Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.31. 10:41

takzol írta:Köszönöm Sub-ee! Lassan nálam is oszlik a köd, de le sem merem szinte írni, hogy milyen balfék vagyok. A korábban emlegetett, kis fekete doboz az akksi mellett, nem a gyújtóegység, hanem az utólag beszerelt villogójeladó./ .Ford 77180 85GG 13350 AA Made in Germany felirattal/ De legalább már tudom ezt is. Mentségem túl sok nincs tájékozatlanságomra, hacsak az nem, hogy csak néhány hete ismerkedem a motorral, és a régi tulaj is csak valami elektronikát emlegetett.. A szerelési ismertetőd feltöltését nagyon várom, mert szeretném átalakítani elektronikusra a gyújtást.
Üdvözöllek: Takzol

Lesz egy kis időm, akkor írok egy értelmes cikket a gyújtásokról, működésükről és a gyújtásfajtákról. Esetleg a speciális gyújtásokról és felszerelésükről.

A másik cikkem ami lesz, az meg a generátorokról, dinamókról és a hibakeresésről fog szólni, ha nincs töltés!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.31. 10:39

sunbim írta:Takzol mondja:
Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl Csak bátran! :D
tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?

Az ETZ-n ez !tranzisztoros! gyújtás helyesen! 8) Nincs benne tirisztor!! Valaki ezt elterjesztette, hibásan. Úgy mint a reklámujságokban a TV-knél a képátló helyett a képátmérő! =D> Láttál már kerek TV-t ?? :-k [-(

Ezt már én is annyiszor elmondtam, hogy nem tirisztor, hanem tranzisztor, de már nem mondom többször! Aki előtte tirisztorozott később is tirisztorozni fog :)

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.31. 10:37

Seri19 írta:Nállam mindíg szokott lenni gázos páka :).
Nálam is szinte mindig, ugye a "beteg" embereknél mindig van, mondjuk nálam egy coldheat akkus páka szokott lenni. :)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2599
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2010.10.30. 22:59

Takzol mondja:
Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl Csak bátran! :D
tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?

Az ETZ-n ez !tranzisztoros! gyújtás helyesen! 8) Nincs benne tirisztor!! Valaki ezt elterjesztette, hibásan. Úgy mint a reklámujságokban a TV-knél a képátló helyett a képátmérő! =D> Láttál már kerek TV-t ?? :-k [-(

Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 » 2010.10.30. 22:37

Nállam mindíg szokott lenni gázos páka :).

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol » 2010.10.30. 14:55

Köszönöm Sub-ee! Lassan nálam is oszlik a köd, de le sem merem szinte írni, hogy milyen balfék vagyok. A korábban emlegetett, kis fekete doboz az akksi mellett, nem a gyújtóegység, hanem az utólag beszerelt villogójeladó./ .Ford 77180 85GG 13350 AA Made in Germany felirattal/ De legalább már tudom ezt is. Mentségem túl sok nincs tájékozatlanságomra, hacsak az nem, hogy csak néhány hete ismerkedem a motorral, és a régi tulaj is csak valami elektronikát emlegetett.. A szerelési ismertetőd feltöltését nagyon várom, mert szeretném átalakítani elektronikusra a gyújtást.
Üdvözöllek: Takzol

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.30. 14:15

takzol írta:Üdvözlet Mindenkinek! A 125-ös ETZ-m gyújtása tranzisztorosra van átszerelve, / kiegészítve/ Akitől vásároltam a motort, mondta, hogy valamit tettek bele, de ő nem is nagyon tudja, hogy mi az. A jeladó a megszakító. Az a kérdésem, hogy ez a tranzisztoros elektronikus alkatrész gyakran szokott-e meghibásodni?/ Egy kis fekete doboz az akksi mellet?/ Ha elromlik útközben, hogyan lehet hibát elhárítani? Kérem, hogy valaki írjon néhány sort erről!
Köszi: Takzol

Szia

azt az út szélén sehogy nem tudod megjavítani. kivéve ha van nálad egy új végfoktranyó és egy forrasztópáka, na meg egy aggregátor amiről a pákát üzemelteted :) Na jó, vannak gázos és akkus pákák is, de ez nem elvárható, hogy legyen az embernél.

A gyári jeladó hamarabb tönkremegy mint a gyújtóegység (fekete doboz), sajnos megtörik a vezetékük, ezért nincs az enyémen vezeték, így nincs mi meghibásodjon.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.30. 14:11

conus írta:
KILL3R etz írta:takzol!

Nem tudom milyen rendszerű, az az elektronika, de általában kondi nélkül működnek. Szóval nagy vonalakban ha tönkremegy, akkor csak vissza kell kötni a kondit a megszakító és a trafó közé. Lényegében az elektronika helyére.

Egyébként nekem mindkét MZ-m ben ilyesmi van. Sub-ee féle, és mindkettő több mint 8000 km-ert futott hiba nélkül. Szóval elég megbízható szerintem.
Kérdés, hogy a Tied milyen minőségű, mennyi idős, stb...
erről valaki írjon már egy cikket, mert pl. én is nagyon szeretném a megszakítós gyújtást lecserélni full elektronikusra, de úgy, hogy ha besz.rik akkor az árokparton egy szál kondival meg megszakítóval össze tudjam úgy kendácsolni, h hazáig még elpöfögjön. :x
Szia

Már rég nem voltam itt és úgy látom, hogy sok a gond! :)

Írok cikket az elektronikus gyújtások felszereléséről, illetve beállításáról, karbantartásáról (nem is kell karbantartani őket :) ).

Opto jeladósnál tárcsaméretekről. Letölthető nézegetőket és DWG fájlokat is feltöltök a cikkbe.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.29. 20:04

Alfa írta:
conus írta:alfa!

ezt nekem hiába magyarázod, mert tök hülye vagyok jármű elektronikához. vezetéket blankolni, sarut forrasztani, zsugorcsövezni tudok, és kész. de én akár a te kezedből is - mint szakértő kézből - nagyon örülnék egy cikknek a kicsivel lejjebb felröppentett témával kapcsolatban. :x
Mióta vagyok én ebben szakértő? :twisted: ki se nyitottam a dobozt, fogalmam sincs mi fán terem, azt tudom h ha oda dugom a drótot, akkor működik a motor :roll:

Amúgy a váltogatásnak annyi a lényege, hogy a gyári vezetékköteget meg kell őrizni, és plusz vezetékekkel kell az elektronikát megoldani (Sub-ee így szállítja). Az eredeti vezetékek el vannak (az az 1...) szigszalagozva és a kábelhez kötve h azért mégse testeljen le, ha meg valami gixer van, az elektronikáét lekötöm leszigszalagozom, az eredetit csak kibontom és a kábelezési terv szerint rákötöm, a kondit felrakom és működik.

Messze van ez a járműelektronikától :roll:
a Sub-ee féle elektronika jó dobozba van belepakolva.Ha jól oldotta meg a kivezetést(már pedig miért ne?) akkor akár viz alá is lehet azt dugni és nem fog beázni.
Az elektronikája megbizható mint ahogy néhányan már jó néhány ezer km-t mentek vele gond nélkül.
Semmi más dolga nincs az embernek mint hogy egy új megszakitót meg kondit jól becsomagolva a szerszámos dobozba berakja egy csavarhúzóval meg egy imbuszkulcsal.
Aztán ott is lehet felejteni.
De ha gond lenne az elektronikával pik-pak kilehet cserélni.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.10.29. 19:48

conus írta:alfa!

ezt nekem hiába magyarázod, mert tök hülye vagyok jármű elektronikához. vezetéket blankolni, sarut forrasztani, zsugorcsövezni tudok, és kész. de én akár a te kezedből is - mint szakértő kézből - nagyon örülnék egy cikknek a kicsivel lejjebb felröppentett témával kapcsolatban. :x
Mióta vagyok én ebben szakértő? :twisted: ki se nyitottam a dobozt, fogalmam sincs mi fán terem, azt tudom h ha oda dugom a drótot, akkor működik a motor :roll:

Amúgy a váltogatásnak annyi a lényege, hogy a gyári vezetékköteget meg kell őrizni, és plusz vezetékekkel kell az elektronikát megoldani (Sub-ee így szállítja). Az eredeti vezetékek el vannak (az az 1...) szigszalagozva és a kábelhez kötve h azért mégse testeljen le, ha meg valami gixer van, az elektronikáét lekötöm leszigszalagozom, az eredetit csak kibontom és a kábelezési terv szerint rákötöm, a kondit felrakom és működik.

Messze van ez a járműelektronikától :roll:

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.29. 19:11

takzol írta:Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?

Fotózd le és utána véleményez(zük)em!

UI:közeli képeket és ne remegjen a kezed :D

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol » 2010.10.29. 18:24

Csatlakozom az előttem szólóhoz!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.10.29. 17:58

alfa!

ezt nekem hiába magyarázod, mert tök hülye vagyok jármű elektronikához. vezetéket blankolni, sarut forrasztani, zsugorcsövezni tudok, és kész. de én akár a te kezedből is - mint szakértő kézből - nagyon örülnék egy cikknek a kicsivel lejjebb felröppentett témával kapcsolatban. :x

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.10.29. 17:40

Az enyém se ázott be, pedig offroadon elég durván víz alá került az elektronika :twisted:

Ettől annyira nem kell félni sztem :D

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol » 2010.10.29. 17:25

Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2722
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.10.29. 15:38

Különösebben nem értek hozzá, de tapasztalataim alapján a Subee-féle gyújtással könnyebben indult a motor, és alapjárati tartományban szebben pöfögött. A gyári viszont nem ázik be.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.10.29. 15:28

Nekem most a Sub-ee féle optós gyújtás van, de megszakítóval (amíg nem sikerül normális konzolt és tárcsát gyártani). Ez a 3 üzemmód elég könynen változtatható:

-ha megszakító van, akkor 1 vezeték átcserélésével váltható a hagyományos-elektronikus (persze a kondit be kell rakni, az 1 csavar)
-ha optós van, akkor 3 vezeték és a megszakítóalaplap cseréje kell a hagyományoshoz

Bár az optóssal valamivel erősebb, mégis azért szeretem a megszakítót mert út mentén is szerelhető, és ha beszarna a dobozka, 5 perc se kell ahhoz hogy újra gyári gyújtással menjen, nem kell beállítani stb. Amúgy is, ha az ember főtengelye nem lóg, és normálisan be tudja állítani a megszakítót, jah és persze nem pörgeti gyakran 6k fölé, akkor az viszonylag egyenértékű a többi féle jealadóval.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.10.29. 15:21

KILL3R etz írta:takzol!

Nem tudom milyen rendszerű, az az elektronika, de általában kondi nélkül működnek. Szóval nagy vonalakban ha tönkremegy, akkor csak vissza kell kötni a kondit a megszakító és a trafó közé. Lényegében az elektronika helyére.

Egyébként nekem mindkét MZ-m ben ilyesmi van. Sub-ee féle, és mindkettő több mint 8000 km-ert futott hiba nélkül. Szóval elég megbízható szerintem.
Kérdés, hogy a Tied milyen minőségű, mennyi idős, stb...
erről valaki írjon már egy cikket, mert pl. én is nagyon szeretném a megszakítós gyújtást lecserélni full elektronikusra, de úgy, hogy ha besz.rik akkor az árokparton egy szál kondival meg megszakítóval össze tudjam úgy kendácsolni, h hazáig még elpöfögjön. :x

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.10.29. 11:01

Én az OFF kispolszkimba raktam ilyen megszakitóról vezérelt tranyós gyújtást. Magyar kisipari szerkezet, a doboza szanaszét van repedezve, de frankón működik már évek óta :)
Egyébként Hall-jeladós gyújtásmodulok is általában működtethetők megszakítóról is, de ez típusfüggő, mert az elektronikus primeráramhatárolású modulok ezt nem szeretik!!!! (túlzott melegedés, mert a zárásszög-vezérlés nem képes eleget kompenzálni)

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol » 2010.10.29. 08:47

Köszönöm! Megnézem tüzetesebben, hogy milyen az elektronikám, és majd jelentkezem még biztosan.
Üdv.: Takzol

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.10.28. 21:17

takzol!

Nem tudom milyen rendszerű, az az elektronika, de általában kondi nélkül működnek. Szóval nagy vonalakban ha tönkremegy, akkor csak vissza kell kötni a kondit a megszakító és a trafó közé. Lényegében az elektronika helyére.

Egyébként nekem mindkét MZ-m ben ilyesmi van. Sub-ee féle, és mindkettő több mint 8000 km-ert futott hiba nélkül. Szóval elég megbízható szerintem.
Kérdés, hogy a Tied milyen minőségű, mennyi idős, stb...

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol » 2010.10.28. 18:43

Üdvözlet Mindenkinek! A 125-ös ETZ-m gyújtása tranzisztorosra van átszerelve, / kiegészítve/ Akitől vásároltam a motort, mondta, hogy valamit tettek bele, de ő nem is nagyon tudja, hogy mi az. A jeladó a megszakító. Az a kérdésem, hogy ez a tranzisztoros elektronikus alkatrész gyakran szokott-e meghibásodni?/ Egy kis fekete doboz az akksi mellet?/ Ha elromlik útközben, hogyan lehet hibát elhárítani? Kérem, hogy valaki írjon néhány sort erről!
Köszi: Takzol

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.10.27. 21:13

young boys írta:
smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
CSAK BIZTONSÁGI FELSZERELÉSNÉL!
-Ha gyárilag van kérik és ellenörzik a müködését.Ha nincs nem kérik...

EGYÉBB FELSZERELÉSNÉL!
-Ha nincs felszerelve a járműre akkor nem kérik!

Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró.
nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...
Én ezt TS-nél az indexekkel játszottam el.... műszaki előtt le, utána vissza...
Aztán lett Subee féle indexautomatám, és már műszakira is fenn mertem hagyni a blinkert.
Aztán a műszaki-állomáson találtam munkát, onnantól kezdve meg nem számított hogy egyáltalán villog-e vagy sem :lol:

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.27. 20:43

kiszsebi írta:
young boys írta:Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró. nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...
OFF
:mrgreen: :mrgreen: miért? a ködlámpáról szerelted le a kocsit? :mrgreen: :mrgreen:
ON
Végül is csak nézőpont kérdése.... :D :D :D
Hisz minden relativ.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.10.27. 20:34

young boys írta:Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró. nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...
OFF
:mrgreen: :mrgreen: miért? a ködlámpáról szerelted le a kocsit? :mrgreen: :mrgreen:
ON

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.27. 20:26

smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
CSAK BIZTONSÁGI FELSZERELÉSNÉL!
-Ha gyárilag van kérik és ellenörzik a müködését.Ha nincs nem kérik...

EGYÉBB FELSZERELÉSNÉL!
-Ha nincs felszerelve a járműre akkor nem kérik!

Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró.
nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.10.27. 17:12

smate írta:ok, köszi, és valaki tud adni valami sablont 125-ös TS vezetékeihez valami sablont vagy valaki tud csinálni jó áron ? mert itt nem találtam
http://e-motorparts.addel.hu/
pl. bakimate - a kábelkirály :D

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate » 2010.10.27. 17:10

ok, köszi, és valaki tud adni valami sablont 125-ös TS vezetékeihez valami sablont vagy valaki tud csinálni jó áron ? mert itt nem találtam
http://e-motorparts.addel.hu/

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.10.27. 16:43

smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?

Szia! Nem köthetnek bele,mivel eredetileg nincs nem is kérhetik ezért!Tőlem sosem kérték a peresen, gps sincs gyárilag meg kamera az Mz-ken mégsem szólnak,hogy tegyünk rá :D Bár ha megnézik a klubtársak túrákon készült fotóit és videóit,lehet,hogy kötelezővé teszik! :D :twisted:

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate » 2010.10.27. 16:08

hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.10.26. 19:39

hali sok a gond az utánagyártott szeméttel üdv juragy

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.10.26. 19:35

Üdv Urak!

Hétvégén eltettem téli pihenőjére kicsiny motoromat. :) Meglestem a dinamót, és elszörnyedve láttam, hogy a nyáron betett új szénkefék majdnem elfogytak. Szerintetek ez normális, vagy tudjam be annak, hogy fos utángyártott kefék voltak. A gyári kefék kibírtak 20 év használatot, de ezzel nem tudom mit kezdjek amit most tapasztaltam. Vagy próbáljak betenni kicsivel keményebb keféket-persze ha találok. Várom a válaszokat, és köszi előre is!


Lóri

Két kerék, két ütem, két betű: MZ

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.26. 11:12

És még én is tanultam ebből az esetből!
YB

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.10.26. 07:44

hali örvendek hogy megfogattad a tanácsomat bízok benne hogy jó lesz szép dolog a SIKERÉLMÉNY meg látod üdv. juragy

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.25. 11:38

bladzser írta:Srácok, hát már nem kell barkóbázni, meg van a hiba. Az állórész valamelyik tekercse letestel. komplett cserélem az állórészt a másikra, a gyújtást pedig megjelölöm és átpakkolom.

Este írok, hogy mit sikerült összehozni.

Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok :)
Örülök hogy tudtunk segíteni majd írj hogy működik-e rendesen :D

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.10.25. 11:32

Srácok, hát már nem kell barkóbázni, meg van a hiba. Az állórész valamelyik tekercse letestel. komplett cserélem az állórészt a másikra, a gyújtást pedig megjelölöm és átpakkolom.

Este írok, hogy mit sikerült összehozni.

Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok :)

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.25. 09:20

zsakfos írta:
bladzser írta:
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó ](*,) ](*,) ](*,)
Ugyanaz mindkettő állórésze,csak az egyikre megszakitó alaplap került felcsavarozva, a másikra meg az elektronikus állitólapja.
Nem kell kiforrasztani semmit.Átcsavarozható minden.
Még a forgórészt sem kell levenni hozzá.Mármint a komplett állórész cseréhez.
Ha megjegyzed az állitólap helyét és pont ugyanarra a helyre rakod a másikon,még a gyújtásod is jó helyen marad.
Én arra gondoltam ha forrasztgat akkor sem megy el a gyújtása és akkor nem kell jelölgetnisem az alaplapot hogy jó helyen van e csak a tekercset cseréli akkor nem megy el a gyújtás de mind a két megoldás szerintem használható enyém talán kicsit körülményesebb.
Én is azt tettem volna hogy az egész rendszert csere az a biztos nem itt barkóbázunk mi lehet a gond. :D

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.10.25. 09:00

Bladzer!!!
Szerencsés ember vagy hogy van egy másik motor a közeledben amin működött a töltés.
Nem is értem miért nem cserélted már rég át az egész generátort caklipakli?
Rögtön kiderülne hogy ott van-e a bajság.Viszont ha kiszereled az állórészt,akkor tedd egymás mellé a másikkal az asztalra azt méricskélj mindkettőn ahogy eddig is.Kiderül rögtön hogy van-e eltérés.Az asztalon nem zavar be a vezetékelés meg miegymás.

Amúgy még ami baromira szivatni tudja az embert,az a fesszabályzó testelése.Annak atombiztosnak kell lennie.Ez csak egy tipp,de érdemes megnézni.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.10.25. 08:17

bladzser írta:
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó ](*,) ](*,) ](*,)
Ugyanaz mindkettő állórésze,csak az egyikre megszakitó alaplap került felcsavarozva, a másikra meg az elektronikus állitólapja.
Nem kell kiforrasztani semmit.Átcsavarozható minden.
Még a forgórészt sem kell levenni hozzá.Mármint a komplett állórész cseréhez.
Ha megjegyzed az állitólap helyét és pont ugyanarra a helyre rakod a másikon,még a gyújtásod is jó helyen marad.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2599
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2010.10.24. 22:30

Kill! Gondolom ez nem garanciális probléma (nagyon húztuk neki :lol: )
Javaslom hogy a panelról óvatos vakargatással távolítsd el a műgyanta réteget , a saruk tövénél, ahol a panelra van ráforrasztva. Egészen addig amíg a tiszta forrasztást nem látod. Akkor le tudod forrasztani mindegyik sarut (v. maradékát :wink: )
És erre a tiszta ,,forrfülekre" rá tudsz forrasztani olyan szilikon szigetelésű, finom,vékony elemi szálú, sodrott huzalt (hangfalkábel, : szigetszentmiklós; ED elektronik , 0624.517550) ami olyan hosszú , hogy kiérjen a blokk, kábelkorbács rögzítő lemezfülön túl. És ott a nagyobb fajta ~5mm-es saruval megsaruzod, jól leszigetelve . A huzalt a panelról lejövet ne törd meg élesen, hanem egy ívet leírva, feszülés mentesen menjen a rögzítő fülig! A panel tövére ahol a huzal kicsatlakozik, szilikon alapú tömítőanyagból (szilóó :D ) egy vállat, nyakat készíthetsz hogy jobban tehermentesítve legyen a huzal nyaka.
Szerintem. :smt023 :smt039

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.24. 20:57

bladzser írta:
nova001155 írta: Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.

etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet

Megmértem a tekercs kivezetésénél is, ott is zárlatos :roll: A vezetéket megnéztem az jó, rámértem.

A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó ](*,) ](*,) ](*,)
Csináld meg úgy hogy csak a tekercset cseréled semmi mást kiforrasztod az állórészből kikapod a csavarokat majd jöhet a csere darab beleforrasztod lecsavarod azt ennyi csak vigyázz hogy a 3 kivezetést ne cseréld fel hátha akkor meg azrt nem lenne jó :D .

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.10.24. 19:37

nova001155 írta:
bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...

Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.

etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet

Megmértem a tekercs kivezetésénél is, ott is zárlatos :roll: A vezetéket megnéztem az jó, rámértem.

A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó ](*,) ](*,) ](*,)

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2010.10.24. 19:31

Jaj de dobálóztok az állórészekkel. Ha lehet felém dobjátok majd én meg tekerem. :D
Amúgy ez tipikus állórész viselkedés hogy hol jónak hol rossznak méred.Fellazultak a tekercsek lakkozásai , bár én még mindig a csillag pont szigetelésére hajazok.
Üdv.nyemi

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.24. 19:20

bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...

Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.

etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.10.24. 19:16

Na megnéztem, nem a vezeték a ludas.
Az állórészel lesz valami.

Van itthon egy 250es etz, amit régebben használtam de mostmár csak alkatrésznek van itt.
Arról a motorról van az egyenirányító és a fesz.szab is.
Arra gondoltam, annak az állórészét átrakom ebbe a motorba. Megvalósítható ez???
250-es állórészt 125-ösbe?

Szénkefét nem ette. Mikor megvettem azóta ugyanolyan, nem mértem tolómérővel, de a kopás minimális.

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2010.10.24. 18:59

bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...

Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...

Vedd le az állórész mert lehet hogy a csillag ponti kötés szórakozik veled (le testtel).
Le eset róla a varniscső. Meg legalább meglátod milyen állapotba van a tekercselés.

Üdv nyemi.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.10.24. 18:58

bladzser mosd ki az állórészt lehet hogy tele van szénporral ami a szénkefékből ered egyébként utóbbi időben nem evet túl sok szénkefét? üdv juragy

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.24. 18:58

D+ D-: 11,32V-ennek 14-14.4 V-nak kell lennie
Ha jó a töltés és zselés aksid van.Savasnál 13,2-13,6 V-nak kell lennie.
Az aksid kicsit le van merülve...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára young boys 2010.10.26. 11:11-kor.

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.10.24. 18:54

Tehát akkor az állórészemnek kuka. Zárlatos lett?

Még lehúzom a sarut a generátorról, illetve az egyenirányítóról és rámérek a vezetékre hogy nem-e csak a vezeték szigetelése sérült...

A forgórésznek kutya baja sincs, szénkefék sincsenek lekopva,stb...

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.24. 18:52

jura györgy írta:hali a működő gépből kéne kölcsön venni az álló részt ha úgy sem jó akkor a forgó részt is itt a tél ez az idő ere való üdv juragy
Jó gondolat!
Érdemes megfogadni!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég