Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt » 2011.09.20. 07:06

z25z írta:Annak a beallitasa nem olyan egyszeru, gyarilag jol be van love, akkor szokott gond lenni vele, ha idovel eloxidalodnak az erintkezesek, ezert en a csatlakozasok kontakjat tennem rendbe eloszor. Es csak ha ez nem segit, akkor a nyelven lehet egy kicsit hajtogatni, de itt lehet marhara elbaszni a dolgot tultolt stb. Egyszer elallitottam, utana csak a gond volt vele, vegul lecsereltem egy elektronikusra par ezer ft-ert. Hibatlanul teszi a dolgat es nincs toltesproblema.



Köszi szépen átnézem vezeték kontaktokatt szerintem lesz mitt megtakarítanom s elkezdek utánna járni hol lehet itt a közelbe beszerezni elektronikusra addig is elő a multimétert!! \:D/

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z » 2011.09.19. 18:08

Annak a beallitasa nem olyan egyszeru, gyarilag jol be van love, akkor szokott gond lenni vele, ha idovel eloxidalodnak az erintkezesek, ezert en a csatlakozasok kontakjat tennem rendbe eloszor. Es csak ha ez nem segit, akkor a nyelven lehet egy kicsit hajtogatni, de itt lehet marhara elbaszni a dolgot tultolt stb. Egyszer elallitottam, utana csak a gond volt vele, vegul lecsereltem egy elektronikusra par ezer ft-ert. Hibatlanul teszi a dolgat es nincs toltesproblema.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2011.09.19. 17:47

hali a feszültség szabályozón lehet állítani a töltést üdv.juragy

Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt » 2011.09.19. 13:08

Sziasztok!!
Lehet hogy leleszek baszva de ha a töltésemen akarok állítani mondjuk hogy 13.7 töltsön terhelve is azt hol tehetem meg??Pofátlanság határát súroljam 1 képpel valaki tudná ilusztrálni!!Visszanéztem majdnem végig topicott csak sajna nem értek az villamossághoz azért kérnék képett ](*,) !!?Ja amúgy ETZ 251-ről lenne szó!!Előre is köszönöm a segítségett!!!

bandi12
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.08.02. 23:12
MZ-d típusa: ts 125 cross

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bandi12 » 2011.09.18. 16:33

MrDok írta: Nem "üt" véletlenül a forgórész? Ha ugrálnak rajta a szénkefék, nehezen ér át az áram rajtuk......
A forgórész nem üt viszont egy kicsit már csapágyas a gép , úgyhogy akkor megvan a gondja.
Köszönöm a segítséget!

Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyez » 2011.09.18. 15:47

Sziasztok!
Tudtok ajánlani egy jó szerelőt Budapesten aki ért az elektromossághoz, mivel nincs töltésem.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2301
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.09.18. 00:33

bandi12 írta:Hello!

Az lenne a gondom, hogy ha beindítom a motorom (ts 125) akkor alapjáraton a töltésjelző lámpa pislog, ha egy kicsit jobban pörgetem akkor elalszik (tudtommal idáig ennek így kell lenni) viszont ha még jobban felpörgetem akkor megint pislákolni kezd a visszajelző.Az lenne a kérdésem, hogy ez mitől lehet ? Mi lehet a baja?

A segítséget előre is köszönöm!
Nem "üt" véletlenül a forgórész? Ha ugrálnak rajta a szénkefék, nehezen ér át az áram rajtuk......

Alex_TS
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
Tartózkodási hely: Ózd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alex_TS » 2011.09.17. 21:51

MZ 6V-os dinamó forgórészt kiszerelt állapotban hogy lehet leellenőrizni, hogy jó-e? (venni akarok egy bontottat)

bandi12
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.08.02. 23:12
MZ-d típusa: ts 125 cross

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bandi12 » 2011.09.16. 15:00

Hello!

Az lenne a gondom, hogy ha beindítom a motorom (ts 125) akkor alapjáraton a töltésjelző lámpa pislog, ha egy kicsit jobban pörgetem akkor elalszik (tudtommal idáig ennek így kell lenni) viszont ha még jobban felpörgetem akkor megint pislákolni kezd a visszajelző.Az lenne a kérdésem, hogy ez mitől lehet ? Mi lehet a baja?

A segítséget előre is köszönöm!

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.09.15. 10:41

Az a fokozat csak a 6V-os, dinamós gépeknél működött, ott sem tökéletesen, főleg úgy nem, mint a te esetedben, hogy a töltés nem tökéletes. Kénytelen vagy rendbe hozni a töltést.
kiss zoltán írta:Sziasztok nekem olyan gondom van hogy berakom az aksimat és egy ideig tudok vele menni amedig szerintem le nem szívja az aksit mondták h van motoron a gyujtás kapcsolonál egy olyan fokozat h aksinélkül megy de rá kapcsolom és nem megy

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.15. 05:30

Sárkányfűárus írta:Hello!
Kezdő mz-s vagyok, és egy kis problémába ütköztem...
1, Amit tapasztalok: ha fel van kapcsolva a fényszóró, alapjáraton el kezd rángatni, majd nem bírja, és leáll. Ha csak a helyzetjelző van felkapcsolva, akkor hol lehet, hol nem alapjáraton járatni a motort. Már mondták, hogy töltésgond lesz, de nem udom, hogy ez igazából mit takar, és hogyan lehet orvosolni. Ez az egyik kérdésem: mi a gond, és hogyan lehet megjavítani? Csak egy plusz érdeklődés, hogy ki lehet-e cserélni a 6V rendszert 12-re, hogy stabilabb legyen a működés? Meg amúgy is, a tompított 20 métert világít be, a refi meg 100at, de olyan erősen, mint egy öngyujtó, so nem ártana az erősebb lámpás bele.
2, A másik problémát csak egyszer tapasztaltam még: 70 km/h körül elkezdett kihagyni a motor, mintha robbanás maradt volna ki. Minden rántásnál a kipuffogó végén robbant egyet. Alacsonyabb sebességnél teljesen jól működött. Arra gondolok, hogy a délutáni csúcsforgalomban végigaraszolt fél órában nagyon felmelegedhetett a motor, mert utána pihent egy órát, és tökéletesen jöttem vele haza. Jól gondolom?

Előre is köszönöm a segítséget!
Ha rendbeteszed a 6V rendszert akkkor nem lesz vele gondod! Gondolok itt arra, hogy pl legalább a fényszóró és a töltés vezetékeit átsaruzni, kontaktokat mindenhol megpucolni, töltést leellenőrizni. Ez még mindig kisebb munka, mint a 12V-osítás, ami ugyan megoldható, de az ETZ generátor felszerelése a blokk teljes szétszedését, és komoly további gépmunkát igényel - mivel írtad hogy kezdő vagy, ezt nem kellene erőltetni.
Ha a sarukat rendbe szedted már sokkal jobb lesz a világításod. De további tuning lehet egy 6V 35/35W H4 (HS-1) izzó. Ehhez vagy halogén foncsor kell (Trabant, Skoda, ETZ), vagy veszel a régi foncsorba egy foglalat átalakító gyűrűt. Autósboltban kb 100ft. De a rendes H4 foncsor az igazi megoldás.

kiss zoltán
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.08.05. 18:11
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiss zoltán » 2011.09.14. 22:40

Sziasztok nekem olyan gondom van hogy berakom az aksimat és egy ideig tudok vele menni amedig szerintem le nem szívja az aksit mondták h van motoron a gyujtás kapcsolonál egy olyan fokozat h aksinélkül megy de rá kapcsolom és nem megy

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2011.09.14. 22:01

sub-ee írta: Milyen kondija van a generátornak?

Ilyet én még nem láttam.

Üdv.:Sub-ee
Kapcs. rajzon 1a jelölésű ;)
Zavarszűrő :-" ](*,)

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2011.09.14. 21:57

smate írta:helló, mitől mehet tönkre a genarátor kondija ?
Milyen kondija van a generátornak?

Ilyet én még nem láttam.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2011.09.14. 21:55

kocsisgab írta:Sziasztok!

Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni. :D

Előre is köszönöm!
Gábor
Milyen fesszabályzód van? Úgy néz ki nem kapcsolja le a gerjesztést!

Üdv.: Sub-ee

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2011.09.14. 21:07

etzzsolt írta:... de elsőnek szerintem ajánlatos ezekett megnézni utánna ha akkor sem megy úgy a gép itt biztos hogy valaki segíteni fog a megoldás megtalálásában!!!
Igen, már többen is segítettek. Volt ilyen problémája másnak is, csak olvass vissza. Nem szégyen az... Ha meg nagyon sürgős, vidd szakemberhez...

Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt » 2011.09.14. 17:46

Elsőnek is nézd meg az aksitt hogy mennyire van feltöltődve ha alacsony a voltod töldzsd fel.A másik problémádra meg megkéne nézned egy másik gyertyával hogyan muzsikál a gép lehet hogy csak a gyertya lesz a gond robbanás kihagyására!!!
Igaz ez csak töredéke annak ami ezeket a hibákatt előidézheti de elsőnek szerintem ajánlatos ezekett megnézni utánna ha akkor sem megy úgy a gép itt biztos hogy valaki segíteni fog a megoldás megtalálásában!!!

Sárkányfűárus
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.09.14. 15:28
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sárkányfűárus » 2011.09.14. 16:03

Hello!
Kezdő mz-s vagyok, és egy kis problémába ütköztem...
1, Amit tapasztalok: ha fel van kapcsolva a fényszóró, alapjáraton el kezd rángatni, majd nem bírja, és leáll. Ha csak a helyzetjelző van felkapcsolva, akkor hol lehet, hol nem alapjáraton járatni a motort. Már mondták, hogy töltésgond lesz, de nem udom, hogy ez igazából mit takar, és hogyan lehet orvosolni. Ez az egyik kérdésem: mi a gond, és hogyan lehet megjavítani? Csak egy plusz érdeklődés, hogy ki lehet-e cserélni a 6V rendszert 12-re, hogy stabilabb legyen a működés? Meg amúgy is, a tompított 20 métert világít be, a refi meg 100at, de olyan erősen, mint egy öngyujtó, so nem ártana az erősebb lámpás bele.
2, A másik problémát csak egyszer tapasztaltam még: 70 km/h körül elkezdett kihagyni a motor, mintha robbanás maradt volna ki. Minden rántásnál a kipuffogó végén robbant egyet. Alacsonyabb sebességnél teljesen jól működött. Arra gondolok, hogy a délutáni csúcsforgalomban végigaraszolt fél órában nagyon felmelegedhetett a motor, mert utána pihent egy órát, és tökéletesen jöttem vele haza. Jól gondolom?

Előre is köszönöm a segítséget!

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.13. 14:20

kocsisgab írta:Sziasztok!

Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni. :D

Előre is köszönöm!
Gábor
Nézd át a vezetékezést: feszszabályozó DF kimenetéről kék/zöld kábel megy a biztitáblára, majd egy 2 amperes biztin keresztül a generátor forgórészének DF csatlakozójára. A biztitáblát nézd át alaposan, jó helyre vannak kötve a vezetékek, illetve nincs rákötve másik kábel, esetleg nem ér össze másik foglalatban lévő vezetékkel. A gerjesztőkőr biztijén 1 bemenő és 1 kimenő, azonos színezésű vezeték lehet.
A másik feszszab. biztosan jó? A letöltések között letöltheted a kapcsolási rajzot és azon végigkövetheted a vezetékeket. Köss egy feszültségmérő műszert a DF és a test pont közé, ha magasabb fordulaton is a kapocsfeszültséggel egyenes arányban emelkedik a feszültség, akkor ott valami gond van a szabályozóval.
Az egyenirányító panelen van egy kis 3 diódás egyenirányító híd (61) azt is érdemes lenne lemérni, mert az is feszszabályozóba megy referenciafeszültségnek. Ha ez ad rossz értéket, akkor is hibásan dolgozik a feszültségszabályozó. Ennek kisebb a feszültsége mint a D+ pontnak, mert csak egyutas az egyenirányító.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.13. 13:34

kocsisgab írta:Sziasztok!

Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni. :D

Előre is köszönöm!
Gábor
Ha ennyire felmegy a fesz, akkor szvsz folyamatosan van gerjesztés... a feszszabot / gerjesztőkört venném szemügyre, minden jó helyre van-e kötve (pl fesszabnál, vagy biztitáblánál nincs-e megkavarva az üvegbiztosítéknál: a blokk felé menő gerjesztő vezeték +12v-ra dugvavagy ilyesmi.

Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kocsisgab » 2011.09.13. 12:49

Sziasztok!

Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni. :D

Előre is köszönöm!
Gábor

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.09.10. 19:49

:wink:

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.09.10. 19:33

Nna, pár nap dugóban araszolás után kijelenthetem, hogy úgy látszik csak az akksival volt gond. Nyílván nem azt jelenti hogy a szünetmentes táp akksik rosszak lennének, de így még egy sem szopatott meg.

kr

Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee » 2011.09.07. 19:53

visszatérve az akksikra, nekem is egy szünetmentes tápegység 12 Voltos akksija van benne, eddig semmi baja sincs. Pár hét múlva kiszedem, felhozom a lakásba hogy ne fázzon, meg majd feltöltöm, ennyi.

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.07. 09:48

kr írta:Üdv,

össze ne vesszetek rajta :). Ha csak az én esetemnél maradunk, azt vettem észre, hogy a tölt-nem tölt variációt az befolyásolja, hogy éppen milyen töltöttségi szinten van az akku. Otthon, még mielőtt kicseréltem volna rámértem a töltésre, jó volt. Igaz csak 4,5 Ah-s volt, és a motort is városi szaladgálósnak használom. Egy évig jó volt, de mostanában mintha már 2-3 hét alatt lemerült volna. Raktam a mociba rendes akksit, méregetni fogom minden nap.
Nagyon kíváncsi vagyok az eredményre. :D

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.09.07. 09:28

Üdv,

össze ne vesszetek rajta :). Ha csak az én esetemnél maradunk, azt vettem észre, hogy a tölt-nem tölt variációt az befolyásolja, hogy éppen milyen töltöttségi szinten van az akku. Otthon, még mielőtt kicseréltem volna rámértem a töltésre, jó volt. Igaz csak 4,5 Ah-s volt, és a motort is városi szaladgálósnak használom. Egy évig jó volt, de mostanában mintha már 2-3 hét alatt lemerült volna. Raktam a mociba rendes akksit, méregetni fogom minden nap.

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.06. 17:43

Perec írta:Te is azzal jössz, mint kill3r....
Honnan szeditek ezeket?
Mint lehetőséget írtam, nem jeleneti azt, hogy tényleg így van. Egy UPS akkut nem kell állandó rezgésre, ütésre tervezni, a más célú felhasználás miatt vékonyabbak a lemezei, mint egy indítóakkunak. A ciklikus akkuk - mint a szünetmentesbe való akkuk - nagyrészt ülnek a helyükön csendben, kényelemben.
Valami viszont elviszi a töltést Kr motorjában, és ennek a legvalószínűbb lehetősége az akku belső zárlata. A vezetékezésen már látszana az ampernyom, persze ez lehet eldugott helyen is.
Mindegy, nem vitatkozni akarok, mivel nincs indítómotor az MZ-ken biztos elég teljesítményt tudnak ezek az akkuk is leadni, így ide is használhatók, én még nem próbáltam.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.09.06. 16:33

Te is azzal jössz, mint kill3r....
Honnan szeditek ezeket?

... elektródalemezek között üvegszálakból felépített szeparátorok tartják meg a távolságot (megakadályozva a cellazárlatot), amelyekkel felitatják a kénsavat....

Sokan használunk riasztó/UPS általános felhasználású AGM akkut itt a fórumon, nem motorba való, nem szereti a nagyáramú töltést, de nem lesz cellazárlatos: kiszárad, szulfátosodik, nagyon megnő a belső ellenállás és egy-két cellányival kevesebb feszültséget tart, felpúposodik, szétreped, de még nem láttam cellazárlatost. Szereti a rezgést, lehet állítva is használni, nem kell vizet tölteni bele, nem merül le 1 év állástól se és nem mar meg semmit a sav. Amúgy lehet bele vizet tölteni ha valaki szeretne.

Én 2004 óta használom az enyémet 12V7Ah,kis sarus, 3000Ft volt, már nem sok kapacitás van benne mondhatni, hogy tönkrement, de még jól működik vele a motor, pedig nem vigyáztam rá, hagytam rajta párszor a gyújtást, télire is sokszor benne hagytam a motorban.
Thorwald írta: ... nem motorakku van mocidban....Másrészt a rázkódásra is kényesebbek ezért elképzelhető még az is, hogy átmenetileg cellazárlatos lesz a motor remegése miatt, ezért tűnik el a töltés.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.06. 12:21

DrV írta:Üdv!

Az eltévedt elektronjaimnak egy kis távterelés kéne. Szocimotoroson található elektronikus index relé lett megcsinálva. Aohgy lenni szokott kb 3 év után elhalálozott benne a tranzisztor. Most egy hagyományos van benne (talán trabanté? magyar gyártmány) 3 lábbal. Ebből 2re van bekötve az index. Ha csak a gyújtás van rajt akkor működik rendesen, viszont menet közben ha bekapcsolom néha 1-2 mpre leáll az egész motor és utánna kezd el villogni. Előzés közben ez nem az igazi... Megoldás? Esetleg másik relé? Vagy csak a tranzistor cseréje az elektronikusban, mert működés közben elég forró szokott lenni.
A 12V-os trabant relé az anno elektronikus volt...
Amúgy inkább esélyes hogy akksi/töltés/kontakt hiba okoz ilyet mint amit leírtál.
Mérj a gyújtótrafó 15 ös ponton álló motornál feszültséget így: gyújtás rajt, tompított világítás világít, ekkor ráadásként fénykürttel is világítasz+féklámpa+index. Ha valahol hiba van akkor itt nagyon alacsony feszültséget fogsz mérni a 15ös ponton (mondjuk 10V alatt)

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.06. 11:16

Üdv!

Az eltévedt elektronjaimnak egy kis távterelés kéne. Szocimotoroson található elektronikus index relé lett megcsinálva. Aohgy lenni szokott kb 3 év után elhalálozott benne a tranzisztor. Most egy hagyományos van benne (talán trabanté? magyar gyártmány) 3 lábbal. Ebből 2re van bekötve az index. Ha csak a gyújtás van rajt akkor működik rendesen, viszont menet közben ha bekapcsolom néha 1-2 mpre leáll az egész motor és utánna kezd el villogni. Előzés közben ez nem az igazi... Megoldás? Esetleg másik relé? Vagy csak a tranzistor cseréje az elektronikusban, mert működés közben elég forró szokott lenni.

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.06. 10:15

kr írta:Na hát kicseréltem az egyenirányítót és minden fasza. Aztán löktem egy kört a városban fényszóróval, és minden a régi. Kezd az akku gyanús lenni. Amíg fel van töltve van töltés is, ha kicsit elhagyja magát alig van töltés. Egy biztos, nem motorhoz való, úgyhogy kicserélem.
Visszakerestem a hozzászólásaidat mert úgy emlékeztem valahol azt írtad nem motorakku van mocidban. A jármű akkumulátoroknak más a töltési és kisütési karakterisztikájuk, mint a szünetmentes tápokban, riasztókhoz használt akkuknak. Ezek nem bírják a nagy amperű töltést amit a generátor próbál beletuszkolni, valószínűleg ezért makacsolja meg magát az akkud. Másrészt a rázkódásra is kényesebbek ezért elképzelhető még az is, hogy átmenetileg cellazárlatos lesz a motor remegése miatt, ezért tűnik el a töltés.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.09.05. 19:32

Na hát kicseréltem az egyenirányítót és minden fasza. Aztán löktem egy kört a városban fényszóróval, és minden a régi. Kezd az akku gyanús lenni. Amíg fel van töltve van töltés is, ha kicsit elhagyja magát alig van töltés. Egy biztos, nem motorhoz való, úgyhogy kicserélem.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.04. 19:51

festékes írta:
A megszakítóbütyköt is ETZ-re cseréltétek vagy maradt a TS-é?

Ezt nem tudom,de holnap megkérdezem,én nem vagyok jelen a szerelésnél,mert melózom!
Egyébként minden elektromos cucc ami a 12 volthoz kell ugyanaz a kis etz nél és a nagynál?Mivel nálam egy kis etz a donor motor.A gencsit azt már tudom Zsaki kollegától.

Igen felmerült anno a robogó gyújtás,de megoszlottak a vélemények,volt aki szerint nem tölt úgy ahogy kéne,meg ha elromlik,hát csere ami nem kis pénz,persze ezeket a nálam okosabbak mondják én ebben nem vagyok járatos! =;
A megszakitóbütyköt ki kellett hogy cserélje,mert ha jól emlékszem aTs bütyök bele sem megy az Etz forgórész végében levő lyukba.Kisebb az átmérője a lyuknak.
A kis Etz teljes elektronikus rendszere megegyezik a nagy Etz-vel.Nincs különbség.

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2011.09.04. 19:29

[quote="kiccsavo81"]

A megszakítóbütyköt is ETZ-re cseréltétek vagy maradt a TS-é?

Ezt nem tudom,de holnap megkérdezem,én nem vagyok jelen a szerelésnél,mert melózom!
Egyébként minden elektromos cucc ami a 12 volthoz kell ugyanaz a kis etz nél és a nagynál?Mivel nálam egy kis etz a donor motor.A gencsit azt már tudom Zsaki kollegától.

Igen felmerült anno a robogó gyújtás,de megoszlottak a vélemények,volt aki szerint nem tölt úgy ahogy kéne,meg ha elromlik,hát csere ami nem kis pénz,persze ezeket a nálam okosabbak mondják én ebben nem vagyok járatos! =;

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate » 2011.09.04. 16:43

helló, mitől mehet tönkre a genarátor kondija ?

Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee » 2011.09.04. 15:35

nem lenne egyszerűbb egy komplett elektronikus robogó gyujtást feltenni egy robogóról CDi-vel, fesszabályzóval?
simán feltettük, bekötés után pöccre indult a gép, és nem kell a megszakitóval küzdeni.

kiccsavo81
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiccsavo81 » 2011.09.04. 13:17

festékes írta:Sziasztok!

Gondban vagyok,mert nem akar összejönni a 12 voltra alakítás a gépemen! :cry:
A szerelő srác már lassan nyugtatót szed,az idegtől mert nemtud rájönni mi a gond!
Először arra gondolt,hogy pontatlanul lett kimaratva a generátor helye,blokk ismét szét,és kiderült hogy ott minden rendben.
Ha visszateszi 6 voltra,akkor szuper,ha átpakolja a generátort stb,ami kell,akkor olyan a teljesítménye mint egy simsoné,úgyhogy ez van.
Elektronika rendben,újravezetékelve a gép,írtam is a múltkor,hogy nagyon jó a mocim,de csak hagyományos 6 voltos cucokkal.A generátor új,mégpedig gyári,de kipróbálta a sajátjával is,neki is etz-je van ugyanez a helyzet. ](*,)
Ha nem jön össze,akkor marad a 6 volt csakhát anyagilag már eléggé benne vagyok ebbe a projektbe,meghát nagyon bírnám a 12 voltot a gépen,ezért ha valakinek van valami ötlete,mi lehet a gond,megköszönöm!
A megszakítóbütyköt is ETZ-re cseréltétek vagy maradt a TS-é?

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.03. 22:34

kr írta:Kösz Thorwald, persze, kiszereltem és úgy mértem. Amikor pedig már nem az ujjammal szorítottam a sarukat, az ellenállásmérőt is le tudtam olvasni :). Találtam itthon egy másik egyenirányítót, azt kimértem és a D+ W kombó ott is kilógott a sorból fele ellenállással, viszont polaritásváltásra nem enged semmit, nem úgy mint a másiknál. Teszek egy próbát vele, szerintem az ellenállás eltérés nem akkora gáz mintha mindkét irányban enged áramot vagyis meghiúsul az egyenirányítás -gondolom-.
kr
Kis eltérés nem gáz, de ha valamelyik dióda mindkét irányból átereszt, az már hiba. Remélem sikerül a feszültségeket és a töltést helyreállítanod.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.09.03. 18:07

Kösz Thorwald, persze, kiszereltem és úgy mértem. Amikor pedig már nem az ujjammal szorítottam a sarukat, az ellenállásmérőt is le tudtam olvasni :). Találtam itthon egy másik egyenirányítót, azt kimértem és a D+ W kombó ott is kilógott a sorból fele ellenállással, viszont polaritásváltásra nem enged semmit, nem úgy mint a másiknál. Teszek egy próbát vele, szerintem az ellenállás eltérés nem akkora gáz mintha mindkét irányban enged áramot vagyis meghiúsul az egyenirányítás -gondolom-.

kr

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2130
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2011.09.03. 10:22

Kösz a tanácsot, de ahogy irtam már minden rendben. Bár elég gyenge a szikra de működik minden!

Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ » 2011.09.02. 23:26

hell írta:Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!
Plusz még a többiek mellé írom a gyújtás kábelt.Nem árt ellenőrizni,az enyémnek a gyertya felöl szén volt a réz helyett,egy centire már réz volt.Kicsit elégett :mrgreen: =D> :-({|=

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.02. 21:55

kr írta: Lehet megvan a bűnös??
kr
Alakul. :wink: :wink:
A vezetékeket ugye lehúztad az egyenirányítóról a mérés alatt?

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.09.02. 19:43

Üdv Urak!

Még mindig kínlódok a töltéssel:

Ellenállásokat mértem az egyenirányítón: a negatívot a "D- " -ra raktam, a pozitívot pedig végig a 3 fázis bemenetére(U,V,W). Aztán a negatív ment a "D+"-ra és ott is végigmértem a fázisbemeneteket.
Ezután polaritást cseréltem, és megint végig az egészet. Ugye a polaritással változtak az ellenállás értékek, egymáshoz viszonyítva (U,V,W) viszont max 7-8% -os eltérést tapasztaltam egy esetet kivéve: ha a "D+"-t és a "W"-t mértem, akármilyen polaritással, mindig ugyanazt az értéket mutatta, ami a többi értékhez viszonyítva hol fele, hol 2/3-a volt azoknak. Lehet megvan a bűnös??

kr

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.02. 18:51

pempelli írta: Esetleg ez csinálhat indítási mizériát melegen?
Szerintem igen.
Érdemes másikkal próbálkozni.
Durrogás is lehet tőle,szóval szerintem próbálj ki egy másikat.Ha mégsem az a rossz,legfeljebb lesz egy tartalék trafód. :D

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 917
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.09.02. 18:20

Srácok a trafónak mennyi a hőfoka?
Az enyém nem tudom megfogni 30 perc moci szerelés után,
Esetleg ez csinálhat indítási mizériát melegen?hidegen semmi gond indul rendesen ,melegen durrog s kipun és a karbin keresztül is de nem indul be.

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2011.09.02. 18:08

Az elektronikát egy öreg szaki csinálta,együtt koperálnak a szerelő sráccal,rem majd ő is ránéz,mikor visszatették a múltkor 6 voltra,ugyanis akkor sem boldogultak,és nekem meg kellett a moci,akkor kiváló volt,remélem most csak összehozzák,de ha nem,akkor valóban gondoltam Nyakas mesterre,annál is inkább,hogy készülök a túrára,ha megint be nem b...ik valami, és akkor megbeszélném vele!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2130
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2011.09.02. 16:38

Kösz a tanácsokat! Az elektronikus kütyü a megszakítós kivitelhez mondta be az unalmast. Viszaalakítottam és minden rendben!

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.02. 09:54

festékes írta:Sziasztok!

Gondban vagyok,mert nem akar összejönni a 12 voltra alakítás a gépemen! :cry:
A szerelő srác már lassan nyugtatót szed,az idegtől mert nemtud rájönni mi a gond!
Először arra gondolt,hogy pontatlanul lett kimaratva a generátor helye,blokk ismét szét,és kiderült hogy ott minden rendben.
Ha visszateszi 6 voltra,akkor szuper,ha átpakolja a generátort stb,ami kell,akkor olyan a teljesítménye mint egy simsoné,úgyhogy ez van.
Elektronika rendben,újravezetékelve a gép,írtam is a múltkor,hogy nagyon jó a mocim,de csak hagyományos 6 voltos cucokkal.A generátor új,mégpedig gyári,de kipróbálta a sajátjával is,neki is etz-je van ugyanez a helyzet. ](*,)
Ha nem jön össze,akkor marad a 6 volt csakhát anyagilag már eléggé benne vagyok ebbe a projektbe,meghát nagyon bírnám a 12 voltot a gépen,ezért ha valakinek van valami ötlete,mi lehet a gond,megköszönöm!
Méregetni kellene áramot, terhelést. A generátornak nagyobb a teljesítménye, így jobban leterheli a mocit, de nem ennyire. A 6V-os rendszer is kb olyan teljesítményfelvételű, mint a 12V-os, ez nem lehet az oka az ilyen mértékű teljesítményvesztésnek. Próbáljátok ki a mocit a generátort kiiktatva, kössétek le a gerjesztést (forgórészt) és csak akkuval. Ha így rendben megy, akkor valahol zárlatos a rendszer, vagy valami nagyon leterheli. A generátort kihagyhatjuk, ha a csere generátorral is ugyanaz az eredmény. Nézzétek meg, mennyire melegszenek az elektromos alkatrészek, vezetékek, diódahíd, stb. Az átvezetékezésnél minden rendben? Én itt keresgélném elsősorban. Nincs valahol egy elkötés?
Mérni, mérni, mérni!

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2819
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2011.09.02. 08:32

pempelli írta:ETZ 250-be Brisk-böl melyik típust vegyem?
Veszek NGK-t is meglátjuk melyik a jobb.
N14C, esetleg N15C
festékes írta:Így gondolom én is ,sztem a srác nem túl profi,bár rengeteg off motort csinál,meghát Mz-s is,de jó a Pest környékieknek,ilyenkor csak beadják a gépet a Bambi mesternek aztán jónapot!
Komolyan mondom ku...ra idegesít a dolog,dehát ez gondolom érthető!
Esetleg nyakas Törökszentmiklóson? Az nincs annyira messze, mint pest. Talán Bluerider-nek csinált ilyet anno (de ebben nem vagyok biztos)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.02. 07:03

hell írta:Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!
áram (12V), mex, kondi, trafó.
ebben a sorrendben.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég