Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Somi310 írta:Sziasztok!

Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok! Tegnap találtam egy 60/55W-os halogén izzót (H4 P45t) és nem tudom,h megéri-e beletenni a motorba. Ti mit gondoltok? :)
Ha Neked régi, bilux foncsor van a gépen, ez pont ahhoz készült. A legegyszerűbb így "halogénes" fényt csiholni. :smt023
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nyemi írta:Köszönöm a köszönetet szívesen segítettem (főleg egy földimnek :D ). De sajnos egy kicsit megint durva leszek. Én mástól várnám a köszönetet, de nem is magamnak, ha nem neked, aki megoldottad a problémát, amit neki kellet volna. Mert, ahogy olvasom nem csak ez az egyetlen gyújtás, ami készült. Szerencse a szerencsétlenségbe hogy az még nem üzemelt. Szóval én várnák egy hozzászólást egy illetőtől, gondolom, mindenki tudja, kiről van szó. :!: :!:




Utóirat: Azt hogy nem olvassa a fórumot, kétlem.
Szia

Most olvastam a fórumot! Ha jól gondolom rám céloztál, hogy nekem kellett volna a tárcsa problémát megoldanom.

Motor híjában ezt igen nehéz lett volna megcsinálni. Darányi elvállalta, neki kellett így a gyújtás, mondhatni, hogy az ő segítségével történik a fejlesztés és nem is keveset segített.
Hamarosan ha eljutok oda tervezek egy tárcsát Autocadben és lézerrel vágatok egy pár darabot saválló anyagból, így mindenkinek akinek kell tudok küldeni. Most jelenleg meghalni sincs időm sajnos.

Valóban van több gyújtásom is, a hallost ami nagyon király, van is pár embernek a klubon, azért nem tudom gyártani, mert nincs környéken egy megbízható esztergályos.
Aki tud ilyet, az kérem szóljon.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

KILL3R etz írta:Én úgy tudom, hogy nem kell neki külön hűtés... :?
Mondjuk azt hiszem, ez valami áttervezett gyújtás elektronika.
Mert ami a kicsiben van azon van hűtőborda is, azt pl a tank mögé tettem, a mechanikus fesszab helyére.

Tegyél igazságot Sub-ee! :D
Szia

A jeladót kell hűteni, mégpedig úgy ahogy MrDoc kollega is írta, egyben a felfogatása a hűtése.
És érdemes szigetelni is, ugyanis a tranzisztor tokozása is kollektor és az testhez érve egyből zár.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

csikin írta:Nekem is ilyen minden fesszabbal(gyári, saját építés, jelenlegi kék dobozos), de csak indításnál kell 2500ig forgatni és akkor megmarad. 1300 az alapjárat kb. ott is minden jó. Nem tudom miért van, ilyen volt mikor vettem, és teljes darabokra szedés és összerakás után is ilyen. Én már megszoktam :)

Azért ilyen, mert el kell induljon a gerjesztés ahhoz, hogy legyen töltés, ha egyszer elindult, akkor 1000-1200-as fordulaton is stabilan megmarad és van töltés.

Szóval ez normális szinte majdnem mindig, generátorfüggő, valakié így működik, valakié úgy.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Somi310 írta:Sziasztok!

Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok! Tegnap találtam egy 60/55W-os halogén izzót (H4 P45t) és nem tudom,h megéri-e beletenni a motorba. Ti mit gondoltok? :)
Szia

Ha halogén foncsorod van, csak akkor érdemes betenni, ha nem az van, nem érsz az izzóval semmit.
Motorosboltban egy új gyári halogén foncsor 2300-2500Ft

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Somi310 írta:Sziasztok!

Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok! Tegnap találtam egy 60/55W-os halogén izzót (H4 P45t) és nem tudom,h megéri-e beletenni a motorba. Ti mit gondoltok? :)
Szia!Általában nem véletlen szokták "elhagyni" az égőket.Beteheted de sokat ne várj tőle!Az összefogdosás nem tesz jót neki.
Somi310
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.02.15. 19:16
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Somi310 »

Sziasztok!

Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok! Tegnap találtam egy 60/55W-os halogén izzót (H4 P45t) és nem tudom,h megéri-e beletenni a motorba. Ti mit gondoltok? :)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

csikin írta:1200-1500ig szerintem jó.
Sziasztok sikerült a problémát megoldanom ,lehet hogy bután hangzik de kinomba az első lámpában átmozgattam a vezetékeket, és lám megjavult köszönöm mindenkitől a segítséget.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

1200-1500ig szerintem jó.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

nyemi írta:Igen , mert azzal állítod be az előgerjesztő áramot. Miért , nagyobb mint 2 Watt?
Nem megnéztem 2watt,ti mekkora alapjáratot hagytok a azaz mi a helyes fordulat?
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Igen , mert azzal állítod be az előgerjesztő áramot. Miért , nagyobb mint 2 Watt?
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

nyemi írta:Szia laci0609. Ki kéne mérni nem e szakadt valamelyik dióda (töltő- gerjesztő). Nincs test zárlat a három fázis tekercsnél és nem nagyobb e 2Watnál a töltésellenőrző lámpád teljesítménye. Így hirtelen ennyi. :D Üdv nyemi
Kép
A diódahid szerintem nem rossz mert kipróbáltam másikal, és ugyanaz a tünet kipőróbáltam másik feszültségszabályzóval is ma.Úgyhogy remélem szűkült a kör, sajna az álórész kiméréséhez nem értek, cserederabom nincs marad a szakember.Végül is a vezetékek rendbetétele után annyit javult a helyzet hogy első inditáskor kell 1 nagyobb gázfröcs, utána már menetközben 1500- 1800 fordulat körül halványodik és alszik el a lámpa.Ha a töltésellenőrző lámpa teljesítménye nagyobb 2watnál az produkálhat ilyen tünetet? :roll:
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Szia laci0609. Ki kéne mérni nem e szakadt valamelyik dióda (töltő- gerjesztő). Nincs test zárlat a három fázis tekercsnél és nem nagyobb e 2Watnál a töltésellenőrző lámpád teljesítménye. Így hirtelen ennyi. :D Üdv nyemi
Kép
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

laci0609 írta:
kiszsebi írta: Nekem többször is volt ilyen problémám, főleg, mikor a forgórészen a grafit csúszógyűrűk (többek által tévesen kommutátornak nevezett rész) töredezettek voltak. Másik esetben pedig az állórész egyik fázisának a kivezetésének a forrasztása olvadt le a 3 fekete vezeték saruja alatt. Előfordult, hogy a forgórészre menő szénkefék közül a testre csatlakoztatottnál a szegecs "lazult" fel. Szerintem ellenőrizd ezeket is.
Rendben holnap még megnézem azt is. A forgórészem hibátlan ujonan vettem még tiszta réz szinű ,arra gondoltam lehet e hogy az uj szénkefék még nincsennek ivesre kopva .De most hogy mondod mintha a szénkefe testre menő vezetéke lógna a szegecsel együtt.Holnap okosabb leszek ha az lessz a baj megírom.

Hát nemsikerült kicseréltem az összes vezetéket ami a bloktól felmegy a diódahídra ,feszültségszabályzóra azaz uj vezetékek a szenkefe test vezetéke picit lógott szorosra ütöttem a szegecset. Ugyanugy később alszik el a lámpa ,olyan mintha 1000 fordulattal később kezdene tölteni.
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

kiszsebi írta:
laci0609 írta:Sziasztok átsaruztam a vezetékeket a diódahídnál ,feszültségszabályzónál ,aksinál még az álórésznél is de semmi ,csak olyan 2000-2500 nál alszik el a töltést jelző lámpa.Van valami ötletetek?Elektromos feketedobozos feszültségszabályzóm van, forgórészt is most vettem. Ha lassan engedem vissza a gázt olyan2500 as fordulatról akkor 1500 körül kezd világítani a lámpa.Az alapjáratom 1200 körül lehet ha azt akarom hogy kialudjon kell 1 nagyobb gázfröcs úgy2500 ig.Ha valakinek volt már ilyen baja megoszthatná velem.
Nekem többször is volt ilyen problémám, főleg, mikor a forgórészen a grafit csúszógyűrűk (többek által tévesen kommutátornak nevezett rész) töredezettek voltak. Másik esetben pedig az állórész egyik fázisának a kivezetésének a forrasztása olvadt le a 3 fekete vezeték saruja alatt. Előfordult, hogy a forgórészre menő szénkefék közül a testre csatlakoztatottnál a szegecs "lazult" fel. Szerintem ellenőrizd ezeket is.
Rendben holnap még megnézem azt is. A forgórészem hibátlan ujonan vettem még tiszta réz szinű ,arra gondoltam lehet e hogy az uj szénkefék még nincsennek ivesre kopva .De most hogy mondod mintha a szénkefe testre menő vezetéke lógna a szegecsel együtt.Holnap okosabb leszek ha az lessz a baj megírom.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

laci0609 írta:Sziasztok átsaruztam a vezetékeket a diódahídnál ,feszültségszabályzónál ,aksinál még az álórésznél is de semmi ,csak olyan 2000-2500 nál alszik el a töltést jelző lámpa.Van valami ötletetek?Elektromos feketedobozos feszültségszabályzóm van, forgórészt is most vettem. Ha lassan engedem vissza a gázt olyan2500 as fordulatról akkor 1500 körül kezd világítani a lámpa.Az alapjáratom 1200 körül lehet ha azt akarom hogy kialudjon kell 1 nagyobb gázfröcs úgy2500 ig.Ha valakinek volt már ilyen baja megoszthatná velem.
Nekem többször is volt ilyen problémám, főleg, mikor a forgórészen a grafit csúszógyűrűk (többek által tévesen kommutátornak nevezett rész) töredezettek voltak. Másik esetben pedig az állórész egyik fázisának a kivezetésének a forrasztása olvadt le a 3 fekete vezeték saruja alatt. Előfordult, hogy a forgórészre menő szénkefék közül a testre csatlakoztatottnál a szegecs "lazult" fel. Szerintem ellenőrizd ezeket is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Akkor megszokom én is ,annyit meg nem megy alapjáraton hogy lemerüljön az aku :D
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nekem is ilyen minden fesszabbal(gyári, saját építés, jelenlegi kék dobozos), de csak indításnál kell 2500ig forgatni és akkor megmarad. 1300 az alapjárat kb. ott is minden jó. Nem tudom miért van, ilyen volt mikor vettem, és teljes darabokra szedés és összerakás után is ilyen. Én már megszoktam :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Sziasztok átsaruztam a vezetékeket a diódahídnál ,feszültségszabályzónál ,aksinál még az álórésznél is de semmi ,csak olyan 2000-2500 nál alszik el a töltést jelző lámpa.Van valami ötletetek?Elektromos feketedobozos feszültségszabályzóm van, forgórészt is most vettem.Ha lassan engedem vissza a gázt olyan2500 as fordulatról akkor 1500 körül kezd világítani a lámpa.Az alapjáratom 1200 körül lehet ha azt akarom hogy kialudjon kell 1 nagyobb gázfröcs úgy2500 ig.Ha valakinek volt már ilyen baja megoszthatná velem.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

TOZO!

Ott valami nagyon el lehet kötve! Ellenőrizd a drótokat, hogy mindegyiknek mindkét vége jó helyre van-e dugva! :shock: Műszerrel mérd meg! Akksi bekötését is! Drótok összeolvadhatnak, összeérhetnek.
Polarizáld újra a dinamót.

Mióta csinálja? Előtte jó volt, és csak úgy elkezdte, vagy valaki hozzányúlt - és azóta rossz?
Ha minden a helyén van, nincs elkötés, nincs szakadás, rövidzárlat, stb., akkor ami hibát írtál:
-Fekete dobozos rossz, valami "szakadt" benne, mert nem gerjeszt - vagy a visszáramkapcsoló dióda rossz.
-Trabi elektronikus talán zárlatos, mert mindig gerjeszt, hogy túltölt.
-A hagyományosnál az érintkezők alaphelyzetben és/vagy a másik (behúzott) helyzetben be vannak égve, nem jól zárhatnak. Ha nem jól érintkeznek, -'Feszszab" kép 1.(és 3.) helyett 2., akkor D+ -ról állandóan csak a szabályzóellenálláson megy a gerjesztőáram Df -re. ( 3. esetben is rendes -1,5 A - áram folyhat rajta, de csak rövid ideig.)

Így látatlanban egyelőre ennyit.
Üdv: P.
Kép
tozo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.05.16. 08:11
MZ-d típusa: Mz/simson125
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tozo »

Hahó mindenkinek
Köszönöm MP1 nek a válaszát de nem jutottam előrébb a 6 voltos töltés ügyében,mert továbbra is forralja az akksit!Legalábbis a jelen felállásban.A fekete müa.dobozossal most nincs töltés,trabant 7 voltos elektronikus szabályzóval tekercs nélkül van töltés de 10 volt!!!!És a régi fémdobozos fesszabályzóval tekercs nélkül nincs töltés,tekerccsel normális a töltés de a tekercs füstöl és elég.
Üdv:Tozo
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Én a gyújtás elektronikát az ülés alá tettem be, de nem raktam bele semmiféle dobozba. Úgy szigeteltem víz ellen, hogy a forrasztásos oldalt lefújtam színtele lakkal, az alkatrész oldalnál pedig ezzel "meleg takonnyal" szigeteltem. nem tom mi a normális neve - tudjátok van az a pisztoly szerűség a végébe belenyomod a kör keresztmetszetű polimert az megolvasztja és a másik végén már tudod bárhova kenni.
így ezzel a módszerrel alig kell hűtés neki, mert mozog mellette a levegő, másrészt pedig tökéletesen szigetel. egyszer nagymosás után úgy indítottam be hogy állt a gyújtáson a víz és semmi probléma nem volt vele.

Máté
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én úgy tudom, hogy nem kell neki külön hűtés... :?
Mondjuk azt hiszem, ez valami áttervezett gyújtás elektronika.
Mert ami a kicsiben van azon van hűtőborda is, azt pl a tank mögé tettem, a mechanikus fesszab helyére.

Tegyél igazságot Sub-ee! :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

KILL3R etz írta:MrDoc!


Kép

Az akksi alatt, a jobb alsó sarokban találod. Pont befér a tálcába. A régi kicsi akksim mellett állítva elfért a tálcában.
Köszi a képet! Az a helyzet hogy nekem a gyári állapotok uralkodnak a dekni alatt, aksi, eü csomag, szerszámok.
Mellékesen tényleg nem eléggé kidolgozott ez a gyújtás beszerelés téma..... sub-ee szerint: "a tartó lemezt küzé teszed és ahhoz húzod hozzá és azon keresztül kap a fekete alkatrész (tranzisztor) hűtést. Érdemes a fém tartó és a tranyó közé hővezető szilikon szigetelőt rakni."
Ez a jeladó nyákja és a rajta lévő tranzisztor közti rés mikéntjére válaszolta. Tervezem a beszerelést, használt anyagokat, elhelyezést leírni, de ezzel is lassan haladok.... időőőőőőőőőőőőőő.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

conus írta:
laci0609 írta:Sziasztok uj tag vagyok és mindjárt lenne is egy kérdésem. ETZ250 es mocim van.A töltésel nem vagyok kibékülve, mert nekem a töltést visszajelző lámpa, csak 1500 as fordulatól alszik el.És nekem az alapjárat olyan 1300 körüli igy ugye világit a lámpa.Ez nektek is így van , tudjam be így jónak?Feketedobozos feszabim van, szénkeféket cseréltem és a vezetékeket is átnéztem, forgórészem is uj álórész kitakarítva a kosztól,aksi is fél éves.Már nincs más ötlettem.
az ülés alatt a dióda hídon meg a fesszabályzónál a vezetékeket saruzd újra ha sötétszürkére vannak oxidálódva + az akku két vezetékét is saruzd újra ami a biztosítéktáblába megy. az alapjárati töltést csak így tudod megemelni. :twisted: :mrgreen:
Rendben köszönöm a választ!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

coco írta:Sziasztok. Az a gondom van hogy szerviz elott a motor nem csinalt ilyent, viszont utanna mar igen, es tudom hogy csak a generator kabeleinel matattak. Kerdesem hogy ha ott felcserelnek netan valamit akkor az okoz-e ilyen problemat? Tunetek :D Vilagitas nelkul OK. Ra adom pozicio mar a duda nyekereg, halvanyabban pillog az index + ha ralepak a fekre akkor meg halvanyabb. Viszont ha ra adom a fenyt akkor kb 1km s a motor leallo felben van, se index se semmi nem megy, ja es ha ralepek a fekre akkor egyszeruen a lampak halvanyodnak el, ha indexet lovok akkor pillog vele minden, ures jelzo, vilagitas stb. Toltest kimertem es van, akku 1 eves es meg jo... Valahol elfojik az aram vagy nem tudom mivan... :smt100 Bocs a ha hosszu lett. Elore is koszi
Kevés a töltésed! Vizsgáld át a kábeleket, hogy miért.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Az a gondom van hogy szerviz elott a motor nem csinalt ilyent, viszont utanna mar igen, es tudom hogy csak a generator kabeleinel matattak. Kerdesem hogy ha ott felcserelnek netan valamit akkor az okoz-e ilyen problemat? Tunetek :D Vilagitas nelkul OK. Ra adom pozicio mar a duda nyekereg, halvanyabban pillog az index + ha ralepak a fekre akkor meg halvanyabb. Viszont ha ra adom a fenyt akkor kb 1km s a motor leallo felben van, se index se semmi nem megy, ja es ha ralepek a fekre akkor egyszeruen a lampak halvanyodnak el, ha indexet lovok akkor pillog vele minden, ures jelzo, vilagitas stb. Toltest kimertem es van, akku 1 eves es meg jo... Valahol elfojik az aram vagy nem tudom mivan... :smt100 Bocs a ha hosszu lett. Elore is koszi
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

laci0609 írta:Sziasztok uj tag vagyok és mindjárt lenne is egy kérdésem. ETZ250 es mocim van.A töltésel nem vagyok kibékülve, mert nekem a töltést visszajelző lámpa, csak 1500 as fordulatól alszik el.És nekem az alapjárat olyan 1300 körüli igy ugye világit a lámpa.Ez nektek is így van , tudjam be így jónak?Feketedobozos feszabim van, szénkeféket cseréltem és a vezetékeket is átnéztem, forgórészem is uj álórész kitakarítva a kosztól,aksi is fél éves.Már nincs más ötlettem.
az ülés alatt a dióda hídon meg a fesszabályzónál a vezetékeket saruzd újra ha sötétszürkére vannak oxidálódva + az akku két vezetékét is saruzd újra ami a biztosítéktáblába megy. az alapjárati töltést csak így tudod megemelni. :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Kép
http://www.youtube.com/watch?v=tAkYuCEbvNY[/quote]

Bocs, hogy beleszólok, de nem jönnek ki a méretek a rajzon. Az a 10mm-es méret nem 5mm? Vagy ha az 10 akkor a két átmérő között 20mm-nek kéne lennie. Valószínű hogy a nagy átmétő 73mm.
Üdv.: Csikin[/quote]

Igazad van,elírtam!A tárcsa 63mm!A belső kör az 43mm.A szaggatott vonal a hiányzó rész amit kivágtam a belső kör mentén.
Üdv.:daranyi68
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.05.16. 22:05-kor.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

daranyi68 írta:Megvolt a próbaút!!Egyelőre 31km, 2 személlyel csutka gáz ahol lehetett.Nyemi tanácsának köszönhetően megszünt a melegedés.Mindenkinek szeretném megköszönni a türelmét és a sok hasznos tanácsot!!Mostmár úgy érzem megvan a végleges verzió,szerintem én már nem változtatok rajta.rajzolgatni próbáltam,most fel is rakom az oldalra.
Kép
http://www.youtube.com/watch?v=tAkYuCEbvNY
Bocs, hogy beleszólok, de nem jönnek ki a méretek a rajzon. Az a 10mm-es méret nem 5mm? Vagy ha az 10 akkor a két átmérő között 20mm-nek kéne lennie. Valószínű hogy a nagy átmétő 73mm.
Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Köszi a gratulációt. az összeállítás és a kivitelezés minden saját. optokapu volt otthon nekem egy tranyó lett még oda rakva az is volt - egyedül az alaplapot kellett megvennem. amúgy a jeladó tárcsa egy közepes nagyságú sima alátét. :D mondtam hogy egyszerű
amúgy nem darálja be a kábelt, csak a képen látszik közelinek meg azóta szépen arrébb elvezettem.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

nyemi írta:Köszönöm a köszönetet szívesen segítettem (főleg egy földimnek :D ). De sajnos egy kicsit megint durva leszek. Én mástól várnám a köszönetet, de nem is magamnak, ha nem neked, aki megoldottad a problémát, amit neki kellet volna. Mert, ahogy olvasom nem csak ez az egyetlen gyújtás, ami készült. Szerencse a szerencsétlenségbe hogy az még nem üzemelt. Szóval én várnák egy hozzászólást egy illetőtől, gondolom, mindenki tudja, kiről van szó. :!: :!:

Utóirat: Azt hogy nem olvassa a fórumot, kétlem.
Szia! Nem akarom védeni Szabit,de ő előre mondta nekem hogy ez az első darab,a tárcsát nekem kell megcsinálni. :D Nekem ez kihívást jelentett.A lakhelyem közelében,kis forgalmú utakon végeztem a próbautakat,sose főúton nagy forgalomban.A leállásnak mindíg voltak előjelei,az első jelek után még kb.1km tudtam menni vele.Kb negyedóra pihenés után mindíg hazahozott a gép.Szia daranyi68
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Máté írta:Elkészült ma már teljesen az opto jeladós gyújtásom. a lehető legegyszerűbben szerettem volna megoldani minél kevesebb átalakítással, így a jeladó tárcsa a bütykös tengely és az azt rögzítő csavar közé került be. beállítás után stabil alapjárat és tökéletes járás a végeredmény. nálam nem melegszik úgy mint daranyinál, bár lehet ez motorfüggő is. ha valakit érdekel leírom a gyártást az elejétől a végéig, vagy ha van rá igény gyártok is. a gyújtás kifejezetten sub-ee féle elektronikus gyújtással működik. íme egy két kép az elkészült jeladóról.
http://kephost.hu/image-6944_4BF02012.jpg
http://kephost.hu/image-AD0D_4BF02012.jpg
Ezen az ablak mérete kb 180 fok, azért nem melegszik :D
Amúgy azt a fekete vezetéket nem kaszálhatja el a tárcsa? vagy csak a képen látszik olyan közelinek?
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Máté írta:Elkészült ma már teljesen az opto jeladós gyújtásom. a lehető legegyszerűbben szerettem volna megoldani minél kevesebb átalakítással, így a jeladó tárcsa a bütykös tengely és az azt rögzítő csavar közé került be. beállítás után stabil alapjárat és tökéletes járás a végeredmény. nálam nem melegszik úgy mint daranyinál, bár lehet ez motorfüggő is. ha valakit érdekel leírom a gyártást az elejétől a végéig, vagy ha van rá igény gyártok is. a gyújtás kifejezetten sub-ee féle elektronikus gyújtással működik. íme egy két kép az elkészült jeladóról.
http://kephost.hu/image-6944_4BF02012.jpg
http://kephost.hu/image-AD0D_4BF02012.jpg
Máté!Gratulálok !A te megoldásod sokkal profibb mint az enyém.A jeladót azt te csináltad?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Elkészült ma már teljesen az opto jeladós gyújtásom. a lehető legegyszerűbben szerettem volna megoldani minél kevesebb átalakítással, így a jeladó tárcsa a bütykös tengely és az azt rögzítő csavar közé került be. beállítás után stabil alapjárat és tökéletes járás a végeredmény. nálam nem melegszik úgy mint daranyinál, bár lehet ez motorfüggő is. ha valakit érdekel leírom a gyártást az elejétől a végéig, vagy ha van rá igény gyártok is. a gyújtás kifejezetten sub-ee féle elektronikus gyújtással működik. íme egy két kép az elkészült jeladóról.
http://kephost.hu/image-6944_4BF02012.jpg
http://kephost.hu/image-AD0D_4BF02012.jpg
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Sziasztok uj tag vagyok és mindjárt lenne is egy kérdésem. ETZ250 es mocim van.A töltésel nem vagyok kibékülve, mert nekem a töltést visszajelző lámpa, csak 1500 as fordulatól alszik el.És nekem az alapjárat olyan 1300 körüli igy ugye világit a lámpa.Ez nektek is így van , tudjam be így jónak?Feketedobozos feszabim van, szénkeféket cseréltem és a vezetékeket is átnéztem, forgórészem is uj álórész kitakarítva a kosztól,aksi is fél éves.Már nincs más ötlettem.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Szia TOZO!

Ha elektronikus szabályzót használsz, akkor szedd le azt a kis tekercset (ellenállás) az állórészről!
Ha be van kötve és úgy használod, még akkor is kap gerjesztőfeszültséget azon az ellenálláson keresztül, amikor a szabályzó már rég lekapcsolta a gerjesztést - ilyenkor szökik túl magasra a feszültség.
Én is így vettem az enyémet, kiiktattam az ellenállást, és tökéletes.
Üdv: P.
tozo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.05.16. 08:11
MZ-d típusa: Mz/simson125
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tozo »

Sziasztok Mz-sek!!
Kezdő Mz s vagyok és 6 voltos dinamós 125 ös töltéssel szenvedek.A hiba a következő:Vagy nincs töltés,vagy ha van akkor kb 10 volt körüli és kiégnek a helyzetjelző égők.(elektronikus fekete műanyagdobozos fesszab használatával) Vagy van töltés normálisan 7.5 volt,de füstöl a gerjesztő tekercs az állórészen.(Régi fémdobozos fesszab)Kérdés:Mitől izzik a tekercs?
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Köszönöm a köszönetet szívesen segítettem (főleg egy földimnek :D ). De sajnos egy kicsit megint durva leszek. Én mástól várnám a köszönetet, de nem is magamnak, ha nem neked, aki megoldottad a problémát, amit neki kellet volna. Mert, ahogy olvasom nem csak ez az egyetlen gyújtás, ami készült. Szerencse a szerencsétlenségbe hogy az még nem üzemelt. Szóval én várnák egy hozzászólást egy illetőtől, gondolom, mindenki tudja, kiről van szó. :!: :!:




Utóirat: Azt hogy nem olvassa a fórumot, kétlem.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Megvolt a próbaút!!Egyelőre 31km, 2 személlyel csutka gáz ahol lehetett.Nyemi tanácsának köszönhetően megszünt a melegedés.Mindenkinek szeretném megköszönni a türelmét és a sok hasznos tanácsot!!Mostmár úgy érzem megvan a végleges verzió,szerintem én már nem változtatok rajta.rajzolgatni próbáltam,most fel is rakom az oldalra.
Kép
http://www.youtube.com/watch?v=tAkYuCEbvNY
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Alfa írta:
daranyi68 írta: Szia!Egyelőre a próbaútra várok csak mocskosul esik az eső.De ha megvan értesitelek.A vezetéket a láncvédő gumi mögött vittem be,a dörzsölődés kivédése végett a kritikus helyre zsugorcsövet raktam.
Őőő jól értem, hogy a vezeték a lánctól kb 1 centire megy el? Ez nagyon durva... És ha kileng a lánc és bekapja? :twisted:
Belől a kábelkorbácshoz van rögzítve panduittal és a láncvédő gumi mögött vezettem ki.Tervezem a kábelkorbács mellett kivezetni ha másképp nem megy a gyári tömítést kiveszem és gumiánpasztával kenem körbe
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

MrDoc!


Kép

Az akksi alatt, a jobb alsó sarokban találod. Pont befér a tálcába. A régi kicsi akksim mellett állítva elfért a tálcában.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Üdv! Tudna valaki képet tenni a sub-ee féle gyújtás dobozának elhelyezéséről? Nem nagyon tudtam bepréselni sehova.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én megpróbálom bepaszírozni az eredeti kábelkorbács mellé, kivágok a gumi megvezetőből majd. Az meg alap h össze van kötegelve :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Azért van rajta a zsugorcsőőőőő :twisted: :twisted: Bocs :-#

De oldalirányban ha kileng a lánc, akkor ott már nagy gond van... A blokkon belül meg gondolom hozzá van kötegelve a gyári kábelkorbácshoz. Legalábbis én így csinálnám...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

daranyi68 írta: Szia!Egyelőre a próbaútra várok csak mocskosul esik az eső.De ha megvan értesitelek.A vezetéket a láncvédő gumi mögött vittem be,a dörzsölődés kivédése végett a kritikus helyre zsugorcsövet raktam.
Őőő jól értem, hogy a vezeték a lánctól kb 1 centire megy el? Ez nagyon durva... És ha kileng a lánc és bekapja? :twisted:
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Én ma csináltam meg az egyedi opto gyújtást, bár kipróbálni még nem volt időm. A tárcsán a kivágást az alapján állítottam be, hogy odaillesztettem mellé a bütykös tengelyt, és ott vágtam ki ahol a megszakító nem ér a tengelyhez.
Holnap beállítom és teszek fel róla képeket. kiváncsi vagyok milyen lesz mert hasonló mint daranyié, bár nekem máshol van a gyújtás pillanata szerintem. de holnap próba...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem elfér a gumiban a gyári mellett. Be lehet erőszakolni, legalább nem lötyög... :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Alfa írta:Na még szerencse hogy az enyémet nem tudtam még idő hiányában beépíteni :D

Ha készen lesz a tárcsa, akkor a kapu szögét amivel végül jó lett (ahol átmegy a fény) pls írjátok le, sőt akár wikibe is bemehet, mert pl nekem (és a további tulajoknak) is meg kell majd csinálni.

Jah és a másik... A vezetékköteget hogy vezettétek be a blokkba? a sima vezetékeknek való nyíláson szerintem nem fér be, ha kiveszem a szigetelő gumit, akkor sem, vagy mégis?
Szia!Egyelőre a próbaútra várok csak mocskosul esik az eső.De ha megvan értesitelek.A vezetéket a láncvédő gumi mögött vittem be,a dörzsölődés kivédése végett a kritikus helyre zsugorcsövet raktam.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Na még szerencse hogy az enyémet nem tudtam még idő hiányában beépíteni :D

Ha készen lesz a tárcsa, akkor a kapu szögét amivel végül jó lett (ahol átmegy a fény) pls írjátok le, sőt akár wikibe is bemehet, mert pl nekem (és a további tulajoknak) is meg kell majd csinálni.

Jah és a másik... A vezetékköteget hogy vezettétek be a blokkba? a sima vezetékeknek való nyíláson szerintem nem fér be, ha kiveszem a szigetelő gumit, akkor sem, vagy mégis?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég