Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Beállítottam az előgyújtást pontosan, majd próbálkoztam kisebbel nagyobbal de nem javult meg itt más gond lesz :-k
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

"... M6 csavar menetemelkedése 1 mm, az M10-é 1,5 mm ....."
A csavaros módszer sem rossz de feledékeny emberek kerüljék [-X , könnyen kilukadhat a dugattyú :lol:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:Véleményem szerint hasznosabb, ha a főtengelyt mozgatod ide-oda. A csavaros módszer azért szimpatikus nekem, mert elég jól érzékelhető, a dugattyú csavarnak koppanása, és a szikra közti időkülönbség.

...bár, mintha egyszer adtam volna neked gyújtásállító sablont is. Azzal is elég pontosan be lehet lőni.
én nem kaptam olyan sablont nem is igazán tudom milyen az :roll: :oops:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Véleményem szerint hasznosabb, ha a főtengelyt mozgatod ide-oda. A csavaros módszer azért szimpatikus nekem, mert elég jól érzékelhető, a dugattyú csavarnak koppanása, és a szikra közti időkülönbség.

...bár, mintha egyszer adtam volna neked gyújtásállító sablont is. Azzal is elég pontosan be lehet lőni.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:András, M6 csavar menetemelkedése 1 mm, az M10-é 1,5 mm. Felsőholtpontra érintőre állítasz egy csavart anyával a gyertya helyén, majd visszahajtod a főtengőt, és ha 6-os csavarod van, akkor 3-at, ha 10-es, akkor 2-t tekerj rajta befelé. Állítsd ide a főtengelyt, itt kell lennie a szikrának.
Oké köszönöm :) ez elég egyszerűen hangzik nem is kell próbalámpa, nemrég találtam ezt a módszert de ide kell próbalámpa,:1,Elkezded forgatni a főtengelyt a 13-14-es kulccsal a végén és közben figyeled a megszakítót(most még más nem érdekel)amikor a legnagyobbat nyit ott beállítod a 0,4-es hézagot.
2,Most feltekered a főtengelyt a felső holtpontra,majd az óramutató járásával ellentétesen beállítod a 3 millimétert a holtpont előtt,most rárakod az izzót a blokkra a másik végét a kondira,gyújtást ráadod,most kezdheted el mozgatni az alaplapot,ahol kigyullad vagy elalszik az izzód ott meghúzod és kész is.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

András, M6 csavar menetemelkedése 1 mm, az M10-é 1,5 mm. Felsőholtpontra érintőre állítasz egy csavart anyával a gyertya helyén, majd visszahajtod a főtengőt, és ha 6-os csavarod van, akkor 3-at, ha 10-es, akkor 2-t tekerj rajta befelé. Állítsd ide a főtengelyt, itt kell lennie a szikrának.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

dkari írta:De még mennyire :!: Egy tized gyakorlatilag lóerőket számít a gyújtásnál. Valahogy be kéne lőnötök 3-3.1mm-re.

Lehet a dinamód se működött eddig rendesen most viszont igen, és ez is sokat "megfog" a motorból.
Én is jártam úgy hogy menet közben elment a töltés (a szénkeféről leszakadt a vezeték), azt hittem valaki tol hátulról :mrgreen:
Mindenképpen be állítom 3mm-re pontosan majd csak kérdeztem hogy ennyire? mert elég durván hát mentem egyenesen 1 fél gáz 2 negyedgáz és nem ment odahúztam teljes gázon és csak bőő... ugyanúgy mintha valaki húzta volna vissza vagy nem is tudom, remélem egy előgyújtás állítás után megjavul :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

"az előgyújtás nem lett pontosan beállítva csak ugye ahogy a másik állórészen volt ahogy tudtuk kb oda raktuk vissza nemtudom ez számít-e ennyire :?: "

De még mennyire :!: Egy tized gyakorlatilag lóerőket számít a gyújtásnál. Valahogy be kéne lőnötök 3-3.1mm-re.

Lehet a dinamód se működött eddig rendesen most viszont igen, és ez is sokat "megfog" a motorból.
Én is jártam úgy hogy menet közben elment a töltés (a szénkeféről leszakadt a vezeték), azt hittem valaki tol hátulról :mrgreen:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nah nem akarom elkiabálni de úgy tűnik megoldódott a probléma most kialszik a lámpa ahogy beindul a töltés is max 7V körül van de azt még lehet finomítani, Köszönöm a segítséget meg a leírásokat sok hasznát vettük :) nem kevés szívás volt vele le lett cserélve az állórész meg kapott egy másik használt fesszabot, közbe sikerült felgyújtani az előtétellenálást de lett cserélve, amit levettem állórészt utólag kiderül hogy elvolt repedve,törve az a bakelit amin a szénkefék vannak nemtudom ez számít-e :roll:
Csak most meg olyan gyenge lett a motor hogy az eszméletlen először arra gondoltam hogy mert ugye sokat ment alapjáraton meg minden míg próbálgattuk de kihúzattam aztán már nem füstölt, de nagyon gyenge odahúzom neki aztán csak bööö van negyedgázon menni se lehet vele teljes gázon meg alig pörög ki :roll: a karbi meg ilyenek nem lettek bántva, arra tudok gondolni hogy az előgyújtás nem lett pontosan beállítva csak ugye ahogy a másik állórészen volt ahogy tudtuk kb oda raktuk vissza nemtudom ez számít-e ennyire :?: :roll: hogy ettől nem megy, jah és mikor ilyen nagyon nem megy nem is füstöl szóval nemértem, valami mindig van... :?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

moyos írta:Andrá$,
írtad, hogy van másik dinamós motorod, ami jól működik. Arról darabonként átpakolást próbáltál? Ha másképp nem tudok dűlőre jutni, és lenne egy működő példány tartalékosban én megjátszanám az összevegyítést. Előbb-utóbb megmutatja magát a bűnös.
Az milyen geci tud lenni, mikor végül eljut az ember odáig, hogy egyik se működik... :twisted:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

moyos írta:Andrá$,
írtad, hogy van másik dinamós motorod, ami jól működik. Arról darabonként átpakolást próbáltál? Ha másképp nem tudok dűlőre jutni, és lenne egy működő példány tartalékosban én megjátszanám az összevegyítést. Előbb-utóbb megmutatja magát a bűnös.
nem próbáltam mert attól félek akkor meg hátha nem ugyanúgy rakom vissza vagy valami és akkor egy se lesz jó :roll: az azért jó mert legalább a jón megmérem hogy kb minek mennyinek kell lenni, van egy másik tartalék blokkom azon van álló meg forgórész majd azzal próbálkozok olyan pechem csak nincs hogy az se lenne jó
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszönöm a sok infot meg segítséget holnap nekiesek megpróbálom másik forgórésszel meg másik állórésszel másik szénkefével és fesszabal másik vezetékköteggel :roll: aztán majd leírom a fejleményeket
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Andrá$,
írtad, hogy van másik dinamós motorod, ami jól működik. Arról darabonként átpakolást próbáltál? Ha másképp nem tudok dűlőre jutni, és lenne egy működő példány tartalékosban én megjátszanám az összevegyítést. Előbb-utóbb megmutatja magát a bűnös.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

moyos írta: Bocsánat, hogy belerondítok, de az állórészt "méretted" vele, és vonzotta a vasdarabot azt írta. Ha ez oké, akkor inkább a forgórésszel lehet a gond nem?
Azért gondolnám, mert a mágnesességgel csak az állórész tekercseinek hibáját lehet sacc/k következtetni. Van ott még rajta pár csatlakozás, szénkefék, szóval bőven van még hibalehetőség. Forgórészt én még nem láttam olyat, hogy "seképsehang", ugyanakkor semmi külsérelmi nyom. Gondolom, észrevette volna, ha beleállítja a csavarhúzót a forgórészbe. Végülis akármi lehet. Ki kell próbálni másik cuccokkal, és kizárni szép sorban a hibát.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Gyújtó és egyéb motor elektronikák, még 2012-es áron.
Bővebb infó. a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

gesszti írta: A dinamót direktgerjesztéssel 1 perc alatt 100%-ra le lehet tesztelni. Ezért szerintem érdemes ezzel kezdeni, míg a feszszabbal azért el lehet bíbelődni. Azzal, hogy akku + -t vitt a direktgerjesztett dinamóra, és akkor se gerjedt fel, nagyon dinamóhibára utal. Abból is inkább állórész hibára tippelnék.
Lehet hogy elkerülte a figyelmemet,de nem olvastam,vagy nem igazán értettem hogy a direkt gerjesztett teszt járó motorral végül is milyen eredményt hozott.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

gesszti írta:Zegen hol? Az akksi kft-nél mondtak 70-et.
Top-Ker Kft Hulladékfelvásárló, Bánya u.2.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

gesszti írta:
A dinamót direktgerjesztéssel 1 perc alatt 100%-ra le lehet tesztelni. Ezért szerintem érdemes ezzel kezdeni, míg a feszszabbal azért el lehet bíbelődni. Azzal, hogy akku + -t vitt a direktgerjesztett dinamóra, és akkor se gerjedt fel, nagyon dinamóhibára utal. Abból is inkább állórész hibára tippelnék.
Bocsánat, hogy belerondítok, de az állórészt "méretted" vele, és vonzotta a vasdarabot azt írta. Ha ez oké, akkor inkább a forgórésszel lehet a gond nem?
Én megpróbálnám a kommutátorokat klasszul lecsisszantva új szénkefékkel, vagy ha nincs baja, a régivel - orrát megcsiszolva, kicsit nyújtva a rugón.
Bambihoz kell eljuttatni a forgórészt egyéb esetben. Azt mondta, hogy a szomszédjában simán kimérik a forgórészt hogy jó-e, és ha szükséges, a kommutátort is fel tudják szabályozni.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

fzooltan írta: Húzd le a DF kábelét az állórészről,és mérd meg hogy a kábelen meg van e a gerjesztőfesz ,ha nincs, akkor vagy a fesszabod bal oldali kapcsolója nem zár rendesen vagy a fesszabtól a dinamóig lemenő DF kábel szakadt.
Ki kell zárni a fesszab hibát és csak azután érdemes alló illetve forgórész hibára gondolni.
A dinamót direktgerjesztéssel 1 perc alatt 100%-ra le lehet tesztelni. Ezért szerintem érdemes ezzel kezdeni, míg a feszszabbal azért el lehet bíbelődni. Azzal, hogy akku + -t vitt a direktgerjesztett dinamóra, és akkor se gerjedt fel, nagyon dinamóhibára utal. Abból is inkább állórész hibára tippelnék.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Zegen hol? Az akksi kft-nél mondtak 70-et.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

gesszti írta:70Ft/ kg környékén lehet leadni... :-/ Ennyit bírnak.
150Ft/kg! én ennyiért adtam le 2 hete Zegen az akksikat. :D
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Andrá$ írta: Megnéztem és semmi... :x 0.02..V magyarul semmi nem hogy 5-6V :roll: akkor lehet hogy mégis az állórész vagy a forgórész kuka :?: :roll:
Húzd le a DF kábelét az állórészről,és mérd meg hogy a kábelen meg van e a gerjesztőfesz ,ha nincs, akkor vagy a fesszabod bal oldali kapcsolója nem zár rendesen vagy a fesszabtól a dinamóig lemenő DF kábel szakadt.
Ki kell zárni a fesszab hibát és csak azután érdemes alló illetve forgórész hibára gondolni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára fzooltan 2012.10.25. 22:59-kor.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

kupi írta: Szia moyos". Sajnos cellazárlat! Régen halottam(ismertem) olyant aki ilyenkor kiborította az elektrolitot átmosta és újra savazta"egyszer én is mocskoltam vele de sajnos ez nem segített max felesleges veszélynek teszem teszed ki magad(a sav nagyon maró és mérgező is mind tudjuk)érdemes új aksira beruházni bár gondolom te is R-Keresztur-ra jársz és ez a bolt nem a legolcsóbb,és választék sincs.Ráadásul szezon vége van ha télen nem motorozol akkor is érdemes megvenni de nem szabad felsavazni csak tavasszal! Jövőre biztosan nem lesz olcsóbb ezért inkább most vedd meg ha teheted.
A röhej az, hogy van egy másik akksim (Banner), az 6éves ha jól emlékszem, vagy 7. Normálisan gondozva volt csak tavaj télen voltam olyan hülye, hogy bennehagytam a motorban. Be is fagyott, ahogy kell. Még a nyáron kiszárítottam, kipucoltam. Másfél hete felsavaztam, egy nap állás után föltöltöttem, és tartja a cuccost. Lehet megpróbálom akkor ezzel az "újjal" is. Köszi.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

gesszti írta:Ha most veszi meg, akkor pont lemegy a garancia fele, mire szükség lenne rá.
Az is igaz de kb 15-20%-kal többe is kerül tavasszal mind most!Ezért ha valami jobbat vesz kb ugyan ott van de lehet tovább bírja.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha most veszi meg, akkor pont lemegy a garancia fele, mire szükség lenne rá.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

moyos írta:Hozzáértők!
A tavasszal vett akksim behányt. Töltést nem tartja, fölpakoltam töltőre, áram neki, és egyik cellában az elektrolit zavaros lett és "füstölni" kezdett. Konkrétan gázt termelt. Nem marót, hanem baromi büdöset.
A kérdés, hogy ezzel a cellával mi lehet? Zárlat?
Köszi & üdv:
moyos
Szia moyos". Sajnos cellazárlat! Régen halottam(ismertem) olyant aki ilyenkor kiborította az elektrolitot átmosta és újra savazta"egyszer én is mocskoltam vele de sajnos ez nem segített max felesleges veszélynek teszem teszed ki magad(a sav nagyon maró és mérgező is mind tudjuk)érdemes új aksira beruházni bár gondolom te is R-Keresztur-ra jársz és ez a bolt nem a legolcsóbb,és választék sincs.Ráadásul szezon vége van ha télen nem motorozol akkor is érdemes megvenni de nem szabad felsavazni csak tavasszal! Jövőre biztosan nem lesz olcsóbb ezért inkább most vedd meg ha teheted.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

70Ft/ kg környékén lehet leadni... :-/ Ennyit bírnak.


6V - 12Ah

12V - 8Ah - 80A

...de majd csak tavasszal...
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Hozzáértők!
A tavasszal vett akksim behányt. Töltést nem tartja, fölpakoltam töltőre, áram neki, és egyik cellában az elektrolit zavaros lett és "füstölni" kezdett. Konkrétan gázt termelt. Nem marót, hanem baromi büdöset.
A kérdés, hogy ezzel a cellával mi lehet? Zárlat?
Köszi & üdv:
moyos
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:-cserélj állórészt.
Lehet az lesz, csak azért az macerásabb mert átrakni kondenzátor szénkefék megszakító meg akkor újra kell előgyújtást is állítanom :roll: de más megoldás lehet nincs már
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Andrá$ írta:most már ebben sem vagyok biztos mert beállítottam egy fesszabot itt a fórumon volt kép de azzal se jó sőt ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor le is áll :roll:
Persze, hogy leáll, mert ha kézzel megnyomod a visszáramkapcsolót, akkor az akksidból a dinamó forgórésze is zabálja a villanyt, így már nincs elég a gyújtáshoz.

-cserélj állórészt.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Nandor írta:
Andrá$ írta: ugye ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor kialszik és van töltés,
Ez azt jelenti, hogy jó a dinamó, viszont a fesz. szab.szarakxik.
Én is jártam így, aztán addig feszítettem rajta amíg jó nem lett.
Persze a kontakt is fontos /kontakt tisztító/.
Nem egészen. Ha a visszáramkapcsolót megnyomod kézzel a feszszabon, akkor csak annyit érsz el, hogy a visszajelző mindkét pólusán + feszültség lesz, így nem fog világítani. Töltés ettől még nincs.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

most már ebben sem vagyok biztos mert beállítottam egy fesszabot itt a fórumon volt kép de azzal se jó sőt ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor le is áll :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Andrá$ írta: ugye ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor kialszik és van töltés,
Ez azt jelenti, hogy jó a dinamó, viszont a fesz. szab.szarakxik.
Én is jártam így, aztán addig feszítettem rajta amíg jó nem lett.
Persze a kontakt is fontos /kontakt tisztító/.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

fzooltan írta:Ha a forgórész jó, akkor én még mindig a gerjesztésre gyanakodnék.
Ha minden kábel a helyén van, akkor kapcsold gyújtásra a motort (ne indítsd be!).
Ebben az állapotban mérd meg hogy az állórész DF pontja és test közti fesz mekkora.
Elméletileg ha minden ok,akkor itt most 5-6V közötti értéket kellene mérned.
Ha itt nincs fesz ,akkor nincs gerjesztés.
Ez a feszültség a kontrollámpán(61) és a fesszabon keresztül az akksiból menne a DF -hez.
Remélem jól írtam ,ha nem akkor javítsatok ki.
Kép
Megnéztem és semmi... :x 0.02..V magyarul semmi nem hogy 5-6V :roll: akkor lehet hogy mégis az állórész vagy a forgórész kuka :?: :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Andrá$ írta:
Levettem,rákötöttem és mindenhol vonzotta, rámértem szakadásvizsgálattal azzal se szakadt, olvastam hogy az állórész ellenállásának 3 ohm 2,5-3,5 is lehet rámértem nekem pont 3 ohm volt egy másik
állórészem annál is 3 ohm, Megnéztem a jól működő 125 Ts-n rámértem a D+ -ra a szénkefénél meg a test és 6-7 V körüli érték volt, ezen a másikon cseréltem szénkefét is meg minden rámértem ugyanott és 1-2V-ot ad le, meg lett pucolva a kommutátor rész is a forgórészen,Nem tudom mi lehet a gond olyan mintha már a szénkefénél nem is jönne el áram igazából :roll: ezek után mit cseréljek vagy hogyan... ](*,) :roll:
Ha a forgórész jó, akkor én még mindig a gerjesztésre gyanakodnék.
Ha minden kábel a helyén van, akkor kapcsold gyújtásra a motort (ne indítsd be!).
Ebben az állapotban mérd meg hogy az állórész DF pontja és test közti fesz mekkora.
Elméletileg ha minden ok,akkor itt most 5-6V közötti értéket kellene mérned.
Ha itt nincs fesz ,akkor nincs gerjesztés.
Ez a feszültség a kontrollámpán(61) és a fesszabon keresztül az akksiból menne a DF -hez.
Remélem jól írtam ,ha nem akkor javítsatok ki.
Kép
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:Szereld le az állórészt. Köss a testére akku "-" -t, a DF-re meg "+"-t. Egy vasdarabbal. (vas, mint Fe) tapizd végig az állórész tekercseit. Nézd meg, hogy vonzódik-e a vasdarab a tekercsekhez. Ha mindegyikhez vonzódik, akkor az állórész jó eséllyel működik. Ha egyikhez se vonzódik, akkor valahol meg van szakadva az összekötő vezeték. Ha néhánynál vonzódik, néhánynál nem, akkor az utolsó vonzó tekercs, vagy az első nem vonzó környékén keress testzárlatot.

..ezt most úgy szép magyarsággal leírtam, nézzétek el nekem. :wink:
Levettem,rákötöttem és mindenhol vonzotta, rámértem szakadásvizsgálattal azzal se szakadt, olvastam hogy az állórész ellenállásának 3 ohm 2,5-3,5 is lehet rámértem nekem pont 3 ohm volt egy másik
állórészem annál is 3 ohm, Megnéztem a jól működő 125 Ts-n rámértem a D+ -ra a szénkefénél meg a test és 6-7 V körüli érték volt, ezen a másikon cseréltem szénkefét is meg minden rámértem ugyanott és 1-2V-ot ad le, meg lett pucolva a kommutátor rész is a forgórészen,Nem tudom mi lehet a gond olyan mintha már a szénkefénél nem is jönne el áram igazából :roll: ezek után mit cseréljek vagy hogyan... ](*,) :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

gesszti írta:A test a barna vezeték a kondi mellett.
Off
Ezt a hsz-t olvastam először, előzmény nélkül....
És vizuális típus vagyok, csunya fantáziával...
On
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

A test a barna vezeték a kondi mellett.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:Szereld le az állórészt. Köss a testére akku "-" -t, a DF-re meg "+"-t. Egy vasdarabbal. (vas, mint Fe) tapizd végig az állórész tekercseit. Nézd meg, hogy vonzódik-e a vasdarab a tekercsekhez. Ha mindegyikhez vonzódik, akkor az állórész jó eséllyel működik. Ha egyikhez se vonzódik, akkor valahol meg van szakadva az összekötő vezeték. Ha néhánynál vonzódik, néhánynál nem, akkor az utolsó vonzó tekercs, vagy az első nem vonzó környékén keress testzárlatot.

..ezt most úgy szép magyarsággal leírtam, nézzétek el nekem. :wink:
Okés rendben megpróbálom ezt az állórésznem a test része az ahol a vezeték vége kivan vezetve ugye?ott fent az ellenállástekercsnél ha jól rémlik? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Szereld le az állórészt. Köss a testére akku "-" -t, a DF-re meg "+"-t. Egy vasdarabbal. (vas, mint Fe) tapizd végig az állórész tekercseit. Nézd meg, hogy vonzódik-e a vasdarab a tekercsekhez. Ha mindegyikhez vonzódik, akkor az állórész jó eséllyel működik. Ha egyikhez se vonzódik, akkor valahol meg van szakadva az összekötő vezeték. Ha néhánynál vonzódik, néhánynál nem, akkor az utolsó vonzó tekercs, vagy az első nem vonzó környékén keress testzárlatot.

..ezt most úgy szép magyarsággal leírtam, nézzétek el nekem. :wink:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:Ugye a számozatlan vezetéket nem húztad le, amikor próbáltad indítani?

-A DF és D+ vezetékeket húzd le a dinamóról. (zárlatra vigyázni)
-A trafó 15-re köss egy direkt akksi pozitívot. (a trafó 1-re ugye a megszakítóról megy a drót)
-akksi testkábel legyen a helyén, és a biztosíték is. Így rúgásra kell lenni szikrának.
-használj 12V és legalább 45W-os izzót, aminek egyik végét testre kösd, a másikat meg a D+ és DF pontokat összekötő vezetékre.
-indítsd el a motort.
-Ha nem világít a lámpa, akkor egy dróttal néhány másodpercre vigyél az akkumulátorról + -t a DF-re.
-Ekkor, ha jó a dinamó, akkor fel kell gerjednie, és meg kell hajtania a 12V-os fényszóróizzót.

Ha ekkor se működik, akkor fogj kezet ZsoZollal, és cserélj állórészt. (vagy keresd meg rajta a hibát)
Minden vezetéket lehúztam :roll: de akkor majd így megpróbálom,Remélem működik mert nemrég próbáltam másik állórésszel akkor nem az volt a gond

Nos megpróbáltam ahogy írtad a DF-t és D+-t lehúztam az elején összekötötem a trafó 15-t az akksi pozitíval volt is szikra az égőt is arra vezetékre aminek az egyik vége a DF vezeték végére ami összekötötte a D+-t és aDF-et az égő másik vége meg ment testre, elindult de nem világított, aztán utána úgy indult el hogy szétszedtem azt a vezetéket ami az akksit és a trafót köttöte össze utána elindult, próbáltam hogy egy vezetékkel a DF és az akksi + fele pár másodpercre de a lámpa fel se villant :roll: akkor ezek szerint állórész vagy szénkefe? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ugye a számozatlan vezetéket nem húztad le, amikor próbáltad indítani?

-A DF és D+ vezetékeket húzd le a dinamóról. (zárlatra vigyázni)
-A trafó 15-re köss egy direkt akksi pozitívot. (a trafó 1-re ugye a megszakítóról megy a drót)
-akksi testkábel legyen a helyén, és a biztosíték is. Így rúgásra kell lenni szikrának.
-használj 12V és legalább 45W-os izzót, aminek egyik végét testre kösd, a másikat meg a D+ és DF pontokat összekötő vezetékre.
-indítsd el a motort.
-Ha nem világít a lámpa, akkor egy dróttal néhány másodpercre vigyél az akkumulátorról + -t a DF-re.
-Ekkor, ha jó a dinamó, akkor fel kell gerjednie, és meg kell hajtania a 12V-os fényszóróizzót.

Ha ekkor se működik, akkor fogj kezet ZsoZollal, és cserélj állórészt. (vagy keresd meg rajta a hibát)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok, eddig bírta a motor ](*,) pedig nem sokat használtam ugye már ezelőt írtam hogy mi volt minden cserélve pucolva stb... aztán fesszabcserével lett jó, mostanába csináltam hogy elindítottam és nem egyből hanem pár másodperc kellet mire kialudt a töltéslámpa.ma elindítom megmértem a töltést jó volt elindítom megint aztán azóta nem alszik ki :smt013 ugye ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor kialszik és van töltés, állítottam a hézagot és rugófeszítést is de akkor se húz be magától sehogy se, próbáltam több fesszabal(nem voltak jól beálíltva csak körülbelülre) azokat is kicsit állítottam de semmi nem húz be magától.
itt a fórumon találtam leírást hogy kell ellenőrizni a dinamót hogy jó-e megpróbáltam de nem indult el nem adott szikrát :roll: Nem tudom vajon mit köthettem el?? vagy hogyan ellenőrizem hogy legalább az kiderüljön mi a hibás?
Itt a leírás még gesszti írta le 1: Köss le mindent a dinamóról. Egy vezetékkel kösd össze a "D+"-t, és a "DF"-et. A "D+" és a test közé köss egy 12V-os 40-50W-os fényszóróizzót. Indítsd el a motort akkumulátorról. A fényszóróizzónak világítania kell. 6-15V közt kellene feszültséget mérni ekkor a "D+"-on. Ha az égő világít, akkor a dinamó jónak mondható. Köss rá vissza mindent, ahogy volt, és ellenőrizd a sarukat. Mindegyik jól kell, hogy érintkezzen, de legfontosabb, ami a "D+"-ra megy. Annak hibátlannak kell lenni, hisz azon megy fel az áram a feszszabályzóhoz. A legkisebb érintkezési hibáján is értékes amperek mennek kárba.

én így kötöttem be:
Kép
összekötöttem az 1 és a 2 pontot majd az égő egyik végét az 1-es pontra a másik végét a 3-ra próbáltam úgy is hogy a másik végét a test kábelre teszem se úgy se jó egy 12V21W-os égővel próbáltam,
de el sem indult mert nem volt szikra :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

sub-ee írta:
polarbear88 írta:etz 150-re 9 Ah-s aksit vettem.... szerintetek nem lesz túl nagy a motorba?
Szia

Ez van előírva bele, szóval nem.

Üdv.: Sub-ee
Köszönöm, csak azért gondolkoztam rajta, mert gyárilag 5 Ah-t irtak hozzá a szervizkönyvben
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

polarbear88 írta:etz 150-re 9 Ah-s aksit vettem.... szerintetek nem lesz túl nagy a motorba?
Szia

Ez van előírva bele, szóval nem.

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

etz 150-re 9 Ah-s aksit vettem.... szerintetek nem lesz túl nagy a motorba?
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Kupi köszönöm szépe válaszodat!
Nem akarok nagyon faragni rajta, csak ezeket tudom beszerezni néhány aprósággal egy helyrõl viszonylag olcsón. Csak Mz-hez nem volt minden, viszont simsonhoz van és ezért édeklõdtem.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

bébé írta:Sziasztok!

Simson 6V-os alkatrészek kompatibilisek Mz 6V-ossal? Gondolok konkrétan dudára, villogó relére.

bébé
Igen teljesen jó bele sőt még az első lámpába is bele lehet szerelni (csatlakozás átalakítása után) a simson 6v 35/35W égőt(igaz az csak szimmetrikus így műszakira nem ajánlott).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Simson 6V-os alkatrészek kompatibilisek Mz 6V-ossal? Gondolok konkrétan dudára, villogó relére.

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Kösz., a sors iróniája, hogy tulajdonképpen neked kellett ez az adat. Vagyis, eltérően az eredeti felosztástól, az 1000-1333-1666 zöld (alapjárat) második diódáját kiveszem és sárgára cserélem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég