Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.23. 07:16

mladi írta:
2018.09.23. 06:07
Mégis maradt a sziló. De tettem a panel fölé gumilapot, és úgy a sziló. A ragasztó pisztolynál ebizonytalanodtam, hogy az IC kibírná-e azt a hófokot.
Egy kicsit még utána olvastam. Az IC hőtűrése típustól függően nagyjából az olvadékanyag hőmérséklete környékén van... működés közben.
Régen azt tanultam, hogy a germánium alapú tranzisztorok 80, a szilícium alapúak 120C körülig bírják a működést.
A fehér és sárga ragasztórúd 100-110C-on ragaszt.

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 632
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.09.23. 06:07

Mégis maradt a sziló. De tettem a panel fölé gumilapot, és úgy a sziló. A ragasztó pisztolynál ebizonytalanodtam, hogy az IC kibírná-e azt a hófokot.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2551
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2018.09.22. 21:48

Zorka írta:
2018.09.20. 19:49
Szia! A sziloplaszt ecetsavas. A légkörből párát vesz fel, így ecetsav képződik, ami térhálósítja. Legalábbis én így tudom.
Én ragasztópisztollyal nyomtam ki és semmi baja sem lett az elektronikának.
Kötni pedig... A testnek a lámpafejé a legalkalmasabb, így célszerű ha a + is ide van kötve. Gyújtást adsz és keresel egy alkalmas pontot neki.
Szilóból l létezik semleges is, a polikarbonát lemezekhez is ezt ajánlják.
Egyébként a ragasztópisztoly is jó ötlet ;)

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 632
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.09.21. 15:01

Köszönöm. Akkor a ragasztó pisztoly mellett döntöttem.

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.20. 19:49

mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése. :evil:
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.
Szia! A sziloplaszt ecetsavas. A légkörből párát vesz fel, így ecetsav képződik, ami térhálósítja. Legalábbis én így tudom.
Én ragasztópisztollyal nyomtam ki és semmi baja sem lett az elektronikának.
Kötni pedig... A testnek a lámpafejé a legalkalmasabb, így célszerű ha a + is ide van kötve. Gyújtást adsz és keresel egy alkalmas pontot neki.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.20. 18:54

mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése. :evil:
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.
Nem kell hűteni. Jó lesz kinyomva. Sőt, inkább epoxy gyantát ajánlok.

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 632
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.09.20. 17:58

Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése. :evil:
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.

Avatar
germisi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.19. 14:18

Köszi szépen :)

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.19. 13:52

germisi írta:
2018.09.19. 12:34
Sziasztok!

Van itt egy jó ES 150/1 Trophym amire jól ráaggasztottak hátsó indexeket. Most a kérdésem az lenne, hogy vajon a Relé az eredeti maradt e vagy sem. Csináltam róla egy képet, mert sajnos értékeket nem tudtam leolvasni róla.
Kép
Szia!
Az ES-nek oldalanként 1db. 18W-os izzó van az indexhez.
A TS-nek oldalanként 2db. 21W-os.
Vagyis az ES reléje képtelen kiszolgálni a TS-t és fordítva.
Ebben az összeállításban, ami neked van, ez nyilván TS relé.

Avatar
germisi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.19. 12:34

Sziasztok!

Van itt egy jó ES 150/1 Trophym amire jól ráaggasztottak hátsó indexeket. Most a kérdésem az lenne, hogy vajon a Relé az eredeti maradt e vagy sem. Csináltam róla egy képet, mert sajnos értékeket nem tudtam leolvasni róla.
Kép

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.14. 18:45

sell írta:
2018.09.14. 18:19
Tulajdonképpen neked is igazad van, nem kicsit túlspiláztuk ezt a dolgot ;-)... Régi mesteremet idézve: " a kenés, olyan mint a pi.a, arra kell figyelni, legyen és akkor nagy baj nem lehet..." Ha, az elmúlt 40 évben megfelelt a váltó olaj erre, nem is tudom , hogy most min aggódunk... :-)
:smt023

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 609
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.09.14. 18:19

Tulajdonképpen neked is igazad van, nem kicsit túlspiláztuk ezt a dolgot ;-)... Régi mesteremet idézve: " a kenés, olyan mint a pi.a, arra kell figyelni, legyen és akkor nagy baj nem lehet..." Ha, az elmúlt 40 évben megfelelt a váltó olaj erre, nem is tudom , hogy most min aggódunk... :-)

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.14. 10:26

motrosmano írta:
2018.09.14. 00:24
Kérdés: egy tartósabb motorozásnál, amikor már rendesen átmelegszik a blokk a zsír nem fog megolvadni és kicsepegni? Ha meg hőálló akkor hogy tudja adagolni a filc?
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!

Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!
Nem tudom, de én zsirt, legyen az bármilyen, erre a célra nem használnék, ha nem muszáj.
Mert a zsírnak az a lényege, hogy hordozóbázist biztosít az olaj számára. Ugyan úgy, mint a kenőfilc. Ámde, amíg a kenőfilc kiszáradt állapotban csak fényesíti a megszakítóbütyköt, a zsír bázisanyaga koptató szemcsékre hullik. (polírpaszta) Ami nem túl egészséges a dekli mögött semminek. Még a megszakító érintkezőinek sem.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 609
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.09.14. 05:11

Igazság szerint, a NLGI 00 ,Besorolású zsíroknak igaz ez is minőség függő, de 150 fok körüli cseppenésponttal kellene bírni, a film képzés, valamint a tapadás is fontos kritérium, valamint a korroziógátlás, és talán a vízzel szemben is ellenállónak kellene lennie, ha jól tudom... Ha nem így van , légyszi javítsatok ki.

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.14. 00:24

Kérdés: egy tartósabb motorozásnál, amikor már rendesen átmelegszik a blokk a zsír nem fog megolvadni és kicsepegni? Ha meg hőálló akkor hogy tudja adagolni a filc?
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!

Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.14. 00:14

pempelli írta:
2018.09.13. 17:47
minek vegyek meg 20 db-ot
Szerintem megéri, 700-1000Ft körül kapsz boltban 1db használhatót (ami talán az, talán nem) így meg 6000Ft+posta és van 20db, és ez nem olyan alkatrész ami álló helyében elromlana.
Esetleg fogjál össze ismerősökkel, mi is így csináltuk.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 609
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.09.13. 20:07

Gyakorlatilag, igen a "központi" zsír is teljesen megfelelő lenne..

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 414
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.09.13. 19:48

Filc kenésre a központizsírzó zsír nem lenne jó megoldás.Az olajnál sokkal sűrűbb,de a gépzsírnál jelentősen hígabb.Érdekel engem is a dolog,mert nincs korlátlan számú megszakítóm.Jelenleg az én filcemen hajtóműolaj van.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.13. 17:51

WD40 nem sokáig elég, akár útközben is kiszáradhat már.

Zsírral kevert motorolaj vagy 140-es váltóolaj kéne (ilyen még létezik?). Az eredeti megszakítóolaj brutálsűrű volt hogy megfelelő sebességgel és takarékosan adagolja a filc.

(535 cSt @ 50°C-t ír a könyv, ez a 80-as váltóolaj/40-es motorolaj tízszerese, gyakorlatilag lazább zsír)

szerk: ez most jutott eszembe! Láncspray! Ki is próbálom ha összeraktam a TS-t

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 928
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.09.13. 17:47

minek vegyek meg 20 db-ot

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 928
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.09.13. 17:46

motrosmano írta:
2018.09.13. 04:03
pempelli írta:
2018.09.12. 20:05


elég lehet ennyi?picit lóg már
Helló! Nem tudom van-e még gyári megszakítód tartalékba, de ha újat veszel, nagyon alaposan válasz, mert rengeteg a silány minőségű. Biztos tud valaki segíteni honnan érdemes venni!
Lehet nem mondok vele újat, de van néhány praktika amivel meg lehet hosszabbítani a megszakító élettartamát, pl ne hagyd kiszáradni a filcet, illetve nem árt valamilyen súrlódást csökkentő anyaggal bevonni a megszakító tengelyét, amin a műanyag rész mozog/forog és ezt nem árt bizonyos időközönként megismételni!
arra figyelek hogy hogy mindig nedves legyen a filc wd40 :)a barátunk

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.13. 07:37


Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.13. 04:03

pempelli írta:
2018.09.12. 20:05
aronpfabian írta:
2018.09.12. 20:01


Koszos lehet a megszakító, esetleg csálén áll, így nem látod a feszültségcsökkenést mert nincs túl sok.
elég lehet ennyi?picit lóg már
Helló! Nem tudom van-e még gyári megszakítód tartalékba, de ha újat veszel, nagyon alaposan válasz, mert rengeteg a silány minőségű. Biztos tud valaki segíteni honnan érdemes venni!
Lehet nem mondok vele újat, de van néhány praktika amivel meg lehet hosszabbítani a megszakító élettartamát, pl ne hagyd kiszáradni a filcet, illetve nem árt valamilyen súrlódást csökkentő anyaggal bevonni a megszakító tengelyét, amin a műanyag rész mozog/forog és ezt nem árt bizonyos időközönként megismételni!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.12. 20:07

Ha a megszakító lóg, akkor se lenne benne sok örömed ha elaludna a lámpa... mindig máshol nyit, elég nagy különbségekkel. Cseréld szerintem.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 928
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.09.12. 20:05

aronpfabian írta:
2018.09.12. 20:01
pempelli írta:
2018.09.12. 19:18
srácok mi van akkor ha nem tudok előgyújtást állítani nem alszik ki a lámpa sehol hiába mozgatom az alaplapot?
Koszos lehet a megszakító, esetleg csálén áll, így nem látod a feszültségcsökkenést mert nincs túl sok.
elég lehet ennyi?picit lóg már

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.12. 20:01

pempelli írta:
2018.09.12. 19:18
srácok mi van akkor ha nem tudok előgyújtást állítani nem alszik ki a lámpa sehol hiába mozgatom az alaplapot?
Koszos lehet a megszakító, esetleg csálén áll, így nem látod a feszültségcsökkenést mert nincs túl sok.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 928
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.09.12. 19:18

srácok mi van akkor ha nem tudok előgyújtást állítani nem alszik ki a lámpa sehol hiába mozgatom az alaplapot?

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2018.09.03. 18:16

Zorka írta:
2018.08.21. 08:42
tybke98 írta:
2018.08.20. 21:04
Köszönöm a sok tanácsot!

"motrosmano": A biztosítékok melegedését nem néztem még. De első indításnál nem is hiszem, hogy meleg lenne. Egész napos jövés menésnél meg működik a lámpa, így nem tartottam fontosnak megnézni. De rá fogok nézni mindenképpen. Néztem már az izzófoglalat környékét. Sarukat megnéztem, nem lötyögnek, illeszkednek rendesen. Annyi, hogy elég nagy lehet a rezgés, mert az egyik felfogatásnál a csavarnál a műanyag búra megrepedt, meg van belül egy lemez ami gondolom a fényt szórja szét, na azt is két kis műanyag pöcök tartja, abból az egyik letört... Biztos másnál is ennyire rezeg, vagy nem tudom. :D Annyi, hogy pont feszültségszabályozó csere után jött elő a probléma.

"Zorka": Lehet, hogy ez lesz a probléma. Ugyebár ennél a ladás feszültségszabályozónál nem csúszósarus a csatlakozás, hanem csavarral lehet odaszorítani a lemezhez, mint az akksinál. Na én itt levágtam a régi csúszósarut és csak összesodortam a vezetéket. Meghajlítottam a csavar köré, majd így szorítottam rá. Akkor tartott rendesen, meg alulról is meg lett műanyaggal támasztva, hogy ne mozogjon. Nem nagyon ért hozzá semmihez elvileg. Mit kéne megnézni rajta? Szemes sarut kéne rátenni, és úgy megszorítani?

"sunbim": Biztos, hogy kiég. Kiveszem és látszik, hogy el van pattanva a helyzetjelzőnek a wolfram szálja. De a féklámpának a szálja az hibátlan, az világít is.
Szemes sarut, a vezetéket szépen hozzáforrasztva. No meg egy vezetéknek két vége van...és... közte sem biztos, hogy minden rendben.
Továbbá nem véletlenül hívják áram-KÖR-nek. Ha jól emlékszem eddig is testelési (kontakt) problémád volt. Az újfajta fesszabályzódnak teljesen más a működési elve, ezért most túlfeszültségként jelentkezik ugyan az az alap(!) probléma.
Valószínű, hogy a feszültségszabályozónak a testjével volt a gond. Kicsit felcsiszoltuk, újra visszakötöttük (tudom, hogy nem így kellett volna, de ez egy ideiglenes próbának indult), a lámpabúrában a két érintkező lemezt kicsit meghajtottuk, hogy szorosabb legyen. Jelen pillanatban minden tökéletes. Volt hogy egy hétig állt, volt hogy egy napig, ment is egyhuzamba 90km-t. Szóval, ha valakinek ilyen problémája lenne, akkor ezekkel lehet próbálkozni, nekem megoldódott szerencsére. [-o<

Avatar
Colos95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.08.28. 19:51
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Colos95 » 2018.09.02. 22:30

Athem írta:
2018.08.28. 20:31
Szia!

Én úgy vélem ha kattog, akkor meg kellene mérned multiméterrel, hogy ad-e áramot a baloldali szálra. Simán lehet, hogy vizet kapott oxidált lett ettől, vagy kiéget mind2 izzó.
Köszönöm!

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.08.28. 23:12

Így jártam..

Nagy hirtelenül úgy döntöttem, hogy beszerzem azt a 4db diódát, és belefaragom. Sajnos, csak sb560-at kaptam, ami a rajzzal ellentétben nem 0.5A,hanem 5A. Ezen kívül van-e eltérés, és hogy ez miben befolyásolja, nem tudom, de egy próbát megér, gondoltam. A bekötés után (LED-es indexrelével) nem működött. Nagyjából semmi sem, de persze mivel a motorban még feltehetően gyári vezetékek (is) vannak, ezért nyilván idáig sem volt egyszerű eljutni, a sok oxidálódott, alig forrasztható vezeték miatt, de ráadásul még dolgoznom is kellett menni, így nagy dühömben beszórtam mindent a garázsba, és elmentem dolgozni.
Éjszaka, munka után, úgy gondoltam, hogy csak használnám én ezt a motort, megpróbálom két relével. (és így nincs index visszajelző)
Be is kötöttem, a gyári relé ment a töltésvisszajelzőhöz, a LED-eshez való pedig ment az indexhez. És nem működött az indexem.... Megcseréltem a két relét, és minden hibátlanul működik, alapjáraton is, és fordulaton is.

Még az a próba maradt el (így utólag) - mivel a diódákat hibáztattam, hogy a gyári relével, és a diódákkal tegyem össze, "gyári" rajz szerint..


Köszönöm a segítséget!


madigergo írta:
2018.08.26. 16:25
Ahha. Köszönöm!

Ha jól értelmezem, akkor valóban a töltésvisszajelzés miatt hülyül meg a történet.
Ha az indexből kihagyom a visszajelzőt, akkor működni fog, ha minden igaz. (Bár akkor két relé kell, egy az indexnek, egy pedig a töltésvisszajelzőnek.)

Vagy ez az elektronika...

Köszönöm a segítséget!

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.08.28. 20:31

Szia!

Én úgy vélem ha kattog, akkor meg kellene mérned multiméterrel, hogy ad-e áramot a baloldali szálra. Simán lehet, hogy vizet kapott oxidált lett ettől, vagy kiéget mind2 izzó.

Avatar
Colos95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.08.28. 19:51
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Colos95 » 2018.08.28. 20:03

Sziasztok!

Adott egy 250 ETZ és olyan bajom van hogy jobbra tökéletesen villog az index de balra már nem akar. A relé ugyan úgy kattog balra is de az izzók meg se villanak és ahogy kattog a relé úgy van gyújtás is.... Gondolom valahol zárlat lehet. Csak nem tudom hol keressem. Vagy megoldaná estleg egy indexkapcsoló csere?

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.08.26. 16:25

Ahha. Köszönöm!

Ha jól értelmezem, akkor valóban a töltésvisszajelzés miatt hülyül meg a történet.
Ha az indexből kihagyom a visszajelzőt, akkor működni fog, ha minden igaz. (Bár akkor két relé kell, egy az indexnek, egy pedig a töltésvisszajelzőnek.)

Vagy ez az elektronika...

Köszönöm a segítséget!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.25. 21:04

madigergo írta:
2018.08.25. 19:23
Sziasztok!

Nem tudom, hogy volt-e már valakinek hasonló problémája, de én elakadtam..

Az indexeket cseréltem 1W-os LED-ekre, de értelmes fordulaton csak világítanak. Gondoltam, hogy így lesz, ezért vettem direkt LED-hez való villogtató"relét". (bár, univerzális, 6-12Vos)

Viszont a helyzet változatlan.

Mi lehet az oka?
Mivel ugye a töltésjelző is ezen a szálon van (mármint a relén, és a visszajelző izzón) az a gondolatom, hogy az hülyíti meg a dolgokat.
Ez elképzelhető, vagy más lehet a hiba?




Köszönöm,
Szép napot!
elektronikus villogóautomatához a kék keretes részben lévő kapcsolást kell a visszajelző köré építeni
https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... s250-1.pdf

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.08.25. 19:23

Sziasztok!

Nem tudom, hogy volt-e már valakinek hasonló problémája, de én elakadtam..

Az indexeket cseréltem 1W-os LED-ekre, de értelmes fordulaton csak világítanak. Gondoltam, hogy így lesz, ezért vettem direkt LED-hez való villogtató"relét". (bár, univerzális, 6-12Vos)

Viszont a helyzet változatlan.

Mi lehet az oka?
Mivel ugye a töltésjelző is ezen a szálon van (mármint a relén, és a visszajelző izzón) az a gondolatom, hogy az hülyíti meg a dolgokat.
Ez elképzelhető, vagy más lehet a hiba?




Köszönöm,
Szép napot!

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.08.21. 08:42

tybke98 írta:
2018.08.20. 21:04
Köszönöm a sok tanácsot!

"motrosmano": A biztosítékok melegedését nem néztem még. De első indításnál nem is hiszem, hogy meleg lenne. Egész napos jövés menésnél meg működik a lámpa, így nem tartottam fontosnak megnézni. De rá fogok nézni mindenképpen. Néztem már az izzófoglalat környékét. Sarukat megnéztem, nem lötyögnek, illeszkednek rendesen. Annyi, hogy elég nagy lehet a rezgés, mert az egyik felfogatásnál a csavarnál a műanyag búra megrepedt, meg van belül egy lemez ami gondolom a fényt szórja szét, na azt is két kis műanyag pöcök tartja, abból az egyik letört... Biztos másnál is ennyire rezeg, vagy nem tudom. :D Annyi, hogy pont feszültségszabályozó csere után jött elő a probléma.

"Zorka": Lehet, hogy ez lesz a probléma. Ugyebár ennél a ladás feszültségszabályozónál nem csúszósarus a csatlakozás, hanem csavarral lehet odaszorítani a lemezhez, mint az akksinál. Na én itt levágtam a régi csúszósarut és csak összesodortam a vezetéket. Meghajlítottam a csavar köré, majd így szorítottam rá. Akkor tartott rendesen, meg alulról is meg lett műanyaggal támasztva, hogy ne mozogjon. Nem nagyon ért hozzá semmihez elvileg. Mit kéne megnézni rajta? Szemes sarut kéne rátenni, és úgy megszorítani?

"sunbim": Biztos, hogy kiég. Kiveszem és látszik, hogy el van pattanva a helyzetjelzőnek a wolfram szálja. De a féklámpának a szálja az hibátlan, az világít is.
Szemes sarut, a vezetéket szépen hozzáforrasztva. No meg egy vezetéknek két vége van...és... közte sem biztos, hogy minden rendben.
Továbbá nem véletlenül hívják áram-KÖR-nek. Ha jól emlékszem eddig is testelési (kontakt) problémád volt. Az újfajta fesszabályzódnak teljesen más a működési elve, ezért most túlfeszültségként jelentkezik ugyan az az alap(!) probléma.

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2018.08.20. 21:04

Köszönöm a sok tanácsot!

"motrosmano": A biztosítékok melegedését nem néztem még. De első indításnál nem is hiszem, hogy meleg lenne. Egész napos jövés menésnél meg működik a lámpa, így nem tartottam fontosnak megnézni. De rá fogok nézni mindenképpen. Néztem már az izzófoglalat környékét. Sarukat megnéztem, nem lötyögnek, illeszkednek rendesen. Annyi, hogy elég nagy lehet a rezgés, mert az egyik felfogatásnál a csavarnál a műanyag búra megrepedt, meg van belül egy lemez ami gondolom a fényt szórja szét, na azt is két kis műanyag pöcök tartja, abból az egyik letört... Biztos másnál is ennyire rezeg, vagy nem tudom. :D Annyi, hogy pont feszültségszabályozó csere után jött elő a probléma.

"Zorka": Lehet, hogy ez lesz a probléma. Ugyebár ennél a ladás feszültségszabályozónál nem csúszósarus a csatlakozás, hanem csavarral lehet odaszorítani a lemezhez, mint az akksinál. Na én itt levágtam a régi csúszósarut és csak összesodortam a vezetéket. Meghajlítottam a csavar köré, majd így szorítottam rá. Akkor tartott rendesen, meg alulról is meg lett műanyaggal támasztva, hogy ne mozogjon. Nem nagyon ért hozzá semmihez elvileg. Mit kéne megnézni rajta? Szemes sarut kéne rátenni, és úgy megszorítani?

"sunbim": Biztos, hogy kiég. Kiveszem és látszik, hogy el van pattanva a helyzetjelzőnek a wolfram szálja. De a féklámpának a szálja az hibátlan, az világít is.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2608
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.08.20. 18:55

Tibike.

Biztos hogy kiég?

És nem kontakthiba??

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.08.20. 18:07

tybke98 írta:
2018.08.20. 14:03
Zorka írta:
2018.06.30. 13:28


Szia!
Meg kellene mérni a trafóra kerülő feszültséget sima gyújtásnál, aztán akkor, ha minden fogyasztó működik. (világítás, fék, index, kürt) Úgy is, hogy jár a motor, úgy is, hogy nem. Abból már lehet szűrni a hiba helyét.
/Ha tippelni kellene, akkor a - pólus és a test közötti rész kontakthibájára, vagy a bizosítéktáblára tippelnék./
Sziasztok,

Régen volt már ez a hozzászólás, de megosztanám, hogyan oldódott meg nekem, hátha valakinek segítek vele. :)
Kicseréltük a gyári feszültség szabályzót egy elektronikusra. Elvileg ladához való. Fehér színű piros leddel. Nem állítható töltéssel. Ezután nem produkálta a leírt hibát. Ezután még kicseréltük a biztosítéktáblát is egy késésre.
Minden tökéletes egyetlen egy bökkenő van. A hátsó lámpát kiüti a motor. Ugyebár kétpólusú a lámpa és mindig a helyzetjelzőnek az izzószála szakad el. Ha be van téve a lámpa akkor tudok vele motorozni egy napon keresztül, de ha egy hétig áll akkor utána kiüti és ki kell cserélni. Már a 3. lámpát tettem bele. 21/5 wattos. Tudnátok erre mondani valami okosságot, hogy miért lehet ez?
Köszi előre is. :)
(Szerk: Mai nap rápróbáltam, hogy gyújtás, indít, féklámpa működik, index működik, duda szól, na mondom akkor rákapcsolok a helyzetjelzőre. 1 napot állt most mert tegnap este állítottam le. Megint kivágta a helyzetjelzőt. Már nagyon bosszant a dolog. Meg kellett volna néznem előtte hogy indítás előtt jó volt-e, de mondom álló helyzetben gyujtás nélkül mitől menne tönkre... Lassan többe lesz a féklámpa vétel mint a tankolás...
Szia!
Feszültségszabályozó testkontakt hiba.

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.20. 17:48

tybke98 írta:
2018.08.20. 14:03


Sziasztok,

Régen volt már ez a hozzászólás, de megosztanám, hogyan oldódott meg nekem, hátha valakinek segítek vele. :)
Kicseréltük a gyári feszültség szabályzót egy elektronikusra. Elvileg ladához való. Fehér színű piros leddel. Nem állítható töltéssel. Ezután nem produkálta a leírt hibát. Ezután még kicseréltük a biztosítéktáblát is egy késésre.
Minden tökéletes egyetlen egy bökkenő van. A hátsó lámpát kiüti a motor. Ugyebár kétpólusú a lámpa és mindig a helyzetjelzőnek az izzószála szakad el. Ha be van téve a lámpa akkor tudok vele motorozni egy napon keresztül, de ha egy hétig áll akkor utána kiüti és ki kell cserélni. Már a 3. lámpát tettem bele. 21/5 wattos. Tudnátok erre mondani valami okosságot, hogy miért lehet ez?
Köszi előre is. :)
(Szerk: Mai nap rápróbáltam, hogy gyújtás, indít, féklámpa működik, index működik, duda szól, na mondom akkor rákapcsolok a helyzetjelzőre. 1 napot állt most mert tegnap este állítottam le. Megint kivágta a helyzetjelzőt. Már nagyon bosszant a dolog. Meg kellett volna néznem előtte hogy indítás előtt jó volt-e, de mondom álló helyzetben gyujtás nélkül mitől menne tönkre... Lassan többe lesz a féklámpa vétel mint a tankolás...
Helló!
A lámpához menő kábeleket végig bogarásztad már? Esetleg a lámpánál az izzófoglalat környékét vizsgáld meg!
Lehet, hogy valahol zárlat van, a valamelyik biztosíték vagy kábel nem melegszik?

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2018.08.20. 14:03

Zorka írta:
2018.06.30. 13:28
tybke98 írta:
2018.06.30. 12:45
Sziasztok!

Olyan probléma lenne a géppel (ETZ 251), hogy kereszteződésnél, körforgalomnál, piros lámpánál mikor szinte megállásig lassítok akkor leáll a motor. Ez úgy néz ki, hogy megyek 5-ben 90-el, jön egy kereszteződés, gázt elvesz lassítok egy darabig, utána mikor már közel vagyok akkor kuplung behúz és pakolom vissza a sebességeket, de gázt ilyenkor nem húzok. Közben fékezek és megy az irányjelző. Mikor 3. vagy 2. sebességfokozatban vagyok, akkor egyszer csak, mint akit lelőttek, leáll a gép. Volt már olyan hogy nem ment az irányjelző, mert körforgalom előtt kellett vissza lassítanom, és akkor is leállt. Ezután pöcc-röff indul a masina egyébként. Világítást rá adom ilyenkor álló helyzetben + index, vár egy 5 mp-et, gyújtás kihagy párat aztán leáll. Ha játszom a gázzal akkor nem áll le. Ugyanúgy kereszteződésnél is ha játszom a gázzal akkor nem áll le, de eléggé pörgetni kell hozzá.
Azt gondoltam, hogy akksi probléma, most egy savas Unibat 9Ah-s van benne, de kaptam egy gondozásmentes 5Ah-st kölcsönbe. Azzal is ugyanezt csinálja #-o
Most világítás nélkül felmegy az alapjárat 1800-2000-ig, de ha ráadom a világítást akkor beáll olyan 1300-1400-ra.
Világítás nélkül közlekedtem párszor, hogy ne álljon le, de indexeléskor érződött, hogy esne a fordulat nagyon, csak kisebb mértékben. Dudát megnyomva 90-es tempónál, érezni hogy egy pillanatra "megfogja" a motort. Ad hangot, de egy pillanatra megtorpan a gép.
Nem tudom mit kellene rajta csinálnom.
Előre is köszönöm ha válaszolsz! :)
Szia!
Meg kellene mérni a trafóra kerülő feszültséget sima gyújtásnál, aztán akkor, ha minden fogyasztó működik. (világítás, fék, index, kürt) Úgy is, hogy jár a motor, úgy is, hogy nem. Abból már lehet szűrni a hiba helyét.
/Ha tippelni kellene, akkor a - pólus és a test közötti rész kontakthibájára, vagy a bizosítéktáblára tippelnék./
Sziasztok,

Régen volt már ez a hozzászólás, de megosztanám, hogyan oldódott meg nekem, hátha valakinek segítek vele. :)
Kicseréltük a gyári feszültség szabályzót egy elektronikusra. Elvileg ladához való. Fehér színű piros leddel. Nem állítható töltéssel. Ezután nem produkálta a leírt hibát. Ezután még kicseréltük a biztosítéktáblát is egy késésre.
Minden tökéletes egyetlen egy bökkenő van. A hátsó lámpát kiüti a motor. Ugyebár kétpólusú a lámpa és mindig a helyzetjelzőnek az izzószála szakad el. Ha be van téve a lámpa akkor tudok vele motorozni egy napon keresztül, de ha egy hétig áll akkor utána kiüti és ki kell cserélni. Már a 3. lámpát tettem bele. 21/5 wattos. Tudnátok erre mondani valami okosságot, hogy miért lehet ez?
Köszi előre is. :)
(Szerk: Mai nap rápróbáltam, hogy gyújtás, indít, féklámpa működik, index működik, duda szól, na mondom akkor rákapcsolok a helyzetjelzőre. 1 napot állt most mert tegnap este állítottam le. Megint kivágta a helyzetjelzőt. Már nagyon bosszant a dolog. Meg kellett volna néznem előtte hogy indítás előtt jó volt-e, de mondom álló helyzetben gyujtás nélkül mitől menne tönkre... Lassan többe lesz a féklámpa vétel mint a tankolás...

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.17. 16:56

Talán jövőhónapban megtudom nézni, mert nincs egy épkézláb főtengelyem se. ](*,) ](*,) ](*,)
vagy ha valami csoda folytán [-o< holnap délig visszakerül hozzám a tartalék, de annak annyi esélye van, mint a lottó ötösnek... :( :( :(

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.17. 15:38

motrosmano írta:
2018.08.17. 14:45
hát szerintem nincs sok esélye annak, hogy ez még jó!
https://www.flickr.com/photos/141924715 ... ed-public/
Az alkatrészek lábain nem látok hibát. Ha a NYÁk is sértetlen ill. a csarlakozók azzal érintkező felülete tiszta, akkor csak ronda de működhet. Rakd össze, egy próbát megér.
Esetleg szétszedni és újrahorganyoztatni a rozsdás lemezeket - alul vigyázz, a visszáramgátló és a kapcsoló tranzisztor a hátlapra van csavarozva egy szigetelő csillámlapon át!

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.17. 14:45

hát szerintem nincs sok esélye annak, hogy ez még jó!
https://www.flickr.com/photos/141924715 ... ed-public/

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.17. 14:43

Jajj. Emlékszem már :( nem voltam egyértelmű: a magyar szar, az indiai rosszabb. De egyikért sem szabad pénzt adni. Ha visszaviszed visszakapod

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.17. 14:01

aronpfabian írta:
2018.08.17. 10:44
Valószínűleg pont nem láttam v. nem vettem észre. Mindenre én se válaszolhatok :D ha kétséged van, ugyanitt volt szó a leégésről is pár hete.

Öngyújtóval meg tudod lágyítani a burkolatot tartó pecséteket, ha alatta nincs károsodás, jó lesz.
Burkolatot vissza ugyanúgy (öngyújtó, keresztes csavarhúzóval ráütni a pöcök végére miután átdugtad a hűtőfelületen)
Persze! Nincs is semmi gond, én úgy kérdeztem hogy milyet vegyek magyart vagy indiait, és a válaszodból azt szűrtem le hogy a magyar jobb valamivel, az MZ-Bnél meg csak ezt a két fajtát láttam, így megvettem...hát így jártam! :( De ameddig nincs egy használható főtengelyem jegelem az egészet!

Azért mindjárt meg csinálom a burkolat levételt és rakok fel képet, mert nem tudom mi számít károsodásnak! Van multi méterem. ha valamit mérni kellene!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.17. 10:44

Valószínűleg pont nem láttam v. nem vettem észre. Mindenre én se válaszolhatok :D ha kétséged van, ugyanitt volt szó a leégésről is pár hete.

Öngyújtóval meg tudod lágyítani a burkolatot tartó pecséteket, ha alatta nincs károsodás, jó lesz.
Burkolatot vissza ugyanúgy (öngyújtó, keresztes csavarhúzóval ráütni a pöcök végére miután átdugtad a hűtőfelületen)

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.17. 09:41

Ne haragudj meg rám, de most nem értelek! Pár hozzászólással ezelőtt kérdeztem, rá hogy milyet vegyek, akkor szólhattál volna hogy a lengyelt vegyem meg. Most már mindegy. :?
Megnéztem azt ami itthon van, kicsit oxidáltak a lábai, és a hátoldalon található csavarok, elképzelhető, hogy még működik, nem ment tönkre a sok éves állásban?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.17. 07:51

Én semmiképpen nem tenném be. Érintetlen terméket visszavesznek.

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.17. 07:13

aronpfabian írta:
2018.08.16. 22:11
motrosmano írta:
2018.08.16. 20:22


a drótozással semmi bajom, sőt ha látok egy rajzot és/vagy képet+leírást az alapján meg tudom csinálni, de nem tudom mi mit csinál, mi mire való...
elvileg holnap vissza kerül a helyére a blokk, ha jó lesz a tesztkörök után, első körben beépíteném ezeket:
https://mz-b.hu/mz-ts-univerzalis-feszu ... 0000098965
https://mz-b.hu/mz-ts-univerzalis-gyujt ... 0000109029

A feszszabon mi az az ötödik láb, külön kell testelni? (asszem "D-"-ként van jelölve)
A magyar/indiai szabályzót nagyon nem ajánlom. Az elmúlt fél évben sorra égnek le (persze garancia az eladó jóindulatától függ, mert nem villamossági szakszervíz szerelte be...) de előtte se voltak a használhatóság mintaképei.
Helyette: http://www.motorosoknak.hu/etz-feszults ... -7947.html
Bekötése: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... eszerelese

A LED indexről készült "gusztustalan" rajzom javítását előbbre veszem, de pontos időpontot nem tudok mondani rá.
Ilyen feszszabom is van, vagy 3 éve kaptam egy volt MZ-s kollégától, neki is porosodot néhány évet a polcán, de az tuti, hogy soha nem volt beépítve. Azt se tudom jó-e még!
De ha már megvettem ezt a magyar remekművet csak beépíteném, legalább dolgozon meg a pénzéért, bármily rövid is lesz az az idő! :D

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég