Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 432
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: BlackIce » 2017.02.16. 09:39

aronpfabian írta:Baki Mátétól főleg. Meg van egy új srác a FB-on aki szintén vállal kábelköteg-gyártást. Szerintem 1-2 hete volt róla itt szó.
Ha jól tudom, akkor budapesti a srác

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.02.16. 08:46

Facebookozol?

Ha igen,keress rá:
Tilinger Péter. Őt ajánlom.
Schtuner@citromail.hu

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.02.15. 23:09

Köszönöm!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.02.15. 18:17

Baki Mátétól főleg. Meg van egy új srác a FB-on aki szintén vállal kábelköteg-gyártást. Szerintem 1-2 hete volt róla itt szó.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.02.15. 16:57

Honnan vennétek kábeleket, ha már újra kábeleznétek?
ezeket találtam:

1
2
3
4

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.02.10. 16:07

zudori írta:Csak laikusként kérdezem, vannak akik készítenek ilyen kábelkötegeket, direkt a típusokhoz. Nem lenne olcsóbb egy ilyet megvenni és kész a dolog? Akkor nem kellene számolni, boltba járogatni. Sok sok bosszúság elmaradna.
Mikor az ember hobbizik, nem mindig az a megoldás a befutó, ami papíron, mások számításai szerint a legjobb. :)

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.02.10. 13:23

Csak laikusként kérdezem, vannak akik készítenek ilyen kábelkötegeket, direkt a típusokhoz. Nem lenne olcsóbb egy ilyet megvenni és kész a dolog? Akkor nem kellene számolni, boltba járogatni. Sok sok bosszúság elmaradna.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.02.10. 11:43

A keresztmetszetek a javkönyvben: http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... 1/184g.gif
0.75-ös helyett 1.0-sat fogsz kapni a Konthánál, 2.5-ös (generátor, fesz.szab., akku) pedig nincs náluk, villanyszerelő szaküzletbe irányítottak a kéréssel.

Az aliexpressen/ebayen is körbenéznék ha nem sürgős, mert sokkal nagyobb a választék (csak ugye 1-2 hónap amíg megjön). Itt gyakran AWG szerint van megadva a keresztmetszet, érdemes átszámolni és ezzel (is) keresni.

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.02.10. 11:38

zsakfos írta:Megtévesztettél az "átvezetékelés" kifejezéssel.Ha tudom hogy csak bolt cím érdekel pár vezeték miatt,a fene sem irt volna kisregényt :)
Jó volt ez így, köszönöm szépen! :)
Reménykedtem benne, hogy van valami beszerzési forrás ahol nagyobb választékban vannak vezetékek, akár többszínűek is.
Na de így, hogy nincs jobb, gyorsan meg is rendeltem az összes féle színt, amit az Elektrokonthában lehet kapni. De mindjárt utánanézek azoknak a boltoknak is, amiket írtál.
Te mekkora keresztmetszetű vezetékeket használtál?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.02.10. 10:24

Megtévesztettél az "átvezetékelés" kifejezéssel.Ha tudom hogy csak bolt cím érdekel pár vezeték miatt,a fene sem irt volna kisregényt :)

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.02.10. 10:06

zsakfos írta:
Stephanus írta:Átvezetékeléshez lehet valahonnan mindenféle színű vezetékeket kapni? Vagy ti mivel szomtátok ezt megoldani?
Gyári színezésűt nem kapsz sehol.Egyszínűt lehet venni,azokból van jó pár szín.
fekete/piros/kék/fehér/sárga/zöld/lila/szürke,barna. Illetve ugye kétszínűből van a zöld/sárga.Aztán ha nagyon gyári színezésűre szeretnéd,akkor lehet olyannal trükközni hogy mondjuk a fekete vezeték sarujára teszel piros zsugorcsövet azt a saru is védve van,meg lett egy feket/piros vezetéked :) Aztán így tovább.....kék vezeték-zöld zsugor a sarura stb.Van aki a sarura átlátszó csövet húz,alá becsusztat papirt megirva.A lehetőségeknek csak a képzelet szab határt
Én Bp-en vettem 2 helyen:
1089 Budapest, Bíró Lajos u. 4. Madzag bt
Budapest, Delej u. 51 Haluxvill
Nem is a vezeték beszerzése okoz gondot,hanem amibe belehúzod fekete cső.
Abból pld én Baki Mátétól vettem egy garnitúrát.

De ha megint vezetékelnék,már nem biztos hogy nekiállnék magamtól,inkább megvenném készen a köteget.
Összeadogattam a költségeimet a végén,azt kb 7000-re jött ki.És akkor abban még nincs is benne a krimpelőfogó ára!
Nem tudom mennyiért van most komplett köteg,de szerintem 10000 körül szokott lenni.

Máté nem tudom készit e még,de lett egy új srác a Tilinger Péter. Ő készít kötegeket ha érdekel.
Köszi az infókat!
Komplett kötegcserét nem tervezek. Az MZ-ben biztos nem. Az egész rendben van. Viszont azért néha előfordul, hogy cserélni/pótolni kell vezetékeket ebben-abban, most például egy XT600-at kellene egy kicsit újrahuzaloznom, és nem szeretem az épp kezembe akadó, véletlenszerű színű és minőségű vezetékkel összegányolni.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.02.10. 07:41

Stephanus írta:Átvezetékeléshez lehet valahonnan mindenféle színű vezetékeket kapni? Vagy ti mivel szomtátok ezt megoldani?
Gyári színezésűt nem kapsz sehol.Egyszínűt lehet venni,azokból van jó pár szín.
fekete/piros/kék/fehér/sárga/zöld/lila/szürke,barna. Illetve ugye kétszínűből van a zöld/sárga.Aztán ha nagyon gyári színezésűre szeretnéd,akkor lehet olyannal trükközni hogy mondjuk a fekete vezeték sarujára teszel piros zsugorcsövet azt a saru is védve van,meg lett egy feket/piros vezetéked :) Aztán így tovább.....kék vezeték-zöld zsugor a sarura stb.Van aki a sarura átlátszó csövet húz,alá becsusztat papirt megirva.A lehetőségeknek csak a képzelet szab határt
Én Bp-en vettem 2 helyen:
1089 Budapest, Bíró Lajos u. 4. Madzag bt
Budapest, Delej u. 51 Haluxvill
Nem is a vezeték beszerzése okoz gondot,hanem amibe belehúzod fekete cső.
Abból pld én Baki Mátétól vettem egy garnitúrát.

De ha megint vezetékelnék,már nem biztos hogy nekiállnék magamtól,inkább megvenném készen a köteget.
Összeadogattam a költségeimet a végén,azt kb 7000-re jött ki.És akkor abban még nincs is benne a krimpelőfogó ára!
Nem tudom mennyiért van most komplett köteg,de szerintem 10000 körül szokott lenni.

Máté nem tudom készit e még,de lett egy új srác a Tilinger Péter. Ő készít kötegeket ha érdekel.

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.02.10. 00:04

Átvezetékeléshez lehet valahonnan mindenféle színű vezetékeket kapni? Vagy ti mivel szomtátok ezt megoldani?

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.02.09. 23:27

De bizony, Jogos a 2 pont. Cserélném is, de előbb màsra kell sok-sok pénz. Pl. Lakàs, tatarozás, renovàlàs, vezetékelés... Én azt vallom, előbb tanulok meg megjavítani valamit, és utána cserélni újra. Addigra tapasztaltabban állok hozzá. Jelen esetben igen ràférne, de kell ez a tapasztalàs is. Ha így égetek el valamit, nem leszek annyira morcos, mintha újal tenném. De ha van olyan szaki aki àrul 250es ETZ hez gyári min. Kàbeleket, akkor tőle megveszem.De mivel olyan hibàkat írtam amikre màr van jó megoldás és a vezetèkek még jók nekem, vállalom ezt a kockàzatot. Nincs mese, egy-egy kàbelt megfoltoz az ember, ahogy lehet és nem budàkolva. Hidd el. Így is volt sok csere. De kérdezd MrDok-ot. Milyen volt és most milyen... A cikkből kiderül nektek is.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.02.09. 21:40

Athem.Nem kellene azt motort átvezetékelni?
Sorban adod be itt a hibákat,amiket csak foltozgatsz.
Vezeték hibák,kontakt hibák.
Most oké,még tudunk segiteni és megoldod otthon,de mi lesz ha menetközben szarik be valami a rossz kábelezés miatt?
A szezon előtt én tuti átvezetékelném új vezetékekkel

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.02.08. 23:03

Athem írta: Forrósodik a gyujtó trafóm...(nincs szikra helyzetben) jeladós bekötéssel hogy kell jól bekötni?
Egy kábel rámegy a gy. kapcsolóról, másik a 16A+ biztosítékról a trafóra ugye?. A jeladó kábele hova megy?
Így semmit nem fog csinálni, mindkét oldala pozitív.

A 15-ös a kapcsolt pozitív (azonos a megszakítós bekötésével), az 1-es csatlakozót a gyújtásvezérlő kezeli (szaggatja a megszakító helyett), sehova máshova ne kösd. A jeladó meg a gyújtásvezérlőbe van kötve, szintén sehova máshova.

Itt látszik a helyes bekötés:
http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schaltplane/etz251.pdf

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.02.08. 22:44

No... Testelés gondom volt,és több egérrágta kábel mellett ami a hátsó világításhoz ment...
ezeket kijavítottam most megy.A fesz. szabályzóra volt kötve a hátsó égő testelés. Ezt ki iktattam onnan és ráment a légszűrőre. (d-) -ról meg a légszűrőre ment egy kábel.

Másik kérdés:

Forrósodik a gyujtó trafóm...(nincs szikra helyzetben) jeladós bekötéssel hogy kell jól bekötni?
Egy kábel rámegy a gy. kapcsolóról, másik a 16A+ biztosítékról a trafóra ugye?. A jeladó kábele hova megy?

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.02.08. 12:19

Megnézem, Köszi srácok!

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2017.02.08. 11:39

zsakfos írta: Na igen az Mz-k többségénél negativ kapcsolású a duda(gondolod hogy én ezt nem tudom?),de ha megnézed a vezeték színeket Athem fotóján,akkor könnyen beláthatod hogy inkább ez a rajz érvényes rá :) Vagy a kapcsoló nem a sajátja a mocinak,akkor érthető hogy nem működött helyesen,de én erről honnan tudhatnék hogy valaki nem a motorja vezetékelésének megfelelő kapcsolót akar beépiteni?Én a kapcsoló kialakitásából indultam ki.Márpedig a fotón lévő kapcsolóhoz az általam mutatott rajz a mérvadó,nem a tied.
Ezt sasold meg:

Kép

Amit te írsz kapcsolást,azoknál ezek a vezetékszínek a kapcsolónál:

Kép

Ja és ha figyelmesen olvasod akkor láthatod hogy egész pontosan ezt írtam: a gyári bekötés ennél a kapcsolónál. :)
Ok, Kapitány!
Igazad van! [-o< :wink:
Én a saját motorom kapcsolásából indulok ki, ebben a pirosban meg más téren is voltak csodák, miért lenne kivétel az elektronika........
Gyári, nem gyári, működjön.
Ezek szerint ebben a 251 eltér a korábbitól.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.02.08. 11:11

Athem írta:
elvileg gyári 12v 21W izzók vannak?


Na első körben ezt ellenőrizd le,hogy tényleg a gyárilag előirt izzók vannak e mindegyikben,plusz az ellenörző izzót is.Illetve amit Zizi javasolt,azt is csináld meg.Húzd le az ellenörző izzóról a vezetéket és próbáld.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.02.08. 10:59

Athem írta:Elkúrtam, a C - U kapcsolást szakítottam meg nem a C - V-t... Sajnálom.
Amíg ez a C - U össze volt kötve nem volt duda.
Ergo Megszüntettem, azonnal a gyári kötéssel volt minden úgy ahogy kell.
Így már érthetőbb.Alább írtam mi volt a gond.Nem a te kapcsolásodhoz való kapcsoló volt a motorodon.Azt meg csak te tudhatod hogy te cserélted ki vagy más.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.02.08. 10:53

mert a kontroll lámpán keresztül áramot kap. Eredetileg a kontroll lámpa mindkét pontjára pozitív megy. Ha jobbra indexelsz akkor a balon keresztül testelődik és fordítva. Azt hogy nálad miért kezd el villogni is passz. De húzd le a kontroll lámpáról a sarukat és nézd meg úgy működik- e megfelelően. Ha igen, akkor diódázz.....

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.02.08. 10:33

Elkúrtam, a C - U kapcsolást szakítottam meg nem a C - V-t... Sajnálom.
Amíg ez a C - U össze volt kötve nem volt duda.
Ergo Megszüntettem, azonnal a gyári kötéssel volt minden úgy ahogy kell.

Most az indexeknél járok megint, elvileg gyári 12v 21W izzók vannak, ha egy irányt kapcsolok a másik irányba is jelez de csak halványan...
Ha kikötöm az egyik nem aktuális irányt, azonnal nem villog a rossz oldal csak a jó. Másik irányba ugyan ez, ha itt is kikötöm az ellenkező oldal bármelyikét akkor jó. Az ir. jelző relét kikötve is. a kapcsolót kikerülve is csinálja. Ez mi lehet?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.02.08. 01:51

Amúgy meg az egészet átgondolva,tuti az van hogy kapcsoló csere volt,csak éppen nem a megfelelő kapcsolásút sikerült beszerezni.
Athemnek 250-es Etz-je van gondolom,a kapcsoló meg 251-é.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.02.08. 01:12

MrDok írta: Ezt sasold meg:
Kép
Az LVL 7-8 az kapcsolt pozitív a gyk-ról.
A kürtnél állandó kapcsolt + van, és testet adsz neki a gombbal. Ez szerint a gyári kapcsolási ábra szerint.
Na igen az Mz-k többségénél negativ kapcsolású a duda(gondolod hogy én ezt nem tudom?),de ha megnézed a vezeték színeket Athem fotóján,akkor könnyen beláthatod hogy inkább ez a rajz érvényes rá :) Vagy a kapcsoló nem a sajátja a mocinak,akkor érthető hogy nem működött helyesen,de én erről honnan tudhatnék hogy valaki nem a motorja vezetékelésének megfelelő kapcsolót akar beépiteni?Én a kapcsoló kialakitásából indultam ki.Márpedig a fotón lévő kapcsolóhoz az általam mutatott rajz a mérvadó,nem a tied.
Ezt sasold meg:

Kép

Amit te írsz kapcsolást,azoknál ezek a vezetékszínek a kapcsolónál:

Kép

Ja és ha figyelmesen olvasod akkor láthatod hogy egész pontosan ezt írtam: a gyári bekötés ennél a kapcsolónál. :)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2017.02.08. 00:20

zsakfos írta: Ez csak azért érdekes mert ha v pontra testet kötsz akkor a dudád kap 2 testet és az elég fura lenne ha megszólalna :)
A c és a v meg alapból megvan szakitva,pont az a lényeg hogy amikor megnyomod a duda gombot akkor zárod össze őket és a v pozitivot kap akkor. Ha neked ez nem így működött akkor nem gyári a bekötés valahol máshol

A gyári helyes bekötés ennél a kapcsolónál:
a c és az u közösitve van és a gyújtáskapcsolótól kap pozitivot(fekete-piros vezeték) ha ráadjuk a gyújtást.
Az a az a reflektorra megy(fehér vezeték), a v pedig a dudára(fekete-sárga vezeték).
Ezt sasold meg:
Kép
Az LVL 7-8 az kapcsolt pozitív a gyk-ról.
A kürtnél állandó kapcsolt + van, és testet adsz neki a gombbal. Ez szerint a gyári kapcsolási ábra szerint.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.02.07. 23:58

Athem írta:
Az c és a v kapcsolást megszakítottam, a v pontra csináltam egy testelést... ettől fogva a helyes duda bekötéssel volt dudám már... amíg ezt így nem csináltam meg addig nem szólt...
A c és a v alapból megvan szakitva,pont az a lényeg hogy amikor megnyomod a duda gombot akkor zárod össze őket és a v pozitivot kap akkor. Ha neked ez nem így működött akkor nem gyári a bekötés valahol máshol

A gyári helyes bekötés ennél a kapcsolónál:
a c és az u közösitve van és a gyújtáskapcsolótól kap pozitivot(fekete-piros vezeték) ha ráadjuk a gyújtást.
Az a az a reflektorra megy(fehér vezeték), a v pedig a dudára(fekete-sárga vezeték).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2017.02.08. 01:48-kor.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.02.07. 23:36

Segítség-segítség, gyorsan segítsenek a motorom elektronikája varrás mentén reped...

Vagy: Egyszer megőszülök ééén ha nem lesz jó a kürt...

Lámpa részben megoldva.

"számomra" Gigantikus problémám a következő volt:

Újra kötöttem, nagy kábel ellenőrzés volt, minden tüzetesen át vizsgáltam.Szakadt-e vagy sem, ahol igen azt cseréltem.A kombinált kapcsolón a következő hibát mertem észre venni.

Kép

Az c és a v kapcsolást megszakítottam, a v pontra csináltam egy testelést... ettől fogva a helyes duda bekötéssel volt dudám már... amíg ezt így nem csináltam meg addig nem szólt...

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.02.07. 08:10

Köszönöm, próbálkozom majd...

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.02.06. 12:39

Ha viszont felül mögéd valaki,egyből nem jó a szóló beállítás. Azon túlmenően,hogy vakítani fogja a szembe jövőt,te pedig nem látsz vele rendesen. Ilyenkor hiányolom a trabant 601 megoldását. Egy pici karral a lámpafejben lejjebb lehet billenteni a foncsort.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.02.06. 09:19

Athem írta:Valaki tudna egy tippet adni, miként érdemes jól beállítatni az első lámpát?
Kis segédlet is jól jönne. Bàrmilyen formában.
http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ts251r/163.gif

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.02.06. 08:39

Valaki tudna egy tippet adni, miként érdemes jól beállítatni az első lámpát?
Kis segédlet is jól jönne. Bàrmilyen formában.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 467
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.02.04. 18:15

Tri-Ton írta:Szia Szketo !

Bocs, de nagyon eltávolodtunk az elektronikától, ezért a választ áttettem az "üzemanyagellátás" - hoz.

Igen, furcsán is éreztem magam ez miatt,mikor nézem,hol is vagyunk! :oops: :oops: .Helyes semmi baj,Én kérek elnézést! :?

Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton » 2017.02.03. 09:55

Szia Szketo !

Bocs, de nagyon eltávolodtunk az elektronikától, ezért a választ áttettem az "üzemanyagellátás" - hoz.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 467
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.02.02. 19:55

Tri-Ton írta:
aronpfabian írta:MOL vagy OMV 100-ast használsz?
Csak OMV és SHELL kutaknál tankolok, viszont a motoromat kizárólag OMV-nél. Az autókban nagy szükség esetén max 5 litert egyéb kútnál, hogy biztosan elérjek a következőig. ( még akkor is, ha emiatt esetleg csóringernek néznek ) Ja és, hogy teljes legyen a kép, téli leállás előtt tele tank és a csap marad nyitva.
100-ast használsz keverten is? Akarom mondani, üzem szerűen? :roll:

Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton » 2017.02.01. 09:18

aronpfabian írta:MOL vagy OMV 100-ast használsz?
Csak OMV és SHELL kutaknál tankolok, viszont a motoromat kizárólag OMV-nél. Az autókban nagy szükség esetén max 5 litert egyéb kútnál, hogy biztosan elérjek a következőig. ( még akkor is, ha emiatt esetleg csóringernek néznek ) Ja és, hogy teljes legyen a kép, téli leállás előtt tele tank és a csap marad nyitva.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.31. 20:29

ötvöscsöpi írta:"Megrendelésre csak tavaly vettem jó pár savas 6v aksik MZ-be Simsonba mit mondjak egy rakás kaki mind és nem is olcsó,nincs már jó minőségű 6v aksi a piacon nálunk,max azt bírják amit adnak rá fél év gari"

Azért ne túlozzunk! Bike Bull az előző 4 évet bírt, az azt megelőző még többet, a mostani 2 éve jó! Az igaz hogy közben vettem egy hibásat, amit kicseréltek(nem vette fel a töltést), szóval nekem pl nincs rossz tapasztalatom.
Szerintem nem túloztam sajnos én így jártam,és egy két ilyen aksis malőr el tudja rontani az ember kedvét". Tudod volt nekem is olyan bauner"aksim ami közel 8 évet ment hibátlanul sőt a gyári MZ aksija majdnem egy évtizedet tudott de hol van az már,viszont amit itt a környéken meg tudok venni az nagyon távol keleti sajnos rendelni nem nagyon tudok mivel nincs aki átvehetné ráadásul sokszor sürgős volt a kuncsaft"nagyon ár érzékeny ember és 5-3 problémás amit vettem erre nem tudok mit mondani .

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2017.01.31. 20:03

popitty írta:Sziasztok!
Ajtó mögűl hallgattam a problémát amit a TS 6V-os rendszeréről írtok. Kevés töltés miatt fellvillanó vörös lámpa, felpúposodó 6V-os akku megy egyebek. Annyit szeretnék a saját tapasztalatomból hozzáteni, hogy még biztosan vannak akik emlékeznek arra az atrakciómara miko is a TS-em (150m3) mechanikus fesz.szabályzóját gyenge töltés miatt eletromosra cseréltem. Nekem meg még egy pár márkatársnak 2 nap nekem végtelenségig idegesítő program volt tekintettel arra, hogy csak segítőim értettek hozzá én tök h. voltam. Ám amint kiderül a csere sem volt jó mert ez a fránya kisipari fekália nem tette jól a dolgát. NO és most a lényeg: azt montam magamban, hogy vissza az eredetire a szó szoros értelmében, ugyanis sikerül szereznem egy gyári még nem használt és nem elgörbítgetett mechanikus feszültségszabályzót amin még a prisos festés is töretlen volt. És mivel az ördög a részletekben bújik, új aksit vettem 6 V-os savast, sarukat kontaktsp-vel befújtam, Kommutátort polírpapírral megtisztítottam, az akku saruvezetékeit vastagra cseréltem, majd összerektam és láss csodát tavaly óta semmi bajom. Sokat járok fotózni alapjáraton hajtva akksi mindig feltöltve töltés jelző mintha kiégett volna nem is látom, alapjárat tökéletes nem áll le még akkorsem ha világítást kapcsolok vagy az indexet használom és egyéb csodák. Nekem ez volt a megoldás elavult konstrukció elavult módszerekkel.
üdv
Nálam is minden tavasz úgy kezdődik, hogy a sarukat, biztosítékokat ellenőrzöm, áttakarítom az égőfoglalatokat, letakarítom a kommutátort és az egész miskulanciát átfújom kontakt sprével... a fesszab nálam megjárta a poklot, de sikerült beállítani, azóta a 35-ös halogénnel) nincs gondom a töltéssel.

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2017.01.31. 19:56

"Megrendelésre csak tavaly vettem jó pár savas 6v aksik MZ-be Simsonba mit mondjak egy rakás kaki mind és nem is olcsó,nincs már jó minőségű 6v aksi a piacon nálunk,max azt bírják amit adnak rá fél év gari"

Azért ne túlozzunk! Bike Bull az előző 4 évet bírt, az azt megelőző még többet, a mostani 2 éve jó! Az igaz hogy közben vettem egy hibásat, amit kicseréltek(nem vette fel a töltést), szóval nekem pl nincs rossz tapasztalatom.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.01.31. 16:44

MOL vagy OMV 100-ast használsz?

Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton » 2017.01.31. 16:15

z25z írta:
Tri-Ton írta:...Ősszel rendben 100-as benzinnel feltöltve ( mert az nem rohad bele )

ugyan nem elektronika topic, de megakadt a szemem ezen. Épp a napokban olvastam egy cikket, melyben arról van szó, hogy ez a 100-as csoda benzin kissé túl van misztifikálva. Egy részlet belőle:

Kép
Ettől még én több éve tapasztalatból ezt teszem, a kisgépekkel is és tavasszal nincs gond egyikkel sem. Nekem mondhat/írhat bárki amit akar, a tény az tény, ez meg csak egy firkász által írt cikk. ( de azért köszi ) Ettől függetlenül az írásom lényege nem ez volt, csak azért tettem hozzá, hogy miért is nem kezdtem üzemanyag oldalról is közelíteni a hibakeresésben.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.30. 21:10

Athem írta:Ma hivatalosan is készen vagyok a motor villamos hálózatával, így a cikk is hamarosan megjelenik, a héten GEXXX kollegának elküldöm.
Igen, nagyon sokat számít, hogy a saruk, csatlakozók milyen korrodáltak... Egy példa: Hátsó indexeim csak halványan pislogtak. Most meg lehet látni is, pedig legtöbb helyen csak sarut cseréltem, meg a közösítő sarunyelvét puckeráltam meg. Kis dolgok csodákra képesek, most már tudom...

Kép

bocsi így töltötte fel...
Gratulálok szép munka,ismerem az érzést nekem pár éve komplett vezetékezés volt utána mind új korába.Sajnos lassan megérnek ezek az öreg masinák ezekre a beavatkozásokra.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.01.30. 20:38

Ma hivatalosan is készen vagyok a motor villamos hálózatával, így a cikk is hamarosan megjelenik, a héten GEXXX kollegának elküldöm.
Igen, nagyon sokat számít, hogy a saruk, csatlakozók milyen korrodáltak... Egy példa: Hátsó indexeim csak halványan pislogtak. Most meg lehet látni is, pedig legtöbb helyen csak sarut cseréltem, meg a közösítő sarunyelvét puckeráltam meg. Kis dolgok csodákra képesek, most már tudom...

Kép

bocsi így töltötte fel...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.01.30. 16:59

Tri-Ton írta:...Ősszel rendben 100-as benzinnel feltöltve ( mert az nem rohad bele )

ugyan nem elektronika topic, de megakadt a szemem ezen. Épp a napokban olvastam egy cikket, melyben arról van szó, hogy ez a 100-as csoda benzin kissé túl van misztifikálva. Egy részlet belőle:

Kép

Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton » 2017.01.30. 15:19

GENERÁTOROS MOTOROK GAZDÁINAK !

Leírok egy esetet, hátha még jól jön valakinek. Adott egy 12 V generátoros, elektronikus gyújtással rendelkező motor. Ősszel rendben 100-as benzinnel feltöltve ( mert az nem rohad bele ) leállítva és a tél végéhez közeledvén jön a szezonra felkészítés. Próbaindítás nem sikerül, amíg az önindító forgat, hallhatóan beindul és szépen jár a motor, de önindító kikapcs. és a motor leáll. Többszöri próba ugyanezt mutatja, majd egész véletlenül bekapcsolt világítással indítva nem állt meg, egyenletes járás. Világítás leó és megáll a motor. Újra próba, világítással megy, anélkül nem. Villamos műszaki embernek nincs akadály, meg kell keresni a hibát. Ahol közös pont volt minden átnézve, de minden rendben. Aztán jött a nagy ötlet mi van féklámpás indítással ( majdnem egyenletes a járás ). Következő ötlet, az akkura köve egy 60 W-os izzót ( tökéletes alapjárat ), de terhelés nélkül nem megy.
Mi lehet a gond ??? ( aki gondolkodni kíván rajta, ne olvasson tovább, csak ha kíváncsi a megoldásra.

Hiba: Az egyenirányítókkal egybeépített gyári fesszabályzóban egy dióda tönkre ment és a váltó egyik szinusz hullámát átengedte, viszont a rákapcsolt terhelő izzó ezt a hullámot elnyelte, ill. a féklámpa csökkentette, így már szépen tudott járni a motor. Jármű villamossági szakiknak nem volt ötlete mi lehet a gond. Általában test hibára gondoltak.
Nektek azért írtam le, hogy ha egyszer így járnátok, hogy nem indul a generátoros motor, akkor érdemes rákapcsolt világítással is megpróbálni !

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2017.01.30. 14:48

popitty írta:Sziasztok!
Ajtó mögűl hallgattam a problémát amit a TS 6V-os rendszeréről írtok..........
üdv
Ha elavult módszernek lehet nevezni a vezetékvégek és saruk, kontaktok rendberakását, akkor is ez a lelke az MZ villamosságának.
Mindnek, nem csak 6V, hanem a 12V rendszernek is.
Utána lesz megbízható a motor, amivel előtte csak kínlódás van.

Amit meg egyszer valaki hozzáértő, sokat tapasztalt szaki rendberakott, azt nem piszkálni!!!!!
Ha probléma van, jelezni neki, megoldja.

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.01.30. 13:05

Sziasztok!
Ajtó mögűl hallgattam a problémát amit a TS 6V-os rendszeréről írtok. Kevés töltés miatt fellvillanó vörös lámpa, felpúposodó 6V-os akku megy egyebek. Annyit szeretnék a saját tapasztalatomból hozzáteni, hogy még biztosan vannak akik emlékeznek arra az atrakciómara miko is a TS-em (150m3) mechanikus fesz.szabályzóját gyenge töltés miatt eletromosra cseréltem. Nekem meg még egy pár márkatársnak 2 nap nekem végtelenségig idegesítő program volt tekintettel arra, hogy csak segítőim értettek hozzá én tök h. voltam. Ám amint kiderül a csere sem volt jó mert ez a fránya kisipari fekália nem tette jól a dolgát. NO és most a lényeg: azt montam magamban, hogy vissza az eredetire a szó szoros értelmében, ugyanis sikerül szereznem egy gyári még nem használt és nem elgörbítgetett mechanikus feszültségszabályzót amin még a prisos festés is töretlen volt. És mivel az ördög a részletekben bújik, új aksit vettem 6 V-os savast, sarukat kontaktsp-vel befújtam, Kommutátort polírpapírral megtisztítottam, az akku saruvezetékeit vastagra cseréltem, majd összerektam és láss csodát tavaly óta semmi bajom. Sokat járok fotózni alapjáraton hajtva akksi mindig feltöltve töltés jelző mintha kiégett volna nem is látom, alapjárat tökéletes nem áll le még akkorsem ha világítást kapcsolok vagy az indexet használom és egyéb csodák. Nekem ez volt a megoldás elavult konstrukció elavult módszerekkel.
üdv

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.30. 11:21

Stephanus írta:
aronpfabian írta: ...
UI: lényeg lemaradt. Felrobbanni nem fog semmi a motorodban, olyan akkumulátort aminél ez lehetséges, TILOS forgalmazni. Ha bármi gond van az AGM akksival (idő előtt tönkremegy) akkor a feszültségszabályzó beállítására kell ránézni, mert az nyírja ki. Ez amúgy a nem zárt savasra is igaz csak amíg azt utántöltheted desztillált vízzel (ami ha szükséges, annál is hibás működést jelent!!), a zárton a biztonsági szelep elengedi és nem tudod visszatenni bele. Ennyit az elméletről, ne aggódd túl a dolgokat ;)
Van egy ismerősöm, akinek már robbant az arcába riasztó aksi. Nem volt magától értetődő, hogy fog-e még látni az életben. Az illető villamosmérnök, kifejezetten nagy gyakorlati tapasztalattal, volt némi fogalma róla, hogy hogyan kell kezelni egy zselés aksit. És mégis. Abban bízni vakon, hogy "elvileg nem robbanhat fel" olyan, mint tudatosan szar fékkel autózni, mert hogy a légzsák meg az öv úgyis megment mindentől.
A zselés akkuknak precíz töltésre van szükségük szűrt, nem lüktető egyenárammal, az adott akkura előírt áram és feszültséglimitek szigorú betartása mellett. Egyéb esetben a zselés kialakítás egyik legfontosabb funkciója, a hidrogén-oxigén rekombináció nem működik, ami miatt az akku élettartama rövidül, és még veszélyessé is válhat.
Elég sok itt is a púpos aksis történet, engem ez sem nyugtatna meg, ha bizonytalan lennék. De nem vagyok, a riasztó aksikat motorban való felhasználásra egyértelműen rossz ötletnek tartom.
Szia értem mire gondolsz de: ezek a felpúposodott aksik szinte kizárólag mind 12v gépekbe voltak(én is láttam ilyeneket már) ami viszont jó tölt ezt tudja mindenki.A TS 6voltja ha nincs bele piszkálgatva jó esetbe is max 6.8-7v körül tölt de inkább a 6v közelébe(ez gyárilag is így volt)tehát akinek ennél jobb a 6v rendszere annak nincs szüksége másra csak a savasra.Tudod én már végig motoroztam az egész eddigi életem,többnyire a 6v TS nyergébe(közel 30-éve megvan)soha semmi nem okozott fejtörést csak ez a gyenge elektromos rendszer amivel megtanultam együtt élni(hidd el nagyon sok jó szerelő is látta már azt mondták ez így jó)és most két éve mióta benne ez a riasztó aksi fele gondom megoldódott!
Ezek után mit is mondjak? Tegyek bele ez vacak savast és kezdjek szívni? Csak azért mert gyárilag azt tettek bele a 80-as évekbe? Én inkább motorozom és nagyon élvezem,ha meg elpukkan akkor nem volt szerencsém bár ha eddig nem tette még nem is púposodott fel és ez egy közel 10 éves vacak a MÉH telepről..
És a motor két éve hibátlanul működik! Megrendelésre csak tavaly vettem jó pár savas 6v aksik MZ-be Simsonba mit mondjak egy rakás kaki mind és nem is olcsó,nincs már jó minőségű 6v aksi a piacon nálunk,max azt bírják amit adnak rá fél év gari de azt se egyszerű érvényesíteni saját tapasztalatom(Dankovics úr szerint nekem kell bizonyítani a töltésem jó és az aksi szar)természetesen hivatalos autó villamossági szerelővel ami nincs ingyen.Ezek után?

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.01.30. 11:03

aronpfabian írta: ...
UI: lényeg lemaradt. Felrobbanni nem fog semmi a motorodban, olyan akkumulátort aminél ez lehetséges, TILOS forgalmazni. Ha bármi gond van az AGM akksival (idő előtt tönkremegy) akkor a feszültségszabályzó beállítására kell ránézni, mert az nyírja ki. Ez amúgy a nem zárt savasra is igaz csak amíg azt utántöltheted desztillált vízzel (ami ha szükséges, annál is hibás működést jelent!!), a zárton a biztonsági szelep elengedi és nem tudod visszatenni bele. Ennyit az elméletről, ne aggódd túl a dolgokat ;)
Van egy ismerősöm, akinek már robbant az arcába riasztó aksi. Nem volt magától értetődő, hogy fog-e még látni az életben. Az illető villamosmérnök, kifejezetten nagy gyakorlati tapasztalattal, volt némi fogalma róla, hogy hogyan kell kezelni egy zselés aksit. És mégis. Abban bízni vakon, hogy "elvileg nem robbanhat fel" olyan, mint tudatosan szar fékkel autózni, mert hogy a légzsák meg az öv úgyis megment mindentől.
A zselés akkuknak precíz töltésre van szükségük szűrt, nem lüktető egyenárammal, az adott akkura előírt áram és feszültséglimitek szigorú betartása mellett. Egyéb esetben a zselés kialakítás egyik legfontosabb funkciója, a hidrogén-oxigén rekombináció nem működik, ami miatt az akku élettartama rövidül, és még veszélyessé is válhat.
Elég sok itt is a púpos aksis történet, engem ez sem nyugtatna meg, ha bizonytalan lennék. De nem vagyok, a riasztó aksikat motorban való felhasználásra egyértelműen rossz ötletnek tartom.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.01.29. 20:45

TS 125 esetén a VAPE készlet konkrétan ugyanannyiba kerül mint maga a motor...

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég