Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.29. 19:36

zudori írta:Azért van lehetőség a 12 V.-ra és közel 150W teljesítményre! Úgy hívják:-VAPE ennek van kifejezetten TS.-re tervezett változata, ez a rendszer tartalmaz mindent, még a feszültségszabályozó is benne van.
Szia természetesen ismerem egyszer szereltem ilyen TS-t tényleg jó de nagyon drága játék,szerintem sokan nem engedhetik meg maguknak sajnos pl én se.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.01.29. 19:25

Azért van lehetőség a 12 V.-ra és közel 150W teljesítményre! Úgy hívják:-VAPE ennek van kifejezetten TS.-re tervezett változata, ez a rendszer tartalmaz mindent, még a feszültségszabályozó is benne van.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.29. 19:10

kovacssan88 írta:
aronpfabian írta:LED-et nem tudsz a gyári foncsorba tenni fényszóróizzó helyére, ezt már annyiszor kellett leírnom annyi helyen hogy lassan cikk lesz belőle :D

A lámpatest parabolatükre és prizmás üvege úgy van tervezve hogy a megfelelő pozícióban lévő izzószálak fényét vetítse a szabályoknak megfelelő módon az úttestre, árnyékolja a szembejövőt (tompított) vagy terítse a fényt a lehető legszélesebben (távfény). LED lapkákkal nem tudod utánozni a koncentrált, erős fényt adó, 360°-ban világító rövid szálat. A LED-es autófényszórókon teljesen más optika van.

Az hogy Kínából minden közveszélyes szemetet lehet rendelni, ne bizonytalanítson el: a H4 foglalatú LED világítótestek teljesen és nyomós okkal szabálytalanok.

A dinamó sajnos egy, már a te MZ-d korában is elavult technológia volt a gépjárművek áramfejlesztésére. A leadott teljesítményhez képest nagy, nehéz, egyedüli előnye hogy egyenáramú és (bizonyos ráhagyással) analóg eszközzel is szabályozható, ezért az alkalmazásával kikerülhető volt a szocialista blokkban drágán előállítható és/vagy nehezen beszerezhető félvezetők használata.
Amúgy 12V-ra is túl lehet gerjeszteni, német fórumok gyakran írnak így használt MZ-kről. Ezzel viszont a leadott teljesítmény, ami a fő probléma vele (60W) nem fog változni, illetve az élettartama értelemszerűen jelentősen csökken (túlhevülés). Áttekercselésnek sok értelme nincsen, a teljesítménynöveléssel a méretnek is nőnie kéne, egyedi alkatrészeket legyártatni valakinél meg a csillagos égnél is feljebb lévő árkategória...

Van aki robogóból bontott mágnesgyújtást szerelt fel, viszont itt sem mindegy milyen (nagyon kicsi a hely, elég kevés típus fér el), emellett az esztergamunka miatt elég költséges egy ilyen akció. Átkábelezés meg ilyenkor szükséges, nem is akármilyen. A robogók világítórendszere általában váltóáramú míg az index-fék-kürt egyenáram (de ez időszakos így az akkutöltés kis teljesítményű), tehát nem tudod beilleszteni az MZ tisztán egyenáramú elektromos rendszerébe. A robogó elektromos rendszerének tisztán egyenáramúra alakítása még bonyolultabb.

Összességében: egyszerűbb rendesen megcsinálni a 6V rendszert szerintem. Az pedig biztos hogy sokkal de sokkal olcsóbb mint teljesen átalakítani.
Köszönöm a kimerítő választ,ezek szerint nincs lehetőség.Ha szeretnék többet akkor más motor kell pl egy tz,ha ezt a vásárlásnál tudtam volna.
kovacssan88" válasz a csevegőbe.

kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 » 2017.01.29. 15:14

aronpfabian írta:LED-et nem tudsz a gyári foncsorba tenni fényszóróizzó helyére, ezt már annyiszor kellett leírnom annyi helyen hogy lassan cikk lesz belőle :D

A lámpatest parabolatükre és prizmás üvege úgy van tervezve hogy a megfelelő pozícióban lévő izzószálak fényét vetítse a szabályoknak megfelelő módon az úttestre, árnyékolja a szembejövőt (tompított) vagy terítse a fényt a lehető legszélesebben (távfény). LED lapkákkal nem tudod utánozni a koncentrált, erős fényt adó, 360°-ban világító rövid szálat. A LED-es autófényszórókon teljesen más optika van.

Az hogy Kínából minden közveszélyes szemetet lehet rendelni, ne bizonytalanítson el: a H4 foglalatú LED világítótestek teljesen és nyomós okkal szabálytalanok.

A dinamó sajnos egy, már a te MZ-d korában is elavult technológia volt a gépjárművek áramfejlesztésére. A leadott teljesítményhez képest nagy, nehéz, egyedüli előnye hogy egyenáramú és (bizonyos ráhagyással) analóg eszközzel is szabályozható, ezért az alkalmazásával kikerülhető volt a szocialista blokkban drágán előállítható és/vagy nehezen beszerezhető félvezetők használata.
Amúgy 12V-ra is túl lehet gerjeszteni, német fórumok gyakran írnak így használt MZ-kről. Ezzel viszont a leadott teljesítmény, ami a fő probléma vele (60W) nem fog változni, illetve az élettartama értelemszerűen jelentősen csökken (túlhevülés). Áttekercselésnek sok értelme nincsen, a teljesítménynöveléssel a méretnek is nőnie kéne, egyedi alkatrészeket legyártatni valakinél meg a csillagos égnél is feljebb lévő árkategória...

Van aki robogóból bontott mágnesgyújtást szerelt fel, viszont itt sem mindegy milyen (nagyon kicsi a hely, elég kevés típus fér el), emellett az esztergamunka miatt elég költséges egy ilyen akció. Átkábelezés meg ilyenkor szükséges, nem is akármilyen. A robogók világítórendszere általában váltóáramú míg az index-fék-kürt egyenáram (de ez időszakos így az akkutöltés kis teljesítményű), tehát nem tudod beilleszteni az MZ tisztán egyenáramú elektromos rendszerébe. A robogó elektromos rendszerének tisztán egyenáramúra alakítása még bonyolultabb.

Összességében: egyszerűbb rendesen megcsinálni a 6V rendszert szerintem. Az pedig biztos hogy sokkal de sokkal olcsóbb mint teljesen átalakítani.
Köszönöm a kimerítő választ,ezek szerint nincs lehetőség.Ha szeretnék többet akkor más motor kell pl egy tz,ha ezt a vásárlásnál tudtam volna.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.01.29. 15:00

LED-et nem tudsz a gyári foncsorba tenni fényszóróizzó helyére, ezt már annyiszor kellett leírnom annyi helyen hogy lassan cikk lesz belőle :D

A lámpatest parabolatükre és prizmás üvege úgy van tervezve hogy a megfelelő pozícióban lévő izzószálak fényét vetítse a szabályoknak megfelelő módon az úttestre, árnyékolja a szembejövőt (tompított) vagy terítse a fényt a lehető legszélesebben (távfény). LED lapkákkal nem tudod utánozni a koncentrált, erős fényt adó, 360°-ban világító rövid szálat. A LED-es autófényszórókon teljesen más optika van.

Az hogy Kínából minden közveszélyes szemetet lehet rendelni, ne bizonytalanítson el: a H4 foglalatú LED világítótestek teljesen és nyomós okkal szabálytalanok.

A dinamó sajnos egy, már a te MZ-d korában is elavult technológia volt a gépjárművek áramfejlesztésére. A leadott teljesítményhez képest nagy, nehéz, egyedüli előnye hogy egyenáramú és (bizonyos ráhagyással) analóg eszközzel is szabályozható, ezért az alkalmazásával kikerülhető volt a szocialista blokkban drágán előállítható és/vagy nehezen beszerezhető félvezetők használata.
Amúgy 12V-ra is túl lehet gerjeszteni, német fórumok gyakran írnak így használt MZ-kről. Ezzel viszont a leadott teljesítmény, ami a fő probléma vele (60W) nem fog változni, illetve az élettartama értelemszerűen jelentősen csökken (túlhevülés). Áttekercselésnek sok értelme nincsen, a teljesítménynöveléssel a méretnek is nőnie kéne, egyedi alkatrészeket legyártatni valakinél meg a csillagos égnél is feljebb lévő árkategória...

Van aki robogóból bontott mágnesgyújtást szerelt fel, viszont itt sem mindegy milyen (nagyon kicsi a hely, elég kevés típus fér el), emellett az esztergamunka miatt elég költséges egy ilyen akció. Átkábelezés meg ilyenkor szükséges, nem is akármilyen. A robogók világítórendszere általában váltóáramú míg az index-fék-kürt egyenáram (de ez időszakos így az akkutöltés kis teljesítményű), tehát nem tudod beilleszteni az MZ tisztán egyenáramú elektromos rendszerébe. A robogó elektromos rendszerének tisztán egyenáramúra alakítása még bonyolultabb.

Összességében: egyszerűbb rendesen megcsinálni a 6V rendszert szerintem. Az pedig biztos hogy sokkal de sokkal olcsóbb mint teljesen átalakítani.

kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 » 2017.01.29. 14:38

aronpfabian írta:"tz-s haverom szerint fel kell rá tenni egy tz gyújtást és enyi"
Ettől a havertól szerintem ne nagyon fogadj el tanácsot, vagy ha igen, akkor is erős fenntartással.

125-ösben fizikailag nem fér el az ETZ generátor, 250-esnél pedig a blokkfél átalakítását igényli a felszerelése. Emellett elektromos rendszer jó részét át kellene alakítani.

Gyenge fényszóró ellen
H4 foncsor http://www.zsombishop.hu/product_info.p ... cts_id=529 (más is lehet ami befér, 178mm-es szabvány)
6V 35/35W halogénizzó http://www.motorosoknak.hu/premium-part ... plcdbkdbj6

Egyrészt a gyári 40/45-ös hagyományos izzó több energiát fűt el mint a halogén (a fajlagos fényereje 25%-kal kisebb!), másrészt a foncsor tükröző felülete nagyon sokat számít. Ha nem is rozsdafoltos, de már be van mattulva, nagyban csökkenti a fényérzetet a beszűkült vetítési kép miatt.

6V rendszeren nagyon sokat számít emellett a csatlakozók tisztasága, sokszor az oxidáció az oka a lassan felizzó féklámpának-indexnek, gyenge töltésnek, halvány fényszórónak. A kábelsarukat érdemes újra cserélni, a késes csatlakozókat, testpontokat tisztára csiszolni.


UI: az akksis témát szerintem nem érdemes erőltetni. A soltvadkerti nagyker a legnagyobb ipari hulladékok országos gyűjtőhelye (Mo-Fa-Ker, ha rákeresel elég gyakran szidják), emellett az 5000 Ft feletti akksira fél év garanciát vállalni a profilukba illő botrányos átvágás. Garantált a rossz minőség ilyen feltételek mellett.
Nem fér el a 12voltos akkor esetleg a mostanit nem lehet hozzá tekercseltetni? Nincs bajom a mostanival megy működik világít is de a 12voltos halogéneshez képest gyertyafény,ez a 21.század nem hiszem hogy nincs megoldás? Körülnézek esetleg lead első izzó ügyileg hátha van valami belevaló.
A haverom tanácsaira lehet nem fogok hallgatni mert eddig nem igazán tudott segíteni semmibe,ti itt megmondtátok a frankót"

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.01.29. 14:29

Csak annyit! Fogadjad csak megfele "Józsi bátyád" tanácsát, Áron kollégánk által leírtakat!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.01.29. 13:56

"tz-s haverom szerint fel kell rá tenni egy tz gyújtást és enyi"
Ettől a havertól szerintem ne nagyon fogadj el tanácsot, vagy ha igen, akkor is erős fenntartással.

125-ösben fizikailag nem fér el az ETZ generátor, 250-esnél pedig a blokkfél átalakítását igényli a felszerelése. Emellett elektromos rendszer jó részét át kellene alakítani.

Gyenge fényszóró ellen
H4 foncsor http://www.zsombishop.hu/product_info.p ... cts_id=529 (más is lehet ami befér, 178mm-es szabvány)
6V 35/35W halogénizzó http://www.motorosoknak.hu/premium-part ... plcdbkdbj6

Egyrészt a gyári 40/45-ös hagyományos izzó több energiát fűt el mint a halogén (a fajlagos fényereje 25%-kal kisebb!), másrészt a foncsor tükröző felülete nagyon sokat számít. Ha nem is rozsdafoltos, de már be van mattulva, nagyban csökkenti a fényérzetet a beszűkült vetítési kép miatt.

6V rendszeren nagyon sokat számít emellett a csatlakozók tisztasága, sokszor az oxidáció az oka a lassan felizzó féklámpának-indexnek, gyenge töltésnek, halvány fényszórónak. A kábelsarukat érdemes újra cserélni, a késes csatlakozókat, testpontokat tisztára csiszolni.


UI: az akksis témát szerintem nem érdemes erőltetni. A soltvadkerti nagyker a legnagyobb ipari hulladékok országos gyűjtőhelye (Mo-Fa-Ker, ha rákeresel elég gyakran szidják), emellett az 5000 Ft feletti akksira fél év garanciát vállalni a profilukba illő botrányos átvágás. Garantált a rossz minőség ilyen feltételek mellett.

kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 » 2017.01.29. 13:33

Józsi bá most haragszik rám? Nem akartam megsérteni semmivel csak próbálok fejleszteni a motoromon szerintem rengeteg lehetőség lehet,most azon töprengek át kellene alakítani 12voltosra a tz-s haverom szerint fel kell rá tenni egy tz gyújtást és enyi.Ez a mostani 6volt tényleg gyenge este a haver motorja mellett a falon nem is volt látható a fénye,ezzel mindenképpen kezdeni szeretnék valamit mivel ha pl este 100-al megyek egy úton nem látok semmit.Tegnap megnéztem a motoros boltot Fehérváron és azt mondja az eladó van garancia az aksira fél év(amúgy soltadkertről rendeli ő is)és náluk lehet érvényesíteni a gait is.Már csak azt nem tudom át e kell vezetékelni a kis ts-t ha etz gyújtást tetetek rá? A műszaki még ráér szerintem lehet ezzekkel a gyengusz lámpákkal le se vizsgáztatnák.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.01.29. 11:19

kupi írta: Azon kell elgondolkodni sok fiatal MZ főleg Ts tulajnak mit is vettek mit akarnak mert csodák pedig nincsenek,ezek maradnak gyengék lassúak csörgősek és halovány 6volosak vagy így elfogadják vagy vesznek egy modern"motort egy nullával többért.
Ezt akár vastagon nagy betűvel is irhattad volna,annyira igaz és megszívlelendő. =D>

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2017.01.29. 10:08

Honnan jön ez a felrobban az aksi ötlet? #-o Az etz-m be még a gyári fesszab volt a riasztó aksihoz, leszakadt a fesszab testszála a sarunál, elbaszódott a fesszab és vidám 21V-tal kínálta meg csórit így ment 60km-t kicsit púpos lett,de még azzal az aksival ment egy hónapot amire vettem bele savas aksit. Az ifa aksi is csak akkor robbant fel ha rövidre zárták szerelés közben.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.28. 18:10

aronpfabian írta:kovacssan88: kreáltál magadnak egy nem létező problémát, amire el fogsz költeni egy rakás fölösleges pénzt (5-6000 Ft minimum). Miért nem jó ahogy kupi megcsinálta? Én bíznék benne, ő tudja mit szerelt fel és hogyan működik (a sajátján is).

Az Interneten terjedő információkat amúgyis érdemes szűrni, mert nem ez lesz az egyetlen alkalom amikor vitás dologgal találkozol. Ha minden egyes ilyen "problémánál" átépíted a fél motort, főleg ha az okát sem érted csak olvastad valahol hogy "így jó - úgy jó", annak nem lesz jó vége!

UI: lényeg lemaradt. Felrobbanni nem fog semmi a motorodban, olyan akkumulátort aminél ez lehetséges, TILOS forgalmazni. Ha bármi gond van az AGM akksival (idő előtt tönkremegy) akkor a feszültségszabályzó beállítására kell ránézni, mert az nyírja ki. Ez amúgy a nem zárt savasra is igaz csak amíg azt utántöltheted desztillált vízzel (ami ha szükséges, annál is hibás működést jelent!!), a zárton a biztonsági szelep elengedi és nem tudod visszatenni bele. Ennyit az elméletről, ne aggódd túl a dolgokat ;)
Hű de nagyon igazat beszélsz(véleményünk megegyezik),sajnos az értetlenség a hallok ezt azt haver mondta...Ezek a dolgok rontanak el mindent.Ez az egyik fő oka amiért befejeztem a motor szerelést,és csak magamnak ezután. Hiába mondtam el kérdeztem meg Sanyit menyit tud a motorra költeni ezért is szereltem be neki ezt az ingyen" riasztó aksit ráadásul a töltése lámpával is alig 6,8v(3500F/p mellett) ami nem fogja szétvágni de egy hagyományos savast fel se tud tölteni rendesen megjegyzem a hagyományos aksi amit manapság kapsz kész selejt volt benne részem gyenge folyik a sav meg a garancia is csak mutatóba van(kb 6-7000ft),ennek ellenére a motorod tökéletesen működik a mostani dolgokkal de a műszaki vizsgát valahogy elfelejted intézni amikor most lenne rá idő tavasszal meg motoroznál azonnal gondolom. Azon kell elgondolkodni sok fiatal MZ főleg Ts tulajnak mit is vettek mit akarnak mert csodák pedig nincsenek,ezek maradnak gyengék lassúak csörgősek és halovány 6volosak vagy így elfogadják vagy vesznek egy modern"motort egy nullával többért.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.01.28. 10:48

kovacssan88: kreáltál magadnak egy nem létező problémát, amire el fogsz költeni egy rakás fölösleges pénzt (5-6000 Ft minimum). Miért nem jó ahogy kupi megcsinálta? Én bíznék benne, ő tudja mit szerelt fel és hogyan működik (a sajátján is).

Az Interneten terjedő információkat amúgyis érdemes szűrni, mert nem ez lesz az egyetlen alkalom amikor vitás dologgal találkozol. Ha minden egyes ilyen "problémánál" átépíted a fél motort, főleg ha az okát sem érted csak olvastad valahol hogy "így jó - úgy jó", annak nem lesz jó vége!

UI: lényeg lemaradt. Felrobbanni nem fog semmi a motorodban, olyan akkumulátort aminél ez lehetséges, TILOS forgalmazni. Ha bármi gond van az AGM akksival (idő előtt tönkremegy) akkor a feszültségszabályzó beállítására kell ránézni, mert az nyírja ki. Ez amúgy a nem zárt savasra is igaz csak amíg azt utántöltheted desztillált vízzel (ami ha szükséges, annál is hibás működést jelent!!), a zárton a biztonsági szelep elengedi és nem tudod visszatenni bele. Ennyit az elméletről, ne aggódd túl a dolgokat ;)

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 467
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.01.28. 10:24

kovacssan88!

Milyen savas akut javasoltok? Lehet veszek az enyémbe egyet mielőtt még felrobban a riasztó ami benne van,6voltos a rendszer és még azt kérdezném ha veszek egyet azt bele kel csak szerelni és kész? Nem kell állítani valamin?

Száraz töltéssel kapod az akkut.A dobozban találsz majd egy flokont ,abban van a savas folyadék amit szépen beletöltöd az akku cellákban egyenlő mennyiséget..Kb,1-1.5 óra,ha szint esés van ,csak is kizárólag ioncserés vízzel tölts utána. és használhatod az akkut.. \:D/

Üdv: szketo :smt006

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.01.27. 21:43

Márton írta: Úgy tudom a zárt aksikban lennie kéne biztonsági szelepnek amin keresztül ki tud fújni ha túl nagy lenne a belső nyomás. De valamin spórolnia is kell a gyártónak...
Mondjuk egy eldugult szellőzőjű savas aksi is tud érdekes dolgot produkálni. Régen láttam egy szétrobbant ifa aksit. Úgy nézett ki mint ha egy nagy darabot kiharaptak volna a közepéből.
Igen, van szelep. Ezért VRLA (Valve Regulated Lead-Acid) a neve az összes zárt (zselés vagy AGM) akksinak.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.01.27. 21:39

"Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket"

A gyári feszültségszabályzó erre valóban alkalmatlan. Elektronikus esetén viszont nincs ilyen gond. Az autóknál sincs külön töltőelektronikán az akkumulátor. A valódi zselés (amit hangsúlyozok hogy továbbra sem kapsz ennyiért és ilyen formátumban) valóban érzékeny erre és külön elektronikát igényel. Az AGM csak a túlfeszt nem bírja amit esetleg a rezgőnyelves fesz.szab. ráenged mert lomhán vagy rosszkor kapcsol.

Áramerősség-probléma (túláram) nem lesz MZ-n, TS esetén főleg kifejezetten nehéz összehozni ilyen helyzetet. Inkább azzal szokott gond lenni hogy felkapcsolt lámpával már nincs miből felvegyen az akksi, sőt, általában őt húzza már minden...

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.27. 21:38

Sass Pál írta:
Athem írta:Hú, nagyon elmélyültetek benne, van egyébként az ún. riasztó akkuból 9Ah-s is.
Én a savasra voksolok több okból is.
Az egyik:
Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket... Magyarul felpúposodik és pukkan...
Na!! Én pontosan így jártam! Egy év után jó kis duci lett az akku. Autó villamossági barátom, aki nagyon jó a szakmában azt javasolta, hogy tegyek vissza egy savas akkut, mert az bírja az intenzív töltést!
Úgy tudom a zárt aksikban lennie kéne biztonsági szelepnek amin keresztül ki tud fújni ha túl nagy lenne a belső nyomás. De valamin spórolnia is kell a gyártónak...
Mondjuk egy eldugult szellőzőjű savas aksi is tud érdekes dolgot produkálni. Régen láttam egy szétrobbant ifa aksit. Úgy nézett ki mint ha egy nagy darabot kiharaptak volna a közepéből.

kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 » 2017.01.27. 21:14

Sass Pál írta:
Athem írta:Hú, nagyon elmélyültetek benne, van egyébként az ún. riasztó akkuból 9Ah-s is.
Én a savasra voksolok több okból is.
Az egyik:
Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket... Magyarul felpúposodik és pukkan...
Na!! Én pontosan így jártam! Egy év után jó kis duci lett az akku. Autó villamossági barátom, aki nagyon jó a szakmában azt javasolta, hogy tegyek vissza egy savas akkut, mert az bírja az intenzív töltést!
Milyen savas akut javasoltok? Lehet veszek az enyémbe egyet mielőtt még felrobban a riasztó ami benne van,6voltos a rendszer és még azt kérdezném ha veszek egyet azt bele kel csak szerelni és kész? Nem kell állítani valamin?

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 326
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2017.01.27. 19:48

Athem írta:Hú, nagyon elmélyültetek benne, van egyébként az ún. riasztó akkuból 9Ah-s is.
Én a savasra voksolok több okból is.
Az egyik:
Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket... Magyarul felpúposodik és pukkan...
Na!! Én pontosan így jártam! Egy év után jó kis duci lett az akku. Autó villamossági barátom, aki nagyon jó a szakmában azt javasolta, hogy tegyek vissza egy savas akkut, mert az bírja az intenzív töltést!

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.01.27. 19:03

Hú, nagyon elmélyültetek benne, van egyébként az ún. riasztó akkuból 9Ah-s is.
Én a savasra voksolok több okból is.
Az egyik:
Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket... Magyarul felpúposodik és pukkan...

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.01.27. 17:09

Megy ám a boxmeccs! :D
Én igazából a 9 Ah-hoz ragaszkodtam mindíg,nem a savas akksihoz.Nem árt,ha van tartalék! A riasztóé 7,2,ha jól tudom. Legközelebb benevezek egy AGM-re,csak hogy nehogy megszóljanak hogy nem haladok a korral. :mrgreen: :)

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.01.27. 13:52

sziasztok én maradok a 12V 9Ah savas aksinál üdv. juragy

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2017.01.25. 18:30

z25z írta:Másik topicban beszélgettetek riasztó akku használatáról savas helyett. Én nem igazán értek hozzá, csak amennyit innen-onnan hallottam/olvastam. Az alapján ha jól értelmezem akkor a savas akkuk azok indító akkuk: hirtelen nagy áram leadására képes, de nem tesz neki jót a hosszú folyamatos merítés. Ezzel szemben a ciklikus, ami lehet felitatott üvegszálas (AGM) vagy zselés (maga az elektrolit gél?) az ellenkezőleg: nem bírja a hirtelen nagy áramfelvételt, de jól tűri a hosszú kisütést?
Mivel az MZ-ken nincs önindító ezért józan paraszti ésszel belegondolva tényleg jobb választásnak tűnik egy ciklikus akku, de ha olyan kurva jó, akkor miért nem azt használja mindenki?
Valaki el tudná mondani szájbarágósan, hogy miért jó választás a riasztó akku? Nincs semmi hátránya a savashoz képest? Jó az MZ töltése hozzá? Mekkora az az áramerősség amit tartósan ki lehet venni egy ciklikusból? (mondjuk egy töltés nélküli fényszóróhasználat kb: 55+5+4+(6x2) ~ 76W ~ 6,4 A stb.

Előre is köszi!
én riasztó akut használok már 5 éve ,kiváló

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.01.25. 17:23

zudori írta:Én?
Ott van az írásomban, hogy AGM akkumlátor! :D
Oké.

Megvoltam győződve hogy riasztó akkuról van szó.
Azok meg 151 mm hosszúak,pont kb 4 mm-el hosszabbak mint az Etz akkutálca.
Ahogy olvasom,Áron is arra reagált a válaszában hogy a tied nem tápegységbe való(lehet nem csak én gondoltam hogy olyanról írsz?)

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.01.25. 17:21

Én?
Ott van az írásomban, hogy AGM akkumlátor! :D

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.01.25. 17:20

zudori írta:Lacikám!
Ez lenne az!
https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q= ... 3293,d.d2s


Még annyi, ha gondolod és érdekel én tavasszal- február- március fogok ilyet venni, akkor vehetek Neked is, így nincs szállítási költség.
Engem most akaratod kivűl félrevezettél kissé.
Azt hittem riasztóakkukról beszélünk.
Amit te vettél az nem az.Igaz nem is állitottad hogy az lenne. :)
Nem kell akku,nekem van RIASZTÓ akkum :)

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.01.25. 16:14

aronpfabian írta:
zudori írta:Lacikám!
Ez lenne az!
https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q= ... 3293,d.d2s


Még annyi, ha gondolod és érdekel én tavasszal- február- március fogok ilyet venni, akkor vehetek Neked is, így nincs szállítási költség.
Az ETZ-ben nekem is ilyen van kezdettől fogva. Ez önindítózásra is alkalmas motorkerékpár AGM, nem a tápegységbe való fajta.
Nekem nagyon bevált!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.01.25. 15:53

zudori írta:Lacikám!
Ez lenne az!
https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q= ... 3293,d.d2s


Még annyi, ha gondolod és érdekel én tavasszal- február- március fogok ilyet venni, akkor vehetek Neked is, így nincs szállítási költség.
Az ETZ-ben nekem is ilyen van kezdettől fogva. Ez önindítózásra is alkalmas motorkerékpár AGM, nem a tápegységbe való fajta.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.01.25. 12:08

Lacikám!
Ez lenne az!
https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q= ... 3293,d.d2s


Még annyi, ha gondolod és érdekel én tavasszal- február- március fogok ilyet venni, akkor vehetek Neked is, így nincs szállítási költség.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 833
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2017.01.25. 10:56

kovacssan88 írta:Már megbocsásatok a tudatlanságomért de ha logikusan átgondolom nem lehet nem a teleppel van a baj hanem az áram termelése kicsi vagyis gyenge a töltés??,inkább a töltést kellene átnézni és nem nem bele való idegen riasztó telepet beleerőszakolni. Mondom én mind laikus látom így de gondoljatok bele ezt mérnökök tervezték és savasra,akkor azzal kell,hogy jó legyen.
A riasztó telep is savas akkumulátor csak egy anyagban fel van itatva a sav amitől ha kilukad sem folyik szanaszét. Én 2 évig jártam lyukas riasztó szünetmentes táp akkujával.(kidörzsölte a akksitartó lemeze :twisted: )

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.01.25. 08:49

zudori írta: Pont az a méret, ami kell és belefért a tartóba!

Na erről az akkuról egy linket ha kérhetnénk.Mert a méretet illetően én nem ezt tapasztaltam.
Pont nagyobb pár mm-el a hossza ezeknek az akkuknak mint az Etz akkutartó.
Nekem is gyártanom kellett az Etz esetében egy másik tálcát a gyári fölé hogy valami formája legyen a dolognak.A legtöbben vagy egyszerűen beleteszik ferdén és lerögzitik gyorskötözővel vagy gumiszalaggal vagy aláraknak egy deszkadarabot és úgy rögzitik le.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 467
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.01.24. 21:38

Andrá$ írta:
szketo írta:Sziasztok! :smt006
Szia kupi!! :smt041
Köszönöm válaszod,a akkuval kapcsolatban. A Kis Simson Star-ban már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!. :-k .Szinte alig kell tölteni.bár a simsonnál csak az irányjelzőt,üres jelzőt használom,a park lámpát csak néha poénból....(szóval,szép ha világít este).De, téli időben kiszerelem,mielőtt feltenném tölteni,rámérek és 6.5v mutat a multiméter. Az MZ savas akku már ugyan annyi állás után mit az előbb említett zselés, már csak 6.2v mutat.Bizonyíték, hogy a zselés valóban jobban bírja a töltés nélküli eltelt időt.A savas akkum ebben az évben lesz 3-éves. Ugyanennyi idős a szelés is.
Írod kupi,,, hogy jobb az irányjelző működése, fénye,, állásnál is.Valóban , a simsonnál is ezt tapasztaltam,míg az MZ-nél a savas sokkal gyengébb.

Tanúság ebből, :roll: :-k ,az MZ-be is zseléset fogok betenni.Kipróbálom, valóban jobb lesz e az áram ellátásom.
Kép

Bocsánat a rossz kép minőségért de, ez az a fesz,szab amit a Bambitól vettem..Már most jobban tölt a dinamó ezzel a készülékkel,mit a hagyományos fekete magyar fesz.szabbal..sajnos, az eredetit nem győztem tisztogatni,néha állítgatni,hiszen nem napi használatban van a motor..Így,ezt megelégelve döntöttem az elektronikus mellett. Ám a magyar csak 2-ezres fordulat után kezdett tölteni,addig a töltés jelző is világított..
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval. \:D/ =D>

:smt038 :smt039
Ezen a fesszabályzón lehet állítani a töltést?Esetleg van még belőle lehet érdekelne, bár nincs gond a töltéssel de sosem árt ha van tartalék :)
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval. \:D/ =D> Itt olvashatod.Igen,állítható.Bambinál kapható,feltéve ha van még neki.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 467
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.01.24. 21:38

Andrá$ írta:
szketo írta:Sziasztok! :smt006
Szia kupi!! :smt041
Köszönöm válaszod,a akkuval kapcsolatban. A Kis Simson Star-ban már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!. :-k .Szinte alig kell tölteni.bár a simsonnál csak az irányjelzőt,üres jelzőt használom,a park lámpát csak néha poénból....(szóval,szép ha világít este).De, téli időben kiszerelem,mielőtt feltenném tölteni,rámérek és 6.5v mutat a multiméter. Az MZ savas akku már ugyan annyi állás után mit az előbb említett zselés, már csak 6.2v mutat.Bizonyíték, hogy a zselés valóban jobban bírja a töltés nélküli eltelt időt.A savas akkum ebben az évben lesz 3-éves. Ugyanennyi idős a szelés is.
Írod kupi,,, hogy jobb az irányjelző működése, fénye,, állásnál is.Valóban , a simsonnál is ezt tapasztaltam,míg az MZ-nél a savas sokkal gyengébb.

Tanúság ebből, :roll: :-k ,az MZ-be is zseléset fogok betenni.Kipróbálom, valóban jobb lesz e az áram ellátásom.
Kép

Bocsánat a rossz kép minőségért de, ez az a fesz,szab amit a Bambitól vettem..Már most jobban tölt a dinamó ezzel a készülékkel,mit a hagyományos fekete magyar fesz.szabbal..sajnos, az eredetit nem győztem tisztogatni,néha állítgatni,hiszen nem napi használatban van a motor..Így,ezt megelégelve döntöttem az elektronikus mellett. Ám a magyar csak 2-ezres fordulat után kezdett tölteni,addig a töltés jelző is világított..
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval. \:D/ =D>

:smt038 :smt039
Ezen a fesszabályzón lehet állítani a töltést?Esetleg van még belőle lehet érdekelne, bár nincs gond a töltéssel de sosem árt ha van tartalék :)
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval. \:D/ =D> Itt olvashatod.Igen,állítható.Bambinál kapható,feltéve ha van még neki.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.01.24. 21:33

Nem eldönteni szeretném-e magasztos vitát, csak a saját tapasztalatomat írom le.
3 éve vettem egy AGM akkumlátort, októberben leálltam a motorral, gondoltam megtöltöm, kb. 20 perc töltés után zöldre váltott a töltő. Pont az a méret, ami kell és belefért a tartóba! Nem egyedi eset, a másik motoromban is az van. Szóval én maradok ennél a technikánál.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.24. 20:48

Márton írta:Klipsz szíjként van rá találat.
Ez egy elegáns megoldás,majdnem jobb mind a gyári.

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.24. 20:39

Klipsz szíjként van rá találat.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.24. 20:31

Márton írta:
z25z írta:Egyszer már agyalogtam rajta és nem kivitelezhetetlen, hogy rossz hátizsákból a csatos feszíthető részt úgymond spaniferként kellene felhasználni. Gyorsan oldható és tetszés szerint állítható bármekkora méretű akkuhoz. :-k
Erre én is gondoltam csak attól félek, hogy nem tartja majd elég szorosan és billegni fog. Bár egy próbát megér.
Jó lesz az nem tud kiesni elvileg,nekem a kis Ts-be egy vastag gumi szalag(talán postás gumi) tartja helybe de ez amit írtatok számomra is megfontolandó jó ötlet.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.24. 20:28

kovacssan88 írta:
z25z írta:Csak közben oltári nagyot fejlődött a világ. A 30 éve megvásárolt szekrénysorodba is megveszed a lapos TV-t holott az anno direkt úgy készült, 70 cm mélységgel hogy beférjen a 80 kilós ruszki csoda. A DKF csapágy sem számítana ma már egyedülállóan kiváló minőségnek, mert a gyártástechnológia és az anyagminőség is sokat fejlődött. Én azt mondom nem kell ultraortodox módon ragaszkodni a gyári megoldásokhoz..be kellene látni, hogy bizony sokat fejlődött a technika és sokkal precízebb, könnyebb, tartósabb, megbízhatóbb, stb. dolgok is megjelentek. csak pár példa: elektronikus indexrelé, fesszab, stb. Persze mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy ragaszkodik-e a régi elavult módszerekhez vagy nyitott az újra. Nyilván OT-re készülőknél ez az opció kilőve.
Jó jó de én itt arra gondolok,hogy működnie kellene hibátlanul a savas akumlátorral is ha meg nem máshol a baj amit nem egy nagyobb teleppel orosolnak.
Sanyi
Ne keress a kákán is csomót"
mérnökök tervezték az igaz de az is igaz akkor nem volt kötelező fényes nappal is pilácsolni,és azok a béke beli aksik azok bírták is anno.De kérdezem hol van az már? A forgalom is egészen más,a ma kapható 6v aksik egy rakás szarok,a legszebb napos időbe egy kihalt mellékúton is égetni kell a komplett világítást miközben ezek a paripák 30-40 évesek soroljam még?
Muszáj kicsit fejleszteni amin lehet így tovább használhatóak maradnak a mai korba is az öreg MZ-k. Még valami: neked milyen van benne? Ugyan olyan riasztó mind nekem,én tettem bele. Ha ha. És nem összekeverni a régi 6v dinamós MZ-t a sokkal modernebb már generátoros ETZ-vel az a TS hez képest atomerőmű".

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.24. 20:22

z25z írta:Egyszer már agyalogtam rajta és nem kivitelezhetetlen, hogy rossz hátizsákból a csatos feszíthető részt úgymond spaniferként kellene felhasználni. Gyorsan oldható és tetszés szerint állítható bármekkora méretű akkuhoz. :-k
Erre én is gondoltam csak attól félek, hogy nem tartja majd elég szorosan és billegni fog. Bár egy próbát megér.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.01.24. 19:40

kovacssan88:

nem nagyobb kapacitásúról van szó (az valóban nem lenne megoldás, lemerül ugyanúgy csak lassabban :) ) hanem modernebb felépítésűről. Beleerőszakolásról sem igazán lehet beszélni akkor, ha autókba ugyanúgy kapható AGM akku a savas 1:1 kiváltására.

A savas akkumulátor egy nagyon gusztustalan dolog, főleg motoron ahol nem igazán tudod biztosítani az állandó függőleges pozíciót hogy ne folyjon ki és marjon szét mindent. Ha csak annyi előnye lenne az AGM-nek hogy zárt rendszerű, már megérné lecserélni. De még ennél is több van ld. lejjebb (arról nem is beszélve hogy a 6V változatok még jelentősen olcsóbbak is a savas borzalmaknál)

kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 » 2017.01.24. 18:24

z25z írta:Csak közben oltári nagyot fejlődött a világ. A 30 éve megvásárolt szekrénysorodba is megveszed a lapos TV-t holott az anno direkt úgy készült, 70 cm mélységgel hogy beférjen a 80 kilós ruszki csoda. A DKF csapágy sem számítana ma már egyedülállóan kiváló minőségnek, mert a gyártástechnológia és az anyagminőség is sokat fejlődött. Én azt mondom nem kell ultraortodox módon ragaszkodni a gyári megoldásokhoz..be kellene látni, hogy bizony sokat fejlődött a technika és sokkal precízebb, könnyebb, tartósabb, megbízhatóbb, stb. dolgok is megjelentek. csak pár példa: elektronikus indexrelé, fesszab, stb. Persze mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy ragaszkodik-e a régi elavult módszerekhez vagy nyitott az újra. Nyilván OT-re készülőknél ez az opció kilőve.
Jó jó de én itt arra gondolok,hogy működnie kellene hibátlanul a savas akumlátorral is ha meg nem máshol a baj amit nem egy nagyobb teleppel orosolnak.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.01.24. 18:17

Csak közben oltári nagyot fejlődött a világ. A 30 éve megvásárolt szekrénysorodba is megveszed a lapos TV-t holott az anno direkt úgy készült, 70 cm mélységgel hogy beférjen a 80 kilós ruszki csoda. A DKF csapágy sem számítana ma már egyedülállóan kiváló minőségnek, mert a gyártástechnológia és az anyagminőség is sokat fejlődött. Én azt mondom nem kell ultraortodox módon ragaszkodni a gyári megoldásokhoz..be kellene látni, hogy bizony sokat fejlődött a technika és sokkal precízebb, könnyebb, tartósabb, megbízhatóbb, stb. dolgok is megjelentek. csak pár példa: elektronikus indexrelé, fesszab, stb. Persze mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy ragaszkodik-e a régi elavult módszerekhez vagy nyitott az újra. Nyilván OT-re készülőknél ez az opció kilőve.

kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 » 2017.01.24. 18:05

Már megbocsásatok a tudatlanságomért de ha logikusan átgondolom nem lehet nem a teleppel van a baj hanem az áram termelése kicsi vagyis gyenge a töltés??,inkább a töltést kellene átnézni és nem nem bele való idegen riasztó telepet beleerőszakolni. Mondom én mind laikus látom így de gondoljatok bele ezt mérnökök tervezték és savasra,akkor azzal kell,hogy jó legyen.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.01.24. 18:01

Egyszer már agyalogtam rajta és nem kivitelezhetetlen, hogy rossz hátizsákból a csatos feszíthető részt úgymond spaniferként kellene felhasználni. Gyorsan oldható és tetszés szerint állítható bármekkora méretű akkuhoz. :-k

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.24. 17:45

KILL3R etz írta:Gyorskötözővel a tálcához húzom. :wink:
Az is egy megoldás. :D

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.01.24. 17:41

z25z írta:
szketo írta: már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!.
Bocsánat, de tudomásom szerint ez nem helytálló. A riasztó akku nem feltétlen zselés (sőt alig van zselés erre a célra inkább AGM - felitatott üvegszálas) az elterjedt. És nem minden zselés akku ciklikus, lehet indító is. ciklikus: inkább riasztóba, olyan helyekre, ahol lemerül majd újra kell tölteni. Indító: hirtelen nagy áram kinyerésére alkalmas.
Tehát a riasztó ugyanúgy nem feltétlen zselés, mint amikor azt mondjuk: minden rovar állat, de nem minden állat ízelt lábú. :mrgreen:
Igen, ez ilyen tirisztor-tranzisztor jellegű probléma. Minden zárt akksi "zselés", akkor is ha valójában szinte mindegyik szóban forgó típus AGM (pedig nagyon eltér a felépítése és a viselkedése is, és valódi zseléset se nem fogsz olcsón kapni, se nem érdemes hagyományos elektromos rendszerű járműbe beszerelni...)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3811
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.01.24. 17:40

Gyorskötözővel a tálcához húzom. :wink:

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.24. 16:54

Üdv!
Ki hogy fogatja le a zár aksit? Már nekem is az van egy kis ideje de a nyitott savas aksihoz való lefogató nem jó hozzá. Ami nekem van az alacsonyabb és "mélyebb", vagyis vastagabb mint a sima aksi. Hajtogattam a lefogató lemezen de nem tartja határozottan. Kíváncsi vagyok ki, hogy oldotta meg.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2017.01.24. 16:53

szketo írta:Sziasztok! :smt006
Szia kupi!! :smt041
Köszönöm válaszod,a akkuval kapcsolatban. A Kis Simson Star-ban már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!. :-k .Szinte alig kell tölteni.bár a simsonnál csak az irányjelzőt,üres jelzőt használom,a park lámpát csak néha poénból....(szóval,szép ha világít este).De, téli időben kiszerelem,mielőtt feltenném tölteni,rámérek és 6.5v mutat a multiméter. Az MZ savas akku már ugyan annyi állás után mit az előbb említett zselés, már csak 6.2v mutat.Bizonyíték, hogy a zselés valóban jobban bírja a töltés nélküli eltelt időt.A savas akkum ebben az évben lesz 3-éves. Ugyanennyi idős a szelés is.
Írod kupi,,, hogy jobb az irányjelző működése, fénye,, állásnál is.Valóban , a simsonnál is ezt tapasztaltam,míg az MZ-nél a savas sokkal gyengébb.

Tanúság ebből, :roll: :-k ,az MZ-be is zseléset fogok betenni.Kipróbálom, valóban jobb lesz e az áram ellátásom.
Kép

Bocsánat a rossz kép minőségért de, ez az a fesz,szab amit a Bambitól vettem..Már most jobban tölt a dinamó ezzel a készülékkel,mit a hagyományos fekete magyar fesz.szabbal..sajnos, az eredetit nem győztem tisztogatni,néha állítgatni,hiszen nem napi használatban van a motor..Így,ezt megelégelve döntöttem az elektronikus mellett. Ám a magyar csak 2-ezres fordulat után kezdett tölteni,addig a töltés jelző is világított..
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval. \:D/ =D>

:smt038 :smt039
Ezen a fesszabályzón lehet állítani a töltést?Esetleg van még belőle lehet érdekelne, bár nincs gond a töltéssel de sosem árt ha van tartalék :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.01.24. 15:45

szketo írta: már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!.
Bocsánat, de tudomásom szerint ez nem helytálló. A riasztó akku nem feltétlen zselés (sőt alig van zselés erre a célra inkább AGM - felitatott üvegszálas) az elterjedt. És nem minden zselés akku ciklikus, lehet indító is. ciklikus: inkább riasztóba, olyan helyekre, ahol lemerül majd újra kell tölteni. Indító: hirtelen nagy áram kinyerésére alkalmas.
Tehát a riasztó ugyanúgy nem feltétlen zselés, mint amikor azt mondjuk: minden rovar állat, de nem minden állat ízelt lábú. :mrgreen:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég