Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

sub-ee írta:
torokb írta:Szervusztok!
Valaki letudná rajzolni nekem a 250-es ETZ diódáinak bekötését?
Köszi.
Szia

A generátorról V-t a diódasor V jelölésére
W-t W-re!
U-t U-ra!
A diódasoron és a generátoron is ott vannak a betûjelek!

A vezetékeket meg csipogtasd ki, hogy mit hova kötsz!

Üdv.:Sub-ee
:D Köszi! :D

Én a diódák egyenkénti (6db van?) bekötésére gondoltam... de semmi gond, délután megnézem élõben. Valami azt súgja hogy úgy is csak egy mezei három fázisú egyenirányító kapcsolás... A dióda táblám szerkezeti szilárdsága 24 év rezonancia hatására kezdi elérni a kritikus értéket...ideje újat készíteni :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

torokb írta:Szervusztok!
Valaki letudná rajzolni nekem a 250-es ETZ diódáinak bekötését?
Köszi.
Szia

A generátorról V-t a diódasor V jelölésére
W-t W-re!
U-t U-ra!
A diódasoron és a generátoron is ott vannak a betûjelek!

A vezetékeket meg csipogtasd ki, hogy mit hova kötsz!

Üdv.:Sub-ee
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Szervusztok!
Valaki letudná rajzolni nekem a 250-es ETZ diódáinak bekötését?
Köszi.
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

MUZulman írta:Sziasztok!

A következõ problémám lenne az indexemmel:
Elõször csak a biztosíték olvadt ki, majd azt kicseréltem (8 A-ra),de 10 km utána az is elszállt.
Most beletettem egy 16-at és müködik, de félek hogy valami túl sok feszkót ad. De ennél is a legutóbb arra lettem figyelmes, hogy csak a baloldali indexek müködnek a jobbak nem.

Van valakinek ötlete mi okozza a galibát?
Vagy a kapcsolóval van valami gebaszt vagy a kábelköteggel. A kapcsolótól elindulva nézd végig a kábelköteget az indexekig. Lehet valahol összeér/ki van dörzsölõdve a jobb oldali indexed kábele.
MUZulman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2007.07.23. 21:09
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Hozzászólás Szerző: MUZulman »

Sziasztok!

A következõ problémám lenne az indexemmel:
Elõször csak a biztosíték olvadt ki, majd azt kicseréltem (8 A-ra),de 10 km utána az is elszállt.
Most beletettem egy 16-at és müködik, de félek hogy valami túl sok feszkót ad. De ennél is a legutóbb arra lettem figyelmes, hogy csak a baloldali indexek müködnek a jobbak nem.

Van valakinek ötlete mi okozza a galibát?
--- MUZulmán ---
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: INDEX

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sub-ee írta:
TZrider250 írta:Hali!
Elsõ felindulásban új vezetékeket akakrtam én is, de nem készültek, így elmúlt a fellángolás.
Apropó, fellángolás. Sokszor nem látszik az izzón, hogy kiégett, mert nem hullik szét a wolframszál. Nem világít, de áramot esetleg vezethet, és jó nagy galibákat csinál.
Az indexrelét szét lehet bontani. A bimetál jó szokott maradni, csak a hozzávezetés olvad szét, mint valami biztosíték, talán a motoromon túl nagy az index biztosítéka. A hozzávezetést könnyû lenne megpatkolni de Sub-ee legyártotta a LED-es indexeimet, már minden LED-ekkel megy a motoromon (biluxot kivéve). Vannak elõnyei!!! Sub-ee kütyüi hasznosak. Fer árakat számol pedig maga tervezi, és mindent megcsinál idõre. Jó marketing Sub-ee, nyugdíjas korig nem lesz gond a vevõkörrel, ha mûhelyt, vagy boltot nyitsz. Kösz a lámpákat. És szólj, ha kigondoltad oldaltámaszra a gyújtáselvételt. ETZ250-re érdekel fõleg :)

Szia Józsi

A gyújtáselvétel hülyeség lenne inkább egy piezo buzzert kéne felszerelni, hogy sípoljon gyújtáson, ha lent van az oldalsztender, így biztos nem felejtenéd el, a visszajelzõ fény az azért nem lenne jó, mert azt lehet, hogy nem látnád, hallani meg feltehetõleg hallasz. kigondoltam már mindent, elég egyszerû is megcsinálni!

Örülök, hogy tetszik a ledesítés a motoron!

Üdv.:Sub-ee
Még annyi, hogy ne cseréld le a kábelköteged, mert teljesen jó még, nem korrodált és a vezetékek ellenállása is 1százados, szóval teljesen jó. Egy-két csatlakozás rotty egy picit, de ha legközelebb jössz, megcsinálom átnézhetjük az egészet és megtisztíthatjuk a kontaktokat.
De ezt egy túra alkalmával is meg tudom neked csinálni.

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: INDEX

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

TZrider250 írta:Hali!
Elsõ felindulásban új vezetékeket akakrtam én is, de nem készültek, így elmúlt a fellángolás.
Apropó, fellángolás. Sokszor nem látszik az izzón, hogy kiégett, mert nem hullik szét a wolframszál. Nem világít, de áramot esetleg vezethet, és jó nagy galibákat csinál.
Az indexrelét szét lehet bontani. A bimetál jó szokott maradni, csak a hozzávezetés olvad szét, mint valami biztosíték, talán a motoromon túl nagy az index biztosítéka. A hozzávezetést könnyû lenne megpatkolni de Sub-ee legyártotta a LED-es indexeimet, már minden LED-ekkel megy a motoromon (biluxot kivéve). Vannak elõnyei!!! Sub-ee kütyüi hasznosak. Fer árakat számol pedig maga tervezi, és mindent megcsinál idõre. Jó marketing Sub-ee, nyugdíjas korig nem lesz gond a vevõkörrel, ha mûhelyt, vagy boltot nyitsz. Kösz a lámpákat. És szólj, ha kigondoltad oldaltámaszra a gyújtáselvételt. ETZ250-re érdekel fõleg :)

Szia Józsi

A gyújtáselvétel hülyeség lenne inkább egy piezo buzzert kéne felszerelni, hogy sípoljon gyújtáson, ha lent van az oldalsztender, így biztos nem felejtenéd el, a visszajelzõ fény az azért nem lenne jó, mert azt lehet, hogy nem látnád, hallani meg feltehetõleg hallasz. kigondoltam már mindent, elég egyszerû is megcsinálni!

Örülök, hogy tetszik a ledesítés a motoron!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Gshp írta:Valaki tud gyártani kompletten nekem vezetékköteget ETZ 125 DE LUX-hoz ? Meg mennyibe kerülne ? :shock: :twisted:
Küldtem privát üzenetet!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: INDEX

Hozzászólás Szerző: bakimate »

TZrider250 írta:Elsõ felindulásban új vezetékeket akakrtam én is, de nem készültek, így elmúlt a fellángolás.
Készül az, csak jelezni kell! :)
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

INDEX

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Hali!
Elsõ felindulásban új vezetékeket akakrtam én is, de nem készültek, így elmúlt a fellángolás.
Apropó, fellángolás. Sokszor nem látszik az izzón, hogy kiégett, mert nem hullik szét a wolframszál. Nem világít, de áramot esetleg vezethet, és jó nagy galibákat csinál.
Az indexrelét szét lehet bontani. A bimetál jó szokott maradni, csak a hozzávezetés olvad szét, mint valami biztosíték, talán a motoromon túl nagy az index biztosítéka. A hozzávezetést könnyû lenne megpatkolni de Sub-ee legyártotta a LED-es indexeimet, már minden LED-ekkel megy a motoromon (biluxot kivéve). Vannak elõnyei!!! Sub-ee kütyüi hasznosak. Fer árakat számol pedig maga tervezi, és mindent megcsinál idõre. Jó marketing Sub-ee, nyugdíjas korig nem lesz gond a vevõkörrel, ha mûhelyt, vagy boltot nyitsz. Kösz a lámpákat. És szólj, ha kigondoltad oldaltámaszra a gyújtáselvételt. ETZ250-re érdekel fõleg :)
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gose89 írta:sub-ee:
Köszi, lehet ,hogy majd ki is használom az ajánlatod. Most úgytûnik sikerült rendbehozni, de ezt a motort nem kíméle az elõzõ tulaj, én viszont szeretném rendbentudni, mert túrázásra használnám és az meg nem nagy élmény kezdõ tulajnak ha az otthontól 100-150km-re feladja valami..
Mindig szivesen segítek, és tudok is segíteni, olyan elektronikai probléma még nem volt amit nem tudtam volna megoldani.!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Baki Máté tud ilyet! Ezért Õ a Kábelkirály! Szerintem jelentkezni fog miután elolvassa a hsz-t. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Valaki tud gyártani kompletten nekem vezetékköteget ETZ 125 DE LUX-hoz ? Meg mennyibe kerülne ? :shock: :twisted:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

sub-ee:
Köszi, lehet ,hogy majd ki is használom az ajánlatod. Most úgytûnik sikerült rendbehozni, de ezt a motort nem kíméle az elõzõ tulaj, én viszont szeretném rendbentudni, mert túrázásra használnám és az meg nem nagy élmény kezdõ tulajnak ha az otthontól 100-150km-re feladja valami..
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:Sub-ee! Irtam mailt.Bocs a késlekedésért.Pár dolgot sikerült legyártatnom a számodra.
Köszi, megkaptam a mailt, visszaírtam!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Gose89 írta:Bakimate:Remélem az a 35km Vác felé, északra van. :)
Nem éppen. Fejér megye észak-keleti csücske.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sub-ee! Irtam mailt.Bocs a késlekedésért.Pár dolgot sikerült legyártatnom a számodra.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gose89 írta:Na most meg az index találta ki egy kis szemergõ esõre hogy mind a 4 beadja a kulcsot. Láványosabb problémát nem találtam egyik indexnél sem, én a kapcsoló vagy valamilyen vezeték hibára gondolok.
vajon mi lehet és hol keressem a bajt?
Elegem lett, télen az egészet átvezetékeztetem. Hol csináljam (pest környékén) és mennyibe fáj egy ilyen mûtét?

Szia

Lemotorozol hozzám én ingyen és bérmentve megcsinálom neked motorod eléektronikáját tökéletesre, annyi hogyha lkatrész kell bele, azt te állod, de nem valószínû, hogy kelleni fog bele bármi is.

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

conus írta:
sub-ee írta:
Szia

Úgy néz ki, hogy túltöltésed van,vagy nem kapcsol ki a gerjesztés!
písz!
ezt a kénsavas g*nyó kijövetelére mondod? :?

Szia

Pontosan, túltöltésnél "ferforr" az akku!

Üdv..Sub-ee
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

sub-ee írta:
Szia

Úgy néz ki, hogy túltöltésed van,vagy nem kapcsol ki a gerjesztés!
písz!
ezt a kénsavas g*nyó kijövetelére mondod? :?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

conus írta:ok, ha már nem lesz kiégve az agyam a napszámba járástól(remélem szerdán megyünk utoljára :twisted: ) akkor felkereslek msn és/vagy skype. de tudod h mi lenne a legegyszerûbb? a "normál" akkutöltõt egy kicsit megpiszkálni úgy h zselés akksihoz is zorall legyen. hm? :roll:

Okés. Akkor hétvégén hozok be könyveket és szkennelek be rajzokat, és olyat is amivel a "normál" akkutöltõt meg lehet piszkálni :twisted: (Remélem addigra az én agyam is visszapárolog a helyébe, rohadt meleg van kint dolgozni :evil:)
Üdv: Alter /Csöpi/
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Biztosíték, indexrelé, indexkapcsoló. Eddig azonos a két oldal, itt ágazik szét. T
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

Bakimate:
Akkor majd télen felkereslek, egy ilyen kéréssel. Remélem az a 35km Vác felé, északra van. :)
Vajon miért romolhatott el egyik pillanatról a másikra az összes indexem. sztem a kapcsoló lehet.
Valakinek valami javaslat?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

conus írta:
Csöpi írta:
Hello!
Egy szabályozható(fokozatmentesen) kimeneti feszültségû és áramú, magyarul áram és feszültség korláttal rendelkezõ tápegységgel is megoldható ez a regenerálás, nem? Amúgy nem bonyolult egy ilyet összerakni, az UA 723-as IC köré kell pár passzív alkatrészt meg egy áteresztõ tranzisztor(vagy nagyobb teljesítménynél Darlington tranzisztor), ja és persze egy megfelelõ teljesítményû hálózati trafó. :twisted:
Figyu!
Trafóból nekem van annyi vazze, hogy egy púpozott talicskára való, a behajlított mutatóujjam méretétõl akkoráig mint egy emberi fej... :twisted: Úgyhogy trafóval nincs gond. De a többi nekem kínai, max annyit tudok hozzá, hogy kapcs rajz alapján fellapátolom a nyákra, meg belövök 1-2 állítható alkatrészt mûszerrel... Nem tudnánk ezt valahogy megoldani frankón, úgy h értsem is h mûködik nagyjából az áramkör lásd: sub-ee cikkleírása? :roll: Cserébe adok trafót :smt046
Mert nekem a halálom amikor elkezd kijönni a kénsavas g*nyó és mindent mar... :evil: :cry:
Szia

Úgy néz ki, hogy túltöltésed van,vagy nem kapcsol ki a gerjesztés!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Gose89 írta:Elegem lett, télen az egészet átvezetékeztetem. Hol csináljam (pest környékén) és mennyibe fáj egy ilyen mûtét?
Nálam! Budapest 35 kilóméterre van. Olcsón megszámítom! :D
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

Na most meg az index találta ki egy kis szemergõ esõre hogy mind a 4 beadja a kulcsot. Láványosabb problémát nem találtam egyik indexnél sem, én a kapcsoló vagy valamilyen vezeték hibára gondolok.
vajon mi lehet és hol keressem a bajt?
Elegem lett, télen az egészet átvezetékeztetem. Hol csináljam (pest környékén) és mennyibe fáj egy ilyen mûtét?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

ok, ha már nem lesz kiégve az agyam a napszámba járástól(remélem szerdán megyünk utoljára :twisted: ) akkor felkereslek msn és/vagy skype. de tudod h mi lenne a legegyszerûbb? a "normál" akkutöltõt egy kicsit megpiszkálni úgy h zselés akksihoz is zorall legyen. hm? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Ha érdekel így esténként átküldhetem, ma sajnos nem érek rá. MSN-en vagy Skype-on szívesen átküldöm.
MSN: Ikarus-260@hotmail.com
Skype: ikarus-260
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Hello!
Már hogyne tudnánk megoldani! :D A legtöbb ilyen doksim papíron van meg, majd esténként beszkennelgetem. De most spec. a gépen találtam egy ilyen pdf. doksit kapcsolási rajzzal, beültetési rajzzal, leírással. 8) (ez kicsivel pontosabb és precízebb mint a UA723-as társai, ebben egy 4 darab mûveleti erõsítõt tartalmazó UA324 látja el a nagy pontosságú referencia jel forrást, a feszültséglimitálást, az áramlimitálást, és az áramlimitálást kijelzõ LED-et) Lehet elsõ hallásra kínai, ez csak egy vázlatos ismertetõ :D
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Csöpi írta:
bakimate írta:"és ilyen speciális töltõizét amivel regenerálni lehetne a szulfátosodást azt nem lehet kapni?"

Valószínüleg szakboltban. De biztos drága, és nem ér annyit... :evil:

Hello!
Egy szabályozható(fokozatmentesen) kimeneti feszültségû és áramú, magyarul áram és feszültség korláttal rendelkezõ tápegységgel is megoldható ez a regenerálás, nem? Amúgy nem bonyolult egy ilyet összerakni, az UA 723-as IC köré kell pár passzív alkatrészt meg egy áteresztõ tranzisztor(vagy nagyobb teljesítménynél Darlington tranzisztor), ja és persze egy megfelelõ teljesítményû hálózati trafó. :twisted:
Figyu!
Trafóból nekem van annyi vazze, hogy egy púpozott talicskára való, a behajlított mutatóujjam méretétõl akkoráig mint egy emberi fej... :twisted: Úgyhogy trafóval nincs gond. De a többi nekem kínai, max annyit tudok hozzá, hogy kapcs rajz alapján fellapátolom a nyákra, meg belövök 1-2 állítható alkatrészt mûszerrel... Nem tudnánk ezt valahogy megoldani frankón, úgy h értsem is h mûködik nagyjából az áramkör lásd: sub-ee cikkleírása? :roll: Cserébe adok trafót :smt046
Mert nekem a halálom amikor elkezd kijönni a kénsavas g*nyó és mindent mar... :evil: :cry:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Zseléset nem lehet hagyományos töltõvel tölteni? Samara zselés akkuját egyszer hervadtra lehúztam, és utána gond nélkül feltöltöttem a "házi" töltõmmel.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

bakimate írta:"és ilyen speciális töltõizét amivel regenerálni lehetne a szulfátosodást azt nem lehet kapni?"

Valószínüleg szakboltban. De biztos drága, és nem ér annyit... :evil:

Hello!
Egy szabályozható(fokozatmentesen) kimeneti feszültségû és áramú, magyarul áram és feszültség korláttal rendelkezõ tápegységgel is megoldható ez a regenerálás, nem? Amúgy nem bonyolult egy ilyet összerakni, az UA 723-as IC köré kell pár passzív alkatrészt meg egy áteresztõ tranzisztor(vagy nagyobb teljesítménynél Darlington tranzisztor), ja és persze egy megfelelõ teljesítményû hálózati trafó. :twisted:
Üdv: Alter /Csöpi/
tazpomaz

Hozzászólás Szerző: tazpomaz »

Hellosztok azt nem tudjátok véletlenül h 250 es ETZ-n mért megy el a töltés olyan 4-5 ezres fordulatnál és nem is pörög tovább már mindent kipucoltunk meg uj kondit és megszakítot is tettünk bele de semmit sem ért elöre is köszi a segítséget
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

"és ilyen speciális töltõizét amivel regenerálni lehetne a szulfátosodást azt nem lehet kapni?"

Valószínüleg szakboltban. De biztos drága, és nem ér annyit... :evil:
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

aha értem. kösz az infót mate.
most beszéltem faterral és neki pattant ki a fejébõl a szikra :idea: szünetmentes tápegység akkumlátora :!: igaz h az is zselés akksi de kb. fele annyiba kerül mint a motorkerékpárokba szánt zselés akksik :roll:
és ilyen speciális töltõizét amivel regenerálni lehetne a szulfátosodást azt nem lehet kapni? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

conus írta:valahol pletyka szintjén azt hallottam h a zselés akksit nem kell utántöltögetni sem savval sem desztillált vízzel és sokkal tovább bírja... :?
Na akkor tegyük tisztába a dolgokat!

A gondozásmentes ("zselés") akkumulátorok
Az akkumulátorok az idõk folyamán elég nagy változáson mentek át. A korszerû motorkerékpár akkuk a teljes üzemidõ során sem igénylik a rendszeres elektrolit utántöltést. Erre nincs is mód, mivel az üzembe helyezést követõen a betöltõ nyílásokat véglegesen le kell zárni. Így még bukás esetén sem folyik ki a sav.

A gondozásmentes akkuban szintén kénsav vizes oldata van, de üvegszövet párnába felitatottan. A különleges belsõ kialakítás és a zárt szerkezetnek köszönhetõen az akku nem használja el az elektrolit víztartalmát. A töltés során keletkezõ gázok az akku testében visszaalakulnak vízzé.

Túltöltés esetén a megnövekedett gáznyomást egy biztonsági szelep szükség elengedi, a megfelelõ szintre csökkenti, így nem károsodhat az akku. Mivel nincs szellõzõ csõ, nincs a lemezek felett gáztér, ezáltal az akku ugyanakkor kapacitás felett kisebb méretû lehet.

A lemezek ólöm-antimon helyett ólom-kalcium ötvözésûek, ez sokkal kisebb önkisülést eredményez. Az üvegszálas párna elválasztók miatt sokkal jobban ellenáll a rázkódásnak és az elektromos túltöltésnek.

Hátránya, hogy a lemerült akku igen hamar elszulfátosodik. Az ilyen akku hagyományos töltõvel nem tölthetõ. Olyan állandó áramú töltõre van szükség, amely képes 24V elõállítására. Ekkora feszültséggel a szulfátréteg visszaalakítható. A töltõnek az akkufeszültséget is folyamatosan ellenõriznie kell, mert 16,9V-nál a töltést be kell fejezni (12V-os akku esetén). Erre a háztartási töltõk nem alkalmasak.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

akkor leszek én a zselés akksis MZ-sek donkihótéja :P
bár ezt az ingadozó töltéses témát nem igazán értem zozy. :roll:
valahol pletyka szintjén azt hallottam h a zselés akksit nem kell utántöltögetni sem savval sem desztillált vízzel és sokkal tovább bírja... :?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Ezt a levelet kaptam ma:

"A csomagot épségben megkaptam, már be is kötöttem, most csak kevés idõm van írni, de majd lenne még néhány kérdésem MZ ügyben, lehet hogy Te okosabb vagy!(biztos!)
U.i.:profi a cucc!"

:D :D :D
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Én pont ezért egy hosszú szilikoncsövet használok, ami elmegy egészen a hátsó sárvédõgumi aljáig. És azóta semmi problémám a savkiömléssel.(ami persze nincs)
A zseléset én sem merném/tem.

És köszönöm, hogy felhoztátok ezt a témát... így legalább nekem is volt esélyem beírni ide az elektronikába. :lol:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

zozy!

savas akksival csak az a parám, hogyha a savas g.nyó kijön belõle, akkor az mindent mar. valami "baleset" folytán az elõzõ tulajnál kidõlt az akkumlátorból és végigmarta a motor vázát... :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Conus,

Nálam majdnem 5 évet bírt a savas akkum (olasz gyártmány, "Activa"), szintén savas Vartát vettem (12V/5Ah), mert a hozzá értõk szerint a zselés rosszabbul tolerálja az ingadozó töltést, aztán ezért nem mertem zseléset venni.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Emberek!

Zselés akksi vs. sima akksi? Mennyivel bírja tovább? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! A 14 A az kicsit sok. ezért nem marad másra villany. Viszont egy aksinak a 3-5 évet ki kellene bírnia. Esetleg ha tudod, próba egy kölcsön aksival? Vagy lesz egy szép új! :lol: T
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

1.5 éves az akku. Lehet hogy igazad van mert most volt nálam egy másik szaki aki megállapitotta,hogy 13.8V-al és 14A-val tölt a motor Õ is mindent kimért tehát kizárásos alapon az akku a hibás.Az akkuban a feszültség 10.8V.Amikor meg megpróbáltam tölteni 3-4 perc után elkezdett forrni.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Próbáld beleélni magad egy szép, új akkumlátorba. Mennyi idõs a mostani? Az 55/60 valszeg gyári, bírja.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Zárlat vagy elöregedett kábelek... jobb ötletem nincs... (hacsaknem tényleg feszszabályzó)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

Szisztok, kicseréltem az izzót 45/40-re de nem változott semmi!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

sub-ee írta:
tigris írta:Bocsánatot kívánok,véleményt írtam,nem okoskodást.

Csak azért merészeltem megszólalni,mert mi LM35-öt használunk közvetlen hõfokmérésre,bár a Te kapcsolásodat nem ismerem,de legközelebb igérem nem szólok bele a dolgodba.
Szia

Ne haragudj, de ma nagyon kiidegeltek, az emberkék itt, aztán kicsit kiakadtam ,amúgy mûködik minden 6V-ról. Thermisztort használtam hõszenzorként, ledes hõfokmérõhöz teljesen megfelel! A motoromon meg 2db DS1820 méri a hõmérsékletet, egy a kintit, másik a motor hõmérsékletét! Jó még hõmérésre a KTY 10, e két utóbbi digitális hõfokmérõ szenzor!

Üdv.:Sub-ee
Semmi gond,abban teljesen igazad van,hogy minek szólok bele,ha Téged kérdeznek :)
Mi itt a cégnél elektromos lézerfénnyel viszünk át eternetet és a vevõdióda hõmérsékletét mérjük,mert erõsen hõfüggõ a karakterisztikája,kompenzálni kell és ehhez használunk LM35-öt,ami a mi kütyünkben 5V-ról megy és a hõmérséklethez arányos feszültséget ad a földhöz képest,pl:35,4 fok--> 354 mV ,de talán ismered is ezt a cuccot.Bár ez motorhõfokméréshez feleslegesen érzékeny (ha megnedvesíted és ráfújsz,vadul reagál :D ),egyszerûbb úgy,ahogy Te megoldottad,nyomtattam magamnak a hõfokmérõdbõl,amint lesz idõm,megcsinálom,ügyes cucc!
Bár az igazság az,hogy én mechanikával is elég sokat foglalkozom,ezért nem vagyok az elektronikában (sem :) ) túl penge.

üdv
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

hmmm azert a 210 W-os generatornak siman kellene birnia a 60 W-os izzot nem? :roll: nekem volt benne 100/80 as "audi" kek izzo birta...legalabbis a toltes a foglalat az kevesbe, szepen leolvadt, de hat en voltam a balfasz :evil: mindenesetre az hogy egy 60W os izzoval lemegy a toltes 11 V-ra ott sztem nem az izzo lesz a hibas ....errol hofi jut eszembe: "ha nem megy a kupi nem az ágyakat kell lecserelni...." :twisted:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2008.06.18. 09:42-kor.
Avatar
KARI
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.09.05. 12:45
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: KARI »

Köszönöm szépen a segitséget, vásárolok izzót 45/40-est kicserélem és majd jelentkezem.
Remélem tényleg csak ennyi. Üdv
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég