Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Darrien
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Darrien »

Köszönöm szépen a segítséget, ötleteket, tanácsokat!
Végül meglett a hiba oka. A kipufogó leszedésénél a javasoltak szerint rá is rúgtam a gépre, csakhogy nem indult, de addigra széthúztunk már pipát, trafót, mindent. Mint utóbb kiderült, a gyújtótrafó tüskéje olyan szinten korrodálódott, hogy miután kihúztuk a gyújtókábelt, szépen távozott a tüske is. Aztán csak pislogtunk hogy elfelejtettük összedugni? El a fenéket! xD Csere óta 3500 fölött is van gyújtás. :3 Brutus újra él! \m/
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Darrien írta:Sziasztok!
...
3500-ig pörög, onnan pedig csak lefelé vezet az út, de ismétlem, kb. 100 kilométeren át jó volt. Sebességbe téve rövidesen lefullad, nagy durranással leáll.
...
/
Kipufogó.

Nincs elkokszosodva? Ha mögé teszed a kezed, üti rendesen a gáz a tenyered, vagy csak pöfékel?

Szereld le a könyöknél, (kicsit hangos lesz) és próbáld ki úgy.

Milyen gyertyád van (márka, hőérték), ha kiszereled, elektródái milyen színűek?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sokat kap közép tartomanyban.B elefullad a bemyába.
Másik karbit próbálj ki ha van lehetőség rá.
Főfuvi mekkora és biztosan akkora e?
Szivatogumi jól zár e?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Darrien írta:Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, meglehetősen tanácstalan helyzetemre való tekintettel. :D
Alig néhány napja tettem szert egy 250-es ETZ-re, aki a keresztségben a Brutus nevet kapta (nem véletlenül).
A problémám a következő volna:
Üresben szépen veszi a gázt, egészen 3500-as fordulatig, ahonnan is elkezd dadogni, rángatni, fulladozni, és nyélgáz mellett hajlandó csak életben maradni, de előbb utóbb úgyis megfullad, ilyenkor néha egy hatalmas puffanás kíséri a kényszerpihenőt.
Ezt az előző tulajnál is eljátszotta, aki cserélt benne egy gyertyát, így nagyjából 100 kilométeren keresztül még egész jó volt (hazáig elhozott, az úton kettőnkkel is szépen ment, dombnak felfelé is, sík terepen próbaképpen meg lett kergetve 110-ig). Következő nap reggel a fent írt tünetek jelentkeztek, és azóta is.
3500-ig pörög, onnan pedig csak lefelé vezet az út, de ismétlem, kb. 100 kilométeren át jó volt. Sebességbe téve rövidesen lefullad, nagy durranással leáll.
Amit próbáltam eddig:
- Az összes sarut ellenőriztem, lefújkáltam kontakt sprével
- Többféle gyertyát próbáltam
- légszűrőházat kitisztítottam, légszűrőt megnéztem (lassan cserére érik, de még funkcionál)
- Karburátort szétszedtük, állítottunk rajta, annyit értünk el vele hogy már van alapjárat (az előző tulaj nem szerette az alapjáratot)
- gyújtást megnéztük, kis jóindulattal jónak mondható (de elődöm trabantmegszakítót szerelt bele, nem nagyon van hova állítani)

Akik megtették eddig tétjeiket, mind elektronikára szavaztak.
A helyi szerelőbácsi egy gyújtókondenzátorral és egy új gyertyapipával vágott meg, melyek beszerelése a világon semmilyen változást nem hozott.

Gyújtótrafóra gyanakszik egy barátom, de annak a hibáiról semmit sem találtam a weben.
Kérném hát hogy akinek van még valamilyen tippje, ossza meg velem, mert kifogytam az ötletekből, igaz nem vagyok egy nagy szaki. Ennek ellenére azért nem 3 hónapos szereléssel és folyamatos 30 ezres servízlátogatásokkal szeretném elkezdeni MZ-s pályafutásomat. :/
Üdv a csapatban!
Ha Hőgyész nem áll távol tőled, segíthetek.
Első körben gyertya, pipa, kábel, trafó ellenőrzést javaslok. Aztán minden vezeték és saru vizsgálatát, alaposan.
Persze alap, hogy a főtengely ne kalimpáljon a csapágyban, és a bütyök is egyszer, jó helyen nyisson.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Trafó
Amikor megáll fogd meg a trafót ha indokolatlanul forró akkor 99%.
persze ki is mérheted de az még ráér egyelőre nézd meg mennyire melegszik na meg,hogy nincs e fordítva bekötve.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Patrik 2016.09.15. 22:30-kor.
Darrien
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Darrien »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, meglehetősen tanácstalan helyzetemre való tekintettel. :D
Alig néhány napja tettem szert egy 250-es ETZ-re, aki a keresztségben a Brutus nevet kapta (nem véletlenül).
A problémám a következő volna:
Üresben szépen veszi a gázt, egészen 3500-as fordulatig, ahonnan is elkezd dadogni, rángatni, fulladozni, és nyélgáz mellett hajlandó csak életben maradni, de előbb utóbb úgyis megfullad, ilyenkor néha egy hatalmas puffanás kíséri a kényszerpihenőt.
Ezt az előző tulajnál is eljátszotta, aki cserélt benne egy gyertyát, így nagyjából 100 kilométeren keresztül még egész jó volt (hazáig elhozott, az úton kettőnkkel is szépen ment, dombnak felfelé is, sík terepen próbaképpen meg lett kergetve 110-ig). Következő nap reggel a fent írt tünetek jelentkeztek, és azóta is.
3500-ig pörög, onnan pedig csak lefelé vezet az út, de ismétlem, kb. 100 kilométeren át jó volt. Sebességbe téve rövidesen lefullad, nagy durranással leáll.
Amit próbáltam eddig:
- Az összes sarut ellenőriztem, lefújkáltam kontakt sprével
- Többféle gyertyát próbáltam
- légszűrőházat kitisztítottam, légszűrőt megnéztem (lassan cserére érik, de még funkcionál)
- Karburátort szétszedtük, állítottunk rajta, annyit értünk el vele hogy már van alapjárat (az előző tulaj nem szerette az alapjáratot)
- gyújtást megnéztük, kis jóindulattal jónak mondható (de elődöm trabantmegszakítót szerelt bele, nem nagyon van hova állítani)

Akik megtették eddig tétjeiket, mind elektronikára szavaztak.
A helyi szerelőbácsi egy gyújtókondenzátorral és egy új gyertyapipával vágott meg, melyek beszerelése a világon semmilyen változást nem hozott.

Gyújtótrafóra gyanakszik egy barátom, de annak a hibáiról semmit sem találtam a weben.
Kérném hát hogy akinek van még valamilyen tippje, ossza meg velem, mert kifogytam az ötletekből, igaz nem vagyok egy nagy szaki. Ennek ellenére azért nem 3 hónapos szereléssel és folyamatos 30 ezres servízlátogatásokkal szeretném elkezdeni MZ-s pályafutásomat. :/
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"Aztán csak a leolvadt vezetéket kellett követnem. ,,

Jja, így könnyű András! :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Ezt a tapasztalatot már én is rég megszereztem és valamiért mégsem jutott eszembe, elképzelhető azért, mert a ledes világítás már több mint egy éve benne van.
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Szebik András írta:Sziasztok!

Kb egy hónapja kértem tippet zárlat felderítése kapcsán. Nos a problémám megoldódott.
A minap a gyújtáskacsolót piszkáltam, hátha tényleg az lesz a gondja, de a próbakörnél kiderült, hogy nem. Menet közben kivágta a biztosítékot és az agyamban is. Bele tettem egy 20A-ost a 15 helyett. Hazavitt és az is megadta magát. Aztán csak a leolvadt vezetéket kellett követnem. A vezetéket természetesen cseréltem azzal már nem lesz gond, viszont a probléma forrása okozója közvetve én voltam.
Még korábban az egyik cikk alapján megcsináltam a ledes műszervilágítást ami most a zárlatot okozta. Valószínű nem nem vártam meg a ragasztó teljes megkötését és ott keletkezhetett a zárlat.
Következőre körültekintőbben kell összeraknom nehogy megint megszivasson.
Egyébként most az egyikbe a ledes világítás van a másik órában az izzószálas. Hát Óriási a különbség. Amint lesz egy kis időm tuti ledest teszek bele megint.
Ez egy nagyon régi tapasztalat!!! Hetvenkettőtől motorozok, és ha valami gond lett egy működő motorral, akkor mindég ott kellett keresni a hibát ahol legutoljára hozzá piszkáltál!!!
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!

Kb egy hónapja kértem tippet zárlat felderítése kapcsán. Nos a problémám megoldódott.
A minap a gyújtáskacsolót piszkáltam, hátha tényleg az lesz a gondja, de a próbakörnél kiderült, hogy nem. Menet közben kivágta a biztosítékot és az agyamban is. Bele tettem egy 20A-ost a 15 helyett. Hazavitt és az is megadta magát. Aztán csak a leolvadt vezetéket kellett követnem. A vezetéket természetesen cseréltem azzal már nem lesz gond, viszont a probléma forrása okozója közvetve én voltam.
Még korábban az egyik cikk alapján megcsináltam a ledes műszervilágítást ami most a zárlatot okozta. Valószínű nem nem vártam meg a ragasztó teljes megkötését és ott keletkezhetett a zárlat.
Következőre körültekintőbben kell összeraknom nehogy megint megszivasson.
Egyébként most az egyikbe a ledes világítás van a másik órában az izzószálas. Hát Óriási a különbség. Amint lesz egy kis időm tuti ledest teszek bele megint.
Mylo8
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.09.11. 13:25
MZ-d típusa: MZ ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mylo8 »

Köszi a tippet, megnézzük. Megmértük egyébként a gerjesztést is, és azt is leveszi kb. 7V-ra 4000 felett.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Mylo8 írta:Sziasztok!
Olyan gondom van az etz125-tel, hogy 4000-es fordulat körül majdnem teljesen elmegy a töltés. Diódák jók, vettem rá új elektronikus feszszabályzót. 4000 alatt tölt, bár ott is csak13.5V-ot, de utána leesik 12,5 V-ra. Helyzetjelzőn el tudok vele menni, annyit még tölt, de a teljesen feltöltött aksit folyamatosan 4000-es fordulat felett járva a tompított pár óra alatt lemeríti. Ha van valami ötlet, javaslat, azt nagyon várom.
Persze. Üt a forgórész, és nem tudja követni a szénkefe........
Húzd le, nézd meg a főtengely vége mennyire van elkopácsolva.
Ha szét van ütve, vissza kell reszelni eredeti állapotra a kúpot.
Ha gyári állapotú, akkor üt a főtengely.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Mylo8
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.09.11. 13:25
MZ-d típusa: MZ ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mylo8 »

Sziasztok!
Olyan gondom van az etz125-tel, hogy 4000-es fordulat körül majdnem teljesen elmegy a töltés. Diódák jók, vettem rá új elektronikus feszszabályzót. 4000 alatt tölt, bár ott is csak13.5V-ot, de utána leesik 12,5 V-ra. Helyzetjelzőn el tudok vele menni, annyit még tölt, de a teljesen feltöltött aksit folyamatosan 4000-es fordulat felett járva a tompított pár óra alatt lemeríti. Ha van valami ötlet, javaslat, azt nagyon várom.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

jancsi8511 írta:Üdvözlök mindenkit.
Egy kis segítségre lenne szükségem.Nem rég gazdája lettem egy TS 125 nek. Az index nem működött de nem is volt bekötve,vettem új index relét izzókat stb....bekötöttem.
Aztán ha pár percig járatom a motort leáll magától,aztán nem lehet beindítani szikra sincs olyankor.Már 3x próbáltam de ugyan ezt csinálja.
Mennyi idős az akkumulátor? Lehet cserére szorul.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
jancsi8511
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.08.30. 21:46
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jancsi8511 »

Sziasztok valószínűleg újra kell vezetékelni a gépet,mikor ezt csinálja zárlatot lehet mérni a biztosítékok közt,van mikor ki is csapja.
Illetve a hátsó féklápa kapcsolót is ki kell cseréljem.
jancsi8511
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.08.30. 21:46
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jancsi8511 »

MrDok írta:Nézz rá az aksira eközben egy multiméterrel.
Szerintem elmegy az áram belőle.
Alapjáraton az aksi látja el a motort, fordulaton rásegít a dinamó.
Rámértem miután ezt csinálta 6,1V volt az aksiba,volt hogy utánna tologattam,lehúztam a dudáról a sarut és utánna indult,lámpa minden mőködött. Aztán újra visszadugtam az index sarut járt pár percet,kicsit húztam neki a gázt és megint leáll.
Most lehúztam az indexet és semmi gondja.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

jancsi8511 írta:
Szia nem,eddig nem volt semmi gond még az indexet be nem kötöttem,szépen indult nem állt le.(Simson relé van benne 6V 2x21W)
Most kicseréltem az összes izzót a gépen,bekötöttem az indexet,ha csak gyújtáson van lassan halványan villog,járó motornál szépen működik,de mire körbejárom a motort hogy megnézzem az indexeket hátul is stb leáll, utánna nem indul szikra sincs,se világítás semmi.
Nézz rá az aksira eközben egy multiméterrel.
Szerintem elmegy az áram belőle.
Alapjáraton az aksi látja el a motort, fordulaton rásegít a dinamó.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
jancsi8511
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.08.30. 21:46
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jancsi8511 »

aronpfabian írta:
jancsi8511 írta:Üdvözlök mindenkit.
Egy kis segítségre lenne szükségem.Nem rég gazdája lettem egy TS 125 nek. Az index nem működött de nem is volt bekötve,vettem új index relét izzókat stb....bekötöttem.
Aztán ha pár percig járatom a motort leáll magától,aztán nem lehet beindítani szikra sincs olyankor.Már 3x próbáltam de ugyan ezt csinálja.
Menetközben is leáll pár perc után? Alapjáraton ha kicsit dús, állva járatva megszívhatja magát. De ez nem is igazán üzemszerű használat
Szia nem,eddig nem volt semmi gond még az indexet be nem kötöttem,szépen indult nem állt le.(Simson relé van benne 6V 2x21W)
Most kicseréltem az összes izzót a gépen,bekötöttem az indexet,ha csak gyújtáson van lassan halványan villog,járó motornál szépen működik,de mire körbejárom a motort hogy megnézzem az indexeket hátul is stb leáll, utánna nem indul szikra sincs,se világítás semmi.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

jancsi8511 írta:Üdvözlök mindenkit.
Egy kis segítségre lenne szükségem.Nem rég gazdája lettem egy TS 125 nek. Az index nem működött de nem is volt bekötve,vettem új index relét izzókat stb....bekötöttem.
Aztán ha pár percig járatom a motort leáll magától,aztán nem lehet beindítani szikra sincs olyankor.Már 3x próbáltam de ugyan ezt csinálja.
Menetközben is leáll pár perc után? Alapjáraton ha kicsit dús, állva járatva megszívhatja magát. De ez nem is igazán üzemszerű használat
jancsi8511
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.08.30. 21:46
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jancsi8511 »

Üdvözlök mindenkit.
Egy kis segítségre lenne szükségem.Nem rég gazdája lettem egy TS 125 nek. Az index nem működött de nem is volt bekötve,vettem új index relét izzókat stb....bekötöttem.
Aztán ha pár percig járatom a motort leáll magától,aztán nem lehet beindítani szikra sincs olyankor.Már 3x próbáltam de ugyan ezt csinálja.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Seclusion írta:
MrDok írta:Akkor az üléslap éri el a trafó + t.
Múkodj!!!!
Nincs rajt az ülés...
Megvan a ludas! Valamennyire... Valamikor megcseréltem a polaritást, vagy rosszul feltételeztem, hogy a piros a + a fekete pedig a -. Fel voltak cserélve a kábelek. Szerencse, hogy eszembe jutott a biztosítékok sorrendje. Most már csak akkor ég ki a biztosíték, ha ráadom a világítást :D A következő lépésben leveszem azt a kábelt, amit bedugtam találomra.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

verbation írta:

Szia!

Érdeklődnék, hogy szuperál az elektronikus gyújtás? Gondolkodom én is rajta, de nem találok semmit róla, hogy mennyire megbízható a szerkezet.

Ugyan nem engem kérdeztél, de kezdek tapasztalatot összeszedni vele. Eddig 1200 km-t mentem minden gond nélkül. Vannak akik ennek sokszorosát. Nem hallottunk még róla, hogy gond lenne vele. Egyelőre én is nagy megelégedettséggel használom. Egy hátrányát tapasztaltam, de ez csak beállításkor érdekes: nagyon fényérzékeny. Tehát beállítani tényleg sötétben érdemes. Ha van egy árnyékos garázsod az tök jó. Én megvártam, hogy besötétedjen, mert nappal ha próbáltam a főtengely 5 körbefordításakor 5 különböző előgyújtás értéken adta le a szikrát. Nappal levett deknivel be sem tudtam indítani, csak ha visszatettem, ha levettem abban a pillanatban egy nagy durranás kiséretében leállt. Furikosok élőben is láthatták :D
verbation
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.09. 08:19
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: verbation »

Thomas_Hun írta:Rosszul van vezetékelve a motor. Köszönöm!

Ellenőriztem a vezetékeket, a rajz alapján gyorsan átkötöttem működik.

A vendégem vagy egy sörre meg amit még kérsz. =D>


Szia!

Érdeklődnék, hogy szuperál az elektronikus gyújtás? Gondolkodom én is rajta, de nem találok semmit róla, hogy mennyire megbízható a szerkezet.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

MrDok írta:Akkor az üléslap éri el a trafó + t.
Múkodj!!!!
Nincs rajt az ülés...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Akkor az üléslap éri el a trafó + t.
Múkodj!!!!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

MrDok írta:
Seclusion írta:Ha azután jelentkezett volna, hogy azt csatlakoztattam, akkor én is gyanakodnék rá, de már azelőtt is égett a pofája a biztosítéknak. :(
Pár infó hiányzik.
Friss bekötésű a gép, vagy egyszer csak előjött ez a hiba.
Lett matatva a vezetékezés, vagy ezer éves.
8)
Kb 3 évet pihent a gépegység, akkor hibátlanul működött az elektronika. Szétszedtem pár dolgot, de semmi olyat, ami elektronikával kapcsolatos. Ma, mikor összeállt olyan szintre, hogy indulhatott volna, azt mondta, hogy nem...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Seclusion írta:Ha azután jelentkezett volna, hogy azt csatlakoztattam, akkor én is gyanakodnék rá, de már azelőtt is égett a pofája a biztosítéknak. :(
Pár infó hiányzik.
Friss bekötésű a gép, vagy egyszer csak előjött ez a hiba.
Lett matatva a vezetékezés, vagy ezer éves.
8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ha azután jelentkezett volna, hogy azt csatlakoztattam, akkor én is gyanakodnék rá, de már azelőtt is égett a pofája a biztosítéknak. :(
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az a csoki sok helyen közösített, lehet azzal okozol zárlatot... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Nem olvastam végig a topikot ( picit hosszú lenne :D ) viszont akadt egy olyan gondom, hogy az akkumulátor csatlakoztatásakor, azonnal posszan az akksi negatív biztosítéka. Átnéztem véleményem szerint kellő alapossággal a rendszert, egy ártatlan kábel lógott a hátsó sárhányóra, ezt bekötöttem egy elosztóba, aminek a kimenő oldalán nincs kábel, így az nem okozhat többé gondot. Viszont így is olvad a bizti. Az irányjelző relét kivettem, mivel azt gondoltam, az okozhatja a gondot, a legkisebb biztosítékot is kivettem. Tudtok adni tippet, merre nézzek szét még?

Órákat kivettem, kábeleket megnéztem, lámpabúrát elől levettem, sarukat széthúztam, nehogy összeérjenek...

Előre is köszönöm a tippeket.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem »

Erre gondoltam én is, mert nálam ugyan itt a konzol alatt csak össze lett csúsztatva két anya saru, levágtam őket és csokival összekötöttem a kábeleket, majd 3 réteg zsugorcsővel szigeteltem.Ugyanígy a saruvégeket máshol, a csatlakozási pontoknál... De télen nagy átnézés lesz mert oxidálódik rendesen a csatlakozási vég néhány helyen...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Szebik András írta:A múltkor a biztosíték műanyagjának leolvadása miatt az ülés alatt a javaslatotokra rendet raktam, ott nem lehet zárlat. Az utólagos és nem teljesen rögzített fesszabályzó szigeteletlen sarui miatt amit olyannak láttam, mindent megigazítottam, szigeteltem vagy a helyére raktam. Azóta amúgy nem deformálódott el a biztosíték :)
Szerintem is valami zárlat lesz, valami lehetetlen helyen. Csak bírjam megtalálni. A végeredményről majd beszámolok.
Hátsó lámpatest konzol alatt ahol átbújik a sárvédő és a tartó között vagy a környékén, kidörzsölődve, becsípődve? :-k
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2016.08.09. 17:59-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

A múltkor a biztosíték műanyagjának leolvadása miatt az ülés alatt a javaslatotokra rendet raktam, ott nem lehet zárlat. Az utólagos és nem teljesen rögzített fesszabályzó szigeteletlen sarui miatt amit olyannak láttam, mindent megigazítottam, szigeteltem vagy a helyére raktam. Azóta amúgy nem deformálódott el a biztosíték :)
Szerintem is valami zárlat lesz, valami lehetetlen helyen. Csak bírjam megtalálni. A végeredményről majd beszámolok.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Zárlat lesz ez sztem... Ülés alatt nincs összecsípve a hátramenő kábelköteg? Ha ráülsz, lenyomod az ülőlapot, felkapcsolod a helyzetjelzőt, vagy a féket húzod, akkor zárlatos lesz. Ha nem ülsz rajta, nem nyomódik össze a köteg. Talán. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Igen, hosszan is szóval az aksi is bírja. Minden működik. Egyszerre is.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szebik András írta:Rámértem. 12.5V a nyugalmi feszültség. A helyzet az hogy álló motornál nem jelentkezik a hiba. Miután elindítottam nem jelentkezett. A gyújtáskapcsolót átnéztem, ott nincs hiba. Kábelokat is kimértem, zárlatra utaló jel nincs. Gondoltam, ennek örömére kerülök vele egyet. Kint a határban egy kis pihi után elindítottam, fordulás közben behúzom az első féket és leáll ugyanazzal a hibával, mint eddig. No mondom, meg gyüttünk, már ez is kezdi. Tuti valami tök egyszerű hiba lesz, csak még egy hétig szenvedni fogok vele mire megtalálom.
Álló motornál tudsz dudálni?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szebik András írta:Rámértem. 12.5V a nyugalmi feszültség. A helyzet az hogy álló motornál nem jelentkezik a hiba. Miután elindítottam nem jelentkezett. A gyújtáskapcsolót átnéztem, ott nincs hiba. Kábelokat is kimértem, zárlatra utaló jel nincs. Gondoltam, ennek örömére kerülök vele egyet. Kint a határban egy kis pihi után elindítottam, fordulás közben behúzom az első féket és leáll ugyanazzal a hibával, mint eddig. No mondom, meg gyüttünk, már ez is kezdi. Tuti valami tök egyszerű hiba lesz, csak még egy hétig szenvedni fogok vele mire megtalálom.
Kitöredezett vezetékszigetelés a kormány mellett?
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Rámértem. 12.5V a nyugalmi feszültség. A helyzet az hogy álló motornál nem jelentkezik a hiba. Miután elindítottam nem jelentkezett. A gyújtáskapcsolót átnéztem, ott nincs hiba. Kábelokat is kimértem, zárlatra utaló jel nincs. Gondoltam, ennek örömére kerülök vele egyet. Kint a határban egy kis pihi után elindítottam, fordulás közben behúzom az első féket és leáll ugyanazzal a hibával, mint eddig. No mondom, meg gyüttünk, már ez is kezdi. Tuti valami tök egyszerű hiba lesz, csak még egy hétig szenvedni fogok vele mire megtalálom.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

KILL3R etz írta:Gyújtáskapcsoló? :roll:
Szerintem is, és emellett az akku feszültségre is rámérnék állásban, a jelenség közben, meg utána is.
Főleg azért gondolom mert "pihentetés" után jó.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyújtáskapcsoló? :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Szerintem a lineális interpolálás nem jó. Ha 86-oshoz tartozik 3mm, 92-höz 3,6, akkor 95-höz 3,9. 100-ashoz pedig 4,4mm előgyújtás? Ez nekem soknak tűnik. 100-as benzinhez esetleg egy 3,8-as még elmegy, de szerintem az már sok. A motor alkatrészek túlzott terhelésnek lennének kitéve.
Azért azt hiszem délután kipróbálom gyakorlatban is :)
Kis segítségre szorulok a köv. témában:
Mikor tompítottat kapcsolok, a gyújtás és minden egyéb elektronika megszűnik üzemelni 1-1,5mp-re. Ezért csak menet közben merek lámpát kapcsolni. Ha leállítom a motort és kb fél órán belül újra berúgom akkor nem csinálja ezt.
Amit már megpróbáltam orvoslás gyanánt? lámpa testben megtisztítottam a földelést és az összes érintkezést. A biztosíték nem olvadt ki.
Mi lehet a kínja?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem volt mikor elmászot és 3,4 körül volt az előgyujtásom és hát igen versenygép lett belőle... :D De a hangja nem volt valami egészséges így vissza is lett véve...

Ja igen és a Honda trafóról annyit még. Nem kell agyon fényezni meg egedbe emelni mert nem egy nagy durranás azért. Pont olyan mint egy hagyományos trafó semmivel nem tud többet... :)
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

A régmúltban hogy nagyobb legyen a kompresszió mivel az új nagyobb oktánszámú benzin bírja és, hogy az előgyújtás gyári értéken maradjon a hengerfejből vettünk le.

zudori írta:Akkor próbáljuk ki a 3,5 mm-es előgyújtást! A leírtak alapján érezhető a változás. Az én motoromban jelenleg kb. 200 km van, nem kísérleteznék vele, hiszen még ezzel sincs megfelelő tapasztalatom.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Akkor próbáljuk ki a 3,5 mm-es előgyújtást! A leírtak alapján érezhető a változás. Az én motoromban jelenleg kb. 200 km van, nem kísérleteznék vele, hiszen még ezzel sincs megfelelő tapasztalatom.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Stephanus írta:
Patrik írta:95-ös nek nagyobb előgyújtás? :shock: ez fura nagyobb kompresszió tűrő képességű üzemanyagnál,kisebb kompresszió értéknél gyújtunk és még jobban is megy a motor? Különös, felettébb különös. :twisted:
Pedig ez így helyes.
Normális esetben a detonáció NEM önmagában a dugattyú által létrehozott sűrítés hatására következik be, hanem a megkezdődött égés miatti nyomásnövekedés, és a dugattyú által létrehozott sűrítés együttes hatására, az égéstér azon részeiben, ahova még nem jutott el a lángfront. Kisebb előgyújtás hatására az égés jobban áttolódik a holtpont utánra, ahol a dugattyú mozgása már a nyomást csökkenti, így kisebb lesz a csúcsnyomás, kisebb eséllyel alakul ki detonáció. Nagyobb előgyújtással a hatás ellentétes. Viszont a lehető legnagyobb, kopogás nélkül elérhető előgyújtás a kívánatos, mivel nagyobb előgyújtásnál a keverék nagyobb része tud elégni a munkaütem kezdetére, nagyobb lesz a nyomás a hengerben, ezért nagyobb lesz a nyomaték és a hatásfok.
Tehát az előgyújtás célja nem az, hogy meggyújtsuk a keveréket még mielőtt az magától meggyullad. Nem gyulladhat meg magától! Ha mégis, akkor ott valami nagyon nincs rendben abban a motorban, és valószínűleg ebben az esetben sem a sűrítés hatására következik be az öngyulladás, hanem valami (gyertya, koksz a dugattyútetőn, stb) túl meleg a hengerben.
A könyv a 92-es benzinre ír egy ajánlott (növelt) előgyújtás-értéket. A gond hogy komolyabban nem ír a témáról, csak jóformán hogy "mivel más a benzin ezért így lesz jó". A nyakamat rá hogy nem elég lineárisan interpolálni (+1 oktánszám = +x mm előgyújtás) hanem különböző változókat figyelembe vévő képletet kéne használni. A képletet viszont sajnos nem közlik. Ehhez már szakirányú mérnök kéne aki levezeti, nem elég pár lelkes hobbista :)

A téma "más helyen" is előjött már egyszer, valaki interpolációval ki is számolta hogy 95-öshöz valami abszolút hihetetlen, 4.5mm feletti előgyújtás lenne jó, így ez a fajta számítás elég valószínű hogy hibás megközelítés - a gyújtásidőpontot nem lehet a végtelenségig előretolni mert a vezérlés fix, figyelembe kell venni hogy mennyi idő az átömlés és öblítés, mikor zárnak az ablakok, különben pont az ellenkező hatást éred el mint amit szeretnél.
Persze ezeket is lehet módosítani de ez az irány már nagyon messze vezet.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Nyilvánvaló,hogy nyáron jó időben nem a gép előtt ülünk. Szerencsémre az alkatrész cserékkel sikerül megállapítanom a hibát.
z25z írta:Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre :shock:
Köszi az aggódást :) visszatértem :)
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Nyilvánvaló,hogy nyáron jó időben nem a gép előtt ülünk. Szerencsémre az alkatrész cserékkel sikerül megállapítanom a hibát.
z25z írta:Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre :shock:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre :shock:
Nincs baja.Elutazott
Ezt írta nekem 29-én:"legközelebb köv. hét szombaton leszek gépnél"

Magyarul holnap.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Pár napja feltettem egy témát a gyújtásbeállítással kapcsolatban, ígértem egy cikket, most feltöltöm.
Kép

Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre :shock:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 47 vendég