Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

kovakos20 írta:HElllo

mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
lehet mindkettő, ez csupán kiviteltől és évjárattól függ.
kovakos20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.03.21. 22:46
MZ-d típusa: MZ Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kovakos20 »

HElllo

mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
darren17
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
Tartózkodási hely: Szank

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: darren17 »

Helló Kupi!

Rendben van megcsinálom úgy remélem sikerül! :D Ha letelik a 2 év még, akkor érdemes levizsgáztatni veteránra?
Köszi a segítséget!!

Üdv: Cs. Zoli

Helló Cseszy2!
Nem kell átalakítani, elég ha a gyári lámpaburákat teszed fel, mert nekem is ledes, fehér-burás és én nem alakítottam vissza izzósra csak a burákat cseréltem le és átengedték és nem szóltak érte semmit. Csak a féklámpám volt kicsit gyenge #-o , neked milyen erős? Hogy oldottad meg?

Üdv: Cs. Zoli
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Alfa írta:A hátsó lámpát alakítsd vissza, a búrát is, a többi mind1 sztem
Az ilyen esetekre érdemes gyári alkatrészeket megtartani,beszerezni. Az ember fél ora alatt kicseréli őket azt levan a gond :mrgreen:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A hátsó lámpát alakítsd vissza, a búrát is, a többi mind1 sztem
cseszy2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2010.09.26. 18:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cseszy2 »

Hello!!
Télen LED-esitettem a hátsó világitásom-köszönöm a segitséget!!-,de a müszakim a héten lejár. :(
Bajára a KF-hez fog müszakira menni.Kérdésem:alakitsam vissza izzósra,és piros burásra a békesség érdekében??Mi a véleményetek?Ja,meg az irányjelzöim is fehér burásak,sárga izzóval.utolsó müszakin ezért nem szoltak.Ezekkel mit tegyek?
üdv.!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

darren17 írta:Helló Kupi!

A blokk testelésén mit értesz, hogy csinálod??? Mert elvileg az megvan mindenkinél, mert máskülönben nem lenne se szikra se világítás, semmi... Kössem újra??? vagy még 1 szállón vezessem oda, vagy cseréljem ki a szorító csavart???
Szia én a biztonság kedvéért csináltam egy utólagos testelést is úgy mind a gépkocsiknál van,kifúrtam 6-os al a láncvédőnél a motor öntvényét és egy sima testsaruval+vezetékkel rákötöttem a testelési pontra(6 os csavar az aku közelében,van már egy két test kábel gyárilag rajta)így biztosabb a fémes kapcsolat a motor és a váz között.Én még az első lámpafejbe menő testkábelt is kicseréltem mivel maga a kábel volt eloxidálódva(belül a vezeték tiszta zöld volt)azóta jó a töltésem és a lámpák is erősebbek. A gyári testelés amit mondasz jó is de egy 25-30 éves gépen már elég sok az oxidáció a fém alkatrészek kapcsolódásánál ami bizonytalanná teszi a fogyasztok működését a 6 voltos rendszerek még érzékenyebbek erre(saját tap),példa ként biztosan láttál már olyan féklámpát ami ha kigyullad eloltja a helyzetjelzőt.Ezt kell kiküszöbölni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
darren17
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
Tartózkodási hely: Szank

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: darren17 »

Helló Kupi!

A blokk testelésén mit értesz, hogy csinálod??? Mert elvileg az megvan mindenkinél, mert máskülönben nem lenne se szikra se világítás, semmi... Kössem újra??? vagy még 1 szállón vezessem oda, vagy cseréljem ki a szorító csavart???
SZTIKI
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.03.16. 22:13
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: SZTIKI »

Máté írta:
SZTIKI írta:Szevasztok!
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
Szerintem nézd meg az előgyújtást. Nálam akkor durrogot vissza amikor nagyon elmászott a helyéről.

KÖSZÖNÖM SZÉPEN MEGNÉZEM AKKOR! :mrgreen:
darren17
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
Tartózkodási hely: Szank

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: darren17 »

kupi írta:
darren17 írta:Sziasztok!!!

Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
Szia ilyen gondom nekem is volt már szintén leégtek a dolgok,nekem a feszültség szabályzó csere és a motorblokk testelése megoldotta a problémát és azóta jó a töltésem is.De nem árt átnézni a vezetékezést (minden jó helyen van e?)esetleg a gyújtáskapcsolót de még a biztosíték tábla is lehet a zárlat okozója. Ha nem bírsz vele szerintem keress egy elektromos szakit hosszútávon olcsóbb!

Helló!
Köszi a választ, akkor ha jó idő lesz megint átnézem, és tudsz nekem mondani Bács-Kiskun megyében elektromos-szerelőt, aki el is vállalja? Mert már 3 szakembernél volt a moci és nem tudták megoldani és nem találták meg a hibát se, azt mondták kicsit alacsony a töltés de jó, mikor megmutattam, hogy égett le akkor csak a fejüket vakarták :cry:
Még egyszer köszi!
Üdv: Cs. Zoli
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

darren17 írta:Sziasztok!!!

Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
Szia ilyen gondom nekem is volt már szintén leégtek a dolgok,nekem a feszültség szabályzó csere és a motorblokk testelése megoldotta a problémát és azóta jó a töltésem is.De nem árt átnézni a vezetékezést (minden jó helyen van e?)esetleg a gyújtáskapcsolót de még a biztosíték tábla is lehet a zárlat okozója. Ha nem bírsz vele szerintem keress egy elektromos szakit hosszútávon olcsóbb!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
darren17
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
Tartózkodási hely: Szank

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: darren17 »

Sziasztok!!!

Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Egyik club és márkatársamnak zselés aksija van úgy tudom,és minden működik ahogy kell.
Egyébként a hagyományos is teszi a dolgát,nekem mindig az volt,néha rá kell nézni a folyadékszintre és ennyi,vagy ha tartósan nem használod,akkor egy kis töltés neki,nekem eddig mindegyik kibírt jó néhány évet :D
szider
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.03.17. 22:45
MZ-d típusa: Mz ts 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szider »

Szép jó estét..

Lenne egy olyan kérdésem hogy, van egy MZ ts 200/1 es motorom ami 6 voltos.. a kérdésem az lenne hogy, lehet e erre a gépre zselés aksit rakni töltené-e és ha nem akkor esetleg valami megoldás lenne e esetleg arra hogy zselés aksit használjak… esetleg fesszab építése vagy egyebek előre is köszönöm..
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

SZTIKI írta:Szevasztok!
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
Szerintem nézd meg az előgyújtást. Nálam akkor durrogot vissza amikor nagyon elmászott a helyéről.
SZTIKI
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.03.16. 22:13
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: SZTIKI »

Szevasztok!
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok nekem rossz gyertya hézaggal csinált ilyent 0,4 ezzel lett jó üdv juragy
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszönöm,holnap kerítek egyet,mivel gyújtókondi és gyergya csere megvolt,gyújtást mégegyszer leellenőríztem és a probléma nem szűnt meg :shock:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

tibi84 írta:
festékes írta:Sziasztok!

Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.

Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
Helo!
Nekem pont ilyen tünetek voltak amikor tönkrement a gyújtótrafó. Próbáld meg esetleg egy másikkal.

üdv
szerintem is trafó szaga van.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

festékes írta:Sziasztok!

Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.

Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
Helo!
Nekem pont ilyen tünetek voltak amikor tönkrement a gyújtótrafó. Próbáld meg esetleg egy másikkal.

üdv
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Erre én gondoltam,hogy kondi,holnap csere,meg gyergya is mert az is megtudja viccelni az embert,ja és igen megszakítós gyújtása van.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem rázkódott ki a főfúvóka?
Egyébként milyen gyújtás? Ha megszakítós, akkor én cserélnék egy kondit első körben. A fekete gyertya lehet a gyújtás kihagyások miatt is. Nem feltétlenül karburálási gond sztem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

csikin írta:Lehet túl dús keverék. Nézd meg lehet felakadt a szivató.
Nincs felakadva megnéztem,egyébként érdekes,mert az alapjárat jó,teljesen stabil hidegen-melegen egyaránt :-k
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

frensis írta:Üdv !

Végre jó a töltésem !
:mrgreen:
Mindent elmostam, megcsiszolgattam, meg kicseréltem az ellenállás tekercset.
De nem lett jó.
#-o

Elmentem ma egy helyi autóvillamosság szerelőhöz aki 10 perc alatt beállította a fesszabot és jó lett.
E örö bódottá
8)
Véletlen nem írtad fel hogyan csinálta? :roll: :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Lehet túl dús keverék. Nézd meg lehet felakadt a szivató.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!

Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.

Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Végre jó a töltésem !
:mrgreen:
Mindent elmostam, megcsiszolgattam, meg kicseréltem az ellenállás tekercset.
De nem lett jó.
#-o

Elmentem ma egy helyi autóvillamosság szerelőhöz aki 10 perc alatt beállította a fesszabot és jó lett.
E örö bódottá
8)
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az enyém 950 volt, de nem iridium elektródás. BR8HS ennyi szerintem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

BR8HIX gyertya ára is elég baráti ha jól látom (4500Ft körül). Kíváncsi lennék ér-e annyit? :twisted:
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

Beszereztem pár gyertyát:

Brisk N14C
Izolator 260
Torch E5T(jobban belóg a középelektróda mint a többinél)
Ngk B8HS

Majd csinálok egy kis tesztet melyikkel megy jobban.

Később lehet veszek egy BR8HIX-et is. Sok fotón úgy tűnik hosszabb a menete mint a 12,7 mm-es gyertyának, de az ugye nem lehet? Elvégre a H 12,7 mm-t jelent.
Meddig bírja általában ez a gyertya?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Jah igen azt nem írtam, az R es a zavarszűrős. :mrgreen:
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Alfa: Az R-esekre gondolsz?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A zavarszűrőssel nekem baromi jól megy, és az elektronikus műszereim is abbahagyták a hülyéskedést (kezdve a gyújtással...), Azt tudom ajánlani.
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

Milyen gyertyát javasoltok Etz 250-be?

NGK B8HS-t használok. Volt benne korábban Brisk 14NC, meg valamilyen Izolátor is egy ideig. Úgy gondolom az NGK gyártja a legjobb gyertyákat, viszont pár napja alig bírtam beindítani a motort. Túl lett szívatva, csak nem arra gondoltam, így cserélgettem a gyertyákat, és végül egy használt Izolátorral indul be. Egyébként a használt gyertyáim közül annak volt a legszebb képe, szép őzbarna. Az NGK új volt amivel próbáltam indítani. Amúgy nem a gyertyán múlott, jól ki kellett szellőztetni a hengert, és pont akkor indult be mikor az Izolátort beletettem.

Ezekről mi a véleményetek:
NGK B8HVX (platina középelektróda speciális testelektróda)
NGK BR8HIX (zavarszűrős, irídiumos elektróda)
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

frensis írta:Üdv !

Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
](*,)
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Ha még nem oldottad meg a problémát, esetleg nézd meg a biztosíték tartót. Nálam (ETZ 250) az okozott hasonlót, időnként volt töltés, időnként nem. De olyan is előfordult, hogy egyszerűen leállt a motor, az aksi pozitív biztosítéka lazult ki, pedig úgy tűnt a helyén van. Meg már eléggé elkorrodált. Kicseréltem lengő biztosíték tartóra, amibe késes biztit lehet rakni, többet nem lesz hasonló problémám.
Ehhez hasonlót vettem, darabja 150 Ft volt.

Néhány fotó:
Kép1
Kép2
Kép3
Kép4
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tibi85 2011.03.11. 13:57-kor.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Máté írta:
sunbim írta:Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz. :-k
Én megépítettem beleöltem nem kevés időt és pénzt de nem működik sajnos. Egyrészt kell egy másik kifolyó a tankból mert ha áramlik a folyadék akkor máris megbolondul a rendszer. Másrészt hiába van/lenne meg akkor is a külső légnyomás megzavarja. Próbáltam több nyomásmérővel de semmivel nem működött, pedig Szabival is elég sokat konzultáltunk róla.
:cry:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Brigéciol.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

nova001155 írta:
Andrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin? :roll:
Ha benzin akkor sebbenzin az nem tesz benne kárt semmiben talán a szénkefében sem de abban nem vagyok biztos :-k de tekercselés meg ilyen olyan vackoknak nem tesz kárt lehet még féktisztító vagy WD-40. persze levegővel kombinálva kiv.: sebbenzin az elpárolog magátol.
Szén, olaj szerves, szerves oldóanyag kell neki----> benzin, petróleum, gázolaj tökéletes.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Andrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin? :roll:
Ha benzin akkor sebbenzin az nem tesz benne kárt semmiben talán a szénkefében sem de abban nem vagyok biztos :-k de tekercselés meg ilyen olyan vackoknak nem tesz kárt lehet még féktisztító vagy WD-40. persze levegővel kombinálva kiv.: sebbenzin az elpárolog magátol.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Andrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin? :roll:
Univerzális tisztítóspray vagy féktisztítóspray mehet neki.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

fores írta:frensis..Na,van már töltésed?Ha nincs,irj segitek !Az előtét ellenállás a gerjesztéshez kell.gonot akkor okoz,ha már elfeketedett,mert a sz""""ul belőtt,vagy nem helyeseen működő szabályzó miatt az ellenállás flizitja a tekercset,és leégeti a lakkott a rézdrótrol..könnyen megállapitható,meleg,és büdös..Nézd meg a szénkefetartókat is,nem e tapadt bele a kefe,könnyen járjon.Egy rugócserével(nekem speciel bevállt a tollrugó is)utánfeszithető a kefe..Ha hamar melegszik,v szikrázik nagyon,amikor ráadod a lámpát,akkor a kommutátor csillámai között felgyülemlett a szénpor(benzines lemosás,kikapircsolás egyesével a rovátkákbol)De ha be mered vállalni egy finom papirral(gyufa oldala)felis csiszolhatod a kommutátort(nekem se volt tölzésem egy hete,WD40 prickoltam rá,és megjárattam...lett...
Ha nincs továbbra se,irj.Ezzel a szakemberekkel az a baj,hogy néha túreagálják..Évekkel ezelőtt jött a páromtol a fon,hogy megállt a motor,menjek.Mire odértem,már 4-5 melós kezdte bontani a karbit,és"az akksi.."-"a gyújtás" szavakat hangoztatva bizonygatták hozzáértésüket [-X [-( #-o :-k ..Nos,odaértem,gyujtás ráad,ok,ránéztem a benzincsapra,takarékra állit..és beindult..A szakemberk hátratett kézzel szivárogtak el :-" :-" ,és pakolták el a bicskát,amivel a karbit akarták lebontani...
Szia !

Hétvégén mentem pár kört a faluban, nem nagyon foglalkoztam vele, ma jöttem haza a koleszból, nekünk nincs most 1 hétig tanítás.
8)
Szénkefék nincsenek leragadva.
Majd holnap nekiállok, elmosok mindent, ha nem megy akkor kipróbálom az ellenállás tekercs cserét.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

affaire írta:
kupi írta:Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
Értem!
Nos a kondi az német benne az is volt de raktam bele újat. Bár én kételkedek benne hogy német de azt mondják rá!
Sztem a németek nem gyártják már. Minden kínai:D
Karbi tuti nem csinál ilyeneket az kizárva!
Megszakítót is 2ot is probaltam ugyanaz volt az eredmény!
Még arra tudok gondolni hogy a gyujtótkercsből kijövő réz vezeték/drót, nem tökéletesen érintkezik ezért azt össze kell forrasztani meg egyúttal kicserélem a gyujtókábelt is. Mást már igazából nem tudok!
Még a rossz szimering is lehet baj, de az sztem nem igy jelentkezne. Azzal max nem tudnék nagyon alapjáratot állítani.
Holnap legelek még rajta kicsit!
Kösz a választ!
Másik gyertya?
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

frensis..Na,van már töltésed?Ha nincs,irj segitek !Az előtét ellenállás a gerjesztéshez kell.gonot akkor okoz,ha már elfeketedett,mert a sz""""ul belőtt,vagy nem helyeseen működő szabályzó miatt az ellenállás flizitja a tekercset,és leégeti a lakkott a rézdrótrol..könnyen megállapitható,meleg,és büdös..Nézd meg a szénkefetartókat is,nem e tapadt bele a kefe,könnyen járjon.Egy rugócserével(nekem speciel bevállt a tollrugó is)utánfeszithető a kefe..Ha hamar melegszik,v szikrázik nagyon,amikor ráadod a lámpát,akkor a kommutátor csillámai között felgyülemlett a szénpor(benzines lemosás,kikapircsolás egyesével a rovátkákbol)De ha be mered vállalni egy finom papirral(gyufa oldala)felis csiszolhatod a kommutátort(nekem se volt tölzésem egy hete,WD40 prickoltam rá,és megjárattam...lett...
Ha nincs továbbra se,irj.Ezzel a szakemberekkel az a baj,hogy néha túreagálják..Évekkel ezelőtt jött a páromtol a fon,hogy megállt a motor,menjek.Mire odértem,már 4-5 melós kezdte bontani a karbit,és"az akksi.."-"a gyújtás" szavakat hangoztatva bizonygatták hozzáértésüket [-X [-( #-o :-k ..Nos,odaértem,gyujtás ráad,ok,ránéztem a benzincsapra,takarékra állit..és beindult..A szakemberk hátratett kézzel szivárogtak el :-" :-" ,és pakolták el a bicskát,amivel a karbit akarták lebontani...
fores
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

kupi írta:Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
Értem!
Nos a kondi az német benne az is volt de raktam bele újat. Bár én kételkedek benne hogy német de azt mondják rá!
Sztem a németek nem gyártják már. Minden kínai:D
Karbi tuti nem csinál ilyeneket az kizárva!
Megszakítót is 2ot is probaltam ugyanaz volt az eredmény!
Még arra tudok gondolni hogy a gyujtótkercsből kijövő réz vezeték/drót, nem tökéletesen érintkezik ezért azt össze kell forrasztani meg egyúttal kicserélem a gyujtókábelt is. Mást már igazából nem tudok!
Még a rossz szimering is lehet baj, de az sztem nem igy jelentkezne. Azzal max nem tudnék nagyon alapjáratot állítani.
Holnap legelek még rajta kicsit!
Kösz a választ!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Üdv!

Most meg az lenne a problémám hogy dadogva jár a motor mintha kihagyna a gyújtása, meg mintha nem pörögne fel teljesen.
Új a megszakító a kondi meg a gyujtótekercs is.
S-50 simsonról van szó!
Valami ötlet?
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

nova001155 írta:
affaire írta:Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
csere másik gyertya mivel ha simán szikrázik hengeren kívül nyomás alatt már nem biztos olyan biztató a helyzet nekem épp most volt ugyan ez az 51 es simomon hazaérek vele szépen pütyög azt gondol egyet megáll rugdoshatom meg tolhatom az a gyertya gatya kivettem szépen kivan égetve ad olyan szikrát a lovat agyoncsapja csere másik gyertya pöc-röff. :D
Sajnos az új gyertya nem oldotta meg a problémáját,de az új gyújtótekercs az már igen!
Szal Gyújtótekercs volt a baja úgy néz ki mert az újjal indul...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

sunbim írta:Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz. :-k
Én megépítettem beleöltem nem kevés időt és pénzt de nem működik sajnos. Egyrészt kell egy másik kifolyó a tankból mert ha áramlik a folyadék akkor máris megbolondul a rendszer. Másrészt hiába van/lenne meg akkor is a külső légnyomás megzavarja. Próbáltam több nyomásmérővel de semmivel nem működött, pedig Szabival is elég sokat konzultáltunk róla.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz. :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég