Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

NGK ból csak japánt szabad venni... Fogadok amiket tapasztaltatok, mint francia gyártmánnyal volt...

BP6HS nem az igazi... Én is jártam vele egy ideig, mert pont nem volt más, de hamis gyertyaképet ad... B8HS a tuti! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Atilla írta:Lehet sok minden, de én is azzal kezdeném. Ha fordulaton "dadog", akkor elvennék tőle egy kis benzint.
Milyen a gyertya, nem túl sötét véletlenül?
A gond h karbival nagyon sokféleképpen próbálkoztam már, és ha a melléklevegő csavart kb 1,5 -2 fordulattal tekerem ki, akkor kezd jó lenni...Egyébként NGK BP6HS.
sapphire
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.05.27. 14:57
MZ-d típusa: Mz etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sapphire »

seagateh írta:sziasztok. kellene egy aprsó hibához egy apró segítség :) alapjáraton leáll a motor ill ha nem áll le akkor olyan mint ha kihagyna a gyújtás (250es ETZ) eddig nem csinálta subee féle elektronikus gyújtás, jawa350 új utángyártott gyújtó trafó,(2hetes) megszakító bevan lőbe szépen, gyertyára gyanakszok 2 éves NGK B8HS lehet megfáradt nemtudom, az NGK BR8HS gyertyám 4 hónap utána megdöglött de annyira hogy 3500 fölé egyáltalán nem, pörgött fel a motor. ha felveszem az alapjáratot akkor is ez a helyet. nemtudom a porlasztóba az alapjárati fúvóka lenne kissé eltömődve, vagy gyújtás gondok vannak. ha valaki esetleg találkozott ilyennel és tudna nekem mondani valamit akkor megköszönném. holnap esetleg megpróbálom a BOSCH 175-ös téli gyertyámmal hogy mi a helyzet. válaszokat előre is köszönöm nektek.

egyéb (porlaszóban a súbert tű alulról a 2. rovátkában van, fordulaton tökéletes húz, nem semmilyen probléma nincsen, és eddig nem volt semmi gondja..
Nekem ugyan ezt csinálta,kb.4000km-után Brisk gyertyával ment,elkezdett dadogni és alapjáraton leállt.Beleraktam egy NGK B8 HS-t még rosszabb lett!Vettem bele egy új Brisk N14C gyertyát és kész,azóta minden OK!!Nekem az ngk nem vált be.Csak a Brisk!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Lehet sok minden, de én is azzal kezdeném. Ha fordulaton "dadog", akkor elvennék tőle egy kis benzint.
Milyen a gyertya, nem túl sötét véletlenül?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

A korábbiak alapján felmerült bennem egy kérdés: Ha üresben felpörög 6000+ ig a motorom, de sebességben pl 3.ban csak 5500, felette dadogni kezd, után 4.ben 5000, felette dadog, akkor az sem nem elektronika, sem nem gyertyabibi, ugye?
Szerintem a karbival kéne vacakolnom...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

seagateh írta:sziasztok. kellene egy aprsó hibához egy apró segítség :) alapjáraton leáll a motor ill ha nem áll le akkor olyan mint ha kihagyna a gyújtás (250es ETZ) eddig nem csinálta subee féle elektronikus gyújtás, jawa350 új utángyártott gyújtó trafó,(2hetes) megszakító bevan lőbe szépen, gyertyára gyanakszok 2 éves NGK B8HS lehet megfáradt nemtudom, az NGK BR8HS gyertyám 4 hónap utána megdöglött de annyira hogy 3500 fölé egyáltalán nem, pörgött fel a motor. ha felveszem az alapjáratot akkor is ez a helyet. nemtudom a porlasztóba az alapjárati fúvóka lenne kissé eltömődve, vagy gyújtás gondok vannak. ha valaki esetleg találkozott ilyennel és tudna nekem mondani valamit akkor megköszönném. holnap esetleg megpróbálom a BOSCH 175-ös téli gyertyámmal hogy mi a helyzet. válaszokat előre is köszönöm nektek.

egyéb (porlaszóban a súbert tű alulról a 2. rovátkában van, fordulaton tökéletes húz, nem semmilyen probléma nincsen, és eddig nem volt semmi gondja..
175-ös a hőértéke? nem biztos hogy az úgy jó lesz, meg fog főni az a gyertya. próbáld ki másik ngk-val vagy brisk-el, és pucold ki a karbi alapjárati rendszerét. elöször gyertya és ha úgy is utána karbi. gyertyacsere 1 perc azzal nem vesztessz, és a karbi pucolás sincs több mint fél óra. sűrített levegő jó barátod. :D
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. kellene egy aprsó hibához egy apró segítség :) alapjáraton leáll a motor ill ha nem áll le akkor olyan mint ha kihagyna a gyújtás (250es ETZ) eddig nem csinálta subee féle elektronikus gyújtás, jawa350 új utángyártott gyújtó trafó,(2hetes) megszakító bevan lőbe szépen, gyertyára gyanakszok 2 éves NGK B8HS lehet megfáradt nemtudom, az NGK BR8HS gyertyám 4 hónap utána megdöglött de annyira hogy 3500 fölé egyáltalán nem, pörgött fel a motor. ha felveszem az alapjáratot akkor is ez a helyet. nemtudom a porlasztóba az alapjárati fúvóka lenne kissé eltömődve, vagy gyújtás gondok vannak. ha valaki esetleg találkozott ilyennel és tudna nekem mondani valamit akkor megköszönném. holnap esetleg megpróbálom a BOSCH 175-ös téli gyertyámmal hogy mi a helyzet. válaszokat előre is köszönöm nektek.

egyéb (porlaszóban a súbert tű alulról a 2. rovátkában van, fordulaton tökéletes húz, nem semmilyen probléma nincsen, és eddig nem volt semmi gondja..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

xxgabikaxx írta:sziasztok!

Az e ektronikához annyira nem értek sajnos ezért kérném se segítségeteket.A töltést jelző lámpa menet közben nem akar elaludni.Milyen alkatrészek jöhetnek szóba? Megvizsgáltam az álló és forgórészt de semmi elváltozást nem találtam.A fesszabályzót és a diódasort hogyan lehetne kimérni vagy ellenőrizni hogy működnek e ? Ehhez a részéhez nagyon nem értek.Legyetek szívesek írjátok meg, hogy miket ellenőrizzek hogy végre legyen töltésem.

u.i.:Eddig tökéletesem működött.Nemrég szétszedtem a blokkot és azóta nem megy.Fater nagy buherátor és bemesélte magának hogy nem generátor van rajta hanem dinamó és berugtuk a motort és lekötötte az aksit.Persze a motor azonnal leállt.Ez az incidens tönkrevághatott valamit esetleg?

Válaszokat előre is köszönöm!
Forgórész szálszakadás? Méresd meg az ellenállását is.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

xxgabikaxx írta:sziasztok!

Az e ektronikához annyira nem értek sajnos ezért kérném se segítségeteket.A töltést jelző lámpa menet közben nem akar elaludni.Milyen alkatrészek jöhetnek szóba? Megvizsgáltam az álló és forgórészt de semmi elváltozást nem találtam.A fesszabályzót és a diódasort hogyan lehetne kimérni vagy ellenőrizni hogy működnek e ? Ehhez a részéhez nagyon nem értek.Legyetek szívesek írjátok meg, hogy miket ellenőrizzek hogy végre legyen töltésem.

u.i.:Eddig tökéletesem működött.Nemrég szétszedtem a blokkot és azóta nem megy.Fater nagy buherátor és bemesélte magának hogy nem generátor van rajta hanem dinamó és berugtuk a motort és lekötötte az aksit.Persze a motor azonnal leállt.Ez az incidens tönkrevághatott valamit esetleg?

Válaszokat előre is köszönöm!
Az aksi lekötés nem tehet kárt benne,van aki betolósan használja.Hasonló gondom nekem is volt,nekem a töltéslámpa nem jelzett,mégis lemerült az akku.Mértük,mindíg volt legalább 12volt...csak amper nem volt hozzá,diódasor csere.A te esetedben inkább vezeték szakadás,vagy érintkezési hiba.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Matee86 írta:Szia!
Nekem akkor csinált ilyet,amikor az állórészen az egyik vezeték elszakadt,vagy a forrasztás engedett el,de úgy hogy alig lehetett észrevenni! :-k
Jó ötlet! Lehet újraforrasztgatom a régi forrasztásokat.Kösz a helpet.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Szia!
Nekem akkor csinált ilyet,amikor az állórészen az egyik vezeték elszakadt,vagy a forrasztás engedett el,de úgy hogy alig lehetett észrevenni! :-k
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

sziasztok!

Az e ektronikához annyira nem értek sajnos ezért kérném se segítségeteket.A töltést jelző lámpa menet közben nem akar elaludni.Milyen alkatrészek jöhetnek szóba? Megvizsgáltam az álló és forgórészt de semmi elváltozást nem találtam.A fesszabályzót és a diódasort hogyan lehetne kimérni vagy ellenőrizni hogy működnek e ? Ehhez a részéhez nagyon nem értek.Legyetek szívesek írjátok meg, hogy miket ellenőrizzek hogy végre legyen töltésem.

u.i.:Eddig tökéletesem működött.Nemrég szétszedtem a blokkot és azóta nem megy.Fater nagy buherátor és bemesélte magának hogy nem generátor van rajta hanem dinamó és berugtuk a motort és lekötötte az aksit.Persze a motor azonnal leállt.Ez az incidens tönkrevághatott valamit esetleg?

Válaszokat előre is köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára xxgabikaxx 2011.05.26. 14:44-kor.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Én első körben az alábbiakra gyanakodnék:

- Sokat kap
- Gyújtás hiba
- Töltés hiba
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

wetzla írta:Sziasztok!

Minden kicserélve. Gyújtás Subee féle, teljesen új. Ő rakta fel. Trafó új. 3 karbival kipróbálva. Benzintank kipucolva. Kipufogó leszedve.
Megszakítóm, bütyköm nincs.
Továbbra is 4000-ig pörög.
Semmi változás.
Esetleg fals levegő valahonnan jobb szimering illetve szívócső.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Alfa írta: Levegő is jön neki, vagy nem? Nekem akkor volt ilyen, amikor a direktszűrőt sikeresen eltömtem a sok légszűrőolajjal. Szedd ki a légszűrőt, próbáld úgy, egy kört megér.
Na pont így jártam én is a napokban, annyi különbséggel, hogy nekem szivacs szűrőm van.
A jelenség ugyanaz volt 4e-ig még elment de utána dadogás.
Egyébként amikor túl nagy főfúvóka volt benne akkor is pont ugyanezt csinálta.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

wetzla írta:Sziasztok!

Minden kicserélve. Gyújtás Subee féle, teljesen új. Ő rakta fel. Trafó új. 3 karbival kipróbálva. Benzintank kipucolva. Kipufogó leszedve.
Megszakítóm, bütyköm nincs.
Továbbra is 4000-ig pörög.
Semmi változás.
Mennyit futott a gyújtásod?
Nem melegszik túl az a nagy tranzisztor(BUY 69)benne?
Arra tehetne Sub-ee egy hűtőbordát...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

wetzla írta:Sziasztok!

Minden kicserélve. Gyújtás Subee féle, teljesen új. Ő rakta fel. Trafó új. 3 karbival kipróbálva. Benzintank kipucolva. Kipufogó leszedve.
Megszakítóm, bütyköm nincs.
Továbbra is 4000-ig pörög.
Semmi változás.
Karbi beállítás, illetve melegen is csinálja vagy bemelegítve még nem próbáltad?
Nekem hidegen csinált ilyet, de az első 100 méter után már patent volt a gép. Karbit, gyertyaképed nézd meg, gyertya hézag is lehet a ludas sztem...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

wetzla írta:Sziasztok!

Minden kicserélve. Gyújtás Subee féle, teljesen új. Ő rakta fel. Trafó új. 3 karbival kipróbálva. Benzintank kipucolva. Kipufogó leszedve.
Megszakítóm, bütyköm nincs.
Továbbra is 4000-ig pörög.
Semmi változás.
Levegő is jön neki, vagy nem? Nekem akkor volt ilyen, amikor a direktszűrőt sikeresen eltömtem a sok légszűrőolajjal. Szedd ki a légszűrőt, próbáld úgy, egy kört megér.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

wetzla írta:Ja a gyertyapipa is és a gyertyakábel is új. NGK-s
És jó az óra ami méri a fordulatot? :D
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: wetzla »

Ja a gyertyapipa is és a gyertyakábel is új. NGK-s
Attila
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyújtás lesz... :|
Esetleg egy árnyékolt pipával próbáld meg... Hátha..
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

wetzla írta:Sziasztok!

Minden kicserélve. Gyújtás Subee féle, teljesen új. Ő rakta fel. Trafó új. 3 karbival kipróbálva. Benzintank kipucolva. Kipufogó leszedve.
Megszakítóm, bütyköm nincs.
Továbbra is 4000-ig pörög.
Semmi változás.
LOL
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Elektronika

Hozzászólás Szerző: wetzla »

Sziasztok!

Minden kicserélve. Gyújtás Subee féle, teljesen új. Ő rakta fel. Trafó új. 3 karbival kipróbálva. Benzintank kipucolva. Kipufogó leszedve.
Megszakítóm, bütyköm nincs.
Továbbra is 4000-ig pörög.
Semmi változás.
Attila
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gergely993 írta:sziasztok!
250-es ETZ-n merre volt gyárilag a trafó? esetleg képet tudna valaki küldeni?
Google a barátod :d
http://www.keresztenymotorosok.hu/kepek/zz/ETZ/06.JPG
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

sziasztok!
250-es ETZ-n merre volt gyárilag a trafó? esetleg képet tudna valaki küldeni?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

[quote="operable"]Üdv!
ETZ 125 gyújtását rá lehet rakni ETZ 250-re?? IGEN
Valamint TS 250-re ETZ gyujtást?? NEM (vagyis de igen, csak némi gépmunka árán)

Köszönöm előre is.[/qoute]
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable »

Üdv!
ETZ 125 gyújtását rá lehet rakni ETZ 250-re??
Valamint TS 250-re ETZ gyujtást??

Köszönöm előre is.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: wetzla »

Köszi a válaszokat. Próbálgatom.
Attila
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Logikus és mivel elektronikus jár minden előnyével :d
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:
young boys írta: Vedd le a jeladót és tegyél fel megszakító bütyköt megszakítóval...
A megszakítót kösd rá a zöld vezetékre ami a dobozba megy...
És így próbáld ki...
Ha így jó akkor jeladó csere...
Ha maradt minden ugyan úgy akkor az elektronika halott...
Én spec erre gondolnák...
Nekem most Sub-ee féle elektronika van fent megszakítóval...És pörög még akár 7000-ig is...(3.-ban 70-75-ig elmegy a gép :oops: ...Itt még jól is mér az órám :oops: ...)
Hallos elektronika megszával? Nem is tudtam ilyen is lehetséges. :) Nekem a jeladós van fent azzal is szépen megy (mostmár/meddig?)
Én is azt javaslom hogy megszapróba.

Én most ezzel a konfigurációval hajtok...Igazán nincs semmi ördöngösség benne...A hall is testet kapcsolgat mint a megszakító...A másik két szál a hall elektronikához kell...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

young boys írta:
wetzla írta:Sziasztok!
Az a bajom, hogy üresben felpörög 7000-ig, de sebességben már 4300-nál nem pörög tovább, elkezd dadogni és kész.
Mi lehet a baj?
300-as hengernél mekkora előgyújtást kell állítani?
Elektronikus gyújtásom van.

Üdv:
Attila
Vedd le a jeladót és tegyél fel megszakító bütyköt megszakítóval...
A megszakítót kösd rá a zöld vezetékre ami a dobozba megy...
És így próbáld ki...
Ha így jó akkor jeladó csere...
Ha maradt minden ugyan úgy akkor az elektronika halott...
Én spec erre gondolnák...
Nekem most Sub-ee féle elektronika van fent megszakítóval...És pörög még akár 7000-ig is...(3.-ban 70-75-ig elmegy a gép :oops: ...Itt még jól is mér az órám :oops: ...)
Hallos elektronika megszával? Nem is tudtam ilyen is lehetséges. :) Nekem a jeladós van fent azzal is szépen megy (mostmár/meddig?)
Én is azt javaslom hogy megszapróba.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

wetzla írta:Sziasztok!
Az a bajom, hogy üresben felpörög 7000-ig, de sebességben már 4300-nál nem pörög tovább, elkezd dadogni és kész.
Mi lehet a baj?
300-as hengernél mekkora előgyújtást kell állítani?
Elektronikus gyújtásom van.

Üdv:
Attila
Vedd le a jeladót és tegyél fel megszakító bütyköt megszakítóval...
A megszakítót kösd rá a zöld vezetékre ami a dobozba megy...
És így próbáld ki...
Ha így jó akkor jeladó csere...
Ha maradt minden ugyan úgy akkor az elektronika halott...
Én spec erre gondolnák...
Nekem most Sub-ee féle elektronika van fent megszakítóval...És pörög még akár 7000-ig is...(3.-ban 70-75-ig elmegy a gép :oops: ...Itt még jól is mér az órám :oops: ...)
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

DrV írta:Stroboszkóp beszerelése az első lámpába mennyire kivitelezhető? Kocsisorok melletti elhaladásnál jobban észrevetehő lennék, illetve néhány barom azt hiszi, hogy a főutakon, hogy egyirányú út...
Esetleg ledes izzó? tudtommal azok sötétben nem helyettesítik a rendes izzót.
Hátsó féklámpa villogása is jó lenne, erre is kéne vmi megoldás
Amit itt felsoroltál hogy mit szeretnél a gépedbe rakni azért mindért a rendőr irgum burgumot mondani! Első lámpába strobi :s akkor inkáb tegyél bele superwhite H4 es izzót azt is általában észreveszik hátsólámpához meg valami pótot ami könnyen szerelhető Tesco és társaiban beszerezhetőek.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Stroboszkóp beszerelése az első lámpába mennyire kivitelezhető? Kocsisorok melletti elhaladásnál jobban észrevetehő lennék, illetve néhány barom azt hiszi, hogy a főutakon, hogy egyirányú út...
Esetleg ledes izzó? tudtommal azok sötétben nem helyettesítik a rendes izzót.
Hátsó féklámpa villogása is jó lenne, erre is kéne vmi megoldás
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

wetzla írta:Eredeti gyári gyújtás, a fekete műanyag az akksinál.
Én is azt javasolnám mint amit a többiek kábeleket ezerszer átnézni van e törés valahol nekem sub-ee -s van ott megtört egy vezeték alapjárat nagyon fasza volt de fölé nem ment csinálhattam akármit válasz az volt megtört egy vezeték. előgyújtás 3-3.5 körül kellene mozognia ha nincs eredménye akkor fel a megszát azt hadszóljon. Buta feltételezés de biztos volt próbálva másik gyertya?
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: wetzla »

Eredeti gyári gyújtás, a fekete műanyag az akksinál.
Attila
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

matt1989 írta:Wetzla!

Ugye nem Sub-ee féle tranzisztoros gyújtásod van?!

Mert nekem 5 ezer felé nem akart forogni....
Visszaraktam a gyárit és tökéletesen működik.
És Sub-ee tudott vele mit csinálni? Mert nekem is hasonló gyújtásom van, bár nekem beállítástól függően 5300-5600-ig elpörög 3.ban, sőt esetleg még fölé is, csak fölötte olyan mintha szabálytalan lenne az egész, de ez még minthogy nem teszteltem simán lehet a rossz beállításaim eredménye.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Wetzla!

Ugye nem Sub-ee féle tranzisztoros gyújtásod van?!

Mert nekem 5 ezer felé nem akart forogni....
Visszaraktam a gyárit és tökéletesen működik.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

wetzla!

Szerintem gyújtás tranzisztor... (A kis fekete dobozban) Esetleg a jeladónál lévő kábelek/csatlakozások törtek meg.
Ha gyári, HALL jeladós gyújtásról beszélünk... :roll:

Szerintem kösd át megszakítósra, és egyből kiderül... Nem tart tovább mint egy karbipucolás, és valószínű célravezetőbb. :wink:
Esetleg lehet trafó, de inkább az előbbi...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

wetzla írta:A karbit ezerszer. Tökéletesen be van állítva az úszó. Kipróbáltam 125, 130, 135, 140-es és a Bambi által 1 éve belerakott főfúvókával is. Többféle kipufogót is kipróbáltam. Ugyanaz a helyzet. Az egyik rezóval felment 4600-5000-ig.
Nekem pl a karbi levegőcsavar rosszul való beállításánál csinált hasonlót...
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: wetzla »

A karbit ezerszer. Tökéletesen be van állítva az úszó. Kipróbáltam 125, 130, 135, 140-es és a Bambi által 1 éve belerakott főfúvókával is. Többféle kipufogót is kipróbáltam. Ugyanaz a helyzet. Az egyik rezóval felment 4600-5000-ig.
Attila
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

wetzla írta:Sziasztok!
Az a bajom, hogy üresben felpörög 7000-ig, de sebességben már 4300-nál nem pörög tovább, elkezd dadogni és kész.
Mi lehet a baj?
300-as hengernél mekkora előgyújtást kell állítani?
Elektronikus gyújtásom van.

Üdv:
Attila
A karbibeállítás? Kipuffogó? Ezeket ellenőrizted, hogy jók-e?
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: wetzla »

Sziasztok!
Az a bajom, hogy üresben felpörög 7000-ig, de sebességben már 4300-nál nem pörög tovább, elkezd dadogni és kész.
Mi lehet a baj?
300-as hengernél mekkora előgyújtást kell állítani?
Elektronikus gyújtásom van.

Üdv:
Attila
Attila
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Igaz rossz kúp illeszkedés is okozhat galibát meg a főtengely csapágy érdemes mind2 őt ellenőrizni bátrabbak kiszedik forgórészből a bütyöknek azt a kis pöckét akkor már oda lehet rakni ahova akarjuk tényleg :D
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

MrDok írta:
nova001155 írta: Megszakító hézag nem ennyire varázslatos dolog megkeresed hol nyitja a legnagyobbra ott megsza csavar lazít majd az excenterrel beállítód a megfelelő értékre majd az alaplappal meg belövöd az előgyuszit.
Ez csak azért nem jó mert az extrásabb gépeknél így többször is nyithat a megszakító.....
Amúgy ezt a forgórész nem tökéletes illeszkedése is okozhatja a kúpon. A csavart kocogtatva be lehet állítani, hogy rendesen tegye a dolgát, és szép szabályosan nyissa a megszakítót. :-"
Ha csak nem olyan a főtengely mint az én régim volt :oops: #-o ](*,) :-"
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:
Gazdi írta:Ez a megszakító hézag dolog egy kicsit ellentmondásos.
A gépkönyv szerint a bütyök "tetején" kell beállítani a 0,3-0,4 mm( :?: )-t, tehát amikor a legjobban kinyomja a megszakítót.
Máshol azt olvastam, hogy a dugó felső holtpontjánál kell lenni a megfelelő hézagnak.(Nekem is így van, máshogy nem is nagyon lehet beállítani az előgyújtást, mert ha az előbbi beállítást csinálom, akkor nagyon elmászik az egész.) Így viszont utána még még nő a hézag, ezért látom, hogy nem állandó. :-k
Megszakító hézag nem ennyire varázslatos dolog megkeresed hol nyitja a legnagyobbra ott megsza csavar lazít majd az excenterrel beállítód a megfelelő értékre majd az alaplappal meg belövöd az előgyuszit.
Ez csak azért nem jó mert az extrásabb gépeknél így többször is nyithat a megszakító.....
Amúgy ezt a forgórész nem tökéletes illeszkedése is okozhatja a kúpon. A csavart kocogtatva be lehet állítani, hogy rendesen tegye a dolgát, és szép szabályosan nyissa a megszakítót. :-"
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Gazdi írta:Ez a megszakító hézag dolog egy kicsit ellentmondásos.
A gépkönyv szerint a bütyök "tetején" kell beállítani a 0,3-0,4 mm( :?: )-t, tehát amikor a legjobban kinyomja a megszakítót.
Máshol azt olvastam, hogy a dugó felső holtpontjánál kell lenni a megfelelő hézagnak.(Nekem is így van, máshogy nem is nagyon lehet beállítani az előgyújtást, mert ha az előbbi beállítást csinálom, akkor nagyon elmászik az egész.) Így viszont utána még még nő a hézag, ezért látom, hogy nem állandó. :-k
Megszakító hézag nem ennyire varázslatos dolog megkeresed hol nyitja a legnagyobbra ott megsza csavar lazít majd az excenterrel beállítód a megfelelő értékre majd az alaplappal meg belövöd az előgyuszit.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

A megszakító legnagyobb nyitása legyen 0.3-0.4mm.
Mit értesz az alatt, hogy "elmászik"???
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Ez a megszakító hézag dolog egy kicsit ellentmondásos.
A gépkönyv szerint a bütyök "tetején" kell beállítani a 0,3-0,4 mm( :?: )-t, tehát amikor a legjobban kinyomja a megszakítót.
Máshol azt olvastam, hogy a dugó felső holtpontjánál kell lenni a megfelelő hézagnak.(Nekem is így van, máshogy nem is nagyon lehet beállítani az előgyújtást, mert ha az előbbi beállítást csinálom, akkor nagyon elmászik az egész.) Így viszont utána még még nő a hézag, ezért látom, hogy nem állandó. :-k
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

A megszakító hézagom nem állandó a 250-es ETZ-n. Ez mitől lehet? GÖRBE FŐTENGELY? ROSSZ FŐTENGELYCSAPÁGY? A megszakítóbütyök lenne eldeformálódva? Szerintem nem valószínű Most vettem egy új megszakítót(utángyártott gagyi), de az érintkezők sem pontosan illeszkednek, mikor zárva van, azaz érintkeznek, csak a két pogácsa nem fedi teljes felületén egymást, el tud csúszni a "mozgó" érintkező.
Vateráztam trabant megszakítókat, eredetieket, az elméletileg jó etkóba is, jól tudom? IGEN
Ha pedig a bütyköt is kicserélem, akkor azt a dugó megakasztásával tudom lecsavarozni a helyéről? IGEN

+ Egy teljes fordulaton belül meddig kell, hogy nyitva legyen a megszakító? :?: FEjből nem tudom, de valamelyik könyvben benne van mennyi a zárásszög...

Amúgy ötlet: anno én MÉH telepen kukáztam TS blokkból váltót, és akkor ha már ott vagyok címszóval, nekiestem egy kupac trabant és wartburg blokknak. leszedtem a komplett gyújtásalaplapokat, és így lett vagy 30db megszakítóm meg kondim, ami mind használható (rosszakat el se hoztam). Ja és mindez for FREE :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 53 vendég