Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Lehet attól bajom, ha az akksim elfáradt? a töltés fényszóróval bőven 13,5V felett van, Bambival rendberaktuk az egészet, de az akkuban hosszabb menet után sem mérek 10-11 V-nál többet sosem. Igaz, a fényszóró rákapcsolásakor sem esik lejjebb a fesz csak 1-2 tizedet (ha nem jár a motor).

Indítani tudok simán, nem is áll le alapjáraton sem, csak kicsit halványabbak a fények akkor (alapjáraton). Tönkretehet valami részegységet a fáradt akku?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

affaire írta:Üdv!

Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Szia

Milyen gyártmányú kondit tettél bele, mert sajnos nem mindegy!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

conus írta:sub-ee!

élettartam szempontjából melyik megbízhatóbb? az opto jeladós vagy a hall jeladós? :? :-({|= :mrgreen:

Szia

Szerintem a hall, mert az jobban bírja a koszolódást, az olajat és a sarat, nem mintha sár és olaj lenne a dekli alatt, de sohasem lehet tudni, ráadásul a hall forgórésze saját csapágyban fut, így mindig nagyon pontos.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Perec írta:Már hogy a bánatba ne!
Owerlord írta:Nekiálltam a GPS elektronikának. Lassan dobozolom és szerelem be a TS-be . Érdekel valakit a 6V-os rendszerre a megvalósítás?
Kiváncsian várjuk! \:D/
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

affaire írta:
nova001155 írta: Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.
Üdv.:Robi
A gyujtótekercs az vadi új, de úgy néz ki sorra döglik be benne a kondi most raktam bele 1 régit azzal megy!
Ez x akta :D
Üdv! Nem X akta, csak a selejt átka..... A kondikat is, minta gyertyát, marékszámra kell venni, mert nem jelent semmit hogy új, attól még szar....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Már hogy a bánatba ne!
Owerlord írta:Nekiálltam a GPS elektronikának. Lassan dobozolom és szerelem be a TS-be . Érdekel valakit a 6V-os rendszerre a megvalósítás?
Kép
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Nekiálltam a GPS elektronikának. Lassan dobozolom és szerelem be a TS-be . Érdekel valakit a 6V-os rendszerre a megvalósítás?
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

affaire írta:
nova001155 írta: Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.
Üdv.:Robi
A gyujtótekercs az vadi új, de úgy néz ki sorra döglik be benne a kondi most raktam bele 1 régit azzal megy!
Ez x akta :D
Lehet rosszak voltak az újak mongyuk mind1 az hogy régi vagy új csak mennyen vele :D
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

nova001155 írta:
affaire írta:Üdv!

Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.
Üdv.:Robi
A gyujtótekercs az vadi új, de úgy néz ki sorra döglik be benne a kondi most raktam bele 1 régit azzal megy!
Ez x akta :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

affaire írta:Üdv!

Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.
Üdv.:Robi
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Üdv!

Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

sub-ee!

élettartam szempontjából melyik megbízhatóbb? az opto jeladós vagy a hall jeladós? :? :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Seri19 írta:
sub-ee írta:
Amint lessz pénzem már veszem is meg. :)
Sziasztok

Jelenleg 5db-ra van esztergált cuccom, de a későbbiekben úgy néz ki, hogy bármikor tudok építeni ilyen gyújtást. Csapágyház fedeleket kell még lézerrel vágassak, mert az jelenleg csak 1 gyújtásra elegendő.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Seri19 írta:
sub-ee írta:
Amint lessz pénzem már veszem is meg. :)
Csatlakozom :d
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

sub-ee írta:
sub-ee írta:Sziasztok

Végre elkészült a hallos gyújtásom végleges változata, sokáig nem tudtam gyártani, mert nem tudtam esztergáltatni hozzá alkatrészeket

A gyújtás állórész teljesen saválló, a csapágy Japán gyártmányú KOYO benne.

Íme egy pár kép:

Kép

Kép

Video a működésről:

http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc

A szett kompletten 12000Ft-ba kerül, ez mindent tartalmaz a gyújtás felszereléséhez.
A hatásfoka jóval jobb mint a gyári hall jeladósnak.

Bővebb info a gyújtásról a weboldalamon:

http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Üdv.:Sub-ee
Amint lessz pénzem már veszem is meg. :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sub-ee írta:Sziasztok

Végre elkészült a hallos gyújtásom végleges változata, sokáig nem tudtam gyártani, mert nem tudtam esztergáltatni hozzá alkatrészeket

A gyújtás állórész teljesen saválló, a csapágy Japán gyártmányú KOYO benne.

Íme egy pár kép:

Kép

Kép

Video a működésről:

http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc

A szett kompletten 12000Ft-ba kerül, ez mindent tartalmaz a gyújtás felszereléséhez.
A hatásfoka jóval jobb mint a gyári hall jeladósnak.

Bővebb info a gyújtásról a weboldalamon:

http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Sziasztok

Végre elkészült a hallos gyújtásom végleges változata, sokáig nem tudtam gyártani, mert nem tudtam esztergáltatni hozzá alkatrészeket

Íme egy pár kép:

Kép

Kép

Video a működésről:

http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc

A szett kompletten 12000Ft-ba kerül, ez mindent tartalmaz a gyújtás felszereléséhez.
A hatásfoka jóval jobb mint a gyári hall jeladósnak.

Bővebb info a gyújtásról a weboldalamon:

http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

hekus!

Álló motornál mérj rá az akksira, úgy hogy semmi sincs bekapcsolva. Utána kapcsold fel a tompítottat, ha így 11V alá csökken, akkor valószínű cellazárlatos az akksid... :?
Ha csak keveset zuhan, és utána tart egy értéket 11V felett akkor még használható.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

A próbalámpa milyen izzó?

Köszönöm.
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hekus »

Elektronikus problémám lehet.

Segítséget kérek ötletekkel!


Ha hosszabb útra megyek az MZ-vel, egy idő után azt a tünetet produkálja, mintha nem lenne jó a töltésem és merülne az akku.
Ha rákapcsolom a lámpát, kihagy, le is áll.

Kicseréltem a fesszabályzót és a forgórészt is. A forgórészemen a csúszógyűrűből ki volt pattogva pár helyen. Kicseréltem egy olyanra, amin rézből vannak a csúszógyűrűk. Az hibátlan.

Korábban írta valaki, hogy a gagyi multiméterek nem adnak pontos értéket, így annak adatait nem tekintem mérvadónak, bőven 15V felett mutatott.

Ha rátöltök az akkura, nem vesz fel sokat, nincs lemerülve.


Kizárólag huzamosabb út során jelentkezik a hiba, ha hagyom pihenni, minden töltögetés nélkül jó lesz egy darabig. Először azt hittem, hogy az akku feltöltése miatt lesz jó utána, de az idő alatt is pihen.

-ha lekapcsolom a lámpát, rendesen működik.
-ha pihen egy órát, megint jó lesz
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A szerelési kézikönyv segít, le van írva...
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

Hogy tudom kimérni hogy jó-e az állórészem és a forgórészem a dinamóban? Nem működik a töltésem.

Köszönöm!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Okés köszi vmit majd próbálkozok
meg először alapjáratot kéne jól beállítani :?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Andrá$ írta:sziasztok

Kellene egy kis segítség mert már nagyon idegesítő :? tegnap este jöttem haza ugye kapcsoltam rendes világítást (tompítottat) ezzel nem is volt gond, de ahogy kapcsoltam az irányjelzőt nagyon lassan akart fölvillani meg mintha kihagyott volna a gyújtás :roll: mikor előzni akartam, de volt hogy fel sem villant mentem kapcsoltam az ellenörző lámpa égett folyamatosan és nem villogot semmi :? :roll: régen is volt ilyen hogy világítás+irányjelző+féklámpa kicsit sok volt de kicsit nagyobb gáz és elbírta.Az akksi fel van töltve nincs merülve igaz hogy elég régi már,töltés gond nincs régebben kimértem jól töltött az akksiba meg az ellenörző lámpa is kialszik na jó alacsony fordulaton alapjáraton néha kicsit "parázslik". Nem tudom hogy az alapjáratnak ehez lehet-e köze? :roll: nemrég kellet azt is állítanom (még mindig nem az igazi :? ),
Ha valakinek van vmi ötlete szívesen fogadom.
Szerintem nézd át a kontaktokat, biztosítéktáblánál is. Nekem a ts-en állandóan lelazulnak a csatlakozások.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Na mind 1 a lényeg a lényeg hogy a csúszógyűrű széttört de teljesen és az állórész tekercsei mellé foglalt helyet. Ez megszokott dolog vagy csak egyedi eset?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

sziasztok

Kellene egy kis segítség mert már nagyon idegesítő :? tegnap este jöttem haza ugye kapcsoltam rendes világítást (tompítottat) ezzel nem is volt gond, de ahogy kapcsoltam az irányjelzőt nagyon lassan akart fölvillani meg mintha kihagyott volna a gyújtás :roll: mikor előzni akartam, de volt hogy fel sem villant mentem kapcsoltam az ellenörző lámpa égett folyamatosan és nem villogot semmi :? :roll: régen is volt ilyen hogy világítás+irányjelző+féklámpa kicsit sok volt de kicsit nagyobb gáz és elbírta.Az akksi fel van töltve nincs merülve igaz hogy elég régi már,töltés gond nincs régebben kimértem jól töltött az akksiba meg az ellenörző lámpa is kialszik na jó alacsony fordulaton alapjáraton néha kicsit "parázslik". Nem tudom hogy az alapjáratnak ehez lehet-e köze? :roll: nemrég kellet azt is állítanom (még mindig nem az igazi :? ),
Ha valakinek van vmi ötlete szívesen fogadom.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

zsakfos írta:
Thomas10100 írta:Sziasztok!

Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).

Köszönöm!
61-es pont és +6V közé.

Ja és a rajzon a 2C lámpa a töltésvisszajelző és egyben az indexjelző is.
Rendben! Valami ilyesfélére gondoltam, mert az én rajzomon is együtt van az index és töltés visszajelző

Köszi!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).

Köszönöm!
61-es pont és +6V közé.

Ja és a rajzon a 2C lámpa a töltésvisszajelző és egyben az indexjelző is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

affaire írta:
Thomas10100 írta:Sziasztok!

Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).

Köszönöm!
Mondjuk ebből megtudhatod.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... Z-Club.jpg
Én nem is találom a töltés visszajelző lámpát ezen.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).

Köszönöm!
Mondjuk ebből megtudhatod.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... Z-Club.jpg
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).

Köszönöm!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Matthej01 írta:Elment a töltés a vazze bike on a töltéslámpa csak parázslik. Erre szétszedtem már mindent az lés alatt szétforrasztottam és kimérte...semmi. Erre haladok lejjebb lejjebb és elérek a nyenyerátorig és láss csodát bontás nélkül semmi hiba nincs. Vagyis hát mégis. Durva nagyon dúrva hiba. De ez legyen találós kérdés és várom a válaszokat. Én már orvosoltam csak kíváncsi vagyok másoknak is volt-e már ilyen mert ilyet még se autón se motoron nem tapasztaltam. A lényeg az hogy mentem motorral és egyik pill volt töltés aztán meg nem és a töltés lámpa menet közben parászlik növekvő ford.-ra halványodik. Este megírom mi volt a hiba addig írjátok az ötleteket. Ja rámértem a kivezetéseken 2 voltnál több nem volt pedig bambi mondta 5000nél 70 voltnak kéne lenni. Gerjesztés nem volt. Diódáknál is csak max 1.5-2 voltot lehetett mérni. Tehát a nap kérdése mi a hiba (a képen) kép az nincs.
Nemtudom hogy mi lehet a hiba de nekem sem gerjeszt baz enyém xd pedig szétszedtem mongyuk az enyémnél a forgórészre gyanakszok.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Elment a töltés a vazze bike on a töltéslámpa csak parázslik. Erre szétszedtem már mindent az lés alatt szétforrasztottam és kimérte...semmi. Erre haladok lejjebb lejjebb és elérek a nyenyerátorig és láss csodát bontás nélkül semmi hiba nincs. Vagyis hát mégis. Durva nagyon dúrva hiba. De ez legyen találós kérdés és várom a válaszokat. Én már orvosoltam csak kíváncsi vagyok másoknak is volt-e már ilyen mert ilyet még se autón se motoron nem tapasztaltam. A lényeg az hogy mentem motorral és egyik pill volt töltés aztán meg nem és a töltés lámpa menet közben parászlik növekvő ford.-ra halványodik. Este megírom mi volt a hiba addig írjátok az ötleteket. Ja rámértem a kivezetéseken 2 voltnál több nem volt pedig bambi mondta 5000nél 70 voltnak kéne lenni. Gerjesztés nem volt. Diódáknál is csak max 1.5-2 voltot lehetett mérni. Tehát a nap kérdése mi a hiba (a képen) kép az nincs.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

zsakfos írta:
MrDok írta: Nehogy kitörd! Elég ha az excenterben a megfelelő helyre reszeled a vájatot!
Ez is lett javasolva. :D
Reszelem nyugi nem barbárkodunk!
Köszi.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

feketemz írta:Krueger : Van egy fogas kérdésem !

A főtengely az MZ-nk ben üt a váltó oldalon a 0,012mm a generátor felőli oldalon pedig 0,08mm a kérdés ez tönkreteheti e a motor elektronikáját bizonyára van rá valamilyen hatással. Csak mert akkor feketemz mociját addig nem nyüstöljük.
A motor tirisztoros gyújtású . a kommutátor igencsak megkopott olyan mintha nyomváju lenne benne amit a szénkefék húztak. Van uj kommutátor is csak nem tudjuk hogyan kell azt kicserélni.
A generátor állórészét leszedtük és a belsejében a tekercs előtt a lamellák fekete porosak voltak nem tudom jól tettük de ezt kitakarítottuk.

várjuk válaszotokat !

Krueger , Feketemz

Fogas kérdésre a válasz: Az MZ "gyári" (mint a fényképeiden is látszik) vagy Sub-ee féle tirisztoros gyújtását nem fogja tönkretenni a főtengely akármekkora ütése sem
:smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043
mert tranzisztoros.
A Te kommutátorodat pedig biztos, hogy cserélni kell, forgórészestől. Mert a generátoros MZ-kben nincs kommutátor. Mint előttem már oly sokan leírták, a neve: csúszógyűrű.
A kommutátor a dinamós, 6 V-os rendszerű motorokhoz volt "rendszeresítve", hogy egyenirányítsák a feszültséget. Tudod, akkor még a félvezetők horribilis áron voltak kaphatók, így nem szilíciummal (azaz diódával) egyenirányítottak...


és bocs a kioktatásért, de aki elolvassa a korábbi hozzászólásokat, mindezt tudhatná

Az ütések határértékeit pedig a szerelési kézikönyvek tartalmazzák. Érdemes azokat a főoldalról letölteni, elolvasni. Nem nagyon jellemző, hogy hülyeség lenne bennük. Én is rengeteg kérdésemre választ kaptam e dokumentumokból.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta:
affaire írta: Énis erre gondoltam kösz a megerősítést!
Igy tuti lesz igazad van.
Nehogy kitörd! Elég ha az excenterben a megfelelő helyre reszeled a vájatot!
Ez is lett javasolva. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

affaire írta: Énis erre gondoltam kösz a megerősítést!
Igy tuti lesz igazad van.
Nehogy kitörd! Elég ha az excenterben a megfelelő helyre reszeled a vájatot!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

zsakfos írta:
affaire írta:Üdv!
Átalakítottam a /1est 12v ra ugy ahogy még régebben irta Tibi.
Egyetlen 1 problémám van ezzel egyszerűen nem tudom odarakni a gyújtást ahova kellene.
Mert ugye nem ott van az állórész de ahogy Tibi irta évek óta így használja(gondolom nem rosz gyújtással jár).
Valakinek valami ötlet hogyan tudnám beállítani?
Tibit nem érem el hiába írok neki.
Esetleg rakjak bele új megszakítót?
Itt a kép róla:

Kép
Hát igen ennek a fajta berakásnak ez a hátránya.
Viszont nincs veszve semmi.
A megszakitó bütyköt kell hozzáforditani a gyújtáshoz.
Ehhez viszont a forgórészből törd ki azt a pöcköt ami pozicionálja a bütyköt.
Utána már odaforditod ahova akarod és a csavarral leszoritod.
Szerintem tuti lesz.Vagy ha nagyon odébb van akkor akár új bevágást is ejthetsz a bütykön és akkor a forgórészből nem kell kiszedni a pöcköt.
Énis erre gondoltam kösz a megerősítést!
Igy tuti lesz igazad van.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

csúszógyűrűket 32mm átmérő alatt kell cserélni. Ha efölött van akkor oké.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Krueger : Van egy fogas kérdésem !

A főtengely az MZ-nk ben üt a váltó oldalon a 0,012mm a generátor felőli oldalon pedig 0,08mm a kérdés ez tönkreteheti e a motor elektronikáját bizonyára van rá valamilyen hatással. Csak mert akkor feketemz mociját addig nem nyüstöljük.
A motor tirisztoros gyújtású . a kommutátor igencsak megkopott olyan mintha nyomváju lenne benne amit a szénkefék húztak. Van uj kommutátor is csak nem tudjuk hogyan kell azt kicserélni.
A generátor állórészét leszedtük és a belsejében a tekercs előtt a lamellák fekete porosak voltak nem tudom jól tettük de ezt kitakarítottuk.

várjuk válaszotokat !

Krueger , Feketemz
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Tibi1992

Nem vagyok egy nagy szaki igazából, nem is feketemz vagyok hanem krueger csak még nem csekkolták vissza a fórum regisztrációm :\ .

Hasonló problémám volt és egy gyertya csere oldotta meg a mert a szikra kisülés az első néhány ütemnél normális volt utána se kép se hang akár mit csináltunk. A gyertya tipusa brisk n14c volt a kisülés a gyertyán belül kattogot pedig uj gyertyáról volt szó . (Boccs a helyesirásért, de ez nem fog változni :) !)

Hogy kiszürd hogy valóban egy a gyertya illetve a gyertya pipa a ludas első lépésben annyit tennék hogy egy másik esetleg jónak gondolt és használt gyerytát próbálnék ki a blokkon való szikráztatáskor.

Ha ez nem jött be szedd le a gyertyapipát és a gyertyának a vezetékét érintsd a blokkhoz hogy úgy van e folyamatos szikra miközben kézzel a berugókart nyomod.
Követző lépés a gyertya kábel nincs e valahol sérülés rajta mert a mienkét megégette a blokk és áthúzott. (cseréltük ) 200ft métere.
Utána a trafót csekkolnám hogy jók e a kontaktok és nincs e rajta külső sérülés, ellenőrizném a trafóba menő gyergyakábelt rendesen a helyén van e. Ha ez mind oké innentől hogy mit kell ellenőrizned a gyújtás tipusodtól függ.
Én csak a tirisztorosban tudok segiteni mert ezt matattam ezt bütyköltem. De mint mondtam nem vagyok motormágus csupán józan paraszti ésszel próbáltam összehozni a mocit feketemz-vel.
az összes érintkezést nézd át a saruk hajlamossak bekorodálni ill kontaktolni . Pl mikor rugod a mocit rázkodik a blokk és lehet hogy hol érintkezik hol nem az esetlegesen hibás kábeled.
Krueger
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
tibi1992
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.06.11. 17:35
MZ-d típusa: Trophy 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi1992 »

Hali olyan problémám van h hol van szikra hol nincs :S ! Levettem a pipát és csak a kábellel néztem szikrát ugyanaz egyszer van egyszer nincs . Valahol áthuzna valami kábel a vázra ? Vagy mi lehet . Valaki segitsen please !
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

affaire írta:Üdv!
Átalakítottam a /1est 12v ra ugy ahogy még régebben irta Tibi.
Egyetlen 1 problémám van ezzel egyszerűen nem tudom odarakni a gyújtást ahova kellene.
Mert ugye nem ott van az állórész de ahogy Tibi irta évek óta így használja(gondolom nem rosz gyújtással jár).
Valakinek valami ötlet hogyan tudnám beállítani?
Tibit nem érem el hiába írok neki.
Esetleg rakjak bele új megszakítót?
Itt a kép róla:

Kép
Hát igen ennek a fajta berakásnak ez a hátránya.
Viszont nincs veszve semmi.
A megszakitó bütyköt kell hozzáforditani a gyújtáshoz.
Ehhez viszont a forgórészből törd ki azt a pöcköt ami pozicionálja a bütyköt.
Utána már odaforditod ahova akarod és a csavarral leszoritod.
Szerintem tuti lesz.Vagy ha nagyon odébb van akkor akár új bevágást is ejthetsz a bütykön és akkor a forgórészből nem kell kiszedni a pöcköt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

nova001155 írta:
MrDok írta: Na így már egy videót is meglesnék róla, kis álló helyben járatással, csak a hangja miatt....... ha esetleg meg tudod oldani.
én is szívesen meghallgatnám :D

Igyekszem akkor vmi videjót prezentálni :)
MZ TS 150 sportvarázs
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Üdv!
Átalakítottam a /1est 12v ra ugy ahogy még régebben irta Tibi.
Egyetlen 1 problémám van ezzel egyszerűen nem tudom odarakni a gyújtást ahova kellene.
Mert ugye nem ott van az állórész de ahogy Tibi irta évek óta így használja(gondolom nem rosz gyújtással jár).
Valakinek valami ötlet hogyan tudnám beállítani?
Tibit nem érem el hiába írok neki.
Esetleg rakjak bele új megszakítót?
Itt a kép róla:

Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

MrDok írta:
Owerlord írta: Köszike :)
Ezek az okosságok vannak rajta,benne:
-tranzisztoros gyújtás
-elektronikus fesz. szabályzó
-elektronikus index relé
-finomított szívó és felömlő járatok
-ETZ karbi (150)
-rezó kipufogó
-henger fúrás,dugó,blokk szét/össze
-mindenhol új Koyo csapágyak
Na így már egy videót is meglesnék róla, kis álló helyben járatással, csak a hangja miatt....... ha esetleg meg tudod oldani.
én is szívesen meghallgatnám :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Owerlord írta: Köszike :)
Ezek az okosságok vannak rajta,benne:
-tranzisztoros gyújtás
-elektronikus fesz. szabályzó
-elektronikus index relé
-finomított szívó és felömlő járatok
-ETZ karbi (150)
-rezó kipufogó
-henger fúrás,dugó,blokk szét/össze
-mindenhol új Koyo csapágyak
Na így már egy videót is meglesnék róla, kis álló helyben járatással, csak a hangja miatt....... ha esetleg meg tudod oldani.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Helló

Engem is érdekelne a dolog.

Köszi!
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

nova001155 írta:
Owerlord írta:
Köszike :)

Ezek az okosságok vannak rajta,benne:

-tranzisztoros gyújtás
-elektronikus fesz. szabályzó
-elektronikus index relé
-finomított szívó és felömlő járatok
-ETZ karbi (150)
-rezó kipufogó
-henger fúrás,dugó,blokk szét/össze
-mindenhol új Koyo csapágyak




630 kilométeren 4,1 -et kért a drágaság ~90 utazóval ,csomaggal sátorral.Azelött 70-nél szét akart hullni :)
Kép
Gondolom az elektronika nagyrészét Sub-ee bíztosította :D szép a kipu
Igen, Powered by Sub-ee
MZ TS 150 sportvarázs
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Szia Affaire!Ha leirnád részletesen nagyon megköszönném!Egy másik kedves hölgyklubtársunknak is perese van ő is 12voltosat szeretne a gépen!Előre is kösz! :lol:[/quote][/quote][/quote]
HOlnap lefényképezem és leírom ugyis van vele kis gondom hátha tud benne segíteni valaki...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég