19. 18:23

Sziasztok!

Lenne egy problémám.Az utóbbi idõben arra figyeltem fel, hogy a blokknál néha néha csattogásokat hallok.A fõtengely nem lehet, mert bejáratós, és elég kíméletesen van használva.Más gond lehet.Én a primerláncra tippelek, mert amennyire emléxem, már hegyesek a fogaik a kuplungkosárnak, meg a másik fogaskeréknek meg aztán kitudja, hogy mióta üzemel, és megnyúlhatott.Ha tényleg ez a gond, akkor a kuplungkosáron lévõ fogakat külön lehet kérni, és cserélni?

Üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.19. 18:08

Meiki írta:Üdv. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Levettem a váltó oldali deknit hogy a fordulatszámmérõ fogaskereket megcsináljam. És nem vettem észre hogy a berugótengely visszaforgott egy fordulatot így a rugó kilazult. :( Meg lehetne oldani azt hogy a dekni levétele nélkül visszatekerjem a rugót? Mert már feltöltöttem olajjal amikor észrevettem és le is mostam a motort. :cry: Valahogy most nincs lelkierõm újra szétszedni és igazából nincs hozzá még egy napom se. Ha valaki tudna megoldást az írjon legyen szives. Elõre is köszönöm.

UI.: A berúgókar levételekor fordulhatott átt ahogy húztam le a szoros berúgókart a tengelyrõl!
Az az igazság, hogy ha röntgen szemed van, akkor van esélyed vissza rakni :) A poént félre téve, én eddig még soha nemtudtam leszedni úgy a berugótengelyen lévõ rugót, hogy nem szereltem le a kuplungot, és még átfordítani se tudtam eddig.Nekem valahogy a kuplungkosár fogai nem engedik megmoccani oldal irányba :? Elképzelhetõ, hogy az én bénaságom miatt lehet ez.Na de vissza térve, lekell venned még 1x a deknit, másképp nem fog menni.Ha az olaj leengedést nem számolom, 15perc alatt megvan az egész mûvelet.Sok szerencsét :)
Üdv!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.09.19. 16:52

Üdv. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Levettem a váltó oldali deknit hogy a fordulatszámmérõ fogaskereket megcsináljam. És nem vettem észre hogy a berugótengely visszaforgott egy fordulatot így a rugó kilazult. :( Meg lehetne oldani azt hogy a dekni levétele nélkül visszatekerjem a rugót? Mert már feltöltöttem olajjal amikor észrevettem és le is mostam a motort. :cry: Valahogy most nincs lelkierõm újra szétszedni és igazából nincs hozzá még egy napom se. Ha valaki tudna megoldást az írjon legyen szives. Elõre is köszönöm.

UI.: A berúgókar levételekor fordulhatott átt ahogy húztam le a szoros berúgókart a tengelyrõl!

Mihi

Hozzászólás Szerző: Mihi » 2007.09.11. 16:33

Írtam egy regényt amelyre ezeddig nem reagált senki :-D, megpróbálom összefoglalni :


Mi a különbség a Ts 125 és az Es 125 fõtengelyek között?

Köszi.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.09.07. 11:11

A fémlamelláid baromira fel vannak púposodva talán az lehet. Ha a jelenség üzemmeleg állapotban még jobban elõjön akkor biztos az a baj.

Üdv

skeke
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:45
Tartózkodási hely: Kóka

Kuplung

Hozzászólás Szerző: skeke » 2007.09.06. 20:04

Sziasztok! Volna egy fogos kérdésem. Ha hozzáérek a kuplung karhoz azonnal elkezd csúszi,ha tökig behúzom még mindig nem emel ki teljesen. A kuplung hátulján az"x" mérett 1,7mm. 0,5mm-nél nem lehet kissebb,elvileg nincs elkopva. Elöre is köszi a tippeket.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.31. 13:25

Meiki írta:Köszi szépen mzgergõ :) Egy pár kép jólenne. Ha esetleg van MSN-ed akkor ott is átküldheted vagy felrakhatod ide is. Ahogy gondolod. Ilyen kis tányér és ék szorongatós dolog volt az egyik simsonomnál is csak ott 4 darabot kellett megcsinálnom. Én spec kombinált fogóval nyomtam le és csipesszel raktam a helyére a kis éket. Amint lesz idõm szétszedem és megcsinálom. Olajat szerintem a cégtõl ahol dolgozok simán tudok hozni. Hozok 1 litert és az elég lesz. 32-es szerintem pont jó bele. :D Mivel 4 évig állt és csak 1 szer cseréltek benne olajat 2 éve amikor elõször elmentem megnézni ezért gondolom az olaj eléggé bûnös lehet ebben a dologban. Nem hinném hogy 21 ezer kilóméter alatt így tönkremehet a gyári. Szerintem gyári mert még kevés a kilóméter ahoz benne hogy cserélve legyen. 1000 kilómétert már amúgy is én tettem bele. :)
Én inkább ide küldeném a képeket, mert bárkit érdekelhet, és így mindenki látja.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.31. 09:20

nahh most megneztem a szerelesi kezikonyvet, de ezt egyebknet barki megteheti.......

125/150: elogyujtas 2,5.....3 mm megszakitohezag 0,3...0,4 mm

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Gyújtás

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.31. 08:41

Tamás írta:Hy! ETZ250 elektronikus gyújtás. Beállítás. Gyertyapipa le, gyertya ki, jobb oldali dekni le. Elvileg azt kell látnod, mint a képeken. (kösz TRibor!) Inbusz kulcsal megkeresed a dugó felsõ holtpontját, majd az egyéniségednek megfelelõen visszaengeded (a dugót) 2,5 - 3,5mm-el. Fellazítod az elektronika alaplapját, Ráadod a gyújtást, a pipába beleteszed a gyertyát, ráteszed a hengerfejre és megkeresed a szikrát. A jeladó mozgatásával. Ahol van, meghúzod a csavart a jeladónál, leveszed a gyújtást, gyertya, dekni, pipa a helyére és kész. Csinálni egyszerübb mint leírni! T
Hali!
125 ETZ-nek is ennyi a beállítási adata??

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.31. 06:28

Köszi szépen mzgergõ :) Egy pár kép jólenne. Ha esetleg van MSN-ed akkor ott is átküldheted vagy felrakhatod ide is. Ahogy gondolod. Ilyen kis tányér és ék szorongatós dolog volt az egyik simsonomnál is csak ott 4 darabot kellett megcsinálnom. Én spec kombinált fogóval nyomtam le és csipesszel raktam a helyére a kis éket. Amint lesz idõm szétszedem és megcsinálom. Olajat szerintem a cégtõl ahol dolgozok simán tudok hozni. Hozok 1 litert és az elég lesz. 32-es szerintem pont jó bele. :D Mivel 4 évig állt és csak 1 szer cseréltek benne olajat 2 éve amikor elõször elmentem megnézni ezért gondolom az olaj eléggé bûnös lehet ebben a dologban. Nem hinném hogy 21 ezer kilóméter alatt így tönkremehet a gyári. Szerintem gyári mert még kevés a kilóméter ahoz benne hogy cserélve legyen. 1000 kilómétert már amúgy is én tettem bele. :)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Gyújtás

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.30. 19:29

Hy! ETZ250 elektronikus gyújtás. Beállítás. Gyertyapipa le, gyertya ki, jobb oldali dekni le. Elvileg azt kell látnod, mint a képeken. (kösz TRibor!) Inbusz kulcsal megkeresed a dugó felsõ holtpontját, majd az egyéniségednek megfelelõen visszaengeded (a dugót) 2,5 - 3,5mm-el. Fellazítod az elektronika alaplapját, Ráadod a gyújtást, a pipába beleteszed a gyertyát, ráteszed a hengerfejre és megkeresed a szikrát. A jeladó mozgatásával. Ahol van, meghúzod a csavart a jeladónál, leveszed a gyújtást, gyertya, dekni, pipa a helyére és kész. Csinálni egyszerübb mint leírni! T

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég