Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
mahor
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.02.12. 08:40
MZ-d típusa: MZ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mahor »

babetta gyujtásom van azon hogy tudok állítani?150-esem van .köszi.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

mahor írta:Heló én azt szeretném kérdezni hogy mért hátrafelé megy az MZ-m 2,3,4 be is be tettem de akkoris hátrafelé ment mi a balya?
Nagy az előgyújtásod gondolom mikor rárugsz visszarug egy marha nagyot majd beindul igen ám csak hátrafelé nagy az előgyújtás kicsit vedd kisebbre 250 tz nél 3mm er.
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

A töltés ellenőrző parázslik akkor is,ha tele az akku(valamelyik szakirodalomban olvastam)
fores
Avatar
Fecske
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010.07.29. 10:43
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fecske »

Jó ötlet. Remélem, hogy csak ennyi a "baj". Köszi a segítséget.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Nem lehet, hogy csak a védő gumi jött le róla? Akkor lehet hogy az óra háttérvilágítása szűrődik be...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Fecske
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010.07.29. 10:43
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fecske »

Sziasztok!

Tegnap mentem egyet a mocival. Visszafele már sötétbe jöttem hazafelé, ekkor vettem észre, hogy a töltés visszajelző lámpa "parázslik", méghozzá menet közben is, akármilyen fordulatszám tartományban. Alacsony fordulaton elhalványodik az első lámpa fénye, ha gázt húzok neki akkor újra rendesen világít, tehát gondolom van valamekkora töltése a dinamónak. Jól van ez így?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Fogalmam sincs én nem foglalkoztam vele most sima van benne. A rendőrös belekötös dolgon meg mosolyogtam egy jót! Felénk csongrád megyében legalábbis nem nézegetik, hogy E betű van-e még műszakin sem érdekelt senkit.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

köszönöm a segítséget már csak a domború sima üveg kérdés maradt :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem akarok bele úgymond ugatni, de látom kezd kis vita kialakulni aminek nem látom értelmét. Én 10 éve egyszer sem mostam le és semmi hasonlót nem követtem el, de szerintem (99%) az előző gazdák sem és a világon semmi baj nem volt vele eddig. 60 valamennyi ezernél jár az óra....
De mindezeket csak halkan jegyzem meg nehogy letépjék a fejem.... :twisted: :D
Halogénesítésem annyi volt kicseréltem a foncsort talán valami öreg buszé H4-s az a lényeg, beletettem egy halgón izzót és ennyi és hibátlan közel 5 éve! :D
Ja igen és próbáltam a régi foncsorral a betétes módszert is de nem volt jó....
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:Valaki tud nekem valami okosat mondani a halogénesítésről relézem ez jó ötlet erős kábelekkel teljesen felesleges...Az a 1,5 mm2-es vezeték amivel szerelve van az 16 Amper áramerősségig használható...a 12V/65 W-os halogén izzó alig valamivel több mint 4 Ampert vesz fel...Vagyis 240 Watt-ig tökéletes...A xenont is elfogja bírni...megcsinálom mofakeres betétről valami vélemény? Azt sajna nem ismerem Megbízható illetve mi a funkcionális különbség a lapos illetve a domború foncsor között? Gondolom ezekbe benne van az a bizonyos "E" betű Arra figyelj oda hogy benne legyen!!!akkor a rendőr nem köt e-bele? Tesztek erejéig sima halogént akarok majd de szeretnék xenon gázzal töltött izzót belerakni azért mit szól a rendőr?Semmit:!: Bocs hogy ennyi a kérdés. :oops:Remélem segitettem...valamennyit :oops:
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

petrvs írta:["Mivel a tekercs lakkal védet ezért a viz nem tesz kárt benne csak ha szigeteletlen kapocshoz ér.Egyébként brigéciol+víz+kompresszor++25°C+24 óra=tökéletesen tiszta tekercsek"

Ez így nem is hangzik rosszul! ( Csak miután végeztél, ne feledd befújni WD-40-nel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Szóval nekem nagyon bevált, mindössze ezért kardoskodtam annyira mellette; úgy szoktam mondani, hogy talán még fogfájásra is jó :wink:

http://autofilia.blog.hu/2010/01/11/a_h ... zama_wd_40

Sok sikert a művelethez!

Én meg a 20-on X éve villanyt szerelek...
És speciel a villanyszerelésnek nem sok ága van amit nem műveltem volna...és ebbe beletartozik a motor tekercselés is.
Szóval láttam már néhány dolgot...
Ezért mertem javasolni amit javasoltam.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Valaki tud nekem valami okosat mondani a halogénesítésről relézem erős kábelekkel megcsinálom mofakeres betétről valami vélemény? Megbízható illetve mi a funkcionális különbség a lapos illetve a domború foncsor között? Gondolom ezekbe benne van az a bizonyos "E" betű akkor a rendőr nem köt e-bele? Tesztek erejéig sima halogént akarok majd de szeretnék xenon gázzal töltött izzót belerakni azért mit szól a rendőr? Bocs hogy ennyi a kérdés. :oops:
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

["Mivel a tekercs lakkal védet ezért a viz nem tesz kárt benne csak ha szigeteletlen kapocshoz ér.Egyébként brigéciol+víz+kompresszor++25°C+24 óra=tökéletesen tiszta tekercsek"

Ez így nem is hangzik rosszul! ( Csak miután végeztél, ne feledd befújni WD-40-nel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Szóval nekem nagyon bevált, mindössze ezért kardoskodtam annyira mellette; úgy szoktam mondani, hogy talán még fogfájásra is jó :wink:

http://autofilia.blog.hu/2010/01/11/a_h ... zama_wd_40

Sok sikert a művelethez!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

petrvs írta:
Gery írta:namajd hozatok haverral. azt lemosom azzal :mrgreen:
Hát, nem kötözködésképpen, de ha a Brigéciolt (amiről egyébként csak jókat hallottam) vízzel kell lemosni, az egy tekercs esetében nem túl szerencsés! [-X Mivel a tekercs lakkal védet ezért a viz nem tesz kárt benne csak ha szigeteletlen kapocshoz ér.Egyébként brigéciol+víz+kompresszor++25°C+24 óra=tökéletesen tiszta tekercsek

A WD-40-t találták ki arrakenjen+minimálisan tisztitja az elektromos kontaktusokat, amit Te művelni szeretnél, hidd el! Befújod vele, megkínálod sűrített levegővel, ahogy írtad is, és teljesen jó lesz. Blokk-kipufogó-tudomisén tisztításához Brigéciol OK, de elektromossághoz WD-40kizárolag elektromos kontaktusokhoz gyártot kb 4000 fajta speciális sprayt kell használni amik alkoholos tartalmuk lévén gyorsan el is párolognak!
:smt045

Ja, nem én vagyok a hazai forgalmazó! :lol:
Már kezdtem azt hinni :D
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

WD40 után nyálas marad, a féktisztító pedig elillan és magával viszi a szennyeződés egy részét. 8)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Gery írta:namajd hozatok haverral. azt lemosom azzal :mrgreen:
Hát, nem kötözködésképpen, de ha a Brigéciolt (amiről egyébként csak jókat hallottam) vízzel kell lemosni, az egy tekercs esetében nem túl szerencsés! [-X

A WD-40-t találták ki arra, amit Te művelni szeretnél, hidd el! Befújod vele, megkínálod sűrített levegővel, ahogy írtad is, és teljesen jó lesz. Blokk-kipufogó-tudomisén tisztításához Brigéciol OK, de elektromossághoz WD-40!
:smt045

Ja, nem én vagyok a hazai forgalmazó! :lol:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

namajd hozatok haverral. azt lemosom azzal :mrgreen:
Avatar
Feri_Vp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2008.03.18. 00:49
MZ-d típusa: Suzuki GZ 250
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Feri_Vp »

Így van! A Brigéciol teljesen jó tisztításhoz. Az OFF motorról azzal szedtem le az 50 éves sár-olaj cuccot. Illetve még benzint is használtam, de az nem éppen emberbarát zárt térben...

Üdv: Feri
Bõrfotel és dobozok... :)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Mi van a BRIGECIOL-ról nem hallot senki:?:
Az egyik legjobb olaj eltávolitó szer.
Csak vizzel kell lemosni...
Nem olyan agressziv mint az eddig felsoroltak...
Sőt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

oksi köszönöm a válaszokat. ma neki is állok és letisztitom \:D/ :mrgreen:
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

WD-40!!!
Kioldja a koszt, taszítja a nedvességet, javítja a szigetelést, mindenhova eljut, némi kis kenést is biztosít. Nekem bevált.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Féktisztító
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

és mit lehetne higito helyett??
vagy csak simán nyomassam le kompresszorral,? :?: :?:
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Gery írta:Hello. lenne egy kérdés. leszeretném tisztitani etz-m gyujtását az állo + forgorészt is. mit javasoltok hogy lehetne ezt kivitelezni? arra gondoltam hogy bemártom mindkettöt egy kis higitóba aztán kompresszorral végigfujkodom öket hogy az az olaj ami rajtavan lejöjjön. nem tom jóötlet e.


Gery
Mivel a tekercs szigetelés sima lakk, ezért a hígítót nem javaslom.
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

Hello. lenne egy kérdés. leszeretném tisztitani etz-m gyujtását az állo + forgorészt is. mit javasoltok hogy lehetne ezt kivitelezni? arra gondoltam hogy bemártom mindkettöt egy kis higitóba aztán kompresszorral végigfujkodom öket hogy az az olaj ami rajtavan lejöjjön. nem tom jóötlet e.


Gery
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

matt1989 írta:Nekem is ilyen van-volt. Most már br8es van, mert át lett alakítva a hengerfejem, de az is fogyó eszköz.

1000km-enként fogyaszt a motorom kb. 1-et belőle. :)
Nekem mostanában már 100 km-en elfogyasztott 1 gyertyát mig rá nem jöttem miért...
Fent akadt a szivató...
A BRISK N14C helyére vettem most ezt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nekem is ilyen van-volt. Most már br8es van, mert át lett alakítva a hengerfejem, de az is fogyó eszköz.

1000km-enként fogyaszt a motorom kb. 1-et belőle. :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem is van ilyenem használtam is teljesen rendben van. Zavarszűrős ha jól emlékszem.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Kérdés...
Az NGK BR8HS gyertyával valakinek tapasztalat?

Manufacturer NGK
Part Number BR8HS
Diameter 14mm
Reach 12.7mm (1/2")
Hex Size 20.8mm (13/16")
Seal Type Gasket Seat
Resistor Yes
Terminal Type M4 Thread
Electrode Material Copper Core
Projection Type Non Projected
Tip Configuration Single Electrode
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Nem kell szikraoltó, autóban sincs és kb 15-30 évet elpötyögnek a relék.

Üdv.:Sub-ee

Relé helyett, a gyújtáskapcsolóra gondoltam tenni, de ez most már mindegy is: beépült a relé. Köszi a támogatást!
üdv: petrvs
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Kösz Sub-ee ez engem is megnyugtat eddig nem volt gondom vele,remélem így is marad.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bomber93 írta:
sub-ee írta: Szia

A robogó gyújtás az nagyon jó megoldás, a Babetta már kevésbé. Én mindenképp ajánlom a Minarelli vagy a HONDA robogó gyújtásokat, mert nagyon jó a hatásfokuk. Mi is raktunk már DIO gyújtást MZ-re, még van is egy darabom még itthon jeladóval tekercsekkel és lendkerékkel együtt! Csak a közbetétet és a kúpot kell kiesztergálni. A teljesítménye 80W. Ajánlom a 6V-os gépekre is, így 12V-osra alakítva a rendszert.

Körülbelül 10-12ezer forintból megvan az átalakítás!

Üdv.:Sub-ee
Köszi akkor marad a gyári elektronika :) szokott valami gond lenni velük szóval ha tisztességesen össze van rakva akkor stabil szerkezet nem hagy cserben a 6 volt? Sajnos annyi pénzem , hogy átalakítsam nincs csak azért kérdeztem mert amim van simson azon 3000 ból cseréltem a 12 voltos rendszert izzókkal és reménykedtem , hogy ts re is van valami ilyen megoldás :) Szeretnék belőle olcsón kijönni mert nyáron akarok Akorl.-t és az is pénzbe van. (egyébként nem tud valaki valakit ajánlani aki kis elméleti oktatást nyújtana nekem mz 125 ös be szal ts /rt/tophy lehetőleg valami msn vagy skype amin közvetlen üzenetváltás van lenne pár kérdésem műszaki és történeti téren , meg hogy mit miért érdemes vagy nem megvenni előre is köszi!)
A 6V stabil! A stabilitás alapja a szoros tiszta kontaktok, a jó fesszabályzó és a gyári szénkefék!

Kb ennyi, és gond nincs vele!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

petrvs írta:
sub-ee írta: Szia

elfér a lámpában.

Üdv.:Sub-ee


Köszönöm Sub-ee!

Azon tűnődtem, a kapcsoló élettartamának növelése megoldhatő-e szikraoltó kondival, relé helyett... működne szerinted?

Kép
Nem kell szikraoltó, autóban sincs és kb 15-30 évet elpötyögnek a relék.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

Atilla írta:Nem teljesen, de közelít! :D
A lényeg, hogy ha van töltés, akkor az generátort nehéz tekerni, ha nincs, mert rossz valami, akkor szinte csak szabadon fut.
Arra akartam célozni, hogy ha minden jó, az akku is és a töltés is akkor bizony megállhat, ha rossz a töltés akkor meg nem jellemző. Mert nem azért áll meg a motor mivel lemerült az akku, akkor ugyanis felkapcsolva a lámpát megállna mintha levetted volna a gyújtást. Ez szépen lassan elkezd dögledezni majd megáll. Egyszerűen azért, mert olyan alacsony a fordulatszám, hogy önmagában még elketyeg, de már nem jön ki annyi teljesítmény az Mz blokkból mint amennyi a világítással is megterhelt generátor forgatásához kellene.
Szóval szerintem jó az akku és jó a töltés is, pont ettől áll meg úgy ahogy megáll. :D
Megoldás, hogy bekapcsolt lámpával kell beállítani az alapjáratot és kész.

Remélem nekem lesz igazam, mert akkor nincs semmi baja! :mrgreen:
hétvégén sikerült egy kis időt szakítanom rá, 700ford/perc a különbség lámpával és lámpa nélkül, persze ezen még alakítani akarnék, de majd ha melegebbek lesznek, addigra hátha több időm lesz. Köszönöm mindenki segítségét! üdv cskaparo
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Üdv srácok!

Engem végül is az foglalkoztat,hogy mennyire megbízhatók ezek a jeladós robogós gyújtások?
Roppant kellemetlen lenne,mondjuk túrán,vagy egyéb hosszú úton ha meghibásodnának!
Nem akarom a Lada samarát a nyugati pl hondához hasonlítani,de nekem pl 6 év alatt vagy a jeladó adta be a kulcsot néha vagy a tirisztor vagy tranzisztor ezt nem tudom :oops: mondjuk két évente valamelyik kuka, lényeg,hogy mindig kellett lenni nálam másinak,mert ez olyan mint a villanykörte kimegy aztán ennyi! :-({|=
Csakhogy eme dolgok abban az időben pár ezer forintos tételek voltak,Ukránból hozattam őket,mint a benzint :-# :twisted:
Így most az eredeti Mz technikával van nálam egy másik fesszab,szénkefék,megszakító pótba,aztán így nagyjából be vagyok biztosítva a perkómmal, vagy mégsem :-k
Tulajdonképpen engem csak az zavar a 6 voltba,hogy az irányjelző tompított mellett elég gyatra,még így sárga izzókkal és fehér búrákkal is{köszi Sumbim} :D nameg ha elmegy a töltés véletlen és nem megy a javítása a helyszínen, akkor akksival 10 km -ről már nem biztos,hogy hazaérek :(
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Érdemes megépíteni olcsóbban kijön és tökéletesen működik :) a Subee féle feszültségszabályzó én igaz kicsit átterveztem a nyákot meg kicsit átalakítottam de a lényeg ugyanaz :)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

nekem volt egy ts 125 ösöm és annak fesszabályzó gondja volt. de miután kicseréltem jovolt. sok embertöl halottam hogy a nyalókáknak(ts) fesszabályzo gondjuk szokott lenni. de én miután kicseréltemegy bolti elektromos fesszabályzóra utána teljesen jóvolt. :mrgreen:


Gery
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

sub-ee írta:
petrvs írta:Sziasztok,

a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni? :-k

Előre is köszi szépen!
p
Szia

elfér a lámpában.

Üdv.:Sub-ee


Köszönöm Sub-ee!

Azon tűnődtem, a kapcsoló élettartamának növelése megoldhatő-e szikraoltó kondival, relé helyett... működne szerinted?

Kép
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára petrvs 2011.02.06. 11:15-kor.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

sub-ee írta:
festékes írta:Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet :(
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom :-k
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények :-k
Szia

A robogó gyújtás az nagyon jó megoldás, a Babetta már kevésbé. Én mindenképp ajánlom a Minarelli vagy a HONDA robogó gyújtásokat, mert nagyon jó a hatásfokuk. Mi is raktunk már DIO gyújtást MZ-re, még van is egy darabom még itthon jeladóval tekercsekkel és lendkerékkel együtt! Csak a közbetétet és a kúpot kell kiesztergálni. A teljesítménye 80W. Ajánlom a 6V-os gépekre is, így 12V-osra alakítva a rendszert.

Körülbelül 10-12ezer forintból megvan az átalakítás!

Üdv.:Sub-ee
Köszi akkor marad a gyári elektronika :) szokott valami gond lenni velük szóval ha tisztességesen össze van rakva akkor stabil szerkezet nem hagy cserben a 6 volt? Sajnos annyi pénzem , hogy átalakítsam nincs csak azért kérdeztem mert amim van simson azon 3000 ból cseréltem a 12 voltos rendszert izzókkal és reménykedtem , hogy ts re is van valami ilyen megoldás :) Szeretnék belőle olcsón kijönni mert nyáron akarok Akorl.-t és az is pénzbe van. (egyébként nem tud valaki valakit ajánlani aki kis elméleti oktatást nyújtana nekem mz 125 ös be szal ts /rt/tophy lehetőleg valami msn vagy skype amin közvetlen üzenetváltás van lenne pár kérdésem műszaki és történeti téren , meg hogy mit miért érdemes vagy nem megvenni előre is köszi!)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

petrvs írta:Sziasztok,

a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni? :-k

Előre is köszi szépen!
p
Szia

elfér a lámpában.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

festékes írta:Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet :(
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom :-k
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények :-k
Szia

A robogó gyújtás az nagyon jó megoldás, a Babetta már kevésbé. Én mindenképp ajánlom a Minarelli vagy a HONDA robogó gyújtásokat, mert nagyon jó a hatásfokuk. Mi is raktunk már DIO gyújtást MZ-re, még van is egy darabom még itthon jeladóval tekercsekkel és lendkerékkel együtt! Csak a közbetétet és a kúpot kell kiesztergálni. A teljesítménye 80W. Ajánlom a 6V-os gépekre is, így 12V-osra alakítva a rendszert.

Körülbelül 10-12ezer forintból megvan az átalakítás!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Köszönöm a válaszokat de nem szeretnék rá babszi gyulát. alapból az lett volna a kérdésem lényege hogy ki lehet e hozni 2-3 ezer forintból az mz ből azt , hogy át tudom e variálni úgy az mz-t hogy 12 voltos legyen? És meg lehet e csinálni azt hogy az mz ugy mint az N es simsonok közvetlen tekercsről menjenek semmi akksi meg szirszarok nélkül?
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet :(
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom :-k
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények :-k
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Sziasztok,

a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni? :-k

Előre is köszi szépen!
p
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

bomber93 írta:Sziasztok!
Gondolkozom egy MZ Ts 125 beszerzésén és ha jól emlékszem a 125 ös ts eknek 6 voltos rendszerük van. Az lenne a kérdés, hogy vannak e hátrányai/előnyei ennek egy 12 voltos rendszerrel szemben? Érdemes e vagy egyáltalán lehetséges e a 6 voltos rendszert 12 voltosra átvariálni mint a simsonokon? És mik lehetnek ennek az előnyei/hátrányai meg mennyi pénzbe kerül kb átvariálni az egészet akksi meg vezeték nem lényeg akksit még nem vettem vezeték meg van itthon dögivel. A másik kérdés (mivel nekem simsonom van) azon úgy csináltam meg az elektronikát hogy se fesz. szab se akksi se index. Van rajta hátsó lámpa féklámpa tompitott/távolsági világítás váltóáramos duda meg szerelő lámpa(ez azért van mert gyárilag túltekercselt(magyarán selejtes) világítótekercs van a fék/dudának és mindig kilőtte a féklámpát ezért a dobozba be van téve egy 21 wattos izzó ami ha nyomom a féket müxik) Nah szóval Meg lehet csinálni MZ TS nél ezt , hogy akksi nélkül működjön a rendszer és ezzel szabályosan közlekedhessek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Babetta gyújtás :idea:
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Sziasztok!
Gondolkozom egy MZ Ts 125 beszerzésén és ha jól emlékszem a 125 ös ts eknek 6 voltos rendszerük van. Az lenne a kérdés, hogy vannak e hátrányai/előnyei ennek egy 12 voltos rendszerrel szemben? Érdemes e vagy egyáltalán lehetséges e a 6 voltos rendszert 12 voltosra átvariálni mint a simsonokon? És mik lehetnek ennek az előnyei/hátrányai meg mennyi pénzbe kerül kb átvariálni az egészet akksi meg vezeték nem lényeg akksit még nem vettem vezeték meg van itthon dögivel. A másik kérdés (mivel nekem simsonom van) azon úgy csináltam meg az elektronikát hogy se fesz. szab se akksi se index. Van rajta hátsó lámpa féklámpa tompitott/távolsági világítás váltóáramos duda meg szerelő lámpa(ez azért van mert gyárilag túltekercselt(magyarán selejtes) világítótekercs van a fék/dudának és mindig kilőtte a féklámpát ezért a dobozba be van téve egy 21 wattos izzó ami ha nyomom a féket müxik) Nah szóval Meg lehet csinálni MZ TS nél ezt , hogy akksi nélkül működjön a rendszer és ezzel szabályosan közlekedhessek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nem teljesen, de közelít! :D
A lényeg, hogy ha van töltés, akkor az generátort nehéz tekerni, ha nincs, mert rossz valami, akkor szinte csak szabadon fut.
Arra akartam célozni, hogy ha minden jó, az akku is és a töltés is akkor bizony megállhat, ha rossz a töltés akkor meg nem jellemző. Mert nem azért áll meg a motor mivel lemerült az akku, akkor ugyanis felkapcsolva a lámpát megállna mintha levetted volna a gyújtást. Ez szépen lassan elkezd dögledezni majd megáll. Egyszerűen azért, mert olyan alacsony a fordulatszám, hogy önmagában még elketyeg, de már nem jön ki annyi teljesítmény az Mz blokkból mint amennyi a világítással is megterhelt generátor forgatásához kellene.
Szóval szerintem jó az akku és jó a töltés is, pont ettől áll meg úgy ahogy megáll. :D
Megoldás, hogy bekapcsolt lámpával kell beállítani az alapjáratot és kész.

Remélem nekem lesz igazam, mert akkor nincs semmi baja! :mrgreen:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Atilla írta:
Ha jó az akku és nincs töltés, akkor a generátor nem fogja meg a motort így tényleg nem áll le.
Ha van töltés akkor leállhat, dacára a jó akkunak.
Időt kérek! [-o<
Próbálom felfogni ezt a dolgot. :-k
Tehát ha valakinek világitás mellett az alapjárati fordulatszámon kigyullad a töltésvisszajelző lámpája,annak akkor jó akksi mellett nem fog leállni.Ha viszont nem gyullad ki(van töltés azon a kis fordulaton is),akkor nagy valószinűséggel megfogja a motort a generátor és leáll.
Jól értelmezem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feri220 »

Szevasztok! Kérdésem a következő: tavaly volt szerelőnél a motorom. Hengerfúrás, gyújtásbeállítás és karburátor állítás volt.
Az előgyújtást 3,5 mm re állította.
Azt mondta hogy az elején még túlzottan melegedni fog a henger.
Már vagy 150 kilométert mentem vele de még mindig nagyon melegszik.
Így nem tudok egyszerre hosszabb távon menni vele.
Ez természetes vagy a nagy előgyújtás miatt melegszik a henger.
Hall jeladós gyújtása van.Szerintetek hogy tudnám beállítani az előgyújtást?
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

csutkakaparo írta:Sziasztok! Hát köszönöm a segítséget, az akku lehet tényleg probléma, mert a baleset után már másra nem volt pénzem csak valami naggyon olcsó unibat-ra azt hiszem, szóval ez lehetséges, de viszont azt nemértem hogy ha jó akksitól függ a lámpával az alapjárat, akkor ha sokat megy, lemeríti az akksit nem? Viszont szórakozok majd az alapjárat beállítással, hátha ott lehet a gond, majd meglátom ha lesz időm rá! üdv cskaparo

De én pont azt magyarázom, hogy nem biztos, hogy az akku a probléma.
Ha teljesen jó akkud van, akkor is a generátor termeli a zeuszt a világításhoz, az akku csak egy puffer!
A generátort pedig a főtengely forgatja.
Leegyszerűsítve, ha leterheled a generátort, és nem bírja forgatni a főtengely akkor megáll a motor.
Valószínűleg csak ennyi történik nálad.
Állítsd be az alapjáratot stabilra világító lámpával és hidd el nekem, hogy ez így normális.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 61 vendég