Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

Sziasztok! Hát köszönöm a segítséget, az akku lehet tényleg probléma, mert a baleset után már másra nem volt pénzem csak valami naggyon olcsó unibat-ra azt hiszem, szóval ez lehetséges, de viszont azt nemértem hogy ha jó akksitól függ a lámpával az alapjárat, akkor ha sokat megy, lemeríti az akksit nem? Viszont szórakozok majd az alapjárat beállítással, hátha ott lehet a gond, majd meglátom ha lesz időm rá! üdv cskaparo
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Dehogy nyelvtan óra, csak halmazelmélet! :D
A te halmazod részhalmazát írtam, bocs ha félreérthető voltam. :D
Azt akartam írni, hogy:
Ha jó az akku és nincs töltés, akkor a generátor nem fogja meg a motort így tényleg nem áll le.
Ha van töltés akkor leállhat, dacára a jó akkunak.

Nehéz ám átfordítani kis fordulaton egy generátort, teljes gerjesztéssel meg kb 50%-os terheléssel.

Úgy kell beállítani az alapjáratot, hogy világítással legyen pont jó. Persze így világítás nélkül magas lesz, de úgyis folyton lámpával kell közlekedni.

Vagy van még egy megoldás, kell bele ezer szenzor és szervomotor, na meg egy alapjárati fordulat tartó elektronika! :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Atilla írta:
zsakfos írta:Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Egészen pontosan fogalmazva, ha jó az akku és éppen nincs töltés, akkor nem áll le.
Nyelvtanóra? :D
Újraolvasva a mondatomat sem látom benne a fogalmazási hibát. :-k #-o
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

zsakfos írta:Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Egészen pontosan fogalmazva, ha jó az akku és éppen nincs töltés, akkor nem áll le.
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

pekbalazs

Kösz a linket! Ezek után feltétlenül újra leszedem majd alkalmas időpontban (1-2 héten belül) a kipufogót, és akkor alaposabban kikormoljuk, de most egyelőre csak ennyire tellett a tehetségből. Sok az egyéb teendőm, úgyhogy örülök, hogy egyáltalán ennyire sikerült megcsinálnom. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ha alacsony a fordulatszám, hogyne állna le. Csak meg kell nézni a görbét, hogy hány watt az ETZ 125 teljesítménye alapjáraton. Meg ki kell számolni, hogy a világítás kb 60W-os teljesítményhez hány Watt kell a generátor forgatásához. És akkor a gyújtással még nem is számoltunk.
Szerintem a két szám nagyon közel áll egymáshoz.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

fores írta:Csatlakozom Attilához, szerintem is megfogja a generátor a motort..bár leállni azért nem kéne..Az én fordulatom kb 1000 ..(világitással)..ha ráadom az irányjelzőt,akkor nekem is szépen lassan leáll..Ennek függvényében feljebb állitottam a fordulatot kb 1300 ra,és most már nem áll le..Fogalmam nincs,gyárilag mennyinek kéne lenni.

Szia,
nyertél, :smt023
ETZ-nél 1300 a névleges alapjárati fordulat!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Aztán az is lehet csutkakaparo motorjával, hogy az akku egyszerűen megadta magát, így nem tud elég áramot biztosítani töltés nélkül a sok elektromos fogyasztó ellátására.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Csatlakozom Attilához, szerintem is megfogja a generátor a motort..bár leállni azért nem kéne..Az én fordulatom kb 1000 ..(világitással)..ha ráadom az irányjelzőt,akkor nekem is szépen lassan leáll..Ennek függvényében feljebb állitottam a fordulatot kb 1300 ra,és most már nem áll le..Fogalmam nincs,gyárilag mennyinek kéne lenni.
fores
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Inkább az lesz, hogy van töltés és a generátor megfogja a gépet. Ez teljesen normális, valahonnan kell az energia a világításhoz. Állítsd be az alapjáratot úgy, hogy világításon legyen jó.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

csutkakaparo írta:helosztok! Kérdésem a következő lenne, mi lehet a baj, ha a motor töltésem jó, viszont ha beindítom , beállítom az alapjáratot, fogyasztó nélkül , akkor minden jó, de ha rárakom a lámpát akkor visszaesik a fordulat szépen, lassan és leáll? üdv cskaparo
nem tudom, hogy van beallitva a fesszabalyzod, de alapjaraton nem igazan van toltes, minden az aksit terheli, ha rakapcsolod a lampat az is, vagyis leesik az akku feszultsege okozhat gyengebb szikrakepzodest akar, legalabbis nekem ez lenne az elso tippem, nem a karbi foleg ha lampa nelkul tokeletes az alapjarat es a gyertyakep is okes
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

ha terhelés van a generátoron és adsz neki egy gázfröccsöt a fordulat is gyorsabban esik vissza próbáld meg egy lámpával belőni az alapjáratot fontos hogy meleg motornálés nézd meg úgy hogy viselkedik
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

helosztok! Kérdésem a következő lenne, mi lehet a baj, ha a motor töltésem jó, viszont ha beindítom , beállítom az alapjáratot, fogyasztó nélkül , akkor minden jó, de ha rárakom a lámpát akkor visszaesik a fordulat szépen, lassan és leáll? üdv cskaparo
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

Zsolti_1983!

Köszi! :D
Örülök hogy megoldódott és tudtam segíteni! Nekem is volt ilyen eset nem is egy motorral.
Hihetetlen jó érzés, mikor egy jó kipufogó kiégetés/takarítás után megtáltosodik a motor.

Csatlakozom Alfához, lehet nem ártana kiégetni azt a kipufogót!

Cikk
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Lehet hogy ki is kéne égetned, még jobb lenne :mrgreen:
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

pekbalazs Hozzászólás témája: Re: ElektronikaHozzászólás Elküldve: 2011.01.28. 14:57

Meg kell, hogy kövesselek: mégis neked volt igazad. Ma végre megint volt időm foglalkozni a géppel, és kiderült: valóban az a kínja, hogy el van tömődve a kipufogó. Miután már minden porlasztó- és gyújtásbeállítási fogást végigpróbálgattam, sőt, még a dugattyút és a vezérlési diagramot is ellenőriztem, ismét képbe került a lehetséges probléma, amelyre tippeltél. Annál is inkább, mert már nekem is kezdett gyanússá válni, hogy hiába van rendesen meghúzva a kipufogókönyök hollandi anyája, hiába van alatta tömítés, mégis dől mellette a füst meg az olajos trutymó. Ugyanakkor az is feltűnt, hogy a kipufogóvég korábbi kellemes, mély, "öblögető" hangja eltűnt, és helyette fojtott, fátyolos hang van, furcsa sziszegéssel kísérve. Megpiszkáltam a lyukat csavarhúzóval - és rögtön változott a helyzet... na és akkor a homlokomra csaptam.

(Valószínű, hogy amikor arról a másik motorról leszedtem a kipufogót - ez még tavaly ősszel volt -, illetve miközben ide-oda forgattam, valahogy kokszdarabok váltak le a belső faláról, leestek a nyílás körüli résbe, és a kipufogógáz nyomására, valamint a motor rázkódásától szép lassan egyre jobban beszorultak, és eltömték a lyukat. Ugyanis ez a probléma fokozatosan lépett fel: először még úgy-ahogy ment az MZ, aztán már kevésbé, végül pedig fellépett az a helyzet, amit korábban írtam, hogy már álló helyzetből sem bírt kimozdulni, a fordulatszám meg nem kúszott 3000 fölé.)

Lekaptam hamar a kipufogódobot, amennyire lehetett, kipucoltam a nyílást, ismét (ezúttal véglegesen) beállítottam gyújtást, porlasztót, miegyebet, aztán összeszereltem és lemostam a járgányt. Utána elmentem vele egy próbakörre - hát ég és föld a különbség. Gyönyörűen muzsikál, gyorsul, mint a kívánat, és megy, mint a mérgezett egér. Csak egy átlagos próbakört tettem vele, de holnap öcsém ezzel készül Győrbe menni (Halászi-Győr: oda-vissza 70 km), úgyhogy majd holnap vizsgázik, de bízunk benne, hogy más gond nem lesz most már vele.

Érdekes pedig, hogy jártam már hasonlóan (eltömődött kipufogó által produkált tünetek, amelyek alapján gyújtásproblémára gyanakodtam), de az Simsonnál volt, és akkor sokkal inkább meg volt alapozva a gyanú, hogy eltömődött valahol a kipufogás útja. Itt és most nem is gyanakodtam ilyesmire. Ha nem jut eszembe a tanácsod, valószínűleg még egy-két napig elsz@rakodtam volna a fölösleges szerelgetéssel.

Úgyhogy dicsőség és dicséret légyen a te nevednek most és mindörökké, ámen. :D

Köszönöm a segítséget.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

csikin írta:Az mitől lehet hogy ellenállásra, szakadásra és zárlatra is egyformán megfelelő két állórésztekercs közül csak az egyikkel hajlandó tölteni a motor? Amelyik nem jó az úgy néz ki mint ami megpukkant, mert 24óráson volt használva, de az összes értéke jó. :-k A másik vadiúj.
Lehet hogy csak hőtágulásra lesz zárlatos/szakadt.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Valakinek esetleg van még valami ötlete? készítsek egy újat?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

seagateh írta:Sziasztok. szeretnék kérni egy kis segítséget. megépítettem az elektronikus feszültségszabályzót működött is szépen aztán a gyújtást is kiszedtem a motorból a zavarszűrú kondenzátort meg a gyújtókondit ahogy és elment a töltés. tehát ráadom a gyújtást kigyullad a töltésvisszajlző lámpa ha beindítom nem alszik ki. nemjöttem rá hol lehet a hiba. a DF és a 31 -es csatlakozás között alapjáraton 3,3V -ot mérek, az akkumlátor feszültsége leesik indításkor tehát biztos hogy nincsen töltés.

tudnátok nekem mondani valamit hogy mit nézzek meg esetleg? válaszokat előre is köszönöm
ui igen nagyon fontos hogy eddig ha lehúztam az akkusarut akkor ment tovább motor szépen most pedig leáll :(
sztem rakd vissza a régi fesszabályzót, próbáld ki vele , sztem ott a probléma!
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok. szeretnék kérni egy kis segítséget. megépítettem az elektronikus feszültségszabályzót működött is szépen aztán a gyújtást is kiszedtem a motorból a zavarszűrú kondenzátort meg a gyújtókondit ahogy és elment a töltés. tehát ráadom a gyújtást kigyullad a töltésvisszajlző lámpa ha beindítom nem alszik ki. nemjöttem rá hol lehet a hiba. a DF és a 31 -es csatlakozás között alapjáraton 3,3V -ot mérek, az akkumlátor feszültsége leesik indításkor tehát biztos hogy nincsen töltés.

tudnátok nekem mondani valamit hogy mit nézzek meg esetleg? válaszokat előre is köszönöm
ui igen nagyon fontos hogy eddig ha lehúztam az akkusarut akkor ment tovább motor szépen most pedig leáll :(
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

fores írta:Akkor ezekszerint jó a generátor..(lépjünk szintet..Tehát,lehúztad a szabályzórol a két vezetéket,(Kék/zöld,és piros/zöld)ha feljön az áram a generátorrol,akkora szabályzó a hibás..Feltéve,ha nem az állórész,de ezt később.Most a következőt tedd: tedd vissza akábeleket,és húzd le az akksiét,mindkettőt.Van itt egy fénykép valahol lejebb,azoin látsz két érintkező nyalvet--az egyik a visszáramkapcsoló,a másik a szabályozóérintkező--működéi elvük most mellékes. aksikábelek vissza,Add rá a gyújtást,NE indisd be!!!
Valami vékony műanyaggal,v gyufaszállal azt a nyelvet ami a képen jobb oldalt van--réztekercs fogja körbe--mozdisd el az érintkezőjétől.Elméletileg ki kell aludni a piros töltésjelzőnek.Ez volt a visszáramkapcsoló.Ha elalszik a lámpa,akkor jó,ha nem zárlatos ez az oldala aszerkezetnek,vagy valami érintkezési gond van.Eredmény:visszafolyik az áram az akkubol a motorba,és szépen leéget mindent....Tehát,ha ez jó akkor most egy szabálytalan művelet következik:A bal oldali nyelvecskétfogjuk gyilkolni.Látod,hogy ott egy feszitőtámaszték(alubol van,az szabályozza a rugó feszitő erejét)--gyújtás ki..--egy kisebb fogoval fogd meg a kis meghajlitott részét,és egy leheletnyit nyomd meg,hogy jobban feszitsen... motor beindit,és teszt.előfordulhat,hogy beégett a wolfrám érintkezőcsúcs,és kráteresség miatt nem érintkezik.Javitás:csak a csere..ha megmered kockáztatni,hajsd ki annyira(hogy engedje,tehát ne feszitsen)a feszitőt,és manikűrös köröm reszelővel,ne smirglivel,mert az szemcsés húzd át egy párszor..aztán vissza kell hajlitani,hogy a szab ályozásmegfeleő értékek között legyen..ez a legnehezebb..Most mennem kell edzésre,majd este még feljövök..és folytatjuk.Hol laksz?
Szia!

Sándorfalván lakom, Szegedtől 15 Km-re. Volt már Etz-m a mechanikus dolgokkal semmi gond azt meg tudom javítani,de az elektronikához totális analfabéta vagyok. Rajzról be tudok kötni bármit, de a javítás,vagy kimérés az már nekem magas :S Megcsinálom amit írtál,és jelzem, hogy mire jutottam.

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Köszönettel Mittom
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Misterq...vagy lehet letestel valamelyik izzód az órához...
fores
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

MiszterQ írta:Nekem meg világítást kapcsolva leáll a motor (már helyzetjelzőnél is)...
Töltés jó, valamint generátoros üzemben is megy a motor.
Valaki? [-o<
Lehet a kapcsolóban van a hiba, próbáld meg egy másikkal ha van lehetőséged, vagy szakadásvizsgálóval letesztelni.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Nekem meg világítást kapcsolva leáll a motor (már helyzetjelzőnél is)...
Töltés jó, valamint generátoros üzemben is megy a motor.
Valaki? [-o<
Relax, don't do it
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Akkor ezekszerint jó a generátor..(lépjünk szintet..Tehát,lehúztad a szabályzórol a két vezetéket,(Kék/zöld,és piros/zöld)ha feljön az áram a generátorrol,akkora szabályzó a hibás..Feltéve,ha nem az állórész,de ezt később.Most a következőt tedd: tedd vissza akábeleket,és húzd le az akksiét,mindkettőt.Van itt egy fénykép valahol lejebb,azoin látsz két érintkező nyalvet--az egyik a visszáramkapcsoló,a másik a szabályozóérintkező--működéi elvük most mellékes. aksikábelek vissza,Add rá a gyújtást,NE indisd be!!!
Valami vékony műanyaggal,v gyufaszállal azt a nyelvet ami a képen jobb oldalt van--réztekercs fogja körbe--mozdisd el az érintkezőjétől.Elméletileg ki kell aludni a piros töltésjelzőnek.Ez volt a visszáramkapcsoló.Ha elalszik a lámpa,akkor jó,ha nem zárlatos ez az oldala aszerkezetnek,vagy valami érintkezési gond van.Eredmény:visszafolyik az áram az akkubol a motorba,és szépen leéget mindent....Tehát,ha ez jó akkor most egy szabálytalan művelet következik:A bal oldali nyelvecskétfogjuk gyilkolni.Látod,hogy ott egy feszitőtámaszték(alubol van,az szabályozza a rugó feszitő erejét)--gyújtás ki..--egy kisebb fogoval fogd meg a kis meghajlitott részét,és egy leheletnyit nyomd meg,hogy jobban feszitsen... motor beindit,és teszt.előfordulhat,hogy beégett a wolfrám érintkezőcsúcs,és kráteresség miatt nem érintkezik.Javitás:csak a csere..ha megmered kockáztatni,hajsd ki annyira(hogy engedje,tehát ne feszitsen)a feszitőt,és manikűrös köröm reszelővel,ne smirglivel,mert az szemcsés húzd át egy párszor..aztán vissza kell hajlitani,hogy a szab ályozásmegfeleő értékek között legyen..ez a legnehezebb..Most mennem kell edzésre,majd este még feljövök..és folytatjuk.Hol laksz?
fores
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

kiszsebi írta:
Mittom írta:
Szia Fores!

Először is köszönöm a segítséget!

A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?

A boríték és a bélyeg beszerezve! :lol:

Üdv: Mittom

Ahogy Fores is írta, a javítási kézikönyvben benne van... A főoldalra nézz át, ott megtalálod. De biztos, ami biztos:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... esi_kk.pdf
Szia!

Megtaláltam! Köszi szépen! kilámpáztam a diódákat és jók,de a vas akkor is leáll amint lehúzom az akkusarut (akármekkora a fordulat), vagyis nincs töltés :x már nem értem egyszerűen :S
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Mittom írta:
fores írta:Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl.. :lol:

Szia Fores!

Először is köszönöm a segítséget!

A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?

A boríték és a bélyeg beszerezve! :lol:

Üdv: Mittom

Ahogy Fores is írta, a javítási kézikönyvben benne van... A főoldalra nézz át, ott megtalálod. De biztos, ami biztos:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... esi_kk.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

fores írta:Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl.. :lol:

Szia Fores!

Először is köszönöm a segítséget!

A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?

A boríték és a bélyeg beszerezve! :lol:

Üdv: Mittom
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

Köszönöm szépen a segítséget, sajna a képen nem látszik de akkor valami keményebb szivacs kell oda, majd szerzek valahonnan, köszönöm szépen mégegyszer!üdv cskaparo
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl.. :lol:
fores
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Van egy ETZ 250 De Lux-om aminek nincs valamiért töltése :cry: Kicseréltem az állórészt, a forgórészt,a diódasort és a feszültség szabályozót is.,és semmi. Msot úgy van bekötve,hogy csak a gyújtás és a töltés van,se világítás se semmi. Új vezetéket húztam a régi helyére, de ez sem segített. Ha valakinek lenne valami ötlete,hogy mit tudok még megnézni azt nagyon szépen megköszönném.

Várom a tippeket!

Köszönettel: Mittom
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Gyárilag is egy kemény szivacsban van benne az van beékelve a levegőszűrőház,meg a váz közé..Én is szétszedtem már,és egy egyszerű keményebb szivaccsal (történetesen a valaminek volt a tömitése a dobozában)pótoltam.
Biztos nemzetgazdasági okból az alaplap minden fesszabnak egyforma,és ugye,a kis TSen már van funkciója a furatoknak ..
fores
Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: plunk »

csutkakaparo írta:szevasztok, segítségre lenne szükségem, még régebben szét volt szedve a motor teljesen aztán összerakva, de csak ugy nagyjából, most szeretném koppra megcsinálni, és a fesszabályzó rögzítését szeretném megkérdezni, hogy melyik lyukat hova kell és mivel rögzíteni, az egyedül állót azt tudom hogy gumi ilyen cuccal az akksi fölé, de a másik két lyuk helyét nemtudom hogy hova hogyan, szóval ha valaki tudna segíteni az legyen szives segítsen, akár ha képet tudtok küldeni az is elég! üdv cskaparo
Szia!

Nem tudom hogy 125 és 250-es MZ ezen része miben különbözik, nálam a másik lemezes fele (képen jobb alul pirossal jelölve) egy gumis tokba megy bele melybe csak simán bele kellett csúsztatni. (ez a rész a képen bal oldalt pirossal jelölve)

Kép

Sajnos a kép nem a legjobb, mert nem a felfogatás volt a fő cél a fényképezésnél...

Üdv.
plunk
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Zsolti 1983!

Szeretett Mz -ink néha szivatnak bennünket rendesen! :-k

Ha mindezt amit leírtál végigcsináltad lehet valami marha egyszerű dolog van ami csak utólag tűnik kézenfekvőnek! Attila írta,hogy kap elég levegőt? Tényleg mivan a légszűrővel,kicserélted vagy kipucoltad? Nálam egyszer ez is okozott hasonló tüneteket. ](*,)
Mondjuk az én karbimba elég a 125-ös főfuvi is,de ez nem biztos hogy nálad is így van ,de ez már üzemanyag téma,valszeg itt lehet a bibi!
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

szevasztok, segítségre lenne szükségem, még régebben szét volt szedve a motor teljesen aztán összerakva, de csak ugy nagyjából, most szeretném koppra megcsinálni, és a fesszabályzó rögzítését szeretném megkérdezni, hogy melyik lyukat hova kell és mivel rögzíteni, az egyedül állót azt tudom hogy gumi ilyen cuccal az akksi fölé, de a másik két lyuk helyét nemtudom hogy hova hogyan, szóval ha valaki tudna segíteni az legyen szives segítsen, akár ha képet tudtok küldeni az is elég! üdv cskaparo
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

MiszterQ írta:Üdv Sub-ee!
Méricskélés volt ma délután.
Amit korábban nem írtam hogy eleinte ez a probléma úgy jelenkezett, hogy a világításkapcsoláskor csak egy pillanatra villant fel a töltésjelző hibalámpa. Most már odáig fajult hogy már le is áll, helyzetjelzőnél is. Ha lehúztuk az akkutöltést, akkor egy darabig tartotta magát, aztán leállt. A töltés amúgy jó.
Mit kellene mérni a generátoron? A 3 kimeneten 12V körüli értékeket kaptunk. A zöld kábelen (ha jól emlékszem DF) viszont csak 3V körül. Ha rátoltam a lámpást, még leállás előtt gyorsan felszökött úgy 16 Voltra.
Még valami: a zöld DF kábel biztosítéktábla csatlakozásán, a biztosíték túloldala és egy test (pl blokk v. generátor-állórész külseje) között a műszer jelez. Tehát, mintha letestelne, de fogalmam sincs hol.
Köszi a segítséget előre is.
Üdv Mr.Q.
Üdv Sub-ee!
Lehet nem láttad a válaszomat, beírtam mégegyszer :) hali
Relax, don't do it
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

Zsolti_1983!

Akkor kipufogó kipipálva. Csatlakozom az előttem szóló Attilához, valószínű karburátor/üzemanyagellátás probléma lesz ez.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Zsolti_1983 írta:pekbalazs:

A kipufogó egy korábban alkatrésznek vásárolt másik /1-esről származik, de nem hiszem, hogy az lenne a baja, mert az a másik motor ment vele, mint a golyó, valamint a szétszedése előtt még emez is. Ugyanis (lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam) a kipufogócsere nem a motor szétbontása idején történt, hanem még korábban, közvetlenül akkor, miután öcsém hazahozta a gépet. Annak az ETZ-kipufogónak rettenetes hangja volt, meg formailag sem való ehhez a típushoz, úgyhogy gyakorlatilag azonnal lecseréltük erre a mostanira. És mondom, akkor még jó volt a járgány, mert én magam vittem eredetiségvizsgálatra. Tehát a kipufogót kizárnám, ugyanígy az eltömődött kipufogócsatornát, elkokszosodott égésteret, dugattyútetőt stb., mert azokat pedig megtisztítottam. Valami más lesz a gebasz, de azért köszi!
Ennek olyan karburálási probléma kinézete van. Ha sokat kap, akkor tud így belefulladni a nyél gázba, de az is lehet, hogy alacsony az úszószint, vagy nem enged utána elég benzint és azért nincs nyomaték mikor kellene és akkor alapjáraton elpötyög, ha nincs terhelés de nagy gázon már nem kap elég üzemanyagot.
Az is lehet, hogy levegőt nem kap... Jut eszembe, a gyertya milyen?
De így látatlanban fene sem tudja, lehet elektromos probléma, de akár vezérlési gond is. (letört dugattyúszoknya, stb stb.) Ennyi infóból nehéz lenne megmondani a tutit.
Ha nagyon nem bírsz vele, ajánlom Bambit! :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

KILL3R etz írta:Nekem sajna volt vele szerencsém... :? Azt hittem arra gondolsz a rézmaggal. :oops:

Én úgy emlékszem, hogy az a pipa vízálló is. :roll:
Semmi se túlzás ami jó... :mrgreen:
Persze, hogy vízálló. Sőt, az a pipa egy kisebb atomtámadást is túlél! :-D
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

pekbalazs:

A kipufogó egy korábban alkatrésznek vásárolt másik /1-esről származik, de nem hiszem, hogy az lenne a baja, mert az a másik motor ment vele, mint a golyó, valamint a szétszedése előtt még emez is. Ugyanis (lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam) a kipufogócsere nem a motor szétbontása idején történt, hanem még korábban, közvetlenül akkor, miután öcsém hazahozta a gépet. Annak az ETZ-kipufogónak rettenetes hangja volt, meg formailag sem való ehhez a típushoz, úgyhogy gyakorlatilag azonnal lecseréltük erre a mostanira. És mondom, akkor még jó volt a járgány, mert én magam vittem eredetiségvizsgálatra. Tehát a kipufogót kizárnám, ugyanígy az eltömődött kipufogócsatornát, elkokszosodott égésteret, dugattyútetőt stb., mert azokat pedig megtisztítottam. Valami más lesz a gebasz, de azért köszi!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Vándor 84 írta:Helo!olyan kérdésem lenne h etz 250hez milyen tipusu gyertyát érdemes venni? most ngk van benne de miota nálam van a motor még nem volt kicserélve ""a multkori kérdésemmel kapcsolatban a fesz szab +8as vezeték miatt lötte ki a biztit most már megnyugodtam :D :D köszi üdv Vándor
NGK B8HS

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

"amíg én a főtengelycserével foglaltam el magam, addig öcsém orvosolta a korábban emlegetett hibákat: kipufogócsere, a légszűrőház megjavítása stb., valamint általános karbantartási munkákat végzett"


Hello!

Öcséd milyen kipufogót tett fel? Egy elkokszosodott kipufogó is tud ilyen tüneteket produkálni!
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Sziasztok!

A következő a problémám. Az öcsém vett két hete egy TS 250/1-est. Lábon hozta haza, kb. 80 km-ről, minden különösebb probléma nélkül, 100-110-et kényelmesen tartva. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy, mint utólag kiderült, a motoron kiherélt - szétvágott, kipucolt, és hangtompító nélkül újra összeforrasztott - ETZ-kipufogó, ETZ-porlasztó, 18 fogú első lánckerék, valamint a régebbi Trabantokon használt bazi nagy gyújtótekercs volt, mely utóbbit értelmes módon a légszűrőházban helyezték el, azt ezáltal "alig" öt helyen kilyuggatva. Különben jó állapotú motorról van szó, amelyiken látszik, hogy gondozták, karbantartották, csak hát...

Nem sokkal ezután, közvetlenül az átíratás megtörténtével, máris fellépett e típusok szakszerűtlen szerelésből eredő "kedves" problémája, a leforgós tengelykapcsolóagy esete. Leszedtem az oldalfedelet, és rögtön kiderült, hogy a helyzet menthetetlen: az agy kegyetlenül berágódott, a főtengelykúp szintén, ráadásul a főtengelyvég menetes csonkja négy(!) irányból teljesen végig van repedve. (Tisztára úgy nézett ki, mintha a csúcsfészekbe beledugtak volna valami kúpos tüskét, és addig ütötték volna nagykalapáccsal, amíg a tengely meg nem reped. Tényleg nem tudok másra gondolni.) Verdikt: csere. Csak hát ugye ehhez teljesen szét kellett szedni sajnos a motort. Mindenesetre ez megtörtént, és amíg én a főtengelycserével foglaltam el magam, addig öcsém orvosolta a korábban emlegetett hibákat: kipufogócsere, a légszűrőház megjavítása stb., valamint általános karbantartási munkákat végzett. Egyszóval azon voltunk, hogy a gép ismét az eredetihez közelítő állapotba kerüljön vissza.

Lényeg a lényeg: a motort szétszedtem, szakszerű, előírt módon összeszereltem (a főtengely- és kuplungcserén, valamint teljes lemosáson kívül mindent ugyanúgy hagytam, ahogy volt), beindítottam... és az istennek sem akar jó lenni. Vasárnap délután óta ezzel küszködöm (persze nem folyamatosan, de szinte mindennap foglalkoztam vele, és mégsem bírok rájönni a hibára). Már megpróbáltam mindent, amit csak lehet: kipucoltam és beállítottam a porlasztót (amelyet természetesen ide való BVF 30N2-4-re cseréltem, 135-ös főfúvókával, pontosan belőtt benzinszinttel, 3. rovátkába akasztott kúpos tűvel), ellenőriztem, nem szív-e fals levegőt (a főtengelyszimeringek és a tömítőfelületek épek voltak, ezért azokhoz nem nyúltam, de szerintem a tünetek különben sem vallanak hamislevegő-szívásra). Mosóbenzinnel gyönyörűen letakarítottam a dinamó forgó- és állórészét, megcsiszoltam és csillámtalanítottam a kommutátort, kicseréltem a megszakítót (újra), a kondenzátort (abból sajnos nincs itthon új, de kipróbáltam legalább 5-6 darabot, és egyikkel sincs változás), az ellenállástekercset (ez is vadiúj), a gyújtótrafót kábelestül és pipástul (szintén újak), új NGK gyertyát tettem bele, sőt kínomban végül még a teljes töltőkört és vezetékezést is kiiktattam a gyújtásból, közvetlenül a megszakítóra és az akkumulátorra kötve a gyújtótrafót, hogy hátha ott van valami disznóság, de így sem javult semmit a helyzet. Ja, azt mondanom sem kell, hogy a gyújtást és a megszakítóhézagot állítottam már mindenhová, a teljes állíthatósági intervallumot végigpróbálgatva, és sehol sem lesz jobb, csak rosszabb (pedig amikor összeszereltem a motort, indikátorórával és hézagmérővel állítottam be a pontos gyári értékeket). Egyszóval most már teljesen tanácstalan vagyok. 15 éve szerelek motort, de ilyennel még nem találkoztam.

A hibajelenség: a motor hidegen is, melegen is biztonságosan indul, alig kell megrúgni. Az alapjárat stabil, jelenleg 1200-1300 1/min körüli értéken van. Terheletlenül kb. 4000-es fordulatig hajlandó felmenni a motor, és ott elkezd rettenetesen dadogni, kihagy, hörög, és ha az ember ütközésig húzza a gázfogantyút, szép lassan visszacsúszik a fordulat kb. 2500-ra. Megpróbáltam vele menni egy kört, de úgy még 3000 fölé sem megy a mutató, a motorban pedig annyi vonóerő sincs, mint egy rokkantnyugdíjas törpecickányban, még sík úton is alig lehet vele elindulni. Szóval olyan a kórisme, mint a goromba utógyújtásé, hibás gyújtógyertyával kombinálva, de egyszerűen nem az. Ismétlem: a teljes állíthatósági tartományt bejártam, és nincs javulás, csak romlás. Én kifogytam az ötletekből, várom a nálam okosabbakéit. Aki használható tanácsot ad, annak meghajlok a szellemi nagysága előtt. :)

Ja, és persze nem biztos, hogy elektromos hibáról van szó, csak azért írtam mindezt az elektronikához, mert olyan témakör nincsen, hogy "Nem megy a motor, és baromira fogalmam sincs, mi a kínja". :)

Üdv!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem sajna volt vele szerencsém... :? Azt hittem arra gondolsz a rézmaggal. :oops:

Én úgy emlékszem, hogy az a pipa vízálló is. :roll:
Semmi se túlzás ami jó... :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

KILL3R etz írta:Gyújtáskábelből csak sodrottat sztem! A sima rézmagos hajlamos megtörni, amire rájössz miért hagy ki néha... :-k :evil:
Pipából pedig nyakas gépén láttam a tutit. Az útdöngölő békának a pipája van rajta, aminek a feje menetes, így konkrétan rá tudod csavarozni a gyertya tetejére... :wink:
Azóta is olyat keresek... Vajon hol lehet kapni? :-k
Én még nem is láttam olyat, ami nem sodrott! :shock:
A szilikonos CBL-ben van réz és szén szálas, de mindkettő sodrott.

Az összes döngölő béka, vibrolap és egyéb erősen rezgő gépen ilyen csavaros pipa van, de nem túlzás ez egy kicsit az MZ-re? :D
Nekem még soha nem esett le gyertyapipám, még a leggagyibb menetet szorongató rugós fajta sem.
Ezért a vízállóság és a lassú öregedés nálam a leglényegesebb.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyújtáskábelből csak sodrottat sztem! A sima rézmagos hajlamos megtörni, amire rájössz miért hagy ki néha... :-k :evil:
Pipából pedig nyakas gépén láttam a tutit. Az útdöngölő békának a pipája van rajta, aminek a feje menetes, így konkrétan rá tudod csavarozni a gyertya tetejére... :wink:
Azóta is olyat keresek... Vajon hol lehet kapni? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

young boys írta:Valaki tudna segíteni nekem?
Gyújtás kábelt szeretnék cserélni a mocin és kellene valami jó...NAGYON JÓ minőségű gyújtás kábel és pipa...

MIT? HOL? MILYEN MÁRKÁT?...hol tudok beszerezni BP. és környéke jöhetne szóba...
Köszike
YB
Nekem az NGK vált be.
Nem itt vásárolom, de itt látszik a választék és az ár:
http://bolthely.hu/generalspeed/lista/4 ... ertyapipak
Kábelnek pedig a CBL szilikonos és rézmagos.
De a leg-prosztóbb noname olcsó feketével sem szokott baj lenni, hacsak az nem, hogy elég hamar öregszik és cserélni kell.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Valaki tudna segíteni nekem?
Gyújtás kábelt szeretnék cserélni a mocin és kellene valami jó...NAGYON JÓ minőségű gyújtás kábel és pipa...

MIT? HOL? MILYEN MÁRKÁT?...hol tudok beszerezni BP. és környéke jöhetne szóba...
Köszike
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Vándor 84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2011.01.24. 14:36
MZ-d típusa: TS125-KR51/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vándor 84 »

Köszi a segitséget :D üdv Vándor
A végtelenbe és még tovább!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 45 vendég