Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Atom cucc az a feszab.!!! Persze a gyári eredeti példányok a legjobbak!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Az értékek világítás nélkül értendők,világítással lehet nem elég,de az is igaz,hogy az alapjáratom kicsit alacsonyabb az átlagosnál,én azt szeretem amikor "számolni lehet az ütemeket" és ilyenkor szinte mozdulatlan a blokk,nem rezeg.
Na mindegy ha a pirosnál állva le is vesz egy kicsit az aksiból utána kényelmesen visszatölti,szóval nem foglalkozom vele a lényeg működik hibátlanul.
Köszönöm a válaszokat!

Kill3r!
2350Ft-ért vettem,én Nyíregyházán lakom itt van egy bolt (Kocsár autó),van mindenük,de a keleti autók a fő profiljuk (wartburg,trabi,lada stb.) így sok mindent tudok venni a motorhoz náluk.
Erről van szó,itt ajánlották nekem is a fórumon: http://elektromos_es_gyujtas.arutender.hu/feszultsegszabalyzo_beepitett_trabantwartburg
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Dreamer írta:
Miben különböznek? A teljesítményen kívül.

Ma volt dolgom "vadkerten" beugrottam a mofához, és rácsodálkozva (részemről) a kérdésemre , hogy H4-es 35/35-ös izzó van-e, a vàlasz: mennyi kell. Behúztam magam a csőbe, vettem egyet. Nem egész 900 foritért. Kipróbáltam, egész jó kompromisszum a vàrosi világításal való tötymörgéshez. Lak.teren kívül azért nem nappali fényt csinál, de visszafogott tempóval alkalomszerű használatra megfelel.
Az hogy nem egészen ugyanaz a foglalat. Egy német fórum szerint csak egy eltérés van:
Kép
Valójában a másik, hogy az alsó kis pozícionáló fülecskék sem ott vannak a HS1-en mint a H4-en.
Na itt egy egyértelműbb kép:
Kép

Aztán arról nem is beszélek, hogy az olcsó H4 (HS1) izzószála(i) nem fókuszpontban vannak, ezért rosszul világítanak.
Köszi, ez hasznos infó volt, ezt eddig én sem tudtam. Csak azt, hogy a HS1 helyett berakható a H4.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Patrik írta:Sziasztok!
Wartburg feszültség szabályzóm van(a kis 3kivezetéses) már több mint egy éve hibátlanul teljesít,sosincs töltésproblémám,viszont vettem egy másikat ugyan olyat ugyan ott,mert az előző saját hibámból tönkrement.Rátettem,mértem alapjáraton(kb.1000-es) és már ott is kielégítő a töltés 2000 felett már tökéletes beáll szépen 14V-ra és tovább nem megy semmilyen fordulaton,ezek alapján még jobb mint az előző mert azzal alapjáraton csak éppen hogy 12V-ot mérten folyamatosan szóval csak éppen szinten tartotta ez se volt gond,de az új mint írtam többet enged itt.
Na,de indítás után rögtön beáll a kívánt érték,de a visszajelző csak azután alszik el miután egyszer,2000-es fordulat fölé pörgetem,alapjáratra visszaesve pedig előfordul,hogy újra világítani kezd,megmértem ilyenkor is amikor világít,ugyan úgy jó értéket mértem mint amikor már egy gázfröccs után elalszik.
Ezt miért csinálja?
Kontakt hiba nincs,kötöttem a vezetékét direktre és csokin keresztül is,új saruval,megnéztem minden csatlakozását semmi nem utal megnövekedett átmeneti ellenállásra,és mint írtam a töltés szuperül működik,amióta így van már mentem vagy 300km-t ha nem lenne valami jó az már kibukott volna.
Lehet,hogy egyszerűen ilyen?Végülis nem gond csak kiváncsi vagyok a miértjére.
Kicsit hosszúra sikerült,de minden körülményt ismertetni akartam,hogy ne vezesselek félre titeket.
Köszi előre is!
Azért én valójában kíváncsi lennék, hogy mennyi is az annyi. Teljes kivilágítással az ETZ-m, kb. 3000 fordulattól tölt "rendesen". Előtte elég hektikus :). Alapjáraton(1200-1400) (akku kondíciótól függően) pl. a 11V-ot alig tudja tartani, lámpa nélkül éppen eléri a 12V-ot. Ilyenkor jellemzően nem világít a töltésjelző. Ja, ez egy magyar elektronikus fesszab.
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Miben különböznek? A teljesítményen kívül.

Ma volt dolgom "vadkerten" beugrottam a mofához, és rácsodálkozva (részemről) a kérdésemre , hogy H4-es 35/35-ös izzó van-e, a vàlasz: mennyi kell. Behúztam magam a csőbe, vettem egyet. Nem egész 900 foritért. Kipróbáltam, egész jó kompromisszum a vàrosi világításal való tötymörgéshez. Lak.teren kívül azért nem nappali fényt csinál, de visszafogott tempóval alkalomszerű használatra megfelel.
Az hogy nem egészen ugyanaz a foglalat. Egy német fórum szerint csak egy eltérés van:
Kép
Valójában a másik, hogy az alsó kis pozícionáló fülecskék sem ott vannak a HS1-en mint a H4-en.
Na itt egy egyértelműbb kép:
Kép

Aztán arról nem is beszélek, hogy az olcsó H4 (HS1) izzószála(i) nem fókuszpontban vannak, ezért rosszul világítanak.
Dreamer
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Alapjárat körül normális hogy pislog, mert az akku feszültsége nagyobb mint a generátoré.

Nálam pl. 1300 RPM környékén alszik el teljesen. Nem tudom a fesszab pontos típusát, egy nem állítható elektronikus fajta, 14.4V feliratú ~2x2 cm-es négyzet vastag horganyzott lemezen ami a testet is adja neki.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Lehet a multival csak a feszültségtüskéket látod, a "felbontása" miatt, és a valós töltőfesz valamivel alacsonyabb...

Amúgy honnan, mennyiért vettél ilyen fesszabot? Ha jó, lehet én is rámennék egyre.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Wartburg feszültség szabályzóm van(a kis 3kivezetéses) már több mint egy éve hibátlanul teljesít,sosincs töltésproblémám,viszont vettem egy másikat ugyan olyat ugyan ott,mert az előző saját hibámból tönkrement.Rátettem,mértem alapjáraton(kb.1000-es) és már ott is kielégítő a töltés 2000 felett már tökéletes beáll szépen 14V-ra és tovább nem megy semmilyen fordulaton,ezek alapján még jobb mint az előző mert azzal alapjáraton csak éppen hogy 12V-ot mérten folyamatosan szóval csak éppen szinten tartotta ez se volt gond,de az új mint írtam többet enged itt.
Na,de indítás után rögtön beáll a kívánt érték,de a visszajelző csak azután alszik el miután egyszer,2000-es fordulat fölé pörgetem,alapjáratra visszaesve pedig előfordul,hogy újra világítani kezd,megmértem ilyenkor is amikor világít,ugyan úgy jó értéket mértem mint amikor már egy gázfröccs után elalszik.
Ezt miért csinálja?
Kontakt hiba nincs,kötöttem a vezetékét direktre és csokin keresztül is,új saruval,megnéztem minden csatlakozását semmi nem utal megnövekedett átmeneti ellenállásra,és mint írtam a töltés szuperül működik,amióta így van már mentem vagy 300km-t ha nem lenne valami jó az már kibukott volna.
Lehet,hogy egyszerűen ilyen?Végülis nem gond csak kiváncsi vagyok a miértjére.
Kicsit hosszúra sikerült,de minden körülményt ismertetni akartam,hogy ne vezesselek félre titeket.
Köszi előre is!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Dreamer írta:
sell írta:Hali, 86 körül váltottak H4-es foncsorra, mint a trabiknál is, előtte bilux volt. Szerintem azzal sem volt baj, a foncsor jól eltalált + még az üveg is ,nekem nem volt panaszom a világításra. Továbbgondolva, nem kellett bajlódni a műszerfal, visszajelzők, helyzetjelző ledesítésével, alapból -10watt volt. Mondjuk annó volt H4-esben 35/35W-os is. Mostanában kerestem, de nem sikerült beszerezni.
a 35/35W-os "H4"-es az HS1-ként keresendő. Csak látszatra olyan mint a H4.
Miben különböznek? A teljesítményen kívül.

Ma volt dolgom "vadkerten" beugrottam a mofához, és rácsodálkozva (részemről) a kérdésemre , hogy H4-es 35/35-ös izzó van-e, a vàlasz: mennyi kell. Behúztam magam a csőbe, vettem egyet. Nem egész 900 foritért. Kipróbáltam, egész jó kompromisszum a vàrosi világításal való tötymörgéshez. Lak.teren kívül azért nem nappali fényt csinál, de visszafogott tempóval alkalomszerű használatra megfelel.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Az enyém meg 1985.3 havi és nem H4 volt....
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , mielőtt még valaki félre értene a CEZETRŐL írtam a nega tapasztalatokat ,1985 jan. gyártású az én ETZ-m és már akkor H4 volt rajta de az azért hozzáfűzném hogy a Cezeten le lehetett olvasni a műszereket amit a ETZ-kről nem igen lehet elmondani de mivel éjjel műtött szemeim miatt nem motorozok ilyen ledesités meg sem fordult a fejembe üdv. juragy
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sell írta:Hali, 86 körül váltottak H4-es foncsorra, mint a trabiknál is, előtte bilux volt. Szerintem azzal sem volt baj, a foncsor jól eltalált + még az üveg is ,nekem nem volt panaszom a világításra. Továbbgondolva, nem kellett bajlódni a műszerfal, visszajelzők, helyzetjelző ledesítésével, alapból -10watt volt. Mondjuk annó volt H4-esben 35/35W-os is. Mostanában kerestem, de nem sikerült beszerezni.
a 35/35W-os "H4"-es az HS1-ként keresendő. Csak látszatra olyan mint a H4.
Dreamer
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, 86 körül váltottak H4-es foncsorra, mint a trabiknál is, előtte bilux volt. Szerintem azzal sem volt baj, a foncsor jól eltalált + még az üveg is ,nekem nem volt panaszom a világításra. Továbbgondolva, nem kellett bajlódni a műszerfal, visszajelzők, helyzetjelző ledesítésével, alapból -10watt volt. Mondjuk annó volt H4-esben 35/35W-os is. Mostanában kerestem, de nem sikerült beszerezni.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok ethancole motorja is H4 és 12 volt de nem vonom kétségbe hogy eleinte volt bilux izóva is emlékszem a cezetem is ilyen volt 30/ 35w éjjel nem volt tanácsos motorozni vele ennek ellenére volt hogy éjjel le motoroztam a Magyartenger discóba amgk föl nem gyújtották ooo de régen volt de e már nem is ide tartozik üdv. juragy
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bambi »

Patrik írta:Nem. A 125-ös Etz-t később kezdték el gyártani ha jól tudom mint a 250-est és ha az első perctől 12V-os akkor a 125-ös is az.(visszafele nem fejlődtek).
Meg ha jól tudom már a /1-esek is 12V-os rendszerűek az meg még hamarabb volt ugyebár.
Ha meg nincs igazam,akkor is igazam van! :D
/1-es csak 6voltos volt.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bambi »

aronpfabian írta:
jura györgy írta:sziasztok, tudomásom szerint az összes ETZ típus 12 voltos , mindegyiken H4 az első lámpa , az összes sarú csupasz és ha úgy gondolod hogy a szóban forgó saru nem teszi a dolgát érdemes inkább cserélni, szigetelő szalaggal nem oldódik meg a problémád, csak el odázod mint ahogy már előttem is mondták. üdv. juragy
Nem volt a gyártás elején még 6V-os ETZ 125/150 is? Valami ilyesmi rémlik egy német oldalról. Viszont a kései modellfrissítés miatt lehet hogy a 12V-osokat már csak H4-gyel gyártották (erről nincs infom, csak spekulálok).

Az ETZ 250 12V-os rendszerű volt a gyártás kezdetétől, de eleinte még bajonettfoglalatos bilux fényszóróval, később váltottak H4-re.
A kis etz is mind 12v
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Nem. A 125-ös Etz-t később kezdték el gyártani ha jól tudom mint a 250-est és ha az első perctől 12V-os akkor a 125-ös is az.(visszafele nem fejlődtek).
Meg ha jól tudom már a /1-esek is 12V-os rendszerűek az meg még hamarabb volt ugyebár.
Ha meg nincs igazam,akkor is igazam van! :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

jura györgy írta:sziasztok, tudomásom szerint az összes ETZ típus 12 voltos , mindegyiken H4 az első lámpa , az összes sarú csupasz és ha úgy gondolod hogy a szóban forgó saru nem teszi a dolgát érdemes inkább cserélni, szigetelő szalaggal nem oldódik meg a problémád, csak el odázod mint ahogy már előttem is mondták. üdv. juragy
Nem volt a gyártás elején még 6V-os ETZ 125/150 is? Valami ilyesmi rémlik egy német oldalról. Viszont a kései modellfrissítés miatt lehet hogy a 12V-osokat már csak H4-gyel gyártották (erről nincs infom, csak spekulálok).

Az ETZ 250 12V-os rendszerű volt a gyártás kezdetétől, de eleinte még bajonettfoglalatos bilux fényszóróval, később váltottak H4-re.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

"mindegyiken H4 az első lámpa" Ő ez szerintem nem teljesen így van! Nem mind H4! :) Enyém sem az volt gyárilag! :)
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, tudomásom szerint az összes ETZ típus 12 voltos , mindegyiken H4 az első lámpa , az összes sarú csupasz és ha úgy gondolod hogy a szóban forgó saru nem teszi a dolgát érdemes inkább cserélni, szigetelő szalaggal nem oldódik meg a problémád, csak el odázod mint ahogy már előttem is mondták. üdv. juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ethancole írta: nem találtam az akkun hány voltos lehet kivettem az első lámpát pedig nagy betűkkel rajta van ,hogy H4

Miiiii van? :?: :-k #-o
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Attól,hogy nincs a saru szigetelve,még nem szabad zárlatnak lennie,mert nem kéne összeérnie,a szigetelő szalaggal csak elodáztad a problémát,de nem oldottad meg,szánd rá az időt inkább és nézd át az elektronikát tüzetesen,egyszer kell normálisan megcsinálni!
Ilyen "javítást" az ember legfeljebb az út szélén csinál. [-X
Ne vedd rossz néven,jó tanácsnak szántam,ebbe szinte mindenki beleszalad az elején,hogy egy jelentkező problémát megold úgy ahogy aztán meg jön a többi sorba és csak kínlódik,tanulj más kárán ahogy az okos ember szokta! :wink:
Jó szerelgetést és végül jó motorozást!
ethancole
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.08.04. 21:39

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ethancole »

Kössz a tippeket. Miután végig gondoltam az elmúlt napok eseményeit rájöttem ,hogy mivel nem találtam az akkun hány voltos lehet kivettem az első lámpát pedig nagy betűkkel rajta van ,hogy H4. Kipókhálóztam a kotlikot de elsőre fel sem tűnt a helyzetjelző foglalat szigetelés mentes kábelvég sarui. Másodszorra már azonnal kiszúrtam ,szig-szallag és megint működik. Végül is áltában "rontottam el". Azért köszi mindenkinek a jó szándékú segítséget. =D>
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

A műanyag kilágyul és a végei nem érintkeznek, szerezz porcelánt ugyanolyan áramerősséggel.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

ethancole írta:Üdv mindenkinek. Megvettem életem első etz125-ösét ,még a jogsim csak meg igényeltem a vas már a garázsban. Tisztítgatom indítgatom ,eredet vizsgára is mással vitettem erre ma járó motornál felkapcsolom a lámpát és meg áll. Másodszor és harmadszor is. Irányjelző fénykürt van más nincs. Két biztosítéknak el olvadt a műanyagja úgy hogy inkább befejeztem a kísérletezést. Mi történhetett vele áltában?
Elromlott!

Szerintem nem álló helyzetben romlott el.
Akku feltöltése, csatlakozások tisztítása (kifejezetten a test vezetékek), biztosíték aljzat tisztítása, biztosítékok pótlása (2A-16A-16A-4A).

Ezek után újrapróba.
Dreamer
ethancole
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.08.04. 21:39

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ethancole »

Üdv mindenkinek. Megvettem életem első etz125-ösét ,még a jogsim csak meg igényeltem a vas már a garázsban. Tisztítgatom indítgatom ,eredet vizsgára is mással vitettem erre ma járó motornál felkapcsolom a lámpát és meg áll. Másodszor és harmadszor is. Irányjelző fénykürt van más nincs. Két biztosítéknak el olvadt a műanyagja úgy hogy inkább befejeztem a kísérletezést. Mi történhetett vele áltában?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

refraction írta: érdemes lenne visszatenni inkább azt?
Csak ha kiegészíted diódával. Akkor örökös, és oda állítod vele a töltést, ahova akarod.
Zsolt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2014.09.12. 09:02
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zsolt »

Orulok hogy ismet toltesgond van teriteken, atvitt ertlemben.
Hasonlo problemaval kuzdok, nyalazom a blog oldalakat.
Valahol azt olvastam hogy egy 2 Amperos biztositek van DF en fesszabalyzo es alloresz kozott, ennek mi a valosag alapja?
Enyemen 3db 8Amperos van es 1 16Amperos, ez igy jo?
Etz 251
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zsolt 2014.09.30. 19:27-kor.
Avatar
refraction
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
MZ-d típusa: mz ts 125
Tartózkodási hely: Cegléd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: refraction »

gesszti írta:A teljesen új feszszabályzó nem azt jelenti, hogy be is van állítva.

Korábban írtam ide egy leírást, hogy hogyan tudod a dinamót tesztelni, és hogy a feszszabot hogyan tudod beállítani. Azt keresd meg, és menj végig rajta.
Nos, megcsináltam a tesztet (Szabi féle-szabályzó): a akksi pozitívot adtam a DF-re, járó motornál, alapjárat felett pörgetve: emelkedett feszültség, 8, 5 V-ra is felment, elaludt a töltésvisszajelző is (ki volt égve egyébként korábban). A töltés viszont nem maradt meg.

Feltettem az új kisiparit, lett töltés. (világítás nélkül, alapjárat felett tartva, 7,4 -re állt be), nagy izgalmamban világítással már nem néztem meg, ](*,) majd legközelebb.
(A kisipari fedelét leszedve én úgy látom, hogy azon semmilyen beállítás nem lehetséges)

Hát ennyi.....

ja még valami: sikerült hozzájutnom 2 eredeti feszültségszabályzóhoz (ajándékba kaptam a króm oldalcsomagtartók mellé :)
érdemes lenne visszatenni inkább azt?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

A teljesen új feszszabályzó nem azt jelenti, hogy be is van állítva.

Korábban írtam ide egy leírást, hogy hogyan tudod a dinamót tesztelni, és hogy a feszszabot hogyan tudod beállítani. Azt keresd meg, és menj végig rajta.
Avatar
refraction
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
MZ-d típusa: mz ts 125
Tartózkodási hely: Cegléd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: refraction »

Üdv! Akkor ezúttal már ide írom, mert téma szerint idetartozik :)

köszöntem gesszti-nek az alábbi tippet, meg is fogom csinálni, (és beszámolok majd róla!) csak még megvártam amíg megjön a teljesen szűz új feszültségszabályzóm. Feltettem, persze semmi változás, továbbra sincs töltés.
közben az jutott eszembe, (bocs, ha írtó nagy baromság):

önmagában az, hogy ki van égve a töltésvisszajelző lámpa, okozhatja hogy nem kezd el tölteni a gép?

"Szereld le az ellenállást, csavarjait tedd vissza. Indítsd el a motort, kicsit alapjárat felett pörgesd. Ha ekkor világít még a visszajelződ, és nincs töltésed, akkor egy pillanatra adj akksi pozitívot a df-re. Ha a dinamód jó, akkor el kell aludni a töltésvisszajelzőnek, és emelkedni kell a feszültségnek. Ha megmarad a töltésed a vezeték levétele után, akkor jó eséllyel rossz a feszszabályzód. (vagy rosszul van beállítva) Ha nem marad meg a töltésed, akkor is. Tegyél rá egymásik motoron kipróbáltan működő feszszabot, és próbáld ki azzal.
Ha valami füstöl, akkor rossz helyre érintetted a vezetéket, térdre, imára.
Annak is nézz utána, hogy a töltésvisszajelződ miért nem világít. A forgórészen keresztül testelődik, és segít a dinamó felgerjedésében induláskor. (van, aki szerint nem, de szerintem igen)"
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

A lámpafejet levettem szétnéztem benne,1 sarut le is cseréltem de nem lett volna szükséges... a kapcsolót még szétszedhetem de nem gyanítom h akármi is baj legyen ott.De egy próbát megér hátha most már éjszaka is lehet vele menni :D
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

A kapcsoló körül kutakodjál, a lámpafejben is nézzél körül, lehet valahol kidörzsölődött a vezeték. Első nekifutásra iktasd ki a kapcsolót, vigyél direktbe áramot, ezután már okosabb leszel.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Üdv!
Olyan problémája van a 250 es etz-nek,hogy a világítás felkapcsolásakor kivágja az utolsó biztosítékot általában.Sima saurus biztosíték táblám van,1 éve lett cserélve nincs eloxidálódva minden fasza.Trafó új kis kondik megintcsak.(a régiekkel is ezt csinálta de mondom hátha ilyen problémám lesz h valami zárlatos és az bassza ki a biztosítékot) elektronikus feszabályzó van rajta a legdrágább. Volt egy idő amikor nem volt jó a világítás de lenn a gyújtásnál az alaplapon le volt csúszva egy saru és azért.
Gőzöm sincs mi baja van.Esetleg aki találkozott ilyen problémával vagy van tippje mi legyen a következő lépés az írjon.
Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moderator »

Ismételten felhívom a figyelmet az egymás iránti tisztelet megadására.
Kérem, hogy a nem megfelelő hangnem használatát és egymás minősítgetését mellőzzük!

(ha továbbra sem lesz változás, akkor drasztikusabb intézkedéseket kell hoznunk...)
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Thorwald írta: Van egy olyan dolog, hogy a mágneses tér teljes felépüléséhez idő kell. Minél nagyobb a fordulatszám, annál rövidebb erre az idő és van az a fordulatszám, ami felett már nem tud teljes mértékben felépülni a gerjesztő és gyújtótekercsben a teljes mágneses tér, így csökken a szikra teljesítménye. Ezt ügyes dolgokkal, elektronikával, jó minőségű trafóvassal ki lehet tolni, de egy sima Babetta gyújtás nem erre van kitalálva.
Ez így igaz, ha valóban nagy fordulatszámról (10000-es nagyságrend) beszélünk.
Amire a kérdés vonatkozott viszont csak a "berúgási" fordulat fölötti tartomány, Pl. 2-3000. Itt még nem fog jelentkezni a vas mágneses "tehetetlensége" ami az elektronikára jutó feszültség, a duplázás következtében, erősen növekszik.
Nem vagyok biztos benne, hogy nem üti át a tirisztort vagy a tároló kondít (250 V).
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Van egy olyan dolog, hogy a mágneses tér teljes felépüléséhez idő kell. Minél nagyobb a fordulatszám, annál rövidebb erre az idő és van az a fordulatszám, ami felett már nem tud teljes mértékben felépülni a gerjesztő és gyújtótekercsben a teljes mágneses tér, így csökken a szikra teljesítménye. Ezt ügyes dolgokkal, elektronikával, jó minőségű trafóvassal ki lehet tolni, de egy sima Babetta gyújtás nem erre van kitalálva.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta:...2uF/250V kondenzátor és 2 db UF4007 dióda kell, és meg oldható a dolog .
Kétszerezni kell, a gerjesztő tekercs feszültségét. ...
A megkétszerezett feszültség, nagyobb fordulaton, nem lesz kicsit sok az eredeti "doboz" alkatrészeinek (250 V)?
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Babetta gyújtás gond

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Sanya01 írta:Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy feltettem egy Babetta "fagy" gyújtást a 250/1-re, de sajnos alacsony fordulaton nincs szikra :(
Ebből eredendően nem tudom berúgni sem. Valaki elmondaná, hogy köthetem sorba a gyújtótekercseket? Vagy más megoldás erre?
Előre is köszönöm!
Szia.
2uF/250V kondenzátor és 2 db UF4007 dióda kell, és meg oldható a dolog .
Kétszerezni kell, a gerjesztő tekercs feszültségét.
Kép
A (valóban) tuningolt Simsonokon szokták erre cserélni a gyújtást, mert a gyári nagy-nehéz lendkerék 8000 rpm felett elrepedhet. Innen indulhatott a legenda hogy a Babetta gyújtása az milyen jó meg mekkora tuning (csak az maradt le hogy milyen esetben és miért az)...
Mert a lenkerék tömegének csökkentése, a legolcsóbb teljesítmény növelés. Lásd, például a robogó tuning gyújtásokat.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Thorwald írta:Megtolja ráugrik és hajrá, lehet terepezni.
Igen megtolja (úgy már elég a fordulat) és nem berúgja :D és hajrá!
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Terepmotorozásra átalakított MZ-ken szokták használni a Babi gyújtását. Oda nem kell lámpa, index, féklámpa, akku, stb. Megtolja ráugrik és hajrá, lehet terepezni.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A (valóban) tuningolt Simsonokon szokták erre cserélni a gyújtást, mert a gyári nagy-nehéz lendkerék 8000 rpm felett elrepedhet. Innen indulhatott a legenda hogy a Babetta gyújtása az milyen jó meg mekkora tuning (csak az maradt le hogy milyen esetben és miért az)...

Az akku nélküli használatot meg én nem igazán előnyként vagy fejlődésként élném meg.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

No, azért van a családban olyan babetta, amin egy 55W/12V h1 halogén virít... Tökkéletes! :-)


Más kérdés, hogy mikor bekapcsolod a világítást, 5 km/h-val lassul a száguldás. :-)
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Örülnek maguknak,hogy nem kell aksi,meg "jobban pörög",az már nem jut el az agyáig,hogy este hazafelé nekimegy a fának mert nem bírja el a világítást.
Ez a szedjünk ki mindent a kipufogóból,hogy ne "folycsa" kategóriájú tuning.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Értem, de még sem, legalább megnyugodtam. :)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

...mert szokták rá rakni. Ennyi. Aztán, hogy kinek, hogy válik be, az már mindegy. Csak addig jutnak sokan az olvasásban, hogy "a haver is ilyet rakott rá".
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Mondja már meg nekem valaki, miért kell Babetta gyújtásaz MZ-re? Nyílván van oka, különben minek is kinlódna vele?
Nem cikizek, tényleg nem tudom!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Arra figyelj, hogy vagy a gyertyában, vagy a pipában legyen zavarszűrő. Ha mindkettőben van, akkor túl sok energia veszik el. Én ennél egyel magasabb hőértékű gyertyával próbálkoznék. A hézagot mindenképp ellenőrizd, és üsd össze 0,6 mm-re.
Zsolt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2014.09.12. 09:02
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zsolt »

Koszonom az otleteket!
Szepen sorban vegignezek mindent ha megerkezik az uj gyertya!
Ezutan Bosch W4AC lessz a teszt alany.
Sajnos itt csak ezeket tudom gyorsan beszerezni.
Ha ez sem valik be importalok brisk-et.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 55 vendég