Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Zorka írta: 2018.03.23. 09:24
aronpfabian írta: 2018.03.23. 08:52 Úgy látom a VAPE szabályzó mégis felkapcsolja (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel) a visszajelzőt. Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.

Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren (a powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről hogy indexvisszajelző maradhasson)
Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
Ez itt viszont már teljes kavar.

Az a Moser-féle ábra amit mindketten linkeltünk, egy VAPE mágnesgyújtásra (dinamó teljes leszerelése és más beépítése) való átépítése egy 6V-os MZ-nek. Itt 12V-os állandó mágneses generátor került be. Ez a powerdynamo.biz ábráinak az alkalmazása a gyári rendszerre.

A VAPE R81 egy 6V-os dinamószabályzó, teljesen más tészta mint a mágnesgyújtás. Ez a gyári relés feszültségszabályzó helyére építhető be, a dinamót meghagyva. Ezzel van valódi töltésvisszajelzés és betolóállás is mert a rendszernek az ezeket ellátó része nem módosul. Ha megnézed az ábrát, a D+/61 csatlakozóra van kötve a gyárilag külön elosztón lévő (de elektromos szempontból, dinamós rendszeren, a D+-szal azonos) 61 csatlakozó.
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

aronpfabian írta: 2018.03.23. 08:52 Úgy látom a VAPE szabályzó mégis felkapcsolja (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel) a visszajelzőt. Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.

Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren (a powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről hogy indexvisszajelző maradhasson)
Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Úgy látom a VAPE szabályzó mégis "felkapcsolja" a visszajelzőt (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel testeli az izzót alaphelyzetben). Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.

Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren. A powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről (hogy indexvisszajelző maradhasson). A moser-féle ábra későbbi változata is ezt követi, a feszmérős részt kihagyva. (ez utóbbi fura, szerintem írok neki, miért törölte le az egész szálat amikor csak a kapcsolónál volt hiba)
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

aronpfabian írta: 2018.03.22. 21:12 A VAPE állandó mágneses, így az öngerjesztés hiányát mutató "töltésvisszajelző" értelmezhetetlen ebben a rendszerben. A 61-est hagyd békén, be se lesz kötve. Szerintem kérd inkább szakember vagy legalább hozzáértő segítséget a kábelezéshez! Távolról küldött, ellenőrizetlen forrásokból felépíteni mindenféle előzetes tapasztalat nélkül elég kockázatos, akár tüzet is okozhat.

Itt egy normális VAPE átalakítási rajz, csatlakozójelölésekkel https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... 1-vape.pdf (csak még egy távsegítség ;) )
Szia!
Nem szívesen mondom, de szerintem hibás az ábrád.
http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%E4ne/ts250-1-vape.png
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... ts_250.gif
Még az Ets is így van kötve:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... ts_250.gif
Egyedűl a kétgyertyás 125-150-esnél mondja, hogy szabadon kell hagyni.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... t_zwei.jpg
Üdv: Zorka
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A VAPE állandó mágneses, így az öngerjesztés hiányát mutató "töltésvisszajelző" értelmezhetetlen ebben a rendszerben. A 61-est hagyd békén, be se lesz kötve. Szerintem kérd inkább szakember vagy legalább hozzáértő segítséget a kábelezéshez! Távolról küldött, ellenőrizetlen forrásokból felépíteni mindenféle előzetes tapasztalat nélkül elég kockázatos, akár tüzet is okozhat.

Itt egy normális VAPE átalakítási rajz, csatlakozójelölésekkel https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... 1-vape.pdf (csak még egy távsegítség ;) )
kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 »

Zorka írta: 2018.03.22. 15:03
Zorka írta: 2018.03.22. 14:56

Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...
Azt hiszem, értem. Az üresjelző áram száláról kap áramot, a másik szál meg a gyújtáskapcsoló 61-es.
Köszönöm szépen a válaszod!

Üdv:

kovati88
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Zorka írta: 2018.03.22. 14:56
kovati88 írta: 2018.03.22. 14:39

Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...
Azt hiszem, értem. Az üresjelző áram száláról kap áramot, a másik szál meg a gyújtáskapcsoló 61-es.
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

kovati88 írta: 2018.03.22. 14:39
Zorka írta: 2018.03.22. 14:03

Bocs! Visszajelzős a fordulatszámmérőd?
Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...
kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 »

Zorka írta: 2018.03.22. 14:03
kovati88 írta: 2018.03.22. 13:21

A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
Bocs! Visszajelzős a fordulatszámmérőd?
Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

kovati88 írta: 2018.03.22. 13:21
kovati88 írta: 2018.03.22. 13:11

Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
Bocs! Visszajelzős a fordulatszámmérőd?
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

kovati88 írta: 2018.03.22. 13:21
kovati88 írta: 2018.03.22. 13:11

Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
Gyujtáskapcsoló 61-ese~index relé kimenő lába. (Ábra bal felső 4lámpás karikájának bal felső lámpája, fekete illetve piros-zöld vezetéke.)
kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 »

kovati88 írta: 2018.03.22. 13:11
Zorka írta: 2018.03.22. 12:43

Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 »

Zorka írta: 2018.03.22. 12:43
kovati88 írta: 2018.03.22. 09:34 Sziasztok!

MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.

Üdvözlettel:

kovati88
Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

kovati88 írta: 2018.03.22. 09:34 Sziasztok!

MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.

Üdvözlettel:

kovati88
Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 »

Sziasztok!

MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.

Üdvözlettel:

kovati88
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta: 2018.02.17. 23:49 Akkor sikerült :) ennek örülök
Nagjábol renben van a történet, kis alapjárathiány, illetve talán kicsit nehezebben pörög fel, mint kéne, de már motorozható.... :-)
Csatolmányok
IMG_20180218_191532.jpg
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Akkor sikerült :) ennek örülök
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta: 2018.02.17. 12:24 És mindenképpen csak feltöltött akkuval próbálgasd! Álló motornál és alapjárat közelében az látja el a gyújtást. Az elektronikus szabályzó visszáramgátló diódája (típustól függően) a gyári reléshez képest már kisebb fordulaton be tudja kapcsolni a rendszerbe a dinamót, de berúgásnál ez még semmiképpen nem elég. Főleg hogy a lemerült akku is bezavar ilyenkor (terhelésként működik).


Nekiestem, kicseréltem a vezetéket, igaz, csak 5* 1,5mm volt itthon (sajnos 3-ig dolgoztam, nem volt már nyitva semmi).
Levettem az ellenállást, beraktam az akkut, beállítottam a gyújtást, és elindult. Több, mint fél év állás után második rúgásra. Ennek azért örültem. :)

Csak egy rövid, pár másodperces zúgatást mertem, picit késő van már.
Holnap, ha minden jól megy, felrakom a dobozt, meg egy biztosítékot cserélek (elhiccent véletlenül. :( ) és megyek egy próbát. Majd írok, hogy mi történt, ha nem lesz nagyon hideg, képet is csinálok majd. :)


Ismét nagyon szépen köszönöm a türelmedet, és segítségedet!

További szép estét!
Csatolmányok
IMG_20180217_214857[1].jpg
IMG_20180217_214945[1].jpg
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

És mindenképpen csak feltöltött akkuval próbálgasd! Álló motornál és alapjárat közelében az látja el a gyújtást. Az elektronikus szabályzó visszáramgátló diódája (típustól függően) a gyári reléshez képest már kisebb fordulaton be tudja kapcsolni a rendszerbe a dinamót, de berúgásnál ez még semmiképpen nem elég. Főleg hogy a lemerült akku is bezavar ilyenkor (terhelésként működik).
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Arra azért figyeltem, hogy mindent az elképzeléseim szerint kössek. :-)
Akkor leveszem majd az ellenállást, illetve cserélek vastagabb vezetékre.

Köszönöm!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Hú. Itt abban bízok hogy az egyforma színű vezetékeket megcsipogtattad szakadásvizsgálóval, és tényleg az van a másik végén ami kell. Amit leírtál, az jó, úgy kell bekötni.

Ha 2x0.75mm2 vezetéket használtál, az túl kicsi, az ellenállása visszafogja a dinamó amúgy sem túl nagy teljesítményét. Ennek köze lehet az akku lemerüléséhez is. Legalább 1.5mm2 kell a dinamó és a szabályzó, az akku és a szabályzó, az akku és a test, valamint a közös (akku+/51) pozitív és a gyújtáskapcsoló közé.

Elektronikus feszültségszabályzó esetén a szabályzóellenállást szereld le! http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Ez lemaradt...:-)
Csatolmányok
IMG_20180216_174832.jpg
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta: 2018.02.17. 01:27
madigergo írta: 2018.02.16. 18:57 Sziasztok!

Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..

Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.

Meg is történt, de mégsem jó.

Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)

Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1

Idáig legalább rendben van?

Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?


A segítségeteket előre is köszönöm!
Képet szeretnék a bekötésről. A lemerült akkunak van köze hozzá. A dinamó egy dolog hogy terhelés nélkül öngerjedő, de ehhez el kell érnie egy bizonyos fordulatszámot (bekő tóni). És ezt is csak a speciális, trafót közvetlenül szénkefével összekötő betolóállásban (gyújtáskapcsolón a jobb szélső) tudod a motor elindítására használni, normál állásban a visszáramkapcsoló nemnagyon fog összezárni a maradék mágnesességből összeszenvedett áramtól, nem lesz szikra akku nélkül/lemerült akkuval.
Itt van két kép, remélem segit, bar a szinek nem igazan stimmelnek... az akkut feltettem tölteni.

Köszönöm a segitséget, estefelé ha minden igaz lesz idöm még probalkozni, majd irok, hogy mire jutottam.
Csatolmányok
IMG_20180216_174857.jpg
IMG_20180216_174819.jpg
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta: 2018.02.16. 18:57 Sziasztok!

Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..

Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.

Meg is történt, de mégsem jó.

Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)

Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1

Idáig legalább rendben van?

Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?


A segítségeteket előre is köszönöm!
Képet szeretnék a bekötésről. A lemerült akkunak van köze hozzá. A dinamó egy dolog hogy terhelés nélkül öngerjedő, de ehhez el kell érnie egy bizonyos fordulatszámot (bekő tóni). És ezt is csak a speciális, trafót közvetlenül szénkefével összekötő betolóállásban (gyújtáskapcsolón a jobb szélső) tudod a motor elindítására használni, normál állásban a visszáramkapcsoló nemnagyon fog összezárni a maradék mágnesességből összeszenvedett áramtól, nem lesz szikra akku nélkül/lemerült akkuval.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Sziasztok!

Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..

Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.

Meg is történt, de mégsem jó.

Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)

Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1

Idáig legalább rendben van?

Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?


A segítségeteket előre is köszönöm!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

kiszsebi írta: 2018.01.19. 00:09
moyos írta:Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép

FŰTHETŐ hogy az Elektronika csoportba raktad? :mrgreen:
Moyos, akkor neked télen nem ér véget a szezon?
:mrgreen:
Avatar
sipos100
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.25. 21:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Vác
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sipos100 »

Trophy72 írta: 2017.11.06. 16:25 Sziasztok !

Abban kérem a segítségeteket, hogy VAPE gyújtást szeretnék tenni az MZ-re (ES 250/2) .
Akinek van már beszerelve kérem ossza meg velem a tapasztalatait !
-Mennyire üzembiztos ?
-Meddig garantált a működése ?
-A tapasztalatok alapján megéri-e ?
Előre is köszönöm !
Szia, én tavaly szereltem be egy Vape R66-ot, ETZ-250-embe. Teljesen jól működik, egyszerű volt beszerelni is, mert ugyanazok a csatlakozók vannak rajta mint a régi relésen voltak. http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66
Inkább az eredeti Vape gyártmány beszerzés a problémás, mert van tajvani Vape is..
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

kiszsebi írta:
moyos írta:Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép

Fűthető, hogy az Elektronika csoportba raktad? :mrgreen:
Fenéket! Az optikai tuning, fényezés, polírozásba szántam. Nem'tom hogy kavartam ide. Megkérlek átcuccolod?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

moyos írta:Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép

Fűthető, hogy az Elektronika csoportba raktad? :mrgreen:
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

aronpfabian írta:
hell írta:Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
Csak a burkolatuk egyezik. A tekercs teljesen eltér (CDI trafó).
MZ-hez TCI (tranzisztorvezérelt gyújtás) trafó kell. Itt lényeges hogy a gyújtás nem tirisztoros, az ahhoz való trafó nem működik.
Jó ok. Köszönöm nem jó az a lényeg pedig ajándék lett volna... :) Nekem mp 06 van 5-6 éve eddig tökéletes... :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
Csak a burkolatuk egyezik. A tekercs teljesen eltér (CDI trafó).
MZ-hez TCI (tranzisztorvezérelt gyújtás) trafó kell. Itt lényeges hogy a gyújtás nem tirisztoros, az ahhoz való trafó nem működik.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Matheus25 írta:Sziasztok!
MZ TS 125 kábel köteget szeretnék vásárolni, újat.
Honnan lehetne beszerezni? Nem találtam sehol.
Vagy gyártsam le magamnak? Ha esetleg lehet kapni valahol fontos hogy valamennyire jó minőségű legyen. :P

A facén nem is oly régen valaki kínált eladásra, nézd meg ott. MZ csoport.
Matheus25
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.09.26. 20:15
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matheus25 »

Sziasztok!
MZ TS 125 kábel köteget szeretnék vásárolni, újat.
Honnan lehetne beszerezni? Nem találtam sehol.
Vagy gyártsam le magamnak? Ha esetleg lehet kapni valahol fontos hogy valamennyire jó minőségű legyen. :P
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák »

aronpfabian írta:
Melák írta:Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
- a megszakítós is elektromos, a Hall jeladós emellett elektronikus is
- nem igaz, tranzisztoros gyújtás lévén azonos a működési elve, ugyanolyan trafó kell hozzá. Tirisztoros (CDI) esetén szükséges eltérő trafó. A tévhitekkel ellentétben az MZ elektronikus gyújtás nem ilyen.
Ok, köszönöm!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Melák írta:Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
- a megszakítós is elektromos, a Hall jeladós emellett elektronikus is
- nem igaz, tranzisztoros gyújtás lévén azonos a működési elve, ugyanolyan trafó kell hozzá. Tirisztoros (CDI) esetén szükséges eltérő trafó. A tévhitekkel ellentétben az MZ elektronikus gyújtás nem ilyen.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Matheus25 írta:Sziasztok!
Lenne egy MZ TS 125-öm.
Kérdésem az hogy át lehetne alakítani 12V-os rendszerre?
Olasz robogók mágnesgyújtásos generátorai közül olyat kell keresni ami a 103mm külső átmérőt nem haladja meg. Ehhez alaplap közdarabot és lendkerékagyat gyártani. A vezetékelésen a leállítót relézni, a fényszórót és helyzetjelzőt függetleníteni az egyenáramú rendszertől és szintén relével kapcsolni.

A CDInek utána kell nézni, a jelnél gyújt-e vagy fordulatszámfüggően tolja el az előgyújtást. Nem megfelelő előgyújtási görbe gyenge teljesítményt, nagy fogyasztást, akár tönkrement blokkot is okozhat.

Külső jeladó csak 1 helyen fér el, így ilyen típusoknál a lendkerékaggyal kell beállítani a jelet.
Matheus25
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.09.26. 20:15
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matheus25 »

Sziasztok!
Lenne egy MZ TS 125-öm.
Kérdésem az hogy át lehetne alakítani 12V-os rendszerre?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

geza13 írta:Afesz szabályzóra az 51 pontra rádugtam a piros drótot ami az akkutól jön és úgy mértem 6v-ot a df , és a d+ kiálláson is.
A drótokat már nem tudom összekeverni mert már annyit próbálkoztam az évek alatt főleg a mechanikus szabályzókkal.
A Müller féle szabályzó tényleg nem testelhet de megoldottam az első felrakás előtt hogy ne kapjon testet az alaplapja.
Kapcsolónál nincs elkötve valami pl. 30 és 61 összeér? Ha nincs, a szabályzón belül van zárlat
geza13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.11.11. 14:22
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: geza13 »

Afesz szabályzóra az 51 pontra rádugtam a piros drótot ami az akkutól jön és úgy mértem 6v-ot a df , és a d+ kiálláson is.
A drótokat már nem tudom összekeverni mert már annyit próbálkoztam az évek alatt főleg a mechanikus szabályzókkal.
A Müller féle szabályzó tényleg nem testelhet de megoldottam az első felrakás előtt hogy ne kapjon testet az alaplapja.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

geza13 írta:Köszi a választ !
Megpróbálom világosabban leírni, bár minél többször próbálkozom nekem annál sötétebb.
Elfelejtettem leírni hogy a kábeleket is kicseréltem,sarukkal azon zsugorcsővel, mert a régin találtam sérülést. Kezdem azzal hogy drótok nélkül ráadott gyújtással a csatlakozókat mértem,és az 51, d+,és a df-en is 6v-ot mértem. Továbbhaladva miután a vezetékeket rádugtam a szabályzóra, a generátornál a d+-ban és a df-ben még mindig 6v volt. Miután rádugtam a dinamóra,mindkét kábelt, a df-nél a csatlkozó alatt a forrasztásnál megmértem nem mutatott feszültséget a múszer, a d+-nál szintén 0 volt . lehúzva ismét volt áram mindkettöben.
Persze beindítás után várható volt hogy semmi töltés.

A másik fesz szabályzóban amiben lejöttek a vezetékek az egy lapos kockaalakú fekete három egymás melletti lábacskával ellátott az alaplaphoz csavarozott kb 5X5 mm-es alktrészről írtam. Megpróbáltam visszaforrasztani a vezetékeket de nem volt egyértelmű melyik hol volt.
"Kezdem azzal hogy drótok nélkül ráadott gyújtással a csatlakozókat mértem,és az 51, d+,és a df-en is 6v-ot mértem." Drótok nélkül hogyan mértél? Valami mégis össze volt kötve, de micsoda?

Az a gond, hogy belenyúltál a kábelezésbe. Szinte biztos hogy valami félre van kötve, és a félrekötést nem bírja az elektronika. Esélyes hogy már tönkrement az új is.

Emellett a Müller-féle szabályzónál a régebbi változatokban pozitív a hátlap, nem érhet a testhez semmiképpen.
geza13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.11.11. 14:22
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: geza13 »

Köszi a választ !
Megpróbálom világosabban leírni, bár minél többször próbálkozom nekem annál sötétebb.
Elfelejtettem leírni hogy a kábeleket is kicseréltem,sarukkal azon zsugorcsővel, mert a régin találtam sérülést. Kezdem azzal hogy drótok nélkül ráadott gyújtással a csatlakozókat mértem,és az 51, d+,és a df-en is 6v-ot mértem. Továbbhaladva miután a vezetékeket rádugtam a szabályzóra, a generátornál a d+-ban és a df-ben még mindig 6v volt. Miután rádugtam a dinamóra,mindkét kábelt, a df-nél a csatlkozó alatt a forrasztásnál megmértem nem mutatott feszültséget a múszer, a d+-nál szintén 0 volt . lehúzva ismét volt áram mindkettöben.
Persze beindítás után várható volt hogy semmi töltés.

A másik fesz szabályzóban amiben lejöttek a vezetékek az egy lapos kockaalakú fekete három egymás melletti lábacskával ellátott az alaplaphoz csavarozott kb 5X5 mm-es alktrészről írtam. Megpróbáltam visszaforrasztani a vezetékeket de nem volt egyértelmű melyik hol volt.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

geza13 írta:Sziasztok !
Már 5-éve megvan a kis Ts-em,és általában mindennel megbírkózom szerelés terén, csak a töltéssel vannak visszatérő problémáim. Vettem vidékről egy kütődobozba szerelt fesz. szabájozót, 2-3 évig jó is volt, de most elengedett a forrasztás az ic-n (ha jól sejtem hogy az). Elővettem egy régebben vásárolt Müller félét, de ezzel sem működik. Ha a gerjesztő vezetéket rádugom a dinamóra eltűnik az áram. Még furcsább hogy a fesz. szabályzóból a d+ vezetéken is van áram ( úgy hogy még rá sem dugtam a dinamóra) Lehet hogy a szabályozó rossz ? A dinamó állórész elvileg jó , a csavarhúzós módszerrel. megnéztem minden tekercsnél mágneses. Új szénkefe tartó és szénkefe. aforgórészt is cseréltem ugyan bontottra de az mz-b től. Van valakinek ötlete mi lehet a baj?
Ha a D+on feszültséget mérsz akkor vagy a szabályzóban van átütve a visszáramgátló dióda, vagy valahol összeér a 30/51 és a 61/D+ vezeték.
Így ne hagyd a motort, mert az akksit lemeríti a dinamón át (rosszabb esetben le is ég a forgórész)

"Ha a gerjesztő vezetéket rádugom a dinamóra eltűnik az áram." Pontosan mi volt hova kötve? Honnan tűnt el az áram?

Régebbi szabályzó: IC ezekben nincs, valamelyik tranzisztor sülhetett meg. Képet kérhetek?
geza13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.11.11. 14:22
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: geza13 »

Sziasztok !
Már 5-éve megvan a kis Ts-em,és általában mindennel megbírkózom szerelés terén, csak a töltéssel vannak visszatérő problémáim. Vettem vidékről egy kütődobozba szerelt fesz. szabájozót, 2-3 évig jó is volt, de most elengedett a forrasztás az ic-n (ha jól sejtem hogy az). Elővettem egy régebben vásárolt Müller félét, de ezzel sem működik. Ha a gerjesztő vezetéket rádugom a dinamóra eltűnik az áram. Még furcsább hogy a fesz. szabályzóból a d+ vezetéken is van áram ( úgy hogy még rá sem dugtam a dinamóra) Lehet hogy a szabályozó rossz ? A dinamó állórész elvileg jó , a csavarhúzós módszerrel. megnéztem minden tekercsnél mágneses. Új szénkefe tartó és szénkefe. aforgórészt is cseréltem ugyan bontottra de az mz-b től. Van valakinek ötlete mi lehet a baj?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ezt a dolgot pont a 6 V.-os motorokhoz találták ki! Remek szerkezet, nagyon megbízható! Egy gond van csak vele, meglehetősen drága. De a gyújtással kapsz rendes töltést és egyben a feszültséget is szabályozza. Ha megvan a rávaló, vedd meg nyugodtan! További információt Jegenye klubtársunktól kaphatsz.
Trophy72
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.11.06. 16:24
MZ-d típusa: MZ ES 250/2 Trophy

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Trophy72 »

Sziasztok !

Abban kérem a segítségeteket, hogy VAPE gyújtást szeretnék tenni az MZ-re (ES 250/2) .
Akinek van már beszerelve kérem ossza meg velem a tapasztalatait !
-Mennyire üzembiztos ?
-Meddig garantált a működése ?
-A tapasztalatok alapján megéri-e ?
Előre is köszönöm !
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo »

Matheus25 írta:Sziasztok!
Elgondolkodtam hogy veszek az MZ TS 125-ömre egy komplett hall gyújtást a muller electronics-tól.
Kérdésem az lenne hogy ez 6 vagy 12 voltos rendszer? Van rajta töltés szál? Jó ez a gyújtás? Kinek milyen tapasztalata van róla?
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Már 1-éve használom, semmi probléma vele. Jó bírta a nyári hőséget is.
https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... er----5211
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Ma kerültem egyet Kiskunmajsára... :D


Kép



Kép


Kép


Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 53 vendég