Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.10. 13:15

speed írta:Hali!
Kellene nekem ETZ 125höz kuplung-agy!
Ha valakinek van elfekvõben egy légyszi szóljon!
Elörre is kössz.
Jobban járnál, ha vennél boltban újat.Nem kéne keresgélned, meg nemhiszem, hogy gyárit kapnál valahonnan is.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.10. 13:08

Hali!
Kellene nekem ETZ 125höz kuplung-agy!
Ha valakinek van elfekvõben egy légyszi szóljon!
Elörre is kössz.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.10. 11:05

mzgergõ írta:Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.
Mármint nem indul meg :)

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.10. 11:05

Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.10. 11:02

speed írta:
mzgergõ írta:Az is lehet, hogy nagyon megvannak húzva a kuplung agynál az a 3 csavar.
Szerintem az nem lehet gond mert nem végig menetesek a csavarok és ott megakad ahol vége a menetnek!!
Naja...Ez tény.Ha segít, akkor elmondom, hogy nekem hogy van.Az a 3 csavar annyira van meghúzva, hogy szorúljanak.De mind 3-at ugyan annyira kell meghúzni.Többet sajnos nem tudok :?

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.10. 10:18

jah és van 2db hézagoló lemez betéve atányérrugó leszorító lemezre meg a csavarok alá... Nem sok ez a kettö?? :?: :?:

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.10. 10:14

mzgergõ írta:Az is lehet, hogy nagyon megvannak húzva a kuplung agynál az a 3 csavar.
Szerintem az nem lehet gond mert nem végig menetesek a csavarok és ott megakad ahol vége a menetnek!!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.09. 22:01

Nekem is voltak kuplung problémáim de szerencsére nem volt ilyen súlyos. Nekem csak a 4 évi állástól ragadtak le a lamellák. De már jó ismét.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.09. 17:13

Az is lehet, hogy nagyon megvannak húzva a kuplung agynál az a 3 csavar.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.09. 16:37

Nekem is produkált ilyen beragadást,próbálkozz meg a kinyomóorsó átmosásával és a pálca letisztításával a gyujtás felõl,az nekem segített.

Ja,igen,az utángyártott agy szét szokott menni,ezért van nekem TS kuplungom.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.09. 14:03

Háááát a kuplung agy az eléggé szét van verve meg vannak a felületén olyan karcolások mintha flexel nagyon finoman végig csiszoltad volna(nem beverödés) és az olaj tele fém forgáccsal.
A kiemelö meg müködig rendesen max. csak annyi h nem ügrik vissza szépen hanem egy kicsit mintha súrlódna, viszont a kar amire a bowden van kötve annak fel kell feküdnie a deklin? mert nekem van 1-2 mm rés=>teljesen nem megy vissza.
Jah és amikor leszedtem a bal deklit és behúztam a kuplungot megse mozdult maga a szerkezet!
Szét szedtem, ujra összeraktam akkor meg volt rendes mozgása.... egy ideig.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.09. 13:34

Ha már a kuplungal kapcsolatban van szó, nekem is lenne egy problémám.Az, hogy az anyának a biztosító alátétje már nagyon használhatatlan, és mibõl lehetne csinálni?Mondjuk majdnem egy 1mm vastag lemezbõl?

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.09. 13:30

speed írta:Lécci vki segítsen!!!!!!!! :cry:
U.a.-t csinálja a gép mint szét szedés elött....
Elsö 1-2 kuplungolás f@szán ment, utána elkezdett fémes hangot adni mintha nem lenne rendesen beolajozva.
Aztán meg tökre felpuhult az egész kuplung még a kar se ment vissza gyak semmi ellenállása nincs! Jah és sebességben járt a motor behúzott kuplungnál és lefulladt mintha kidobtam volna..... :smt022
szal tökre nem tudom mi a baja....
A kuplung agy van beverödve, és a lamellák egy kicsit meg vannak égve(de sztem ezek miatt nem csinálhatja....)
Szerintem vagy a kuplung kiemelõ öntvény, vagy a kuplung agy lehet a tettes.Szedd szét a kuplungot, és nézd meg a kuplung agyat, hogy milyen állapotban van.Ahova bekell csavarozni a 3 csavart, azt a menetet és nézd meg.Nekem ott elvolt repedve, és mindig kicsavaródott a csavar.Azthiszem gyári is volt ráadásúl, és vennem kellett egy utángyártottat.De ahoz képest nincs vele semmi gond.Ráadásúl könnyebb, ami elõnyre is válhat.
Ha a lamellák kapcsolatban meg szerintem azis okozhat valami rossz dolgot.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.09. 09:57

A kuplung szétszedésekor én is ráfutottam a balmenetes anyára,téptem,mint a bolond,aztán mondták,h balos :D
Azt úgy tudod a legkönnyebben +oldani,ha egy régi rossz kuplunglemezre hegesztesz két pálcát,azt beakasztod a külsõ kosárba és a kereket támasztod + sebességbe rakott motornál.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.09. 09:48

Lécci vki segítsen!!!!!!!! :cry:
U.a.-t csinálja a gép mint szét szedés elött....
Elsö 1-2 kuplungolás f@szán ment, utána elkezdett fémes hangot adni mintha nem lenne rendesen beolajozva.
Aztán meg tökre felpuhult az egész kuplung még a kar se ment vissza gyak semmi ellenállása nincs! Jah és sebességben járt a motor behúzott kuplungnál és lefulladt mintha kidobtam volna..... :smt022
szal tökre nem tudom mi a baja....
A kuplung agy van beverödve, és a lamellák egy kicsit meg vannak égve(de sztem ezek miatt nem csinálhatja....)

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.08. 16:43

speed írta:Néztem kuplung-láncot a MOFAKER-en és Favorit nevezetû cseh csoda bigyó volt....
Kérdésem az lenne használ e valaki ilyet vagy mi a véleményetek róla meg vegyem???(ismerve az egyéb alkatrészek minöségét:? )
Én egy vastag csavarhúzót szoktam berakni a fõtengely felõli fog, és lánc közé.Majd a kuplung agy kilazításával lesznek majd a gondok.Meg persze a meghúzásával.Figyelj oda, hogy bal menetes, tehát jobbra lazítod, és balra húzod!A lánccal kapcsolatban meg jobban nem hinném, hogy tudnál kapni.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.08. 16:16

Meg van a hiba hogy miért rángatott és fulákolt 1-2-3 ban az etz-m. Szétszedtem a karbt és a egyik csavar kiesett a másik pedig félig ki olt lazulva az úszó felett. Csoda hogy még ment. :D És sokat is kapott. Most gyönyörûszépen is megy. És a kilóméteróra is jó lett Utazóm 90-100 lett autóval hitelesítve!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.08. 14:14

Néztem kuplung-láncot a MOFAKER-en és Favorit nevezetû cseh csoda bigyó volt....
Kérdésem az lenne használ e valaki ilyet vagy mi a véleményetek róla meg vegyem???(ismerve az egyéb alkatrészek minöségét:? )

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.08. 14:10

TRibor írta:Inkább a kapapács nyél vayg hasonló. A szereélis kõnyvben úgytudom van valami célszerszám hozzá. A gyertyanyíláson kersztül talán azért nem ajánlatos mert a dugattyú felülete megsérülhet.
Jah ugy néz ki h van kb. egy 10cm hosszú lánc végén keresztben meg egy acél rúd azt leszeded a láncot és a láckerékre fûzöd és a vége meg megakad a lánc nyílásában... egészel csak annyi a baj h nincs... :cry:
szal marad a kalapács nyél... :twisted:

Tóth Viktor

ES 250/2 kipufogó

Hozzászólás Szerző: Tóth Viktor » 2007.08.08. 13:20

Üdv mindenkinek. Egy MZ ES250/2 Trophy büszke tulaja vagyok (meg egy Simson S50B-m is van :D ).
Olyan problémám van hogy a gyári kipuffom göröngyösebb mint a hold felszíne :-( .
A helyreállítása valószínûleg esélytelen, meg tiszta rozsda az egész.
Sajnos ez az elsõ tulaj és apám kitartó munkájának gyümölcse :(. Úgy bánta szegény géppel mint egy jó nõvel. Amikor csak lehet megfektették :D
Hallottam olyat hogy az ETZ kipuff majdnem ugyanolyan csak a véget kell cserélni rajta.
Ez mennyire igaz?
Amúgy olyan színvonalra akarom visszahozni a gépet mint ami ott a fenti gépek között látható (idáig 110Eft-be volt és koránt sincs vége)

Jó állapotú eladó is érdekelne, csak minél gyáribb legyen a gép!

(bár már van rajta egy kis polír a blokkon, meg a két kerék csillog mintha tükör lenne de ez belefél nem? :D)

Kérem valaki segítsen!
E-mail: voros.sarkany@freemail.hu

Nagyon köszi és MZ Mindörökké!

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.08.08. 11:27

Inkább a kapapács nyél vayg hasonló. A szereélis kõnyvben úgytudom van valami célszerszám hozzá. A gyertyanyíláson kersztül talán azért nem ajánlatos mert a dugattyú felülete megsérülhet.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.08. 11:20

esetleg a gyertyanyilason keresztul kitamasztod a dugot szerelovassal, vagy beteszed 5.-be satu fek es ugy, probaltam ezt a megoldast annyi baja van, hogy a lanc miatt kicsit rugalmas az ellenallas....

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.08.08. 10:31

speed írta:Valaki segitsen abban: hogy lehet meg akasztani v a kuplungot v a fötengely fogaskerekét, mert primer láncot akarok cserélni+ kuplung agyat....
Jah ahogy néztem a fötengely fogaskerekén van egy csavar azt ki,menetre rácsavarni a lehúzót azt fogaskerék meglazít kuplungagy meglazít mind2 le uj agy+lánc föl.....
ezt csak ugy nézegetés után állapítottam meg ha van bárkinek idevágó jó ötlete akk ne kíméljen..... :lol:
elörre is kösz!!
Én anno asszem kalapácsnyelet dugtam a henger kipufogónyílásába. A váltó felõl meg: sebességbe teszed és szintén kalapácsnyél a lánc és a lánckerék közé.

Semmi többet nem tudok elmondani! Kérem kapcsolja ki... 8)

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.08. 09:45

Valaki segitsen abban: hogy lehet meg akasztani v a kuplungot v a fötengely fogaskerekét, mert primer láncot akarok cserélni+ kuplung agyat....
Jah ahogy néztem a fötengely fogaskerekén van egy csavar azt ki,menetre rácsavarni a lehúzót azt fogaskerék meglazít kuplungagy meglazít mind2 le uj agy+lánc föl.....
ezt csak ugy nézegetés után állapítottam meg ha van bárkinek idevágó jó ötlete akk ne kíméljen..... :lol:
elörre is kösz!!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.07. 19:50

Hali!

Etz 150-es váltójánál nem tudja valaki, hogy hova kellenek a hézagoló lemezek?Sürgõs lenne!
köszönöm

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.07. 18:46

Szerintem túl sok benzint kap.Nézd meg az úszó szintet.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.06. 15:45

Meiki írta:Miért van az hogy 1-2-3-ban amikor elindulok rángatózik majd úgy megindul alig lehet kapaszkodni? Talán túl sokat kap? És fulladni is szokott 1-2-ben a 150-es etz-m.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.06. 15:25

Líviusz írta:Sziasztok!
A hétvégén történt velem hogy jó sokáig nyeleztem a 251esemnek egyhuzamban mire egyszercsak 100 körül megállt a motor. Ezen úgy meglepõdtem hogy nem húztam be a kuplungot idõben így blokkolt a hátsó kerék is. Szerencsére elég hamar el kezdett újra forogni, (hagytam egy jó hosszú és látványos nyomot) a motor is beindult újra mielõtt még félreálltam, ezután még mentem kb 400 kilómétert a hétvégén nem nyeleztem csak rövidebb idõszakokra, nem is történt újra ilyen. Volt ugyan tanktáska a gépen de nem fedte teljesen a tanksapkát, esetleg kifogyott a karbiból az üzemanyag? (Csatos karbi)
Bambi mester azt mondta,hogyha nem bejáratós motor megragad,akkor helytelen beállítás lehet a ludas.Már Sástón is eléggé melegedett a géped,lehet,h érdemes lenne a karbi/gyújtás beállításokat átnézni.Fõleg ha 7végén megyünk csapatni :twisted:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.06. 12:23

szerintem nem ugórhat ki.szerintem a kuplungagy kijöhetett a helyérõl, és az adhatta ki a hangot.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.06. 12:07

speed írta:hi!
Ha túl be van álítva a kuplung pálca akkor üresbõl kiugorhat-e a váltó??? Mert üresben ketyegett a motor azt egyszer csak nagy kattanás azt lefulladt a gép..... :cry:
Jah és csúszott mint a veazedelem a kuplung.... alig ment a motor!!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.06. 12:05

hi!
Ha túl be van álítva a kuplung pálca akkor üresbõl kiugorhat-e a váltó??? Mert üresben ketyegett a motor azt egyszer csak nagy kattanás azt lefulladt a gép..... :cry:

Avatar
Líviusz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2007.07.18. 12:04
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Líviusz » 2007.08.06. 11:44

Sziasztok!
A hétvégén történt velem hogy jó sokáig nyeleztem a 251esemnek egyhuzamban mire egyszercsak 100 körül megállt a motor. Ezen úgy meglepõdtem hogy nem húztam be a kuplungot idõben így blokkolt a hátsó kerék is. Szerencsére elég hamar el kezdett újra forogni, (hagytam egy jó hosszú és látványos nyomot) a motor is beindult újra mielõtt még félreálltam, ezután még mentem kb 400 kilómétert a hétvégén nem nyeleztem csak rövidebb idõszakokra, nem is történt újra ilyen. Volt ugyan tanktáska a gépen de nem fedte teljesen a tanksapkát, esetleg kifogyott a karbiból az üzemanyag? (Csatos karbi)

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.06. 09:16

Ja, úgy könnyû :) SCOOTER-t vettem, és ahoz képest nagyon olcsó!2000HUF volt.És köszi az infót!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.06. 09:11

Jaratasnal azert az elejen tartsd be az eloirtat 1:40 aztan fokozatosan szegenyitheted. En pl 1000 km ig 1:40 nel mentem utana 1:50 nel 2000 km ig aztan 3000 tol mar 1:70 , 1:75 igaz en eleg draga olajat hasznalok, szinten repsol fullszint, nem tudom te melyiket vetted mert ebbol a fajtabol a scooter a legelterjedtebb, en a competiciont hasznalom. Egyesek szerint felesleges ilyen olaj bele, mondjuk nekem szerencsere egyelore ingyen van :twisted:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.06. 08:53

tigris írta:Igen,ez az a fogyasztás,amit akkor lehet elérni,ha minden kaját elveszel tõle.Nekem akkor evett kb ennyit,amikor tavalyi Sástóról kiFBS-ezett levegõ-keverék lyukkal mentem haza,mert a csavar kihullott :D

Keverési arány:az 1:40 keverés az Arol 2T-re érvényes,de ettõl óva intek mindenkit,hacsak nem akar havonta kipufogót cserélni/égetni.A félszintetikus cuccal,ami olyan 1200 körül szokott lenni a kúton 1:50,teljesen szintetikussal(1:100-ig van ráírva) 1:60 max 1:70 (Bambi mester ajánlása szerint).
Ha már itt tartunk, akkor milyen arányban kéne egy járatós motorba olajat önteni? Repsol 2T full szintetikusat vettem.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.06. 08:49

Hopp,bocsánat,ez ETZ-re érvényes,TS-hez nem tudom pontosan,egy kicsit valószínûleg dúsabb kell...

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.06. 08:48

Igen,ez az a fogyasztás,amit akkor lehet elérni,ha minden kaját elveszel tõle.Nekem akkor evett kb ennyit,amikor tavalyi Sástóról kiFBS-ezett levegõ-keverék lyukkal mentem haza,mert a csavar kihullott :D

Keverési arány:az 1:40 keverés az Arol 2T-re érvényes,de ettõl óva intek mindenkit,hacsak nem akar havonta kipufogót cserélni/égetni.A félszintetikus cuccal,ami olyan 1200 körül szokott lenni a kúton 1:50,teljesen szintetikussal(1:100-ig van ráírva) 1:60 max 1:70 (Bambi mester ajánlása szerint).

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.06. 08:45

Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy a váltónál,(kistz)2 tengelyre lehet a fogaskerekeket rácsúsztatni.És erre a 2 tengelyre milyen csapágy való?Bal oldalára gondoltam.Az egyik blokkomnál mind2-nél rajta volt az a porvédõ cucc a csapágyon, de a másik blokkomnál meg nemvolt.Amiket vettem csapágyakat, azokon is rajta van.Biztos elég hülyén tettem fel a kérdést, és hülye kérdés, de nekem fontos lenne!

üdv!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.06. 05:54

Meiki írta:Gyári adatok szerint mennyi az etz 150 fogyasztása? Meg tudná valaki mondani?
A nagy könyv szerint: 2,4-3,6 l/100km

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.05. 22:26

Miért van az hogy 1-2-3-ban amikor elindulok rángatózik majd úgy megindul alig lehet kapaszkodni? Talán túl sokat kap? És fulladni is szokott 1-2-ben a 150-es etz-m.

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2007.08.05. 20:37

István kérdése:

- "Milyen keverési arányt javasoltok az olaj-benzin viszonylatban? Szintetikus olajat használok, jelenleg 40-est keverek. Jó ez vagy legyen 50-es? "

- "A sebességmérõ és a fordulatszám mérõ kicsit rezeg, de 4500-as fordulaton kb. 70 km/h a sebességem. 5000 fölé még nem pörgettem, legfeljebb csak pár pillanatra elõzéskor. A prospektusok szerint a végsebessége 100 km/h. Ehhez mekkora fordulatszám tartozik? Szerintetek mennyi az optimális, utazó fordulatszám? "
(TS 125-ös 1982-es évjárat)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.05. 19:45

Gyári adatok szerint mennyi az etz 150 fogyasztása? Meg tudná valaki mondani?

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.05. 11:05

Az én kuplungom sem tökéletes de már jobb a semminél. Egyre jobb lesz valószínü azért mert ahogy járódik be a 4 év állás után kidologzza a régi olajat ami még esetleg benne maradthatott csere után.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.05. 10:57

Az a baj a ts kuplungal, hogy nehéz szerelni, és nem olyan finom puha olyankor a kuplung :)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.05. 10:20

speed írta:Hi!
Valaki nem tud használtan kuplung kosarat 125ös ETZ-hez??
ide irjatok ha van: feher-eger@freemail.hu
kössz!!!
Utángyártottat csak hulladék aluöntvénybõl kapsz,gyárit szerezni gyakorlatilag lehetetlen.
Nekem kisTS kuplung van a gépemben,tökéletesen bevált és ez legalább anyagból van :D
Érdemes kicserélni...

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.05. 09:00

Hali!
Valaki legyen kedves segíteni a váltó problémámban!Nemtudom, hogy az egyik fogaskeréknek hogy kell lennie.Itt van 2 kép, ha összejött, és melyik a jó megoldás?

Kép

Kép

üdv!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.04. 22:50

Hi!
Valaki nem tud használtan kuplung kosarat 125ös ETZ-hez??
ide irjatok ha van: feher-eger@freemail.hu
kössz!!!

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.08.04. 22:20

Nincs mit! Emlékezni mindig jó! Tanulni még jobb! :twisted:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.04. 15:28

Hú bakker tényleg a simson-on is így csináltam. Jólvan már régen volt. :) Azért köszi az infót. Vagy az emlékeztetõt. :)

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.08.04. 14:55

Csabi! A zuzdaban meg azt irtad 6750-ig porgetted 3-ban es 90-et mutatott erre irtam, hogy csal akkor az orad, mert hozzavetolegesen 96,48 km/h tartozik, most 5750 rol irsz, semmi baj csak felreutes biztos. Nem semmi vagy, hogy kepes voltal lemerni a kereket, nost itt vannak a behelyettesitett adatok(jahh feltetelezem, hogy a kislanckereked az eredeti; 19 fogas)


Tévedtem amikor a 6750-et írtam, sajna max 6300-ig pörög, de így sem rossz. A kerékmérést Te ajánlottad a pontosság kedvéért, én csak a módszert választottam. Valószínüleg minden eredeti a motoron, mert én még nem szedtem szét igazán semmit. Amíg jól mûködik addig nem piszkálom. :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: csoka valamint 7 vendég