Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hello

A segítségetekre lenne szükségem.
-Tegnap vásároltam egy ts 250/1-est, hazafelé jövet elkezdett halványodni a világítás majd meg is szűnt és kigyulladt a töltésvisszajelző. Eddig csak ETZ-im voltak így nincs tapasztalatom a 6v-os dinamós renszerről. Azt már olvastam pár hélyen, hogy a dinamó 60W-ot tud előállítani így számítottam rá, hogy nem fogja bírni hosszú távon. Azért biztos ami biztos ma rámértem az akkura és azt tapasztaltam, hogy gázadásra sem megy feljebb 6.2-6-3v-felé. Most már egyébként folyamatosan világít a töltés visszajelző. A kék dobozos elektromos fesz. szabályzóm van gondolom ez lehet a hiba forrása, de addig amíg valaki meg nem erősít ebben nem akarok venni egy másikat.
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: BeG »

Ha már igy a gyertya szóba került.

Mi lehet az oka?
Amióta felujjitótam a mocokát 260 km allat a 3. gyertya van benne?
gyujtó trafó vagy mi a szösz rakoncátlankodik?


Elöre is köszi.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kosian »

Köszi szépen!
Valamelyik jó lesz.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Brisk N14C -vel is jol megy.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Nekem is NGK B8HS van a gépben, tökéletes, semmi gond vele.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Az NGK B8HS jó bele,mondjuk én sokat mentem 260-as Isolator-ral is,nekem nem volt vele gondom! :D
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kosian »

Hali!
Milyen gyertyát ajánlanátok 250-es ETZ-be?
Olyan ami megfizethető, de jó minőségű?
Ja és a hőértéknek mi lenne megfelelő?

Most NGK van benne, de fejből nem ugrik be a hőértéke, viszont már elég régóta megyek vele és mintha kezdene rosszalkodni, szerintem lassan cserés...
Széles utat, hátszelet!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

BeG írta:
sub-ee írta:
Szia

A műszer programozható, 6000-res 9000-res vagy 12000-res fordulattartományra lehet beállítani!
Én 12000-re állítottam, az enyémen, de ETZ 250-nél a 6000 bőven elég!

Elég pofás kis cucc amúgy ez a fordulatmérő!
A gyújtás ráadásakor a kijelzés felszalad a maximumig, majd egyesével vissza, ugyanúgy mint a sportmotorokon, mikor ráadod a gyújtást. Utána kijelzi az aktuális fordulatot, ha tudná a kijelzés felbontás, akkor egyes pontossággal!

Az ára 6000Ft az általad elképzelt műszerszámlappal.

Üdv.:Sub-ee
Helo.

És akkor azt is a gyujtó trafó 15. ös pontjára kell rá dugni?
És adsz hozzá való terhelhetöségü kábelt is ?


Válaszodat elöre is köszi.

Szia

A gyújtótrafó 1-es pontjára kell a jelet csatlakoztatni, mivel az a jel, a 15-ös pedig a táp!
Adok hozzá kábelt is, az alap! Van hozzá használati és szerelési útmutató is!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: BeG »

sub-ee írta:
BeG írta:Hello sub-ee.

Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?

És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat? :-)





Elöre is köszi.

Szia

A műszer programozható, 6000-res 9000-res vagy 12000-res fordulattartományra lehet beállítani!
Én 12000-re állítottam, az enyémen, de ETZ 250-nél a 6000 bőven elég!

Elég pofás kis cucc amúgy ez a fordulatmérő!
A gyújtás ráadásakor a kijelzés felszalad a maximumig, majd egyesével vissza, ugyanúgy mint a sportmotorokon, mikor ráadod a gyújtást. Utána kijelzi az aktuális fordulatot, ha tudná a kijelzés felbontás, akkor egyes pontossággal!

Az ára 6000Ft az általad elképzelt műszerszámlappal.

Üdv.:Sub-ee
Helo.

És akkor azt is a gyujtó trafó 15. ös pontjára kell rá dugni?
És adsz hozzá való terhelhetöségü kábelt is ?


Válaszodat elöre is köszi.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

jah én is és köszi hogy segítettél :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Andrá$ írta:Megoldottam problémát még reggel :) azért leírom a hiba okát a lámpában ami van biztosíték annak az egyik oldaláról csúszott ki a vezeték visszakötöttem és most már jó :)

Na, örülök, hogy megoldódott a probléma (pontosabban megoldottad!)
akkor ezekszerint valóban az irányjelző körben testelt le! A biztosíték ahhoz van!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Megoldottam problémát még reggel :) azért leírom a hiba okát a lámpában ami van biztosíték annak az egyik oldaláról csúszott ki a vezeték visszakötöttem és most már jó :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

akkor az is azért lehet hogy ráadom a gyújtást az ellenörző lámpa nem világít de elindul?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

köszi akkor ezek szerint az lehet a baj hogy valahol letestel?
honlap megisnézem
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Andrá$ írta:Segítség kellene :?
Ma elmentem motorozni jövök hazafele indexelek de semmi ha indexet kapcsoltam jobbra vagy balra nem égtek az égők csak éget folyamatosan a töltésjelző lámpa :?
Hazaértem leálítom ok visszaadom a gyújtást de a töltés ellenörző lámpa nem ég az üresvisszajeéző meg igen meg ha végigkapcsolom égnek az égők az összes aztán vissza gyújtásra a lámpa nem ég az üresvisszajelző igen megrúgom indul is 1-re de az index megint csak folyamatosan ég a töltés láma ha rákapcsolom oldalt nincsenek kiégve a biztosítékok :(

mi lehet a baj??
nagyon kéne a segítség előre is ksözönöm
Szia

Én azt tudom mondani, hogy nézd át a teljes vezetékelést, hogy valahol nem-e testel le, nincs-e valahol kidörzsölődve valamelyik pozitív vezetéked. Legfőbbképp az irányjelző és a 61 részén!

Adok egy kis segítséget is:


Kép

Minden vezetékszín a gyárival azonos, egyszerű megkeresni ez alapján a hibát.
Remélem sikerül megoldanod a hibát!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Segítség kellene :?
Ma elmentem motorozni jövök hazafele indexelek de semmi ha indexet kapcsoltam jobbra vagy balra nem égtek az égők csak éget folyamatosan a töltésjelző lámpa :?
Hazaértem leálítom ok visszaadom a gyújtást de a töltés ellenörző lámpa nem ég az üresvisszajeéző meg igen meg ha végigkapcsolom égnek az égők az összes aztán vissza gyújtásra a lámpa nem ég az üresvisszajelző igen megrúgom indul is 1-re de az index megint csak folyamatosan ég a töltés láma ha rákapcsolom oldalt nincsenek kiégve a biztosítékok :(

mi lehet a baj??
nagyon kéne a segítség előre is ksözönöm
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

BeG írta:Hello sub-ee.

Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?

És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat? :-)





Elöre is köszi.

Szia

A műszer programozható, 6000-res 9000-res vagy 12000-res fordulattartományra lehet beállítani!
Én 12000-re állítottam, az enyémen, de ETZ 250-nél a 6000 bőven elég!

Elég pofás kis cucc amúgy ez a fordulatmérő!
A gyújtás ráadásakor a kijelzés felszalad a maximumig, majd egyesével vissza, ugyanúgy mint a sportmotorokon, mikor ráadod a gyújtást. Utána kijelzi az aktuális fordulatot, ha tudná a kijelzés felbontás, akkor egyes pontossággal!

Az ára 6000Ft az általad elképzelt műszerszámlappal.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Hullagyali
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hullagyali »

igen,igen, a generátor melletti kondi az megvan :D de a zavarszűrű úgylátszik szúrta valakinek a szemét és kivette. Szal nemgond ha nincs fenn?
Dév :D
pid1951
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.03.26. 23:40

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pid1951 »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, mert kedvenc MZ TS-125 típusú motorkerékpárom kezd az őrületbe kergetni, töltésgondokkal küzdök.
Minden úgy kezdődött, hogy mikor megvettem kb. 3 éve egy roncs volt szegény. Megaztán az előző tulaj felcserélte az aksi pólusán a vezetékeket, de érthetetlen módon ment neki a motor. Aztán kezdődtek a bajok és én erre minden vezetéket kicseréltem, új akksi, vettem egy használt de jó dinamót, új elektronikus fesszabályzó, gyújtáskapcsoló... A gyújtás át lett alakítva tranzisztoros+hall jeladósra. Így kifogástalalnul működött 1 évig.
Most megint indul a játék előről, mégpedig, hogy nem tudok világítással menni mert lemerül az akku. De nem akárhogy, hanem mintha a dinamó kisötölné, mert fokozatosan elhalványul minden. Vagy elég csak fékeznem egy kereszteződésnél és már le is áll. Ahogy a brúgókarral forgatom a motort, a műszerek fel-fel villannak bizonyos motorpozíciónál...
Lehet, hogy évente megeszik egy dinamót?! Mert mikor felmelegszik akkor is még intenzívebben jönnek elő a gondok.
Már mindent elkövettem vele, gyújtótrafót cseréltem, méregettem, tölt is meg nem is... A dinamó is teljesen rendben van, ki van takarítva, szénkefék rendbe, aranyozott csúszósarukat szereltem minden csatlakozáshoz, minden kontakt makulátlanul fel lett csiszolva... Fesszabályzót is többet próbáltam, feltettem a régi elektromechanikusat is...
Vagy mostmár tekercseltessem újra a dinamót?!

Szóval akinek még van ötlete, esetleg volt hasonlü problémája, kérem segítsen!!! Köszönöm!
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: BeG »

Hello sub-ee.

Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?

És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat? :-)



Elöre is köszi.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hú én olyanról még nem is hallottam... :oops:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Az a kondi csak zavarszuro ha nemrakod vissza az se baj :!: :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

amit te keresel az ha jól tudom csak zavarszűrő kondenzátor az ülés alatt. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hullagyali!

A jobb oldali dekni alatt. A generátor állórészén, a megszakító mellett.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Hullagyali
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hullagyali »

SZiasztok.
Nemrég vettem egy ETZ 150 est, és javítgattam a bekötéseket. Már csak egyet nemtalálok: a kondenzátort. A gyári cucc azt írja hogy a gyujtótrafó mellett van az alvázon. De nálam ott nincs :S
Dév :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

misi írta:szia
hollehet kapni digitális fordulat szám méröt.
engem is érdekelne
Udv:Misi

Sziasztok

Nekem van digitális fordulatszámmérőm MZ-re, saját gyártmány, nagyon szuper és pontos műszer!

http://kep.tar.hu/sub-ee19/50563257#2

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: BeG »

Hello.

A Futár motoros boltban a Zichy Jenö u.-ban
Vagy a Négy kelemennél.

De és az elsöt ajánlom, az olcsobb szokot lenni.

Kb. 7500 Ft
Smally
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.03.23. 20:31

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Smally »

Szia nyakas!!!

Köszi a segítségedet a zárlatos kondi volt a gond! Most már "tűzön vizen át" ahogy te mondtad!

Köszi: Üdv: SMALLY =D>
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: misi »

szia
hollehet kapni digitális fordulat szám méröt.
engem is érdekelne
Udv:Misi
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: BeG »

Helosztok.

Kinek mi a véleménye a boltban kapható digitális fordulatszám méröröl?
És ténleg a feszabályzó 15.ös pontjáról le tudja venni a jelet?
Szal, a gyujtás, avagy a megszakitónak a jelle oda megy vissza?



válaszaitokat elöre is köszi.
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Köszi a segítséget,már mindent értek!

Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

István!

Ott a válasz is. Elektromos index relének hívják. Bárhol beszerezhető, beszerelésnél kell neki testet adni és ugyanúgy bekötni mint a régit. És kész is van.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Kérnék egy kis segítséget!
Mi a megoldás arra vonatkozólag,hogy az indexem villogási ritmusa
ne a motor fordulatszámától függjön?
Hallottam valamit egy másik index reléről(talán elektromos kapcsolású),de nem teljesen tiszta a kép.
Pontosan milyen az a relé?

Előre is köszi!

Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Az aksi feszultsege nyugalmi allapotban a 12 v osnak 12.6v-13v.
Toltesi fesz max 14.2v nem tobb :!: Azt javaslom elobb tedd rendbe az elektromossagot!
Ha megszakitos lehet,hogy nem zar fordulaton gyenge a rugoja ,vagy beegett.
A beeges oka lehet ,zarlatos kondi. Ha ez mind rendben akkor tuzon vizen at! :wink:
A viz szalad, a kő marad!
Smally
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.03.23. 20:31

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Smally »

Sziasztok!

Egy problémára szeretnék választ kapni! Van egy 250-es ETZ-m, nemrég vettem, és még egy kicsit zöldfülű vagyok hozzá :mrgreen: ! Szóval a napokban mentem vele, és alig értem ki az utcánkból egyszerűen nem reagált a gázadásra. Megálltam, és a motor alapjáraton ketyegett, majd egy pukkanás a kipuffogóból (mintha utógyújtás lenne). Beindult a motor, de csak alapjárat, gázadásra semmi, és kb 10 mp. múlva megint a csattanás a kipuffogóból! Azt tudni kell, hogy az akksi teljesen le volt merülve, azt feltöltöttem, és be is indult, de másnapra megint nagyon gyenge lett az akksi (kb. 9v-ot mértem, előző nap meg 13-at). Azt mondták a kollegáim, hogy kondit cseréljek, azt meg is tettem, de most meg az akksi nem akarta. A lényeg az, hogy ti mit gondoltok mi lehet a gond? Mi okozhatja azt, hogy csak alapjáraton ketyeg, de azt is csak egy darabig (a karbit azt átnéztem az ok-nak tűnik)? Lehet-e az akkumulátor a hibás? Vagy az menet közben befolyásol e valamit? :cry:

Előre is köszönöm: Smally
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Köszi szépen!

Az enyémben b8hs van, csak gondoltam lehet bele venni valami különlegesebbet, ami esetleg jobb.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem NGK b9hs van és nagyon jól dolgozik!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

matt!

szájízed szerint válassz:
Brisk n14c, champion L78, denso w26fsu, isolator 260, ngk b8hs
:mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Üdv.!

Tudtok nekem segíteni, mert szeretnék a 250-esembe valami jó minőségű gyertyát venni, csak azt nem tudom, hogy mégis milyet? :roll:

Köszi előre is a segítséget!
darksied
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.05.12. 19:08

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: darksied »

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a segítséget! Sokat tanultam a saját hülyeségemből...
Szóval az történt, hogy amikor az új gyújtásomat beszereltem és földre kötöttem az egyik generátor kábelt odacsíptem a testhez, kiszakadt, és letestelt. Mindenkinek nagyon köszönöm a segítségeket még 1*! Legközelebb ha lesz valami ezen a téren okosabban indulok neki!

Sziasztok!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A diodakat csak egyesevel kiforrasztva lehet biztosan kimerni szakadt,vagy zarlatos!
darksied
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.05.12. 19:08

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: darksied »

Szia!

Köszönöm a válaszod!

A dióda soromat, kimérte egy itteni öreg motoros és elméletben jól funkcionál.
A fesszabom elketronikus és lecseréltem egy másikra is, a probléma ugyan úgy fenn állt.
Most volt egy kisebb átalakítás a motoromon, bele került egy új gyújtás. Ennek elméletben nincs köze a töltésemhez. Az egyetlen dolog ami ennél hibázhatna, ha a test saruját a fesszabnak nem raktam volna vissza, amikor a gyújtást beraktam, de ezt ellenőriztem, és meg van. Szóval a töltés kötésébe nem nyúltam bele.
Az álló és forgó részem kimérését, majd elolvasom, de most sajnos nagyon kevés az időm, és azt muszáj a szakdogámra fordítanom, mert lassan le kell adni. Hívtam szerelőt, majd meg nézi ma. Ha meg lesz a hiba leírom mi volt. Meg hogyan lett megtalálva, hátha másokat is érdekel. Köszi a segítséget még 1*!

Sziasztok!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Amit mondtál eléggé leszûkíti a kört.

Vedd le a generátor álló és forgórészt, és mérd ki a szerelési kézikönyvben leírt módon. Vagy valami nagyon banális a hiba (pl megszakadt az egyik vezeték, lecsúszott a lámpáról a saru stb, azért ezzel kezdd), vagy a forgórészben van zárlat, esetleg a szénkefék/csúszógyûrûk a ludasak. Szerelési kézikönyvet pl innen MZClub honlapról is letölthetsz.

Sorrend:
1. vezetékek, saruk amiknek van köze az ellenõrzõ lámpához
2. szénkefék, csúszógyûrûk
3. állórész, kiemelve, kimérés
4. forgórész, kiemelve, kimérés

Ez persze arra érvényes, ha a fesszab és a diódasor jó, nekem is volt ilyen problémám, a fesszab egyik saruja rosszul volt forrasztva (gyártási hiba), és hajlamos volt megszakadni az áramkör rezgés függvényében. Itt persze más lesz a probléma.
darksied
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.05.12. 19:08

A vicces töltés

Hozzászólás Szerző: darksied »

Sziasztok!

Az lenne a problémám a motorommal (251 ETZ), hogy nem alszik ki a töltés jelzõm. Kicseréltem a feszszab-ot, megnéztük a diódákat, és az álló rész is rendben van ha minden igaz. Ha beindítom a motort úgy tûnik hogy van töltés mérés alapján, de a lámpa csak nem alszik el. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném: !köszi nagyon!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Köszi szépen.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Matthej01. Vehetsz 5Ah, 7Ah, es 9Ah -st is. Nekem az utobbi van, de az egesz mehet bele. Az Ah akkor szamit amikor nincs toltesed. Minel tobb Ah annal tovabb birja az akksi toltes nelkul. Dontsd el hogy milyent szeretnel :) Hanem, olvasd le a regi akksidrol hogy az milyen volt es vehetsz ahhoz hasonlot is ha az jo volt.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Nagy kérdés etz 150 be mekkor akksi kell hány amp/h-s. Mert az enyém a télen elszenderedett és az én és a kalapácsom segítségével jobb létre szenderítettem, Így most vétel elõtt vagyok de mekkora is legyen a következõ áldozat? :twisted:
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

a csuszogyurut sima csapagylehuzoval letudod huzni ,a ragaszto epokid vagy eporapid a vissza preselest csak szerszammal /celszerszam/ :idea:
squall93
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.02.28. 20:16

Re

Hozzászólás Szerző: squall93 »

Üdv.
Köszönöm a segítségeket.
És hogyan lehet ilyen lehúzót csinálni? És mivel préseljem vissza? Kétkomponensû ragasztó alatt Epokitet vagy fémragasztót értesz?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A csuszogyurukrol forraszd le a vezetekeket utana lehuzoval huzd le, az ujat felrakas elott merd meg ha a belsomeret stimmel akkor preseld vissza ,hasznalj ketkomponensu ragasztot a felpreselesnel a tengelyre! forraszd vissza a vezetekeket jo munkat :lol: :!:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 54 vendég