Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2011.09.02. 01:16

hell írta:Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!
trafó...

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2130
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2011.09.02. 00:53

Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2011.09.01. 21:34

Így gondolom én is ,sztem a srác nem túl profi,bár rengeteg off motort csinál,meghát Mz-s is,de jó a Pest környékieknek,ilyenkor csak beadják a gépet a Bambi mesternek aztán jónapot!
Komolyan mondom ku...ra idegesít a dolog,dehát ez gondolom érthető!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.01. 21:26

festékes írta:Gőzöm nincs,telefonon beszéltünk,mivel úgyvolt,hogy ma lesz kész a moci.
Gondolom gyenge,nem megy vagy ilyesmi :-k
Hát akkor igy elég nehéz szerintem segiteni.
Igazából nem is értettem személy szerint ezt a hibát.Vagy tölt a generátor vagy nem.Szerintem.

Amúgy dettó egyformák a generátorok.Legyen az kis Etz vagy nagy.

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2011.09.01. 21:20

ja jut eszembe,a generátor az kis etz-jé,nem tudom,egyforma a 250-essel?

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2011.09.01. 20:39

Gőzöm nincs,telefonon beszéltünk,mivel úgyvolt,hogy ma lesz kész a moci.
Gondolom gyenge,nem megy vagy ilyesmi :-k

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.01. 20:29

festékes írta:Sziasztok!

Gondban vagyok,mert nem akar összejönni a 12 voltra alakítás a gépemen! :cry:
A szerelő srác már lassan nyugtatót szed,az idegtől mert nemtud rájönni mi a gond!
Először arra gondolt,hogy pontatlanul lett kimaratva a generátor helye,blokk ismét szét,és kiderült hogy ott minden rendben.
Ha visszateszi 6 voltra,akkor szuper,ha átpakolja a generátort stb,ami kell,akkor olyan a teljesítménye mint egy simsoné,úgyhogy ez van.
Elektronika rendben,újravezetékelve a gép,írtam is a múltkor,hogy nagyon jó a mocim,de csak hagyományos 6 voltos cucokkal.A generátor új,mégpedig gyári,de kipróbálta a sajátjával is,neki is etz-je van ugyanez a helyzet. ](*,)
Ha nem jön össze,akkor marad a 6 volt csakhát anyagilag már eléggé benne vagyok ebbe a projektbe,meghát nagyon bírnám a 12 voltot a gépen,ezért ha valakinek van valami ötlete,mi lehet a gond,megköszönöm!
Most akkor végülis mi a baj?Az mit jelent hogy olyan a teljesitménye mint egy Simsoné?

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2011.09.01. 20:09

Sziasztok!

Gondban vagyok,mert nem akar összejönni a 12 voltra alakítás a gépemen! :cry:
A szerelő srác már lassan nyugtatót szed,az idegtől mert nemtud rájönni mi a gond!
Először arra gondolt,hogy pontatlanul lett kimaratva a generátor helye,blokk ismét szét,és kiderült hogy ott minden rendben.
Ha visszateszi 6 voltra,akkor szuper,ha átpakolja a generátort stb,ami kell,akkor olyan a teljesítménye mint egy simsoné,úgyhogy ez van.
Elektronika rendben,újravezetékelve a gép,írtam is a múltkor,hogy nagyon jó a mocim,de csak hagyományos 6 voltos cucokkal.A generátor új,mégpedig gyári,de kipróbálta a sajátjával is,neki is etz-je van ugyanez a helyzet. ](*,)
Ha nem jön össze,akkor marad a 6 volt csakhát anyagilag már eléggé benne vagyok ebbe a projektbe,meghát nagyon bírnám a 12 voltot a gépen,ezért ha valakinek van valami ötlete,mi lehet a gond,megköszönöm!

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.09.01. 19:33

Viszonylag normálisnak hangzik, az egyszerű megoldás, hogy beállítod a töltést fényszóróval 14V környékére.

kr írta:Pár perc fényszórós-indexelső-féklámpás járatás után már bizony kellett 2200-es fordulat hogy a 12,00V-ot megtartsa fényszóróval.
A fesszabot azért zárnám ki, mert terheletlenül enged kb 14,3 V-ot is.
kr

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.09.01. 19:29

Szerintem cellazárlatos az akksid. Riasztóaksinál ennek mégnagyobb az esélye. Ugye nem rezgésekre tervezték a cellák felfüggesztését...

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.09.01. 18:14

Köszönöm a hozzászólásokat, a következőt csináltam:

Este feltöltöttem az akksit, (ami igazából nem motorhoz való:4,5 Ah-s zselés, csúszósarus csatlakozóval), és napközben csak a helyzetjelzőt kapcsoltam be, még pályáztam is úgy. Otthon rámértem a feszültségre, 12,5V. Álló motornál ráadtam a fényszórót, leesett 11,5-re.
Egyenként rámértem a generátorról lejövő fázisvezetékekre: egységesen 5,5-6,5 V DC-t(sorry, elfelejtettem h váltóáram) tudtak fordulattól függően.
Aztán beindítottam, és rámértem terhelten, terheletlenül és minden okénak látszott, de lehet hogy csak nem vártam meg míg leesik a feszültség. Pár perc fényszórós-indexelső-féklámpás járatás után már bizony kellett 2200-es fordulat hogy a 12,00V-ot megtartsa fényszóróval. Nem tudom hogy csak a feltöltött akksi miatt javult kicsit a helyzet, Vagy pont a szar akku húzza le a töltést. Bár ilyet elvileg nem tud???? - valami ilyesmit vettem ki a szavaidból Thorwald - holnap feltétlenül rápróbálok a diódahídra.
A fesszabot azért zárnám ki, mert terheletlenül enged kb 14,3 V-ot is.

kr

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate » 2011.09.01. 16:14

helló, valaki megmodja nekem h ennek a kapcsolónak a kivezetéseire milyen szinű kábelt kell kötni
Kép
tudom h rajta van a kapcsolási rajzon, de a biztonság kedvéért

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.01. 15:30

kiszsebi írta:Tuti biztosíték:
http://img341.imageshack.us/img341/4277/30122009316.jpg

(horvát fórumon találtam)
jajj #-o #-o #-o

A karbinál is van némi érdekesség....


(na végre motorra ülhettem 8) )

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2011.09.01. 15:24

Tuti biztosíték:
http://img341.imageshack.us/img341/4277/30122009316.jpg

(horvát fórumon találtam)

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 917
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.09.01. 15:02

http://veteran.forum.hu/attachments/sze ... es.hu_.jpg

Hátha segít valakinek a gyertya választásban.

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.01. 10:05

kr írta:Üdv Urak!

Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.

kr
Először az egyenirányító hidat mérd meg. 3 fázisú Graetz híd, 6 db diódával. A legtisztább egy oszcilloszkóp lenne, a jelalakból egyből látszana a diódahíd működése. Persze ez nem mindenkinek van, de egy egyszerű ellenállásmérővel is ki lehet mérni. A diódákat egyenként mérd meg a kivezetéseiken, egyik irányban nagyon kicsi az ellenállása, fordítva meg nagyon nagy, de előtte az összes kábelt húzd le róla. Az ellenállásértékek mindegyik diódánál hasonlónak kellene lennie. Ha ez rendben van, akkor a generátorról jövő vezetékek feszültségét kellene lemérni. Itt váltóáram van, a feszmérőt így állítsd be. Kétféleképpen mérheted: a feszmérő fekete, vagy negatív kábelét a testre (vázra) kösd és a generátor kimeneteit egyenként mérd meg. Elvileg egyenlő feszültséget kell mérned, azonos fordulatszámon. A másik módszer, a generátor mind a 3 fázisvezetéke között (1-2, 2-3, 3-1) mérsz feszültséget. Itt is egyforma értéket kell mérned, de itt magasabb feszültséget, mint az előző mérésnél. Ha asszimmetriát találsz a fázisok között, akkor húzd le a diódahidat és úgy is mérd meg a feszültségértékeket. Itt 2 dolog történhet, vagy ugyanazt méred és akkor a generátor tekercselésével van gond, vagy a diódahíd nélkül azonos értékek lesznek és akkor a generátor után kell keresned a hibát.
Érdemes megnézned a forgórész szénkeféit is, megfelelő hosszúságú (nincs elkopva), a rugók megfelelően a csúszógyűrűhöz nyomják, a vezetéke nincs eltörve, vagy kirojtosodva. A forgórészt nehéz kimérni, nagyon alacsony az ellenállása, pontos ellenállásmérő műszer kell hozzá.
Ha a generátornál mindent rendben találsz és alacsony a töltőfeszültség fordulaton, akkor a fesszabályozót érdemes átnézni, nincs-e elállítódva, az érintkező kontaktusok elégve, oxidálódva. Ha ez rosszul működik, a generátor sem tud megfelelően tölteni, megfelelő feszültséget biztosítani a rendszernek. 2000-es fordulatszámtól már a maximális feszültségértéket kell produkálnia bekapcsolt fogyasztók mellett is.
Tapasztalatom, az ETZ-k generátora jól méretezett és megbízható jószág. Anno beszereztem tartalékrendszert az ETZ-hez, de sosem volt rá szükség. Ahhoz, hogy az akku ennyire lefogja a generátort, nagyon zárlatosnak kell lennie, de akkor üresen nem lenne 12 V a kapocsfeszültsége. Én a bulgáriai túrát cellaszakadt akkuval mentem végig - az indulás előtt ment tönkre -, de alapjáraton kívül semmi probléma nem volt, a generátor tette a dolgát.

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.09.01. 06:38

kr írta:Üdv Urak!

Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.

kr
Ugyan bár nem írtad de ha jól sejtem ez etz generátor ezekszerint a szerelési könyvben benne van hogy tudod a teljes töltőhálózatot le ellenőrizni kell hozzá 2 db vezeték próbalámpa 1 akku és egy multiméter meg idő és türelem. jó munkát :D. Az én tippem az egyenirányító vagy a fesszab.

Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ » 2011.08.31. 23:06

[/quote]

Forrasztottad, vagy fogóval összenyomtad? Első esetben a rezgéstől a megmerevedett "kábelkéreg" sérülékennyé válik. Sajnos csak ennyit tudok érdemben hozzászólni.[/quote]

A saruról jutott eszembe,a fordulatszám mérő háttérvilágítása nem működik.Lámpatestben néztem a kábelét,érintkezik,biztosíték nem ment ki,műszeren a saruk a helyén.Mi akar engem nagyon megszívatni?Van más hely is ahol keressem,vagy ez a két lehetőség van?

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.08.31. 18:02

kr írta:Kösz Seclusion, a télen mindenhova új sarukat pakoltam, természetesen megnézem, de 99%-ban ezt kilőném.
Forrasztottad, vagy fogóval összenyomtad? Első esetben a rezgéstől a megmerevedett "kábelkéreg" sérülékennyé válik. Sajnos csak ennyit tudok érdemben hozzászólni.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.08.31. 17:57

Kösz Seclusion, a télen mindenhova új sarukat pakoltam, természetesen megnézem, de 99%-ban ezt kilőném.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 917
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.08.31. 17:49

ETZ 250-be Brisk-böl melyik típust vegyem?
Veszek NGK-t is meglátjuk melyik a jobb.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.08.31. 17:46

kr írta:Üdv Urak!

Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.

kr
Én első lépésnek áttisztítanám a sarukat, és megszorítanám mindet. Sokat tud számítani, akár 2-3 tized voltot is elveszíthetsz, a rezonancia hatás pedig fokozott egy motoron. Egy rosszul illeszkedő csati pedig nem fog kellőképpen vezetni.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.08.31. 17:39

Üdv Urak!

Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.

kr

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.08.31. 13:37

gabsic írta:Egy kis segítség Brisk típus értelmezéshez:
http://www.brisk.biz/page.php?page=2021

Köszi

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.31. 10:48

Egy kis segítség Brisk típus értelmezéshez:
http://www.brisk.biz/page.php?page=2021

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.08.31. 10:25

Thorwald írta:TS 125-ben is jól működik a Brisk? A katalógus az N14C-t írja. Ez OK?
Igen azt írja, de én nem kaptam olyat egyik helyen sem. De n15 meg n17yc típusokból vettünk, azok jók lettek.

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.08.31. 10:19

TS 125-ben is jól működik a Brisk? A katalógus az N14C-t írja. Ez OK?

Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: SV
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs » 2011.08.31. 08:40

gabsic írta:Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
Használtam, kb. az Isolatornak felel meg. Brisk az igazi (Bambi szerint is!).

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.08.31. 07:38

gabsic írta:
Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
"AKA Electric" nekem az akksim márkája. Szerintem valami kínai kotvány lehet nem?

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.08.31. 07:30

Most nekem is NGK van bent, nincs semmi panaszom egyelőre. Az IFA termékről meg csak annyit, hogy nekem is mondták, hogy próbáljam ki (elég olcsó), de nem volt vérem hozzá, inkább elhoztam egy szem NGK-t.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.31. 06:38

Hujber írta: Nekem is a Brisk vált be.
Dettó. Igaz a Brisk még csak kb 1500km óta van benn. Akkor adta meg magát a másfél évet és 6000km-t lefutott isolator. De a Briskkel sokkal finomabban jár a motor.

Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.08.31. 06:34

UEVMZ írta: Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.

Nekem is a Brisk vált be.

Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ » 2011.08.30. 23:16

Annál mocskosabb idegesítőbb dolog nincs, amikor azon fáradozol, hogy jobb legyen a gép, és tessék... :D :D Én is jártam már így nem egyszer...[/quote]


Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.08.30. 21:42

Pötyee írta:egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
Annál mocskosabb idegesítőbb dolog nincs, amikor azon fáradozol, hogy jobb legyen a gép, és tessék... :D :D Én is jártam már így nem egyszer...

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.08.30. 21:37

Azért szerintem a Denso legalább olyan jó márka mint az NGK... Azt legalább csakis japánban gyártják...

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.08.30. 21:34

Pötyee írta:egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
Én a hiper szuper olcsó (max 1500 Ft) Densot használtam, lazán beindult vele a gép. Persze gondolom ezt sem egy gyártó készíti, mint a Bosh-t sem. Indiai Boshal 60 km körül leállt a gép.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2011.08.30. 20:54

NGK-ból normál állapothoz tényleg B8HS esetleg BR8HS. Szerintem a 6-7 az már kicsi.

Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee » 2011.08.30. 20:27

egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.08.30. 20:22

Nálam van! :twisted: :D

Amúgy az ETZ forgósabb mint a TS. Négy felömlő, stb... Gondolom a TS-el van tapasztaltad a B7HS-t. Én "télen" használom azt...

Mindenesetre NGK-ból csak is japánt! A franciák még egy gyertyát se tudnak legyártani normálisan...

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.08.30. 20:21

Pötyee írta:NGK BP7HS, ha nem tud rendesen letisztulni akkor BP6HS.

Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.
Nekem a Denso bejött, meg azt hiszem a Brisk is. Bár be kell ismernem, hogy volt olyan Densom, ami 5000 km-ert ment el.
Kétütemnél (MZnél) számomra a normális gyertya élettartam 5000-10000 km De inkább az utóbbi.

Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee » 2011.08.30. 20:19

8-as gyertya le tud tisztulni rendesen? Nincs akkora hőfok meg fordulatszám hogy 8-as kelljen véleményem szerint.

nekem 9-es iridiumos verseny gyertya van benne, a gyujtófeszültség meg a növelt kompresszió miatt.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.08.30. 20:11

Nekem B8HS vált be a legjobban... BP6HS volt benne, mikor megvettem, szerintem hamis gyertyaképet ad. Viszont talán jobban indult vele a motor...

Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee » 2011.08.30. 19:50

NGK BP7HS, ha nem tud rendesen letisztulni akkor BP6HS.

Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 917
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.08.30. 17:50

Sziasztok!

Gyertyában mit ajánlotok 250-es ETZ-hez most Brisk van benne de a típus nem látszik és újat szeretnék venni .

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.08.30. 15:39

smate írta:helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
Vagy elkötötted a blokkban - esetleg fesszabályozónál - valamelyik vezetéket (+12V testre megy), vagy valahol letestel az egyik +12V-os kábel és így okoz zárlatot. Nézd meg nincs valahol becsípődve valamelyik vezeték, esetleg a szigetelése sérült meg, stb.
A bizti helyére egy 21 w-os izzót kössél be (egy rossz bizti két végére a sapkákra forraszd rá az izzó vezetékeit) és ezzel már nyugodtan keresgélheted a hibát. Sorban húzogasd le azokat a vezetékeket, amiket a lámpák próbája után kötöttél be. Ha elalszik az izzó, vagy csökken a fénye, akkor nyomon vagy.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.08.30. 15:37

smate írta:helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
Zárlat.

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate » 2011.08.30. 15:03

helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?

Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ » 2011.08.30. 13:24

Gaszika írta:Szijasztok!

Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompított? válaszokat előre is köszi

Én úgy állítottam be,hogy töksötét útszakaszon,ahol nincsen nagy forgalom,beállok a sáv közepére,persze a lámpa rögzítő csavart kilazítom,hogy ne az út közepén kelljen,ráülök,és a reflektort ráteszem,és az alapján a tompított is jó lesz.Magyarán az út és a fák közé világítson,és inkább az aszfaltot súrolja a legtávolabbi csóva.Eddig senki nem villantott szemből,hogy vakítom,és én is jól látok.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 917
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.08.29. 19:10

a legnagyobb nyitast allitsd be 0,4 re ne erdekeljen hol van a dugattyu ha az megvan akkor kell az alaplapot addig forgatnod, hogy a lampa a felso holtpont elott 3 mm-rel aludjon ki....es happy[/quote]


Köszönöm.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z » 2011.08.29. 18:58

pempelli írta:Sziasztok.

Lenne egy számomra érthetetlen hiba etz 250-es nél.
A gyújtást a felső holtpontra állítom és ugyebár itt kellene beállítani a 0,4-es hézagot a megszakítón.na most ez úgy fest hogy csak 0,3-mat tudok beállítani tovább nem bírom nyitni a megszakítót,és a 3mm-el lejjebb az előgyújtás beállításnál nem alszik el a lámpa akármerre forgatom az alaplapot,eközben hol a légszűrő hol a kipufogó fele pufog.
Mi lehet ez? bütykös tengely kopott?másikkal is próbáltam ugyanaz a jelenség új megszakító minden megvolt,kondicsere.
a legnagyobb nyitast allitsd be 0,4 re ne erdekeljen hol van a dugattyu ha az megvan akkor kell az alaplapot addig forgatnod, hogy a lampa a felso holtpont elott 3 mm-rel aludjon ki....es happy

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég