Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Hmmm ez ismerős helyzet! Én is így vettem a gépem annó szét volt égve az három fázis közül a legszélső a fene a pofáját előző gaziának. De elszánt volt mert nem érdekelte és úgy használta. :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bambi írta:A diódahídat kicseréltem, mert volt itthon másik. A probléma továbbra is fent állt.
Kiderült, hogy a generátor állórészének a 'V' jelű csatlakozója mondhatni elolvadt, és a kábelt elengedte a forrasztás. Úgyhogy ez volt a hiba forrása :)
[/quote]annak oka van általában fesszab hiba[/quote]

Nem fesszab hiba! A fesszab a gerjesztés lekapcsolását szabályozza, az állórésznek nincs fizikálisan köze a feszültség szabályozóhoz. Az elolvadást rossz kontakt okozhatta, a sarunál, így szépen melegedett az adott fázis mindaddig amíg el nem olvadt a forrasztás.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bambi »

A diódahídat kicseréltem, mert volt itthon másik. A probléma továbbra is fent állt.
Kiderült, hogy a generátor állórészének a 'V' jelű csatlakozója mondhatni elolvadt, és a kábelt elengedte a forrasztás. Úgyhogy ez volt a hiba forrása :)[/quote][/quote]annak oka van általában fesszab hiba
petidanone
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015.02.14. 19:55
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: petidanone »

Dreamer írta:
petidanone írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy 250-es mz-n már régóta parázslik menet közben is a töltésvisszajelzőm, de már több mint 1000 km-t lementem azóta és simán megy, rá is mértünk az akkura, hogy megvan a töltés aminek kell lenni, szóval nagy baja nem lehet. De akkor sem kéne neki világítani. :D Végignéztem a kábeleket, megcsiszoltam a késeket, és továbbra is parázslik.

Valami ötlet? :)
Köszönöm
Ki kellene mérni a diódahidat.
A diódahídat kicseréltem, mert volt itthon másik. A probléma továbbra is fent állt.
Kiderült, hogy a generátor állórészének a 'V' jelű csatlakozója mondhatni elolvadt, és a kábelt elengedte a forrasztás. Úgyhogy ez volt a hiba forrása :)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

petidanone írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy 250-es mz-n már régóta parázslik menet közben is a töltésvisszajelzőm, de már több mint 1000 km-t lementem azóta és simán megy, rá is mértünk az akkura, hogy megvan a töltés aminek kell lenni, szóval nagy baja nem lehet. De akkor sem kéne neki világítani. :D Végignéztem a kábeleket, megcsiszoltam a késeket, és továbbra is parázslik.

Valami ötlet? :)
Köszönöm
Ki kellene mérni a diódahidat.
Dreamer
petidanone
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015.02.14. 19:55
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: petidanone »

Mind a két háttérvilágítás ki van belőle szedve. Úgy is próbáltam, hogy kivettem az órából a visszajelzőt és úgy testeltem le. Úgy is parázslott.
MrDok írta:
petidanone írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy 250-es mz-n már régóta parázslik menet közben is a töltésvisszajelzőm, de már több mint 1000 km-t lementem azóta és simán megy, rá is mértünk az akkura, hogy megvan a töltés aminek kell lenni, szóval nagy baja nem lehet. De akkor sem kéne neki világítani. :D Végignéztem a kábeleket, megcsiszoltam a késeket, és továbbra is parázslik.

Valami ötlet? :)
Köszönöm
Az óra háttérvilágítása belevilágíthat a visszajelzőbe.......
Teszteléshez húzd ki a töltés visszajelző ízzót a foglalatból (szigetelve rakd félre az órában a vezetékét, és menj egy próbakört, ha így is parázslik, akkor a háttérvilágítás.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

petidanone írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy 250-es mz-n már régóta parázslik menet közben is a töltésvisszajelzőm, de már több mint 1000 km-t lementem azóta és simán megy, rá is mértünk az akkura, hogy megvan a töltés aminek kell lenni, szóval nagy baja nem lehet. De akkor sem kéne neki világítani. :D Végignéztem a kábeleket, megcsiszoltam a késeket, és továbbra is parázslik.

Valami ötlet? :)
Köszönöm
Az óra háttérvilágítása belevilágíthat a visszajelzőbe.......
Teszteléshez húzd ki a töltés visszajelző ízzót a foglalatból (szigetelve rakd félre az órában a vezetékét, és menj egy próbakört, ha így is parázslik, akkor a háttérvilágítás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
petidanone
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015.02.14. 19:55
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: petidanone »

Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy 250-es mz-n már régóta parázslik menet közben is a töltésvisszajelzőm, de már több mint 1000 km-t lementem azóta és simán megy, rá is mértünk az akkura, hogy megvan a töltés aminek kell lenni, szóval nagy baja nem lehet. De akkor sem kéne neki világítani. :D Végignéztem a kábeleket, megcsiszoltam a késeket, és továbbra is parázslik.

Valami ötlet? :)
Köszönöm
Avatar
Jozsi94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2014.01.23. 20:11
MZ-d típusa: ES125 TS250/1 ETZ250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Jozsi94 »

Sziasztok!

Ts 250/1-re Etz generátort fel lehet rakni valahogy? Dinamó jelen pillanatban hiányos, de ha megoldható akkor hanyagolnám a 6V rendszert. Esetleg valaki csinált már ilyet?
Zsolt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2014.09.12. 09:02
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zsolt »

Udv mindenkinek
Ujabb kerdessel zaklatnalak benneteket: Ki - hogyan allit alapjaratot? Vilagitassal - vagy nelkule? A toltes visszajelzo lampanak a helyesen beallitott alapjarat utann kikell aludnia?
Mivel ujab problemaval szembesultem, beallitottam az alapjaratot, lampakat is birja,toltes viszajelzo kialszik inditas utann, kb 1200 korul potyog. De menetproban mintha fulladna vagy menetkozben nemkapna eleg anyagot, es porgretnem kell nagyon hogy menjen, de a vegsebesseg is nagyon lecsokkent. fel - le kell valtanom hogy mozgasban tartsam.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Sanya01 írta:Még annyi volna, hogy nem tudom a "könyv szerint" beállítani a gyújtást, mert ha beállítom a megszakító hézagot, utána már nem tudom beállítani az előgyújtást, mert a megszakító talpa nem éri el a főtengelyt :( Nem tudom mit csináljak vele, mikor nagyjából volt beállítva, akkor jól ment a gép, de pontosan nem lehet beállítani :/
Valaki tudna segíteni?
Írd le lépésről-lépésre, pontosan mit és hogyan csináltál!
Sanya01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
MZ-d típusa: Ts 250/1
Tartózkodási hely: Heves

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sanya01 »

Még annyi volna, hogy nem tudom a "könyv szerint" beállítani a gyújtást, mert ha beállítom a megszakító hézagot, utána már nem tudom beállítani az előgyújtást, mert a megszakító talpa nem éri el a főtengelyt :( Nem tudom mit csináljak vele, mikor nagyjából volt beállítva, akkor jól ment a gép, de pontosan nem lehet beállítani :/
Valaki tudna segíteni?
Sanya01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
MZ-d típusa: Ts 250/1
Tartózkodási hely: Heves

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sanya01 »

aronpfabian írta:
Sanya01 írta:Sziasztok!
Olyan probléma merült fel a /1-nél, hogy rárúgok, jár egy nagyon keveset, aztán leáll, és nem is indul többet, csak ha szétszedem az egész gyújtás-cuccot.
Oxidálódott érintkező okozhat ilyet: amikor szétszeded és összerakod pont jó helyen ér össze, aztán a rezgéstől megint nem-vezető felületek találkoznak.
A "gyújtás-cucc" alatt amúgy pontosan mit értesz? :)
Az állórészen minden lebontottam, és a trafót is átnéztem, hogy jól van-e beledugva a kábel :/
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Sanya01 írta:Sziasztok!
Olyan probléma merült fel a /1-nél, hogy rárúgok, jár egy nagyon keveset, aztán leáll, és nem is indul többet, csak ha szétszedem az egész gyújtás-cuccot.
Oxidálódott érintkező okozhat ilyet: amikor szétszeded és összerakod pont jó helyen ér össze, aztán a rezgéstől megint nem-vezető felületek találkoznak.
A "gyújtás-cucc" alatt amúgy pontosan mit értesz? :)
Sanya01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
MZ-d típusa: Ts 250/1
Tartózkodási hely: Heves

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sanya01 »

Sziasztok!
Olyan probléma merült fel a /1-nél, hogy rárúgok, jár egy nagyon keveset, aztán leáll, és nem is indul többet, csak ha szétszedem az egész gyújtás-cuccot.
csoringer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.01.31. 20:36

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoringer »

Köszi az infót
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Megvehetitek, de figyelmetekbe ajánlom Müller Szabolcs által gyártott Hal elemes gyújtást is. Én mind a kettő gyújtást használtam,jó termékek. A Mecseki féle egyszerű, könnyen felszerelhető, Szabolcs által készített sem ördöngős. Talán mivel külön dobozban van jobban ellen áll a hőmérséklet változásnak, de ez csak magánvélemény.
Az eredeti gyári is Hal elemes volt. Az általad belinkelt viszont fényvezérléses.
csoringer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.01.31. 20:36

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoringer »

zsakfos írta:
Gombaur írta:Üdv!

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=5211

Ezzel az alkatrésszel próbálkozott már valaki?
Mik a tapasztalatok?

Gondolkoztam rajta, talán egyszerűbbé teszi az életet kicsit, de ahhoz túl drága, hogy vaktába megvegyem.

Köszi!
Etz-hez használják páran,eddig én jókat olvastam tőlük.Hogy a Ts-be hogy muzsikál azt nem tudom
Üdv mindenkinek én is hasonló kutyaságon töröm a fejemet ,rátaláltam erre a gyújtás kütyüre ,de még én is a fórum témáknál tartok és esetleges tapasztalatokat olvasgatom ,hogy meg merjem e venni
csoringer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.01.31. 20:36

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoringer »

Szép napot márkatársak nemrég vettem egy Etz-250-se vasat még hagyományos megszakítós a gyújtása ,de elég sokat Pannoniáztam ahhoz,hogy ne túlságosan bízzak eben a megszakítós megoldásban bár lehet ez csak beteges képzelődés .Tehát,ha ebben a gyújtás korszerűsítésben tudnátok egy pár mondatban segíteni azt megköszönném gondolok itt arra ,hogy milyen fajtában gondolkodjam és hol tudnám beszerezni a motyót aránylag elfogadható áron? A válaszokat előre is köszönőm.Széles utat. :shock:
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo »

takiv írta:Sziasztok!

etz 250 elektronikus gyújtásos gépemnél olyan hiba jelentkezett hogy amikor tompítottra kapcsolok és a jobb index is megy akkor kihagy a gyújtás.
Esetleg valaki találkozott-e ilyen hibával?

Válaszotok előre is köszönöm.
Akkud,töltésed, rendben van?.Milyen gyertyát használsz?...Ha minden rendben találsz,és még mindig fenn áll a jelenség,akkor javaslom a gyertya hézag csökkentését. Mondjuk,0.5,vagy 0.45-re.Így könnyben át tud ugorni a szikra,kisebb áram ellátás esetén is. Lehet hülyeséget mondtam,,bocsánat, de nekem a 6V-rendszernél be vált.
Sok sikert.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
takiv
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.02.08. 14:50
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: takiv »

Sziasztok!

etz 250 elektronikus gyújtásos gépemnél olyan hiba jelentkezett hogy amikor tompítottra kapcsolok és a jobb index is megy akkor kihagy a gyújtás.
Esetleg valaki találkozott-e ilyen hibával?

Válaszotok előre is köszönöm.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Igazatok van,végül is semmi gondom az izzóssal,fasza az alapjáratom is fogyasztókkal terhelve is stabil.
Inkább a szépítgetésre költöm azt a pénzt.
Köszi mindhármótoknak!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Patrik írta:Sziasztok!

Tud valaki valamit ezekről a ledes izzókról van ebből minden féle 21/5w, 21w,egyszóval a komplett hátsó világítást indexel együtt meg lehet vele oldani,a praktikerben rá van írva,hogy nem lehet vele részt venni a közúti forgalomban na ez pont nem érdekel,csak vajon megéri az árát? :-k
http://www.praktikerwebshop.hu/termekek ... -led-feher
Véleményem szerint nem érdemes beleinvesztálni!

Nem látok sehol lumen-t , fényerőt feltüntetve sem ! Igazi gagyi cucc!! Biztosan kidobott pénz. Inkább tankold bele a motorodba az árát. :smt045
Pl egy 21W-os BA15S foglalatú osram izzó fényereje 460lumen.
http://www.svetila.com/en/light-bulbs-l ... e-494.html
Ennyit minimum illene tudnia a helyettesítő fényforrásnak. Amelyik led lámpánál nincs ilyen adat közölve , azzal nem érdemes foglalkozni.
A fénysugárzási szög is fontos. Jól csak az smd, lencse nélküli tipusok terítenek.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Egyet értek Zsakfos kollégával, nekem is ledes indexek és ledes hátsó volt fent, de visszatértem a hagyományos égőkhöz. egyszerűen jobban világítanak.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Patrik írta:Hát nem vagyok megszállottja a ledes cuccoknak,szóval ha nem jön be az se gond,csak a generátornak akarnék kedveskedni vele.
Etz generátor bírja :D
Még ha dinamós géped lenne,akkor azt mondanám érdems,de ha csak ez miatt szeretnéd,akkor felesleges pénzt beleölni.
Nekem csak a visszajelzők ledek,de csak azért hogy jobban lássam nappal őket,de a többi lámpám izzós.
Pedig én is csináltam régebben indexeket is ledesre meg hátsó lámpát is,de visszatértem az izzókra,mert szerintem azok egyszerűen jobban világitanak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Hát nem vagyok megszállottja a ledes cuccoknak,szóval ha nem jön be az se gond,csak a generátornak akarnék kedveskedni vele.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem vegyél 1 db.ot,tedd be és nézd meg nappali fénynél minden olyan szögből,ahonnan a forgalom többi résztvevője is láthatja.Ha jól látható,akkor bepróbálkozhatsz.
Legtöbbször ez a baj a ledes megoldásokkkal,hogy nappal nem olyan jól látható.Ezt a túrákon tapasztaljuk némelyik kollegánál.Fékez,csak éppen nem látjuk és majd a szívbaj jön rá az emberre amikor majdnem beleszalad :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!

Tud valaki valamit ezekről a ledes izzókról van ebből minden féle 21/5w, 21w,egyszóval a komplett hátsó világítást indexel együtt meg lehet vele oldani,a praktikerben rá van írva,hogy nem lehet vele részt venni a közúti forgalomban na ez pont nem érdekel,csak vajon megéri az árát? :-k
http://www.praktikerwebshop.hu/termekek ... -led-feher
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Nagyon szerencsésnek mondhatod magad, hogy stabilan teszi a dolgát....
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

sunbim írta:Matthej.
Az elhalál oka ? A panel halt be?
Sajnos nem tudom. Csak annyi volt a tünet, hogy a kontroll led sem világított. Se kép se hang :D A hall jeladós is kiadta a lelkét volt belőle kettő is. Visszaszereltem megszakítósra meg kondi helyet beleraktam sub-ee féle elektronikát és hegyen völgyön. Jó emlékszem egyszer az is megállt Kemencénél a felhőszakadásba mert burkolat nélkül fel volt szigetelőszalagozva az akksira. De ott kicseréltem 2 kábelt visszakötöttem a megszakítót és ment tovább! ( 2db diódát cseréltem rajta és utána is jó volt az elektronika)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta: Kinek a pap,kinek a papné!
Nekem Bambi mutatta meg, sokan használjál ezt a gyújtást a versenyzéshez. Feltettem én is, könnyen ment, azóta ez van bent a motoromban, hibátlan, jól megy. A motort nem szeretem, nem szeretném tolni. Sokat motorozok, szóval nekem jó a tapasztalatom.
Épp van nálam javításon egy ilyen gyújtás, meghalt rajta az IC és a reflexiós opto, de mivel az IC-ről le van kaparva a száma, így kb javíthatatlan. De ha kell valakinek és akar vele bíbelődni elküldöm neki! Egyik pillanatról a másikra meghalt a srácnak és nem az első darabot csinálom, azért tönkremennek, alul vannak méretezve, vagy mondhatjuk azt, hogy minden alkatrész sajnos kínai. Az alkatrészgyártók arra törekednek, hogy minél kevesebbet bírjon az adott alkatrész.

Egy jó példa, van egy adott MOSFET mondjuk, az ember rendel belőle termékmintát, a termékminta 3-szor annyit kibír mint a kereskedelmi forgalomba kerülő darab. Ugye a gyártó nem szeretne beégni címszó! Ha gyárt katonai felhasználásra valót is ugyanebből az alkatrészből, akkor az meg még 10-szer annyit kibír mint a termékminta.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , Zsebi ha azt mondod hogy nekem javított gyújtást a Nyakas Bakony túrán akkor valakivel össze tévesztettél mert 5 és 4 éve nem is voltam Bakony túrán de azért javítgattam 1x gyújtást út szélén de akkor sem megszakító volt a ludas hanem gyújtó trafó ment nyugdíjba ezúttal is megragadom az alkalmat hogy megköszönjem a sietségét Action és barátjának valamint a pizzás futár és a jó embenek aki adott 1 azóta is működő trafót , ez a Balatonföldvári NDK taliról hazafelé jövet történt üdv. juragy
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Szép ez a gyujtás ami a képen van meg hogy sokan mennek vele, de meddig az megint más kérdés... :twisted: :D Imádom ezt a elektronika topikot, általában jókat derülök... :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

jura györgy írta:sziasztok, én sosem rohadtam le az útszélén megszakító miatt a 39000 kilométer alatt üdv. juragy
Négy vagy öt éve Bakony túrán... Emlékszem, ott cserélte (állította :?: ) Nyakas.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyakas írta: Ez egy fos termék ,csak azok számára gyártják ,akik jobban szeretik a motort tolni , mint motorozni. :D
Próbáltad már vagy csak alapból szidod mert elektronikus? :D
Ismerem ám a megszakitó imádatodat :smt003
Te velem is kiakartad dobatni az elektronikus gyújtásomat amikor nem is az volt a baja a német túrán,mondván "csak a megszakitó az isten". :smt093
De jó hogy nem hallgattam rád.Azóta is hiba nélkül teljesít. =D>
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
tivass
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.08.28. 05:23
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tivass »

aronpfabian írta:
tivass írta: :roll:
Először nézd meg, valami szemmel látható probléma nincs-e (eltört megszakító, lerázódott saru, kiégett biztosíték). A gyújtáskapcsoló legszélső (lenti ábrán 5.) állásában tolásra biztosíték és akkumulátor nélkül is működnie kell, illetve feltöltött akkumulátorral fesz.szab. és dinamó nélkül is megy. Felváltva próbálva ezeknek a hibája kölcsönösen kizárható.

Ha se akkuról se dinamóról nem indul, akkor:
1. Gyertyazárlat, törött gyertyapipa, gyertyakábel: említett alkatrészek cseréje (amúgy sem árt ha van kéznél ezekből)
2. Vezetékhiba: Szerezz egy szakadásvizsgálásra alkalmas eszközt (multiméter a legjobb), és menj végig a gyújtáshoz tartozó részeken ez alapján: http://www.moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf. A kondenzátor nem vezethet, szakadásként viselkedik ha jó.
3. ha eddig még mindig minden OK, akkor valószínű a trafó a gond, próbáld meg egy ismerten működővel
Köszi a segítséget, \:D/ a kondi szállhatott el a mérés szerint nem szakítja meg az áramot, hétvégén cserélem és meglátjuk!
Ha mégse indul még írok! :mrgreen:
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

nyakas írta:
sunbim írta:A jobb oldali saru a pozitív betáp, bal saru megy a trafóra a rögzítő csavaroknál kapja a testet. Ugyan az a bekötése mint az ETZ-hez való!
R
Hozd majd be a műhelybe, ránézek.

Csáo; Kírcsi :smt039

u.i.:
Kép

Itt az egységcsomag alatt ott a papír a bekötésről. Azért egy ránézést megér!
Ez egy fos termék ,csak azok számára gyártják ,akik jobban szeretik a motort tolni , mint motorozni. :D


Kinek a pap,kinek a papné!
Nekem Bambi mutatta meg, sokan használjál ezt a gyújtást a versenyzéshez. Feltettem én is, könnyen ment, azóta ez van bent a motoromban, hibátlan, jól megy. A motort nem szeretem, nem szeretném tolni. Sokat motorozok, szóval nekem jó a tapasztalatom.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyakas »

sunbim írta:A jobb oldali saru a pozitív betáp, bal saru megy a trafóra a rögzítő csavaroknál kapja a testet. Ugyan az a bekötése mint az ETZ-hez való!
R
Hozd majd be a műhelybe, ránézek.

Csáo; Kírcsi :smt039

u.i.:
Kép

Itt az egységcsomag alatt ott a papír a bekötésről. Azért egy ránézést megér!
Ez egy fos termék ,csak azok számára gyártják ,akik jobban szeretik a motort tolni , mint motorozni. :D
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"...én sosem rohadtam le az útszélén megszakító miatt.,,

Még én se! :mrgreen:

Nálam gyári hallos van.

4ezerért vette a cuccot Attila használtan. Még nem láttam élőben. Áramkörileg szar vagy mágnesgyűrűileg? Vagy úgy ahogy van az egész? :-k
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2015.01.29. 21:11-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, én sosem rohadtam le az útszélén megszakító miatt a 39000 kilométer alatt üdv. juragy
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ja igen elnézést a trabit már el is felejtettem! De az szinte ugyan az mint a gyári! :D Van sok sufni készítmény és jó kinézetű szutyok a piacon azért ezt nem kell elfelejteni. Akkor azzal együtt már van 1 ember akinek jó. Várom a többi tapasztalati hozzászólást természetesen ha már itt vagyunk a pokol kapujában! :D
A megszakítóssal nekem sok bajom nem volt a közel 10 év alatt. Persze rá kellett azért figyelni nem 1x... :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Hát én nem tudom, de valahogy a gyárin kívül még fasza elektronikusról nem hallottam ami nagyon sokat teljesített volna hiba nélkül...
Na jó a Golf 1 gyujtás még nagy kérdőjel eddig 2 emberről hallottam aki használta volna nagy megelégedéssel...
Trabant elektronikus nálam hibátlan már időtlen idők óta :D
Amúgy meg azért mert most 1 db gyújtás beszart,azért ne temessük már a többit.
Akkor a megszakitósra hányszor mondhatnánk hogy jaj de szar,mert bizony sok baszakodást láttam már a megszakitósok közt is út szélen.Bizony.

Ha jól tudom a Czampa Miki is ilyen gyújtást használ(a képen levő) és minden hiba nélkül végignyomta vele pld a Szlovén-Olasz túrát.Az pedig nem pár km volt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Hát én nem tudom, de valahogy a gyárin kívül még fasza elektronikusról nem hallottam ami nagyon sokat teljesített volna hiba nélkül...
Na jó a Golf 1 gyujtás még nagy kérdőjel eddig 2 emberről hallottam aki használta volna nagy megelégedéssel...
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Matthej.
Az elhalál oka ? A panel halt be?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

sunbim írta:A jobb oldali saru a pozitív betáp, bal saru megy a trafóra a rögzítő csavaroknál kapja a testet. Ugyan az a bekötése mint az ETZ-hez való!
R
Hozd majd be a műhelybe, ránézek.

Csáo; Kírcsi :smt039

u.i.:
Kép

Itt az egységcsomag alatt ott a papír a bekötésről. Azért egy ránézést megér!

Nekem volt 250 etz be ilyen és egy hét használat után elhalálozott.... Nagy csalódás; sajnos pedig nagy reményekkel szereltem fel. 4 km-t toltam, hogy haza kerüljön. Aztán megszakítós gyújtás fel és no problem :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Adás-vétel topikban Boge pont ilyen akksit kínál :D
Szinte féláron 1 hónapos garanciális.Ha nekem most kellene 6V-os akksi,tuti lecsapnék rá :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Igen, helyesbítek: 6voltos akksit szerezz, az eljárás ugyanaz.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sunbim írta:
tivass írta:Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni!
...Nem volt szikrám. Az aksi helyett 9v-os elemmel próbálkoztam, mert azt olvastam azzal is elindítható. gyertya ki takarít, vissza
Köszönöm :roll:
Hello tivass .

Az a telep nagyon kevés áramot tud leadni! 9voltos elem Sokol rádióba való, nem MZ-be !Semiképp nem elég egy MZ gyújtáshoz, pláne többszöri próbálkozással. Tapasztaltad is , hogy hamar lemerült.
Ha nincs pénzed új akksira akkor próbáld meg ,,bebikázni". Kérj kölcsön egy teljesen feltöltött 12V-os akksit, ezt méréssel ellenőrizd is. Minimum olyan amparórával mint az mz-é és arról próbálkozz.

Üdv
TS, 6V!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

tivass írta:Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni!
...Nem volt szikrám. Az aksi helyett 9v-os elemmel próbálkoztam, mert azt olvastam azzal is elindítható. gyertya ki takarít, vissza
Köszönöm :roll:
Hello tivass .

Az a telep nagyon kevés áramot tud leadni! 9voltos elem Sokol rádióba való, nem MZ-be !Semiképp nem elég egy MZ gyújtáshoz, pláne többszöri próbálkozással. Tapasztaltad is , hogy hamar lemerült.
Ha nincs pénzed új akksira akkor próbáld meg ,,bebikázni". Kérj kölcsön egy teljesen feltöltött 12V-os akksit, ezt méréssel ellenőrizd is. Minimum olyan amparórával mint az mz-é és arról próbálkozz.

Üdv
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

tivass írta:Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni!
A témában nem vagyok szaki sőt inkább suta, az a problémám, hogy nincs szikrám. pontosabban délután megpróbáltam beindítani az MZ TS-t de nem ment. Nem volt szikrám. Az aksi helyett 9v-os elemmel próbálkoztam, mert azt olvastam azzal is elindítható. gyertya ki takarít, vissza és semmi. Próbáltam betolni akkor se volt semmi. azután megint gyertya ki néztem van szikra, jó lesz, egy kicsi benzin a hengerbe gyertya vissza semmi. :-k utána kivettem megint a gyertyát és akkor már nem adott szikrát. Abszolút semmi reakció berugásra, megnéztem gyertya nélkül (ráfogtam a pipára), már nem is csípte meg az ujjam, szóval semmi. Mi lehet a probléma? fontos lenne hogy hétvégére beinduljon
Légyszi segítsetek, de laikus nyelven ha kérhetem.
Köszönöm :roll:
Először nézd meg, valami szemmel látható probléma nincs-e (eltört megszakító, lerázódott saru, kiégett biztosíték). A gyújtáskapcsoló legszélső (lenti ábrán 5.) állásában tolásra biztosíték és akkumulátor nélkül is működnie kell, illetve feltöltött akkumulátorral fesz.szab. és dinamó nélkül is megy. Felváltva próbálva ezeknek a hibája kölcsönösen kizárható.

Ha se akkuról se dinamóról nem indul, akkor:
1. Gyertyazárlat, törött gyertyapipa, gyertyakábel: említett alkatrészek cseréje (amúgy sem árt ha van kéznél ezekből)
2. Vezetékhiba: Szerezz egy szakadásvizsgálásra alkalmas eszközt (multiméter a legjobb), és menj végig a gyújtáshoz tartozó részeken ez alapján: http://www.moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf. A kondenzátor nem vezethet, szakadásként viselkedik ha jó.
3. ha eddig még mindig minden OK, akkor valószínű a trafó a gond, próbáld meg egy ismerten működővel
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 54 vendég