Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

elbert írta:Sziasztok!

A következő a kérdésem:

ETZ 250 újra lett vezetékelve, van töltés. Kérdés: a töltésvisszajelző két végpontját az elektronikus fesszabályzó melyik sarujára kell kötni?

Előre is köszi.

Üdv,
elbert
Kapcsolási rajz!!!!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

conus írta:thx sub-ee! 8) :mrgreen:
Szívesen!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

thx sub-ee! 8) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

horhaus írta:Sub-ee!

Ez a hétvége jó? Már nagyon hiányzik a motorozás.

Azért nehogy megbukj miattam!
Szia

Jövő hétvége 100%,hogy jó lesz!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

conus írta:valaki legyen szíves mondja meg nekem, h gyárilag hány uF-os és hány V-os a gyújtás alaplapon levő kondenzátor :?: :mrgreen:

Szia

0,22uF/250V tudo helyettesíteni műanyagtokos kondival is 220n/630V MKT, vagy MKP kondival (ezek impulzusüzemű kondik)

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

valaki legyen szíves mondja meg nekem, h gyárilag hány uF-os és hány V-os a gyújtás alaplapon levő kondenzátor :?: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy!
Pár évvel ezelőtt még nem volt divat havonta mindent áttervezni és megújítani.
Ha igaz,még a Trabi és a Zsiga lámpák is ilyenek.
Max a H4 és a régi között van különbség.
T
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

symontemplar írta:sziasztok

:smt026 :smt026 :smt023 :smt032 :smt026


azt tudtátok-e hogy régi katonai csepel autóinknak a lámpa foncsora megegyezik a etz 250 lámafoncsorral éa a króm keret is és nem kell belekókányolni csak az izzókat kell át pakolni oszt hali és véletlenül a csavar helye is passzol csak annyi mert olcsóbb mint a bolti ész szertintem jobb is mert akkor még ráérősen dolgoztak. :smt117
Nem semmi én annó csepelbe IFA (vagy ikarus)foncsort raktam ezek szerint az is MZ kompatibilis?Bár lehet mivel ikaruszba is van DDR foncsor és IFába is magyar.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
symontemplar
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.05.17. 18:51
Tartózkodási hely: Csongrád megye:Makó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: symontemplar »

sziasztok

:smt026 :smt026 :smt023 :smt032 :smt026


azt tudtátok-e hogy régi katonai csepel autóinknak a lámpa foncsora megegyezik a etz 250 lámafoncsorral éa a króm keret is és nem kell belekókányolni csak az izzókat kell át pakolni oszt hali és véletlenül a csavar helye is passzol csak annyi mert olcsóbb mint a bolti ész szertintem jobb is mert akkor még ráérősen dolgoztak. :smt117
www.dugattyu.hu ha jó alkatrész kell
Kemény gumit hosszú utat sok benzint.
king of the road MZ-etz
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=285
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sub-ee!

Ez a hétvége jó? Már nagyon hiányzik a motorozás.

Azért nehogy megbukj miattam!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tigris »

Tamás írta:Miért is ne tennék?
Azért nem mindenki analfabéta a szereléshez.

Bocs, a pénz hiánya nem mentesít a kontár munka alól.Akinek komoly kihívás a rajzok olvasása és értelmezése. Akiknek természetes, hogy más nézzen utána az ő bajának. Felnőtt egy nemzedék, akik mindent készen kaptak, nézni és keresni sem tudnak. Nekik szólt ez. Most lehet utálni.
T
Uraim!

Abban Tamásnak van igaza,hogy aki (ez most általánosságban aki) teljesen analfabéta a szereléshez,az ne nagyon vállaljon ilyesmit.
Abban Zsakfosnak,hogy akinek viszont van érzéke/minősítése és még lelkiismeretes is,az miért ne,mert azért ilyen is akad,én kettőt is ismerek (az egyik ugye nyilvánvaló,a másik pedig egy vidéki barátom,aki mellesleg mezőgazdasági gépszerelő),de úgy emlékszem,Zsakfos is dízelgépeket szerel régóta.

Azt nem gondolom,hogy a "mindent készen kapott nemzedék"-kel pont az MZ Club fórumán találkoznánk.

A további eszmecserét viszont a zúzdába vagy a csevegőbe!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Miért is ne tennék?
Azért nem mindenki analfabéta a szereléshez.

Bocs, a pénz hiánya nem mentesít a kontár munka alól.Akinek komoly kihívás a rajzok olvasása és értelmezése. Akiknek természetes, hogy más nézzen utána az ő bajának. Felnőtt egy nemzedék, akik mindent készen kaptak, nézni és keresni sem tudnak. Nekik szólt ez. Most lehet utálni.
T
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tamás írta:OFF
Köszi Gexxxx! Mond csak meg nekik!
Sajnos szinte bármelyik/ mindegyik oldalon megteheted.
Hihetetlen bátorsággal szerelnek egyesek.
Akár még féket és futóművet is :(
ON
Miért is ne tennék?
Azért nem mindenki analfabéta a szereléshez.
Gexxx sem azt irta hogy ne szereljen senki,hanem hogy előbb nézzen utána akár itt a letöltésekben is és ha nem talált leirást,megoldást a bajára akkor kérdezzen.
Egyébként nem mindenkinek van lehetősége minden apró hibával megkesresni pl Bambit,ugyanis vannak vidéki emberkék is ahol bizony nem terem minden bokorban Mz szakértő,de még rendes motorszerelő sem.Tudnék mesélni pl az itteni(siófoki)helyzetről akár alkatrész akár szerelő témában.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

OFF
Köszi Gexxxx! Mond csak meg nekik!
Sajnos szinte bármelyik/ mindegyik oldalon megteheted.
Hihetetlen bátorsággal szerelnek egyesek.
Akár még féket és futóművet is :(
ON
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Dave92 írta:Segítség!!! :cry:
Az egyik deenerált haverom szétkapta a motorban (MZ ETZ 150) a kábeleket. megy a motor, csak nincsen töltés. Valaki megtudja mondani hogy melyik kábelt hova kéne dugni :?:
A fesszabon ezek a jelzések vannak: B+ D- 61 DF D-
köszi...
Ezt most komolyan kérdezed? írjuk le egy motor vezetékelését szavakban??? ](*,)

Letöltéseket nézted már? Ott vannak szép szines bekötési rajzok és kapcsolási ábrák!

pl.: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=276

Innen láthatod, hogy
D- barna;
D+ piros-sárga;
61 zöld-piros;
DF zöld-sárga;
B+ (alias 51) piros

Ha pedig mégis a szines ábrákat szereted, akkor http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg

Ha ezek alapján nem megy, akkor fordulj szakemberhez, ajánlhatok párat.

Nem mindig az a legegyszerűbb, leggyorsabb, ha a fórumban kérdeztek, hanem ha logikusan végignéztek pár dolgot az oldalon. Ha meg nem értetek az elektronikához, akkor ne nyúlkáljatok bele, vagy legalább írjátok fel, mit honnan húztatok le! [-o< Azért színesek a vezetékek!!! #-o

Eme kitörésem NEM csak Dave92-nek szól!!!!! [-( [-( [-(
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Dave92
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.05.03. 09:54
MZ-d típusa: MZ ETZ150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dave92 »

Segítség!!! :cry:
Az egyik deenerált haverom szétkapta a motorban (MZ ETZ 150) a kábeleket. megy a motor, csak nincsen töltés. Valaki megtudja mondani hogy melyik kábelt hova kéne dugni :?:
A fesszabon ezek a jelzések vannak: B+ D- 61 DF D-
köszi...
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

kupi írta:
operable írta:Hali!
Az miért van, hogy alapjáraton rendesen kipörög a motor, de ha megyek vele akkor meg ilyen szaggatottan megy.
GYujtás lehet?
Szerintem karbi beálitási gond,nézd meg milyen a gyertyád meglátod a szinén mi a baj.
Full korom meg feketés- szürke.
A gyújtással nem lehet gond, mert másik van rajta?? Mondjuk első rugásra indul.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

operable írta:Hali!
Az miért van, hogy alapjáraton rendesen kipörög a motor, de ha megyek vele akkor meg ilyen szaggatottan megy.
GYujtás lehet?
Szerintem karbi beálitási gond,nézd meg milyen a gyertyád meglátod a szinén mi a baj.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

Hali!
Az miért van, hogy alapjáraton rendesen kipörög a motor, de ha megyek vele akkor meg ilyen szaggatottan megy.
GYujtás lehet?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

bakimate írta:Igen, egyik jöjjön a feszültségszabályzó 61-es pontjáról, a másik a trafó 15-ös pontjáról.
OKés köszi:D
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Igen, egyik jöjjön a feszültségszabályzó 61-es pontjáról, a másik a trafó 15-ös pontjáról.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

bakimate írta:Hozz egy vezetéket a trafó 15-ös pontjáról.
ÉS azt tegyem rá arra a sarura?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Hozz egy vezetéket a trafó 15-ös pontjáról.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

bakimate írta:Nem, azt nem test! A gyújtáskapcsoló 15/54-es pontjára kell kötni.
Szóval egyik saru, zöld-piros, feszültségszabályzó 61-től, másik saru, fekete, gyújtáskapcsoló 15/54-től.
Értem, de nekem ilyen dolgok nincsenek rajta :D, ugyan is terepre van használva zárt pályára :D
Hogyan lehetne megoldani??
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Nem, azt nem test! A gyújtáskapcsoló 15/54-es pontjára kell kötni.
Szóval egyik saru, zöld-piros, feszültségszabályzó 61-től, másik saru, fekete, gyújtáskapcsoló 15/54-től.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nem testre kell a másik sarut.Ha az egyik a fesszab 61-es pontján van,a másik meg testen akkor pont forditva működik a lámpa.Amikor nincs töltés nem világit amikor van akkor meg világit.
Helyesen bekötve:az egyik a fesszab 61-es pontja a másik meg az indexrelé azon pontja(49a)amiről megy az indexkapcsolóhoz is.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.05.01. 22:33-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

Hali!

Jó lett a töltésem !
De ég a töltésjeélző lámpám.
Mondták már hogy lehet hogy tultöltésem van, mert amikor alacsony fordulaton megyek akor éppen csak pslákol a lámpa.
FEszsazb az biztos h jó mert már 2 elektronikussal is ugyanezt produkálta.
A töltés jelző lámpának van egy saruja, és az mellet is van egy. Az test??, mert én annak kötöttem.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

kobra írta:nem nem :)
Egyik barátomnak a CX -ének ment tönkre,és gondoltam megkérdezem, hogy tud e vki vkit aki tud generátort javitani ?:D
javítjuk
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Szia

Milyen generátorról lenne szó?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

nem nem :)
Egyik barátomnak a CX -ének ment tönkre,és gondoltam megkérdezem, hogy tud e vki vkit aki tud generátort javitani ?:D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

kobra írta:Tud vki generátor javitót? \nem MZ\

Köszi.
csak nem elromlott a honda?
dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dávid »

ok elolvasom nagyon köszi!! :D :D :D
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Samu »

A honlapon a Letöltéseknél megtalálod a kis ETZ használati útmutatót, érdemes lenne elolvasnod!

Mellesleg 9-ik oldal: 2x16A, 4A, 2A.
dávid írta:HELLO.
Az lenne a kérdésem hogy az MZ ETZ 125-ös motorba hány Amperes biztosítékok kellenek??

:?: :?: :?:

köszi
Dávid
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Tud vki generátor javitót? \nem MZ\

Köszi.
dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dávid »

HELLO.
Az lenne a kérdésem hogy az MZ ETZ 125-ös motorba hány Amperes biztosítékok kellenek??

:?: :?: :?:

köszi
Dávid
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nem igazán erre gondoltam.Simán a DF pontját a dinamónak össze kell kötni a D+ pontjával.Semmi akku téma.A dinamó köztudottan jó öngerjesztő.Ha nem gerjeszti fel magát akkor nem jó.Én ezt egy csupasz vezetékdarabbal kötöttem össze és a dinamó egy testpontja és a vezeték közt mértem a feszt.Ilyenkor a multimétert legalább 20Volt-os méréstartományba kell tenni,mert simán felszaladhat fordulaton a feszültség.Ja és szépen fel kell pörgetni addig mig mérhető feszt nem kapsz.Kb 1500-2000 fordulatnál már elkell hogy kezdjen gerjeszteni és tölteni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hello operable!

Úgy tudod direktbe kötni a rendszert, hogy a fesz. szabályzó DF jelű kimenetéhez csatlakozó vezetéket /ez közvetlenül a dinamóhoz megy/ egyszerűen rákötöd egy szabad csatlakozóra a biztosíték táblán. Természetesen olyanra ami az akkutól közvetlen 6v-ot kap. Ha nem találsz ilyet akkor az is jó ha valahogy rajta tartod az akku pozitív pólusán. Ezután voltmérővel /multiméter/ kiméred, hogy mekkora feszt. ad a dinamó a D+ kimenetén. Ezt a következő módon teheted meg:
-Leveszed a dinamó dekniét
-Lehúzod a bakeliten D+ jelölésű sarut és a helyére kötöd a voltmérő pozitívját
-A mérő negatívját természetesen egy testre teszed
Elindítva a motort itt kb. 8-10v-körűl kel mutatnia már alapjáraton is /ha nem akkor még próbálkozhatsz egy kis gázzal is/
Ha így sem mutat semmi változást akkor valószínűleg a dinamó rossz.

Nekem is 8-10v-körűl értéket mutatott és így jöttem rá, hogy a dinamóm jó.
Ma kicseréltem a fesz. szabályzót és a töltésem rendbe is jött.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

zsakfos írta:Ez baj!
Sajna addig sötétben tapogatózol amig 100%-ra nem tudod az egyes dolgokról hogy jók-e avagy nem.
Azért a töltésrendszer nem áll olyan sok dologból!!
Ha biztos vagy benne hogy a fesszabod jó és a vezetékek is jól vannak bekötve,akkor lényegében csak a dinamó marad.
Namármost az állórészt viszonylag elég egyszerűen lelehet ellenőrizni testzárlat illetve szakadás szempontjából.
A forgórész már nehezebb dió!
A dinamó legegyszerűbb ellenőrzési módja hogy rövidre kötöd.Kihagyod a fesszabot.
Viszont olyankor akár 20 volt-ig is felszaladhat a feszültség.Ha ez bekövetkezik akkor tuti a dinamód és azonnal lekell állitani.
Azt hogtyan érted hogy rövidre kötöd?
Le tudnád irni pontosabban?
Az aksim 6V 12 Ah., nem cseszi szét?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ez baj!
Sajna addig sötétben tapogatózol amig 100%-ra nem tudod az egyes dolgokról hogy jók-e avagy nem.
Azért a töltésrendszer nem áll olyan sok dologból!!
Ha biztos vagy benne hogy a fesszabod jó és a vezetékek is jól vannak bekötve,akkor lényegében csak a dinamó marad.
Namármost az állórészt viszonylag elég egyszerűen lelehet ellenőrizni testzárlat illetve szakadás szempontjából.
A forgórész már nehezebb dió!
A dinamó legegyszerűbb ellenőrzési módja hogy rövidre kötöd.Kihagyod a fesszabot.
Viszont olyankor akár 20 volt-ig is felszaladhat a feszültség.Ha ez bekövetkezik akkor tuti a dinamód és azonnal lekell állitani.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

zsakfos írta:Ilyenkor a legjobb megoldás ha találsz valakit akinek a Ts-én jó a töltés.
Aztán jöhet a próbálkozás.Fesszabcsere,dinamó csere.Ennyi.
Nem nagy dolog és nem is sok idő,csak kell valaki,bár tudom ez nem mindig egyszerű.
Csak igy tud kizárni az ember biztosan dolgokat.Ha csak annyi van hogy "kimérték azt azt mondták hogy jó" az édes kevés.Természetesen aki keni vágja az elektronika ezen részét,annak biztosan kisujjában van,de aki amatőr szinten szeretné megoldani ezt a problémát annak ez a legegyszerűbb módja szerintem.
Hát igen, de ezen a környéken alig vannak mz-k, amik vannak azok meg babszi gyujtással.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ilyenkor a legjobb megoldás ha találsz valakit akinek a Ts-én jó a töltés.
Aztán jöhet a próbálkozás.Fesszabcsere,dinamó csere.Ennyi.
Nem nagy dolog és nem is sok idő,csak kell valaki,bár tudom ez nem mindig egyszerű.
Csak igy tud kizárni az ember biztosan dolgokat.Ha csak annyi van hogy "kimérték azt azt mondták hogy jó" az édes kevés.Természetesen aki keni vágja az elektronika ezen részét,annak biztosan kisujjában van,de aki amatőr szinten szeretné megoldani ezt a problémát annak ez a legegyszerűbb módja szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

Ha elvinném egy autó elektronika szerelőhöz akkor az kb menyi ér csinálná meg?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hát sajnos erre nem tudok mit mondani de kedden jön meg a szabályzó akkor már talán okosabb leszek.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

Nandor írta:Hello

Nekem ugyanezt produkálja a ts-em. Olyannyira, hogy még a volt értékek is ugyanazok.
Kicseréltem az állórész és a forgót is de nem változott. Aztán próbaképp a DF-et direktbe kötöttem az akkuval és a feszültség rögtön felment 8v felé alapjáraton. Tehát a dinamó jó csak éppen a fesz. szabályzóból a DF-en nem kap elég feszültséget. Ezek után rendeltem egy új fekete dobozos szabályzót /a régi az kék/ és ha megjött remélem már nem lesz baj a töltéssel.
Nekem is a fekete dobozos van. És uj, de még jó is, mert egy másik ts ről szedtük le amin jó volt a töltés is.
Akkor mi lehet a gond? :?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hello

Nekem ugyanezt produkálja a ts-em. Olyannyira, hogy még a volt értékek is ugyanazok.
Kicseréltem az állórész és a forgót is de nem változott. Aztán próbaképp a DF-et direktbe kötöttem az akkuval és a feszültség rögtön felment 8v felé alapjáraton. Tehát a dinamó jó csak éppen a fesz. szabályzóból a DF-en nem kap elég feszültséget. Ezek után rendeltem egy új fekete dobozos szabályzót /a régi az kék/ és ha megjött remélem már nem lesz baj a töltéssel.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

Köszönöm Alfa!

Emberek légyszíves segítsetek! [ Ts ]

Mostanság lesz 1 éve hogy szenvedek a töltésemmel :D:D
Feszszab uj (elektromos), kábelek jók, biztosítékok jók, ""forgó állórész 'elméletileg' ki lett mérve és azt mondták rá hogy jó"", kondi uj, szénkefék uj, töltés tekercs uj, mexakító jó,.
Le mértem a feszültségeket: D+ és test közti áram 0,12 V
DF és test közti áram 0,66 V
Mi lehet a gond???
Valaki valamit irjon hogy mi a fenét csináljak.!!

Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

(-[==]-) Ez a biztosíték jele (zárójel kötőjel téglalap kötőjel zárójel).

Mindjárt az első vezetéken (baloldal széle) látsz 2 darabot, mind2re az van írva 16A, tehát akkora kell. Nem kerestem tovább, az már a te dolgod, biztos van még :lol:
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

Rosszul tudod!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t[/quote]

És ezen hol van a biztosíték?? :D:D
Irjátok má le hogy hányas kell bele!?

Köszi, Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Üdv ha jól tudom egy 16A és egy 8A :)[/quote]

Rosszul tudod!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

Tamás írta:Kapcsolási rajz megtekintése? Azon megkeresése? T
15 A-est irt pozitiv, és negatívra.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég