Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Hujber írta:

Milyen izzót nem szabad motorba tenni? Egyszer olvastam sportmotoron, de nem tudom pontosan, és azóta nem merek jobbat venni...
Xenon szettet.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Kúpszöget ki lehet számolni 2 átmérőből vagy befogni eszterga tokmányba, kéziszánra mérőórát és addig állítani, amíg nem lesz párhuzamos a kéziszán a kúp szögével. Ez utóbbia legpontosabb. Esetleg gyári alkatrészkatalógusba nincs benne a mérete?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ugyanaz a kúpszöge mindegyiknek.
Nem egyszerű szerintem lemérni a szöget.
Kicsi a hossz,elég nagy a tévedési lehetőség.
Esetleg 2 db egyenes vonalzót rátenni 2 oldalról a kúpra,összeszoritani és rámásolni papirra,ahol már mérhető.Vagy nem tudom hogy lehetne pontosan :-k #-o

Amúgy nem akarlak elkeseriteni,de én nem hiszem hogy ez járható út.
De ne legyen igazam.
Nálam a /1 kúpközbetét nélkül van,de a múltkor pld irtam itt hogy az Etz gyári elektronikus gyújtását feltéve NEM imbuszcsavarral(ami belesüllyed a mágnesbe),hanem hatlapfejűvel,már beleért a deknibe a csavarfej.kb ez 4-5 mm-t jelent.
Namármost ha az egész forgórészt kifelé toljuk a kúpközbetéttel,akkor nagy a valószínűsége hogy a deknit nem lehet majd felrakni.
De ez csak így látatlanba mondom ,hisz a puding próbája az evés.
Irtad hogy működő motorról lett szerezve az aluminium közbetét.
Akkor ott kellett lennie egy kúpközbetétnek is.Kérd kölcsön és arról már egy esztergályos tud mintát venni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Sziasztok !

Nem is olyan rég írtam, hogy csinálok közbetétet, hogy akinek nagy 6V-os mz-je van fel tudja tenni az ETZ generátort mindenféle átalakítás nélkül ennek a segítségével.
Kész van maga az alumínium közbetét, már csak a kúpot kell megtódanom.
Ehez kérném a segítségeteket !

Kellene a kúp pontos hossza, illetve a legnagyobb, illetve a legkisebb átmérője a 6V-os(pl. TS), illetve a 12V-os főtengelynek(ETZ) is(ha jól tudom más).

Csináltam már formát is hozzá, így tudok önteni egy alapot, amiből majd kifaragom, nem kell boltból vennem, ahol drágább.

Minden költséggel együtt kb. 15 ezer lenne a mutatvány, anyaggal együtt.
Egy komolyabb esztergályos munkaköltség gyanánt kér el ennyit......
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

UEVMZ írta:Amúgy én szeretem hogy nem világít annyira le (magyarul az utat is megvilágítja, meg a táblákat is), mert annyira így nem vakít, viszont még sose volt hogy nem vettek észre. A távolsági meg tényleg leszed bármit bárhonnan, felgyújtja az erdőket, stb :mrgreen:

Ez tetszik :D
Városban nagyon előnyös a fényes,és erős izzó,tapasztalat az utóbbi időben,amióta a megalght ultra +90%-os van,mindenki észrevesz,és nem kanyarodik elém :)
Így néz ki:
http://www.led.nazwa.pl/autoledy/tungsr ... 4_ML_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Milyen izzót nem szabad motorba tenni? Egyszer olvastam sportmotoron, de nem tudom pontosan, és azóta nem merek jobbat venni...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Hujber 2011.10.17. 13:35-kor.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Amúgy én szeretem hogy nem világít annyira le (magyarul az utat is megvilágítja, meg a táblákat is), mert annyira így nem vakít, viszont még sose volt hogy nem vettek észre. A távolsági meg tényleg leszed bármit bárhonnan, felgyújtja az erdőket, stb :mrgreen:[/quote]

Ez tetszik :D
Városban nagyon előnyös a fényes,és erős izzó,tapasztalat az utóbbi időben,amióta a megalght ultra +90%-os van,mindenki észrevesz,és nem kanyarodik elém :)
Így néz ki:
http://www.led.nazwa.pl/autoledy/tungsr ... 4_ML_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Dargo írta:Üdv.

Egy kérdésem lenne elektronikával kapcsolatban. A műszerfal világítást szeretném egy kicsit feldobni színes led-ekkel. A kérdésem az lenne, hogy ha 4-5 vagy annál több led-et szeretnék sorosan kötni, akkor milyen ellenállást kell használnom. Elég jó táblázatokat találtam, de ezekből az derül ki, hogy sok lednél 3.4V-nál már nem kell ellenállás. De 12V-nál 4-5 lednél???


Előre is köszönöm a segítséget....
Néhány fontos dolog a ledekhez: ne 12V -ra állítsd! A motor 14V körül tölt! Én 6db-ot próbáltam sorban világításra bírni, nem ment, 3 működik szépen, ellenállással. Ha nem kapsz szórt fényű ledeket a kívánt színben, megcsiszolod a domború lencsét, ezzel előidézheted a fényszórását.
Amúgy:http://www.tolna.net/~dombaikaroly/MrDo ... 20cikk.rar
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dargo »

pampo89 írta:Sziasztok!

kéne egy kis segítség, át szeretném húzni húzni a motoromon az összes vezetéket! a rajzom megvan de azt nem tudom melyik vezeték milyen hosszú, nem nagyon szeretném ha sok maradna a nyakamon utána! Előre is kösz a segítséget!

Üdv.:pampo

Szia Pampo

Én is kiszeretném cserélni a kábeleket a motoron, de én egyszerűbb, gyorsabb, szakszerűbb megoldást választok és ajánlok neked is. Baki Máté készít ilyen jellegű kábeleket Én hozzá fogok fordulni, ha eljutok odáig. Én már e-mail-eztem vele ezzel kapcsolatban és elfogadható áron kínálta saját készítésű zsugorcsövezett, csúszósarús kábelkötegeit. Én ezt a megoldást fogom választani, sok kellemetlenségtől fogom magam megkímélni.

Üdv. Dargo
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Üdv.

Egy kérdésem lenne elektronikával kapcsolatban. A műszerfal világítást szeretném egy kicsit feldobni színes led-ekkel. A kérdésem az lenne, hogy ha 4-5 vagy annál több led-et szeretnék sorosan kötni, akkor milyen ellenállást kell használnom. Elég jó táblázatokat találtam, de ezekből az derül ki, hogy sok lednél 3.4V-nál már nem kell ellenállás. De 12V-nál 4-5 lednél???


Előre is köszönöm a segítséget....
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dargo 2011.10.16. 20:27-kor.
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beleferi »

Értem.Hát a csomagtartó az még elkészítésre vár mert még nincs.Amúgy nem rossz ötlet :lol: De szerintem elég lesz a 9ah-s.Ha eddig 5-össel ment akkor ez még jobb lesz. 8)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

beleferi írta:Hali.egy 250es etz-be mekkora akksit lehet beletenni? Most 5ah-s van benne.a gyári paraméterek meg azthiszem 9ah-t írnak.de jó lenne minnél erősebb:-)
Ha nem tartod égőnek akkor felteszed a hátsó csomitartóra 75 ös autó akkut az elég erős lehet :D. Nagyobb akkunak csak annyi jelentősegége van ha nincs töltésed akkor messzebb jutsz amúgy meg mind1 mekkora van benne minimum 5 de mikor megvettem az enyémet 3 as volt benne..... Meg persze amennyit a pénztárcád bír job mocis aksik azok 21 ah ak is megvannak csak elég drágák!
Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beleferi »

Hali.egy 250es etz-be mekkora akksit lehet beletenni? Most 5ah-s van benne.a gyári paraméterek meg azthiszem 9ah-t írnak.de jó lenne minnél erősebb:-)
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

ambrusviktor írta: van, de minek?
Köszönöm a hozzászólást. A fellángoló "mindentakarokrajta" korszakom elmúlt, és négy MZ-s szezon és valamivel több, mint 70.000 Km alatt letisztult formában jelent meg az igény néhány módosítás lehetőségének megvizsgálására.
ambrusviktor írta: És drága, ha még lehet is kapni.
Vajon az MZ-mmel felérő élményt nyújtó, ugyanakkor megfelelően alacsony szerviz igényű és költségű önindítós, nagy akkus 250-500 ccm-re átülni mennyivel volna olcsóbb?
ambrusviktor írta: sok ellenjavallat is van, pl. a fesz. ingadozás
Éppen ilyen problémák megoldására irányult a kérdés. Fűthető ruházatot szeretnék, ami extra fogyasztó. De elolvasnám az önindítós témát is, ha belinkeli valaki, bár legfőképpen az (sokkal) erősebb nem savas akku érdekelne ugyanakkora helyen, amit esetleg másféle elektronikával kell majd tölteni. Ambrusviktor?
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pampo89 írta:Jelenleg nincs itthon több biztosítékom :P ráérős a a dolog!
Okés, valamelyik hétvégén nekiesek.
Piros MZ ETZ 250
UDX
pampo89
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2011.08.19. 21:08
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pampo89 »

Jelenleg nincs itthon több biztosítékom :P ráérős a a dolog!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pampo89 írta:Nálam valami nagyon összeéget lehet hogy én is csak egy párat fogok kicserélni, majd még átviszgálom! De ha te lehúztál mindent tudasd velem a hosszúságukat lécci! ez mikor esedékes nálad?

Nem mostanában terveztem, akkor fogom megcsinálni az enyémet, mikor már motorozhatatlan idő lesz. De ha neked ráér, szívesen leírom majd, hogy miből mennyi kell. Vagy még idén motorozni akarsz? :) Megértem :)
Piros MZ ETZ 250
UDX
pampo89
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2011.08.19. 21:08
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pampo89 »

Nálam valami nagyon összeéget lehet hogy én is csak egy párat fogok kicserélni, majd még átviszgálom! De ha te lehúztál mindent tudasd velem a hosszúságukat lécci! ez mikor esedékes nálad?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pampo89 írta:Sziasztok!

kéne egy kis segítség, át szeretném húzni húzni a motoromon az összes vezetéket! a rajzom megvan de azt nem tudom melyik vezeték milyen hosszú, nem nagyon szeretném ha sok maradna a nyakamon utána! Előre is kösz a segítséget!

Üdv.:pampo
Én is ezt tervezem, eddig úgy néz ki, előbb ki kell kötnöm az összeset, majd kategorizálni, és ennek függvényében megvenni. Szóval én nem találtam ilyen képet/leírást.
Piros MZ ETZ 250
UDX
pampo89
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2011.08.19. 21:08
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pampo89 »

Sziasztok!

kéne egy kis segítség, át szeretném húzni húzni a motoromon az összes vezetéket! a rajzom megvan de azt nem tudom melyik vezeték milyen hosszú, nem nagyon szeretném ha sok maradna a nyakamon utána! Előre is kösz a segítséget!

Üdv.:pampo
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

TZrider250 írta:Üdv. Nem szabványos működésű (tehát nem savas) akkuval kapcsolatban kérdezném TAPASZTALATAITOKAT.
- ETZ 250 Elektronikát hogyan kell átalakítani a modern (pl. LiPo) akkumulátorokhoz? Előnye, hátránya kiemelkedett-e?
- ETZ 250 Álló és/vagy forgórészt kellett/lehetett (volna) módosítani?
- Kacsa, vagy valóság a Németországból állítólag beszerezhető szerkezet, amely ETZ 250 generátor helyére szerelve a motort rúgás nélkül akkuról beindítja, és emellett ellátja az eredeti generátor feladatait is? Ennek örülnének az igazi (nagyon megpakolt) túrások.
Köszönöm szépen.
A megpakolt motort sem nehezebb berúgni. Egyébkén igen, lehet önindítót pakolni belé, de elég felesleges, bár hülye ötleteim nekem is szoktak lenni, mert én önolajzást akartam, de meggyőztek hogy nem akarom :D szóval: van, de minek? És drága, ha még lehet is kapni.
Aksi (a zselés). Nekem jó ideje 9A os savas Banner van, előtte is savas volt, a másik az nem autó-motorhoz való, hanem pl. riasztóhoz. Van, aki ajánlja ez nem kétséges, de ismét: minek? Valamint azért elég sok ellenjavallat is van, pl. a fesz. ingadozás miatt stb.
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Üdv. Nem szabványos működésű (tehát nem savas) akkuval kapcsolatban kérdezném TAPASZTALATAITOKAT.
- ETZ 250 Elektronikát hogyan kell átalakítani a modern (pl. LiPo) akkumulátorokhoz? Előnye, hátránya kiemelkedett-e?
- ETZ 250 Álló és/vagy forgórészt kellett/lehetett (volna) módosítani?
- Kacsa, vagy valóság a Németországból állítólag beszerezhető szerkezet, amely ETZ 250 generátor helyére szerelve a motort rúgás nélkül akkuról beindítja, és emellett ellátja az eredeti generátor feladatait is? Ennek örülnének az igazi (nagyon megpakolt) túrások.
Köszönöm szépen.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Üdv. Eggyel lentebbi hozzászólást (SHELL üzemanyagról) nem én emeltem ide, hanem a túratopicból ide lett moderálva. Én a kérdésemet az olyajos topikban helyeztem el. A válaszokat ennek ellenére szívesen fogadom innen is.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Az már biztoss Troster :smt068
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2011. Október 15-16. Alföld túra IV.

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

OFFOS kérdésem volna, de SOS!!
Adalékos üzemanyaggal van tapasztalatotok? Az új SHELL üzemanyaggal elromlik az alapjárat, és 5000 körül "csipogó" hangok jönnek a henger felől. Az új lakóhelyem közelében csak ilyen benzint lehet kapni. Erősebbnek érzem a motort, de "beköpi" a gyertyát (Brisk N14C, ez vált be legjobban). Más típusú gyertya kell? Előgyújtást állítsak? Vagy meglévő hiba tünetét hozta ki az adalékos üzemanyag?
Várom megtisztelő javaslataitokat a hétvégi túra előtt.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A trabi foncsorral nekem is nagyon jó tapasztalataim vannak. Ezzel vetem a motort, még tavaly az éjszakain egy útszéli megállásnál megkérdezte valaki, minek megy a tompítottam. Erre azt válaszoltam, csak parkolóállásban van a kulcs, és ez csak a helyzetjelző :mrgreen:

Amúgy én szeretem hogy nem világít annyira le (magyarul az utat is megvilágítja, meg a táblákat is), mert annyira így nem vakít, viszont még sose volt hogy nem vettek észre. A távolsági meg tényleg leszed bármit bárhonnan, felgyújtja az erdőket, stb :mrgreen:
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

etzzsolt írta:Nekem Trabant foncsorom van Troster jóbarátom általl s nagyon jó az Osram 12V 60/55W Ultimathe +50% izzóval!!
Ezzel már leszeded a baglyot a fáról :lol: :smt072
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Nekem Trabant foncsorom van Troster jóbarátom általl s nagyon jó az Osram 12V 60/55W Ultimathe +50% izzóval!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok igen lehet kapni a H4 foncsort valami 2000 pár száz forint az ára bármelyik autósboltban meg kapod 12 voltos Trabantban is ilyen van
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Nem tudom most mit lehet kapni, de már 20 éve tudtunk halogén izzóhoz való foncsort venni MZ-be.

A nagy fényerejű H4 izzók közül én az Osram-ot próbáltam, illetve használom. Azt hiszem drágább mint a Tungsram, de ennek is nagyobb fénye van jóval, mint a sima halogénnek. Enyhén kékes az üvege, de szép, ténylegesen fehér színű fénycsóvája van, nem olyan idétlen hideg kék fénye, mint a "tuning" kék üvegű izzóknak.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:Sziasztok!

Van a neten olyan kép, amin szortírozva vannak a vezetékek kiszerelve, hogy melyik hova tartozik, és milyen színű? Én még nem találtam meg.
Ilyen van:http://www.ost2rad-ersatzteilkatalog.de ... -kabel.gif

Színek ugyan nincsenek,de egy kapcsolási rajz segitségével gyerekjáték párositani színek szerint.
Mondjuk ezekkel:
http://www.szocimotoros.hu/download/etz12v.jpg
http://m.blog.hu/re/redcat/image/Kapcso ... 20V%20.JPG
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Van a neten olyan kép, amin szortírozva vannak a vezetékek kiszerelve, hogy melyik hova tartozik, és milyen színű? Én még nem találtam meg.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Biker írta:Ezek a spéci, hatékonyabban világító izzók belemennek módisítás nélkül az eredeti foglalatba?
Én is hozzá írok,mert mostanában tesztelem az izzókat.A mostanim az a Tungsram megalight ultra +90%-os,a hagyományos H4-nél legalább kétszer erősebb,a fényszórót lejjebb kell picit állítani,hogy ne vakítson.A tetején kékes bevonat,ami a fényt hidegebbé teszi,ettől is csak növekszik a fényessége,amit az útra tükröz.A foncsor állapota is sokat jelent,ha a felső része nem tükrös,akkor már nem lesz megfelelő,ha már leégett róla a bevonat,és barnás,mehet a kukába.
Nekem jelen pillanatban gö9mb izzó foglalatú trabant foncsor van bent a megalight-tal,össze lehet hozni,de figyelni kell,hogy az izzó középre kerüljön,mert akkor lesz a fénycsóva megfelelő a gömbéhez,mivel az üveg ami a gömb izzónak lett kifejlesztve,a H4-ét jobban szórja,lásd H4-es és xenon.Ma ez gyakori hiba,hogy berakja,és nem gondol,hogy az üveg mennyit szór el.

összegezve ha gyenge a gömb izzóval,ami 40/45W-os,ki lehet cserélni H4-re,60/55W,ettől jobb fény lesz az úton,de a beállítás és a foncsor állapota is nagyon,de nagyon meghatározó.H4-es izzóból is létezik a nagyon olcsó,ami sárgásabb fényű,mert gyengébb anyagból készül,és a drágább meg elfogadható,függ a kereskedéstől is.
Én párba vettem a megalight ultra +90%-os izzókat 1300-ért.Barátom a Tungiban dolgozik,közel ezekhez az izzókhoz,és mondta,hogy a legjobb választás,és a Tungsramok közt most ez a legjobb.Az OSRAM egy másik kategória,ő is tud jó fényeket,még az original is,valamint a Lucas sem rossz,azt is használtam keveset.(néha kapok tesztelésre,meg veszek is,és örülök,ha ezzel valakinek segíthetek :))
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Itthon átgondolva, badarságot mondtam, illetve nem, csak a megközelítés volt hülyeség :DDD
Ha földelés negatív irányba eltolódik, akkor a pozitívhoz képest nagyobb lesz a potenciálkülönbség, és így létrejön a túltöltés. Erre gondoltam. De nem tudom, ez mennyire lehetséges...
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kocsisgab írta:Nem, a test nem negatív, a test az 0. :)
Váltó áram esetén...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kocsisgab »

zsakfos írta:Ne kövezzenek meg a nálam jobban hozzáértők, de nem lehetséges, hogy a test (avagy a föld) negatív feszültséget kap, ezáltal a feszültségkülönbség megnövekszik? Bár megkérdezvén magamat, nem tudnám megmondani, hogy honnan kerítettek MZ-re negatív feszültséget.

Ezt most én nem nagyon értem :-k ](*,)
Hát a test az negativ,ez egyértelmű.Vagy most mit is kérdezel?
Nem, a test nem negatív, a test az 0. :)
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Seclusion írta:Ne kövezzenek meg a nálam jobban hozzáértők, de nem lehetséges, hogy a test (avagy a föld) negatív feszültséget kap, ezáltal a feszültségkülönbség megnövekszik? Bár megkérdezvén magamat, nem tudnám megmondani, hogy honnan kerítettek MZ-re negatív feszültséget.
Ezt most én nem nagyon értem :-k ](*,)
Hát a test az negativ,ez egyértelmű.Vagy most mit is kérdezel?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kocsisgab írta:
Sziasztok!
Sajnos még mindig nem jó, megpróbáltam Skoda szabályzótn régi-új MZ-t - nem jó.
Alaposan átnéztem a biztosítékokat, és környékét (nem kap a gerjesztőkör +12v-ot) - nem jó.
Az egész kapcsolási rajzot átnéztem, minden ugyanúgy van - még mindig nem jó.
Megnéztem minden egyébet, amit itt felsoroltatok, vettem azóta egy új akksit, rámértem a generátor tekercselésére, mindent amit el lehet képzelni. De semmi, csak folyamatosan túltölt.

Kezdem azt hinni, hogy az Isten se akarja, hogy én még a szezon végén motorozzak egy jót... :cry:
Valakinek még valami ötlet?

Üdv.: Gábor.
Helyileg hol van a motor?Esetleg átnézethetnéd valakivel,ha te már kifogytál az ötletekből.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ne kövezzenek meg a nálam jobban hozzáértők, de nem lehetséges, hogy a test (avagy a föld) negatív feszültséget kap, ezáltal a feszültségkülönbség megnövekszik? Bár megkérdezvén magamat, nem tudnám megmondani, hogy honnan kerítettek MZ-re negatív feszültséget.
Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kocsisgab »

kocsisgab írta:Sziasztok!

Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni. :D

Előre is köszönöm!
Gábor
Sziasztok!
Sajnos még mindig nem jó, megpróbáltam Skoda szabályzótn régi-új MZ-t - nem jó.
Alaposan átnéztem a biztosítékokat, és környékét (nem kap a gerjesztőkör +12v-ot) - nem jó.
Az egész kapcsolási rajzot átnéztem, minden ugyanúgy van - még mindig nem jó.
Megnéztem minden egyébet, amit itt felsoroltatok, vettem azóta egy új akksit, rámértem a generátor tekercselésére, mindent amit el lehet képzelni. De semmi, csak folyamatosan túltölt.

Kezdem azt hinni, hogy az Isten se akarja, hogy én még a szezon végén motorozzak egy jót... :cry:
Valakinek még valami ötlet?

Üdv.: Gábor.
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" ;)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Oldalra? Az mihez kell éjszakai szerpentinezéshez?
A tompítottra, vagy a hosszúfényre gondolsz?
Én tompítottal mentem és nyomtam a fénykürtöt így jobbosban kiválóan terített.
Balra meg óvatosan lépkedtem...
Ha épp nincs szerpentin akkor meg elég ütős. A távolsági több, mint elég, a tompított, meg szép éles határvonalat vetít a az előttem közlekedőre, illetve messzire elvilágít mégse villognak.
Nem olyan, mint egy-egy régebbi kölcsönkért autó, hogy rá kell tapadnom valakire, hogy tudjam merre van az út ](*,)
DrV írta:Trabant foncsor nekem annyira nem jön be... nem szórja eléggé szét a fényt oldalra, így izgalmasabb, de azért szeretek a saját ágyamban feküdni, nem az árokparton...
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kiss zoltán írta:hellosztok nem tud valaki itt tolna megyében egy jó mz szerelöt ? kösszi
Merre laksz? Mi a gond?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kiss zoltán írta:hellosztok nem tud valaki itt tolna megyében egy jó mz szerelöt ? kösszi

Mi a problémád a géppel?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
kiss zoltán
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.08.05. 18:11
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiss zoltán »

hellosztok nem tud valaki itt tolna megyében egy jó mz szerelöt ? kösszi
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Trabant foncsor nekem annyira nem jön be... nem szórja eléggé szét a fényt oldalra, így izgalmasabb, de azért szeretek a saját ágyamban feküdni, nem az árokparton...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Biker írta:Ezek a spéci, hatékonyabban világító izzók belemennek módisítás nélkül az eredeti foglalatba?
Be, és elég faszák, sokáig is tartanak. Nekem 40%os Megalight volt amíg el nem törtem :( De tuti olyat veszek ezután is, csak 70%ost.
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Köszi Troster ment a PÜ!!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

etzzsolt írta:miért kell Skoda vagy Trabant foncsort felrakni a mosstanivall mi nem passzoll??
Ha kell Trabi foncsor nekem van egy zsákkal adok egyet ingyé is :D
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

miért kell Skoda vagy Trabant foncsort felrakni a mosstanivall mi nem passzoll??
A rock örök és halhatatlan!!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Dénes írta:Osram Nightbreaker +90%-ot használok kb. 3000 Ft egy darab, 20ezer km-t kibír.
Egészen jól világít, Frici mindig megcsodálja, ha sötétben megyünk. :)
Nem akarok hülyeséget mondani mivel a H4 sokkal többet kibír, de céges autókban mi is használtunk H1/H7 Nightbreakereket, aztán váltottunk Megalightokra, SOKKAL többet kibírnak a megalightok (1.5X annyit simán). Bát a nightbreakerekből is kijöttek már a long life-ok az lehet bekavar ebbe az állításba, no meg amit írtam az a H1-H7-re igaz.
Biker írta:Ezek a spéci, hatékonyabban világító izzók belemennek módisítás nélkül az eredeti foglalatba?
Igen, bele.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Biker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2011.09.17. 10:49
Tartózkodási hely: Zenta, Szerbia

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Biker »

Ezek a spéci, hatékonyabban világító izzók belemennek módisítás nélkül az eredeti foglalatba?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 40 vendég