Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: plunk » 2010.10.17. 18:01

Teknőc írta:Sziasztok!

Elnézést, ha megengeditek, hozzászólnék.
Elmondásod alapján az akksid lemerült. Fel kell tölteni egy estét.
Lehet, hogy olyan alacsony fordulaton használod a gépet, hogy nem töltődik az „áramforrásod”. Ha meg ráadod a többi fogyasztást, persze, elvész a maradék energia is.

Milyen akksi az? Savas? Ha igen, azért nézz néha rá, elektrolit szintje, (-ioncserélt vízzel pótolni) s néha tölteni se árt. S télen meleg helyre tenni, ekkor havonta egyszer tölteni.
De megéri bíbelődni vele, akkor rendesen megnő az élettartalma….

Teknőc
Köszönöm szépen neked is! Igen fel fogom tölteni, lehet a bejáratás viccelődik velem, most eléggé kímélem menet közben (2000-4500ig szaladgál a fordulatmérőm). Igen savas, a sav/desztvíz keverék benne a tetejéig van, az nem gond. Így majd ha a bejáratás megszűnik lehet a gondom is elmúlik. Nagyon köszönöm az ötleteket! :smt023

Szerk: Most látom a válasz dömpinget! Szintén köszönöm nektek is. Már lesz ötletem mivel folytassam. Hálám üldözni fog titeket, csak bírjátok sebességgel. :D

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.17. 17:56

plunk írta:Hali!

Igen, áramforrás alatt az akksit értettem. Úgy néz ki most jutott el oda, hogy apránként leszívjon az akksiból annyit, hogy már furán viselkedjen. Megbontani jobban nem akartam csak a "szerszámtartó" fedelet vettem le, amúgy minden gyári rajt (kivéve hajtókar, főtengely, 2 fogaskerék és 2 kapcsolóvilla), szerintem akkor mechanikus lesz. Láttam abban a jó kis szerelési könyvben hogy hézagokat kell/lehet állítani az optimális működés érdekében. Jól tudom hogy elektronikus fesszabályzót utólag szoktak venni? :-k Amúgy világítás nélkül járattam és szépen nőtt az aksi feszültség úgy hogy semmit se kapcsoltam be rajt. Majd ha az egyetem is engedi bővebben megnézem. Köszönöm előző válaszod. :) Azt hiszem kicsit tölteni kell az akksin. Vagy kisebb teljesítményű/fogyasztású izzó kell az indexbe.

Üdv.
plunk
Ha minden kafa akkor nem kel töltögetni az akkut pl.: nekem 5 Ah-s akksi van még nem hagyott cserben egyszer sem mechanikus fesszabhoz én nem értek az enyém pihen a polcon nekem elektronikus van Subee féle http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika ő készít okosságokat mz hez meg simóhoz nekem az ő fesszabja üzemel az enyémben kb 2-3 hónapja mióta beállítottam semmi baja.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.10.17. 17:55

Rendes fesszabbal, jó kontaktokkal 1500-as fordulaton már tudnia kell 13 felett tölteni...
Nem izzókat kell cserélni, hanem a probléma forrását kéne megoldani. Szerintem inkább szerezz be egy elektronikus fesszabot, azzal valószínű jó lesz.
A mechanikusat szerintem képtelenség jól beállítani. :? Legalábbis nekem sosem sikerült... :lol:
Szerk.: Nekem is Sub-ee féle fesszab van. Szép egyenletes töltést ad. :wink:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KILL3R etz 2010.10.17. 17:58-kor.

Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc » 2010.10.17. 17:50

Sziasztok!

Elnézést, ha megengeditek, hozzászólnék.
Elmondásod alapján az akksid lemerült. Fel kell tölteni egy estét.
Lehet, hogy olyan alacsony fordulaton használod a gépet, hogy nem töltődik az „áramforrásod”. Ha meg ráadod a többi fogyasztást, persze, elvész a maradék energia is.

Milyen akksi az? Savas? Ha igen, azért nézz néha rá, elektrolit szintje, (-ioncserélt vízzel pótolni) s néha tölteni se árt. S télen meleg helyre tenni, ekkor havonta egyszer tölteni.
De megéri bíbelődni vele, akkor rendesen megnő az élettartalma….

Teknőc

Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: plunk » 2010.10.17. 17:33

Hali!

Igen, áramforrás alatt az akksit értettem. Úgy néz ki most jutott el oda, hogy apránként leszívjon az akksiból annyit, hogy már furán viselkedjen. Megbontani jobban nem akartam csak a "szerszámtartó" fedelet vettem le, amúgy minden gyári rajt (kivéve hajtókar, főtengely, 2 fogaskerék és 2 kapcsolóvilla), szerintem akkor mechanikus lesz. Láttam abban a jó kis szerelési könyvben hogy hézagokat kell/lehet állítani az optimális működés érdekében. Jól tudom hogy elektronikus fesszabályzót utólag szoktak venni? :-k Amúgy világítás nélkül járattam és szépen nőtt az aksi feszültség úgy hogy semmit se kapcsoltam be rajt. Majd ha az egyetem is engedi bővebben megnézem. Köszönöm előző válaszod. :) Azt hiszem kicsit tölteni kell az akksin. Vagy kisebb teljesítményű/fogyasztású izzó kell az indexbe.

Üdv.
plunk

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.17. 15:58

plunk írta:Sziasztok!

Még új vagyok az MZ-k világában, villamossághoz nem sokat konyítok, így azt szeretném megtudni, hogy mennyire természetes dolog, hogy folyamatos tompított világítás és a Kresznek megfelelő indexelés ( :) ) mellett leáll a motor, illetve kihagy a gyújtás. Pl hosszabb üresben gurulás után ha indexelek és gázt adok az első index villanásra kihagy a gyújtás. Most nyár elején került bele egy vadiúj áramforrás és ha állóhelyzetben rámérek használat után (100km menet után, az akksi két csatlakozósarujánál), akkor 11,6V feszültséget mutat, ami szerintem kicsit kevés. Egyhelyben járatva, ahogy a könyv is írja 3000rpm-nél 14-14,3 V feszültséget mérek világítás nélkül, de tompított fénnyel és indexel ugyanez már csak 12,3 V. Gondolom a nagyobb áramfelvétel miatt esik a feszültség. Piros lámpánál leállás annyire nem, de ez a gyújáts kihagyás kicsit aggaszt. Töltésjelző nem világít ha megy a motor, akármilyen kicsi is a fordulat. Szerintetek ezek normális értékek, nem kéne aggódni?

Elnézést kérek hogy ha hülyeségeket mértem, illetve kérdeztem. Keresni is próbáltam fórumban, de csak most szeptember végéig adott találatot. Kicsit röstellem, hogy így mutatkozom, be hogy egyből kérdezgetek, de remélem majd egy guruláson/túrán részt tudok venni.

SZERK: Egy '83-as 250 ETZ-ről van szó.

Üdv.
plunk
Üdv áramforrás alatt az akku-t érted? szerintem az rossz és nem veszi fel a töltést ugye alapjárat nekem kb 1500 ha már meleg a motor akkor világítás index + féklámpa elég sok kakaót levesz nade ilyenkor segít be az akkumlátor a dolgokba ha üres az akku akkor nincs ami lejöjjön onnan 3000-es fordulatnál az a töltés szerintem jó 13,8-14,5 között jó a töltés amúgy elektronikus a fesszabod vagy mechanikus?
Ide fűződik hasnló eset mikor vizsgáztam nagymotorból városi arra rárakott az oktatom egy autó ventit a 150-es etz re na nagyon melegek voltak és a városban meg ne szoruljon a lámpáknál a motor csak arra nemszámított hogy annyi áramot levett hogy beindítottam a motort világítás meg a venti ez így még jóvolt de ha hozzájött féklámpa vagy index akkor rögtön megállt alapjáraton nem is ment rendesen.
Annak a motornak is üres volt az akkuja.
Remélem tudtam segíteni Üdv.

Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szilárd » 2010.10.17. 15:01

Köszönöm a segítséget most már világos a gerjesztés hát ha az van akkor kicserélem a szénkeféket újra és remélem megszűnik ez a baj még egyszer köszi a tippeket. :) \:D/

Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: plunk » 2010.10.17. 13:19

Sziasztok!

Még új vagyok az MZ-k világában, villamossághoz nem sokat konyítok, így azt szeretném megtudni, hogy mennyire természetes dolog, hogy folyamatos tompított világítás és a Kresznek megfelelő indexelés ( :) ) mellett leáll a motor, illetve kihagy a gyújtás. Pl hosszabb üresben gurulás után ha indexelek és gázt adok az első index villanásra kihagy a gyújtás. Most nyár elején került bele egy vadiúj áramforrás és ha állóhelyzetben rámérek használat után (100km menet után, az akksi két csatlakozósarujánál), akkor 11,6V feszültséget mutat, ami szerintem kicsit kevés. Egyhelyben járatva, ahogy a könyv is írja 3000rpm-nél 14-14,3 V feszültséget mérek világítás nélkül, de tompított fénnyel és indexel ugyanez már csak 12,3 V. Gondolom a nagyobb áramfelvétel miatt esik a feszültség. Piros lámpánál leállás annyire nem, de ez a gyújáts kihagyás kicsit aggaszt. Töltésjelző nem világít ha megy a motor, akármilyen kicsi is a fordulat. Szerintetek ezek normális értékek, nem kéne aggódni?

Elnézést kérek hogy ha hülyeségeket mértem, illetve kérdeztem. Keresni is próbáltam fórumban, de csak most szeptember végéig adott találatot. Kicsit röstellem, hogy így mutatkozom, be hogy egyből kérdezgetek, de remélem majd egy guruláson/túrán részt tudok venni.

SZERK: Egy '83-as 250 ETZ-ről van szó.

Üdv.
plunk

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.10.16. 22:49

hát igen a vaszárlatot és a szakadást megnézni elég 1 ellem + 1 izzó de ha menetzárlat van azt csak speciális műszerrel lehet nekem is volt ilyen töltés problémám állórészt cseréltem (az volt)1ből jó lett üdv.

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.16. 19:11

Szilárd írta:Igen a szénkefét is néztem így szemmel láthatólag érintkezett. Gerjesztés mit értesz gerjesztés alatt?
Kicsit egszerűbb módszer hogy van e gerjesztés véletlenül fedeztem fel "kalimpátam" a csavarhúzóval a megszakítónál és hoppá itt mágnes van és vonzotta tehát van gerjesztésem nyugtáztam csak járómotornál működik és csak saját felelősségre mivel ha véletlen átcsak a szikrapeti akkor megbizserget :D de nem kell pont a megszakítónál az állórész öntvényénél is érezhető :d mz szerelési könyvben benne van hogy hogyan lehet ellenőrizni hogy nem-e vaszárlatos a forgó vagy állórész meg azt is hogy van e benne szakadás.

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.16. 18:54

Szilárd írta:Igen a szénkefét is néztem így szemmel láthatólag érintkezett. Gerjesztés mit értesz gerjesztés alatt?
Szia

A generátor egy gerjesztett – ritkán állandómágnes – forgórészből és egy tekercsrendszerrel ellátott állórészből tevődik össze. A gerjesztett forgórészt mechanikai energiával forgatják. (MZ-nél főtengely) Ennek a hatására a forgórész indukcióvonalai metszik az állórész tekercsrendszerét, és abban feszültséget indukálnak.

Az állórész általában háromrészes tekercseléssel készül. A forgórészben a külső forrásból bevezetett egyenáram, vagy a rövidrezárt forgórészben kialakult örvényáram gerjeszt a működéshez szükséges mágneses teret.

A generátor előnye a dinamóval szemben az az, hogy az indukált feszültséget keferendszer nélkül közvetlenül az állórészről veszik le, így nagy áramok esetén sem kell a mozgó alkatrészek (szénkefék) sérülésétől tartani. A további előnye az az, hogy az előállított váltakozó feszültség transzformátor segítségével átalakítható, és minimális veszteséggel szállítható.

Egyszóval a forgórész gerjesztése után az állórészben váltakozó feszültség jelenik meg, melyet az egyenirányítóval egyenirányítunk, (MZ-nél az ülés altt található) majd a feszültség szabályozóval a kívánt feszültségre szabályozzuk. A feszültség szabályozó jobb rendszerű gépeknél a gerjesztés lekapcsolásást szabályozza és ezzel állítja be a töltőfeszültséget.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.16. 16:53

Üdv szerintetek miért lehet az hogyha eltörik a gyertya porcelánja az a része ami az égéstér felé néz?
Nem MZ-n történt meg az eset hanem egy Fiat punto személygépkocsin. De nem először.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.10.16. 14:51

a gerjesztés nézd meg próbalámpával van villany a szénkeféken járómotorral mer ha nincs akkor mondjuk nincs gerjesztés az 1ik kefe testre van kötve a másik a szabályozóról kap villanyt üdv.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.10.16. 14:41

hali tedd vissza a gyári szabályzót( gondolom mechanikus )ha azzal jó akkor a elektronikus szabályozó a rossz üdv.. juragy

Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szilárd » 2010.10.16. 14:34

Igen a szénkefét is néztem így szemmel láthatólag érintkezett. Gerjesztés mit értesz gerjesztés alatt?

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.16. 13:36

Szilárd írta:Az lenne a problémám hogy van egy ETZ-250-enesem és műszakis meg minden hibátlan 2-éve mocizok vele és szeretem de most olyat csinál hogy 1500-1600-os fordulaton kigyullad a töltés lámpa eszelőt még alapjáraton 1000-1100-se gyulladt ki menet közben pedig 2000-fordulat körül is már kigyullad és fel kell pörgetni 4000-ezerig hogy kialudjon átnéztem a vezetékeket nincs lecsúszva sehol elektromos fezszabályzó van benne szóval azon se tudok állítani valakinek van ötlete mi lehet vele. Minden ötletet szívesen fogadok. ](*,) :lol:
Szénkeféket megnézted? Érintkeznek rendesen? A gerjesztésnél keresd a problémát!

Üdv.:Sub-ee

Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szilárd » 2010.10.16. 12:59

Az lenne a problémám hogy van egy ETZ-250-enesem és műszakis meg minden hibátlan 2-éve mocizok vele és szeretem de most olyat csinál hogy 1500-1600-os fordulaton kigyullad a töltés lámpa eszelőt még alapjáraton 1000-1100-se gyulladt ki menet közben pedig 2000-fordulat körül is már kigyullad és fel kell pörgetni 4000-ezerig hogy kialudjon átnéztem a vezetékeket nincs lecsúszva sehol elektromos fezszabályzó van benne szóval azon se tudok állítani valakinek van ötlete mi lehet vele. Minden ötletet szívesen fogadok. ](*,) :lol:

Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc » 2010.10.15. 09:29

Kedves Subbe!
....
Írok PÜ-t!
Teknőc

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.15. 09:23

Forrest írta:Üdv Urak

A 6V-os forgórészek csereszabatosak? Pl. ES250/2 és TS125 között. Esetleg az előgyújtás szabályozós ES250/2 gyújtással?
Szia

Minden csereszabatos!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.15. 09:23

Teknőc írta:Sziasztok!
"Vagy a japán NGK!"
Ez volt nekem a tutti!
Iszonyat mit, s mennyit kibírt ez a gyertya! =D> \:D/
Több mint 8 évig használtam, míg ki nem adta a lelkét. El is tettem emlékbe,... :oops:
Látszik rajta, hogy mennyit használtam. Hű de kéne, ha lenne még egy jó!
Nagyon pörgős volt vele a motor. Soha nem kellett még télen se szívatni. [-X
Nagyon vennék, ha lehetne valahol.... :roll:
Manapság champion, s brisk azóta befutó, de egyik se igazi a nagy őshöz képest!
De, ma már nincs ilyen sehol se. :evil:

Nálam rengeteg gyertya van, :shock: de csak mementóként hordom állandóan magammal. :wink: [-(
Minek is? #-o Babonából azt hiszem, :smt119 nincs rá még nekem se magyarázat. :smt043 Ez hoz szerencsét? :smt003 :smt003
Ja, és nem vagyok Babonás, de mindig akkor kell valami ha nincs,......
Teknőc
Szia

Nálunk lehet venni JAPÁN NGK-t minden típust!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc » 2010.10.15. 08:46

Sziasztok!
"Vagy a japán NGK!"
Ez volt nekem a tutti!
Iszonyat mit, s mennyit kibírt ez a gyertya! =D> \:D/
Több mint 8 évig használtam, míg ki nem adta a lelkét. El is tettem emlékbe,... :oops:
Látszik rajta, hogy mennyit használtam. Hű de kéne, ha lenne még egy jó!
Nagyon pörgős volt vele a motor. Soha nem kellett még télen se szívatni. [-X
Nagyon vennék, ha lehetne valahol.... :roll:
Manapság champion, s brisk azóta befutó, de egyik se igazi a nagy őshöz képest!
De, ma már nincs ilyen sehol se. :evil:

Nálam rengeteg gyertya van, :shock: de csak mementóként hordom állandóan magammal. :wink: [-(
Minek is? #-o Babonából azt hiszem, :smt119 nincs rá még nekem se magyarázat. :smt043 Ez hoz szerencsét? :smt003 :smt003
Ja, és nem vagyok Babonás, de mindig akkor kell valami ha nincs,......
Teknőc

Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Forrest » 2010.10.14. 19:16

Üdv Urak

A 6V-os forgórészek csereszabatosak? Pl. ES250/2 és TS125 között. Esetleg az előgyújtás szabályozós ES250/2 gyújtással?

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.10.14. 18:43

Nekem NGK BP 8HS-s gyertyám van, 17 ezer kilóméterkorok raktam bele most 22 ezer körül van :D tavasszal kiveszem megnézem megvan-e még aztán ennyi :-# :D

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.14. 08:57

Alfa írta:Nálam az az érthetetlen dolog történik, hogy a gyertya 400 km után tetszhalál állapotába kerül. vagyis megáll a motor (általában ez úgy néz ki h nem indul), kiveszem, tök száraz és jó a gyertyakép (már amikor menet közben áll meg), majd kicserélem egy másikra, és megy tovább. 400 km után ez is behal (nem számít mennyit megyek vele egyfolytában), ekkor visszacserélem az előzőre, és pöcc röff. 2 gyertyát cserélgetek már mióta az eszemet tudom, meg van 1-2 új is, a biztonság kedvéért.
Ez mutatja azt, hogy milyen jók is ezek a mai gyertyák, igazi minőségi termékek.

Mindenki aki megteheti vegyen BOSCH-t az még ér valamit. Vagy a japán NGK! Franciát senki ne vegyen, volt olyan nekem ami 3km-tert ment.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2722
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.10.13. 10:14

De az máááás. :lol:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.10.12. 21:52

Dénes írta: Nemtom mi nálatok ez a gyertyafetisizmus. :D
Kb ugyanaz mint nálad a fuvókafetisizmus :D :D :D
Kinek ez a mániája,kinek meg más. :D

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.10.12. 16:52

nova001155 írta:
MZCs írta:Én azt a módszert használtam , hogy volt nálam mindig 1 v. 2 cseregyertya.
Ha valami gond volt akkor csere, régi gyertya elhajít (nem szó szerint) és irány tovább. :arrow:
Nálam is mindig van 1-2 gyertya fő a biztonság nem foglal sok helyet és ha megáll a motor az út szélén és nincs gyertya akkor lennék igazán ideges. Szerencsére még nem állt meg alattam a motor kivéve mikor elszállt a töltés és kifogyott az akku na akkor volt szencségelés meg ima hogy na még ezt a kicsit bírd ki nemsokára ott vagyunk :lol:
Nekem is szokott lenni pótgyertya, de a patakparton térdig érő gazban néha elkallódik :)

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.12. 16:41

MZCs írta:Én azt a módszert használtam , hogy volt nálam mindig 1 v. 2 cseregyertya.
Ha valami gond volt akkor csere, régi gyertya elhajít (nem szó szerint) és irány tovább. :arrow:
Nálam is mindig van 1-2 gyertya fő a biztonság nem foglal sok helyet és ha megáll a motor az út szélén és nincs gyertya akkor lennék igazán ideges. Szerencsére még nem állt meg alattam a motor kivéve mikor elszállt a töltés és kifogyott az akku na akkor volt szencségelés meg ima hogy na még ezt a kicsit bírd ki nemsokára ott vagyunk :lol:

Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: POINTER » 2010.10.12. 10:04

Igaza van Kisszsebinek szerintem is a viszáramkapcsoló , az az egy érintkezős oldala, ha jól van beállítva
nehéz ujjheggyel benyomni, a motor alapjáratakor nem szokott zárni.
A zárlat kereséshez a + saru és a vezeték közé egy féklámpa izzót kell sorba kötni a hibakeresés idejére
ameddig meg van a zárlat addig világít az izzó és az akkumulátort is védi.[/quote]


Köszi a segítséget!
Pointer

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.10.12. 00:54

Nálam az az érthetetlen dolog történik, hogy a gyertya 400 km után tetszhalál állapotába kerül. vagyis megáll a motor (általában ez úgy néz ki h nem indul), kiveszem, tök száraz és jó a gyertyakép (már amikor menet közben áll meg), majd kicserélem egy másikra, és megy tovább. 400 km után ez is behal (nem számít mennyit megyek vele egyfolytában), ekkor visszacserélem az előzőre, és pöcc röff. 2 gyertyát cserélgetek már mióta az eszemet tudom, meg van 1-2 új is, a biztonság kedvéért.

Avatar
MZCs
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 797
Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MZCs » 2010.10.11. 22:51

Én azt a módszert használtam , hogy volt nálam mindig 1 v. 2 cseregyertya.
Ha valami gond volt akkor csere, régi gyertya elhajít (nem szó szerint) és irány tovább. :arrow:

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2722
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.10.11. 22:41

Nálam ez úgy működik, hogy beteszek egy gyertyát és 10ezer km után kicserélem egy újra. Na nem mintha baja lenne, de ez az ajánlás és nem szeretem a meglepetéseket. Soha nem néztem még gyertyaképet, soha nem köpte be, télen-nyáron hóban fagyban ugyanazt a brisk n14c-t használom.
Nemtom mi nálatok ez a gyertyafetisizmus. :D

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.11. 20:58

Friggyes Mester írta:Tényleg fontos ez a gyertya cserebere?
Én a nyári kánikulába és fagyközelbe is ugyanazzal mentem,,,
Igazándiból nagyon teljesítmény változást nem vettem még észre csak a gyertyaképen de szerintem ha ezt a gyertyát nem cserélem ki akkor az lesz a vége hogy otthagy az útszélén valahol mert nem tud kitisztulni.

Kösz molcsaba meglesem milyenek ezek.

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2010.10.11. 20:33

Tényleg fontos ez a gyertya cserebere?
Én a nyári kánikulába és fagyközelbe is ugyanazzal mentem,,,

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2010.10.11. 19:15

Hidegben NGK B6HS; átmeneti időben NGK B7HS; nyáron NGK B8HS. :roll:

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.11. 18:11

Bejöttek a hideg idők :s milyen gyertyát érdemes beletenni a 250-es tz be gondolom a nyári gyertya nem jó magas hőértékűvolt idáig benne most kikaptam jószutykos volt azelött szépen égette lehet az volt a baja hogy 4-5 fok körül is mentem vele.

beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 » 2010.10.10. 18:32

POINTER írta:Sziasztok!
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer
Igaza van Kisszsebinek szerintem is a viszáramkapcsoló , az az egy érintkezős oldala, ha jól van beállítva
nehéz ujjheggyel benyomni, a motor alapjáratakor nem szokott zárni.
A zárlat kereséshez a + saru és a vezeték közé egy féklámpa izzót kell sorba kötni a hibakeresés idejére
ameddig meg van a zárlat addig világít az izzó és az akkumulátort is védi.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.10.09. 16:02

POINTER írta:Sziasztok!
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer
mechanikus fesszabályozó esetén az áramkapcsoló beégése okozhat ilyet

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.09. 15:54

POINTER írta:Sziasztok!
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer

Vagy kontakt hiba vagy zárlat van a rendszerben.

Vegyél elő egy műszert ami legalább 10 A-es méréshatárú...de jobb lenne egy 20 A-es.
Sarú lehúz...piros(+) vezeték a hálózatra fekete(-) vezeték az akkumulátorra...
Nem volna szabad 1-2 A-nál többet mutatnia ráadott gyújtásnál...
Ha ennél több(mivel melegszik jóval több) akkor lehet átbújni a rendszert a zárlat megtalálására.

Jó keresést!

YB

Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: POINTER » 2010.10.09. 15:46

Sziasztok!
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer

Avatar
TsAtesz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.10.05. 09:14
MZ-d típusa: MZ TS 125 DeLuxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: TsAtesz » 2010.10.08. 10:37

Köszi mindenkinek :) Van műszerem megyek neki is látok :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.10.07. 21:46

TsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is :)
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat! :)
ehun vane leírás:

Na berajzoltam a képen egypár dolgot.A baloldali piros csikok az alapállásban levő fesszabnak a két érintkező közti hézagát mutatja.Ott 0.3-0.4mm nek kell lenni a hézagnak.Ha stimmel akkor jó.A jobb oldali két érintkező közti hézagnak is hasonlónak kell lennie azt nem kell olyan pontosan beállitani de olyan 0.3-0.5mm hézag legyen nyitott állapotban .Ha gyári a fesszabod talán nem nyult még hozzzá senki akkor a hézagok jók.A sárga csikkal jelölt kábelokat többször is dugd rá a helyére h jobban érintkezzenek.Ahova kék csikot raktam 2 helyre oda arugó és az alu lemez közé dugjál be csiszolópapirt és jol csiszold meg,mert nekem is ott volt beoxidálva.Ezután a csiszolás után azért kipróbálnám.Ha nem jó még mindig akkor amit zöld csikkal jelöltem azon a fülön kell nyomni egy nagyon picit abba az irányba ahogy látod ezáltal az érintkező majd jobban nekifeszül a bal oldali érintkezőjének és nagyobb feszültségnél fog leszabályozni.De ehhez csak ha van műszered akkor nyulj hozzá.Töltsd fel az akksidat először aztán Ha már van műszered inditsd el a motort kapcsold fel a tompitottlámpát és mérd meg mennyivel tölt a motor.Az akksi + és - ára tedd a műszert.HA mondjuk magasabb fordulaton is csak olyan 6.5 volt akkor a zöld csikkal jelölt fülön nyomj abba az irányba de az ujjaddal nyomj mert ha itt fogóval próbálkozol járó motornál hamar zárlatot csinálsz.Egy picit(0.5-1)mm t nyomj rajta.Majd mérj rá mivel tölt.Ha emelkedett akkor jó irányba haladsz.Ha eléri a 7 voltot ott állj meg toább ne nyomd már.Ezeket az értékeket nagyobb gáznál nézd gázfröcsökkel olyan 3-4000 fordulaton nézd meg.HA lámpával 7 volt on van nagyobb fordulaton akkor jó lesz.Azért nem javaslom a 7.2 voltot mert ha nem kapcsolsz tompitottat hanem gyujtáson közlekednél beéghet a fesszab mert nincs nagy fogyasztó és a tölts elérheti a 7.6 v ot is és akár beéghet.Ezért én mindig miután elinditom a motoromat félperc után rákapcsolom a tompitottat.És mindig azzal közlekedek.Ha motorozol 1-2 órát folyamatban esetleg vidd magaddal a műszert és vhol az ut szélén mérj rá mennyivel tölt.Mert emelkedhet ,ha lámpával felmenne esetleg 7.2 v ra akkor nyomj egy igen igen picit vissza vagyis jobbra azon az alu fülön.Hameg esetleg még kevés lenne a töltés akkor balra nyomj rajta.Többször is mérj azért majd az ut alatt.És olyan 80 körül közlekedj városon kívül mert akkor jól tölt.A motoron csak ugy vedd le a fesszab aluház fedelét h vmelyik akksi sarut lehuzod a biztositéknál mert nekem már sikerült levételkor zárlatot csinálni.Kábelt huzd le fedelet leveszed majd kábel vissza.És akkor indits és mérj.

Kép

(forrás: index.hu mz fórum)

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2010.10.07. 20:19

Ha nem sikerül az elektronikus is jó megoldás.(ha a feszszab a probléma)

Avatar
TsAtesz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.10.05. 09:14
MZ-d típusa: MZ TS 125 DeLuxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: TsAtesz » 2010.10.07. 19:17

festékes írta:
TsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is :)
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat! :)
Hali!Nézzd meg a feszabályzón,hogy az érintkezők nincsenek e beégve,illetve a saruk jól érintkeznek e,finom csiszpapir és némi kontaktspré segithet,hátha csak ennyi a gond :D
Köszi a válaszokat:) Holnap megnézem.Hátha sikerül összehozni :D

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.10.07. 18:24

TsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is :)
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat! :)
Hali!Nézzd meg a feszabályzón,hogy az érintkezők nincsenek e beégve,illetve a saruk jól érintkeznek e,finom csiszpapir és némi kontaktspré segithet,hátha csak ennyi a gond :D

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.07. 18:20

TsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is :)
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat! :)
Fesszabot érdemes kicserélni ugyan nem ugyanaz mint a tz nél de okulj az én hibámból mindent kicseréltem az én motoromon és nincs töltés forgórész állórész diódahíd utsónak hagytam a fesszabot naná hogy az volt a rossz. De mégmielött cserélgetnél bármit is szénkeféket nézd meg szerintem vagy cseréld ki az a legolcsóbb.

Ez a gyertyába vágott gyujtásállítós dolog egész jónak tűnik :d holnap megcsinálom én is :d de a nikkelezett szemmértékemet nem veri semmi :D

Avatar
TsAtesz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.10.05. 09:14
MZ-d típusa: MZ TS 125 DeLuxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: TsAtesz » 2010.10.07. 15:35

Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is :)
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat! :)

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.07. 00:53

csikin írta:
young boys írta: És ez hogy müködik?????????
Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Segítek: tekergetni kell ;)
Én nem kergetem :D :D :D :D :D
Gondoltam rá de hátha...
De nem.

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.07. 00:43

affaire írta:
young boys írta: És ez hogy müködik?????????


Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Ez úgy működik kérlek szépen hogy:
Amint a képen látod ez 1 gyertya volt valamikor.. Kivered belöle a porcelánt minden egyebet ami nem kell oda fursz bele 1 M6os menetet!
És raksz bele 1 M6os csavart nos mivel az M6os csavarnak 1mm a menetemelkedése ezért ugyebár 1 tekerés 1mm-ert jelent!
Beállítod a dugót a felső holtpontra beletekered a gyertya helyére a csavart ütközésig tekered igy megvan a felső holdpont helyzete.
Visszahajtod kicsit a fötengelyt és mondjuk tekersz 3 teljes fordulatot a csavaron az ugye 3mm-er (250es blokknal) dogot ütközésig neki és ott kell hogy legyen a gyujtási pontnak. 2.5 nél értelem szerüen 2és fél tekerés. Mondjuk az 1.8at csak ugy kb ra tudod allítani pl simson 51nél de még mindig pontosabb mint a csavarhúzós módszer!
Ja a tekerést ugy tudod egyszerűen megjegyezni hogy bepontozod a 6lap fejét és így látod mikor ér körbe :D
Így elég érthető voltam?

Tökéletesen érthető volt!
Köszönöm!
YB

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.10.06. 23:59

young boys írta:
affaire írta: Én inkább ezt használom a mellékelt képen!
Ezzel tökéletesen be lehet állítani!
És egyszerűen elkészíthető!
Pont olyan mint 1 indikátor óra :D
Kép
És ez hogy müködik?????????


Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Ez úgy működik kérlek szépen hogy:
Amint a képen látod ez 1 gyertya volt valamikor.. Kivered belöle a porcelánt minden egyebet ami nem kell oda fursz bele 1 M6os menetet!
És raksz bele 1 M6os csavart nos mivel az M6os csavarnak 1mm a menetemelkedése ezért ugyebár 1 tekerés 1mm-ert jelent!
Beállítod a dugót a felső holtpontra beletekered a gyertya helyére a csavart ütközésig tekered igy megvan a felső holdpont helyzete.
Visszahajtod kicsit a fötengelyt és mondjuk tekersz 3 teljes fordulatot a csavaron az ugye 3mm-er (250es blokknal) dogot ütközésig neki és ott kell hogy legyen a gyujtási pontnak. 2.5 nél értelem szerüen 2és fél tekerés. Mondjuk az 1.8at csak ugy kb ra tudod allítani pl simson 51nél de még mindig pontosabb mint a csavarhúzós módszer!
Ja a tekerést ugy tudod egyszerűen megjegyezni hogy bepontozod a 6lap fejét és így látod mikor ér körbe :D
Így elég érthető voltam?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég