Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.21. 13:57

ETZre nincs is VAPE mágnesgyújtás mert értelmetlen a 200W generátort 120W-ra cserélni. Ami a cseheknél kapható, egy induktív jeladó és egy DC CDI egység ami a gyári generátoros rendszerbe építhető.

Ehelyett tökéletesen megfelel a Mecseki-féle optikai tranzisztoros gyújtás (megszakítóalaplap helyére befér)

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.21. 10:00

A VAPE amúgy tényleg drága,bár ha tartós és megbízható,akkor megérné. Ez az egy dolog tart vissza,hogy kifizetnék közel 100 ezer ft-ot,és mondjuk egy-két év múlva behal. Na,akkor tényleg nem érné meg. Akkor inkább a megszakító. Bár ha elmennek 4-5000 km-t az utángyártottak,akkor maradnék a megszakítósnál.

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.21. 09:50

Köszönöm a segítséget! És a képet is! Örülök,hogy vannak még segítőkész emberek! :-)
A szocimotorosok oldalán azt olvastam,hogy vannak japán,olasz megszakítók is.a megszakító pogácsája lyukas,erről ismerhető fel. Ez igaz? Illetve a textilbakelites megszakító miben különbözik a többitől?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.21. 08:18

Kondenzátor: bilinccsel együtt eldobandó, a megszakítóra kötöd az 1-es vezetéket. Ezután a trafó 1 és a test közé egy MKP X2 220nF 275VAC fóliakondi.

Kép

Trafóból ilyet használok, párezer km már bennevan http://trabantwartburgalkatresz.eu/alka ... e-12v.html

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.20. 22:42

Köszönöm a válaszokat!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.20. 20:59

a gyári trafóval nem szokott baj lenni, az utángyártottal annál inkább. Ha mégis tönkre megy, akkor bontóból trabant, wartburg trafó jó hozzá. Kondenzátort passzolom a megszakítók egy valag szar amit a boltokban mostanság árulnak. Időnként felbukkan egy hirdetés ahol nagy tételben árulnak gyárit vagy vett valaki ebből többet és osztozkodik mással. Én börzén vásároltam megszakítót amíg nem elektronikus volt a motorom. Ebből nekem a textilbakelites vált be. Nézegesd a börzéket sok jó cuccot lehet kapni, van eseménynaptárjuk is: veteran.hu

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.20. 20:18

Én leginkább a megszakítók,kondik és gyújtótrafók minőségére lennék kívàncsi,ennek függvényében cserélném le a megszakítós gyújtást. Tartok attól,hogy ez problémás része lehet a motornak. Bár ezt a motort egy barátom újította fel,többségében még gyári alkatrészekből,de nyílván előbb vagy utóbb ezek helyett is kell az utángyártott. Tudnál esetleg jobb minőségű megszakítót?

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.20. 18:46

Köszönöm a választ,lesznek még kérdéseim! :-)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.20. 17:28

ETZZSOLTI1177 írta:Köszönöm a gyors választ! Nem régen van MZ-m,de szeretem! Az igazsághoz hozzátartozik,hogy hozzáértő kezek újították fel! Amúgy az alkatrészellátás milyen? Van egyáltalán hozzá használható alkatrész?
erre a kérdésre nagyon nehéz válaszolni, van ami használható van ami semmire nem jó. Sok dologból pedig inkább érdemes bontott gyárit megvenni, mint utángyártott újat, tételesen ezeket lehetetlen lenne felsorolni. De ha elkötelezed magad az MZ mellett akkor itt jó helyen vagy. A klubtagok zöme óriási tapasztalattal van ez ügyben és ha elakadsz valamiben akkor segítünk. Ha most kezdtél MZ-zni akkor főleg inkább érdeklődj itt mint hogy feleslegesen bevásárolsz valamit. A fórum hozzászólások már nem pörögnek úgy, mint régen, mert sokan a FB MZ csoportban eszmecserélnek. Szóval ha a feltett kérdésedre nem jön azonnal válasz az ne rettentsen el. :-)

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.20. 16:40

Köszönöm a gyors választ! Nem régen van MZ-m,de szeretem! Az igazsághoz hozzátartozik,hogy hozzáértő kezek újították fel! Amúgy az alkatrészellátás milyen? Van egyáltalán hozzá használható alkatrész?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.20. 15:04

az elektronikusnak sok előnye mellett van hátránya is a megszakítóssal szemben, de összességében az én véleményem, hogy: igen. De nem VAPE-ra, hanem egy ilyenre bőven elég: http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... risztorral gyakorlatilag plug&play, nem igényel semmilyen átalakítást (csak egy plusz pozitív szálat), sokan használjuk gond nélkül. A hátránya hogy csak sötétben lehet jól beállítani. Viszont töredéke az ára a VAPE-hoz képest.

ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 » 2017.06.20. 14:54

Sziasztok! A segítségetek kérném.
A kérdésem a következő lenne: megéri e lecserélni a megszakítós gyújtást Vape gyújtásra? Mik a tapasztalatok vele? Azért estem gondolkodóba a cserén,mert tartok attól,hogy az utángyártott megszakítók megbízhatatlanok. Esetleg tudnátok nekem segíteni abban,hogy van e ebből az alkatrészből jó minőségű utángyártott,ha van,melyik az?
MZA alkatrészekről vélemény?
A válaszokat előre is köszönöm!

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 326
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2017.06.14. 16:46

gyümi írta:Sziasztok.

Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.

Előre is köszönöm.
Szerintem azért, mert 6 voltos a rendszered!! Az enyém is ilyen.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.14. 13:04

gyümi írta:Sziasztok.

Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.

Előre is köszönöm.
Túl kicsi a feszültség.
A hiba okának megtippeléséhez szükség lesz az akkusaruk közt mért feszültségértékekre lekapcsolt gyújtással, alapjáraton és fordulaton.

gyümi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.05. 19:07
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gyümi » 2017.06.14. 12:57

Sziasztok.

Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.

Előre is köszönöm.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.06.07. 11:07

jura györgy írta:és az ár megfelel neked?ebből nem tudok engedni azért írtam csak ennyit ha érdekel eljösz tárgyalunk részleteket üdv. juragy
Rendben.Majd privatban kereslek azt megdumaljuk

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.06.06. 23:59

és az ár megfelel neked?ebből nem tudok engedni azért írtam csak ennyit ha érdekel eljösz tárgyalunk részleteket üdv. juragy

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.06.06. 22:34

jura györgy írta:zsaki ha megy én 60ra gondoltam de papir nélkül uj gumim van hátul elól gyári indexek elót uj gyári teló szárak bambi3 kipufogó tőkéletes nyereg első fékrendszer felszerelhető hátsó rugóstsgog ia 100%ezek mind gyáriak a töbi is az elsőés hátsó lámpa kivételével van még 1 db jó fötengelyem + henger + hengerfej jó menettel+ próságok ezért 10et kérnék üdv. juragy
Gyuri engem érdekelne ha úgy dontesz

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.06.06. 18:49

zsaki ha megy én 60ra gondoltam de papir nélkül uj gumim van hátul elól gyári indexek elót uj gyári teló szárak bambi3 kipufogó tőkéletes nyereg első fékrendszer felszerelhető hátsó rugóstsgog 100% ezek mind gyáriak a töbi is az elsőés hátsó lámpa kivételével van még 1 db jó fötengelyem + henger + hengerfej jó menettel+ próságok +van 2 felni ezekért 10et kérnék üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.06.06. 23:47-kor.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.06.06. 18:36

sziasztok villamosságal gondom nincs hogy megdőlött az aksi nem a motor hibája töltővelsem tudtam feltölteni, hat nagyobra nem is gondolok nincs még döntésem hogyan tovább 25be jár le a jogsim ddig még kéne valamivel pörkölni akkor már betöltöm a 60 évet egészségi álapotom miatt nem hiszem hogy meg tudom hoszabbitani a legutóbbi orvosi is okozott némi gondott de a JÓ ember segitett sajnos idei turák kimaradnak még a Bakonyba sem hiszem hogy részt tudok üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.06.06. 23:54-kor.

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.06.06. 17:33

jura györgy írta:aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy
Hejjjjj,ha az enyémnek csak ennyi gondja lenne...... #-o szóval a villatengely minden 2.-ba bele vn rohadva. Az elektromos gondok csak akkor oldódnak meg,ha ki van cserélve a teljes köteg. És mivel fogsz járni,biciklivel? Egy valamire való nyugati 1 millánál kezdődik. Az mz-t azért feléből meg lehet úszni. Persze tény,hogy az alatt viszont nem nagyon! 30-40éves motorok. De ha nem sokat jársz vele,akkor meg nem érdemes egy nagyobb-ba beleölni.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.06.02. 08:36

jura györgy írta:aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy
Gyuri ha erre adod a fejed,akkor se papirok nélkül add.
A legegyszerűbb módja az egésznek hogy kivonatod végleg a gépet.
Az nem kerül sokba és mégis papirosként árusithatod.A leendő új tulajnak meg lesz ideje bőven akár rendbehozni(visszahelyeztetni),akár elbontani.
A felsorolt hibákra lehet találni azért megoldást :wink:

Ja és ha már megfordult a fejedben.Mennyire gondoltál árban?

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.30. 21:20

szketo írta:Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog. :) Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással.... :D
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....

Az OT-vizsga nem is sok. :roll: Ami viszont sok, az a jármű korhű állapotra való vissza állítása. :-k . Ez nagyban függ a pillanatnyi állapottól. :roll: :-k :?
Értem mit mondasz,de én nem vitrin motorra gondoltam,amit futón visznek a talira. Hanem mindennapos használati motorra.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.05.30. 20:19

aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 467
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.05.30. 19:39

Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog. :) Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással.... :D
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....

Az OT-vizsga nem is sok. :roll: Ami viszont sok, az a jármű korhű állapotra való vissza állítása. :-k . Ez nagyban függ a pillanatnyi állapottól. :roll: :-k :?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.05.30. 14:54

Műszaki és biztosítás nélkül, de forgalmival-törzskönyvvel minden probléma nélkül eladható papírosan is. Nem támogatom az ötletet, de ha már erre adod a fejed, legalább a papír ne vesszen el...

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.30. 13:20

jura györgy írta:sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy
Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog. :) Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással.... :D
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.30. 13:14

KILL3R etz írta:Biztosíték táblát is érdemes késesre cserélni, a gyári viccelődhet az emberrel. :roll:
Volt akit a kínai késes is megviccellt. :)

Szekulics Zoltán
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.05.22. 11:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szekulics Zoltán » 2017.05.30. 09:48

Köszönöm a válaszokat! :D 8) \:D/

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.05.29. 19:29

sziaszto a motort amikor vettem ha jól emlékszek selexs volt benne vagy valami hasonló(régem volt) épen akor jért le a garanciamég 6 évig használtamigaz télen is gondoztam

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.05.29. 13:57

jura györgy írta:sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy



Véleményem szerint se időt, se energiát ne pazaroljál rá!
Ezeken már nem segít semmi, megdöglött. Sajnos annyira leromlott némely akkumlátor minősége, hogy csak nézegetünk. Nem véletlen a 6 hónap garancia! 3 év az egész jó teljesítmény. Az én Vartám 1 évig bírta mindössze.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.05.29. 13:46

sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy

Avatar
Gratia
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2017.02.22. 22:09

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gratia » 2017.05.28. 21:17

Szintén kezdő MZ-s vagyok. Nekem ugyan perkásom van, de hasonlóképpen viccelt meg engem is. Nálam a trafó volt rossz. Na, és a fesz. szab. sem jó. Épp elektronikusra várok. De ma párom Pancsija is megállt alattam, neki csak gyertya baja volt.

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 866
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2017.05.28. 20:07

Régi feszültség szabályzók is produkálnak hasonló hibákat. Ahogy Zizi is írta,érdemes rámérni a töltésre hogy a 14 V körüli feszültséget tudja e biztosítani. Nekem is 5Ah aksim van gond nélkül teljesít 6. éve. Elektronikus feszültség szabályzó megold minden problémát.Ha ott a baj.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3811
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.05.28. 19:07

Biztosíték táblát is érdemes késesre cserélni, a gyári viccelődhet az emberrel. :roll:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.05.28. 16:35

A ki tudja hány éves akkumulátornál mindenképp ajánlott a csere, de azért jó lenne ha lenne kezednél egy multiméter azzal ki lehet zárni pár dolgot. Nyugalmi állapotban egy jól feltöltött akkuban 12,8-13,2 V-nak meg kell lennie. Bár ha a a feszültség megvan még mindig nem biztos, hogy a kapacitása is jó, ezt terhelővillával lehetne megnézni, ami kicsit fehér holló kategória. Legalábbis nagyon kevés MZ-snek figyel a polcon egy olyan műszer. Mindenesetre ha beindítod akkor mérj feszültséget az akku sarukon. Lámpa nélkül 2000 felett 14V körüli értéket kellene mérned, lámpát rákapcsolva 13,2-13,8 körül. Ha ez az érték nincs meg akkor lehet hogy mégsem az akku a hunyó teljes egészében, hanem az elégtelen töltés miatt folyamatosan kevés benne a szufla és ezért produkálja a hibát. Ekkor jöhet a további vizsgálódás: fesszabályzó, szénkefék, U,V,W saru stb.

mixy01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017.05.27. 15:43
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mixy01 » 2017.05.28. 16:17

Köszönöm a gyors választ. Remélem én is, hogy egy akksi csere megoldja a gondot. Jövő héten kiderül.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.05.28. 15:58

Jó esélyed van, hogy az akku a hunyó. Mivel nem csapkodja ki a biztosítékot ezért első körben nem gondolnék feltétlen zárlatra, bár éppen lehet egy olyan áthúzás a lámpa körben ami produkálhat hasonló jelenséget. Akku a beindításhoz is kell, ezért fordulhat elő az hogy ha lámpát rákapcsolva áll le akkor nem tudod utána beindítani, mert annyira kiveszi a szuflát, hogy nem elég a szikra előállításához. De ha hagyod egy kicsit regenerálódik és utána már be tudod indítani, menet közben meg 2000-ers fordulat felett már tölt és ellátja a rendszert.

mixy01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017.05.27. 15:43
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mixy01 » 2017.05.28. 15:47

Üdv!

Még új vagyok a fórumon és MZ tulajként sem jeleskedtem még eddig. A napokban sikerült vennem egy 1984-es ETZ 250-est aminek van egy "apró" gondja.
A probléma az, hogy ha felkapcsolom a tompítottat, akkor van, hogy megáll a motor, amint leveszem a világítást, a kulcsot gyújtásra visszakapcsolom, ismét elindul. Csinálja ezt alacson és magas fordulaton is. Volt, hogy előzésnél visszaváltás, és index kitétel után megállt, vagy kereszteződéshez érve, behúzott kuplunggal, vagy csak lassan gurulva leállt. Ilyenkor minden esetben ha lekapcsoltam a lámpát, újra életre kel a motor és megy tovább minden gond nélkül, úgy is ha pár másodperc után visszakapcsolom a világítást. Azonban, ha nem kapcsolom le a lámpát, hanem hagyom megállni, akkor utánna alig akar elindulni, még tolásra sem.
Valamint néha olyan, mintha felkapcsolt lámpával, nagyobb gázra meg-meg torpanna.

Mi okozhatja a problémát, merre induljak el ami a legesélyesebb? (Annyit még hozzáfűznék, hogy most egy kitudja hány éves 5 ah-ás akkumulátor van benne, jövő héten ezt mindenképpen cserélem 9ah-ásra)

Köszönöm előre is a segítséget.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.05.22. 18:13

Szekulics Zoltán írta:Sziasztok!
Az imént regisztráltam csak, van nekem, még nincs is egy hete, egy MZ ETZ 125 nagyon kevés kilométerrel.
Viszont az akkumulátornál ez a kis anomália tartózkodik, szeretném visszaállítani az eredeti körülményeket amihez jó lenne ha látnék egy képet hogyan kell kinéznie.
Ha valaki tudna küldeni egyet az nagy segítség lenne.
Előre is köszönöm.
Valamint nincs balra irányjelző, visszajelzés, csak jobbra.
Kép
Akksi alá tegyél be léceket és utána húzd rá a leszorító gumit és fölé a műanyag fedelet. Ha meg végül majd tönkremegy (5+ év múlva ;) ) akkor a mérethelyes típus ETZ-hez YTX9A-BS

Az indexvillogtató egy gumi pöcökkel van felakasztva a műanyag fedélre eredetileg, de ezt a fajtát amúgy is érdemes lecserélni valami autóba való elektronikus típusra (esetleg az ebayes 1$-os narancssárgára)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.05.22. 12:04

Így nem látszik a káosz, csak annyi, hogy riasztó aksi van benne, ami nem feltétlenül rossz, de ez nagyon "vallási" kérdés. Az index egy oldalas visszajelzésének hibája az óránál keresendő. A kontroll lámpára 2 vezeték megy. Egy fekete/fehér és egy fekete/zöld. Ez úgy működik, hogy a jobbos a balon keresztül testelődik és fordítva. gyakorlatilag az egyik vezeték az égő tüskéjén a másiknak a házon kell lennie és az égő nem testelődhet az órán.

Szekulics Zoltán
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.05.22. 11:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szekulics Zoltán » 2017.05.22. 11:23

Sziasztok!
Az imént regisztráltam csak, van nekem, még nincs is egy hete, egy MZ ETZ 125 nagyon kevés kilométerrel.
Viszont az akkumulátornál ez a kis anomália tartózkodik, szeretném visszaállítani az eredeti körülményeket amihez jó lenne ha látnék egy képet hogyan kell kinéznie.
Ha valaki tudna küldeni egyet az nagy segítség lenne.
Előre is köszönöm.
Valamint nincs balra irányjelző, visszajelzés, csak jobbra.
Kép

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.12. 07:34

Jut eszembe: Bútor sarokvas! Az már félig készen van. Szokott lenni horganyzottban különböző szélességekben,hosszokban,furatokkal stb.

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.12. 07:27

Egy lemez talp kell amire felfogatható,azt pedig a gyári lámpatartóra hegeszteném,közvetlenűl a hátsó lámpa mögött. Ha oldalra mégtöbbet akarod hozni,akkor a lemez tartót hosszabbra hagyod oldalirányban.

Roland18
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.07.23. 00:27
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Roland18 » 2017.05.11. 19:25

De igen, 251/301 elvileg mind kettőre jó.

Köszönöm, valami hasonlóra gondoltam én is valami menetezésel. Köszönöm a segitségetek :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.05.11. 18:56

Valamilyen házi barkácsmegoldással biztos feltenném. De ehhez látni kellene, kézben forgatni stb. Első körben ott kezdeném, hogy a villogó testről leválasztható-e a hosszúkás "kar" ha igen onnantól egy menetet varázsolnék bele vagy 6 ost vagy 10-est és innentől az eredeti szárba belülre 6-os menetet fúrnék vagy a külsejére vágnék 10-est.

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.11. 14:30

Roland18 írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 250-es ETZ-m amire rendeltem 251-es 6ledes irányjelző szettet. Mielött meg rendeltem kértem,hogy regyenek a csomagba mi dent ami szüksüges a felszereléséhez ( első- hátsó tartókat). Na a baj az, hogy mikor meg jött már akkor észre vettem, hogy a tartókra sem lehet felhejelzni (főleg az elsőre nem) szeretnélek Titeket meg kérdezni, hogy mit tanácsoltok, hogy oldjam meg a felszerelést?! Képeket mellékelek: Köszönöm a segitségetek.
Kép

Kép
Ez véletlen nem a 301-esé? Ott a müanyag sárvédőre passzol- logikailag.

Roland18
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.07.23. 00:27
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Roland18 » 2017.05.10. 18:33

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 250-es ETZ-m amire rendeltem 251-es 6ledes irányjelző szettet. Mielött meg rendeltem kértem,hogy regyenek a csomagba mi dent ami szüksüges a felszereléséhez ( első- hátsó tartókat). Na a baj az, hogy mikor meg jött már akkor észre vettem, hogy a tartókra sem lehet felhejelzni (főleg az elsőre nem) szeretnélek Titeket meg kérdezni, hogy mit tanácsoltok, hogy oldjam meg a felszerelést?! Képeket mellékelek: Köszönöm a segitségetek.
Kép

Kép

Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan » 2017.04.27. 21:44

Üdv Márkatársak!
Visszaolvastam itt a forumon és láttam ,hogy kb. 1 éve volt téma a Jófogáson csomagban(20db) hirdetett MZ megszakító milyensége.
Elég pozitív visszhangja volt , így merészeltem rendelni 1 tételt, de ezt a mennyiséget én bizonyosan nem fogom elhasználni,
így egy részét eladnám, ha van rá érdeklődő. 450Ft+posta/darab áron akár 1 db-ot is elküldök ha valakinek kell.
A postaköltségnek még utánajárok,de szerintem 1db, sima levélként biztosan feladtható.
Akit érdekel erre a címre írjon: fzooltan kukac gmail pont com.



Kép

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2017.04.27. 11:30

sell írta: Mivel a mkp jó része nem volt összerakva, nem került meg a hátsófék pálca és a kuplung ütköző bakelit (?),
elsősorban ezek érdekelnének, jó-e helyette az ETZ-é?

Hali, a kuplung ütköző egyforma, a fékpálca, viszont nem.
Köszi!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég