Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
tivass
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.08.28. 05:23
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tivass »

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni!
A témában nem vagyok szaki sőt inkább suta, az a problémám, hogy nincs szikrám. pontosabban délután megpróbáltam beindítani az MZ TS-t de nem ment. Nem volt szikrám. Az aksi helyett 9v-os elemmel próbálkoztam, mert azt olvastam azzal is elindítható. gyertya ki takarít, vissza és semmi. Próbáltam betolni akkor se volt semmi. azután megint gyertya ki néztem van szikra, jó lesz, egy kicsi benzin a hengerbe gyertya vissza semmi. :-k utána kivettem megint a gyertyát és akkor már nem adott szikrát. Abszolút semmi reakció berugásra, megnéztem gyertya nélkül (ráfogtam a pipára), már nem is csípte meg az ujjam, szóval semmi. Mi lehet a probléma? fontos lenne hogy hétvégére beinduljon
Légyszi segítsetek, de laikus nyelven ha kérhetem.
Köszönöm :roll:
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

ez már az üzemanyaghoz tartozna de most utána néztem ki vetem a gyertyát locsog rajta az anyag meg takarítom törülgetem vissza teszem és elindul gázfröccs és le áll ki veszem a gyertyát újból és megint locsog rajta az anyag még mielőtt le engedem a stihles benzint azért megnézem a szívatóból nem eset-e ki a gumi betét csak ilyen fűtetlen garázsba nem sok kedvem van szerelgetni meglátásom szerint a stihl olaj lesz az oka mert amióta ezt használtam van ilyen gondom ja és majdnem elfelejtem amióta stihlezek olyan 3-4000 fordulatnál elég jól hallani detonációkat is üdv. juragy
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

hell írta:3 évig használtam az gépem Stihl olajjal és a világon semmi baja nem volt tőle!
Elhiszem, hogy igazad van, amit írtam azt hallottam. Tapasztalatom fordított volt STIHL gépbe MOL-os olaj nem működik.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

3 évig használtam az gépem Stihl olajjal és a világon semmi baja nem volt tőle!
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

jura györgy írta:sziasztok ,most már végleg tanácstalan vagyok megdöglött az NGK is kezdem azt hinni hogy valami más gond is lesz csak az a furcsa hogy teszek bele 1 ujjat mindjárt jó mit kéne át nézegetni szerintetek? én azóta kínlódok amióta használtam stihl olajat lehet hogy itt van elásva a kutya? üdv. juragy
Szia Gyuri ! A STIHL olaj kizárólag a nagyfordulatú motorokhoz való és állítólag az alacsony fordulatúakhoz, mint az MZ is kifejezetten káros. Az oka pedig, hogy a keverékből nem úgy csapódik ki az olaj mint a tizenezres fordulatnál, ezért sem a kenés, sem az égés nem lesz jó. Ezt valamikor hallottam, elhittem és betartom. Saját tapasztalatom csak annyi, hogy a láncfűrészbe tettem egyszer kényszerből MOL-os 2T olajat, tüsszögött, durrogott, de nem akart felpörögni. Üdv.: Tóni
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok ,most már végleg tanácstalan vagyok megdöglött az NGK is kezdem azt hinni hogy valami más gond is lesz csak az a furcsa hogy teszek bele 1 ujjat mindjárt jó mit kéne át nézegetni szerintetek? én azóta kínlódok amióta használtam stihl olajat lehet hogy itt van elásva a kutya? üdv. juragy
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv!
Elkezdtem csinálni Ts 125 re babetta gyújtást.
közdarab alaplap kész. De a lendkerékbe hogyan kell beletenni az Mz kúpját mert ha esztergálom akkor beleér a szimering házba sztm kell hozzá egy ilyen persely vagy, hogyan lehetne megcsinálni valaki csinált már ilyet?
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Köszi!
Várom a tapasztalataidat,már túl vagyunk a tél közepén,előbb utóbb tavasz lesz és jöhet majd a tartós teszt. :!:
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

Patrik írta:Attila!
Nagyon megköszönném ha a beépítést követő tesztekről,próbautakról leírnád ide a tapasztalataidat,kíváncsi vagyok erre a gyújtásra,ha pozitívak lesznek az élményeid vele kapcsolatban lehet,hogy rászánom magam én is.
Köszi előre is!
Üdv:Patrik
Üdv, akik már beépítették azt mondják, hogy sokkal jobb lett a motor,jobban húz, erősebb, nagyobb fordulaton is 100% ban van szikra, könnyebben is indul.De amint lesz saját tapasztalat leírom.További minden jót.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Attila!
Nagyon megköszönném ha a beépítést követő tesztekről,próbautakról leírnád ide a tapasztalataidat,kíváncsi vagyok erre a gyújtásra,ha pozitívak lesznek az élményeid vele kapcsolatban lehet,hogy rászánom magam én is.
Köszi előre is!
Üdv:Patrik
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

sunbim írta:A jobb oldali saru a pozitív betáp, bal saru megy a trafóra a rögzítő csavaroknál kapja a testet. Ugyan az a bekötése mint az ETZ-hez való!
R
Hozd majd be a műhelybe, ránézek.

Csáo; Kírcsi :smt039
RENDICSEK.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A jobb oldali saru a pozitív betáp, bal saru megy a trafóra a rögzítő csavaroknál kapja a testet. Ugyan az a bekötése mint az ETZ-hez való!
R
Hozd majd be a műhelybe, ránézek.

Csáo; Kírcsi :smt039

u.i.:
Kép

Itt az egységcsomag alatt ott a papír a bekötésről. Azért egy ránézést megér!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2015.01.24. 23:04-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=5211
Üdv ezt az elektronikát szeretném beépíteni a 250/1 TS-be, az volna a kérdésem, hogy melyik sarura melyik vezeték megy. Használtan vettem és nincs hozzá bekötési rajz. A segítséget előre is köszönöm.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

laz07 írta:
Szerkalok egyet aztan meglatjuk mit csinal.. koszi az infot
Ha nem az a baj,akkor legfeljebb lesz egy tartalék trafód :)
Az úgysem árt ha van.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
laz07
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.01.22. 00:30
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: laz07 »

zsakfos írta:
laz07 írta:Udv mindenkinek!
A gondom a kovetkezo: mz ts 125 tokeletesen mukodott mig nem kapott uj dugattyut azota nem indul uzemanyagot kap. gyertya uj. szikra van karburator csillog villog kivul belul aksi jo de az istenert sem akar beroffeni neha a szazezredik rugasnal durran egyet a kipufogo de semmi mas. Elektromos dologra gyanakszom mert ha pici uzemanyagot ontok a hengerbe akkor sem roffen... kezdek megorulni ](*,)
segitseget tanacsot elolre is koszonom
Nekem valamiért a durranásról mindig a rossz trafó jut eszembe :)
Ha van tartalék trafód,próbáld meg azzal.
Az amúgy is szeret olyan hibát is produkálni hogy kivett gyertyánál van szikra,becsavart gyertyánál már nincs.
Szerkalok egyet aztan meglatjuk mit csinal.. koszi az infot
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

zsakfos írta:Az a lámpatest 2 csavaros nem 3. Valamit elnéztél :)
Aha. Most jobban rásasolva alul egy szegecset :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

laz07 írta:Udv mindenkinek!
A gondom a kovetkezo: mz ts 125 tokeletesen mukodott mig nem kapott uj dugattyut azota nem indul uzemanyagot kap. gyertya uj. szikra van karburator csillog villog kivul belul aksi jo de az istenert sem akar beroffeni neha a szazezredik rugasnal durran egyet a kipufogo de semmi mas. Elektromos dologra gyanakszom mert ha pici uzemanyagot ontok a hengerbe akkor sem roffen... kezdek megorulni ](*,)
segitseget tanacsot elolre is koszonom
Nekem valamiért a durranásról mindig a rossz trafó jut eszembe :)
Ha van tartalék trafód,próbáld meg azzal.
Az amúgy is szeret olyan hibát is produkálni hogy kivett gyertyánál van szikra,becsavart gyertyánál már nincs.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
laz07
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.01.22. 00:30
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: laz07 »

Udv mindenkinek!
A gondom a kovetkezo: mz ts 125 tokeletesen mukodott mig nem kapott uj dugattyut azota nem indul uzemanyagot kap. gyertya uj. szikra van karburator csillog villog kivul belul aksi jo de az istenert sem akar beroffeni neha a szazezredik rugasnal durran egyet a kipufogo de semmi mas. Elektromos dologra gyanakszom mert ha pici uzemanyagot ontok a hengerbe akkor sem roffen... kezdek megorulni ](*,)
segitseget tanacsot elolre is koszonom
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Az a lámpatest 2 csavaros nem 3. Valamit elnéztél :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

zsakfos írta:
moyos írta: A rendszámvilágítás nem a búrából intéződik? Valahogy így:
http://www.mofaker.hu/termek/Hatsolampa ... on__104930
Nem.A 2 csavaros Ts lámpáknál a lámpatestben van a fehér műanyag.Amit te linkeltél az meg a 3 csavaros Etz lámpabúra.
Ezen a képen jobban látszik:

Kép
Aha. Okultam én is.
Azért linkoltam azt, mert a képen a lámpatest is 3csavaros ahogyan néztem.
Mind1, mert én a trophyhoz konyítok inkább. Az még "olyanabb" mint amit linkeltél. (Ott a búra a fémházban van, és annak síkjából nem is áll ki.)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

moyos írta: A rendszámvilágítás nem a búrából intéződik? Valahogy így:
http://www.mofaker.hu/termek/Hatsolampa ... on__104930
Nem.A 2 csavaros Ts lámpáknál a lámpatestben van a fehér műanyag.Amit te linkeltél az meg a 3 csavaros Etz lámpabúra.
Ezen a képen jobban látszik:

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

bugyi63 írta:Üdv!
Valaki tudna egy webshopot, vagy esetleg boltot, ahol lehet kapni az alábbi linken található lámpát rendszámvilágító ablakkal együtt? Ugyanis ezen nincs.
Kép
http://e-motorparts.addel.hu/39021-uj-t ... s202996twn
A rendszámvilágítás nem a búrából intéződik? Valahogy így:
http://www.mofaker.hu/termek/Hatsolampa ... on__104930
bugyi63
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Fülöpszállás

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bugyi63 »

Üdv!
Valaki tudna egy webshopot, vagy esetleg boltot, ahol lehet kapni az alábbi linken található lámpát rendszámvilágító ablakkal együtt? Ugyanis ezen nincs.
Kép
http://e-motorparts.addel.hu/39021-uj-t ... s202996twn
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

sunbim írta:Az etz generátor állórész tekercsei testfüggetlenek! Ha valamelyik fázis és test között átvezetés van, akkor ott elég nagy gáz van. Testzárlat.
A mérésnél a három fekete fázis kábelt,sarut, húzd le! És úgy mérj tekercs ellenállásokat, a három apa saru között, egyformának kell lenniük kb. +-10%. A műszert bármilyen polaritással rákapcsolhatod.
Teljes mértékben igazad van, hogy testfüggetlen ( testtől elszigetelt ) és egyforma értékű kell, hogy legyen. Egy esetleges dióda, vagy szigetelési hiba felderítése miatt javasoltam az én módszerem szerinti mérést.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Az etz generátor állórész tekercsei testfüggetlenek! Ha valamelyik fázis és test között átvezetés van, akkor ott elég nagy gáz van. Testzárlat.
A mérésnél a három fekete fázis kábelt,sarut, húzd le! És úgy mérj tekercs ellenállásokat, a három apa saru között, egyformának kell lenniük kb. +-10%. A műszert bármilyen polaritással rákapcsolhatod.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Dreamer írta:
noliverp2 írta:Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy nem-e tudná nekem megmondani valaki hogy a Etz 125 generátorjának a fáziskivezetésein a testhez mérve mekkora feszültségnek kéne esni? Jelenleg esik 7,5-8 fordulatszámtól függően és nem tudom hogy ez elég-e... mert a töltés meg csak 12,5-13 volt,szóval mivel már mindent kimértem csak az maradt hogy a csúszógyűrűn veszik el a feszültség... cseréltem szénkeféket és nem vált be... a fesszabályzót kimértem és jól is szabályozza a gerjesztést,a diódahíd jó és a tekercsek is megfelelőek... nem zárlatosak és a fázisonkénti ellenállás 0,5 ohm a gerjesztőtekercsé pedig 5 ohm... köszi a válaszokat
Álló motornál mérj ellenállást a generátor váltó kivezetései és a test között. Minden mérésnél fordítsd is meg a műszer vezetékeit és ugyanazon a ponton mérjél még egyszer. Ez 3 X 2 db mérés, kíváncsi vagyok egyforma-e a 3 fázis.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
bulatko88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.01.08. 21:33
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Hernádnémeti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bulatko88 »

Sziasztok. 6V villogtatót szeretnék készíteni a kis TS-be csak egy kis problémába ütköztem. Az ezzel foglalkozó cikk nem írja a relé típusát. Nem igazán értek a relékhez ezért nem tudom eldönteni milyet kéne használnom. Tudnátok pár konkrét típust megnevezni? Köszi előre is.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, noliverp2 nem értem ezt a ,,feszültségnek kéne esni" kifejezést én nem testhez képest mérném a generátor kivezetéseit hanem a 3 kivezetés közt kel mérni ott 3 fázisú váltó áramnak kell lennie én ha gond van ezeket mindig próba lámpával elellenőrzöm ha valami gyanús, és az szent igaz hogy ez a feszülség függ a gerjesztéstől és fordulattól is várjuk a fejleményeket üdv. juragy
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

noliverp2 írta:Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy nem-e tudná nekem megmondani valaki hogy a Etz 125 generátorjának a fáziskivezetésein a testhez mérve mekkora feszültségnek kéne esni? Jelenleg esik 7,5-8 fordulatszámtól függően és nem tudom hogy ez elég-e... mert a töltés meg csak 12,5-13 volt,szóval mivel már mindent kimértem csak az maradt hogy a csúszógyűrűn veszik el a feszültség... cseréltem szénkeféket és nem vált be... a fesszabályzót kimértem és jól is szabályozza a gerjesztést,a diódahíd jó és a tekercsek is megfelelőek... nem zárlatosak és a fázisonkénti ellenállás 0,5 ohm a gerjesztőtekercsé pedig 5 ohm... köszi a válaszokat
Lehet rosszul gondolom, de a feszültség függ majd a gerjesztéstől.
Dreamer
noliverp2
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.01.18. 13:53
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: noliverp2 »

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy nem-e tudná nekem megmondani valaki hogy a Etz 125 generátorjának a fáziskivezetésein a testhez mérve mekkora feszültségnek kéne esni? Jelenleg esik 7,5-8 fordulatszámtól függően és nem tudom hogy ez elég-e... mert a töltés meg csak 12,5-13 volt,szóval mivel már mindent kimértem csak az maradt hogy a csúszógyűrűn veszik el a feszültség... cseréltem szénkeféket és nem vált be... a fesszabályzót kimértem és jól is szabályozza a gerjesztést,a diódahíd jó és a tekercsek is megfelelőek... nem zárlatosak és a fázisonkénti ellenállás 0,5 ohm a gerjesztőtekercsé pedig 5 ohm... köszi a válaszokat
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gombaur írta:Köszi a válaszokat!
Lehet meglepem a kicsikét egy ilyennel, az ünnepek alatt kicseréltem a csapágyakat, szimeringeket illetve a váltót egy kevesebbet futottra.
A szezonra tip-top gépet akarok csinálni. :)
De ismerős a helyzet... :D Tavaly decemberben és januárban én is eljátszottam ugyanezt :) De sikerült végülis.
Gombaur
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.09.21. 21:32
MZ-d típusa: Yamaha XJ600
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gombaur »

Köszi a válaszokat!
Lehet meglepem a kicsikét egy ilyennel, az ünnepek alatt kicseréltem a csapágyakat, szimeringeket illetve a váltót egy kevesebbet futottra.
A szezonra tip-top gépet akarok csinálni. :)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Gombaur írta:Üdv!

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=5211

Ezzel az alkatrésszel próbálkozott már valaki?
Mik a tapasztalatok?

Gondolkoztam rajta, talán egyszerűbbé teszi az életet kicsit, de ahhoz túl drága, hogy vaktába megvegyem.

Köszi!

Nekem a kis ETZ-m most ezzel megy, jó a cucc! Nagyon egyszerű a felszerelése, nekem is sikerült, sőt a gyújtás-beállítása is, oly annyira, hogy Bambi mester is megdicsért! Nyugodtan megveheted 6 V-os kivitelben is. A leírás is jó, gondot nem jelent a beszerelése.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gombaur írta:Üdv!

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=5211

Ezzel az alkatrésszel próbálkozott már valaki?
Mik a tapasztalatok?

Gondolkoztam rajta, talán egyszerűbbé teszi az életet kicsit, de ahhoz túl drága, hogy vaktába megvegyem.

Köszi!
Etz-hez használják páran,eddig én jókat olvastam tőlük.Hogy a Ts-be hogy muzsikál azt nem tudom
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gombaur
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.09.21. 21:32
MZ-d típusa: Yamaha XJ600
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gombaur »

Üdv!

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=5211

Ezzel az alkatrésszel próbálkozott már valaki?
Mik a tapasztalatok?

Gondolkoztam rajta, talán egyszerűbbé teszi az életet kicsit, de ahhoz túl drága, hogy vaktába megvegyem.

Köszi!
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton »

Én úgy csináltam, hogy az út szélén is vissza tudjam alakítani megszakítósra. A bütyök rajtamaradt, a jeladót kell csak kicserélni megszakítóra meg a vezetéket áttenni a trafóra. Megszakító, imbuszkulcs, csavarhúzó, próbalámpa. Ha messzire megyek viszem magammal.
bulatko88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.01.08. 21:33
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Hernádnémeti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bulatko88 »

Örülök hogy másnak is van ilyen. A tiéd be van dobozolva? Szépen melegszik azt észrevettem, de mégis beleraktam egy OBO kötődobozba. Lehet nem kellett volna?
Azért döntöttem a kalapács vezérelt mellett mert így minden gyári marad. Kapcsolóval vissza tudok állni a gyári gyujtásra, így össze is tudom hasonlitani menet közbe a kettőt és két gyulám van egyszerre. Egy tartalék kalapács kell csak és gond nem érhet :)
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton »

A megszakító vezérelt tranzisztoros gyújtást én is megcsináltam, de nem éreztem határozottnak. A tranzisztorokon nagy feszültség esett, fűtöttek is rendesen. A fiók mélyén talált dolgokból terveztem sajátot. Ennek semmi hűtés nem kell, méretben is kisebb. A megszakító helyett is kapott optikai jeladót. Tökéletes.
Kép

Kép

Kép
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

bulatko88 írta:Sziasztok. A megszakító vezérelt elektronikus gyújtás
cikkben leírtak szerinti gyújtást megépítettem most a
napokban és sajnos nem működik. Másnak van ilyen a
motorjában használatba? Tuti működőképes a terv? Mert ha
igen akkor én hibáztam valahol és rá kell jönnöm hol. A 6
voltos változatról lenne szó. Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv! Nekem a kis Trophy-ba van, klubos cikk alapján épített (magam építettem) megszakító-vezérelt 6V gyújtás. Működik....már több éve.
bulatko88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.01.08. 21:33
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Hernádnémeti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bulatko88 »

Megvan a hiba :). A bc639 tranyó lábkiosztása hibás volt azon a netes oldalon ahol megnéztem. Nagyon pöpec a gyújtás. Köszönet a cikkért.
bulatko88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.01.08. 21:33
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Hernádnémeti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bulatko88 »

Sziasztok. A megszakító vezérelt elektronikus gyújtás
cikkben leírtak szerinti gyújtást megépítettem most a
napokban és sajnos nem működik. Másnak van ilyen a
motorjában használatba? Tuti működőképes a terv? Mert ha
igen akkor én hibáztam valahol és rá kell jönnöm hol. A 6
voltos változatról lenne szó. Válaszokat előre is köszönöm.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tri-Ton írta:
Szia Zsaki !
Hogy-hogy ilyen szelektíven hallassz ? ( akarom mondani, olvasol és válaszolsz :( )
Jogos a 2 pont.Bocsika [-o<
Mire válaszoltam volna,addigra Szabolcs bekérdezett és úgy gondoltam a neki adott válasszal megválaszoltam neked is s Hell-nek is.
De amúgy teljesen jogos.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

zsakfos írta:Nincs mit.
Azért maradt még tartalékban :D
Felbuzdultam és azokat is megpuceráltam.

Kép
Szia Zsaki !
Hogy-hogy ilyen szelektíven hallassz ? ( akarom mondani, olvasol és válaszolsz :( )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

zsakfos írta:
sub-ee írta: Ennyi tartalékba? Én még sohasem láttam rossz diódahidat, pedig már csináltam pár ETZ villamosságát és ez sohasem volt még rossz.

Üdv.:Sub-ee

Ebben maximalisan igazad van,de a háromból kettő most jött a saját részre vett Etz-ből és a donornak vásároltból.Egyet ugyebár eladtam,egy megy majd az Etz-be,úgyhogy már mindjárt csak 1 db marad tartalékba a 2 motorhoz,a /1-hez és az Etz-hez.Na ugye igy már nem is olyan sok :)
Volt egy idős "barátom" aki mindig azt mondta erre "figyelj gyerek a van-tól sosem kell félni." ;-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sub-ee írta: Ennyi tartalékba? Én még sohasem láttam rossz diódahidat, pedig már csináltam pár ETZ villamosságát és ez sohasem volt még rossz.

Üdv.:Sub-ee

Ebben maximalisan igazad van,de a háromból kettő most jött a saját részre vett Etz-ből és a donornak vásároltból.Egyet ugyebár eladtam,egy megy majd az Etz-be,úgyhogy már mindjárt csak 1 db marad tartalékba a 2 motorhoz,a /1-hez és az Etz-hez.Na ugye igy már nem is olyan sok :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:Nincs mit.
Azért maradt még tartalékban :D
Felbuzdultam és azokat is megpuceráltam.


Ennyi tartalékba? Én még sohasem láttam rossz diódahidat, pedig már csináltam pár ETZ villamosságát és ez sohasem volt még rossz.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Fejes Attila írta:http://olx.hu/hirdetes/mz-ts-125-elektr ... 8c1fe69b19
Üdv, az felől érdeklődnék, hogy ez az elektronika jó a 250/1-es Ts-hez ?
A válaszokat előre is köszönöm.
Igen!
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

http://olx.hu/hirdetes/mz-ts-125-elektr ... 8c1fe69b19
Üdv, az felől érdeklődnék, hogy ez az elektronika jó a 250/1-es Ts-hez ?
A válaszokat előre is köszönöm.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

jura györgy írta:sziasztok, amiről most írogatunk az a CSÚSZÓGYŰRŰ , ez a generátor része ,a KOMMUTÁTOR az a dinamó része, a különbség a 2 között hogy a generátornál a termelt áramot az álló részről kapjuk ( váltó áram) a dinamónál pedig a forgórészről( egyen áram) a generátornak jobb a hatásfoka viszont kell neki fordulat, a dinamó már kiesebb fordulatnál le adja a teljesítményt viszont gyengébb a hatásfoka , én jó pár éve már 3600 forintért tudtam venni csúszógyűrűt a celldömölki autós boltban üdv. juragy
BUÉK mindenkinek!

Bocsi, de nem teljesen igaz. A generátor már alapjárati fordulat környékén megtermeli az autó, vagy motor működéséhez szükséges áramot, míg a dinamóról ez nem mondható el, éppen neki van szüksége magasabb fordulatra. Akinek volt Kispolszkija, 6V-os Trabantja, esetleg dinamós VW Bogara, az tudja miről beszélek. Nem beszélve az akku gyakori töltögetéséről, mert városi forgalomban egyszerűen nem bírta a fogyasztókat egyszerre táplálni és az akkut tölteni.
Egyszer négyen kellettünk egy teljesen lemerült akkujú Kispolszki betolásához, mert csak annyian tudtuk úgy felpörgetni a motort (dinamót), hogy a gyújtáshoz szükséges áramot leadja. Nem véletlenül lett egyeduralkodó a generátor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Meg én is egy szép példányra!!! :)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 45 vendég