Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

allllli írta: Nekem precízen, pontosan volt beállíva minden a motoromon. Gyújtás, karburátor, vezetékek, saruk ápoltak, IFA fesszabályzó. A motoron 1200-1300 as volt az alapjárat. Lámpák nélkül is és az összes lámpával terhelve is. Tompított + fénykürt + féklámpa + egyik oldali indexek + helyzetjelző + visszajelzők. Semennyit nem ment lejjebb az alapjárat. A töltés 14,3 V. Megszakítós gyújtással és Hall jeladós gyújtással sem változott ez. Tehát még a megszakító sem befolyásolta.
Gondolom a vezetékek "tisztaságának", az 5 Ah-s akksi rendben létének, az új karburátornak és a pontos beállított, talán picit dúsra állított alapjárati keveréknek volt ez köszönhető.
Nekem 9Ah-ás új akkum van, amióta ez van bent, nekem sem esik teljes fogyasztásnál a fordulatszám, az 5Ah-ással kicsit esett. A töltésem kereken 14V.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ez a nem változik semmi, se feszkó, se alapjárat, nekem is fura. Ha egy generátor felgerjed, annak ellenállása van ( a forgatónyomatékkal szemben), ebben az esetben hacsak nincs automata alapjáratállító valamennyit visszaesik a ford.szám. Ha esetleg nem gerjed fel, nincs ellenállás, akkor viszont az akku kapacitásától függő mértékben a feszültség kezd esni. Ez a jelenség a müködésből fakad, ez nem hiba. Természetesen a motor, és,vagy az akku elhasználtságának előrehaladtával jelentősen nő az intenzitás.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

allllli írta:
Nekem precízen, pontosan volt beállíva minden a motoromon. Gyújtás, karburátor, vezetékek, saruk ápoltak, IFA fesszabályzó. A motoron 1200-1300 as volt az alapjárat. Lámpák nélkül is és az összes lámpával terhelve is. Tompított + fénykürt + féklámpa + egyik oldali indexek + helyzetjelző + visszajelzők. Semennyit nem ment lejjebb az alapjárat. A töltés 14,3 V. Megszakítós gyújtással és Hall jeladós gyújtással sem változott ez. Tehát még a megszakító sem befolyásolta.
Gondolom a vezetékek "tisztaságának", az 5 Ah-s akksi rendben létének, az új karburátornak és a pontos beállított, talán picit dúsra állított alapjárati keveréknek volt ez köszönhető.
Nagyon szeretnék egy ilyen motort élőben megmérni. Persze nem az én motorom az etalon, de szakmámból adódóan kicsit kétkedek, hogy alapjárat mellett tud teljes fogyasztásnak elegendő áramot termelni a generátor.
Azt el tudom képzelni, hogy egy teljesen feltöltött akku, rövid ideig ezt kiszolgálja, de hogy folyamatosan elegendő lenne, abban szkeptikus vagyok.
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez ilyen és sokfajtát próbáltam már nekem ez jött be a legjobban!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

ETZmanus írta:
ETZmanus írta:Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, hétvégén megnézek pár javasolt lehetőséget, és megírom, ha megvan a gond.
Nos ide írom, bár itt egy kicsit már OFF:
Megnéztem ismét a gyújtás felőli részt, és látványosan "lökdösi" a réz csúszógyűrű a szénkeféket. Nem volt lehetőség megmérni, de 1-2 mm-t biztos "üt" a gyűrű (és az előtte lévő lemez is).
Nem tudom, hogy fel lehet-e rosszul húzni a forgórészt a főtengelyre (mert korábban levettem szimmering csere miatt)?
Ha netalán a főtengely ütne (ekkor ezúton gratulálnék az eladómnak, aki elvileg a motorfelújítást végezte), akkor nem kellene feltűnnie más gondnak is menet közben? A főtengely csapágyak simán kibírnak ilyen méretű "görbeséget"?

És hogy egy kis ON is legyen :D:
NGK BP8HS gyertyát használtam eddig (illetve mint írtam korábban is), de valahogy nem volt egészséges a gyertyakép (sötétbarna, kis feketével). Most kipróbáltam a BRISK N15YC-t és szebben jár a motor, szebb a gyertyakép.
Nekem is ütött a forgórész vége. Ezért a megszakítóm is 340 fokos zárásszöggel dolgozott az előírt 140 helyett. Idegesített. Levettem a forgórészt. Alatta a főtengely vége el volt kalapálva. a szétkalapált részt reszelővel lereszeltem. Így már a forgórész normálisan fel tudott ülni a főtengely kúpos végére. Megszűnt az "ütése".
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

telectronic írta:
allllli írta:Szia, nem normális dolog, hogy alapjáraton bármilyen fogyasztót is rákapcsolva lentebb esik az alapjárat.
Szerintem pedig igen. Még az autóban is így van, ha bekapcsol a hűtőventilátor, vagy a hátsó ablak fűtést bekapcsolom lejjebb megy az alapjárat.
S hogy, MZ is legyen benne: nekem a 60W-os fényszóró izzót bekapcsolva hallhatóan lejjebb megy az alapjárat, nem tudom ilyen fordulatra mert nincs bekötve a fordszámmérőm.
Pedig új 1 hónapos 12V7A Varta akku van benne és az összes kábel rendesen karban van tartva.
Szóval az akku csak puffer mert a generátor adja a villanyt, és az a 60W-os lámpa igencsak majd a fele töltést elviszi ahhoz pedig energia kell, amit a motor állít elő ugyanolyan üzemanyag beáramlás mellett, így nem csoda, hogy lejjeb megy az alapjárat.
Szerintem az a nem normális ha nem megy lejjebb, mert ebben az esetben vagy magas az alapjárat, vagy rosszul van beállítva a fesszabályzó és ilyenkor főként az akku táplálja a fogyasztókat.
Mondjuk a fentieket mind viszonylag nagy fogyasztású berendezésekre írtam.
Nekem precízen, pontosan volt beállíva minden a motoromon. Gyújtás, karburátor, vezetékek, saruk ápoltak, IFA fesszabályzó. A motoron 1200-1300 as volt az alapjárat. Lámpák nélkül is és az összes lámpával terhelve is. Tompított + fénykürt + féklámpa + egyik oldali indexek + helyzetjelző + visszajelzők. Semennyit nem ment lejjebb az alapjárat. A töltés 14,3 V. Megszakítós gyújtással és Hall jeladós gyújtással sem változott ez. Tehát még a megszakító sem befolyásolta.
Gondolom a vezetékek "tisztaságának", az 5 Ah-s akksi rendben létének, az új karburátornak és a pontos beállított, talán picit dúsra állított alapjárati keveréknek volt ez köszönhető.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

moyos írta:
Thorwald írta:Tényleg nagyon jó fényű izzó, már a harmadik generációját használom (+50%, +90% és most a +110%-os).
Viszont azt tudni kell róla, hogy ez sokkal érzékenyebb izzó a hagyományosnál, mert túlfeszített a a magasabb fényintenzitás érdekében. Sokkal érzékenyebb a rázkódásra a túlfeszültségre, a feszültségingadozásra.

https://www.vilagitas.eu/osram_night_br ... limited_h4
Továbbá a fehér fénye miatt ködben és vizes úton sz@rabb a normál H4 izzónál.
Ugye az emberek mások, én is azt tapasztaltam mint a kolléga, hogy nedves, ködös, szutykos időben jobban kell skubiznom az útfelületeket (Osram Nightbreaker+-t használok)

Aki folyamatosan autózik ősszel, télen tavasszal annak érdemes egy sárgásabb fényűre cserélni erre az időszakra, megdöbbentő különbség! (pl. Osram Allseason) Azonban találkoztam már olyannal is, aki ennél a fényél tapasztalta, hogy kevésbé látja jól pl. az útburkolati jeleket.
Dreamer
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

hell írta:Micsoda szarabb mint a hagyományos!? Ugye ez csak vicc? Nekem 1000* jobb mint a hagyományos! Sokkal jobban látok vele...
Neked jobb. Örülök neki.

Ha kocsin van ködfény, és van kedved kísérletezni, majd próbáld ki:
- első ködlámpába teszel normális H1 izzót,
- emelt fényerejű osram/tungsram - vagy bármilyen fehér fényűt,
- sárgát - esetleg kadmiumsárgát.

Menj néhány km-t !este párában és/vagy ködben!. Azután pedig véleményezd, összehasonlítván őket.


/Árban nem a legjobb kísérlet, elismerem. Nekem már volt szerencsém mindegyikhez. Tapasztalatból írtam./

!! - merthogy nem a normál körülmények közötti használatáról írtam.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Micsoda szarabb mint a hagyományos!? Ugye ez csak vicc? Nekem 1000* jobb mint a hagyományos! Sokkal jobban látok vele...
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

Thorwald írta:Tényleg nagyon jó fényű izzó, már a harmadik generációját használom (+50%, +90% és most a +110%-os).
Viszont azt tudni kell róla, hogy ez sokkal érzékenyebb izzó a hagyományosnál, mert túlfeszített a a magasabb fényintenzitás érdekében. Sokkal érzékenyebb a rázkódásra a túlfeszültségre, a feszültségingadozásra.

https://www.vilagitas.eu/osram_night_br ... limited_h4
Továbbá a fehér fénye miatt ködben és vizes úton sz@rabb a normál H4 izzónál.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Tényleg nagyon jó fényű izzó, már a harmadik generációját használom (+50%, +90% és most a +110%-os).
Viszont azt tudni kell róla, hogy ez sokkal érzékenyebb izzó a hagyományosnál, mert túlfeszített a a magasabb fényintenzitás érdekében. Sokkal érzékenyebb a rázkódásra a túlfeszültségre, a feszültségingadozásra.

https://www.vilagitas.eu/osram_night_br ... limited_h4
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez van a kocsinkban tanusíthatom atom! :D Közel 1 éve lesz benne eddig, kíváncsi leszek meddig fogja birni... Osram H4 Night Breaker Unlimited
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: telectronic »

djtoma írta:Szerintetek mi lehet a probléma.2 éven belül a negyedik aksimat veszem a motorba....
Megmértük műszerrel a motor töltését 6; 6,5; 7 Volt
Kevés a töltés...
7.2 V lenne az ideális. Honnan tudod, hogy tölt ? Mikor kapcsol be a fesszabályzó ?
Amikor bekapcsol onnantól van töltés, addig az akkuról megy minden és persze, hogy hamar tönkre megy.
Én 2 db műszerrel szoktam mérni, az egyik az akkun, a másik a dinamó vagy generátorról jövő feszültség.
Így látszik az is, hogy mikor kapcsol be vagy ki a szabályzó. S ha szükséges utána lehet állítani.

Kép

De igazából analóg műszerrel lehet pontosan töltést mérni.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Sörtank írta:Sziasztok.
Etz 150-be előre milyen izzót ajánlotok? A mostani hagyományos (sárgán ég), de nem vagyok vele megelégedve. Múltkor láttam egy Mz-t ami fehérebben és sokkal messzebb elvilágított egyenes úton sima tompítottal.
Szia

OSRAM nightbraker

https://www.dt-xenon.hu/halogen_izzok_1 ... oCl2fw_wcB

Brutálisan jó! Csak fontos, hogy egy állandó szinten legyen a töltésed és ne nagyon menjen fel 14-14,2V fölé, mert azt nem szereti.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: telectronic »

allllli írta:Szia, nem normális dolog, hogy alapjáraton bármilyen fogyasztót is rákapcsolva lentebb esik az alapjárat.
Szerintem pedig igen. Még az autóban is így van, ha bekapcsol a hűtőventilátor, vagy a hátsó ablak fűtést bekapcsolom lejjebb megy az alapjárat.
S hogy, MZ is legyen benne: nekem a 60W-os fényszóró izzót bekapcsolva hallhatóan lejjebb megy az alapjárat, nem tudom ilyen fordulatra mert nincs bekötve a fordszámmérőm.
Pedig új 1 hónapos 12V7A Varta akku van benne és az összes kábel rendesen karban van tartva.
Szóval az akku csak puffer mert a generátor adja a villanyt, és az a 60W-os lámpa igencsak majd a fele töltést elviszi ahhoz pedig energia kell, amit a motor állít elő ugyanolyan üzemanyag beáramlás mellett, így nem csoda, hogy lejjeb megy az alapjárat.
Szerintem az a nem normális ha nem megy lejjebb, mert ebben az esetben vagy magas az alapjárat, vagy rosszul van beállítva a fesszabályzó és ilyenkor főként az akku táplálja a fogyasztókat.
Mondjuk a fentieket mind viszonylag nagy fogyasztású berendezésekre írtam.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: telectronic »

aronpfabian írta:Az index kitüntetett helyzetét nem értem igazán (mert akkor már mehetne a féklámpának, fényszórónak stb is saját biztosíték)... de végülis az az egyetlen ami nélkül részt lehet venni a forgalomban :)
Mert ott nem csak az izzót kell védeni hanem a villogtató relét is.
De próbáld ki, kösd direktbe az akkura a villogó relét és 2 másodperc alatt lesz egy füstbombád. (és egy rossz villogó reléd) :D
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Én vettem annó kecseméten a tescoban egy ring ultra xenon neveztű H4 izzót. Kb. 6-7 éve már biztosan. +60% volt a dobozra irva. A mai napig teszi a dolgát. Csak ott hibáztam nem vettem 2 akkor. Igaz drága volt akkor valami 4000Ft körül volt darabja, de roppant jól birja...
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Sörtank írta:NEm tudom viszont tudnátok típust írni milyet vegyek bele? Persze olyan kellene amit a rendőrbácsi is elfogad :)
4 ütemű Trabi, IFA , ezekben ilyenek vannak:)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Bármilyen 60/55W-os, amiben van E jel.

Emelt fényerejűt én nem ajánlok, mert nem bírják valami sokáig, és annyival nem is erősebbek mint a sima. Tungsram/Osram/GE-k közül válogatva nem nagyon fogsz csalódni.
Hideg/melegfehér kérdés meg ízlés kérdése. Előbbivel szerintem kontrasztosabb, a vetítési kép szépen határolt, viszont esőben szívás. Utóbbi foltként terít, természetesebb, és esőben is látni vele.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Sörtank írta:NEm tudom viszont tudnátok típust írni milyet vegyek bele? Persze olyan kellene amit a rendőrbácsi is elfogad :)
Ha H4 foglalatú a fényszóród, akkor H4 60W/55W.
Ha nem H4, akkor keress egy bontott H4-es foncsort és H4 60W/55W :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2014.11.27. 20:55-kor.
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

NEm tudom viszont tudnátok típust írni milyet vegyek bele? Persze olyan kellene amit a rendőrbácsi is elfogad :)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Sörtank írta:Sziasztok.
Etz 150-be előre milyen izzót ajánlotok? A mostani hagyományos (sárgán ég), de nem vagyok vele megelégedve. Múltkor láttam egy Mz-t ami fehérebben és sokkal messzebb elvilágított egyenes úton sima tompítottal.
Nem halogén foncsor volt neki berakva?
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Sziasztok.
Etz 150-be előre milyen izzót ajánlotok? A mostani hagyományos (sárgán ég), de nem vagyok vele megelégedve. Múltkor láttam egy Mz-t ami fehérebben és sokkal messzebb elvilágított egyenes úton sima tompítottal.
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

djtoma írta:Szerintetek mi lehet a probléma.2 éven belül a negyedik aksimat veszem a motorba.Valamiért mindig meghal az aksi.A mostani banner 6 V-oltos,most az a hiba hogy hiába műszerrel kimértem megvan az aksiba a 6 V-olt de mégis a motornak nincs gyujtás olyan mintha le lenne merülve pedig 6 V-olt megvan benne megmértem.Mi lehet a baj a motorommal?Minden hétvégén be van indítva pedig.Megmértük műszerrel a motor töltését 6; 6,5; 7 Volt
VMZ TS 125 motorom van
-Nekem az akkumlátorok gyilkolási problémáját a 35W-os halogén oldotta meg, és a fesszab. aprólékos tisztítása és beállítása.
-Az elektromos csatlakozók tisztán tartása, kontaktja létkérdés 6V-os dinamós rendszerben (én most rézpasztával is átkenem majd mindet, a saját gépemen)
-Gyanítom, hogy ma már a 6V-os akksik piaci részesedése a "bányában" található, ennek megfelelően is foglalkoznak a minőségével. Most nyáron történt, h vettem egy bannert és vittem vissza, mert hibás volt. Az előző 4 év után cellazárlatos lett.
-Amúgy, ha "újszerű" akksiban 6V van, akkor az merült. Nyugalmi állapotban több hónapig is, meg kell lennie 6,2-6,3V-nak.
-Jah és ne indítgasd, ha nem mész vele, mert nincs ideje visszatölteni a dinamónak. Venni kell egy rendes töltőt és 1-2 havonta 1 napra felrakni tölteni.
hirtelen ennyi..

https://www.youtube.com/watch?v=VtCPmS2eQgU
ez a videó jó lámpa nélkül és lámpával fordulatszám/ V érték
Ha túltölt az is kinyírja az akkut.
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: djtoma »

Szerintetek mi lehet a probléma.2 éven belül a negyedik aksimat veszem a motorba.Valamiért mindig meghal az aksi.A mostani banner 6 V-oltos,most az a hiba hogy hiába műszerrel kimértem megvan az aksiba a 6 V-olt de mégis a motornak nincs gyujtás olyan mintha le lenne merülve pedig 6 V-olt megvan benne megmértem.Mi lehet a baj a motorommal?Minden hétvégén be van indítva pedig.Megmértük műszerrel a motor töltését 6; 6,5; 7 Volt
VMZ TS 125 motorom van
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az index kitüntetett helyzetét nem értem igazán (mert akkor már mehetne a féklámpának, fényszórónak stb is saját biztosíték)... de végülis az az egyetlen ami nélkül részt lehet venni a forgalomban :)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ezzel biztosították, egy esetleges zárlat esetén ( index körében) a motor működéséhez szükségesebb többi elektomos eszköz zavartalan működését. Ne legyen egy kiegészítő berendezés ( index) hiba miatt teljes szakadás az elekromos rendszerben. Mondjuk, eléggé alulbiztosították a 4A-s biztivel, de mivel zárt kör (nincs más fogyasztó mellette) és nem folyamatos terhelés és az olvadó- biztosíték is nyújtható, éppen elég. Mondjuk rá " német precizitás" ;-)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Nézegetve a kapcsolási rajzokat, feltűnt hogy mind a 6V, mind a 12V rendszernél az akku +/- vezeték biztosítása mellett az indexnek van egy saját, külön 4A-es biztosítéka.

Ezt miért így oldották meg?
kiccsavo81
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiccsavo81 »

ETZmanus írta:
ETZmanus írta:Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, hétvégén megnézek pár javasolt lehetőséget, és megírom, ha megvan a gond.
Nos ide írom, bár itt egy kicsit már OFF:
Megnéztem ismét a gyújtás felőli részt, és látványosan "lökdösi" a réz csúszógyűrű a szénkeféket. Nem volt lehetőség megmérni, de 1-2 mm-t biztos "üt" a gyűrű (és az előtte lévő lemez is).
Nem tudom, hogy fel lehet-e rosszul húzni a forgórészt a főtengelyre (mert korábban levettem szimmering csere miatt)?
Ha netalán a főtengely ütne (ekkor ezúton gratulálnék az eladómnak, aki elvileg a motorfelújítást végezte), akkor nem kellene feltűnnie más gondnak is menet közben? A főtengely csapágyak simán kibírnak ilyen méretű "görbeséget"?

És hogy egy kis ON is legyen :D:
NGK BP8HS gyertyát használtam eddig (illetve mint írtam korábban is), de valahogy nem volt egészséges a gyertyakép (sötétbarna, kis feketével). Most kipróbáltam a BRISK N15YC-t és szebben jár a motor, szebb a gyertyakép.

Nekem is volt így sajnos, a főtengely sonkák elmozdultak egymáshoz képest és annyira ütött a forgórész is hogy a széngyűrűbe egy íven belemélyült a kefe egy részén meg nem ért hozzá. A hal jeladó szemmel láthatóan "táncolt" forgás közben. De ha neked rézgyűrűs a forgórészed akkor lehet hogy a rézgyűrű nem központos magán a forgórészen.
kiccsavo81
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiccsavo81 »

Nekem is volt így sajnos, a főtengely sonkák elmozdultak egymáshoz képest és annyira ütött a forgórész is hogy a széngyűrűbe egy íven belemélyült a kefe egy részén meg nem ért hozzá. A hal jeladó szemmel láthatóan "táncolt" forgás közben. De ha neked rézgyűrűs a forgórészed akkor lehet hogy a rézgyűrű nem központos magán a forgórészen.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok először azt nézném meg hogy van gerjesztés ? ehzt elég 1 próbalámpa
van lehetőség a feszültség szabályozónál a nyereg alatt és a generátornál is meg kell nézni ha van akkor 1 izzón keresztül adnék az akkumulátor pozitív sarkáról gerjesztést de ebbe az esetbe ajánlatos le kötni a gerjesztő vezetéket ha ebbe az esetbe már van töltésed akkor a szabályozó a ludas üdv . juragy
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali. Ha a lámpa és a vezeték is jó, és ráadott gyujtásnál nem világít első körben gerjesztő-áramkör szakadásra gondolnák, először ellenőrizném a keféket, csatlakozásokat. Ellenállásmérővel a forgórésztekercset. Szemrevételezéssel a csúszógyűrűt.
Szabó Peti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.11.23. 20:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: 2212 Csévharaszt

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szabó Peti »

Sziasztok. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van egy 250 es ETZ mocim és mostanában betegeskedik. Gyujtásra kapcsolok a töltés jelző lámpa nem világít, az égő a vezeték jó, ha beinditom a motort szépen jár, ahogy rákapcsolom a hejzetjelzőt, és a világítást gyengén világít a motor mint ha gyujtás gondja lenne durrogva megáll, ha lekapcsolom a lámpát megy tovább a motor. Az aksiról ha leveszem a vezetéket a moci megáll. Ha tud valaki segiteni hogy mi lehet a hiba megköszönöm. TEL: 06209322953 Nagyon köszönöm a tippeket nektek. A hiba egyenirányító csere és a hozzá tartozó test javítása volt és áthelyezése a test kötegnek ami az ülés alatt van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Szabó Peti 2014.12.05. 21:45-kor.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

ETZmanus írta:Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, hétvégén megnézek pár javasolt lehetőséget, és megírom, ha megvan a gond.
Nos ide írom, bár itt egy kicsit már OFF:
Megnéztem ismét a gyújtás felőli részt, és látványosan "lökdösi" a réz csúszógyűrű a szénkeféket. Nem volt lehetőség megmérni, de 1-2 mm-t biztos "üt" a gyűrű (és az előtte lévő lemez is).
Nem tudom, hogy fel lehet-e rosszul húzni a forgórészt a főtengelyre (mert korábban levettem szimmering csere miatt)?
Ha netalán a főtengely ütne (ekkor ezúton gratulálnék az eladómnak, aki elvileg a motorfelújítást végezte), akkor nem kellene feltűnnie más gondnak is menet közben? A főtengely csapágyak simán kibírnak ilyen méretű "görbeséget"?

És hogy egy kis ON is legyen :D:
NGK BP8HS gyertyát használtam eddig (illetve mint írtam korábban is), de valahogy nem volt egészséges a gyertyakép (sötétbarna, kis feketével). Most kipróbáltam a BRISK N15YC-t és szebben jár a motor, szebb a gyertyakép.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

jura györgy írta:sziasztok, NGK B8HS ( made in japan van a dobozra írva) , jó ez ETZ 250 -be? üdv. juragy
De jó ám!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nyáron jó. Jó páran ezt használjuk.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Én azt mondom jó,de majd a motorod megmondja a tutit!
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, NGK B8HS ( made in japan van a dobozra írva) , jó ez ETZ 250 -be? üdv. juragy
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, hétvégén megnézek pár javasolt lehetőséget, és megírom, ha megvan a gond.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ETZmanus írta:Sziasztok!

Akkor legyen egy kis generátoros-töltéses hibakeresés :D
Adott egy 9Ah-s jó akkuval rendelkező ETZ250.
Diódahíd: gyári
Fesszabályzó: Skoda gyári elektronikus
Forgórész : réz csúszógyűrűs
Főtengelycsapágy nem lóg.
Vezetékelés rendben.
Biztosítéktábla rendben (késes).

Tünet: Főként sörétben észrevehető, hogy a világítás (műszervilágítás is), illetve a visszajelző lámpák (pl üresjárat) járó motornál vibráló fényt ad, azaz minimálisan remeg a fényük (mintha nagyon-nagyon gyorsan ki-be kapcsolgatnám őket.) Csatlakozók ellenőrizve, semmi nem lötyög-lazult.
Hol kezdjem a hibakeresés és hogyan?
Két elméletem van:
1. Diódahíd egyik fázisra vonatkozó része tönkrement. Ezt hogy tudom kimérni?
2. Ugrál a szénkefe (eddig ezt nem csinálta, akkor most miért kezdte volna el?)
Esetleg más javaslat?
Nekem akkor észrevehető ha már kezd lemerülni az akksi,megyek vele 6-10km-t és eltűnik ez a jelenség.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

ETZmanus írta:Sziasztok!

Tünet: Főként sörétben észrevehető, hogy a világítás (műszervilágítás is), illetve a visszajelző lámpák (pl üresjárat) járó motornál vibráló fényt ad, azaz minimálisan remeg a fényük (mintha nagyon-nagyon gyorsan ki-be kapcsolgatnám őket.) Csatlakozók ellenőrizve, semmi nem lötyög-lazult.
Hol kezdjem a hibakeresés és hogyan?
Két elméletem van:
1. Diódahíd egyik fázisra vonatkozó része tönkrement. Ezt hogy tudom kimérni?
2. Ugrál a szénkefe (eddig ezt nem csinálta, akkor most miért kezdte volna el?)
Esetleg más javaslat?
Szia, nekem is csinálta ezt, de fordulaton is. Tudomásom szerint a mechanikus fesszabályzó miatt. Így "szabályozta" a feszültséget. Nem tudom, elektronikusnál mennyire kellene így lennie.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

ETZmanus írta:...
1. Diódahíd egyik fázisra vonatkozó része tönkrement. Ezt hogy tudom kimérni?
2. Ugrál a szénkefe (eddig ezt nem csinálta, akkor most miért kezdte volna el?)
Esetleg más javaslat?
1. Szerelési kézikönyvben le van írva pontosan (itt visszakeresve is megtalálható a letöltési hivatkozás)
2. Kopott?

a. Egy fázis forrasztása elengedett a csúszósaruk alatt. Ellenőrizd! Alattomos, páran tudnánk erről mesélni. Szinte nem is látszó hiba. Ez rendszerint töltés hibát is jelent.
b. Testelés valahol nem megfelelő laza csatlakozók miatt.
c. Egyéb helyen laza csatlakozó.
d. Rossz feszültségszabályzó.
e. Gyújtáskapcsoló hiba


Nem a valószínűségük szerinti sorrendben.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok!

Akkor legyen egy kis generátoros-töltéses hibakeresés :D
Adott egy 9Ah-s jó akkuval rendelkező ETZ250.
Diódahíd: gyári
Fesszabályzó: Skoda gyári elektronikus
Forgórész : réz csúszógyűrűs
Főtengelycsapágy nem lóg.
Vezetékelés rendben.
Biztosítéktábla rendben (késes).

Tünet: Főként sörétben észrevehető, hogy a világítás (műszervilágítás is), illetve a visszajelző lámpák (pl üresjárat) járó motornál vibráló fényt ad, azaz minimálisan remeg a fényük (mintha nagyon-nagyon gyorsan ki-be kapcsolgatnám őket.) Csatlakozók ellenőrizve, semmi nem lötyög-lazult.
Hol kezdjem a hibakeresés és hogyan?
Két elméletem van:
1. Diódahíd egyik fázisra vonatkozó része tönkrement. Ezt hogy tudom kimérni?
2. Ugrál a szénkefe (eddig ezt nem csinálta, akkor most miért kezdte volna el?)
Esetleg más javaslat?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Nem inkább 1,5 mm2 keresztmetszetű és 2,5 mm2 keresztmetszetű?
De ha boltban 1,5 ös kábelt kérsz, akkor máris hozzák neked.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

licsu írta:sziasztok.

Nagyon sok segítséget adtatok rajzok meg minden.Köszönöm

Pontosabban még az kellene nekem,hogy a kábelek milyen hogy hány eresek és milyen vastagok.

Kaptam egy képet itt hogy rajta van hány eresek de melyik milyen vastagnak kell leni az nincs.
Valaki kipótolná nekem nagyon megköszönöm.
Előre is köszönöm.

A hosszát megoldom. :lol:
De vannak átmérők, csak nem tudtad értelmezni a jelöléseket, ezzel semmi baj nincs, valahol el kell kezdeni. :smt001
Ahogy Zsakfos kapcsolási rajzain látszik

Kép

például csak az egyik részt kiemelve

Kép

pl az " rt1,5 ,, az 1,5mm vastag vezetéket jelent, az "rt2,5 ,, az 2,5mm vastagot és így tovább.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

licsu írta:sziasztok.

Nagyon sok segítséget adtatok rajzok meg minden.Köszönöm

Pontosabban még az kellene nekem,hogy a kábelek milyen hogy hány eresek és milyen vastagok.

Kaptam egy képet itt hogy rajta van hány eresek de melyik milyen vastagnak kell leni az nincs.
:lol:
Ennél többet mit akarsz?Az egyik rajzon ott vannak a kábelkorbácsok hogy melyik hány eres és hol van a motoron(még ha jó szemed van vagy kinagyitod,az is látszik milyen saru van a végein.)
A másik rajzon(kapcsolási) meg ott van hogy milyen átmérőjű kell a vezetékekből.
Aztán szépen kibogarászod a kapcsolási rajzból hogy melyik vezeték melyik kábelköteg része.
Mondjuk ehhez kell némi ismeret a kapcsolási rajz értelmezéséből.
Ha ez nem megy,akkor a vezetékelés sem biztos hogy összejön és ezt csupa jó szándékból mondom. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
licsu
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.03.30. 19:57
MZ-d típusa: ETZ-125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: licsu »

sziasztok.

Nagyon sok segítséget adtatok rajzok meg minden.Köszönöm

Pontosabban még az kellene nekem,hogy a kábelek milyen hogy hány eresek és milyen vastagok.

Kaptam egy képet itt hogy rajta van hány eresek de melyik milyen vastagnak kell leni az nincs.
Valaki kipótolná nekem nagyon megköszönöm.
Előre is köszönöm.

A hosszát megoldom. :lol:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kiszsebi írta:
zsakfos írta:...Pontos méreteket nem hiszem hogy kapsz bárkitől,...
Baki Máténak vannak pontos méretei.
Őt azért nem emlitettem,mert nem hinném hogy csak úgy megosztaná. :-k De ha igen,megköszönjük. =D>
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

zsakfos írta:...Pontos méreteket nem hiszem hogy kapsz bárkitől,...
Baki Máténak vannak pontos méretei.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

licsu írta:Sziasztok.
olyan kérdésem lenne,hogy tudna e valaki olyanba segíteni ,hogy Ts 125-ös etz-hez pontos vezetékeket leírni,hogy hány eres milyen keresztmetszetűek és milyen hosszúak kb.
Előre is köszönöm.
Az avatarodból itélve Etz-hez kell neked ugye?
Csemegézz.Pontos méreteket nem hiszem hogy kapsz bárkitől,hisz a legtöbben úgy csinálják a kábelezést gondolom(mert én igen)hogy egyszerűen fogják a mérőszalagot azt a motor mellett állva lemérik ráhagyással a kábelköteg méretét és utána amikor már a helyére lehet illeszteni akkor véglesitik.Vagy a régi kábelköteget kiszerelve másolják.


http://www.mz-etz-ersatzteile.de/WebRoo ... MZ_ETZ.jpg
http://www.ost2rad-ersatzteilkatalog.de ... -kabel.gif


Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég