Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

szili83 írta:A kis trophy-ba nem jó a trabi foncsor. A Simson Schwalbe foncsor passzol bele.
Schwalbe foncsor van benne, de nem az igazi, látszik. Üvegem van jó, csak foncsorom nincs. Van 2 jó üvegem, és 2 rossz foncsorom. :([/quote]
Régen talán a dupla"lámpás 1500 Lada lámpát is tették bele de nem 100% ez olyan falusi legenda.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

A kis trophy-ba nem jó a trabi foncsor. A Simson Schwalbe foncsor passzol bele.[/quote]

Schwalbe foncsor van benne, de nem az igazi, látszik. Üvegem van jó, csak foncsorom nincs. Van 2 jó üvegem, és 2 rossz foncsorom. :(
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

dkari írta:Valóban az aksi lehet cellazárlatos?
Valószínűleg nem egy hanem két cella is zárlatos, "... gyújtás ráadása után az aksi 6,2-ről 3v-ra esett le. ...", a különbség közelítőleg 1,5 tejesen feltöltött cella feszültsége!
"... Először zárlatra gondoltam de amikor másik aksit raktam be az a gyújtás ráadása után is csak 0,1-0,2v esést mutatott a régi (2,5 éves) aksi 3v-jával szemben. " - ezek után nem értem miért kérdezel, teljesen egyértelmű, hétfőn mehetsz újat vásárolni. Ne kezd kérdezgetni, hogy miet, keresd a gépkönyvben.
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sleek »

Szép napot a szakiknak. Lenne egy nagy kérésem. Van egy Etz 250 paripám amiben maszek akksi tartó van felgányolva. Az előző tulaj tette vele. Letudná valaki fotózni a gyári tartót minden tartozékával meg ha nem volna nagy kérés a tartó méreteit leírnátok? Segítségeteket köszönöm. [-o<
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Tegnapelőtt megszívatott a kis Ts-em. Kb 10km-es tolás lett az eredménye. Gyakorlatilag az akksi felmondta a szolgálatot. Természetesen világítással mentem és elértem egy kereszteződéshez amikor leállt. Innentől már hiába rugdaltam, próbáltam betolni, semmi. Kicseréltem a trafót gyertyát gyertyapipát mindent megpróbáltam ami volt nálam. Egyetlen egyszer egy rúgás idejére volt halvány szikra aztán semmi. Gondoltam trafó de az sem volt egyáltalán meleg sem. A gyújtásom Gyula-bá féle.
Mikor az ismerősnél leraktam a motort a 40 fokban való tolást úgy másfél óra alatt kipihentem. Aztán gondoltam ránézek. Ekkor sikerült beindítani és pár másodpercig pöfögött is. Ami a vicc hogy az aksiban multiméterrel mérve 6,2v volt. Aztán töltöre raktam az aksit úgy hogy a helyén volt és ekkor beindult. De amint világítást raktam leállt. Utána néztem hogy a gyújtás ráadása után az aksi 6,2-ről 3v-ra esett le. A töltésem is tökéletes 7,2v.
Először zárlatra gondoltam de amikor másik aksit raktam be az a gyújtás ráadása után is csak 0,1-0,2v esést mutatott a régi (2,5 éves) aksi 3v-jával szemben.
Valóban az aksi lehet cellazárlatos?
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

gesszti írta:
szili83 írta:Foncsort hol érdemes csináltatni? Vagy valaki már javíttatott?
Lenne két lámpám is, de mindkettőben rossz a foncsor....
https://plus.google.com/u/0/photos/1056 ... 7454713041
A trophy-ba nem jó a trabi foncsor? Párezerért lehet venni autósboltban, akár halogén izzóhoz valót is. Szerintem újragőzöltetni drágább, és ráadásul már az üveg is be van sárgulva a régin jó eséllyel.
A kis trophy-ba nem jó a trabi foncsor. A Simson Schwalbe foncsor passzol bele.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

szili83 írta:Foncsort hol érdemes csináltatni? Vagy valaki már javíttatott?
Lenne két lámpám is, de mindkettőben rossz a foncsor....
https://plus.google.com/u/0/photos/1056 ... 7454713041
A trophy-ba nem jó a trabi foncsor? Párezerért lehet venni autósboltban, akár halogén izzóhoz valót is. Szerintem újragőzöltetni drágább, és ráadásul már az üveg is be van sárgulva a régin jó eséllyel.
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

Foncsort hol érdemes csináltatni? Vagy valaki már javíttatott?
Lenne két lámpám is, de mindkettőben rossz a foncsor....
https://plus.google.com/u/0/photos/1056 ... 7454713041
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

Kész a Ver2-es hátsó lámpa, az előzőnek nem tetszett a féklámpámnál a LED eloszlás, itt észre sem venni, hogy LED van benne, csak a sima lámpánál, azzal valamit kell művelnem, ha műszakira viszem. :)

Kép
Kép
Kép
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

PGabor írta:Vajon mi lehet valami kontakt hiba vagy mi?
- nem kontakt hiba hanem bal oldalt túl nagy a felvett áram, valószínűleg "részleges" zárlat miatt.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Alfa írta:Bár amit gyulabá
- a legelemibb helyesírási szabályok szerint a kereszt és vezeték neveket nagy kezdő betűvel írják, tehát nem "gyulabá", hacsak nem akarsz sértegetni, hanem Gyula-bá. Köszönöm.
PGabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.07.08. 19:00
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: PGabor »

Üdv mindenkinek.
2 újabb probléma lépett fel az egyik az hogy eléggé melegszik a gyújtótrafóm konkrétan forró, és ha balra kiteszem az irányjelzőt képes megállítani a motort de jobbra teljesen jól működik.Vezetékeket is átnéztem a burákat szétszedtem izzókat ki-be semmi.A relé kattog egyre hangosabban ha balra teszem, jobbra teljesen jó.Vajon mi lehet valami kontakt hiba vagy mi?
Ötletek van?Ja a relé új lassan minden porcikája is.

Szép estét mindenkinek!
Üdv Gábor
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Haha nekem is volt ilyen, a laza saruk okozzák :) Bár amit gyulabá mondott is elvileg lehetséges, de sokkal gyakoribb ez. Az istennek nem sikerült rájönnöm egy ideig (pont Balatonra lefelé menve jött elő), de aztán gyanús lett h ha kontaktos lenne akkor is ezt csinálná. biztos ami ziher rászorongattam a sarukat (U V W, jelvezeték stb ami ott lent van), és a probléma instant megoldódott.

Magyarul amikor a blokk "rázkódik", nincs egy pillanatra töltés, és ez ismétlődik.

Bár a tied 6V, de attól még lehetséges a megfelelő saruk lazasága 8)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

fzooltan írta:Amit viszont észrevettem,hogy világítás nélkül 90 fölött elkezd felvillanni(egy pillanatra) sorozatosan a töltésjelző, a fordulat növekedésével egyre sűrűbb a villanás,de ha rákapcsolom a világítást akkor a jelenség teljesen megszűnik.
Többször is mértem multiméterrel a töltést,de 7v alá nem ment még akkor sem mikor a jelenség(sorozatos felvillanás) már magas fordulaton észlelhető volt.
- A töltés visszajelző akkor is meggyullad ha nagyon nagy a töltő feszültség. Egy pillanatnyi túlfeszültséget (még ha ismétlődik is) digitális multiméterrel kimérni majdnem lehetetlen.
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

fzooltan írta:
szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.

Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.

Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
Én is elektronikus fesszabot(nem Szabi féle) használok,de ilyet még csak nem tapasztaltam.
A fogyasztók annyiban különböznek az általad leírttól nálam,hogy a kilométerórában lévő összes égőt ledre cseréltem,és Gyula-bá féle jeladós gyújtás dolgozik a gépben.
Amit viszont észrevettem,hogy világítás nélkül 90 fölött elkezd felvillanni(egy pillanatra) sorozatosan a töltésjelző, a fordulat növekedésével egyre sűrűbb a villanás,de ha rákapcsolom a világítást akkor a jelenség teljesen megszűnik.
Többször is mértem multiméterrel a töltést,de 7v alá nem ment még akkor sem mikor a jelenség(sorozatos felvillanás) már magas fordulaton észlelhető volt.
Alacsony fordulaton van a gond, főleg amikor elindulok ha lámpánál állok, s rákapcsolom a világítást... Nekem is jó, nem tölt sokat, de az a gond, hogy alacsony fordulaton, pl alapjáraton nem tölt semmit sem.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.

Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.

Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
Én is elektronikus fesszabot(nem Szabi féle) használok,de ilyet még csak nem tapasztaltam.
A fogyasztók annyiban különböznek az általad leírttól nálam,hogy a kilométerórában lévő összes égőt ledre cseréltem,és Gyula-bá féle jeladós gyújtás dolgozik a gépben.
Amit viszont észrevettem,hogy világítás nélkül 90 fölött elkezd felvillanni(egy pillanatra) sorozatosan a töltésjelző, a fordulat növekedésével egyre sűrűbb a villanás,de ha rákapcsolom a világítást akkor a jelenség teljesen megszűnik.
Többször is mértem multiméterrel a töltést,de 7v alá nem ment még akkor sem mikor a jelenség(sorozatos felvillanás) már magas fordulaton észlelhető volt.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

szili83 írta: Ezt a shotty diódás dologról teszel fel képet, esetleg kapcsolási rajzot?
Valamikor összefuthatnánk olyan féltávon. :)
Mára rossz időt mondanak, de holnapra van programod?
Otthon leszek. Vagy vízcsőnek ások árkot, vagy szerelek a műhelyben. (Keszthely-Zalaegerszeg közt félúton)

A feszszabályzó 51 és biztosítékot összekötő kábelt leveszed.
Egy vezeték indul a biztosítéktól a diódáig, onnan tovább egy vezeték a szabályzó 61 pontjára, ahol egy csatlakozóval mellé van kötve a töltésvisszajelző izzó. Ennyi. A visszáramkapcsoló kapcsolgat ugyan, de ki van kerülve, áram nem megy rajta. Olyan szinten tud tölteni, hogy egy teljesen alacsony alapjáraton a töltésvisszajelző minden munkaütemnél ki-kialszik, ahogy pördül a főtengely.
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

gesszti írta:
szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.

Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.

Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....

LED-es hátsó lámpa ver2 készül (első fényeloszlása nem tetszett a fék részénél), ezzel a helyzetjelző teljesítményfelvételét sikerül 1,2W-ra korlátozni, és a féklámpát 2W-ra. Ezzel a normál teljesítményfelvételt 3.8W-al, a fékezéskor felépő teljesítmény felvételt 16W-al sikerül leszorítanom.

De valamit még kellene kezdenem, mert ez sem biztos hogy megoldja ezt. Régebben amikor hajtottam az MZ-t mindig az elektromos rendszerrel voltak gondjaim, de sok szaki mondta, hogy ez ilyen, kevés....

Esetleg valaki az első izzó környékén nem barkácsolt valamit? Kisebb izzó esetleg?Azzal ha meg lehetne fogni még egy 10W-ot, akkor szerintem lehetne jobban használni.
Első lámpában tökéletes a 35/35W-os halogén izzó. FutárPetinél épp láttam is megint.
Ezeknek az elektronikus feszszaboknak az a baja, hogy a remanens mágnesességre alapoznak. A dinamónak önerőből fel kell gerjedni ahhoz, hogy egyáltalán bekapcsolják a gerjesztőáramot. Amíg a hagyományos feszszabnál gyakorlatilag nincs feszültségesés, az elektronikus szabályzó alkatrészein 0,5-1 volt simán esik. Ez is gátat szab az alapjárati töltésnek.
A hagyományos feszszab + schottky diódának nem tud versenytársa lenni ezek közül egyik elektronikus feszszab se kis fordulathoz tartozó töltést nézve. Itt laksz a környéken, gyere el egyszer, nézd meg, hogy hogyan van kötve nálam a szabályzó, és alakítsd át te is. Nem nagyon akarsz majd utána elektronikus feszszabbal vacakolni.
Ezt a shotty diódás dologról teszel fel képet, esetleg kapcsolási rajzot?
Valamikor összefuthatnánk olyan féltávon. :)
Mára rossz időt mondanak, de holnapra van programod?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.

Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.

Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....

LED-es hátsó lámpa ver2 készül (első fényeloszlása nem tetszett a fék részénél), ezzel a helyzetjelző teljesítményfelvételét sikerül 1,2W-ra korlátozni, és a féklámpát 2W-ra. Ezzel a normál teljesítményfelvételt 3.8W-al, a fékezéskor felépő teljesítmény felvételt 16W-al sikerül leszorítanom.

De valamit még kellene kezdenem, mert ez sem biztos hogy megoldja ezt. Régebben amikor hajtottam az MZ-t mindig az elektromos rendszerrel voltak gondjaim, de sok szaki mondta, hogy ez ilyen, kevés....

Esetleg valaki az első izzó környékén nem barkácsolt valamit? Kisebb izzó esetleg?Azzal ha meg lehetne fogni még egy 10W-ot, akkor szerintem lehetne jobban használni.
Első lámpában tökéletes a 35/35W-os halogén izzó. FutárPetinél épp láttam is megint.
Ezeknek az elektronikus feszszaboknak az a baja, hogy a remanens mágnesességre alapoznak. A dinamónak önerőből fel kell gerjedni ahhoz, hogy egyáltalán bekapcsolják a gerjesztőáramot. Amíg a hagyományos feszszabnál gyakorlatilag nincs feszültségesés, az elektronikus szabályzó alkatrészein 0,5-1 volt simán esik. Ez is gátat szab az alapjárati töltésnek.
A hagyományos feszszab + schottky diódának nem tud versenytársa lenni ezek közül egyik elektronikus feszszab se kis fordulathoz tartozó töltést nézve. Itt laksz a környéken, gyere el egyszer, nézd meg, hogy hogyan van kötve nálam a szabályzó, és alakítsd át te is. Nem nagyon akarsz majd utána elektronikus feszszabbal vacakolni.
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.

Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.

Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....

LED-es hátsó lámpa ver2 készül (első fényeloszlása nem tetszett a fék részénél), ezzel a helyzetjelző teljesítményfelvételét sikerül 1,2W-ra korlátozni, és a féklámpát 2W-ra. Ezzel a normál teljesítményfelvételt 3.8W-al, a fékezéskor felépő teljesítmény felvételt 16W-al sikerül leszorítanom.

De valamit még kellene kezdenem, mert ez sem biztos hogy megoldja ezt. Régebben amikor hajtottam az MZ-t mindig az elektromos rendszerrel voltak gondjaim, de sok szaki mondta, hogy ez ilyen, kevés....

Esetleg valaki az első izzó környékén nem barkácsolt valamit? Kisebb izzó esetleg?Azzal ha meg lehetne fogni még egy 10W-ot, akkor szerintem lehetne jobban használni.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

BertusBalint írta:Sziasztok! Kezdő MZ-s vagyok!
Szeretném a segítségeteket kérni!
Hiba:
A gyújtás ráadása után, anélkül, hogy forogna a főtengely folyamatosan szikrázik a gyertya.
ETZ 125-ről van szó!
Nem lehet, hogy gyújtótrafó helyett Tesla tekercs van beépítve? :mrgreen:

Amúgy keress érintkezési hibát. Sötétben próbálgasd, és keresd, hogy hol szikrázik még. A megszakító környékén nézelődnék először.
BertusBalint
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.08.08. 16:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: BertusBalint »

Sziasztok! Kezdő MZ-s vagyok!
Szeretném a segítségeteket kérni!
Hiba:
A gyújtás ráadása után, anélkül, hogy forogna a főtengely folyamatosan szikrázik a gyertya.
ETZ 125-ről van szó!
lipi100
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.08.05. 22:06
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: lipi100 »

ETZmanus írta:Sziasztok!
Engem is elért a utángyártott alkatrészek utálata. Mikor vettem a motort, kaptam az előző tulajtól egy új Bolgár trafót. A motorban levő (szintén bolgár, de valamilyen vastagabb méretű) kifolyt, így télen beszereltem a kapott alkatrész. Tegnapig bírta (kb 300km-t). 15 perc városi üzem után néha elkezdett tüsszögni a motor, mintha slusszolna a gyertya, de azért hazaértem vele. Sejtettem hogy trafó gond lehet, így megállás után tapintáspróbának vetettem alá: majdnem ráégett a kezem :cry: Megszakítóhézag megfelelő, így tuti , hogy a trafó rossz. Nagyon kellene gyári bontott trafó, itt Szegeden szinte az összes autóbontót végignéztem, de sehol nem találtam már Trabi-Wartburg trafót (gyári kondikat viszont sikerült szereznem :D )
OFF:Ha valakinek volna min 2db gyári, jó állapotú trafója eladó, várom privátban az ajánlatot. ON

lipi100: Szerintem elsőre te is próbálj trafót cserélni.
Köszi a tippet.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: nagyság rendel
Nincs nagyságrend beli különbség a véleményünkben, csak egy kicsi.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:a kérdésre megint nem lehet egyértelmű választ adni. Mert bizony, ha a visszáramkapcsoló nem jól vagy "lámpás üzemmódra" van állítva, akkor kis fordulaton az akksiból megy az áram a forgórészbe. (persze ez nem rendeltetésszerű üzemállapot, csak a kérdés hiányosságára igyekeztem rávilágítani
- az előzőekben tőlem idézett rész idézőjelek közti résztét nem én írtam.
- ez ugyan igaz (a forgórészre), csak itt a gerjesztésről (tekercsről) volt szó oda pedig gyakorlatilag még ebben az esetben sem folyik áram mivel a forgórész ellenállása legalább egy nagyság rendel kisebb mint a gerjesztő tekercsé és párhuzamosan vannak kötve.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: "... Mindenesetre a kapcsolási rajzot nézegetvén, szerintem alacsony fordulat esetén a gerjesztőkörbe juttatott áram szinte zéró ohmikus ellenálláson keresztül "zúdul" a tekercsekbe. ..." - a kérdés csak az, hogy honnan "zúdul a tekercsekbe" a dinamó forgórészéből vagy akkuból?
A helyes válaszhoz segítségül, az Mz dinamó akkor is felgerjeszthető (betolással) ha a motorban nincs akkumulátor.
Gyulabá, a kérdésre megint nem lehet egyértelmű választ adni. Mert bizony, ha a visszáramkapcsoló nem jól vagy "lámpás üzemmódra" van állítva, akkor kis fordulaton az akksiból megy az áram a forgórészbe. (persze ez nem rendeltetésszerű üzemállapot, csak a kérdés hiányosságára igyekeztem rávilágítani)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Andrá$ írta:Ez eddig oké,de most nem működik mechanikus fesszabal ellenállás tekercsel, kikötöm az ellenállás tekercset és felteszem az elektronikusat azzal sem jó, és hiába nyomom össze kézzel a mechanikus fesszab érintkezőjét,akkor sem tölt hanem leáll.
Minden ilyen hibakeresésnél a 0-ról érdemes indulni, és kizárni a működő/nem működő alkatrészeket. A dinamó tesztjét ismered. (kábelek leköt, izzó ráköt, stb.) Végezd el, és ezzel megtudod, hogy a dinamód jó-e. Utána ellenőrizd a szabályzóellenállást, hogy ép-e mindenhol a szigetelése. El szokott pizleni, és frankón testre zár. Eztán ellenőrizd a vezetékeket. Ha azok is jók, csak akkor lesz gyanúsított a feszszab. Annak meg tisztítsd le az érintkezőit. Tisztának látod? Nem, még nem azok, pucolgasd még. Eztán állítsd be az előírt hézagokat, és próba.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:[-X az akkumulátor és a gerjesztő tekercs között nincs "fix" kapcsolat, minden jármű dinamó un. öngerjesztésű kapcsolással rendelkezik, vagyis a gerjesztést a forgórész szolgáltatja és nem az akku, nem rég írtam erről a szocimotoros fórumon ott utána nézhetsz. A többivel viszont egyet értek.
Ha elindítod a motort, és zár a visszáramkapcsoló, akkor fix kapcsolat van a gerjesztőtekercs, és az akksi közt. Egyéb üzemállapotban vagy a töltésvisszajelzőn keresztül, és/vagy a szabályzótekercsen keresztül vannak kapcsolatban. Így teljes szerintem.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok!
Engem is elért a utángyártott alkatrészek utálata. Mikor vettem a motort, kaptam az előző tulajtól egy új Bolgár trafót. A motorban levő (szintén bolgár, de valamilyen vastagabb méretű) kifolyt, így télen beszereltem a kapott alkatrész. Tegnapig bírta (kb 300km-t). 15 perc városi üzem után néha elkezdett tüsszögni a motor, mintha slusszolna a gyertya, de azért hazaértem vele. Sejtettem hogy trafó gond lehet, így megállás után tapintáspróbának vetettem alá: majdnem ráégett a kezem :cry: Megszakítóhézag megfelelő, így tuti , hogy a trafó rossz. Nagyon kellene gyári bontott trafó, itt Szegeden szinte az összes autóbontót végignéztem, de sehol nem találtam már Trabi-Wartburg trafót (gyári kondikat viszont sikerült szereznem :D )
OFF:Ha valakinek volna min 2db gyári, jó állapotú trafója eladó, várom privátban az ajánlatot. ON

lipi100: Szerintem elsőre te is próbálj trafót cserélni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ETZmanus 2013.08.07. 16:45-kor.
lipi100
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.08.05. 22:06
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: lipi100 »

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem,mert egy kis segítségre lenne szükségem:

Olyan gondom van,hogy az amúgy megbízható 250-es Etz-m,ha a max sebesség környékén megyek vele huzamosabb ideig,akkor előfordul,hogy leáll.
Elmegy a gyújtás is.Aztán félreállok az út szélén,várok pár percet és gond nélkül megyek tovább.
Ha nem megyek gyorsabban 100-nál,akkor ez a gond nem jön elő.

Van valakinek tippje,hogy hol keressem a hibát?

Előre is köszönöm a segítséget!
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

kiszsebi írta:
Stephanus írta:.... hanem az állórész tekercseléséről, a három (fázisonként egy) gerjesztődiódán keresztül...
...Az eredeti kérdés pedig 6V-os, dinamós rendszerre vonatkozott.
Opsz... Bocsesz. :oops:
KépKép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Ha már itt tarunk elvileg megoldható az is, hogy a dinamót az aksiról gerjesszük (a forgórészt diódával el kell választani az állórésztől, hogy sokkal kisebb ellenállása okán ne "szívja el" az akku. áramát).
Amiért ezt a megoldást nem használják az az, hogy a bekapcsolva felejtett gyújtás esetén az álló rész leég (már néhány perc alatt) és "halott" aksival a jármű nem indítható.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Stephanus írta:.... hanem az állórész tekercseléséről, a három (fázisonként egy) gerjesztődiódán keresztül...
Nos, látom Te is összekeverted a dinamót (mely generátor, csak mivel egyenáramot ad le, így hívjuk) a 3 fázisú váltóáramú generátorral, melyet (jelen esetben) diódák segítségével egyenirányítunk.
Az eredeti kérdés pedig 6V-os, dinamós rendszerre vonatkozott.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Stephanus írta:Ez így van. Csak nem az akksiból, hanem az állórész tekercseléséről, a három (fázisonként egy) gerjesztődiódán keresztül. Az akksiból áram a gerjesztőtekercsbe csak a töltésjelző lámpán keresztül folyhat, ahogyan azt Gyulabá a szocimotoron írta. Az pedig elég nagy ellenállást képvisel.
Na persze ez akkor igaz, ha a fesszab így csinálja. És helyesen is van bekötve. Ha én utángyártottfesszabgyártó lennék, nem biztos, hogy tartanám magam a német mérnökök eredeti elgondolásához, és akksiról gerjesztenék.
- kiemelés tőlem.
Apró megjegyzés a dinamó és a generátor gerjesztési módja különbözik!
A jármű dinamó minden típusnál öngerjesztő, míg a generátor minden esetben külső gerjesztésű (legalábbis addig ameddig el nem éri a akku. feszültségét)
Az előzőekben végig dinamóról volt szó.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

kiszsebi írta:Mellesleg szerintem a fórum azért van, hogy vitatkozzunk, tapasztalatot cseréljünk, nem pedig veszekedésre és személyeskedésre. Senki nem tévedhetetlen, kivétel a ...
Tökéletesen egyet értek, ha visszaolvasod azt a hsz.-t (mások szerint betűhalmaz) ami kivágta a biztosítékot akkor lehet, hogy nem fogsz csodálkozni a reakción.
"... Mindenesetre a kapcsolási rajzot nézegetvén, szerintem alacsony fordulat esetén a gerjesztőkörbe juttatott áram szinte zéró ohmikus ellenálláson keresztül "zúdul" a tekercsekbe. ..." - a kérdés csak az, hogy honnan "zúdul a tekercsekbe" a dinamó forgórészéből vagy akkuból?
A helyes válaszhoz segítségül, az Mz dinamó akkor is felgerjeszthető (betolással) ha a motorban nincs akkumulátor.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

kiszsebi írta: ... gerjesztőkörbe juttatott áram szinte zéró ohmikus ellenálláson keresztül "zúdul" a tekercsekbe...
Ez így van. Csak nem az akksiból, hanem az állórész tekercseléséről, a három (fázisonként egy) gerjesztődiódán keresztül. Az akksiból áram a gerjesztőtekercsbe csak a töltésjelző lámpán keresztül folyhat, ahogyan azt Gyulabá a szocimotoron írta. Az pedig elég nagy ellenállást képvisel.
Na persze ez akkor igaz, ha a fesszab így csinálja. És helyesen is van bekötve. Ha én utángyártottfesszabgyártó lennék, nem biztos, hogy tartanám magam a német mérnökök eredeti elgondolásához, és akksiról gerjesztenék. Csak ez jelentene egy szép nagy felesleges áramot mikor a motor még nem jár, de a gyújtás már rajta van, valamint lemerült akksival "bikázni" kéne a motort, mert soha fel nem gerjedne enélkül.
KépKép
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gabsic írta:Húúúha... Feszültség? Árammérést írtam, azaz a műszer 10A vagy 20A (típustól függően) áram, azaz ampermérés állásban kellene a df vezetékbe beiktatni a műszert, hogy megtudjuk folyik-e egyáltalán gerjesztőáram, vagy esetleg feszszabályzó / gerjesztőtekercs-hiba miatt nincs gerjesztés.
Tehát lehúzod a vezetéket DF-ről és a multiméter egyik vezetékét a lehúzott vezetékhez, a másik vezetékét pedig a sarura,ahonnan lehúztad a vezetéket.

Hu akkor lehet máshogy mértem valamit :oops: :roll:
Közbe találtam egy másik leírást hogy öngerjesztésbe kötni,ezt megpróbáltam lekötöttem a dinamóról mindent a DF-t rákötöttem a D+-ra aztán így elindítottam,és a D+-on mértem feszültséget itt mértem még 15V-ot is :roll: Most hogy is van ez :roll:
most nem leszek itthon majd csak jövőhéten de akkor még egyszer megpróbálom az első mérést, de ez is már jó jel hogy van valami áram :) vagyis hogy nem szar az álló,forgórész :?: :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Peti
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.01.15. 21:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti »

Köszönöm! Már értem hogy is működik ez, hétvégén beállítom ha hozzájutok és majd referálok :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Egy idézet, forrásmegjelölés nélkül:
"A dinamós/generátoros dolognál abban tévedtél, hogy normál esetben* mindig van a vasmagokban remanens mágnesesség, amitől külső gerjesztés nélkül is fel fog gerjedni a gép. "

Igen, tévedtem. Belátom. Megnéztem Jedlik találmányát, átfutottam Siemens szabadalmát. Mégis, e fenti korrekció sokkal jobban esett, mint az első. Mindenesetre a kapcsolási rajzot nézegetvén, szerintem alacsony fordulat esetén a gerjesztőkörbe juttatott áram szinte zéró ohmikus ellenálláson keresztül "zúdul" a tekercsekbe.

Mellesleg szerintem a fórum azért van, hogy vitatkozzunk, tapasztalatot cseréljünk, nem pedig veszekedésre és személyeskedésre. Senki nem tévedhetetlen, kivétel a ... (mindenki gondoljon ide, akit akar ;) :lol: )
Van, aki ezt belátja, van, aki nem.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gyula-bá írta:
gabsic írta:De zavar, ...
Mint ahogy engem is, akkor viszont inkább velük foglalkozz és ne velem kötekedj.
Már ne haragudj, de... Ki is kötekszik? Szerintem te kötöttél bele először Zsebibe...
Személyeskedéssel kezdted, ahelyett, hogy "Nem értek veled egyet, mert ez és ez nem így van"
Na mindegy, a témát részemről lezártam...
Andrá$ írta:
gabsic írta:DF-ről a vezetéket lehúzod, és a multimétert árammérés állásban sorbakötöd a lehúzott vezeték és a saru közé.
Megmértem lehúztam a DF-ről a vezetéket és rá a multiméter másik vége test, de semmi :shock: :roll: 0V semmit nem mozdult a feszültség :cry:
Húúúha... Feszültség? Árammérést írtam, azaz a műszer 10A vagy 20A (típustól függően) áram, azaz ampermérés állásban kellene a df vezetékbe beiktatni a műszert, hogy megtudjuk folyik-e egyáltalán gerjesztőáram, vagy esetleg feszszabályzó / gerjesztőtekercs-hiba miatt nincs gerjesztés.
Tehát lehúzod a vezetéket DF-ről és a multiméter egyik vezetékét a lehúzott vezetékhez, a másik vezetékét pedig a sarura,ahonnan lehúztad a vezetéket.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gabsic írta:DF-ről a vezetéket lehúzod, és a multimétert árammérés állásban sorbakötöd a lehúzott vezeték és a saru közé.
Megmértem lehúztam a DF-ről a vezetéket és rá a multiméter másik vége test, de semmi :shock: :roll: 0V semmit nem mozdult a feszültség :cry:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

PGabor írta:Persze fel kell tölteni tehát van benne áram de attól tolásra kéne indulni meg nem is tűzifa de hát egyik percben megy a másikban pedig leáll és otthagy az út kellős közepén és tolhatod délig.Mi a baj egy új gyújtáskapcsolóval 5000 egy belőle lassan ki lesz cserélve minden rajta és mégsem működik.Holnap kimérem hogy eljut e odáig mert már teljesen kipucoltam az oldaldekli alatt is a láncnál is a vezetékek érintkezőjénél is úgyhogy holnap nekiállok megint.Köszi a segítséget ha van még valami szívesen fogadom.
Ui: még nem tettem le a feldarabolásról.

Ne csak mérd, hogy meddig jut a 12 V, hanem pl. 21W-os próbalámpával is nézd meg.
Nekem amikor eltűnt az áram a motorból csak úgy, a műszer szerint mindenhova eljutott a 12V, csak mikor gyújtást vagy bármi terhelést adtam rá, leesett 2-3 V-ra. Nem értettem a dolgot. Kiderült h az akksitól jövő + kábel kettőből volt összetéve saruval és le volt szigszalagozva. Ott a saru el volt oxidálódva. Terhelés nélkül átjött a 12 V, de terhelt állapotban (pl egy izzóval), már nem. Tehát próbalámpát is használj a vizsgálat során. :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gabsic írta:De zavar, ...
Mint ahogy engem is, akkor viszont inkább velük foglalkozz és ne velem kötekedj.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gyula-bá írta:
gabsic írta:... bár nem vagyok admin, ezért csak kérem -, hogy azért az egymás iránti tiszteletet meg kellene adni, és nem ilyen hangnemet használni, ez itt nem szokás, még ha a másiknak nincs igaza, akkor sem...
- csak halkan kérdezem: az a "stílus" ami kivágta nálam a biztosítékot nem zavar?
De zavar, és tény, hogy Zsebi tévedett, de ha lehet, ezért ne essünk egymás torkának. Ugyan csak téged idéztelek be, de a napokban több, nekem nem tetsző hangnemű hsz volt, több embertől, így ez most kibukott belőlem, de nem akartalak téged pellengérre állítani. PEACE :smt109
(persze folytathatjuk ezt a beszélgetést, de akkor vagy privátban, vagy menjünk át a csevegőbe, jó?)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

Kész van a trophy LED-es hátsó lámpa, egy áramgenerátoros megoldás, kivéve a helyzetjelző, ami síma előtétellenállásos melegfehér LED-ekkel van megoldva.

Eredeti nem világít:

Kép

Eredeti csak helyzetjelző:

Kép

Eredeti helyzetjelző és féklámpa:

Kép

LED belülről:

Kép

LED csak helyzetjelző:

Kép

LED helyzetjelző és féklámpa:

Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gabsic írta:... bár nem vagyok admin, ezért csak kérem -, hogy azért az egymás iránti tiszteletet meg kellene adni, és nem ilyen hangnemet használni, ez itt nem szokás, még ha a másiknak nincs igaza, akkor sem...
- csak halkan kérdezem: az a "stílus" ami kivágta nálam a biztosítékot nem zavar?
PGabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.07.08. 19:00
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: PGabor »

Persze fel kell tölteni tehát van benne áram de attól tolásra kéne indulni meg nem is tűzifa de hát egyik percben megy a másikban pedig leáll és otthagy az út kellős közepén és tolhatod délig.Mi a baj egy új gyújtáskapcsolóval 5000 egy belőle lassan ki lesz cserélve minden rajta és mégsem működik.Holnap kimérem hogy eljut e odáig mert már teljesen kipucoltam az oldaldekli alatt is a láncnál is a vezetékek érintkezőjénél is úgyhogy holnap nekiállok megint.Köszi a segítséget ha van még valami szívesen fogadom.
Ui: még nem tettem le a feldarabolásról.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Multimétered van? Mérd ki meddig van meg a 12V. Az új gyűjtáskapcsolóra tippelek.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Műszaki tudásod hiányosságáért ne az MZ-t bántsd! Az nem tüzifa!

Fel kellene tölteni az akksit árammal is! :wink:

Összes biztosítékot nézd át, kiolvadás és kontakt tekintetében. A 2 amperos üvegbiztosíték csak konkrét gerjesztőköri hiba miatt szokott kipukkanni, pl forgórész zárlat stb.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
PGabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.07.08. 19:00
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: PGabor »

Üdv mindenkinek!
Ma cserbenhagyott az etz-125 Budapest határában.Haza kellett tolnom dunakeszire 5 km.Ilyet csinált: ráadtam az irányjelzőt lelát középállásban visszaindult persze a világítás is rajta volt úgyhogy tudtam hogy az akkumulátor gyenge hiszen pár napja már csak tolásra de pöccre indult.Tologattam de semmi csak a töltésjelző világított de be nem indult közben kicsapta a 2 A biztosítékot kicseréltem azt is.Vettem bele 12V 9 Ah akkut felsavaztam bekötöttem gyújtás rá és láss csodát semmi sem történik nem világít a töltésjelző sem se index se semmi az egy-égadta világon.Oké vezetékek átnéz semmi hiba nem látszik gyújtáskapcsoló zsír új.Vezetékek kontaktok rendben, de szikra nincs.Na most segítsetek mert lehet a baltával feldarabolom vagy meggyógyítjuk a TI tudásotok tapasztalatotok alapján és akkor újra vigyorogva motorozhatom én is.

HA VAN ÖTLET NE KÍMÉLJETEK MERT A BALTÁT MÁR MEGFENTEM.

Üdv gábor
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 50 vendég