Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

Norbedlee írta:Üdv,

tudja valaki, akinek esetleg van, hogy mennyi lenne led panelből építeni a hátsó világítást-féklámpát?
Müller Szabinál tudsz venni "kitt"-et.Abban benne van minden,csak össze kell forrasztanod.(mullerelectronics.hu)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Norbedlee írta:Üdv,

tudja valaki, akinek esetleg van, hogy mennyi lenne led panelből építeni a hátsó világítást-féklámpát?
Szia. Ledet és ellenállást fillérekért megkapod. Az Üllői úton van az elektronikai bolt,tavaly ott vettem 8db ledet+ ellenállást
párszáz pénzért.(nem emlékszem a pontos összegre,bocsi.Talán két-háromszáz !)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Üdv,

tudja valaki, akinek esetleg van, hogy mennyi lenne led panelből építeni a hátsó világítást-féklámpát?
Etz 150 87'
Jawa68
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016.03.30. 22:33
MZ-d típusa: Jawa250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Jawa68 »

Zalaegerszeg
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Jawa68 írta:Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy van egy jawa 250 es motorom aminek az elektronikája Ts Mz re lett átalakítva. A gondom az hogy az istenért nem tölt rendesen... A fesszab körül lehet a gond, mivel ha mechanikus szabályozót rakok rá akkor tölt csak sokat és az istenért nem tudom beállítani rendesen... Fel is adtam.. Beleraktam egy elektronikus szabályozót azzal meg az alábbi értékeket mérek:
Fogyasztó nélkül 6,2v alapjáraton, kisgáz nagygáz után 6,5v ig enged- megy fel a feszültség
Ha minden felvan kapcsolva akkor alapjáraton 5,8v gázadás után szintén 6,5v re viszi fel. Ez a szabályozò a 2. elektronikus fesszab ami 6,5 ig enged tölteni pedig 7,1-7,2 lenne a normális...
Segítsetek merre induljak!
Köszi!

Üdv: Adrián!
Merre laksz? nekem van egy gyári új szabályzóm, amivel ki lehetne próbálni, de nem eladó!!!
Jawa68
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016.03.30. 22:33
MZ-d típusa: Jawa250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Jawa68 »

Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy van egy jawa 250 es motorom aminek az elektronikája Ts Mz re lett átalakítva. A gondom az hogy az istenért nem tölt rendesen... A fesszab körül lehet a gond, mivel ha mechanikus szabályozót rakok rá akkor tölt csak sokat és az istenért nem tudom beállítani rendesen... Fel is adtam.. Beleraktam egy elektronikus szabályozót azzal meg az alábbi értékeket mérek:
Fogyasztó nélkül 6,2v alapjáraton, kisgáz nagygáz után 6,5v ig enged- megy fel a feszültség
Ha minden felvan kapcsolva akkor alapjáraton 5,8v gázadás után szintén 6,5v re viszi fel. Ez a szabályozò a 2. elektronikus fesszab ami 6,5 ig enged tölteni pedig 7,1-7,2 lenne a normális...
Segítsetek merre induljak!
Köszi!

Üdv: Adrián!
Benedek1991
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.03.27. 19:25
MZ-d típusa: TS 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Benedek1991 »

Köszönöm szépen nektek a segítséget!
Most mentem egy viszonylag nagyobb kört, tökéletesen működik minden.
Most már világos akkor, hogy miért nem kell bele a tekercs.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A relés nem csak ki-be kapcsol hanem nagy fordulaton testel is, viszont lassabban reagál, ezért közepes fordulaton a tekercs adja az üzemszerű gerjesztést.

Ezt a működést sokkal bonyolultabb elektronikával lehetne elérni és teljesen felesleges a tranzisztor kapcsolási idejével, viszont az egyszerű ki-be kapcsolgató tranzisztoros rendszerbe bezavar az áthidaló ellenállás.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A tekercs akkor is ad gerjesztőáramot az állórésznek amikor a fesz.szab. kikapcsol. Ezzel a dinamó feszültsége túl magas lesz, túlterhelődik ill. a rendszer feszültségre érzékeny elemei (pl. akku, elektr.fesz.szab.) károsodnak.
Benedek1991
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.03.27. 19:25
MZ-d típusa: TS 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Benedek1991 »

Igen a fekete dobozosat vettem.
Az első egyáltalán nem működött, a második viszont már igen, eddig a napig.
Mondjuk 2-3000 km-t mentem ezzel a fesszabályzóval, de ennek talán jobb a minősége.
Gondoltam még, hogy beszerzem a Müller electronics-tól ugyanezt, nem tudom esetleg javaslod e,
mert akkor beruházok rá.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Benedek1991 írta:zsakfos köszönöm a segítséget!
1 évig közlekedtem úgy, hogy bent volt a tekercs,
esetleg van ötleted, hogy miért nem volt gond vele eddig?
A legjobban az bosszant, hogy mikor megvettem a boltban,
semmit nem fűztek hozzá, hogy "figyi iktasd ki a tekercset" vagy legalább
a fesszabályzóhoz adtak volna valami kapcsolási rajzot vagy ilyesmit...

Még egyszer köszönöm!
Azért nem mondja a boltos,mert gondolom nem tudja.A gyártó feladata lenne hogy egy kis leírást mellékel hozzá,de mit várjon az ember egy olyan gyártótól aki sem a felfogatás furatait nem tudja rendesen megcsinálni,sem pedig a jelöléseket nem tudja úgy ráírni ahogy a gyári fesszabon van?
Gondolom a fekete dobozost vetted,mert talán nincs is más a boltban.
Elégggé szórt a megbízhatósága azoknak a fesszaboknak legyen az 6 vagy 12 V-os.
Hogy miért ment a tekerccsel is közel 1 évig?
Fogalmam sincs,de pont a silány utángyártott fesszab miatt minden lehetséges :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Benedek1991
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.03.27. 19:25
MZ-d típusa: TS 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Benedek1991 »

zsakfos köszönöm a segítséget!
1 évig közlekedtem úgy, hogy bent volt a tekercs,
esetleg van ötleted, hogy miért nem volt gond vele eddig?
A legjobban az bosszant, hogy mikor megvettem a boltban,
semmit nem fűztek hozzá, hogy "figyi iktasd ki a tekercset" vagy legalább
a fesszabályzóhoz adtak volna valami kapcsolási rajzot vagy ilyesmit...

Még egyszer köszönöm!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Benedek1991 írta:Üdv! Olvasgattam egy darabig, és kerestem a választ de nem találom.

6V-os elektronikus feszültségszabályzót vettem, beépítettem, ment is egy darabig.
Jelenleg nem tölt, a wiki szerelésben olvastam, hogy ki kell kötni az előtétellenállást.
Így is tettem, most már jónak tűnik 6,3 V-ot tölt talán kicsit többet ha pörgetem,
de a lényeg hogy most már tölt.

A kérdésem, hogy a fekete vezetéket amire az ellenállás egyik lábát kellett kötni, azt kössem csak rá
arra a foglalatra ahova rögzíteni kell az ellenállás egyik végét, vagy kössem össze az ellenállás másik rögzítési pontjához tehát a töltőkébellel kössem össze vagy csavarozzam csak fel hogy ne lógjon magába?
Szedd ki a tekercset és a képen pirossal karikázott kis vezetékdarabot csavarozd vissza a testre.NE KÖSS ÖSSZE SEMMIT SEMMIVEL.Csak azt kösd vissza testre.
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Benedek1991
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.03.27. 19:25
MZ-d típusa: TS 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Benedek1991 »

Üdv! Olvasgattam egy darabig, és kerestem a választ de nem találom.

6V-os elektronikus feszültségszabályzót vettem, beépítettem, ment is egy darabig.
Jelenleg nem tölt, a wiki szerelésben olvastam, hogy ki kell kötni az előtétellenállást.
Így is tettem, most már jónak tűnik 6,3 V-ot tölt talán kicsit többet ha pörgetem,
de a lényeg hogy most már tölt.

A kérdésem, hogy a fekete vezetéket amire az ellenállás egyik lábát kellett kötni, azt kössem csak rá
arra a foglalatra ahova rögzíteni kell az ellenállás egyik végét, vagy kössem össze az ellenállás másik rögzítési pontjához tehát a töltőkébellel kössem össze vagy csavarozzam csak fel hogy ne lógjon magába?
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Köszi szépen! :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Cerebellumm írta:Sziasztok!

Van egy új feszültség szabályzóm, valószinüleg Wartburg, vagy Robur autókhoz való. Kérdésem: ez beépithető az ETZ 250 motorba? Köszi.
Igen, van is itt a klubban aki ezt használja.
Bekötésről info: http://mz.techforum.tk/wiki/doku.php?id ... szabalyzok
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Sziasztok!

Van egy új feszültség szabályzóm, valószinüleg Wartburg, vagy Robur autókhoz való. Kérdésem: ez beépithető az ETZ 250 motorba? Köszi.
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Sziasztok!

Ts 125 öm van, dinamó helyett egy 12 v os generátort szeretnék rárakni. Kinek milyen tapasztalatai vannak ezzel kapcsolatba?
Kicseréltem 25/25w os izzóra a 40/45 w ost, a műszerfalba ledeket építettem, az első helyzetjelzőt 4w ról 2 re csökkentettem, kb 40w ra sikerült a fogyasztói oldalt leredukálni, de nem tudom megoldani, hogy ennyit is töltsön.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Dehogy lesz itt megkövezés! Szó nincs róla örömmel látom iszol rendesen! Vagy túl keveset vagy túl sokat itt csak az lehet a baj. :D Majd lesz tapasztalat az a cucc biztosan jó lesz, roppantul várom(juk) páran biztosan milyen és mit tud...
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

BlackIce írta:Ha már gyújtás. Jó dolog a Vape, de nagyon drága. Én optikait használok és nincs vele gondom, pedig már 10.000 km-t megtettem vele. (Mecseki-féle) Ja és ETZ-m van.
NEKEM MEG NINCS TAPASZTALAT VELE
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 487
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: BlackIce »

Ha már gyújtás. Jó dolog a Vape, de nagyon drága. Én optikait használok és nincs vele gondom, pedig már 10.000 km-t megtettem vele. (Mecseki-féle) Ja és ETZ-m van.
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Mattila2016 írta:
hell írta:Így van telóról maradjunk annyiban! De ez nem mentség ennyi hibára! :twisted: :D Na jó te tudod az a lényeg nekem se több se kevesebb. Remélem örökre patent lesz a gép és nem fogod eladni soha, de soha! Persze a tesztre vagy beszámolóra és fénykép hegyekre kíváncsi lesz itt a tisztelt nép! Köszönöm mindenki nevében előre is ilyen gépekre mindíg kíváncsiak vagyunk had ámuljunk... :)
lebuktam ma vagyok 28 itam ezét a "héber" irás ) 90 03 18 as vagyok nekővezettek meg
meg volt a tura 5km tetem meg a gépel én nem tudom hogy pech vagy sIVÁS de első fék bovden elszakladt pontosabban kiszakadt a diobol a bovden a karnál igaz bicaj bovden volt beépítve ideiglenesen :) rra leszek kivéáncsi mikor meg jöna Vape cuc azal mit is nyetem vgy buktam
Bowdenes első fék? Most akkor a TS-ről van szó? Arra nem kár a VAPE-t feltenni. Az zavart meg minket hogy az aláírásodban meg ETZ 250 van!
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

hell írta:Így van telóról maradjunk annyiban! De ez nem mentség ennyi hibára! :twisted: :D Na jó te tudod az a lényeg nekem se több se kevesebb. Remélem örökre patent lesz a gép és nem fogod eladni soha, de soha! Persze a tesztre vagy beszámolóra és fénykép hegyekre kíváncsi lesz itt a tisztelt nép! Köszönöm mindenki nevében előre is ilyen gépekre mindíg kíváncsiak vagyunk had ámuljunk... :)
lebuktam ma vagyok 28 itam ezét a "héber" irás ) 90 03 18 as vagyok nekővezettek meg
meg volt a tura 5km tetem meg a gépel én nem tudom hogy pech vagy sIVÁS de első fék bovden elszakladt pontosabban kiszakadt a diobol a bovden a karnál igaz bicaj bovden volt beépítve ideiglenesen :) rra leszek kivéáncsi mikor meg jöna Vape cuc azal mit is nyetem vgy buktam
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Így van telóról maradjunk annyiban! De ez nem mentség ennyi hibára! :twisted: :D Na jó te tudod az a lényeg nekem se több se kevesebb. Remélem örökre patent lesz a gép és nem fogod eladni soha, de soha! Persze a tesztre vagy beszámolóra és fénykép hegyekre kíváncsi lesz itt a tisztelt nép! Köszönöm mindenki nevében előre is ilyen gépekre mindíg kíváncsiak vagyunk had ámuljunk... :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A boltban kapható fekete dobozos, elfúrt alaplemezű fesz.szab. szemétbevaló egy tákolmány valóban, mind a 6V mind a 12V változata. Lejjebb viszont jó minőségű, autó generátorhoz árult szabályzókról volt szó, amiknek semmi közül az MZ-hez készülő borzalomhoz. 6V rendszerhez sajnos csak az a borzalmas kapható... a cseheknél meg a németeknél forgalmazzák a VAPE 6V (Jawa?) dinamószabályzót, az elvileg jó minőség, vagy csak a remény beszél belőlem? :D
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

hell írta:Hát én nem tudom, de azért maradjunk a földön. Csak egy MZ. El lehet szállni az árakkal az tény, de azért őrületes nagy bajok vannak az alkatrészek minőségévél. Mivel eredeti alkatrész már nagyon ritka. Biztosan nem ölnék ennyi pénzt rá. Persze ez az én véleményem!!! Nem akarok durkálni senki zsebében sem félreértés ne essék persze. Nincs másik motorom 15 éve van ez meg lassan és azóta egyszer hagyott cserben. Szabi féle elektronika megdöglött amit a megszakítóhoz csinált annó. Most gyári elektronikus van 3 éve hozzá se nyultam. Na igen ez előnye, de nem egy vagyonért vettem. Megszakítóssal 10+ évig a világon semmi gondom nem volt. Minden szezon elején megnéztük vagy amikor már rosszul szólt azt annyi. Jó most azért erőlködöm egy kicsit a prox, DID és egyéb okosságokat megvettem már csak az a kérdés jó lesz-e....
mind mondottam egyszer fizetek sokat :)
A hozzászólást 6 alkalommal szerkesztették, utoljára Mattila2016 2016.03.18. 21:05-kor.
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Hát én nem tudom, de azért maradjunk a földön. Csak egy MZ. El lehet szállni az árakkal az tény, de azért őrületes nagy bajok vannak az alkatrészek minőségévél. Mivel eredeti alkatrész már nagyon ritka. Biztosan nem ölnék ennyi pénzt rá. Persze ez az én véleményem!!! Nem akarok durkálni senki zsebében sem félreértés ne essék persze. Nincs másik motorom 15 éve van ez meg lassan és azóta egyszer hagyott cserben. Szabi féle elektronika megdöglött amit a megszakítóhoz csinált annó. Most gyári elektronikus van 3 éve hozzá se nyultam. Na igen ez előnye, de nem egy vagyonért vettem. Megszakítóssal 10+ évig a világon semmi gondom nem volt. Minden szezon elején megnéztük vagy amikor már rosszul szólt azt annyi. Jó most azért erőlködöm egy kicsit a prox, DID és egyéb okosságokat megvettem már csak az a kérdés jó lesz-e....
kodi80
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2015.09.06. 12:03
MZ-d típusa: Mz Es250/2 Trophy
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kodi80 »

[quote="zsakfos]


A Trophyra még megértem,de az Etz-re viszont nagyon felesleges pénzkidobás.
Ha megbízható Etz-t akarsz ilyen szinten,akkor a töredék árért megteheted.
Fesszabnak valamelyik autóé(Wartburg,Lada) vagy Bambitól veszel egy szintén megbízható elektronikust,gyújtásnak meg a Mecseki félét és ugyanazt kapod üzembiztonságra mint a Vape.
Csak nem 80000-ért hanem 20000-ért.
Szerintem[/quote]

Szia ! Nem kötekedni akarok, de pont így indult a Trophy is. Először merülgetett az akkumulátor, Vapéhoz ez ugye nem kell, ki lehet hagyni. Utána kiderült rossz a feszszabályzó.
Na vegyünk bele egy másikat, de eredetit ami elvileg a polcon pihent nem lett jó. Örültem, hogy túráról hazajött, mert az utángyártott szénkefék a dinamóba 300 km alatt elkoptak.
Vissza raktam a régieket. 20 km majdnem teljes sötétben vezetés után, majd kiesett a szemem, mire hazaértem, mert megint nincs töltés. Megint jött az ötlet vegyünk elektromos fesszabályzót. Túra közbe elkezdett világítani a töltésjelző és ledurrant a kisipari csodáról a dióda vagy mi a bánat a közepén, mert szétszedve a szép kis dobozát kiderült akkora egy gányolt valami, hogy nem is tudom, hogy merik boltba árulni. Már az gyanús volt, hogy a furataiból az egyik nem is passzolt a motorhoz, mert el volt félig fúrva. Na ezek után elegem lett , hogy míg mások vígan motoroznak én mindig azon görcsölök, hogy mikor áll meg a motor. A sok szemétbe a Vape fele ára ráment, mert én ebayról rendeltem és ott olcsóbban meg tudtam venni. Amit leírtál az mind oké, csak még mindig ott van a generátor kérdése, a Vapéban meg ezek mind egybe vannak építve. Egy álom a motor, igaz most meg a kuplungtól félek, mert kicsit el van kopva.
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

aronpfabian írta:
Mattila2016 írta:üdv nem tudom hogy blokk üzemanyagellátás vagy elektronika a baj etz 250blokk adott berofentetem 500m mentem vele utána leállítottam indítanám és semmi a kipufogóból folyt a benzin szikra van 230v műszerszerint karbit helyszínen szétszedtem tűszelep zárt rendesen akkor mi a gázz szimeringek ujak tömitések újjak !!
Szikrának a feszültségét nem igazán érdemes mérni. Ha a gyertyán már megjelenik, akkor működik a trafó, és minden ami mögötte van (a gyújtásidőpont fontosabb de a te problémádra annyira nem jellemző ilyen irány)

A kipufogóból folyó benzint fennakadt tűszelep is okozhatja, ez visszaugorhatott amikor leszedted a karburátort. Ha sokat rúgdostad amikor nem indult, szintén köpködhet a kipufogón. Ezen kívül a gyertya sem szereti ha vastagon kormos, olajos vagy benzines. Először gyertyát cserélnék.

áron a jelentem a problémát megferjtettem gyertya kétp kicsit sok let az olaj emmelet nem volt meg az aksi feszűltsége :) egyik ngk gyertyán lőt szikrát bosch all nem most töltöm az aksit utána m,egtúráztatom az udvaron lesz olyan hogy nem kel nyulni mzhez pl 5 évig :)
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Mattila2016 írta:üdv nem tudom hogy blokk üzemanyagellátás vagy elektronika a baj etz 250blokk adott berofentetem 500m mentem vele utána leállítottam indítanám és semmi a kipufogóból folyt a benzin szikra van 230v műszerszerint karbit helyszínen szétszedtem tűszelep zárt rendesen akkor mi a gázz szimeringek ujak tömitések újjak !!
Szikrának a feszültségét nem igazán érdemes mérni. Ha a gyertyán már megjelenik, akkor működik a trafó, és minden ami mögötte van (a gyújtásidőpont fontosabb de a te problémádra annyira nem jellemző ilyen irány)

A kipufogóból folyó benzint fennakadt tűszelep is okozhatja, ez visszaugorhatott amikor leszedted a karburátort. Ha sokat rúgdostad amikor nem indult, szintén köpködhet a kipufogón. Ezen kívül a gyertya sem szereti ha vastagon kormos, olajos vagy benzines. Először gyertyát cserélnék.
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

üdv nem tudom hogy blokk üzemanyagellátás vagy elektronika a baj etz 250blokk adott berofentetem 500m mentem vele utána leállítottam indítanám és semmi a kipufogóból folyt a benzin szikra van 230v műszerszerint karbit helyszínen szétszedtem tűszelep zárt rendesen akkor mi a gázz szimeringek ujak tömitések újjak !!
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

zudori írta:Ha nekem TS-em lenne én sem gondolkodtam volna másban, csak VAPE-ban. Így igaz, egyszer kell megvenni és utána semmi gond sincs többé!
valjúk be a megszakítos elállítódik bizonyos km után legalábbis nekem el ment !!! UI vagy arúgó nem feszített annyira
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ha nekem TS-em lenne én sem gondolkodtam volna másban, csak VAPE-ban. Így igaz, egyszer kell megvenni és utána semmi gond sincs többé!
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

aronpfabian írta:Fényképeket kérhetünk majd, mit kaptál a csomagban? :)


természetesen igen! osztjuk a tapasztalotokat keddre várom a csomagot unboxing csinálok és működés közben is illetve szerelés videót is készítek! meg egy pár műszeres teszt meg van e az annyi :) ha már több mint 80 k ba van elvárom az igért minőséget
nehogy úgy legyen mint a KTM nél ,hogy a önindító néha meg van nézve .. meg ugye a KTM 450 exc se kp rendeztem a részletet perkánlni kell az után is ,de hallod T125 vagy etz 250 mész utána felülsz Ktm 450 re jóember mikor tanultam motorozni ts-mz-n hirtelen kiengetem a kuplungot az lefúlt a KTM 450 meg ki repül alólad az a nyomaték ami van benne hiába 450 ccm
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mattila2016 2016.03.18. 13:55-kor.
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

hell írta:Egészség a lényeg pénz nem számít! :D :twisted: Várjuk a teszteredményeket! :)
fu lallod örökölt motor 100k rá vertem csak a blokkra főtengely csere mert ütött a primer résznél kuplung tárcsák összes csapágy szimering csere volt vázat fúlra csiszoltam újrafújtam az elemeket kéne még fújni csak színkód kéne a színhez lejárt (2002) műszakiban annyi áll almazöld ..

ui én úgy vagyok vele egyszer fizessek sokat de az tartson ki évekig mert ez a megszakítós gyújtás jó jó elemeli ,de akor sem olyan pontos mit egy mágneses főleg ha nagy fordulaton megy ideje nincs csukódni szerintem félhavi fizú ráment ere a vape témára :)
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Fényképeket kérhetünk majd, mit kaptál a csomagban? :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Egészség a lényeg pénz nem számít! :D :twisted: Várjuk a teszteredményeket! :)
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

meg is rendeltem ezt a Vape cuccot :)
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ugyvan! Sokkal olcsóbb és minden szuperül fog működni... :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kodi80 írta: Én 250-es Trophy-n tettem bele kb. 2000 km. Elegem lett a megszakítóból , meg a feszültségszabályozóból, meg a 6 voltból. Vape gyújtásnál kiszedheted a komplett dynamót , feszültségszabályzót,gyújtótrafót és ha akarod akkumulátor se kell többé. A gyújtás nem tud elállítódni, mert a forgórész éken van, egyszer felrakod és kész. Nem akarok hülyeséget írni de a szikra is nem tudom hányszorosára nő. Lesz 180 wattod 12 volton, amiből lehet gazdálkodni rendesen. A forgórész mint lendkerék működik, pörög a gép tőle rendesen. A Youtuben van elég sok videó. Az összeg így sok érte szerintem is, de mondjuk apránként kidobod úgyis ezt a pénzt. Ngk gyertyát használok Castrol olajjal , indítási gondom még soha nem volt. Ha megengedheted magadnak, nem bánod meg az biztos, én most az Etz-re is ilyet akarok venni.
A Trophyra még megértem,de az Etz-re viszont nagyon felesleges pénzkidobás.
Ha megbízható Etz-t akarsz ilyen szinten,akkor a töredék árért megteheted.
Fesszabnak valamelyik autóé(Wartburg,Lada) vagy Bambitól veszel egy szintén megbízható elektronikust,gyújtásnak meg a Mecseki félét és ugyanazt kapod üzembiztonságra mint a Vape.
Csak nem 80000-ért hanem 20000-ért.
Szerintem
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Robogógyújtást (Yamaha, Ducati) szoktak még átalakítani. Mivel ezek nem tartalmaznak kopó alkatrészt (ahogy a VAPE sem), használtan beszerezve és illesztést legyárt(at)va töredékáron lehet hasonlóhoz hozzájutni.

Ha viszont nincs kedved barkácsolni, esztergál(tat)ni, akkor a VAPE-et kifizetve egy bontatlan új rendszerhez jutsz. A fenti robogógyújtások se kerülnének sokkal kevesebbe újonnan alkatrészenként megvásárolva, és annál még mindig hátralenne az átalakítás.
kodi80
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2015.09.06. 12:03
MZ-d típusa: Mz Es250/2 Trophy
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kodi80 »

Mattila2016 írta:Sziasztok motorosok ! nézegetem itt a gyújtásokat TS 125 Mzre igen borsosak az árak megéri befektetni egy VAPE gyújtásba (84.000k az rára) van valakinek tapasztalata ezzel a gyújtás rendszerrel ? MZ TS 125 re lenne felújítom .Már jó pár 10.000 ezremben benne van a gép. ( lehet mondani többet költöttem rá mint amennyit ér szerintem ,de én szeretem ezt a "csúzlit" )
Szia !
Én 250-es Trophy-n tettem bele kb. 2000 km. Elegem lett a megszakítóból , meg a feszültségszabályozóból, meg a 6 voltból. Vape gyújtásnál kiszedheted a komplett dynamót , feszültségszabályzót,gyújtótrafót és ha akarod akkumulátor se kell többé. A gyújtás nem tud elállítódni, mert a forgórész éken van, egyszer felrakod és kész. Nem akarok hülyeséget írni de a szikra is nem tudom hányszorosára nő. Lesz 180 wattod 12 volton, amiből lehet gazdálkodni rendesen. A forgórész mint lendkerék működik, pörög a gép tőle rendesen. A Youtuben van elég sok videó. Az összeg így sok érte szerintem is, de mondjuk apránként kidobod úgyis ezt a pénzt. Ngk gyertyát használok Castrol olajjal , indítási gondom még soha nem volt. Ha megengedheted magadnak, nem bánod meg az biztos, én most az Etz-re is ilyet akarok venni.
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Sziasztok!

Szeretnék venni a motoromra (Ts 125), egy elektronikus feszültségszabályzót. Az alábbi honlapon néztem ezt:
http://mullerelectronics.hu/fesz%20szab ... -0016.html

A kérdés: Mennyire vált be, mik a tapasztaltok, és a felszerelésénél a dinamón lévő tekercs ellenállást le kell e venni vagy változatlanul kell hagyni mindent.
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

pokol írta:szerintem a babetta gyújtás olcsóbb jáwa musztáng világító tekercsekkel aztszem 15-20w egy tekercs 3 van benne 60w körüli tellyesítménnyel!
menyivel javul a gyújtó szikra időzítés egy babetta gyújtással
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
pokol
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2016.01.20. 18:06
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pokol »

szerintem a babetta gyújtás olcsóbb jáwa musztáng világító tekercsekkel aztszem 15-20w egy tekercs 3 van benne 60w körüli tellyesítménnyel!
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 »

Sziasztok motorosok ! nézegetem itt a gyújtásokat TS 125 Mzre igen borsosak az árak megéri befektetni egy VAPE gyújtásba (84.000k az rára) van valakinek tapasztalata ezzel a gyújtás rendszerrel ? MZ TS 125 re lenne felújítom .Már jó pár 10.000 ezremben benne van a gép. ( lehet mondani többet költöttem rá mint amennyit ér szerintem ,de én szeretem ezt a "csúzlit" )
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

bekötöttem műkszik jól kösz a segítséget
Eazy Rider.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

Tri-Ton írta:Olvasd el a 18:47-est is.

aha értem már mit hová kel köszi
Eazy Rider.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Olvasd el a 18:47-est is.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

Tri-Ton írta:
Attila19900318 írta:üdv mz ts 125 töltés vissza jelzőt akarnék CSAK! bekötni nincs gyújtás kapcsoló se lámpa se index se semmi rajt a gyári ts 125 bekötési rajzán nem bírom kivenni hová is megy a töltés visszajelző ( cross vázba van a ts 125 blokk meg a feszszab meg a gyújtótrafó és akksi ezért nincs semmi lámpa meg ilyesmi) tehát csak egy töltés vissza jelző lámpa bekötési pontjai kellenének hogy hová is kel bekötni

előre is köszi a választ !
Erre van szükséged? ( http://hobbymotoros.freewb.hu/feszultse ... -mukodese/ )
ez is hasznos lesz!
Eazy Rider.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég