Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.11.07. 19:43

nekem simsonnál volt ilyen amikor nem volt rendesen meghúzva a forgórész :x

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.11.07. 19:28

Szikrázó megszakító rossz kondira is utalhat (van neked egyáltalán olyan benne? :D), és ez okozhatja azt h szarul megy és kihagy.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.11.07. 19:26

sziasztok

Egy kis segítség kellene (még sose csinált ilyet a motorom :? ) mentem barátnőmhöz kicsit furcsán ment odafele nem votl gond hazafele mintha ki ki hagyott volna a gyújtás de egyre jobban mondom csak érjek haza, biztos megszakító érintkező egyszer volt ilyen.Itthon beállítottam mentem vele nem jó :? beállítottam még egyszer még nagyobb odafigyeléssel vmivel jobb lett talán fordulaton annyira nem vészes de alsó fordulatszám tartományban eléggé meg alapjáraton.Aztán levettük a megszakítótt lecsiszoltuk egyenesre összeraktam de nem igazán jó állítottam de úgy tűnik mintha az a műanyag része ami a főtengelyhez hozzáér vagyis hozzá kellene érnie nem ér hozzá :roll: .meg néha szikrázott a megszakítónál....

Nos az lehetséges hogy az kopott el?annyira :roll:

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2010.11.02. 23:37

Seri19 írta:Nem is hülyeség, csinálni egy szerszámos szekrény utánfutót. :)
Nekem van! :wink:

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.11.02. 19:29

haha eszembe jutott szerszámok csavarhúzó kombinátfogó kulcs 24-19 defektszerelő vasak 2m drót lánc patentszem üdv juragy

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.11.02. 19:24

hali mindenkinek na el mondom miket vittem magammal az Erdély túrára: pumpa 2db belsőgumi gyújtótrafó gyertya teflonszalag szigetelőszalag 2m vezeték biztosíték izzók kuplunglehúzó flakon (olajat leengedni ) tölcsér (viasza önteni) tömlő megszakító gyertyapipa lehet még valami eszembe jut , nem dicsekedni akarok nem volt szükség semmire fele hátsó dobozomat ezek foglalták el üdv juragy TEHÁT FEL KÉSZÜLTEM

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.10.31. 23:07

A tátra túrán sokan látták a motoromon hogy elég könnyen át tudtam szerelni az opto jeladót és sub-ee féle gyújtást régi megszakítósra és kondisra. Ha úgy van kialakítva, akkor egy két kábel leköt be a régi alaplap és már kész is.
Amúgy szerintem is megbízhatóbbak az elektronikus gyújtások (túrán se a gyújtáselektonikával volt gond hanem a trafónál kontakthibával) a megszakítónál. ha nincs mozgó (megszakító) alkatrész, soha nem állítódik el, nincs vele baj.

Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 » 2010.10.31. 20:55

Nem is hülyeség, csinálni egy szerszámos szekrény utánfutót. :)

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.31. 20:44

Seri19 írta:
sub-ee írta: Nálam is szinte mindig, ugye a "beteg" embereknél mindig van, mondjuk nálam egy coldheat akkus páka szokott lenni. :)

Jah meg még 1 méter vezetéket is szoktam vinni magammal. Szigszallag alap.
Ízzó készlet pót bizti :D meg a műhely egyik szerszámkocsija a motor után kötve :D

Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 » 2010.10.31. 20:14

sub-ee írta:
Seri19 írta:Nállam mindíg szokott lenni gázos páka :).
Nálam is szinte mindig, ugye a "beteg" embereknél mindig van, mondjuk nálam egy coldheat akkus páka szokott lenni. :)

Jah meg még 1 méter vezetéket is szoktam vinni magammal. Szigszallag alap.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.10.31. 18:19

Lesz egy kis időm, akkor írok egy értelmes cikket a gyújtásokról, működésükről és a gyújtásfajtákról. Esetleg a speciális gyújtásokról és felszerelésükről.

A másik cikkem ami lesz, az meg a generátorokról, dinamókról és a hibakeresésről fog szólni, ha nincs töltés!

Üdv.:Sub-ee[/quote]


Várjuk a cikkeket :D

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.31. 10:41

takzol írta:Köszönöm Sub-ee! Lassan nálam is oszlik a köd, de le sem merem szinte írni, hogy milyen balfék vagyok. A korábban emlegetett, kis fekete doboz az akksi mellett, nem a gyújtóegység, hanem az utólag beszerelt villogójeladó./ .Ford 77180 85GG 13350 AA Made in Germany felirattal/ De legalább már tudom ezt is. Mentségem túl sok nincs tájékozatlanságomra, hacsak az nem, hogy csak néhány hete ismerkedem a motorral, és a régi tulaj is csak valami elektronikát emlegetett.. A szerelési ismertetőd feltöltését nagyon várom, mert szeretném átalakítani elektronikusra a gyújtást.
Üdvözöllek: Takzol

Lesz egy kis időm, akkor írok egy értelmes cikket a gyújtásokról, működésükről és a gyújtásfajtákról. Esetleg a speciális gyújtásokról és felszerelésükről.

A másik cikkem ami lesz, az meg a generátorokról, dinamókról és a hibakeresésről fog szólni, ha nincs töltés!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.31. 10:39

sunbim írta:Takzol mondja:
Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl Csak bátran! :D
tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?

Az ETZ-n ez !tranzisztoros! gyújtás helyesen! 8) Nincs benne tirisztor!! Valaki ezt elterjesztette, hibásan. Úgy mint a reklámujságokban a TV-knél a képátló helyett a képátmérő! =D> Láttál már kerek TV-t ?? :-k [-(

Ezt már én is annyiszor elmondtam, hogy nem tirisztor, hanem tranzisztor, de már nem mondom többször! Aki előtte tirisztorozott később is tirisztorozni fog :)

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.31. 10:37

Seri19 írta:Nállam mindíg szokott lenni gázos páka :).
Nálam is szinte mindig, ugye a "beteg" embereknél mindig van, mondjuk nálam egy coldheat akkus páka szokott lenni. :)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2621
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2010.10.30. 22:59

Takzol mondja:
Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl Csak bátran! :D
tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?

Az ETZ-n ez !tranzisztoros! gyújtás helyesen! 8) Nincs benne tirisztor!! Valaki ezt elterjesztette, hibásan. Úgy mint a reklámujságokban a TV-knél a képátló helyett a képátmérő! =D> Láttál már kerek TV-t ?? :-k [-(

Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 » 2010.10.30. 22:37

Nállam mindíg szokott lenni gázos páka :).

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol » 2010.10.30. 14:55

Köszönöm Sub-ee! Lassan nálam is oszlik a köd, de le sem merem szinte írni, hogy milyen balfék vagyok. A korábban emlegetett, kis fekete doboz az akksi mellett, nem a gyújtóegység, hanem az utólag beszerelt villogójeladó./ .Ford 77180 85GG 13350 AA Made in Germany felirattal/ De legalább már tudom ezt is. Mentségem túl sok nincs tájékozatlanságomra, hacsak az nem, hogy csak néhány hete ismerkedem a motorral, és a régi tulaj is csak valami elektronikát emlegetett.. A szerelési ismertetőd feltöltését nagyon várom, mert szeretném átalakítani elektronikusra a gyújtást.
Üdvözöllek: Takzol

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.30. 14:15

takzol írta:Üdvözlet Mindenkinek! A 125-ös ETZ-m gyújtása tranzisztorosra van átszerelve, / kiegészítve/ Akitől vásároltam a motort, mondta, hogy valamit tettek bele, de ő nem is nagyon tudja, hogy mi az. A jeladó a megszakító. Az a kérdésem, hogy ez a tranzisztoros elektronikus alkatrész gyakran szokott-e meghibásodni?/ Egy kis fekete doboz az akksi mellet?/ Ha elromlik útközben, hogyan lehet hibát elhárítani? Kérem, hogy valaki írjon néhány sort erről!
Köszi: Takzol

Szia

azt az út szélén sehogy nem tudod megjavítani. kivéve ha van nálad egy új végfoktranyó és egy forrasztópáka, na meg egy aggregátor amiről a pákát üzemelteted :) Na jó, vannak gázos és akkus pákák is, de ez nem elvárható, hogy legyen az embernél.

A gyári jeladó hamarabb tönkremegy mint a gyújtóegység (fekete doboz), sajnos megtörik a vezetékük, ezért nincs az enyémen vezeték, így nincs mi meghibásodjon.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.10.30. 14:11

conus írta:
KILL3R etz írta:takzol!

Nem tudom milyen rendszerű, az az elektronika, de általában kondi nélkül működnek. Szóval nagy vonalakban ha tönkremegy, akkor csak vissza kell kötni a kondit a megszakító és a trafó közé. Lényegében az elektronika helyére.

Egyébként nekem mindkét MZ-m ben ilyesmi van. Sub-ee féle, és mindkettő több mint 8000 km-ert futott hiba nélkül. Szóval elég megbízható szerintem.
Kérdés, hogy a Tied milyen minőségű, mennyi idős, stb...
erről valaki írjon már egy cikket, mert pl. én is nagyon szeretném a megszakítós gyújtást lecserélni full elektronikusra, de úgy, hogy ha besz.rik akkor az árokparton egy szál kondival meg megszakítóval össze tudjam úgy kendácsolni, h hazáig még elpöfögjön. :x
Szia

Már rég nem voltam itt és úgy látom, hogy sok a gond! :)

Írok cikket az elektronikus gyújtások felszereléséről, illetve beállításáról, karbantartásáról (nem is kell karbantartani őket :) ).

Opto jeladósnál tárcsaméretekről. Letölthető nézegetőket és DWG fájlokat is feltöltök a cikkbe.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.29. 20:04

Alfa írta:
conus írta:alfa!

ezt nekem hiába magyarázod, mert tök hülye vagyok jármű elektronikához. vezetéket blankolni, sarut forrasztani, zsugorcsövezni tudok, és kész. de én akár a te kezedből is - mint szakértő kézből - nagyon örülnék egy cikknek a kicsivel lejjebb felröppentett témával kapcsolatban. :x
Mióta vagyok én ebben szakértő? :twisted: ki se nyitottam a dobozt, fogalmam sincs mi fán terem, azt tudom h ha oda dugom a drótot, akkor működik a motor :roll:

Amúgy a váltogatásnak annyi a lényege, hogy a gyári vezetékköteget meg kell őrizni, és plusz vezetékekkel kell az elektronikát megoldani (Sub-ee így szállítja). Az eredeti vezetékek el vannak (az az 1...) szigszalagozva és a kábelhez kötve h azért mégse testeljen le, ha meg valami gixer van, az elektronikáét lekötöm leszigszalagozom, az eredetit csak kibontom és a kábelezési terv szerint rákötöm, a kondit felrakom és működik.

Messze van ez a járműelektronikától :roll:
a Sub-ee féle elektronika jó dobozba van belepakolva.Ha jól oldotta meg a kivezetést(már pedig miért ne?) akkor akár viz alá is lehet azt dugni és nem fog beázni.
Az elektronikája megbizható mint ahogy néhányan már jó néhány ezer km-t mentek vele gond nélkül.
Semmi más dolga nincs az embernek mint hogy egy új megszakitót meg kondit jól becsomagolva a szerszámos dobozba berakja egy csavarhúzóval meg egy imbuszkulcsal.
Aztán ott is lehet felejteni.
De ha gond lenne az elektronikával pik-pak kilehet cserélni.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.10.29. 19:48

conus írta:alfa!

ezt nekem hiába magyarázod, mert tök hülye vagyok jármű elektronikához. vezetéket blankolni, sarut forrasztani, zsugorcsövezni tudok, és kész. de én akár a te kezedből is - mint szakértő kézből - nagyon örülnék egy cikknek a kicsivel lejjebb felröppentett témával kapcsolatban. :x
Mióta vagyok én ebben szakértő? :twisted: ki se nyitottam a dobozt, fogalmam sincs mi fán terem, azt tudom h ha oda dugom a drótot, akkor működik a motor :roll:

Amúgy a váltogatásnak annyi a lényege, hogy a gyári vezetékköteget meg kell őrizni, és plusz vezetékekkel kell az elektronikát megoldani (Sub-ee így szállítja). Az eredeti vezetékek el vannak (az az 1...) szigszalagozva és a kábelhez kötve h azért mégse testeljen le, ha meg valami gixer van, az elektronikáét lekötöm leszigszalagozom, az eredetit csak kibontom és a kábelezési terv szerint rákötöm, a kondit felrakom és működik.

Messze van ez a járműelektronikától :roll:

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.29. 19:11

takzol írta:Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?

Fotózd le és utána véleményez(zük)em!

UI:közeli képeket és ne remegjen a kezed :D

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol » 2010.10.29. 18:24

Csatlakozom az előttem szólóhoz!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.10.29. 17:58

alfa!

ezt nekem hiába magyarázod, mert tök hülye vagyok jármű elektronikához. vezetéket blankolni, sarut forrasztani, zsugorcsövezni tudok, és kész. de én akár a te kezedből is - mint szakértő kézből - nagyon örülnék egy cikknek a kicsivel lejjebb felröppentett témával kapcsolatban. :x

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.10.29. 17:40

Az enyém se ázott be, pedig offroadon elég durván víz alá került az elektronika :twisted:

Ettől annyira nem kell félni sztem :D

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol » 2010.10.29. 17:25

Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2732
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.10.29. 15:38

Különösebben nem értek hozzá, de tapasztalataim alapján a Subee-féle gyújtással könnyebben indult a motor, és alapjárati tartományban szebben pöfögött. A gyári viszont nem ázik be.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.10.29. 15:28

Nekem most a Sub-ee féle optós gyújtás van, de megszakítóval (amíg nem sikerül normális konzolt és tárcsát gyártani). Ez a 3 üzemmód elég könynen változtatható:

-ha megszakító van, akkor 1 vezeték átcserélésével váltható a hagyományos-elektronikus (persze a kondit be kell rakni, az 1 csavar)
-ha optós van, akkor 3 vezeték és a megszakítóalaplap cseréje kell a hagyományoshoz

Bár az optóssal valamivel erősebb, mégis azért szeretem a megszakítót mert út mentén is szerelhető, és ha beszarna a dobozka, 5 perc se kell ahhoz hogy újra gyári gyújtással menjen, nem kell beállítani stb. Amúgy is, ha az ember főtengelye nem lóg, és normálisan be tudja állítani a megszakítót, jah és persze nem pörgeti gyakran 6k fölé, akkor az viszonylag egyenértékű a többi féle jealadóval.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.10.29. 15:21

KILL3R etz írta:takzol!

Nem tudom milyen rendszerű, az az elektronika, de általában kondi nélkül működnek. Szóval nagy vonalakban ha tönkremegy, akkor csak vissza kell kötni a kondit a megszakító és a trafó közé. Lényegében az elektronika helyére.

Egyébként nekem mindkét MZ-m ben ilyesmi van. Sub-ee féle, és mindkettő több mint 8000 km-ert futott hiba nélkül. Szóval elég megbízható szerintem.
Kérdés, hogy a Tied milyen minőségű, mennyi idős, stb...
erről valaki írjon már egy cikket, mert pl. én is nagyon szeretném a megszakítós gyújtást lecserélni full elektronikusra, de úgy, hogy ha besz.rik akkor az árokparton egy szál kondival meg megszakítóval össze tudjam úgy kendácsolni, h hazáig még elpöfögjön. :x

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.10.29. 11:01

Én az OFF kispolszkimba raktam ilyen megszakitóról vezérelt tranyós gyújtást. Magyar kisipari szerkezet, a doboza szanaszét van repedezve, de frankón működik már évek óta :)
Egyébként Hall-jeladós gyújtásmodulok is általában működtethetők megszakítóról is, de ez típusfüggő, mert az elektronikus primeráramhatárolású modulok ezt nem szeretik!!!! (túlzott melegedés, mert a zárásszög-vezérlés nem képes eleget kompenzálni)

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol » 2010.10.29. 08:47

Köszönöm! Megnézem tüzetesebben, hogy milyen az elektronikám, és majd jelentkezem még biztosan.
Üdv.: Takzol

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3811
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.10.28. 21:17

takzol!

Nem tudom milyen rendszerű, az az elektronika, de általában kondi nélkül működnek. Szóval nagy vonalakban ha tönkremegy, akkor csak vissza kell kötni a kondit a megszakító és a trafó közé. Lényegében az elektronika helyére.

Egyébként nekem mindkét MZ-m ben ilyesmi van. Sub-ee féle, és mindkettő több mint 8000 km-ert futott hiba nélkül. Szóval elég megbízható szerintem.
Kérdés, hogy a Tied milyen minőségű, mennyi idős, stb...

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol » 2010.10.28. 18:43

Üdvözlet Mindenkinek! A 125-ös ETZ-m gyújtása tranzisztorosra van átszerelve, / kiegészítve/ Akitől vásároltam a motort, mondta, hogy valamit tettek bele, de ő nem is nagyon tudja, hogy mi az. A jeladó a megszakító. Az a kérdésem, hogy ez a tranzisztoros elektronikus alkatrész gyakran szokott-e meghibásodni?/ Egy kis fekete doboz az akksi mellet?/ Ha elromlik útközben, hogyan lehet hibát elhárítani? Kérem, hogy valaki írjon néhány sort erről!
Köszi: Takzol

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.10.27. 21:13

young boys írta:
smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
CSAK BIZTONSÁGI FELSZERELÉSNÉL!
-Ha gyárilag van kérik és ellenörzik a müködését.Ha nincs nem kérik...

EGYÉBB FELSZERELÉSNÉL!
-Ha nincs felszerelve a járműre akkor nem kérik!

Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró.
nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...
Én ezt TS-nél az indexekkel játszottam el.... műszaki előtt le, utána vissza...
Aztán lett Subee féle indexautomatám, és már műszakira is fenn mertem hagyni a blinkert.
Aztán a műszaki-állomáson találtam munkát, onnantól kezdve meg nem számított hogy egyáltalán villog-e vagy sem :lol:

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.27. 20:43

kiszsebi írta:
young boys írta:Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró. nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...
OFF
:mrgreen: :mrgreen: miért? a ködlámpáról szerelted le a kocsit? :mrgreen: :mrgreen:
ON
Végül is csak nézőpont kérdése.... :D :D :D
Hisz minden relativ.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2553
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.10.27. 20:34

young boys írta:Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró. nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...
OFF
:mrgreen: :mrgreen: miért? a ködlámpáról szerelted le a kocsit? :mrgreen: :mrgreen:
ON

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.27. 20:26

smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
CSAK BIZTONSÁGI FELSZERELÉSNÉL!
-Ha gyárilag van kérik és ellenörzik a müködését.Ha nincs nem kérik...

EGYÉBB FELSZERELÉSNÉL!
-Ha nincs felszerelve a járműre akkor nem kérik!

Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró.
nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2553
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.10.27. 17:12

smate írta:ok, köszi, és valaki tud adni valami sablont 125-ös TS vezetékeihez valami sablont vagy valaki tud csinálni jó áron ? mert itt nem találtam
http://e-motorparts.addel.hu/
pl. bakimate - a kábelkirály :D

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate » 2010.10.27. 17:10

ok, köszi, és valaki tud adni valami sablont 125-ös TS vezetékeihez valami sablont vagy valaki tud csinálni jó áron ? mert itt nem találtam
http://e-motorparts.addel.hu/

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.10.27. 16:43

smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?

Szia! Nem köthetnek bele,mivel eredetileg nincs nem is kérhetik ezért!Tőlem sosem kérték a peresen, gps sincs gyárilag meg kamera az Mz-ken mégsem szólnak,hogy tegyünk rá :D Bár ha megnézik a klubtársak túrákon készült fotóit és videóit,lehet,hogy kötelezővé teszik! :D :twisted:

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate » 2010.10.27. 16:08

hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.10.26. 19:39

hali sok a gond az utánagyártott szeméttel üdv juragy

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.10.26. 19:35

Üdv Urak!

Hétvégén eltettem téli pihenőjére kicsiny motoromat. :) Meglestem a dinamót, és elszörnyedve láttam, hogy a nyáron betett új szénkefék majdnem elfogytak. Szerintetek ez normális, vagy tudjam be annak, hogy fos utángyártott kefék voltak. A gyári kefék kibírtak 20 év használatot, de ezzel nem tudom mit kezdjek amit most tapasztaltam. Vagy próbáljak betenni kicsivel keményebb keféket-persze ha találok. Várom a válaszokat, és köszi előre is!


Lóri

Két kerék, két ütem, két betű: MZ

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.26. 11:12

És még én is tanultam ebből az esetből!
YB

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.10.26. 07:44

hali örvendek hogy megfogattad a tanácsomat bízok benne hogy jó lesz szép dolog a SIKERÉLMÉNY meg látod üdv. juragy

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.25. 11:38

bladzser írta:Srácok, hát már nem kell barkóbázni, meg van a hiba. Az állórész valamelyik tekercse letestel. komplett cserélem az állórészt a másikra, a gyújtást pedig megjelölöm és átpakkolom.

Este írok, hogy mit sikerült összehozni.

Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok :)
Örülök hogy tudtunk segíteni majd írj hogy működik-e rendesen :D

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.10.25. 11:32

Srácok, hát már nem kell barkóbázni, meg van a hiba. Az állórész valamelyik tekercse letestel. komplett cserélem az állórészt a másikra, a gyújtást pedig megjelölöm és átpakkolom.

Este írok, hogy mit sikerült összehozni.

Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok :)

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.10.25. 09:20

zsakfos írta:
bladzser írta:
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó ](*,) ](*,) ](*,)
Ugyanaz mindkettő állórésze,csak az egyikre megszakitó alaplap került felcsavarozva, a másikra meg az elektronikus állitólapja.
Nem kell kiforrasztani semmit.Átcsavarozható minden.
Még a forgórészt sem kell levenni hozzá.Mármint a komplett állórész cseréhez.
Ha megjegyzed az állitólap helyét és pont ugyanarra a helyre rakod a másikon,még a gyújtásod is jó helyen marad.
Én arra gondoltam ha forrasztgat akkor sem megy el a gyújtása és akkor nem kell jelölgetnisem az alaplapot hogy jó helyen van e csak a tekercset cseréli akkor nem megy el a gyújtás de mind a két megoldás szerintem használható enyém talán kicsit körülményesebb.
Én is azt tettem volna hogy az egész rendszert csere az a biztos nem itt barkóbázunk mi lehet a gond. :D

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.10.25. 09:00

Bladzer!!!
Szerencsés ember vagy hogy van egy másik motor a közeledben amin működött a töltés.
Nem is értem miért nem cserélted már rég át az egész generátort caklipakli?
Rögtön kiderülne hogy ott van-e a bajság.Viszont ha kiszereled az állórészt,akkor tedd egymás mellé a másikkal az asztalra azt méricskélj mindkettőn ahogy eddig is.Kiderül rögtön hogy van-e eltérés.Az asztalon nem zavar be a vezetékelés meg miegymás.

Amúgy még ami baromira szivatni tudja az embert,az a fesszabályzó testelése.Annak atombiztosnak kell lennie.Ez csak egy tipp,de érdemes megnézni.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.10.25. 08:17

bladzser írta:
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó ](*,) ](*,) ](*,)
Ugyanaz mindkettő állórésze,csak az egyikre megszakitó alaplap került felcsavarozva, a másikra meg az elektronikus állitólapja.
Nem kell kiforrasztani semmit.Átcsavarozható minden.
Még a forgórészt sem kell levenni hozzá.Mármint a komplett állórész cseréhez.
Ha megjegyzed az állitólap helyét és pont ugyanarra a helyre rakod a másikon,még a gyújtásod is jó helyen marad.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég