Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Itt vagyok, mesélni! :shock:
Berúgtam, ment vette a fordulatot szépen fel és lepörgött, de néha leállt, majd újra indul, később megint. No hagytam, most megint próbarúgás, meg sem nyikkan, megint nincs szikra.
Valami más baj lehet, kétszer magától ugyan úgy nem romlik el a gyújtás.
De, hogy mi, azt már nem tudom, talán a trafó?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Szerintem is, ez lehet az ok, jól látod. Megyek megint egy kört és próba, majd referálok!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zudori írta:Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
Kihűlt az az alkatrész, ami miatt össze-vissza volt szikra. Derítsd ki, melyik volt az.
TS powa!
Kép
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

IGBT gyújtás, nekem eddig semmi gondom nem volt vele, tényleg jól ment. Az igazság, hogy szerintem a trafó körül gondolom a bajt. Megmértem a trafó-most bajban vagyok, mert nem akarnék hülyeséget írni, talán a belső ellenálását, vagy valami ilyesmilyét,- és az 10-11-et mutatott a multiméteren, az információk szerint 6-8 a normális érték.
Ma reggel megint rúgtam egyet rajta és szépen vette a fordulatot.

Kontakt hibát azért zárnám ki, mert vezetékügyileg, kontaktilag rende lett téve, nem is oly rég.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zudori írta:Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
Esetleg kontakthiba?

Az elektronikának kiderült, mi volt a baja? Ez az IGBT vagy a normál változat volt?
(most tennék fel én is ilyet, úgyhogy méginkább érdekel...)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Thorwald írta:
hell írta:Örülj neki jó az az aksi! Nekem 5+ évet használt egy annó és mikor hozzám került is használt volt! Szóval jó lesz az bizony jó...
Akkor örülök és marad! :D

Azért, ha megmutatnád milyen az új aksi, megköszönnénk, én biztosan,mert érdekel. :)
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

hell írta:Örülj neki jó az az aksi! Nekem 5+ évet használt egy annó és mikor hozzám került is használt volt! Szóval jó lesz az bizony jó...
Akkor örülök és marad! :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Dreamer írta: Késő :)
Kép
#-o Na, jójó, de akkor üvegszálas nyákot használj! legaláb gyári vastagságút. Átfuttatva ónnal. ...és impregnálva!
...

De szerintem csak a műgyantádat kapta meg a forgó mágnes. :-k ... Nem? ...nem. Jólvan, akkor csináld.
...De hát ha a hall icbe is beledrehált akkor azt már nem forrasztanám fel az új panelra. Tucc olyat szerezni?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

hell írta: Baszki az szép! :twisted: :D
Hát, nem szarral gurigázunk... :) Már készül az új hall elemre optimalizált alappanel:
Kép
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Örülj neki jó az az aksi! Nekem 5+ évet használt egy annó és mikor hozzám került is használt volt! Szóval jó lesz az bizony jó...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Dreamer írta:
hell írta: A képek alapján nagy károsodást nem szenvedett! Én ha működik tuti nem bántanám. Dehát te tudod....
Késő :)
Kép
Baszki az szép! :twisted: :D
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Thorwald írta:Üdv!

Rendeltem akkut a neten 12V 9Ah, a leírás szerint univerzális motorakkumulátor. Ma kiszállították és látom, AGM akkut kaptam. Hívtam a boltost, fogalma sincs mi az az AGM akku, miben különbözik a normál savastól. :(
Használt valaki ilyet a gépében? Csak annyi a gondom, hogy az AGM akku töltése más mint a normálé, valahol olvastam, hagyományos töltésű (nem AGM-re optimalizált) járművek sosem töltik fel teljesen, mivel magasabb töltőfeszültség kell hozzá.

Mit csináljak vele? Küldjem vissza, vagy használjam és bírja amíg bírja? Ha beírják, hogy AGM akku, biztosan nem rendelem meg. :evil:
Én tudatosan AGM akkut kerestem és rendeltem is. Nem volt drága-kb.8000 Ft, azóta is benne van, nagyon jó! Nincs savkifolyás, még eséskor sem. Hagyd meg nyugodtan, jó az az akku! Sokkal modernebbek komfortosabb!
http://www.argep.hu/popup.asp?pid=27922 ... 001&foto=1
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Thorwald írta:Üdv!

Rendeltem akkut a neten 12V 9Ah, a leírás szerint univerzális motorakkumulátor. Ma kiszállították és látom, AGM akkut kaptam. Hívtam a boltost, fogalma sincs mi az az AGM akku, miben különbözik a normál savastól. :(
Használt valaki ilyet a gépében? Csak annyi a gondom, hogy az AGM akku töltése más mint a normálé, valahol olvastam, hagyományos töltésű (nem AGM-re optimalizált) járművek sosem töltik fel teljesen, mivel magasabb töltőfeszültség kell hozzá.

Mit csináljak vele? Küldjem vissza, vagy használjam és bírja amíg bírja? Ha beírják, hogy AGM akku, biztosan nem rendelem meg. :evil:
Sokan használják, sok embernek bírja. Én nem tudom, ha van felesleges pénzed/időd én visszaküldeném...
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

hell írta: A képek alapján nagy károsodást nem szenvedett! Én ha működik tuti nem bántanám. Dehát te tudod....
Késő :)
Kép
Dreamer
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Üdv!

Rendeltem akkut a neten 12V 9Ah, a leírás szerint univerzális motorakkumulátor. Ma kiszállították és látom, AGM akkut kaptam. Hívtam a boltost, fogalma sincs mi az az AGM akku, miben különbözik a normál savastól. :(
Használt valaki ilyet a gépében? Csak annyi a gondom, hogy az AGM akku töltése más mint a normálé, valahol olvastam, hagyományos töltésű (nem AGM-re optimalizált) járművek sosem töltik fel teljesen, mivel magasabb töltőfeszültség kell hozzá.

Mit csináljak vele? Küldjem vissza, vagy használjam és bírja amíg bírja? Ha beírják, hogy AGM akku, biztosan nem rendelem meg. :evil:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Dreamer írta:
hell írta:Én azért annyira nem merném bántani ha semmi gondja. Akkor még tudtak jó minőségi alkatrészeket betenni. Most is biztosan van jó, de az lehet annyira nem gazdaságos...
Igen, de a jeladóba beleért picit a mágnes, innentől kezdve meg bármi előadódhat, ahogy Skac mondaná semmit nem bízunk a véletlenre! :) A vezetékek meg a motorban való használat miatt törnek, bármelyik pillanatban megadhatja magát. Tudod, ha valaki biztosra akar menni... :D
A képek alapján nagy károsodást nem szenvedett! Én ha működik tuti nem bántanám. Dehát te tudod....
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

aronpfabian írta:Sziasztok!

Az ETZ 250-emet 5 Ah-s "AKA Electric" (ez még lehet eredeti NDK vagy már a kínai?) akkuval kaptam. A gyár 9 Ah-sat ajánl.
Ez okozhatja azt a hibát hogy alapjáraton 2-3 perc után felvillan a töltésjelző, aztán leáll, ha nem rántom fel a gázt 1500 rpm körülre?
Úgy néz ki megoldódott: a gyertyapipából hiányzott a gyertya menetére rászoruló rugó, gyakorlatilag lötyögött a gyertyán (és még így is ment a motor - egyszerűen felülmúlhatatlan az NDK technológia igénytelensége :) ).
Alapjáraton a rezonancia valószínűleg le-lelökte, ettől kihagyott, és ezért fulladt le.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

hell írta:Én azért annyira nem merném bántani ha semmi gondja. Akkor még tudtak jó minőségi alkatrészeket betenni. Most is biztosan van jó, de az lehet annyira nem gazdaságos...
Igen, de a jeladóba beleért picit a mágnes, innentől kezdve meg bármi előadódhat, ahogy Skac mondaná semmit nem bízunk a véletlenre! :) A vezetékek meg a motorban való használat miatt törnek, bármelyik pillanatban megadhatja magát. Tudod, ha valaki biztosra akar menni... :D
Dreamer
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Bocsi KILL3R etz és hell !

Látom ezzel a véleménnyel már megelőztetek, de a lényeg ugyanaz.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

allllli írta:A minap láttam egy BMW 1000R-nél, hogy nem kell váltáskor kuplungot húzni. Kicsit utána olvastam, megtudtam, hogy váltáskor egy pillanatra elveszi a gyújtást, mint a rally autóknál, ezért nem kötelező a kuplung használata. Elviekben ezt akár egy ETZ-n is lehetne alkalmazni vagy esetleg a kétütemű technika nem alkalmas erre? Mert kíváncsiságból lehet, hogy megpróbálkozok vele. Feltéve, hogy kinek milyen észrevétele van ezzel kapcsolatban.
Nem kell gyújtás elvétel sem, csak "sem gáz, sem motorfék" állapot. No meg jó érzék hozzá. Azért, hogy német ez is, német az is, még nem biztos, hogy az MZ és a BMW közé egyenlőség jelet tehetünk a minőségben. Én nem erőltetném, bár megboldogult ifjú koromban bowden szakadás miatt már jöttem így haza.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Müködő dolog én is használtam már ezt a váltási módszer minden gond nélkül... :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az MZ gyárilag tudja ezt 3-astól felfelé, csak ügyesen kell használni a gázt, és nem meglepődni, hogy hamarabb kopik a váltó. :lol:

Azt a pillanatot kell elkapni, amikor már nem hajt, de még nincs motorfék. Ilyenkor nincsenek összefeszülve a fogak, úgyanúgy "tehermentesítve" van mintha kuplungolnál.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

A minap láttam egy BMW 1000R-nél, hogy nem kell váltáskor kuplungot húzni. Kicsit utána olvastam, megtudtam, hogy váltáskor egy pillanatra elveszi a gyújtást, mint a rally autóknál, ezért nem kötelező a kuplung használata. Elviekben ezt akár egy ETZ-n is lehetne alkalmazni vagy esetleg a kétütemű technika nem alkalmas erre? Mert kíváncsiságból lehet, hogy megpróbálkozok vele. Feltéve, hogy kinek milyen észrevétele van ezzel kapcsolatban.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Én azért annyira nem merném bántani ha semmi gondja. Akkor még tudtak jó minőségi alkatrészeket betenni. Most is biztosan van jó, de az lehet annyira nem gazdaságos...
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Kíírály! =D> :smt023

Talán a panelra ráférne egy impregnálás felújítás,víz, pára ellen. 2K-s műgyanta, ecset, előtte egy kis dörzsiszivaccsal megérdesíteni óvatosan.

A mexás cuccot azért tartsd magadnál.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Alapvetően semmi gondom nem volt a megszakítós gyújtással, ennek ellenére a fejlesztés útjára léptem.
Hétvégén vettem egy elektronikus gyújtást, ma érkezett meg:

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép

Jövő hét elején kezdődik a bontás, csapágycsere, vezetékcsere, hall elem csere.
Nem akarok, csak 100%-ig megbízható gyújtást beépíteni! :)
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Thorwald írta:Köszönöm az infókat! Végső esetben a műanyag kötöző lesz a megoldás, ha nem találok hozzá gyári jellegű leszorítót. :D
Nekem szerencsére meg volt a gyári műanyag lap, ebbe bedolgoztam egy lemezt, és Simson küllőkkel rögzítettem.
Dreamer
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Köszönöm az infókat! Végső esetben a műanyag kötöző lesz a megoldás, ha nem találok hozzá gyári jellegű leszorítót. :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:Baki M. nem tudtam elérni és nem is kaptam semmilyen elérhetőségét így valaki nem tud olyan emberet aki csinálna kábelköteget a gépezethez?
Én ilyet csináltam a múltkor, biztos nem olyan profi mint BakiMáté-é, de nem lett rossz :)

Kép
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Aki már látott ilyet-kérdezném:
6N11A akksinak miért mindig a középső cellája szakad le?
Töltés rendben,mech.fesszab,akksi gumilapon,idén a harmadik akksimat cserélem le,mindhárom ugyanazzal a hibával. (garanciális,csak csúnyán néznek már rám)
Hiba leírása:motorozol,majd mintha elfogyna a benzin,leveszed a világítást,úgy hazaérsz,akkuban 4,3V-tehát kiesett egy cella.
Akku vizsgálata:műszer ráakaszt,akku megbillent:6V,talpára visszaállít:4,3V. (mindegyik esetben)
Kérdés tehát:az akksik ócskák idén,(idült szériát fogtam ki)vagy valamit rosszul csinálok?
A dezentor az avataromon látható.
Ne kíméljetek.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Nekem is simán megállt a 9 amperórás akksi rögzítés nélkül a helyén, egy gumitálcán. Bár a gyújtás dobozkája mellett az ottani kábelvarázslat is sokat segített a kitámasztásban :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Szerintem ő a precizitásra gondolt. Főleg a gyárira. Nem kokányolni akarja. :D
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Thorwald írta:
hell írta:135*75*134 mondjuk jó lehet :D
Köszönöm. A másik dolog, milyen akkuleszorítót keressek hozzá? Jelenleg egy szünetmentes tápegységhez való akku van benne buherált leszorítóval (most vettük a motort). Láttam gumi és fém kombinációt és láttam pálcás megoldást. Már nem emlékszem az enyémben milyen volt anno... :oops:
Egy erős műanyag kábelkötözővel egyszerűen megoldottam. Nem mozog és nem lazul vissza.
Kép
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Thorwald írta:Sziasztok!

Segítséget kérek, nem találtam eddig egyértelmű adatot. ETZ 250-esbe mekkora akku való, illetve mekkora fér bele átalakítás nélkül. Láttam már 5 Ah és 9 Ah akkut is....
9 Ah-s savas fizikailag és villamosan is tökéletes. Kötései stabilak, csavarosak.
Kép
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Akkor hajrá szorítsd le valahogy. :D Nekem küllős volt benne...
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Azért jobban örülnék, ha valami a helyén tartaná az akkut. Gumilap van a tálcában, idáig rendben.
Keverednek az emlékek, volt TS 125, TS 250/1-esem és ETZ-m, az egyikben a gumis leszorító, a másikban a küllős megoldású volt, de már nem emlékszem miben mi... :(
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Leszórító én kivettem belőle elfoglalja a helyet más cuccoktól valahol itthon megvan még. :) Nekem nincs benne semmi olyasmi. Bajom nem volt vele a 10 pár év alatt. Na jó annyi hogy az aksi alá tettem egy vásznas gumit méretre vágtam ne a vason legyen és annyi. :D
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

hell írta:135*75*134 mondjuk jó lehet :D
Köszönöm. A másik dolog, milyen akkuleszorítót keressek hozzá? Jelenleg egy szünetmentes tápegységhez való akku van benne buherált leszorítóval (most vettük a motort). Láttam gumi és fém kombinációt és láttam pálcás megoldást. Már nem emlékszem az enyémben milyen volt anno... :oops:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

135*75*134 mondjuk jó lehet :D
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Sziasztok!

Segítséget kérek, nem találtam eddig egyértelmű adatot. ETZ 250-esbe mekkora akku való, illetve mekkora fér bele átalakítás nélkül. Láttam már 5 Ah és 9 Ah akkut is....
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

JBiafra írta:köszönöm földim a segítséget, most úgy tünik, hogy ha nem kapcsolok fényt, akkor nem szaggat, de lámpával nagyobb fordulaton még nem az igazi, és index- fényszóró-féklámpa kombinátra leáll, ha nem húzgálom neki, és kihagy így is. a vezetékeket kicsipogtattam mindet szinte, smirgli meg a csúszósarukat összenyomtam a csatlakozásoknál. 76 óta van ez avezetéke, talán elfáradt...
Ha kozel vagy, szivesen segitek megprobalni megkeresni a problemat!

Udv!
Dreamer
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

köszönöm földim a segítséget, most úgy tünik, hogy ha nem kapcsolok fényt, akkor nem szaggat, de lámpával nagyobb fordulaton még nem az igazi, és index- fényszóró-féklámpa kombinátra leáll, ha nem húzgálom neki, és kihagy így is. a vezetékeket kicsipogtattam mindet szinte, smirgli meg a csúszósarukat összenyomtam a csatlakozásoknál. 76 óta van ez avezetéke, talán elfáradt...
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

JBiafra írta:üdv, kis ts-em szívat újfent. Töltésem van, de ha fényszórózok gyújtáskihagyással rángatózva lowride-ozok, és ha ráfékezek vagy indexelnék, leáll.Az akksim lehet rossz, vagy a gy.kapcsoló, bár az akksin 2 nap használat nélkül is van 6 nál több volt, 7 fölé megy magas fordulaton... tudtok tanácsot adni, merre keresgéljek
Ja, és délután úgy indul, ahogy szokott, hajnalban meg negyed óra szórakozás után feladtam, ótóval mentem. talán a hűvös, esetleg a pára :?:
Első lépés a fesszabályzó felfogatásának testpontjai (oda fut be az összes test kábel) lebontani, a talpát és a csatlakozókat pedig fémesre tisztítani. Gyújtásdeknit levenni testpontot szintén alaposan áttisztítani fémesre (mint két pontot csatlakozót is és a alaplapon lévőt is)! Utána próba!
Dreamer
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

üdv, kis ts-em szívat újfent. Töltésem van, de ha fényszórózok gyújtáskihagyással rángatózva lowride-ozok, és ha ráfékezek vagy indexelnék, leáll.Az akksim lehet rossz, vagy a gy.kapcsoló, bár az akksin 2 nap használat nélkül is van 6 nál több volt, 7 fölé megy magas fordulaton... tudtok tanácsot adni, merre keresgéljek
Ja, és délután úgy indul, ahogy szokott, hajnalban meg negyed óra szórakozás után feladtam, ótóval mentem. talán a hűvös, esetleg a pára :?:
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:
Gyula-bá írta: Vagyis menet zárlatos a dinamó, újra kell tekercselni.
Nem biztos. Ha nagyon el van állítva, vagy ha a dinamónál a szabályzóellenállás környékén valami le van testelve, aminek nem kéne, akkor is tud ennyire szikrázni.
Bocs, a banális esetekkel nem foglalkoztam.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: Vagyis menet zárlatos a dinamó, újra kell tekercselni.
Nem biztos. Ha nagyon el van állítva, vagy ha a dinamónál a szabályzóellenállás környékén valami le van testelve, aminek nem kéne, akkor is tud ennyire szikrázni.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta: Ha szikrázik a hagyományos feszszab, akkor vagy nagyon el van állítva, vagy nagyon bajos a dinamód.
- kiemelés tőlem.
Vagyis menet zárlatos a dinamó, újra kell tekercselni.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zuzuj írta: valamint találkozott már valaki ilyen próblémával mit nézzek meg rajta?
Csak halkan súgom meg, hogy Gyula bá olyan faxa 6V-os, elektronikus feszszabot készített, hogy kölcsönadtam, és azóta se akarják visszaadni. :mrgreen: Bemegy az eredeti helyére. Kicseréled újra a dinamóhoz menő vezetékeket, bekötöd betű szerint, és a b.életben nem lesz több gondod a töltéssel.

Ha szikrázik a hagyományos feszszab, akkor vagy nagyon el van állítva, vagy nagyon bajos a dinamód.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zuzuj írta: a hiba viszont továbbra is fennáll iszonyatosan szikrázik a fesszab most elkezd tölteni eléri a 6.8-7v ot annál az oldalnál ahol 3 érintkező van szinte összeér az ív amit húz és olvad meg... csak nem volt idáig rajta sönt (ígyvettem,illetve darbokban)nem tudtam hogy kell rá .csaknem tudomhogy kell bekötni ezért kérnék valakitől képet róla.
valamint találkozott már valaki ilyen próblémával mit nézzek meg rajta?
Képet nem tudok, de olvass vissza, Geszti kolléga részletesen leírta a szabályozó beállítását (képekkel).
Javasolom, hogy a szabályozót ne a gy. kapcsolón keresztül hanem direktbe kösd be.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 53 vendég