Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Re:

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

kiccsavo81 írta:
atesz155 írta:Mosószeres kezelés alá vettem a foncsoromat, valamelyest segített, bár még mindig nem kielégítő a változás, szerintem egy új vásárlása lesz a megoldás.
A halványan világító lámpánál meg az az eset forog fenn, hogy a kapcsoló tompított állásában a H4-es izzó mindkét izzószála világít, de haloványan, azaz sorba vannak valahogy kötődve...
A kapcsoló refi állásában szép erősen világít a tompított izzószálam :)
Az 56b csatlakozásra kösd át a sárga az 56a-ra meg a fehér vezetéket.A 31-re meg a testet.És akkor jónak kell lennie.
Ha új vásárlásra adod a fejed, és tetszene egy kicsivel szebb, akkor vehetnénk közösbe egy ilyet:
http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-8 ... Lampa.html
http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-8 ... word=swv03
Csak párban lehet venni, de ugye nekem csak 1 kell...
Esetleg valaki más?
TS powa!
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ramm írta:Sziasztok!
Azzal a problémával fordulok hozzátok segítségért, hogy az ETZm akksija nem bírja el a fényszórót. Vadonat új 5Ah akksival sem, és a régi 7Ah-ással sem. Hiába töltöm fel őket, egy óra motorozás után a világítás leszívja az egészet, és piros lámpánál leáll a motor.
Feszültségszabályzót ellenőriztük:
Pusztán a gyújtással megvan alapjárati 12V a töltőfeszültség, üzemi fordulaton 13-14-15,5V is akár. De amint ráadom a világítást az alapjárati töltés leesik 7-8V-ra, és üzemi fordulaton is csak 11-12V körül mozog.
Ráraktunk egy másik feszültségszabályzót (mindkettő a gyári/régi/mechanikus), de az értékek nem változtak semmit.

Mi okozhatja a problémát szerintetek?

Köszi, Ramm
Üdv!
Zárlatvizsgálat a világítás vezetékezésében megvolt?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Ramm
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.08.28. 18:27
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ramm »

Sziasztok!
Azzal a problémával fordulok hozzátok segítségért, hogy az ETZm akksija nem bírja el a fényszórót. Vadonat új 5Ah akksival sem, és a régi 7Ah-ással sem. Hiába töltöm fel őket, egy óra motorozás után a világítás leszívja az egészet, és piros lámpánál leáll a motor.
Feszültségszabályzót ellenőriztük:
Pusztán a gyújtással megvan alapjárati 12V a töltőfeszültség, üzemi fordulaton 13-14-15,5V is akár. De amint ráadom a világítást az alapjárati töltés leesik 7-8V-ra, és üzemi fordulaton is csak 11-12V körül mozog.
Ráraktunk egy másik feszültségszabályzót (mindkettő a gyári/régi/mechanikus), de az értékek nem változtak semmit.

Mi okozhatja a problémát szerintetek?

Köszi, Ramm
kiccsavo81
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: Re:

Hozzászólás Szerző: kiccsavo81 »

atesz155 írta:Mosószeres kezelés alá vettem a foncsoromat, valamelyest segített, bár még mindig nem kielégítő a változás, szerintem egy új vásárlása lesz a megoldás.
A halványan világító lámpánál meg az az eset forog fenn, hogy a kapcsoló tompított állásában a H4-es izzó mindkét izzószála világít, de haloványan, azaz sorba vannak valahogy kötődve...
A kapcsoló refi állásában szép erősen világít a tompított izzószálam :)
Az 56b csatlakozásra kösd át a sárga az 56a-ra meg a fehér vezetéket.A 31-re meg a testet.És akkor jónak kell lennie.
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="zsakfos"][quote="telectronic"]Ennek a "mechanikus" vs. "elektronikus" vitának soha nem lesz vége.

Mondjuk miután megnéztem milyen annak a fekete dobozos "gyárinak" kinéző fesz. szabályzónak a belseje, hát én sem merném ajánlani.
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".
Sziasztok az ETZ250-esemet ilyen fekete dobozossal vettem töltött is 17 voltal, két 30 forintos tranzisztor volt benne hibás ki lett cserélve azóta jó a töltés igaz a mechanikus mindig nálam van a kalapácsos gyújtással együtt, az akkumulátorom is túlélte nyilván ami nem öli meg az megerősíti .
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

telectronic írta:Ennek a "mechanikus" vs. "elektronikus" vitának soha nem lesz vége.

Mondjuk miután megnéztem milyen annak a fekete dobozos "gyárinak" kinéző fesz. szabályzónak a belseje, hát én sem merném ajánlani.
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".

Én elektronika párti vagyok, de ezt még én sem raktam fel a motoromra.
Azért nem éppen az a kisipari szar kellene hogy az elektronikus fesszabot képviselje a mechanikus kontra elektronikus fesszab versenyben :D

Viszont nyugodtan lehet belerakni wartburg,skoda vagy lada elektronikus fesszabot.
Örökösek mint a nyomorúság. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Ennek a "mechanikus" vs. "elektronikus" vitának soha nem lesz vége.

Mondjuk miután megnéztem milyen annak a fekete dobozos "gyárinak" kinéző fesz. szabályzónak a belseje, hát én sem merném ajánlani.
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".

Én elektronika párti vagyok, de ezt még én sem raktam fel a motoromra.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

beci58 írta:
allllli írta:Helló!

Szerintetek miért van az, hogy a 150 es ETZ-men ....

Szia hasonló történt ETZ251-es motorral is mechanikus fesszab el volt tekergetve világítás nélkül 2000 volt az alapjárat világítással meg néha le is állt kapott egy Wartburg elektronikus fesszabot és azóta be lehet állítani az alapjáratot és a töltés is jó, elektronikus fesszab. is tönkre mehet ha neked az van .

Nekem IFA mechanikus fesszab van benne mert az elektronikus kinyírta az akksimat, nyártól új akksi, töltés 14 V körüli úgyh elvileg minden jó, de mégse :D
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="allllli"]Helló!

Szerintetek miért van az, hogy a 150 es ETZ-men ....

Szia hasonló történt ETZ251-es motorral is mechanikus fesszab el volt tekergetve világítás nélkül 2000 volt az alapjárat világítással meg néha le is állt kapott egy Wartburg elektronikus fesszabot és azóta be lehet állítani az alapjáratot és a töltés is jó, elektronikus fesszab. is tönkre mehet ha neked az van .
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Igen,aliiii lehet.Bár hogy megszalad 4 re ha leveszed az durva..akksid rendben van?
nekem full terheléssel(fék,rányjelző,refi)kb 1300..ha lekapcsolm kb 1500 re szald meg..teljesen töltött akksival..
fores
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Helló!

Szerintetek miért van az, hogy a 150 es ETZ-men világítással az alapjárat 2000 körül van, világítást lekapcsolva pedig akár 4000-re is is felkúszik a mutató.
-Normális h a lámpák ennyire elveszik az energiát??
-2000 alatt pedig nem tudja megtartani az alapjáratot és leáll előbb utóbb, ez miért lehet?
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

mgabor írta:Üdvözlök mindenkit!

Van egyed egy hall jeladóm amibe eltört a mágnes.Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e vele kezdeni valamit,vagy kuka?
Válaszokat előre is köszönöm.
Nem kuka, a mágnest kell cserélni, kis méretű hangszórókról le lehet melegíteni, a tartó lemezt le kell cserélni, ha nem fér bele a mágnes, egy kis ügyesség és nem kell költeni ezreket.. a másik megoldás 6-8mm átmerőjű neodymium mágnes is jó, el kell találni a gyújtás szöget, ha unipoláris a hall vevő. Bipolárisnál 140fokra kell 2db 3mm-es mágnes hossz irányba beültetni, ha kell adok pontos rajzot. üdv..
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

atesz155 írta:Sziasztok, az egyenirányítót szappanos vízben meg lehet takarítgatni, vagy van olyan része ami nem tolerálja a vizet? Illetve az AKA Elektrik gyújtótrafóról lehet tudni valamit?
Én már TV készülék belsejét is mostam ki vízzel (nagynyomású mosóval) mert tiszta por és cigi füst volt. Azóta tiszta szaga van.
Fotók a TV mosásról : http://telectronic.hu/osszeraktam/osszeraktam12

A fontos, hogy mielőbb szárítsd ki, tedd meleg helyre pl. fűtőtestre vagy 50-60 fokon gyorsan szárítsd meg hajszárítóval, hogy ne legyen benne sokáig a víz.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Kitaláltam egy elektronikus előgyújtásszabályzót, persz még csak elméletben. :)

Gondolom az előgyújtás lineáris, vagyis a fordulatszám növekedésével egyenesen arányos lenne az alaplap elmozdulása vagy rosszul gondolom ?
Mondjuk max. fordulaton hány mm-el vagy mekkora szöggel kellene az alaplapot elmozdítani, hogy megfelelő legyen a gyújtás ?

Köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

atesz155 írta:Sziasztok, az egyenirányítót szappanos vízben meg lehet takarítgatni, vagy van olyan része ami nem tolerálja a vizet? Illetve az AKA Elektrik gyújtótrafóról lehet tudni valamit?
Gond nélkül moshatod
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Sziasztok, az egyenirányítót szappanos vízben meg lehet takarítgatni, vagy van olyan része ami nem tolerálja a vizet? Illetve az AKA Elektrik gyújtótrafóról lehet tudni valamit?
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

beci58 írta:
atesz155 írta:'estét,

Lassan elkezdődik az újrakábelezés, kapcsolók cseréje, stb stb...
Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható henger alakú valami mire szolgál?
Szia az egy zavarszűrő kondenzátor amire mechanikus fesszabályzó esetén van szükség tehát nálad nem kell.
Viszont az ETZ a fesszabályozó alul szívja a levegőt azt a részt sem ronggyal sem szivaccsal nem szabad letakarni.
Köszi, ez nekem is megfordult a fejemben, mikor megláttam a 2 oldalt szivaccsal rögzítve/fixálva. Úgyis át lesz ott minden rendezve. Amíg megjön a jogosítvány, azalatt a 3 hét alatt tüzetesen megismerem az EZT testi-lelki felépítését :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az újabbak már a tank alól szívnak, 3-3 furaton keresztül. Ram-Air... :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="atesz155"]'estét,

Lassan elkezdődik az újrakábelezés, kapcsolók cseréje, stb stb...
Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható henger alakú valami mire szolgál?
Szia az egy zavarszűrő kondenzátor amire mechanikus fesszabályzó esetén van szükség tehát nálad nem kell.
Viszont az ETZ a fesszabályozó alul szívja a levegőt azt a részt sem ronggyal sem szivaccsal nem szabad letakarni.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

'estét,

Lassan elkezdődik az újrakábelezés, kapcsolók cseréje, stb stb...
Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható henger alakú valami mire szolgál?


Kép

balról a 2. biztosítékhoz megy, de szerintem egyáltalán nem mérvadó, hiszen össze-vissza van minden kötözgetve.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

jura györgy írta:meg írtad azt is hogy majdnem üzem meleg motor

Én kis ETZ-t mindig szívatóval indítom.... gyújtás nélkül szívató rá, 3-4 rúgás utána szívató vissza, gyújtás és 99%-ban elsőre indul! Persze nyáron forró hengernél 5 perc állás után nem szívatom, de most ebben a hidegben már igen.
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

meg írtad azt is hogy majdnem üzem meleg motor
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

siasztok persze , 10 perc alatt tud annyit hűlni hogy már kéri a szívatót , elmúltak már a nyári nagy melegek Hüvös időben hamar le tud hűlni üdv.juragy
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Sikerült rájönnöm h kell ilyenkor beindítani, szivatóval egyet rugok, majd szivató nélkül gyújtás ráad és berúgom és beindul. Többször is próbáltam. Sajnos azonban szerintem nem így kellene beindítani egy majdnem üzemmeleg motort...:S[/quote]

Szia valószínű elbírna több benzint az alapjárati keveréket kell dúsítani.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

allllli írta:
Cat írta:Bocsi, hogy belenyau de

A benzincsapot elszoktad zárni amíg pihen a moci? arra 10 percre?

Nem lehet, hogy valahogyan eltűnik a benya a karbiból(kifolyik) azalatt a 10-15 perc alatt?
Vagy az uszó szabadon tud mozogni?
Nem lehet, hogy szorul? Amíg nyitva a benzincsap addig tudja pótolni a benyát, de zárt állásban kevés a benzinszint esetleg...

Hidegindításkor meg szívatod ugyis...



Hát sajna el szoktam zárni, folyni nem folyik el, az úszó meg a benzinszint is jó mert most pucoltam fúvattam ki és állítottam be mindent rajta, egyébként meg karbi tisztítás előtt is ezt művelte...:S

Sikerült rájönnöm h kell ilyenkor beindítani, szivatóval egyet rugok, majd szivató nélkül gyújtás ráad és berúgom és beindul. Többször is próbáltam. Sajnos azonban szerintem nem így kellene beindítani egy majdnem üzemmeleg motort...:S
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re:

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Mosószeres kezelés alá vettem a foncsoromat, valamelyest segített, bár még mindig nem kielégítő a változás, szerintem egy új vásárlása lesz a megoldás.
A halványan világító lámpánál meg az az eset forog fenn, hogy a kapcsoló tompított állásában a H4-es izzó mindkét izzószála világít, de haloványan, azaz sorba vannak valahogy kötődve...
A kapcsoló refi állásában szép erősen világít a tompított izzószálam :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Cat írta:Bocsi, hogy belenyau de

A benzincsapot elszoktad zárni amíg pihen a moci? arra 10 percre?

Nem lehet, hogy valahogyan eltűnik a benya a karbiból(kifolyik) azalatt a 10-15 perc alatt?
Vagy az uszó szabadon tud mozogni?
Nem lehet, hogy szorul? Amíg nyitva a benzincsap addig tudja pótolni a benyát, de zárt állásban kevés a benzinszint esetleg...

Hidegindításkor meg szívatod ugyis...



Hát sajna el szoktam zárni, folyni nem folyik el, az úszó meg a benzinszint is jó mert most pucoltam fúvattam ki és állítottam be mindent rajta, egyébként meg karbi tisztítás előtt is ezt művelte...:S
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Cat »

Bocsi, hogy belenyau de

A benzincsapot elszoktad zárni amíg pihen a moci? arra 10 percre?

Nem lehet, hogy valahogyan eltűnik a benya a karbiból(kifolyik) azalatt a 10-15 perc alatt?
Vagy az uszó szabadon tud mozogni?
Nem lehet, hogy szorul? Amíg nyitva a benzincsap addig tudja pótolni a benyát, de zárt állásban kevés a benzinszint esetleg...

Hidegindításkor meg szívatod ugyis...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

telectronic írta:
allllli írta:Ha leállítom, újraindul egyből, de ha várok 10-15 percet nem indul!!
Nem tudom miért, de nekem egész végig az jött le, hogy akkor nem indul ha leállítod, majd újból be akarod indítani, nem az, hogy 10 perc várakozás után nem indul. Ebben az esetben kizárnám a gyújtást.



Na ez az amit én se értek, h ez miért van mert nem logikus egyáltalán. Ha leállítás után beindult akkor elvileg azután 10 perccel is be kéne röffenni, de sajna csak tolásra sikerül :S az meg nem állapot
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

allllli írta:Ha leállítom, újraindul egyből, de ha várok 10-15 percet nem indul!!
Nem tudom miért, de nekem egész végig az jött le, hogy akkor nem indul ha leállítod, majd újból be akarod indítani, nem az, hogy 10 perc várakozás után nem indul. Ebben az esetben kizárnám a gyújtást.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

telectronic írta:
allllli írta: Ha kiveszem a gyertyát néha benzines néha nem, valószínű azért volt benzines mert rugdostam elég sokáig, de ha nem rugom be akkor nem. és mondom a Brisk 15 gyertya színe FEHÉR a 17-esé meg szép őzbarna :DxD és új gyertyák, nem repedt.
Akkor egy kondi cserét még megérne a dolog.




Na kicseréltem a kondenzátort, megpróbáltam kivenni a légszűrőt hátha kevés levegőt enged, de SEMMI nem változott. Ha leállítom, újraindul egyből, de ha várok 10-15 percet nem indul!! :D Nem értem miért xD

Már nem maradt sok lehetőség, szimering, főtengely csapágyak kicsit lógnak kompresszió...
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok!
Megy a motor lassan téli álomra, és nézegetem, hol lehet rajta pofozni. A dinamó forgórészen a kommutátor eléggé rondán néz ki, ezért melóba elvittem egy cseredarabot, gondoltam fölhúzatom a kommutátorát szép egyenletesre esztergán.
Meg is történt. A szénkefék már árkot martak bele, de a fő érdekesség nem ez volt, hanem egy helyen - miután végig lett húzatva jól látszott - olyan volt a kommutátor, mintha odab..tak volna neki. :shock:
Igazából nem tudom, hogy mi okozhatta a gödröt, de kb 0,4-0,5 mm lett leszedve az egészről, és így tűnt el. Kíváncsian várom, hogy egyáltalán jó-e ez a forgórész :?
Meghibásodni általában az állórész szokott, vagy a forgó?
Van tartalékban mindkettő, és mostanában valószínűleg lesz időm végigpróbálni, hogy melyikük működik :D
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

allllli írta: Ha kiveszem a gyertyát néha benzines néha nem, valószínű azért volt benzines mert rugdostam elég sokáig, de ha nem rugom be akkor nem. és mondom a Brisk 15 gyertya színe FEHÉR a 17-esé meg szép őzbarna :DxD és új gyertyák, nem repedt.
Akkor egy kondi cserét még megérne a dolog.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

telectronic írta:
allllli írta:Sziasztok!

Miért nem indul kicsit melegen??
...
És szikra is mindig van mégis gyújtásra gyanakszom!
Én ezeket nézném: kondenzátor, esetleg gyertya, repedt a szigetelő az elektródánál, már jártam így gyertyával, hogy melegen a porcelánnál szikrázott át, hidegen jó volt.
Esetleg túl sokat kap és mikor leállítod még jól megszívja magát.
Amikor nem indul és kiveszed a gyertyát, tiszta olajos-benzines ?



Ha kiveszem a gyertyát néha benzines néha nem, valószínű azért volt benzines mert rugdostam elég sokáig, de ha nem rugom be akkor nem. és mondom a Brisk 15 gyertya színe FEHÉR a 17-esé meg szép őzbarna :DxD és új gyertyák, nem repedt.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

allllli írta:Sziasztok!

Miért nem indul kicsit melegen??
...
És szikra is mindig van mégis gyújtásra gyanakszom!
Én ezeket nézném: kondenzátor, esetleg gyertya, repedt a szigetelő az elektródánál, már jártam így gyertyával, hogy melegen a porcelánnál szikrázott át, hidegen jó volt.
Esetleg túl sokat kap és mikor leállítod még jól megszívja magát.
Amikor nem indul és kiveszed a gyertyát, tiszta olajos-benzines ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

sub-ee írta:
mgabor írta:Üdvözlök mindenkit!

Van egy egy hall jeladóm amibe eltört a mágnes.Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e vele kezdeni valamit,vagy kuka?
Válaszokat előre is köszönöm.
Kuka!

Van bele másik forgórészem.

Üdv.:Sub-ee

Hello
Köszi szépen a választ az a helyzet,hogy kaptam,doboz nincs hozzá, úgy,hogy szerzek egy másikat kompletten.
Üdv: mgabor
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

Miért nem indul kicsit melegen??

Lenne egy problémám a most szeptemberben vásárolt ETZ 150-esemmel. 38000 km-el vettem elég szép állapotban.
Észrevettem nemrégiben, hogy félig meleg motornál, sehogy sem akar újraindulni, eddig nem is volt gond, mert mentem vele, leálltam és kész. Másnap vettem elő csak, mire már ugye lehűlt. Erős tolásra viszont indul(tehát 1000 körüli vagy nagyobb fordulaton)

Főtengely csapágy kicsit kottyan, kuplungtengely valószínű el van hajolva picit :S
Főtengely szimmeringek állítólag most nyáron lettek normálisan beletéve, mivel fordítva voltak addig benne. (de ugyanazok)
Olvasgattam mindenhol erről, beszéltem szerelő ismerősökkel, mindenki csak találgat.

Karbiban a szivató pogácsája cserélve lett, jó!
Champion gyertya volt benne, arra gyanakodtam.
Brisk n17c gyergya színe tökéletes (tehát őzbarna)  keverékképzés jó!
Brisk n15c gyertya színe, ami ugye magasabb hőértékű, fehér :O ?????
Akksi jó, igaz szeptember óta töltöttem mostanába mert le volt merülve, de mivel a töltése 14,5 volt töltenie kéne.
Előgyújtás volt már: 3mm 0,4 mgszhézaggal, 2,5mm 0,3 mgszhézaggal és 3,5 mm 0,3 mgszhézaggal.
Mindegyikkel ugyanazt produkálja: Nem indul ha felmelegszik, vagy kicsit hűl kb. 10 percet.
Jaa trafó az jó mert kipróbáltam másikkal is és ugyanezek vannak!
És szikra is mindig van mégis gyújtásra gyanakszom!

Segítsetek!! Köszi!
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

sunbim írta:Szerezz be egy elektronikus index relét!! Valószínűleg neked hődrótos/bimetálos/gyári reléd van. Vagy ha már elektronikus akkor az rossz! Cseréld ki egy újra. És megjavítottad.

Hello!

Igen, és is úgy gondolom, hogy gyári az indexrelém.
Akkor utána nézek a tél alatt, aztán csere!
Köszi! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Szerezz be egy elektronikus index relét!! Valószínűleg neked hődrótos/bimetálos/gyári reléd van. Vagy ha már elektronikus akkor az rossz! Cseréld ki egy újra. És megjavítottad.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hello!

Szerintetek miért lehet, hogy az indexem alapjáraton talán megfelelő gyorsasággal villog, viszont menet közben magasabb fordulaton jóval gyorsabban villog a kelleténél? A töltést még nem mertem nézni, mert a motor jól megy, félek hogy előjön valami elektronikai hiba, amihez viszont nem értek! :D
Minden lámpa működik rajta, minden index ég, és jók a visszajelzők is....

Üdv!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Cat írta: Lámpafény, ha nagyon szór akkor talán a foncsorod nem 100%-os..
Egy meglesést megér..
Esetleg mosószeres átmosást...
Köszi szépen Nektek a kielégítő válaszokat, még azt elfelejtettem megkérdezni, hogy amikor tompítottra kapcsolom a lámpát, viszonylag hosszú idő alatt izzik fel az izzószál, az izzó 55/60-as H4-es, az előző ilyen lámpával is hasonlót produkált. Lehetséges, hogy egy kis tisztítgatás a kapcsolóban megoldaná ezt a lassú felizzási időt? Vagy rossz helyen kutakodok, és semmi köze hozzá?
A töltésemet kimértem, 2000 rpm-nél világítás nélkül fixxen 14,36V, világítással 13,6 V, szintén stabil.
Ja, meg még arra lennék kíváncsi, hogy akkor milyen gyertyát is kell vennem a 300as ETZ-hez? :)
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Az index visszajelzõ, nem egyben az üresvisszajelzô is! A töltésvisszajelzõ egyben a indexvisszajelzõ! Én is különválasztottam a TS-emen.
Baki Mátét én is ajánlom neked, az én kötegem is tõle van, profi munkát végez és egy laikus számára is könnyen beszerelhetõ köteget készít!
Valóban, az üreskapcsolót érdemes tömítõ pasztával bekenni, lánckerék alatti szimeringet cseréltem, mert azt hittem onnan szivárog az olajam, aztán kiderült csak üreskapcsolót kellett volna tömíteni.

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv
"Motorfelújító mesterek", hajjaj de ismerős story....
Talán segít:
Valószínűleg MZ TS rendszer szerint van bekötve a visszajelzésed a töltésről..
Ott nincs a fordszám mérőben visszajelző, és az index visszajelző egyben a üresjelző is(asszem)
Kicsit olyan mintha a töltésjelzőnek bekötött "üresjelződ" meg fordítva működne...
Ahogy húzod neki úgy világít...

Szinte tuti, hogy így van vezetékelve...
Lehet egy Mz-t másoltak mikor kötözgették..
Madzagcserére talán ajánlhatom, itt a klubban hirdet Baki Máté, sok jót hallottam a madzagjairól :
Talán olcsóbb is lehet ;)

Üresjelző cirka 1500Ft.
Motort oldalra döntöd, és kicsavarod, nem fog kifolyni a olaj..
Valami tömítőpasztát próbálja majd alá kenni az újnak.
Hja és nyitó érintkező amugy...
Üresben testet ad a visszajelzőnek...

Lámpafény, ha nagyon szór akkor talán a foncsorod nem 100%-os..
Egy meglesést megér..
Esetleg mosószeres átmosást...
Nézz meg egy másik Mz fényt és aszerint eltudod dönteni..

Remélem nem mondtam semmi hülyeséget :)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Sziasztok, 3 hónapja vagyok egy 86-os ETZ 250-es tulajdonosa, ezalatt az előző hanyag "motorfelújító" mesterek miatt fel kellett újíttatni a motort, mert olyasmiket követtek el, hogy a csapágyon hagyták a porvédőt, és miegymás... Szóval a lényeg az, hogy már 300-as Trabant dugós lett a szeretett motorom, és szinte új a belseje :)
Egy ideje ismerkedem az elektronikájával, bár nem viszem túlzásba a tempót :) . Arra rájöttem, hogy nagyon szerelgették előttem, mert össze-vissza van minden szigetelő szalagozgatva, meg kábelek összecsavarva, meg valami riasztó is volt benne, szóval minden csúnya dolog, ezt szeretném rendbe rakni.
Ez idő alatt összegyűlt néhány kérdés, amikre szeretnék Tőletek választ kapni.

*** Milyen típusú gyertyát ajánlotok 300-ra fúrt ETZ 250-hez?

*** Az üresjárat jelzőm mindig világít, alapjáraton, lefulladás határán alszik ki, de a ford.szám növekedésével ismét világít. (Ezt csak azért írom, mert nem tudom hogy ez normális-e, vagy valami-valamivel össze van kötve, aminek nem is kellene?

*** A töltés visszajelző lámpám, ami a ford.számmérőn van, soha nem világít, ellentétben a km/h órán az index-visszajelző világít (elég halványan), ha gyújtáson van a motor, ha beindítom, elalszik, indexeléskor szépen visszajelez. Jó ez így? Miért nem a piros visszajelzőm világít?

*** Az előbb említett össze-vissza kötözgetések miatt azon gondolkodom, hogy kicserélem az egész vezetékezést, ehhez ezt használnám: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=4470 Vélemények?

*** Hogyan kell helyesen működnie a tompított, refi kapcsolónak, ill a lámpának? Ha tompítottra van állítva, a falra vetített kép alapján szórja a fényt, viszont elég haloványan... A kapcsolót refi állásba állítva pedig sokkal intenzívebben, fehérebben, erősebben világít, és nagyon jól kivehető a vetített kép a falon, jobb oldalt jellegzetesen feljebb világít. Hogyan kell helyesen működnie?

*** Az üresjárati kapcsoló az NO, vagy NC kapcsoló? Lehet hülye kérdés, de ha ki akarom csavarni a kapcsolót, nem folyik ki az olaj? :roll: :roll: :roll: :roll:

Egyelőre ennyi, előre is köszönöm a válaszokat :) :) \:D/
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

mgabor írta:Üdvözlök mindenkit!

Van egy egy hall jeladóm amibe eltört a mágnes.Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e vele kezdeni valamit,vagy kuka?
Válaszokat előre is köszönöm.
Kuka!

Van bele másik forgórészem.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

Üdvözlök mindenkit!

Van egy egy hall jeladóm amibe eltört a mágnes.Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e vele kezdeni valamit,vagy kuka?
Válaszokat előre is köszönöm.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

seitec írta:Hello !
Jól van visszakötve az akkumulátor. Az említett zöld-sárga vezeték mely a gyújtás visszajelzőtől megy a fesz.szabályzóba gondolom nem kap áramot ezért nem világít, de hogy miért nem kap áramot azt nem tudom.
Valami zárlat lehet mivel gyújtás ráadásakor melegszik a gyújtó trafó.
Hegesztés előtt 2 héttel át lett nézetve minden egy vill. szerelővel és minden rendben volt.
Most a hegesztést követően lettek a fenti hibák.
Értem.
Húzd le a fesszabályzóról azt a zöld/sárga vezetéket,add rá a gyújtást és a vezetéket érintsd testhez.
Ha olyankor világit a visszajelző,akkor fesszab hiba,ha nem világit,akkor kiégett az izzó.
A gyújtótrafó melegedésnek elméletileg semmi köze a töltésvisszajelző izzóhoz.
Fogalmam sincs mitől melegedhet.
Majd jönnek az okosabbak azt megmondják.

Amúgy én is hegesztettem már a motoromon,de sosem okozott gondot,pedig halkan mondom,még a sarukat sem vettem le lustaságból kifolyólag.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
seitec
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.10.28. 21:53
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seitec »

Hello !
Jól van visszakötve az akkumulátor. Az említett zöld-sárga vezeték mely a gyújtás visszajelzőtől megy a fesz.szabályzóba gondolom nem kap áramot ezért nem világít, de hogy miért nem kap áramot azt nem tudom.
Valami zárlat lehet mivel gyújtás ráadásakor melegszik a gyújtó trafó.
Hegesztés előtt 2 héttel át lett nézetve minden egy vill. szerelővel és minden rendben volt.
Most a hegesztést követően lettek a fenti hibák.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

seitec írta:Hellóztok !

ETZ 251-en volt egy kis hegeszteni való a vázon így az akkumulátort teljesen leválasztottam de az elektronikus fesz.szabályzó test vezetékét nem húztam le a szabályzóról.

Most jelenleg nem világít a gyújtás visszajelző és gyújtásnál melegszik a gyújtó trafó mely a gyertyához megy.
A gyújtás visszajelző kis izzó nincs kiégve, üres visszajelző , indexek, világítás minden működik rajta. 3 db biztosíték rendben.
Zárlatos lett a fesz. szabályzó ? Ezt azért kérdezem mert a lámpa fejből az a zöld-sárga vezeték mely a gyújtás visszajelzőhöz megy majd innen a fesz.szabályzóhoz az ülés alá
Hozzászólást előre is köszönöm !
Üdv: seitec
Az utolsó mondatoddal mit akartál kérdezni,mert befejezetlennek tűnik.
Szerintem nem okozott gondot a hegesztés ha az akksit lekötötted.
Esetleg nem forditva kötötted vissza az akksit?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
seitec
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.10.28. 21:53
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seitec »

Hellóztok !

ETZ 251-en volt egy kis hegeszteni való a vázon így az akkumulátort teljesen leválasztottam de az elektronikus fesz.szabályzó test vezetékét nem húztam le a szabályzóról.

Most jelenleg nem világít a gyújtás visszajelző és gyújtásnál melegszik a gyújtó trafó mely a gyertyához megy.
A gyújtás visszajelző kis izzó nincs kiégve, üres visszajelző , indexek, világítás minden működik rajta. 3 db biztosíték rendben.
Zárlatos lett a fesz. szabályzó ? Ezt azért kérdezem mert a lámpa fejből az a zöld-sárga vezeték mely a gyújtás visszajelzőhöz megy majd innen a fesz.szabályzóhoz az ülés alá
Hozzászólást előre is köszönöm !
Üdv: seitec
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég