Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy újra kell kábeleznem az öreget. Azt szeretném megkérdezni, hogy mit tegyek akkor, ha nem találok ugyan olyan színű vezetékeket, mint ami a kapcsolásban szerepel? :(
Hallottam, hogy veterán vizsgán nagyon is nézik a színeket, de ha csak sima vizsgára viszem, akkor lehet jelölt is a kábel.


Tudnátok segíteni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv, Kantuly János.
Vigyázz a motoromra Viktor!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na de hogy választ is kapj!
Ha a vezetékelés rendben van akkor azt tudom mondani hogy fesszabályzó.
DE! Az itt a legnagyobb bibi hogy valóban jól van-e vezetékelve?Illetve van-e töltés?
Amikor jár a motor mértetek mondjuk akár töltőfeszt,akár akkumulátor feszt?
Ha nem,akkor mérjetek.A legolcsóbb multiméter 1000 ft alatt kapható,de ha kicsit komolyabbat vesztek az is 2-3000 ft.Véleményem szerint az olcsó is megfelelő ilyen házilagos Mz méréshez.
Szóval! Amig ilyeneket nem mértek addig nehéz bármit mondani.
Vagy ha nem tudtaok mérni mert éppen nincs multiméteretek és nem is akartok vele pöcsölni,akkor próbáljátok meg hogy járó motornál kicsit emelt fordulaton leveszitek az akkumulátor saruját.Ha a motor nem áll meg akkor van töltésetek és a vezetékelés van elszúrva.Ez 12Voltra szólt!!
Ha 6Voltos az Mz akkor még egyszerűbb.Szintén kissé emelt fordulaton a gyujtáskapcsolót egy határozott mozdulattal jobbra a legszélső,úgymond betolós állásba forditod és ha leáll amotor akkor nincs töltés,ha nem áll le akkor van.
Amig ez nincs letisztázva hogy egyáltalán van-e töltés és a lámpa másért világit esetleg járó motornál addig nincs miről beszélni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hello Darren 17!
Lenne egy kérésem hozzád és mindenkihez akinek problémája van és itt kér segitséget.

KICSIT BŐVEBBEN HA LEHET!!!

Nem fog többe kerülni az internet előfizetés ha több infót csepegtettek.Értem ezalatt hogy milyen motor?
Mennyi voltos az elektromos rendszere?
Köszi!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
darren17
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
Tartózkodási hely: Szank

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: darren17 »

"Most akkor a gyujtásrészen akadtatok el vagy a töltés részen?Kettő különböző dolog.
Mivel a töltésellenőrző lámpácskáról kérdeztek igy valószínű hogy a töltés részen akadtatok el ugyi?
Azt jól gondolod hogy a visszajelző lámpácska egyrészről kap pozitivot a gyujtáskapcsolóról(15/54),a másik szál pedig jön a fesszabályzó 61-es pontjáról(ez a pont össze van kötve az egyenirányitó 61-es pontjával).Amikor a motor áll,de gyujtáson van a kulcs(2-es állás),akkor az a szál negativ potenciállal rendelkezik,a lámpa világit.Ha elinditjuk a motort és elkezd tölteni a generátor,akkor pozitiv potenciál lesz és kialszik a lámpa.Nem értem a te 2-es és 3-as állásos dolgodat.Nézd meg visszább valamelyik hozzászólásomban ott van a gyujtáskapcsolóról kép,azon egyértelmű.2-es állásba forditod az a gyujtás.Ott is inditjuk,nem kell továbbforditani a kulcsot.Akkor kell továbbforditani ha helyzetjelzőt,vagy tompitott/reflektor világitást akarsz.
Egyébként meg mi az hogy "egy dolog hogy nem ég"?Miért nem világít?Nincs benne izzó?Vagy valamit elkötöttetek?Mindenképp ugy csináljátok meg ahogy arajzon van és világitson az az izzó,főleg hogy frissen van csinálva amotor.Ha már most nem kaptok visszajelzést,akkor hogyan akarjátok megtalálni az esetleges többi hibát,ami ilyenkor elő is szokott fordulni még a legjobb családban is."


Helló!
Ehez nekem is lenne egy kérdésem, mi is újra kábeleztük az mz-t és az én lámpám folyamatosan világít, még akkor is ha beindítom! Itt mit rontottunk?
Üdv: Darren
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

zsakfos írta:Trafó 1-es pontja-----megszakitó
trafó 15-ös pontja -----gyujtáskapcsoló 15/51 pontja

Illetve még elágazik a 15-ös pont vezetéke a féklámpa egyik csatlakozójához.
Már többször nem kell, mert zsakfos leírta. Köszi zsakfos.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Bocs Jarumasz!
Hányszor kell leírni mire elhiszed?
Gond lenne visszaolvasni esetleg?
Miért nem nézel kapcsolási rajzot?
Ha ennyire nehéz, akkor miért nem viszed szakemberhez?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Trafó 1-es pontja-----megszakitó
trafó 15-ös pontja -----gyujtáskapcsoló 15/51 pontja

Illetve még elágazik a 15-ös pont vezetéke a féklámpa egyik csatlakozójához.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Gyurmooo írta:1: fekete-zöld
15: fekete
De mellik hova megy? :-"
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Anno20 írta:Köszönöm a részletes leírást Alfa!
Ha nem bánod,akkor ki is nyomtatom,amit írtál és akkor úgy kötjük össze,ahogy írtad.
Most tölteni kell az aksit,de holnap után neki esünk. Hálából küldök majd egy virtuális sört :D
Valódi sört is adnék,de ezzel az mz-vel valószinűleg csak jövő tavaszra leszünk kész ,úgy ,hogy ne legyen semmi baja.
Ne úgy kösd be ahogy írtam, hanem ahogy azon a terven van... #-o

Én elnézhettem, rosszul írhattam, stb.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! A gyújtás kapcsolón találsz 15-ös pontot, tehát az lesz a +.
Akkor vaószínűleg az 1 lesz a - (gyk megszakító)
De a főoldalon ott van minden kapcsolási rajz, gond megkeresni?
Vagy elmenjünk? Bekössük?
Egy kicsit legyetek már önállóak! Lécci!
T
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

1: fekete-zöld
15: fekete
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

1, és 15 hova kell? mert lehet hogy azzal szívok már egy éve, de most fogok trafót cserélni.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

jarumasz írta:TS 250/1 gyári 6 volt.
Még nem történt meg, csak kérdem.
Mi van, ha összekeverem a trafón a 15.-ös, és az 1.-es pólust?
Megy, vagy nem? :-"
Megy, de melegszik a trafó végül megsül. :mrgreen: =D>
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Köszi a kérdésemre a választ. =D> :mrgreen: :(
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Anno20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.09.14. 09:17
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Anno20 »

Köszönöm a részletes leírást Alfa!
Ha nem bánod,akkor ki is nyomtatom,amit írtál és akkor úgy kötjük össze,ahogy írtad.
Most tölteni kell az aksit,de holnap után neki esünk. Hálából küldök majd egy virtuális sört :D
Valódi sört is adnék,de ezzel az mz-vel valószinűleg csak jövő tavaszra leszünk kész ,úgy ,hogy ne legyen semmi baja.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Meg mindig szenvedek a toltesproblemaval. Mostmar kezdem kapisgalni a dolgot, ha jol ertem a forgoresz egyfajta elektromagnes (egyenaramu) ez forog az alloreszben es az alloresz 3 fazisarol jon le a valtoaram, amit a diodak egyeniranyitanak, majd a fesszabalyzon keresztul megy az akkura...?Na most akkor a forgoresz az akkumlatorrol szenkefeken at kap egyenaramot ugye? magyaran ha ramerek a szenkefekre akkor azon 12V egyenaramot kellene mernem ha csak gyujtason van a motor? az egyes fazisokon mukodes kozben mekkora fesznek kell lejonnie?
Nem igy van.A fesszabályzó nem a generátorról jövő áramot szabályozza hanem pont azt ami a szénkefékre megy a gerjesztő áramot.Ha elveszi a gerjesztő áramot a generátortól akkor nincs töltés,ha ad neki akkor van.Minél jobban töltene a generátor a fesszabályzó annál inkább visszavesz a gerjesztő áramból.
Hát valahogy igy működik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Amm ez nem így megy. Ha megnézed a szerelési kézikönyv (250 eshez 99. oldal: kábelezési terv), de ugyanaz mint a 125 a gyújtáskapcsoló, akkor a következő ábrát látod:

--- nem látod, mert a képfeltöltés.hu szar, de ha letöltöd a könyvet innen akkor megnézheted ---

Jobb oldalt középen van egy táblázat szerű rész, az a gyújtáskapcsoló érintkezőinek sematikus ábrája. az 5-ös rész nincs. Tehát van 4 állás: 0,1,2,3,4. A 0 a semmi, itt látszik nincs egy kör sem, tehát nem érintkezik semmi. A 30 látszik hogy az akksiból jön. Tehát az a piros drót.

1-es állás: 30 van összekötve 58 al. ezt onnan látod, hogy lyukas kör van 30 on és 58 on, és össze van kötve egy vonallal. 58 látszik hogy elmegy 16 és 17 lámpákba, amik a köv. oldalon megvannak: első helyzetjelző, hátsó helyzetjelző. Tehát ez a legszélső állás, csak helyzetjelző. SEMMI MÁS. még féklámpa sem. Ez a "parkolóállás", amivel elvileg ott lehet hagyni az út szélén ha nincs közvilágítás.

2-es állás: A száma kicsit zsúfolt, nem látszik, de nem gond. látszik, hogy a 30 van összekötve a zsúfolttal, amibe be van kötve a fekete drót (kürt, fék, index, fénykürt), és a megszakítóhoz is elmegy (ez a 19). Ez a gyújtás állás.
3-as állás: ugyanez + helyzetjelző, tehát 2-es állás teljes egészében + helyzetjelző
4-es: fényszóró + 3-as, tehát 2es +3as + fényszóró.

Vagyis: gyújtás mindenhol van kivéve a parkolóállást, a készenléti berendezések (az a 4, kürt meg stb) mindenhol mennek kivéve parkolóállás, helyzetjelző csak magában és fényszóróval vagy parkolóban, fényszóró csak fényszóróval.

Egyszerűbben:

gyújtás: 2,3,4
helyzetjelző: 1,3,4
készenléti: 2,3,4

Hát ennyi. A javaslatom az hogy használjátok amitek van és hozzá lehet jutni, főleg azt ami jól és egyértelműen van leírva és csak drótok dugdosásáról van szó.

+ természetesen: a töltésvisszajelző akkor működik, amikor van gyújtás, de nincs töltés.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Alfa 2009.10.12. 20:51-kor.
Anno20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.09.14. 09:17
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Anno20 »

Köszönöm szépen az infót! igen egy kicsit össze-vissza írtam elnézést érte. De legalább a töltés visszajelző lámpát már értem. Azért írtam,hogy 3masban ,mert úgy olvastam a kézikönyvben,hogy ugye az első fokozaton csak helyzetjelző van kettesben pedig van már gyújtás és ilyenkor betolható a motor.. Azthittem,hogyha beindítani akarom,akkor fordítanom kell rajta még1et,mert akkor is van gyújtás, de ezek szerint akkor kettesben kell beindítani. Olvastam az előző hozzászolásokban,hogy betolni nem is lehet elviekben..és azt is,hogy ennek ellenére sikerült valakiknek,hogy ez most hogyvan azt még visszaolvasom a mai nap folyamán. A tegnap előtt vettünk teljesen új izzókat szóval azzal nem lehet gond. A 61es zöldpiros kábel (ha nem tévedek) az negatív is ,de hiányzik mellé egy pozitív,hogy világítson. Ha jólláttam az ábrán az egy fekete Y-kábel.
De amúgy már minden úgy működik rajta,ahogy az az útmutatóban levan írva.
És előre elnézést kérek,hogyha eselteg valamit rosszul írok le, még kezdő vagyok ebben én mégcsak most tanulom meg a saját motoromat szervízelni nemtudok máshol nagyon segítséget kérni csak Tőletek..
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

Meg mindig szenvedek a toltesproblemaval. Mostmar kezdem kapisgalni a dolgot, ha jol ertem a forgoresz egyfajta elektromagnes (egyenaramu) ez forog az alloreszben es az alloresz 3 fazisarol jon le a valtoaram, amit a diodak egyeniranyitanak, majd a fesszabalyzon keresztul megy az akkura...?Na most akkor a forgoresz az akkumlatorrol szenkefeken at kap egyenaramot ugye? magyaran ha ramerek a szenkefekre akkor azon 12V egyenaramot kellene mernem ha csak gyujtason van a motor? az egyes fazisokon mukodes kozben mekkora fesznek kell lejonnie?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Anno20 írta:Jó reggelt mindenkinek! :D
Szeretném ismét a segítségeteket kérni,már mindent megcsináltunk a motoron hála annak a kapcsolási rajznak ,amit küldtetek és a józan paraszt eszünknek :twisted: de megint sikerült elakadni méghozzá egy igen fontos dolgon a gyújtáson. Nem nagyon értjük a gyújtás részét. A kérdés az,hogy ugye bár a töltést visszajelző lámpának akkor kell égnie,amikor elfordítom kettesbe a kulcsot? az egy dolog ,hogy nem ég,de ha jóltudom amikor beindítom a motort(hármasban) akkor annak a kis piros lámpácskának kikell aludnia. És ezt nem értejük,hogy az ,hogy alszik ki. Én arra gondoltam,hogy az egyenirányítóban kap +-t amikor jár a motor és az semlegesíti azt a negatívat,de nem biztos és már csak ezt kéne összerakni és készlenne az mz-m :) Előre is köszönöm a segítséget.
Most akkor a gyujtásrészen akadtatok el vagy a töltés részen?Kettő különböző dolog.
Mivel a töltésellenőrző lámpácskáról kérdeztek igy valószínű hogy a töltés részen akadtatok el ugyi?
Azt jól gondolod hogy a visszajelző lámpácska egyrészről kap pozitivot a gyujtáskapcsolóról(15/54),a másik szál pedig jön a fesszabályzó 61-es pontjáról(ez a pont össze van kötve az egyenirányitó 61-es pontjával).Amikor a motor áll,de gyujtáson van a kulcs(2-es állás),akkor az a szál negativ potenciállal rendelkezik,a lámpa világit.Ha elinditjuk a motort és elkezd tölteni a generátor,akkor pozitiv potenciál lesz és kialszik a lámpa.Nem értem a te 2-es és 3-as állásos dolgodat.Nézd meg visszább valamelyik hozzászólásomban ott van a gyujtáskapcsolóról kép,azon egyértelmű.2-es állásba forditod az a gyujtás.Ott is inditjuk,nem kell továbbforditani a kulcsot.Akkor kell továbbforditani ha helyzetjelzőt,vagy tompitott/reflektor világitást akarsz.
Egyébként meg mi az hogy "egy dolog hogy nem ég"?Miért nem világít?Nincs benne izzó?Vagy valamit elkötöttetek?Mindenképp ugy csináljátok meg ahogy arajzon van és világitson az az izzó,főleg hogy frissen van csinálva amotor.Ha már most nem kaptok visszajelzést,akkor hogyan akarjátok megtalálni az esetleges többi hibát,ami ilyenkor elő is szokott fordulni még a legjobb családban is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Anno20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.09.14. 09:17
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Anno20 »

Jó reggelt mindenkinek! :D
Szeretném ismét a segítségeteket kérni,már mindent megcsináltunk a motoron hála annak a kapcsolási rajznak ,amit küldtetek és a józan paraszt eszünknek :twisted: de megint sikerült elakadni méghozzá egy igen fontos dolgon a gyújtáson. Nem nagyon értjük a gyújtás részét. A kérdés az,hogy ugye bár a töltést visszajelző lámpának akkor kell égnie,amikor elfordítom kettesbe a kulcsot? az egy dolog ,hogy nem ég,de ha jóltudom amikor beindítom a motort(hármasban) akkor annak a kis piros lámpácskának kikell aludnia. És ezt nem értejük,hogy az ,hogy alszik ki. Én arra gondoltam,hogy az egyenirányítóban kap +-t amikor jár a motor és az semlegesíti azt a negatívat,de nem biztos és már csak ezt kéne összerakni és készlenne az mz-m :) Előre is köszönöm a segítséget.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Alfa írta:Én 4 wattosat használok, motorosboltokban lehet kapni, kicsit jobb a fényereje. :twisted: Más foglalat kell hozzá de azt is lehet kapni és éppen beleillik a gyári foglaltba az új.

A 2 W-ossal szinte semennyire sincs megvilágítva az óra, pontosabban annyira nem anemmyire én szeretem :D
Az milyen izzó?Biztosan nem a hagyományos 4W-os mert az biztosan nem fér el abban a csövecskében,ugyanis túl vastag.Simán sem, nemhogy foglalattal.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én 4 wattosat használok, motorosboltokban lehet kapni, kicsit jobb a fényereje. :twisted: Más foglalat kell hozzá de azt is lehet kapni és éppen beleillik a gyári foglaltba az új.

A 2 W-ossal szinte semennyire sincs megvilágítva az óra, pontosabban annyira nem anemmyire én szeretem :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sama írta:Sziasztok!

MZ ETZ 125 kilóméteróra világításhoz milyen égő kell? Leírnátok a paramétereit?
A segítséget előre is köszönöm!
Tőltsd le a szerelés menüpontból az Etz125-150 kezelési utmutatót.Abban minden ilyen dolog benne van.

http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nalati.zip

Egyébként az izzó: 12V 2W BA 7s
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Sama
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.06.14. 16:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sama »

Sziasztok!

MZ ETZ 125 kilóméteróra világításhoz milyen égő kell? Leírnátok a paramétereit?
A segítséget előre is köszönöm!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Be lehet tolni az Etz-t.
De NEM AKKSI NÉLKÜL!

Az hogy az ugynevezett betolós állás meg minek van a gyujtáskapcsolón?Mert egyszerűbb volt a gyárnak tovább gyártani ugyanazt a kapcsolót,mintha lecserélték volna a gyártósort.Ennyi.
Egyébként meg maga az állás megvan,tehát oda lehet forditani a kulcsot csak éppen nem kapcsol semmit össze.
Ezen az oldalon aszerelési könyvben ott is van világosan pont akapcsoló melletti szövegrészben"nem kapcsolható elektromosan".Ez azt jelenti ha valaki nem értené mintha a villanykapcsolóról kikötnénk a vezetékeket és az továbbra is kapcsolható lenne, csak éppen nem kapcsolna semmit.Az Etz kapcsolón már nincs is rajt az a pont ami a Ts kapcsolón még rajt volt pont a betolós állás miatt(61-es pont).
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

sub-ee írta:
redocstomi írta:Van 2 haverom mindkettőnek 125-ös ETZ-je van és mind a 2-t be lehet tölni betolási funkcióban, aksi nélkül is.

ETZ-nél nincs betolási funkció, főleg akku nélkül!

Üdv.:Sub-ee
hát lehet hogy az előző tulaj buzerálta, nem tom, de be lehet tolni, pedig mindkettőt különböző helyről vették
de akkor mért van bent ilyen funkció ha nem lehet betolni?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zoldo írta:Köszönöm a tanácsokat minden csatlakozást megszorítottam és valahol ráhibázhattam, mert most működik tompítottal is minden és nem áll le a moci. Tök jó. zoldo
Szinte biztosra tudtam, hogy ez lesz a gond!

Akkor jó motorozást! Széles utat, olcsó benyát!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

redocstomi írta:Van 2 haverom mindkettőnek 125-ös ETZ-je van és mind a 2-t be lehet tölni betolási funkcióban, aksi nélkül is.

ETZ-nél nincs betolási funkció, főleg akku nélkül!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

redocstomi írta:Van 2 haverom mindkettőnek 125-ös ETZ-je van és mind a 2-t be lehet tölni betolási funkcióban, aksi nélkül is.
Ilyet ne mondj engem is megszoltak óvatosan a multkor ezért. Haverom kis etz-t is be lehet tolni de nem hitték. Ő nem babrálta a vezetéket előző gazdája rendőr volt azt meg nem lehet tudni mit alkotott vele ha egyáltalán piszkálta! Na mindegy ezt is csak halkan mondtam! :oops:
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

Van 2 haverom mindkettőnek 125-ös ETZ-je van és mind a 2-t be lehet tölni betolási funkcióban, aksi nélkül is.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Az ETZ- nél nincs ilyen állás. Illetve van, csak nincs rá bekötve semmi
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

z25z írta:koszi a tippet holnap ujult erovel atbogaraszom, ma mar belefaradtam :cry:
nos az a helyzet, hogy elektronikus fesszab van rajta es raadott gyujtasnal sem vilagit pedig...ha beinditom, akkor sem, nem ertem... probakepp visszatettem a jo oreg mechanikusat na azzal pont az ellenkerzoje: gyujtas raad vilagit, beinditom ugyanugy vilagitva jelzi, hogy nincs toltes

Szia !

Próbáld meg megmérni digitális műszerrel, hogy mennyit tölt !
Min. 13, max 13.7 V

Tanács:
HA nem tudod, hogy van-e töltésed.
Indítsd be a motort és gyorsan csavard el balra a "betolási" állásba.
Ha van töltésed tovább pöfög a motor.
Esetleg egy pillanatra húzd le az aksi saruját ebben a helyzetben.


Indexem megoldódott, bizti volt a hibás.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

koszi a tippet holnap ujult erovel atbogaraszom, ma mar belefaradtam :cry:
nos az a helyzet, hogy elektronikus fesszab van rajta es raadott gyujtasnal sem vilagit pedig...ha beinditom, akkor sem, nem ertem... probakepp visszatettem a jo oreg mechanikusat na azzal pont az ellenkerzoje: gyujtas raad vilagit, beinditom ugyanugy vilagitva jelzi, hogy nincs toltes
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

TS 250/1 gyári 6 volt.
Még nem történt meg, csak kérdem.
Mi van, ha összekeverem a trafón a 15.-ös, és az 1.-es pólust?
Megy, vagy nem? :-"
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Szasz Z!
Generátoros? Na az egyenárammal gerjeszt, azaz a szénkeféken eá van.
Az állórészen indukálódik a váltakozó áram, elvileg azt ott tudnod kell mérni. Ha megjegyzed mi hol van (kötve) akkor ellenállást mérj először.
Se a forgó se az állórész nem lehet testzárlatos. Azaz lehúzott saruknál végtelen az ellenállás a testhez képest. Ha nagyon belemerülsz a diódákat is kimérheted a vezet-nem vezet mószerrel.
A töltésellenőrző lámpának égnie kell! ráadott gyujtásnál és álló motornál!

MÁS
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=275
Az index 2 db biztosítékon keresztül kap villanyt. Hányat néztél meg?
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv emberek !

Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy hogy tűnhetett el egyik pillanatról a másikra az index a TS-ről ?

Van műszerem meg tudom mérni hol megy az áram.
Eddig 2 helyen néztem meg:
Biztin
Gyújtáskapcsolón

A biztin még átmegy az áram de a gyk-n már nem mért semmit a műszer.

Ha "kapcsolok" a kapcsolóval gondolom akkor is kéne ott valami áramnak átfolynia de nem mutat ott sem semmit a műszer.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Sai
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2009.08.02. 12:33
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sai »

Az ilyen dolgokhoz én is hülye vagyok, de nekem is beszart nemrég a töltésvisszajelző/gyujtáson nem világított, gyujtás nélkül igen :mrgreen: / meg nem is töltött elegett/világítva előbb-utóbb behalt, de nélküle simán ment/, szerelővel megnéztük a diódahíd volt szar
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sziasztok, pls help

Ma reggel elindultunk asszonkaval zentara magyarkanizsanal megallt alattam a motor. Toltes elszallt. Az a fura az egeszben, hogy a visszajelzo lampa nem vilagitott/nem vilagit. Nem az izzo van kiegve tenyleg nincs toltes. Akkor sem vilagit ha raadom a gyujtast. Szerencsere eljottem vele zentara gyujtason most tolton van az akksi 1-2 orat aztan szinten gyujtason megyek vissza szegedre. Mit nezzek meg rajta? tok tanacstalan vagyok. elektronikahoz meg amugy is toklampa Gondolom kalyhatol kellene indulni: generator... ott hogy van? a szenkefek valtoaramot vesznek le ugye? vagyis a szenkefekrol mar valtoaramot kellene mernem? aztan ha az megvan akkor a 3 fazisnal?
tippeket elore is koszi )jahh erintkezoket atneztem megigazgattam, azok jonak tunnek
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Kis ETZ-nél páldául akkor amikor két személlyel sík úton már nem tudsz 5be váltani. És egy kis szembeszél hatására egyáltalán nem megy:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: triton »

lehet, h primitív a kérdés, de azért felteszem:
hány km-nél "szokás" fúratni?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

mondtam én neked h fúrasd meg ennyi km-rel, de hát... :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti »

Kösz válaszokat! Ma vettem 570Ft-ért egy új kondit. Nem mondom, hogy tökéletes, de bemelegedve is korrektül ment két személlyel. A gyengeségét meg betudom a fúrás nélküli dugócserének :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Stravkó írta:Egyszer már tettem föl róla képet,de most nem találom. Majd újra lefotózom neked,amúgy nem én tettem bele,már úgy vettem. Egyenlőre nem szándékozom eladni,de majd szólok,ha mégis megválok tőle! Ja,és kék szinű az angyalszem!

Oks!

Köszi szépen!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Szasz Kuti! Lehet, a jó kondi se szereti, ha túl meleg. Hát még a halódó.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kuti írta:Motoromból elfogy az energia ahogy kezd bemelegedni. Rendszeres visszakapcsolgatások, stb. Ez lehet egy szar konditól? :-k köszi
Nem füstöl? ha dúsan jár attól is lehet, lásd kézikönyv.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Gyűrűcsere után még 100-200 km-ig gyenge.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

én inkább sz.r benzinre voksolok! :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti »

Motoromból elfogy az energia ahogy kezd bemelegedni. Rendszeres visszakapcsolgatások, stb. Ez lehet egy szar konditól? :-k köszi
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Egyikben sincs!!! :twisted:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 48 vendég