Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

bambi írta:13 éve megyek 14.4 töltéssel,több mint 100000km.nem volt bajom.
Ez brutal meggyőző volt! :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

13 éve megyek 14.4 töltéssel,több mint 100000km.nem volt bajom.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

bambi írta:
hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
természetes a 14.4
Ennek örülök. Nagyon stabil kis kütyü az tény. :D
Bár sokak állítása szerint az rengeteg a 14,4. Én már ezen a területen elvesztettem a fonalat. :twisted:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
természetes a 14.4
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Iványi Balázs írta:látom,de külföldi az oldal ,esetleg nem nagyon lehet valahol ilyet rendelni Magyarországon?
Én most ezt néztem. http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440
Hu most nézem akkor neked most mid is van etz-d vagy ts-ed? mert nem igazán mind1!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
Tökéletes a 13.8V Mivel nem kell az akksinak nagy áramot biztosítania indításkor ezért elég egy alacsonyfeszültségű töltés ha úgy tettszik csepptöltés nem kell tőle félni legalább hogy kimegy belőle a folyadék meg túlmelegszik meg ilyen hülyeségek hanem szépen lassan töltögeti a gép.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

A ts akkor csinált ilyen irányjelzős leállásokat, amikor a visszáramkapcsoló túl alacsony feszültségnél oldotta a töltést. Egy hajszálnyit feszíts a rugóján. Akkor jó, ha alapjáraton fel-felvillan a töltésvisszajelző.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Most abban is gondolkozok h az indexrelém is lehet szar mert világításom már úgy ahogy van és amikor ráadom az indexet menet közben kanyarodáskor akkor kedze ell fulladozni meg kihagyni a gyújtás. nem sima indexrelé van benne hanem egy ilyen négyzet alakú kis fekete doboz szerűség,nem tudom h ez milyen fajta. A sima indexrelét még vissza lehet rá rakni ha az a baja??
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Bambi tud segíteni fesszab ügyben.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gesszti írta:Ha vennék, akkor a Müller félét venném. Innen.
igen ez van nekem is.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha vennék, akkor a Müller félét venném. Innen.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

látom,de külföldi az oldal ,esetleg nem nagyon lehet valahol ilyet rendelni Magyarországon?
Én most ezt néztem. http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ezt sokan dícsérik, és a Müller Szabi féle is bevált darab.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Vagy a pozitív sarok, vagy a negatív sarok szikrázik attól függ melyiket rakom fel elöször...
Elektronikus fesz szabot lehet amúgy a neten rendelni valahol mert nem nagyon akarok baszakodni ezzel a sima állíthatóssal.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Lehet az új is xar gondolom agy gyári használt engem is szopatott a gyári fesszab rendesen nekem a megoldás Subee tól vettem egy elektronikusat több mint 8000 km ere nincs vele gondom De valaki a gyárira esküszik. Vagy még az is lehet hogy valahol kivan dörzsölődve a egy kábel.
Melyik vezeték szikrázik amúgy?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra
Burkolat nélkül próbáld először az "új" szabályzót. Ha nincs a helyén, simán zárlatot tud csinálni. Ha már levetted a burkolatot, akkor nézd meg, hogy a jobb oldali érintkező, (aminek csak egy oldala van) nyitva van-e alaphelyzetben, és hogy a bal oldali, (aminek két oldala van) a külső érintkezőhöz zár.

Érdemes még megnézni, hogy lent, a dinamónál az állórészre menő vezetékek nem érnek-e valahol testhez. A töltésvisszajelző-lámpa környékén nem matattál mostanában?
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

takzol írta:Tisztelt fórumozók!
Ha a feszültségszabályzó tönkremegy -mondjuk egy túra közben-, és az akkumulátor teljesen lemerül, betolással be lehet indítani a motort? /ETZ 125/ Ha nagyon hülyét is kérdeztem, kérem, hogy mondjatok pár szót! Be szeretném biztosítani magam a" váratlan, de várható" problémák esetére.
Tisztelettel: takzol
Ha a fesszabod gajra megy azaz nem lesz töltésed a és kifogy az aksid akkor azt nem tudod betolni. Tönkremehet úgy is a fesszab hogy túltölt mindent mint a barom de akkor meg szétmegy minden. Inkább ne menjen tönkre a fesszab. Mert akkor meg vagy lőve.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt fórumozók!
Ha a feszültségszabályzó tönkremegy -mondjuk egy túra közben-, és az akkumulátor teljesen lemerül, betolással be lehet indítani a motort? /ETZ 125/ Ha nagyon hülyét is kérdeztem, kérem, hogy mondjatok pár szót! Be szeretném biztosítani magam a" váratlan, de várható" problémák esetére.
Tisztelettel: takzol
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
Hasonló gondom volt nekem is. Aztán vettem elektronikus fesszabályzót azóta ilyen problémám nincs.
Kép
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

hello Mittom!
Neked akkor a régi házas a fesz szabályzód vagy az új elektronikus fajtájú? Mert akkor úgy állok hozzá! :) köszi!
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

Iványi Balázs írta:Ez 1986-os 250 es etz. Ebben nem tudom hogy milyen van. Most megyek dolgozni de este megnézem!
Az enyém 1987-es 250 de lux. remélem sikerül megtalálnod a hiba okát!
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Ez 1986-os 250 es etz. Ebben nem tudom hogy milyen van. Most megyek dolgozni de este megnézem!
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is

Szia!

Ha ki tudnád mérni járó motornál a visszatöltést akkor azonnal elárulná, hogy mennyi folyik vissza. Multiméterrel tudsz 12 voltot mérni csak rakd az aksi szálaira. De szerintem nézd meg a feszültségszabályozódat. Nem biztos, de lehet, hogy terhelésen kevés töltés ad át és ez lehet a probléma. Ha a régi "házas" akkor azt lehet állítani, ha viszont már az új elektronikus akkor azon nincs ilyen lehetőség.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Igen ha gyújtás van a motoron világít, de miután beindítom elalszik.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is

A töltést jelző piros visszajelző rendesen működik a fordulatszámmérőben? ( álló helyzetben ég, járó motornál kialszik)
Piros MZ ETZ 250
UDX
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
Hópihe
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.05.02. 19:26
MZ-d típusa: TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hópihe »

Hello mindenkinek. Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mi a legegyszerűbb kapcsolás a Ts150-hez? Akkumulátorral és anélküli kapcsolás is érdekel, a lényeg hogy ne legyen az a rengeteg kábel, de rúgásra induljon a motor, egy billenőkapcsolóval letudjam állítani és világításom legyen ami vagy fix, vagy azt is billenőkapcsolóval tudom kapcsolni.
Előre is köszönöm a segítséget, további szép napot!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Dádika írta:Üdv urak! Sos segítségre lenne szükségem, van egy 125 ös etz-m és ha beindítom és leveszem az aksisarut akkor leáll. Valószínűleg az aksiról megy a motor és nem tölt vissza semmit. A motor nem let nagyon babrálva csak ált, mikre érdemes ilyenkor ránézni? (azelött tökéletesen működött)
Előre is köszi!
Dénes jól leírta mikre nézz rá.
Multiméter elő, aztán mérj töltést, van-e, vagy csak kevés. gerjesztés van-e, csatlakozások, vezetékek ellenőrzése.
Ha valamennyire ismered a rendszer működését, akkor menni fog a dolog, ha pedig nem ismered, akkor előbb inkább próbáld megérteni.
Egyébként generátoros töltési rendszernél NEM vesszük le az akkusarut járó motor mellett!!!!!!!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

(azelött tökéletesen működött)

Igen-igen. Ezt hívják elromlásnak. :twisted: Így megy ez...

Először a vezetékeket nézném át, a csatlakozásokat, aztán feszültségszabályozót.
Dádika
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.05.02. 09:44
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dádika »

Üdv urak! Sos segítségre lenne szükségem, van egy 125 ös etz-m és ha beindítom és leveszem az aksisarut akkor leáll. Valószínűleg az aksiról megy a motor és nem tölt vissza semmit. A motor nem let nagyon babrálva csak ált, mikre érdemes ilyenkor ránézni? (azelött tökéletesen működött)
Előre is köszi!
Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beleferi »

Norbu írta:
beleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt :)) Egy ismerősöm hozza nekem :P
Hozhatna nekem is :mrgreen:
:D :D :D :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Norbu írta:
beleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt :)) Egy ismerősöm hozza nekem :P
Hozhatna nekem is :mrgreen:
Nekem is nekem is :))))
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Norbu »

beleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt :)) Egy ismerősöm hozza nekem :P
Hozhatna nekem is :mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Máté írta:Aki csinált szivargyújtó aljzatot a motorjára tőle kérdezném: hová rakta az aljzatot? Áramot honnan adtatok neki? Csak telefon töltésre szeretném használni, szóval nem kéne neki max 300-400mA. A gyújtáskapcsolóról lehet lecsatlakozni?
Köszi előre is a segítséget.
A lámpafejben a féklámpa csatlakozásánál van egy szabad csatlakozó, amin kapcsolt áram van (gyujtás állásokban), a test adott, hogy hova teszed, az meg attól függ milyen aljzatod van, és az hol fér el. Páran berakták a villakiflik csövébe, de ez csak újabb kiadásoknál működik, régebbieknél vastagabb a cső falvastagsága, nem fér bele.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Aki csinált szivargyújtó aljzatot a motorjára tőle kérdezném: hová rakta az aljzatot? Áramot honnan adtatok neki? Csak telefon töltésre szeretném használni, szóval nem kéne neki max 300-400mA. A gyújtáskapcsolóról lehet lecsatlakozni?
Köszi előre is a segítséget.
Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beleferi »

Nem kell nagyra nyitnom. Sőt :)) Egy ismerősöm hozza nekem :P
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

beleferi írta:Hali! Egy olyan kérdésem lenne hogy van-e valami teendőm hogy ha lecserélem a normál gyertyát iridiumra az etz-be?Előre is kösz :)
Van ! Nagyra nyisd a bukszát :mrgreen: Teljesen felesleges bele az a gyertya!!!!
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beleferi »

Hali! Egy olyan kérdésem lenne hogy van-e valami teendőm hogy ha lecserélem a normál gyertyát iridiumra az etz-be?Előre is kösz :)
TS 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.01.09. 16:15
MZ-d típusa: ETZ 250 + oldalkocsi
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: TS 125 »

Segítséget kérnék az ügyben, hogy TS fordulatszámmérő órába szeretnék elektronikusat berakni, mivel még a blokkban nincs kihajtás. Honnan és mennyiért tudnék olyat szerezni, ami kis átalakítással beépíthető a mechanikus órába vagy a helyére.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Troster-l sikerül beszereznem egy gyári elektronikus gyujtást. Annyi lenne a kérdésem valaki meg tudná mondani a jeladó felfogató nagy hosszú csavarnak a méretét és hogy egyszerű csavarboltban hozzá lehet-e jutni?
Roppanul kíváncsi vagyok beválik-e. :)
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Sziasztok!
Sajnos akkumlátor bajom lett úgyhogy vennem kell bele egy új akksit. Most zselés 7 amperórás volt benne.Nem tudom h milyet lenne érdemes bele venni?!
Tavaly télen vettem ezt a 250-es etz-t és az előző gazdája azt mondta szinte új az akksi benne lehet, hogy új is volt valamikor,de az is lehet gyári hibás... na mind1.
Milyet ajánlanátok savasba 250 es etz-be?! Sima megszakítós gyújtás van rajta.
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: kábelezés

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

nova001155 írta:
polarbear88 írta:Üdv!

Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
Kép

Kép
Ez egy gyári HALL JELADÓS elektronikus gyújtás amit egyessel jelöltél az csak egy kapocspont abból az egyik fele a jeladóhoz megy a másik fele amit kettessel egy "fekete dobozba" Az maga az elektronika a gyújtás "lelke" ha úgytettszik. Abból jön ki még 3 vezeték abból az egyik a negatív az vagy fekete vagy barna színű ez a járműtestre kerüljön ,kijön egy pozitív az piros szokott lenni gyujtáskapcsoló 15 re megy és ,kijön egy "jel" ami a gyujtótrafó 1 es pontjára megy rá ez ilyen zöldes valami színű szokott lenni. Remélem kitéretem mindenre jó szerelgetést!

Köszönöm szépen :D Igy már menni fog, remélhetőleg 1-2 hónap és készen leszek, de addig még biztos kérek segitséget :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: kábelezés

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

polarbear88 írta:Üdv!

Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
Kép

Kép
Ez egy gyári HALL JELADÓS elektronikus gyújtás amit egyessel jelöltél az csak egy kapocspont abból az egyik fele a jeladóhoz megy a másik fele amit kettessel egy "fekete dobozba" Az maga az elektronika a gyújtás "lelke" ha úgytettszik. Abból jön ki még 3 vezeték abból az egyik a negatív az vagy fekete vagy barna színű ez a járműtestre kerüljön ,kijön egy pozitív az piros szokott lenni gyujtáskapcsoló 15 re megy és ,kijön egy "jel" ami a gyujtótrafó 1 es pontjára megy rá ez ilyen zöldes valami színű szokott lenni. Remélem kitéretem mindenre jó szerelgetést!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: kábelezés

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

polarbear88 írta:Üdv!

Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
Kép

Kép
Ez ha nem tévedek a gyári előgyújtás-szabályzó :)
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

kábelezés

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

Üdv!

Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
Kép

Kép
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Holnap belerakom fater 250- es Etz aksiját az enyémbe, az 4.5 ös azt mondta. hát egy új akksi elég drága ha ez lesz a baja...:P
De jövőhéten úgyis nagy munkába leszek vele mert lengővilla szilenteket kellene cserélnem mert kikoptak,majd akkor jobban átnézem!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megáll :( de ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
Szia! Ha már csak villog pl a műszervilágítás indexelésnél, az már rossz jel. Kettős szokik lenni a probléma, amik egymásból következnek. Az egyik, hogy a töltésed nem tökéletes, mondhatni kevés. A másik, hogy az akku nem elég nagy. Mekkora van most a motorban? A 3-4 Ah akkuk kicsik, szívtam én is vele sokat mire rájöttem, egyszerűen nem tud elég nagy áramot leadni full töltött állapotban sem. Viszont ha a töltésed is rossz, akkor sose lesz még ilyen sem, hanem jóval gyengébb. Teszt: Járó motornál semmi ne leygen felkapcsolva, lehúzod az akkusarut. Meg kell tartania simán a motor járását. 2500 on

Megoldás: Elektronikus fesszabályzó (nem a kisipari, bambitól érdeklődj), jó, másik motorban kipróbált egyenirányító, blokkba menő kábelek cseréje, csatlakozók biztos érintkezése, a szénkefék és csúszógyűrűk megfelelő állapota, az álló és forgórész tesztelése, lehetőleg szintén másik motorban, aminek mindene tökéletes, és egyenként, ha ez nincs, akkor a szerelési könyvből lehet kinézni mit is kell kimérni.

De már írtam egy nagyon hasonló posztot éppen ide.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megáll :( de ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
Pedig ilyen esetben a "kevés" árammal szokott gond lenni. Egyszerre sok a fogyasztó. A gyertya nem ad elég nagy szikrát ezért leáll a motor. Lehet a töltésed alacsony...
De olvass vissza mert ez már sokaknál volt probléma :!:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 97 vendég