Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nekem is ilyen szép kínai xenonom van 300%os fényerejű ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Ugye az új izzó buráját nem fogtad meg zsíros kézzel vagy ha használtat raktál be eltakarítottad berakás előtt?
Én elég sok ilyet láttam már.


gabsic írta:Na ilyet még nem ba....
Szóval akarom mondani ilyet még nem láttam.
Tegnap éjjel hazafelé Magyarpolányból valami furcsa volt... Elég rosszul láttam. Meg a tompítottnak olyan fura sárga színe is volt. A reflektor az oké, szép kékesfehér, de a tompítottal alig láttam.

Ma délután meglestem a lámpát hogy mi lehet a baj?

Hááááát.... láttam már furcsa dolgokat, na de ilyet...

Kép

Hát megolvadt az üveg vazze! Most őszintén, ez miez?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Üdv!
Keress valami jó régi trabigyertyát, vegyél 2-3 darab újat, és próbáld azokkal. Nézd meg kicserélt gyertyapipával is!
Nézd meg a megszakító rugóját, hogy milyen erős. Ha túl gyengén zár az nem jó. Ha már itt tartasz, nézd meg hogy nem szikrázik-e a megszakító járó motornál rendszeresen, erősen. Ha igen, cserélj kondit!
Köszönöm a segítséget holnap nekiállok akkor keresgélni.
meg átnézni amit írtál. Remélem javulni fog a helyzet.
Köszmég1x.

szerkesztve : A gyújtás tirisztoros ,nem mechanikus, a hibát holnaptól egy kicsit másképp közelítem meg mert, ha gyertyapipát leveszem és a trafókábelt érintem a blokkhoz olyan szikrát csinál a motor milyen még augusztus 20.-án sincs, ha ráteszem a gyertyát továbbra sincs szikra, de kisülés hangot lehet hallani szóval rejtély. Holnap gyertya csere lesz ha sikerül .
Az új gyertya is Brisk n14c lesz valószínűleg. Sajnos a közelben nincs trabant amiből gyertyát lehetne bugázni vagy akár kölcsönkérni . Ha ez sikerül már csak a töltésre leszek kíváncsi hogy minden menni fog -e . De ezzel majd később zaklatlak titeket ha szabad . Kösz mindent még egyszer
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

kiszsebi írta:
Owerlord írta:Szevasztok!

TS Mz-nél vágja valaki hogy hol van az az ellenállás amit ki kell iktatni, hogy az elektronikus fesszabályzó ne menjen tönkre?

Kapcsolónál valahol?

köszi
Nem, a dinamó álló részén. Gyárilag.

Én nem szedtem ki semmit. Működik így is.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

feketemz írta:Sziasztok!
megint szereltük ma a motort és ugyan az a probléma-->
Eleinte ad szépen szikrát aztán beindul ,járatjuk egy kicsit.l
Aztán felhörög és leáll és utánna már hol van szikránk hol nincs.
Szóval le lett ellenőrizve a gyújtás kábelek és minden a helyére van kötve. Ma vettem új trafót meg új tilisztort is.
A trafó nem meglegszik fel nem zárlatos. Szerintem Japán gyártmányú. A gyergyám: Brisk N14C
nem tudom már mi lehet a baj... karburátor is hibátlan megnéztük 2x is. Fúvókákkal minden rendben a lyukakon szépen átlehetett fulyni a levegőt. Megcsináltuk másik gyerzyával is egy N15YC vel is és ugyan ezt csinálta....
nem tudom már mi a fene lehet vele.. jah igen még a trafó kábele is vadi újra lett cserélve..
Ha valakinek van ötlete kérem nyugodtan álljon elő vele..nekem már nincs..
Üdv!
Keress valami jó régi trabigyertyát, vegyél 2-3 darab újat, és próbáld azokkal. Nézd meg kicserélt gyertyapipával is!
Nézd meg a megszakító rugóját, hogy milyen erős. Ha túl gyengén zár az nem jó. Ha már itt tartasz, nézd meg hogy nem szikrázik-e a megszakító járó motornál rendszeresen, erősen. Ha igen, cserélj kondit!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Sziasztok!
megint szereltük ma a motort és ugyan az a probléma-->
Eleinte ad szépen szikrát aztán beindul ,járatjuk egy kicsit.l
Aztán felhörög és leáll és utánna már hol van szikránk hol nincs.
Szóval le lett ellenőrizve a gyújtás kábelek és minden a helyére van kötve. Ma vettem új trafót meg új tilisztort is.
A trafó nem meglegszik fel nem zárlatos. Szerintem Japán gyártmányú. A gyergyám: Brisk N14C
nem tudom már mi lehet a baj... karburátor is hibátlan megnéztük 2x is. Fúvókákkal minden rendben a lyukakon szépen átlehetett fulyni a levegőt. Megcsináltuk másik gyerzyával is egy N15YC vel is és ugyan ezt csinálta....
nem tudom már mi a fene lehet vele.. jah igen még a trafó kábele is vadi újra lett cserélve..
Ha valakinek van ötlete kérem nyugodtan álljon elő vele..nekem már nincs..
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Köszönöm, megvan! :mrgreen:
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Owerlord írta:Szevasztok!

TS Mz-nél vágja valaki hogy hol van az az ellenállás amit ki kell iktatni, hogy az elektronikus fesszabályzó ne menjen tönkre?

Kapcsolónál valahol?

köszi
Nem, a dinamó álló részén. Gyárilag.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Szevasztok!

TS Mz-nél vágja valaki hogy hol van az az ellenállás amit ki kell iktatni, hogy az elektronikus fesszabályzó ne menjen tönkre?

Kapcsolónál valahol?

köszi
MZ TS 150 sportvarázs
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Ha az egyenirányító jó meleg az természetes?
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

KILL3R etz írta:De akkor szerintem nem adna szikrát... Ha működik nehogy hozzányúlj! :D
OK OK :mrgreen:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

De akkor szerintem nem adna szikrát... Ha működik nehogy hozzányúlj! :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

KILL3R etz írta:affaire!

Előbb utóbb zárlatos lesz valószínű. Nemlehet hogy fordítva van bekötve neked? :-k
nincs rosszul bekötve milliószor ellenőriztem...
Akkor lehet zárlatos...
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

coco írta:Na varj.Felre ertettuk egymast. Allo motornal kell vilagitson ahogy elforditod a kulcsot tehat az nem baj! De ahogy beinditod a motrot ki kell aludjon, tehat ezzel jelzi h toltes van. Ha nem alszik ki es vilagit tovabb akkor az gaz. Te is igy montad csak felre ertettem. srry :P Szenkefeket nezted? Multkor nalam ez volt a problema, olyan volt mintha leket kapott volna s csopogne el az aram es az en akksim is uj. 1 hetembe kerult mig rajottem h az egyik szenkefe rovid volt....
A szénkefék rendben...
Megpróbálom ujrahuzom a gyujtás részt mert elég öregek elvetemedettek a zsinorok.
Meg kipróbálom másik állórésszel forgórésszel mindent meg kell próbálni...
Olyan nincs hogy ha minden rajz szerint van bekötve és ne töltsön...
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Na varj.Felre ertettuk egymast. Allo motornal kell vilagitson ahogy elforditod a kulcsot tehat az nem baj! De ahogy beinditod a motrot ki kell aludjon. Te is igy montad csak felre ertettem srry :P Csak az elejen ugy irtad le mintha az akkufeszt mutatna es ezert ertettem felre.

Szenkefeket nezted? Multkor nalam ez volt a problema, olyan volt mintha leket kapott volna s csopogne el az aram es az en akksim is uj. 1 hetembe kerult mig rajottem h az egyik szenkefe rovid volt.... Es asszem amiatt is lehet ez az egesz, meg persze trafo miatt a szikra...
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2010.06.27. 20:56-kor.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

Lámpagyárban dolgozom és ilyen akkor fordulhat elő ha azon a puklis részen már gyártás közben elvékonyodott az üveg és a magas hőmérséklet + a belső nyomás miatt kifúj az üveg (ilyenkor tud ám durranni de mi egy kicsit nagyobb lámpákkal dolgozunk.)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Na ilyet még nem ba....
Szóval akarom mondani ilyet még nem láttam.
Tegnap éjjel hazafelé Magyarpolányból valami furcsa volt... Elég rosszul láttam. Meg a tompítottnak olyan fura sárga színe is volt. A reflektor az oké, szép kékesfehér, de a tompítottal alig láttam.

Ma délután meglestem a lámpát hogy mi lehet a baj?

Hááááát.... láttam már furcsa dolgokat, na de ilyet...

Kép

Hát megolvadt az üveg vazze! Most őszintén, ez miez?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Jah igen az aksi újonnan lett véve. 12V-os. Nem hiszem hogy aksival lenne a baj..
de az lehet,hogy valami leszívja.. de nem tudom akkor hogy micsoda..
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

coco írta:Feketemz. A Brisk N15YC negyutemu gyertya. Probald sima N15C vel, a masik pedig az hogy a lenti rajz a szines az jo,nekem aszerint van megcsinalva es mukodik. Es jol ertem hogy a toltes jelzod mindig vilagit? ha kicsit is vilagit, tokmindegy mien erosen, akkor gebasz van! Az nem az akkufeszt mutatja, arra ott az akkuor. Ne tevezd ossze :P Ha pedig nem igy van akkor nem szoltam. :D A masik hogy nem lehet h szar az akksid? Ha ilyen gyakran tolteni kell? Berugasoktol nem kene hetente tolteni...
Köszönöm a tanácsot!
A A Brisk N15YC gyertyát egy p12es Pannóniából kaptuk,hogy megnézzük,hogy most a gyertyával van e baj vagy pedig a vezetékekkel.
És nem a gyertyával volt a gond sajnos... hol ad szikrát hol nem. Megnéztük a vezetékeket is,hogy jól lett-e bekötve ,de jó helyen vannak.. Érintkezéseket is megnéztük ott volt egy kis probléma a trafónál de utánna rendesen rögzítettük,de úgy sem működött rendesen.. Most elvileg holnap megyek egy új trafóért. Ez az egy még nem volt kicserélve a motoron...meg az index relé,de gondolom annak nem sok köze van a gyújtáshoz. De akkor visszatérve Most akkor probléma,hogyha állóhelyzetben világít a töltés visszajelzőm? Úgy olvastam,hogy az járó motornál baj.
Nem akarom szapulni a rajzot ,csak én az alapján nem tudtam összerakni tényleg. De itt lelehet tölteni a szerviz könyvet ahol van egy bonyolultabb ábra magyarítással is azt használtam szerintem sokkal pontosabb és részletesebb.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Feketemz. A Brisk N15YC negyutemu gyertya. Probald sima N15C vel, a masik pedig az hogy a lenti rajz a szines az jo,nekem aszerint van megcsinalva es mukodik. Es jol ertem hogy a toltes jelzod mindig vilagit? ha kicsit is vilagit, tokmindegy mien erosen, akkor gebasz van! Az nem az akkufeszt mutatja, arra ott az akkuor. Ne tevezd ossze :P Ha pedig nem igy van akkor nem szoltam. :D A masik hogy nem lehet h szar az akksid? Ha ilyen gyakran tolteni kell? Berugasoktol nem kene hetente tolteni...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

affaire!

Előbb utóbb zárlatos lesz valószínű. Nemlehet hogy fordítva van bekötve neked? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Feketemz: Ha egy 3A-es biztosítékon 3A-nél nagyobb áram akar folyni akkor az a biztosíték kiold. Okkal van ott 16A-es.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Miért ha meleg a trafó az mit jelent?
Nálam meleg mint állat de van szikra viszont nincs töltés :D
Ez x-akta...
Amugy lehet olyan hogy az állórész nem jó és azért nem tölt?
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

KILL3R etz írta:Valószínű hogy trafó. Vagy rosszul van bekötve, vagy zárlatos alapból. Vagy mindkettő. :twisted:
Amikor nem ad szikrát akkor nem meleg a trafó?
Hideg a trafó mint a jégcsap :D
Most néztük meg megint a motort.
Végignéztük a lehetőségeket ,hogy mi hibázhat. Hát amit vettünk bele biztosítékot az a ludas...
nem vitte át az áramot. Egy vacak kis 3A-biztosíték miatt nem indul be a motor.
Holnap már megyek venni is egyet. Esetleg ha tudtok valami olyan,aminek néhány hónapnál hosszab az élettartalma akkor nagyon hálás lennék. Akkor olyat veszek.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Valószínű hogy trafó. Vagy rosszul van bekötve, vagy zárlatos alapból. Vagy mindkettő. :twisted:
Amikor nem ad szikrát akkor nem meleg a trafó?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Akkor én is kérnék egy kis segítséget!
Szóval az a problémánk,hogy hol van szikra a gyertyán hol nincs.
Jellemző ,hogy hideg állapotban mindig van
Ilyen gyertyát használunk: Brisk N14C
Pórábltuk Brisk N15YC gyetyával is ,de mind kettőnél ugyan azt csinálta. Az elején adott szikrát szépen aztán kb 2perc járás után már hol adott hol nem...
Amikor kis gázt adtunk neki akkor felpörögött,de amikor kicsit jobban odahúztuk akkor meg felhörgött és leállt.
A motor tirisztoros gyújtású nem kondenzátoros vagy is legalább is mi nem találtuk meg benne.
Amire gyanakszunk: Gyújtótrafó( de annak a kábele kilett cserélve újra)
gyújtás jeladó doboz.
Kérdés:
Ha mindenez jók az előgyújtás beállítása befolyásolja-e a szikraadás milyenségét.
Előre is köszönöm a segítséget!
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Óóó te jó ééééég... :lol:

Miért merülne le az akksi az indítástól? Nem önindítós az ETZ :D:D:D

Töltésjelző lámpa nem azért van, hogy azt lásd hogy mennyi töltés van az akksiban! Az pusztán a töltés hiányát jelzi.

Működése: ahhoz hogy az égő világítson, ÁRAMnak kell FOLYNIA rajta. Az áramot a feszültég hozza létre.
Az izzószál egyik vége 15-ösre van kötve, ami gyújtáskor van áram alatt. Tehát akkor világít ha gyújtás be van kapcsolva,és test (vagy a közeli) potenciálon van a másik vége.
Innentől kezdve egyszerű a dolog: hozzákötjük az égőt a DF körhöz. Ha nincs felgerjedve a generátor, akkor ez testközeli potenciálon van, az égő világít, az árama átfolyik a forgórész tekercsén is, így segítve a generátor felgerjedését. (Emiatt fontos az izzó teljesítménye)
Felgerjedt generátor esetén az izzószál mindkét vége +12V potenciálon van, így nem folyik áram, nem világít az égő.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

feketemz írta:
Attól hogy nincs feltöltve az akksi attol még kéne töltenie nem csak 6-8v-ot...
A visszajelző egyformán világít jó erős fénnyel amikor nincs töltés!
Arra énis gondoltam hogy valami lefoghatja de fogalmam sincs mi mert átnéztem már vagy 5x és minden zsinór a helyén van.
Van baj mert ha megyek vele és lemerül az akksi akkor baszhatom...
Várjál ha most jól értem akkor neked akkor is erősen világít a töltés visszajelződ amikor nincs töltésed?
ez hm mondhatni probléma nem? Elvileg a töltés visszajelző arra szolgál,hogy láthasd,hogy épp kb mennyi töltés van még az aksiban.
A legtöbb energiát az veszi el amikor berúgod,mert akkor kell az energia a szikrához ,hogy beinduljon a motor. Akár hogy is legalább a 30. vagy a 20. berúgás után már az lenne a normális ha egy kicsit halványodna az a piros visszajelző.
Mert ugye berúgod akkor várni kell amíg eléri azt a bizonyos fordulat számot és akkor kikell aludnia a töltés visszajelzőnek.
Mivel nincs elég töltés ezért jóhogy erősen világít.
És 6-8v-nál nem fog még halványodni se mert annyira gyenge az az áram...
Amugy meg most ez 55 amperos akssiról megy tehát nem merül le pár berugástól...
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Attól hogy nincs feltöltve az akksi attol még kéne töltenie nem csak 6-8v-ot...
A visszajelző egyformán világít jó erős fénnyel amikor nincs töltés!
Arra énis gondoltam hogy valami lefoghatja de fogalmam sincs mi mert átnéztem már vagy 5x és minden zsinór a helyén van.
Van baj mert ha megyek vele és lemerül az akksi akkor baszhatom...
Várjál ha most jól értem akkor neked akkor is erősen világít a töltés visszajelződ amikor nincs töltésed?
ez hm mondhatni probléma nem? Elvileg a töltés visszajelző arra szolgál,hogy láthasd,hogy épp kb mennyi töltés van még az aksiban.
A legtöbb energiát az veszi el amikor berúgod,mert akkor kell az energia a szikrához ,hogy beinduljon a motor. Akár hogy is legalább a 30. vagy a 20. berúgás után már az lenne a normális ha egy kicsit halványodna az a piros visszajelző.
Mert ugye berúgod akkor várni kell amíg eléri azt a bizonyos fordulat számot és akkor kikell aludnia a töltés visszajelzőnek.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

MrDok írta:Üdv! A tekercs ellenállása 4.5 ohm, testre semmi, csak a két vég között.
Bekötése:
Kép
Tekercselés:
Kép
Még annyit kérdeznék, hogy ennek mi a szerepe a töltésben?
Köszi a képeket!
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

feketemz írta:
Persze azért írtam gyári 12 v-os békebeli vadi új fesszab van rajta (14v15A).
Ezért nem értem...
Én is kicseréltem ezeket és nekem működik.
Lehet az ab aj,hogy leszívja valahol egy másik kábel amivel össze van kötve.
Ha nem olyan fényesen világít hanem picit halványabban az nem olyan nagy probléma. Attól még menni fog a motor.
Amúgy az is lehet,hogy az aksi nincs feltöltve rendesen. Legalábbis nekem akkor szokott elhalványulni nagyon.
kb hetente tölteni szoktam,mert most szerelem és eléggé igénybe veszem az aksit is.
Amúgy hogyha halványabban világít és még is rendesen van szikrád a gyertyában akkor sztem az nem probléma.
Ha betudod így is rúgni a motort akkor nincs baj.
Attól hogy nincs feltöltve az akksi attol még kéne töltenie nem csak 6-8v-ot...
A visszajelző egyformán világít jó erős fénnyel amikor nincs töltés!
Arra énis gondoltam hogy valami lefoghatja de fogalmam sincs mi mert átnéztem már vagy 5x és minden zsinór a helyén van.
Van baj mert ha megyek vele és lemerül az akksi akkor baszhatom...
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Persze azért írtam gyári 12 v-os békebeli vadi új fesszab van rajta (14v15A).
Ezért nem értem...
Én is kicseréltem ezeket és nekem működik.
Lehet az ab aj,hogy leszívja valahol egy másik kábel amivel össze van kötve.
Ha nem olyan fényesen világít hanem picit halványabban az nem olyan nagy probléma. Attól még menni fog a motor.
Amúgy az is lehet,hogy az aksi nincs feltöltve rendesen. Legalábbis nekem akkor szokott elhalványulni nagyon.
kb hetente tölteni szoktam,mert most szerelem és eléggé igénybe veszem az aksit is.
Amúgy hogyha halványabban világít és még is rendesen van szikrád a gyertyában akkor sztem az nem probléma.
Ha betudod így is rúgni a motort akkor nincs baj.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

feketemz írta:
Köszi a rajzot de én ezen nem nagyon igazodok ki Nem vagyok 1 elektromos ember inkább a mechanikához értek jobban.
Ezért csináltam a színes rajzról az egyszerűbb!
Amugy meg nálam stimmeltek a kábel színek.
---------------
Én is úgy nyúltam először hozzá ,hogy fogalmam sincs mi micsoda de van hozzá magyarítás és pontos jelölés ,hogy mit hova kell ,eleinte nehéz ,de utána belerázódsz könnyen.
Hidd el én is azzal kezdtem el amit most Te használsz ,de az nem stimmel. Nem tudtam vele megcsinálni.
Küld el nekem az email címed és elküldöm neked azt amivel megtudtam csinálni.
Hidd el nem akarok rosszat nem azért ajánlom ezt a bonyolultabbat mert megakarlak szívatni,csak tudom,hogy azzal nem fogod tudni megfelelően egyberakni.
affaire811@gmail.com
a képet is küld ujra mert nagyon kicsi amit ide linkeltél és ha nagyítom elhomályosodik.
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Köszi a rajzot de én ezen nem nagyon igazodok ki Nem vagyok 1 elektromos ember inkább a mechanikához értek jobban.
Ezért csináltam a színes rajzról az egyszerűbb!
Amugy meg nálam stimmeltek a kábel színek.
---------------
Én is úgy nyúltam először hozzá ,hogy fogalmam sincs mi micsoda de van hozzá magyarítás és pontos jelölés ,hogy mit hova kell ,eleinte nehéz ,de utána belerázódsz könnyen.
Hidd el én is azzal kezdtem el amit most Te használsz ,de az nem stimmel. Nem tudtam vele megcsinálni.
Küld el nekem az email címed és elküldöm neked azt amivel megtudtam csinálni.
Hidd el nem akarok rosszat nem azért ajánlom ezt a bonyolultabbat mert megakarlak szívatni,csak tudom,hogy azzal nem fogod tudni megfelelően egyberakni.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

MrDok írta:
affaire írta:Másik!
Olyan problémám van hogy átalakítottam a /1est 12v-ra és minden müxik de nincs elég töltés.
Ebben kérném a segítségeteket mert én már nem tudom miért nincs!
Vadonat új gyári nem elektronikus feszab van rajta cseréltem már egyenirányítót is.
És mérve fordulaton max olyan 6-8v-ot tölt.
Lehet hogy az állórész a nem frankó?
Vagy mi lehet az oka?
Fesszabályzót kicserélted? :lol: Lehet 6 V-os.....
Persze azért írtam gyári 12 v-os békebeli vadi új fesszab van rajta (14v15A).
Ezért nem értem...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

affaire írta:Másik!
Olyan problémám van hogy átalakítottam a /1est 12v-ra és minden müxik de nincs elég töltés.
Ebben kérném a segítségeteket mert én már nem tudom miért nincs!
Vadonat új gyári nem elektronikus feszab van rajta cseréltem már egyenirányítót is.
És mérve fordulaton max olyan 6-8v-ot tölt.
Lehet hogy az állórész a nem frankó?
Vagy mi lehet az oka?
Fesszabályzót kicserélted? :lol: Lehet 6 V-os.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Üdv! A tekercs ellenállása 4.5 ohm, testre semmi, csak a két vég között.
Bekötése:
Kép
Tekercselés:
Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Másik!
Olyan problémám van hogy átalakítottam a /1est 12v-ra és minden müxik de nincs elég töltés.
Ebben kérném a segítségeteket mert én már nem tudom miért nincs!
Vadonat új gyári nem elektronikus feszab van rajta cseréltem már egyenirányítót is.
És mérve fordulaton max olyan 6-8v-ot tölt.
Lehet hogy az állórész a nem frankó?
Vagy mi lehet az oka?
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

feketemz írta:
affaire írta: Értem tehát külön áramot kéne vinnem a reléhez ha jó látom amit irtok.
Amugy e rajz szerint van bekötve pontosan így.

Kép
ha nem a trafóról kapná az áramot hanem mondjuk hoznák neki külön szálat az akksitól akkor megoldódna a probléma?
---------------------------
Én is ezzel kötöttem be legelősször,de hidd el ez nem jó. Könnyebbnek tűnik ránézésre,de sok helyen nem elég pontos.
Nekem sem ment ezzel az ábrával. Arról nem is beszélve,hogy ugye nem mindig az a színe a kábelnek ami a motoron van és ami a képen van. Lehetnek eltérések. A komolyabbik ábrán rajta van a színnek a rövidített neve ahol eltérés van ott a kábel átmérője és a pontos helye.
Itt egy kép én ez alapján raktam össze. És nekem elektronika az hibátlanul működik.
http://m.blog.hu/re/redcat/image/Kapcso ... 20V%20.JPG
Köszi a rajzot de én ezen nem nagyon igazodok ki Nem vagyok 1 elektromos ember inkább a mechanikához értek jobban.
Ezért csináltam a színes rajzról az egyszerűbb!
Amugy meg nálam stimmeltek a kábel színek.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

MrDok írta:
Thomas10100 írta:Sziasztok!

Segítséget kérnék. A generátorra hogyan tudok házilag ellenállás tekercset készíteni? Mekkora átmérőjű drót kell és hány menet? Nameg valaki irja le hogy hova kell bekötni a két végét.

A feszültség szabályozó 61-es pontja hova megy, ha nincs kábelkötegem, csak annyit akarok hogy töltsön a generátor, illetve lássam hogy tölt.

MZ TS 150
Köszönöm!
Holnap csinálok képet neked róla, ha jól emlékszem 5 ohm-os ellenállás, a gyári tekercs vékony drótozású, az utángyártott vastagabból készült, kevesebb menettel.
Ha sikerül délelőtt felteszem.
Akkor a 61-es pont és a test közé ha izzót rakok akkor látom hogy tölti-e az akkumlátort ?
Várom az adatokat.
Van egy amin hajszál vékony a vezeték, és el is van égve már. Ezt akarom újratekerni.

Köszi előre is!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Segítséget kérnék. A generátorra hogyan tudok házilag ellenállás tekercset készíteni? Mekkora átmérőjű drót kell és hány menet? Nameg valaki irja le hogy hova kell bekötni a két végét.

A feszültség szabályozó 61-es pontja hova megy, ha nincs kábelkötegem, csak annyit akarok hogy töltsön a generátor, illetve lássam hogy tölt.

MZ TS 150
Köszönöm!
Holnap csinálok képet neked róla, ha jól emlékszem 5 ohm-os ellenállás, a gyári tekercs vékony drótozású, az utángyártott vastagabból készült, kevesebb menettel.
Ha sikerül délelőtt felteszem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Segítséget kérnék. A generátorra hogyan tudok házilag ellenállás tekercset készíteni? Mekkora átmérőjű drót kell és hány menet? Nameg valaki irja le hogy hova kell bekötni a két végét.

A feszültség szabályozó 61-es pontja hova megy, ha nincs kábelkötegem, csak annyit akarok hogy töltsön a generátor, illetve lássam hogy tölt.

MZ TS 150
Köszönöm!
Gondolom a dinamóra gondoltál nem generátorra(az a 12V-os rendszerekben van).
Tekercs.Nem lenne egyszerűbb venni?
Dinamó 2 vége:DF és D+ mindkettő a fesszabályzóra megy.
61-es pont:töltésellenörző lámpához,illetve a gyujtáskapcsolóra megy a betolós állás miatt
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

affaire írta:
feketemz írta:
Értem tehát külön áramot kéne vinnem a reléhez ha jó látom amit irtok.
Amugy e rajz szerint van bekötve pontosan így.

Kép
ha nem a trafóról kapná az áramot hanem mondjuk hoznák neki külön szálat az akksitól akkor megoldódna a probléma?
---------------------------
Én is ezzel kötöttem be legelősször,de hidd el ez nem jó. Könnyebbnek tűnik ránézésre,de sok helyen nem elég pontos.
Nekem sem ment ezzel az ábrával. Arról nem is beszélve,hogy ugye nem mindig az a színe a kábelnek ami a motoron van és ami a képen van. Lehetnek eltérések. A komolyabbik ábrán rajta van a színnek a rövidített neve ahol eltérés van ott a kábel átmérője és a pontos helye.
Itt egy kép én ez alapján raktam össze. És nekem elektronika az hibátlanul működik.
http://m.blog.hu/re/redcat/image/Kapcso ... 20V%20.JPG
Mért is nem jó??
Semmi probléma ezzel az ábrával.
Affaire! Az indexrelét mindegy hogy honnan táplálod meg pozitivval,a lényeg hogy olyan helyről legyen ahol a gyujtás ráadásakor van csak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

Segítséget kérnék. A generátorra hogyan tudok házilag ellenállás tekercset készíteni? Mekkora átmérőjű drót kell és hány menet? Nameg valaki irja le hogy hova kell bekötni a két végét.

A feszültség szabályozó 61-es pontja hova megy, ha nincs kábelkötegem, csak annyit akarok hogy töltsön a generátor, illetve lássam hogy tölt.

MZ TS 150
Köszönöm!
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

affaire írta:
feketemz írta:Akkor működik jól az egész,hogyha
gyújtásra teszed a motort akkor égnie kell a helyzetjelzőnek;az indexlámpának és a töltés visszajelzőnek (ezek mind a visszajelző lámpák)
nah és akkor most felkapcsolod az indexet is és egyedül a kis zöld lámpa villog meg ugye az index lámpáid. Esetleg kicsit visszavesz a fenyérőséggéböl a lámpád,de villogni nem igazán kellene.
Innen a club honlapjáról töltöttem le a kábelezést. Nah nem azt a móriczkás ábrát:D hanem a rendeset az eredetit. Googleban lehet hozzá szedni magyarítást, de ha kell megnézem neked valahol meg kell lennie a gépemen. Én kinyomtattam,de annak már nem veszed nagy hasznát.
Hogyha egy H ban vannak attól még működhetnek külön, csak amikor ugye kapcsolja az indexet kap egy kis +-t a kapcsolóból ami végigfut akkor a fényszorónak is a kábelén.
A kapcsolón is van egy test kábel és az csak akkor kap +at hogyha elkapcsolod valamelyik irányba ettől még a fényszóró működhet. Csak kap egy kis felesleget.
Értem tehát külön áramot kéne vinnem a reléhez ha jó látom amit irtok.
Amugy e rajz szerint van bekötve pontosan így.

Kép
ha nem a trafóról kapná az áramot hanem mondjuk hoznák neki külön szálat az akksitól akkor megoldódna a probléma?
---------------------------
Én is ezzel kötöttem be legelősször,de hidd el ez nem jó. Könnyebbnek tűnik ránézésre,de sok helyen nem elég pontos.
Nekem sem ment ezzel az ábrával. Arról nem is beszélve,hogy ugye nem mindig az a színe a kábelnek ami a motoron van és ami a képen van. Lehetnek eltérések. A komolyabbik ábrán rajta van a színnek a rövidített neve ahol eltérés van ott a kábel átmérője és a pontos helye.
Itt egy kép én ez alapján raktam össze. És nekem elektronika az hibátlanul működik.
http://m.blog.hu/re/redcat/image/Kapcso ... 20V%20.JPG
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

feketemz írta:Akkor működik jól az egész,hogyha
gyújtásra teszed a motort akkor égnie kell a helyzetjelzőnek;az indexlámpának és a töltés visszajelzőnek (ezek mind a visszajelző lámpák)
nah és akkor most felkapcsolod az indexet is és egyedül a kis zöld lámpa villog meg ugye az index lámpáid. Esetleg kicsit visszavesz a fenyérőséggéböl a lámpád,de villogni nem igazán kellene.
Innen a club honlapjáról töltöttem le a kábelezést. Nah nem azt a móriczkás ábrát:D hanem a rendeset az eredetit. Googleban lehet hozzá szedni magyarítást, de ha kell megnézem neked valahol meg kell lennie a gépemen. Én kinyomtattam,de annak már nem veszed nagy hasznát.
Hogyha egy H ban vannak attól még működhetnek külön, csak amikor ugye kapcsolja az indexet kap egy kis +-t a kapcsolóból ami végigfut akkor a fényszorónak is a kábelén.
A kapcsolón is van egy test kábel és az csak akkor kap +at hogyha elkapcsolod valamelyik irányba ettől még a fényszóró működhet. Csak kap egy kis felesleget.
Értem tehát külön áramot kéne vinnem a reléhez ha jó látom amit irtok.
Amugy e rajz szerint van bekötve pontosan így.

Kép
ha nem a trafóról kapná az áramot hanem mondjuk hoznák neki külön szálat az akksitól akkor megoldódna a probléma?
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Akkor működik jól az egész,hogyha
gyújtásra teszed a motort akkor égnie kell a helyzetjelzőnek;az indexlámpának és a töltés visszajelzőnek (ezek mind a visszajelző lámpák)
nah és akkor most felkapcsolod az indexet is és egyedül a kis zöld lámpa villog meg ugye az index lámpáid. Esetleg kicsit visszavesz a fenyérőséggéböl a lámpád,de villogni nem igazán kellene.
Innen a club honlapjáról töltöttem le a kábelezést. Nah nem azt a móriczkás ábrát:D hanem a rendeset az eredetit. Googleban lehet hozzá szedni magyarítást, de ha kell megnézem neked valahol meg kell lennie a gépemen. Én kinyomtattam,de annak már nem veszed nagy hasznát.
Hogyha egy H ban vannak attól még működhetnek külön, csak amikor ugye kapcsolja az indexet kap egy kis +-t a kapcsolóból ami végigfut akkor a fényszorónak is a kábelén.
A kapcsolón is van egy test kábel és az csak akkor kap +at hogyha elkapcsolod valamelyik irányba ettől még a fényszóró működhet. Csak kap egy kis felesleget.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

De ha világítást nem kapcsol az irányjelzőnek akkor is kell mennie és ahogy leírtad akkor csak akkor menne az irányjelző ha világítást kapcsolsz. Nem? Általában autóknál test probléma okozza azt amikor a hátsó lámpák villognak mint a karácsonyfa izzók irányjelzőzés közben.
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

affaire írta:Miért van az hogy ha ráadom a mocira a világítást tompított vagy fényszóró mindegy,és mellé indexelek akkor halványan villog a lámpa is :shock:
A test mindenütt a helyén van!
Ja és 12v os rendszer...
------------
Ezt nálam is csinálta,de megoldottam.Van egy tippem, ugye ezt a lámpabúrában kell összekötni és valószinűleg egy H-s elágazásba tetted
ahol a fényszóród is kapja az áramot. Szóval valószínűleg ugyan abból az áramból táplálkoznak ezért villoghat a lámpád is.
A testeséssel nem lehet gond,mert akkor nem világítana valamelyik lámpád.
Az indexet külön + -ról kell csatlakoztatni,mint a fényszórót.
Használsz hozzá kapcsolási rajzot? Ha nem akkor ajánlok eggyet én az alapján tökéletesen összetudtam rakni a kábelezést. Kicsit bonyolult ,de valahonnan leszedtem hozzá egy magyarítást is. Meglehet csinálni.
Más tippem nincsen.
Jajj de van még 1!
Ugye akkor kell világítania az indexednek amikor ugye lenyomod a kapcsolót jobbra vagy balra. A Kapcsolónak a kábelei is lehetnek összekötve a H ban a fényszóróéval. Inkább ez a valószinűbb.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

ETZ es nalam is csinalja, nalam is villog de csak alig. Kerdes hogy miert is? :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 48 vendég