Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
MZfan
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.08.13. 08:56
Tartózkodási hely: Bépé

Re: beázás?

Hozzászólás Szerző: MZfan » 2007.09.11. 22:51

MZfan írta:Egyszerûbbnek láttam eltolni a rég ismert szerelõmhöz,aki az öreg sarukat is kicseréli,ha már ott van.Tény,hogy eléggé oxidálódtak,és könnyen törnek.
A lényeg,hogy nálam nem beázás volt,hanem valamit szétégettem az elektromos rendszerben.Bõvebbet csak holnap tudok,mert akkor megyek érte,de ahogy leírtam a szerelõnek,állítása szerint túlhajszoltam a gépet,túlhevült,és valami összeégett.Cirka 3/4 órát mentem agyagos erdei úton egyes fokozatban sok csomaggal.Meglátjuk mi volt a baja.Holnap leírom.
Szerdán ha valaki ráér még rajtam kívül,akkor kiszaladhatnánk mzgergõhöz gyújtást állítani,persze ha nem lakik annyira messze.Pesttõl mennyire laksz Gergõ?


Sziasztok!

A problémám megoldódott,kissé hosszúra sikeredett,de most olyan a moci,mint az új!
A lényeg,hogy a lámpafejnél kidörzsölõdött egy kábelköteg,és az testelt sajnos le,ez okozta az alapjáraton való leállást és kihagyást,valamint legutóbb ettõl állt be teljesen a moci.Amikor volt az a nagy vihar,valószínûleg a kötegbe befolyt a víz,és az ott rendezkedett :-((
Most minden oké,már tiszta is,szóval vele járok dolgozni amíg a hideg be nem áll.Nagyjából ez a lényege a jármû hibájának.
A fesszabályzó két kalapácsa cserélésre került,mert elégg meg volt égve.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.05. 19:41

BP-tõl délre 10km-re Taksonyban.Sajnos mostanság nem nagyon érek rá, meg úgyis kell vennem megszakítót.De azért nagyon szépen köszönöm a kedvességet! :)

MZfan
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.08.13. 08:56
Tartózkodási hely: Bépé

beázás?

Hozzászólás Szerző: MZfan » 2007.09.03. 23:32

Egyszerûbbnek láttam eltolni a rég ismert szerelõmhöz,aki az öreg sarukat is kicseréli,ha már ott van.Tény,hogy eléggé oxidálódtak,és könnyen törnek.
A lényeg,hogy nálam nem beázás volt,hanem valamit szétégettem az elektromos rendszerben.Bõvebbet csak holnap tudok,mert akkor megyek érte,de ahogy leírtam a szerelõnek,állítása szerint túlhajszoltam a gépet,túlhevült,és valami összeégett.Cirka 3/4 órát mentem agyagos erdei úton egyes fokozatban sok csomaggal.Meglátjuk mi volt a baja.Holnap leírom.
Szerdán ha valaki ráér még rajtam kívül,akkor kiszaladhatnánk mzgergõhöz gyújtást állítani,persze ha nem lakik annyira messze.Pesttõl mennyire laksz Gergõ?

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.02. 11:02

z25z írta:ejj ejj, ha kopik a kalapacsot emelo kar resz, akkor pont hogy csokken a hezag....ergo kopott megszakitonal az a hiba hogy tul kicsi a hezag es nem tudsz nagyobbat allitani...ott valami mas lesz a hiba oka, merre laksz? nincs egy mz-s a kozeledben, aki vet egy gyogypillantast ra? :wink:
Az az igazság, hogy mielött volt a felújítás, akkor jó volt minden.Most meg össze omlott a rendszer :evil: pest-megyében lakok.Van több MZ-s ismerõsöm is, de nem ott ahol pontosan lakok.Itt nálunk csak én vagyok egyedüli :(

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2007.09.01. 21:33

Elõre is köszönöm.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.01. 19:40

zsakfos írta:Sziasztok!
Szeretnék fehér számlapot a fordulatszámmérõmbe.Ha valakinek esetleg van a számlapról rajza,küldje el a hevizms@tvn.hu-email cimre.Vagy esetleg honlapot ahonnan letölteni lehet óraszámlapot ha ismer valaki irja le.Köszi.[/url]
gixxxernek volt ilyen, sajnos o mar nem forumozik, de msn-en meg latom neha, na majd alkalomadtan beszelek vele,....

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2007.09.01. 19:39

Ugy látom nekem már sosem lesz fehér számlapos a fordulatszámmérõm.Senki nem segit ez ügyben.Pedig reméltem hogy valakinek meg van a rajz róla.Vagy esetleg egy honlap ahonnan lehet letölteni számlapot.A sebességmérõhöz már van de a fordulatszámmérõhöz sajna nincs.Próbáltam keresõbe beirni különbözõképpen de nem adott ki semmi értelmeset.Szomorú vagyok. :cry: :cry: :cry: :cry:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.01. 13:10

ejj ejj, ha kopik a kalapacsot emelo kar resz, akkor pont hogy csokken a hezag....ergo kopott megszakitonal az a hiba hogy tul kicsi a hezag es nem tudsz nagyobbat allitani...ott valami mas lesz a hiba oka, merre laksz? nincs egy mz-s a kozeledben, aki vet egy gyogypillantast ra? :wink:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.01. 12:40

Még mindig nemtudom kisebbre állítani a megszakítóhézagot.Akármelyik irányba tekerem az excenter csavart, nem akar kisebb lenni.De most arra is rájöttem, hogy elvan kopva a megszakítókar, mert ami a karon van visszahúzórugó, az beleér a bütykös tengelybe. :evil: Nemtudom, hogy mit állíthattam el, de eddig nemcsinálta ezt.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.01. 10:15

Hali!
Wazz vagy már 3x-ra szerkesztem :wink: Szal szocin ugy olvastam, elektronyos gyújtásnál a beállítás: dugó 2,8-3,0 holtponttol vissza és akk a jeladót ugy állítani h legyen szikra?! Ez igy jó vagy nem???
jah és a számlapot küldjétek el nekem is légyszi!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2007.09.01. 08:15

Sziasztok!
Szeretnék fehér számlapot a fordulatszámmérõmbe.Ha valakinek esetleg van a számlapról rajza,küldje el a hevizms@tvn.hu-email cimre.Vagy esetleg honlapot ahonnan letölteni lehet óraszámlapot ha ismer valaki irja le.Köszi.[/url]

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.31. 17:58

Igen van 2 csavar ott, (osszesen 4! )de nem osszekeverendoek. Ebbol ketto az alaplapot rogziti, ez van az ovalis hosszukas jaratban, van a megszakitot az alaplapra rogzito es van az excenter. Ha fellazitod a megszakitot rogzito csavart utana az excenterrel tudod allitani a hezagot. A 0,6 az sok lesz sokaig tart nyitva es kevesebb ideig tud "telodni" a trafo. Az excenter az amelyik ugy "lotyog" a helyen. Amikor a legnagyobbat nyit a megszakito akkor lazitsd fel a rogzitot es tudnod kell allitanod a hezagon. Az excenter jobbra is balra is tekerheto, addig forgasd valamelyik iranyba, amig nem kapsz megfelelo erteket. Amugy ennek a csavarnak csak annyi a jelentosege, mint a neveben is benne van, excentrikus vagyis amikor elcsavarod ovalis palyan mozog, ezaltal "fokozatmentesen" lehet allitani a megszakito tavolsagot.

Kép


na talaltam egy idevalo leirast hatha ez segit....

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.31. 16:41

mzgergõ írta:Köszönöm a válaszod!
Jól értelmezõen leírtad, hogy mit kell tenni, de én mégis megakadtam a legelején :evil: A megszakítóhézagot nemtudom beállítani.Most olyan 0.6-os környéki lehet.Tudtommal úgykell elmozdítani, hogy van a megszakítónál 2 csavar.Az egyik a foglalást szolgálja, a másik, a megszakító hézagot.Én órával ellenkezõ irányban eltekertem azt a csavart, amennyire tudtam, de megakad, és nem megy tovább. :evil:
üdv
Egyébként nagyon alul nyit.Tehát nem felül, hanem alul

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.31. 16:39

Köszönöm a válaszod!
Jól értelmezõen leírtad, hogy mit kell tenni, de én mégis megakadtam a legelején :evil: A megszakítóhézagot nemtudom beállítani.Most olyan 0.6-os környéki lehet.Tudtommal úgykell elmozdítani, hogy van a megszakítónál 2 csavar.Az egyik a foglalást szolgálja, a másik, a megszakító hézagot.Én órával ellenkezõ irányban eltekertem azt a csavart, amennyire tudtam, de megakad, és nem megy tovább. :evil:
üdv

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.31. 14:52

mzgergõ írta:sziasztok!

Most rászántam magam, és megnéztem, hogy az erõtlenség, és a nagy fogyasztás okozója-e gyujtás.Kapásból észrevettem, hogy nagyon nagy a megszakítóhézag.Megisnéztem, egy 0.7-es lemez simán bemegy.Aztis észrevettem, hogy amikor a dugófelér, akkor zár a megszakító :? Sajnos a gyujtáshoz egyáltalán nemértek, de ha eltudná valaki nekem regélni, hogy õ hogyan szokta a kisTZ-jén belõni a gyújtás mindenféle mérõmûszer nélkül, akkor segítene egy MZ-s pajtásán! :)

üdv!
Nem az a lenyeg mikor zar, hanem hogy mikor nyit. Kell egy 13 as villaskulcs egy 0,4 mm vastag lemez vagy hezagmero. Probalampa vagy egy izzo rakotve 2 vezetek, egy hurkapalca meg egy vonalzo vagy colostok. (persze ha sikerulne hezagmerot es indikatororat kerned kolcson jobb lenne.
Eloszor a megszakitohezagot allitsd be. Nezd meg hol van az a pont ahol legjobban szetnyit es azt allitsd 0,4 mm-re. (nagyjabol egyebkent a felso holtpont kornyeken lesz) Ezutan keresd meg a felso holtpontot a proba lampa egyik veget a testre masikat a megszakitora tedd. Nyitott megszakitonal vilagit majd a lampa. Jahh gyujtast ra kell adni. A generator forgoreszet rogziti egy 13-as nyilasu csavar ehez kell a villaskulcs. Addig kell oramutato jarasaval ellenkezoen forgatni amig a dugattyu 2,8 mm-t nem sullyed. Ehez kellene az indikatorora, ha nincs akkor otthon talalhato anyagbol kell dolgoznod. Pl egy colostokot rateszel a hengerfejre, melle pedig egy hurkapalcat be a gyertyanyilason hogy megtamaszkodjon a dugattyun. igy a palca elmozdulasat leolvashatod a mercen. Nyilvan tizedre nem lesz pontos.
Szoval ekkor mar megvan a megszakitohezagod a dugattyu 2,8-3 mm rel a felso holtpont elott. A megszakitot tarto lemezt ami a generator alloreszre rogzul kicsit fellazitod es egy addig forditod jobbra v. balra ameddig a lampa kialszik, ezutan csavarokat meghuzod, gyertya, dekni a helyere es nyomas motorozni :lol:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.31. 13:22

sziasztok!

Most rászántam magam, és megnéztem, hogy az erõtlenség, és a nagy fogyasztás okozója-e gyujtás.Kapásból észrevettem, hogy nagyon nagy a megszakítóhézag.Megisnéztem, egy 0.7-es lemez simán bemegy.Aztis észrevettem, hogy amikor a dugófelér, akkor zár a megszakító :? Sajnos a gyujtáshoz egyáltalán nemértek, de ha eltudná valaki nekem regélni, hogy õ hogyan szokta a kisTZ-jén belõni a gyújtás mindenféle mérõmûszer nélkül, akkor segítene egy MZ-s pajtásán! :)

üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.27. 14:59

MZfan írta:Megint lerobbant a gép :(
Mikor ráadom a gyújtást,abban a pillanatban kicsapja a biztosítékot.Tegnap addig eljutott,hogy a gyújtást rá tudom tenni,de amint rúgok rajta egyet,kicsapja.Egyszer beindult,járt egy percet,azt újra.Az akksi pezseg rendesen,ha nics leszedve a plusz.Sajna a csütörtöki vihar elkapott,azóta csinálja.Lehet ez beázás?Vagy a fesszabályzóm halt meg,vagy az akksim zárlatos.Vagy ilyen sorrendben :) Van ötletetek,hogy merre indulhatnék?
A fesszabom még az alu kupakos,és az egyik megszakító érintkezõ felülete olyan,mintha megégett volna.Nem tudom,honnan indulhatnék ki,ezért kérem a segítségeteket.
Elõre is köszönöm!

Még annyit,hogy pénteken kitettem a napra,és délutánra lett újra annyi jele,hogy a töltés és üres jelzõ lámpa kigyulladt.
Volt már nekem is ehez hasonló problémám(hogyne lett volna :) ).Én hajszárítóval mindenhol megszárítottam ahol van elektronika, és rendszerint jó szokott lenni.A gyujtást azt minden féle képpen nézd meg, hogy száraz-e.Lehet, hogy úgylátszik, hogy nemtud bemenni a víz, de nekem speciál volt benne :? Megszárítottam, és pöf pöf pöf.Ha minden száraz, akkor mindenhol nézd meg, hogy nem-e testel valahol le.Ha nemis az esõ-tõl, de akármitõl elmozdúlhatott valami, és már jelentkezik is a probléma.

devisionhun

Hozzászólás Szerző: devisionhun » 2007.08.27. 14:37

Hello!

Akik az indexes forumot is olvassak, bocsi... =)
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182 emide betettem 3 kepet.
A szitu hozza a kovetkezo:
moci volt, hogy beroffent, de nagyon magasan porgott, ritkan poffentett es gazadas utan nem lassult vissza.
Amugy gyakrabban inkabb a biztosites olvad el. (hol a femszal, hol siman a muanyag) Ezt 1-2 berugasi kiserlet utan szokta.
Levett gyujtasnal eg a jobboldali piros lampa (tolteshiba?), ha raadom a gyujtast, akkor ez kialszik es az ures jelzo gyullad ki.

Plusz kerdes: a gyujtaskapcsolon itt is ez a sorrend: gy+topitott - gy+helyzet - gy - null - park+helyzet - belokosakkutoltos
Mert csak ETShez van konyvem. (ez meg TS150)

Koszi a valaszokat!

trophylaci

Hozzászólás Szerző: trophylaci » 2007.08.26. 22:45

Hali Mindenkinek!

Ha valaki tud bontott Kanuni ETZ gyújtáselektronikát, ami az állórészen van, az feltétlenül jelezze!
Vevõ lennék rá!

MZfan
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.08.13. 08:56
Tartózkodási hely: Bépé

Hozzászólás Szerző: MZfan » 2007.08.26. 22:15

Megint lerobbant a gép :(
Mikor ráadom a gyújtást,abban a pillanatban kicsapja a biztosítékot.Tegnap addig eljutott,hogy a gyújtást rá tudom tenni,de amint rúgok rajta egyet,kicsapja.Egyszer beindult,járt egy percet,azt újra.Az akksi pezseg rendesen,ha nics leszedve a plusz.Sajna a csütörtöki vihar elkapott,azóta csinálja.Lehet ez beázás?Vagy a fesszabályzóm halt meg,vagy az akksim zárlatos.Vagy ilyen sorrendben :) Van ötletetek,hogy merre indulhatnék?
A fesszabom még az alu kupakos,és az egyik megszakító érintkezõ felülete olyan,mintha megégett volna.Nem tudom,honnan indulhatnék ki,ezért kérem a segítségeteket.
Elõre is köszönöm!

Még annyit,hogy pénteken kitettem a napra,és délutánra lett újra annyi jele,hogy a töltés és üres jelzõ lámpa kigyulladt.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.21. 20:38

Hy! Ne szidd a törököket, mert visszajönnek még 150 évre oszt' csak tõlük vehetsz alkatrészt! Ja! Nem Trabant izzó, szabvány izzó amit a Trabi és még sokan mások is használnak. Az ETZ sokféle izzót használ, kb 2W-tól 60W -ig. T

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.21. 16:51

Most figyeltem fel arra hogy amit vettem irányjelzõket nem lehet külön csavarral rögzíteni mint pl a simsonét a kis csõhöz. Ez a gyárinál is így van vagy ez a Török ipar kiváló termékének eredménye? :lol: :twisted:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.19. 22:12

Sikerült megcsinálnom a féklámpát mindkét féknél világít. A testszálakat rögzítõ csavar volt lelazulva a lámpában és miután meghúztam megjavult a háttérvilágítás és a refi visszajelzõ az órában. Minden esetre azért széttszedtem az órákat és megnéztem az izzókat. Egy darabot cserélni kell de lehet hogy kettõt. Viszont érdekes hogy a trabant kis izzói nem jók hozzá a simsonhoz pedig jók voltak. Az etz izzói jóval kisebbek. :?: :shock: :o

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 12:23

Az irányjelzõ vezetékei nincsenek behúzva mivel az elõzõ tulaj elhasználta a simsonjára. :( Tehát újra kéne húznom. Amúgy más vezeték megvan.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.17. 11:00

Meiki írta:Te atya úr isten!! Megnéztem mind a két képet de azt se tudom mi merre hány méter. :D Lövésem sincs az egészrõl. :D Asszem az elektronika nem az én asztalom. Pedig be kéne kötnöm az irányjelzõket valahogy. és a visszajelzõket sem ártana javítanom csak nem tudom hogy kell szétszedni a kilóméterórát. Vagyis a tartójából nem tudtam kiszedni.
Legalább a vezetékek ott vannak?

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 10:55

Köszi szépen. Nekem egy szaki pont fordítva mondta. Azt mondta hogy az óra lefelé jön ki. :D Azért nem sikerült. :lol: Igazi fach man! :lol: Szerintem én nem nyomtatom ki de mindenképpen megpróbálkozom vele. Én inkább azt a variációt választom hogy kiviszem a laptopom és ott még rá is tudok közelíteni sõt ha elakadok rögtön tudok írni itt. :D :P :smt083

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.17. 09:50

speed írta:1szerü!
A meghajtásánál tolod felefele és megfogod az órát és azt kézzel ugyan arra húzod! Az egész csak bele van csúztatva abba a gumi harangba!
Igy van esetleg annyi hogy az oratarto gumiharangba ahol bemegy a meghajto bowden ott egy kis acelgyuru szoritja le azt elobb vedd le aztan a fentebb leirt modon a bowdennel fogva, kicsit mozgatva tolod elore, egy kisebb csavarhuzoval az ora pereme ala feszitve segithetsz neki. Lehet hogy az evek alatt jol osszeert az ora a gumiharanggal, de ha egyszer megindul utana mar aprankenti mozdulatokkal, de kijon, esetleg egy kis wd-40-et fujhatsz ala.

A bekoteshez meg tenyleg nem kell autovillamosagi mernoknek lenni, csak jo szemed legyen.
A belinkelt abra alapjan latod, hogy mi hova csatlakozik. Ki kell huznod az orat a tartobol, le kell venni az indexburakat meg a lampafejet. A rajzon jelolt kis "csokik" "sorkapcsok" vagy csatlakozok (ki hogy szereti) a lampafejben vannak. Pl A jobb oldali inmdexben 2 vezeteket talalsz egy barnat es egy fekete-zoldet, mindketto bemegy a lampafejbe a fekete-zold belemegy a sorkapocsba a barna a testre aztan a fekete zold megy fel a kontrollampahoz es igy tovabb. Amit en linkeltem be rajzot (arrol tudok nyilatkozni) azon a sorkapocsban is ilyen sorrendben szinekben vannak a vezetekek valojaban is, (leellenoriztem a sajat motoromon)
Szoval ez alapjan szepen el tudsz navigalni mi hova van bekotve. Mondjuk en ugy csinaltam, hogy kinyomtattam a bekotesi rajzot szinesben es egy rajztablara felszurtam es a motor melle tettem, jobb volt mint percenkent a szamitogephez rohangalni.
Na sok sikert hozza, de ha nagyon batortalan vagy akkor tenyleg vidd inkabb egy szerelohoz.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.17. 07:24

1szerü!
A meghajtásánál tolod felefele és megfogod az órát és azt kézzel ugyan arra húzod! Az egész csak bele van csúztatva abba a gumi harangba!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 00:49

Te atya úr isten!! Megnéztem mind a két képet de azt se tudom mi merre hány méter. :D Lövésem sincs az egészrõl. :D Asszem az elektronika nem az én asztalom. Pedig be kéne kötnöm az irányjelzõket valahogy. és a visszajelzõket sem ártana javítanom csak nem tudom hogy kell szétszedni a kilóméterórát. Vagyis a tartójából nem tudtam kiszedni.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.16. 22:20

Ez a beállítás annyit takar h 1milit elörre toltam a jeladót, mert leálításnál pöffentett 1et!
Meg rájötem a vissza jellzö döglött be, de akkor sem értem mért nem állt le, még a kulcsot is kivettem!(bizti belejött a brummogásba) Ma meg semmi baja 'hál Istennek! Néha nem értem ezt a motort, rosszab mint egy nö!
Külömben tényleg igazad van Tamás, mert 7000be került az uj gyujtás mert az elözö tulaj felcserélte a polaritást! De azért tudom mit vállalok be és mit nem!!!!

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.16. 19:04

Hy! A gyertyát már nézted? Öngyulladás? Csak jár vagy menni is lehet vele? Gyújtáskapcsoló kapcsol szakít? JA!!! Hihetetlen vehemenciával és lelkesedéssel "szereltek" villanyt. Egy-egy rossz ötlet és mozdulat nagyon sokba kerülhet. Fõleg az elektromos gyújtásnál és a generátornál! Lehet, hogy egy villamossági szakember olcsób, gyorsabb, sikeresebb!!! t

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.16. 13:28

tigris írta:
speed írta:Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???
A töltés jelzésének hiánya lehet attól,ha a szénkefe felé menõ rövid kábelek csúsztak le/vágdtak el,vagy ha a szénkefék megszorultak és nem mentek vissza a helyükre,nekem ilyen volt.
ha jol ertem pont az a baj, hogy nem vilagit a toltesjelzoje meg toltes nelkul sem, nem pedig az hogy nincs toltese....
otletem sajnos nem sok van, akar a kabel csuszott le vagy a visszajelzonel van a hiba, vagy ha odacsiptel valami vezeteket azt le tudod ellenorizni, dekni le es kukk, az hogy miert nem allt le?? jol allitottad be a gyujtast? :wink:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.16. 13:20

speed írta:Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???
A töltés jelzésének hiánya lehet attól,ha a szénkefe felé menõ rövid kábelek csúsztak le/vágdtak el,vagy ha a szénkefék megszorultak és nem mentek vissza a helyükre,nekem ilyen volt.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.16. 11:23

Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.16. 10:01

Azzal a rajzal próbáltam bekötni a motort, de nekem túl nehéz volt, és az nem volt állapot.Ezért kerestem egy jobbat :)
Kép

Ezzel valamivel könnyebb :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.16. 05:54

Kép


hopp most vettem eszre hogy fel tudom ide is tenni nem kell ftp-zni :lol:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.16. 05:44

Meiki írta:Meg tudná nekem mondani valaki hogy az irányjelzõt hogy kell bekötni? Mivel errõl nem találtam még leírást konkrétan. A vezetékek sincsenek behúzva és azt sem tudom hogy mire kell rákössem.
na itt van a bekotesi rajz, szepen szinesben kabelekkel par napig el a link aztan torlom mert egy regi haver ftp-jevel garazdalkodom:

http://vnet.hu/dblaci/australia/etz12v.jpg

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.15. 20:37

Meg tudná nekem mondani valaki hogy az irányjelzõt hogy kell bekötni? Mivel errõl nem találtam még leírást konkrétan. A vezetékek sincsenek behúzva és azt sem tudom hogy mire kell rákössem.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.15. 15:18

Tamás írta:Hy! Mikor kimegy a bizti, ég-e a lámpa? Ill. elõtte égett-e? Nézd át az ülés alját, a sárvédõ (hátsó) környékét, a környéken lévõ vezetékeket, kötegeket. Keress kidörzsölõdést, kopást esetleg füst, égés v freccsenésnyomot. Ha megvan szigeteld le a vezetékeket (erenként) ! Ja és keress olyan helyet a drótoknak ahol semminek sincsenek utjában!
Esetleg az aksi bekötõvezetékébe "szerelj" egy izzólámpát, kb 40W-ost, ha világít zárlat van. Segít a hibakeresésben. Hy! t
Gyújtás nélkül már kiégett a bizti.De az az érdekes, hogy mielött csinálta ezeket, elvolt indítva a motor.Járt rendesen, aztán piff, és se kép, se hang.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.15. 15:15

na!Sikerült megoldani a problémát!Csak nem tudom, hogy pontosan hogyan :) :? Megnéztem minden vezetéket, a motor elejétõl a hátúljáig.Minden sarura figyeltem, hogy nehogy hozzáérjen a vázhoz.Sehol nem ért hozzá az az érdekes.De az összes sarut meg bilizgáltam.Egyébként csak ott égett ki a bizti, ami az aksi negatívjához megy.Beraktam a biztit, nem történik semmi, rárakom a gyújtást, kivillanak a fények, eddig oké.Elíndítom, mûködik, rárakom az ülést, és elkezdtem ugrálni rajta.Nem történik semmi.Aztán most mentem egy 20km-es kört.Lekopogom, most nincs semmi baja :) De estére tuti megint kijön ez a probléma. (Fõ az optimizmus)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.15. 14:19

Hy! Mikor kimegy a bizti, ég-e a lámpa? Ill. elõtte égett-e? Nézd át az ülés alját, a sárvédõ (hátsó) környékét, a környéken lévõ vezetékeket, kötegeket. Keress kidörzsölõdést, kopást esetleg füst, égés v freccsenésnyomot. Ha megvan szigeteld le a vezetékeket (erenként) ! Ja és keress olyan helyet a drótoknak ahol semminek sincsenek utjában!
Esetleg az aksi bekötõvezetékébe "szerelj" egy izzólámpát, kb 40W-ost, ha világít zárlat van. Segít a hibakeresésben. Hy! t

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.15. 10:59

zarlat....egyebkent jartam igy, az ules alatt megy vezetek hatra a hatso lampahoz es az ahogy raultem lenyomodott az ules lemeze es testelt. nezd at mert ha akkor vagja ki a biztit akkor valszeg ott lesz a hiba

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.15. 10:57

Hali!

Tegnap elindúlt 2hónap állás után a német szörnyetegem! :twisted: Arra lettem figyeles, hogy most csak 200 körüli fordulat diferencia van, ha felrakom a világítást, és ha nem.Valahogy megjavúlt :) Csak valamiért azt csinálja, hogy magától kiég a bizti.Gondoltam arra, hogy valahol letestel, de én nem vettem sehol se észre.Átnéztem már mindent.A fesz.szab alá is raktam egy rongyot, de olyankor akkor égcsak ki a bizti, ha rárakom az ülést, és ráülök :?
Szerintetek mi lehet a diagnózis?
üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.06. 12:21

Amióta MZ-m van, azóta zseléset használok, és eddig ez az alapjárati gond van.Dehát lehet igazad van :)

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.06. 11:57

Zselés sztem azért nem "jó" Mz-be mert ingadozik a feszültség, és az nem tesz neki jót, felfujja... :cry:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.06. 08:56

Egy 7AH-s zselés aksit használok.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.06. 08:42

Ez is igaz,drasztikus lehet a dolog,ha nagyon alacsony az alapjárat (bár valami 2000-et írtál,az pedig jóindulattal sem alacsony :D ) vagy ha kevés/nincs töltés.Indításkor lehet az akksi hibája is,de inkább akkor,ha öreg,kapacitásvesztes az akksid.Haverom új akksija (taiwani 5,5 amperórás) bírta az én százéves 9 amperórás Vartám meg nem...

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.06. 05:44

Ezt mindig csinálja vagy csak "indításnál"??
Mert ha csak indításnál(szóval mi elött huzamosabb ideig használtad volna) akk lehet h az akksi gyenge és csak a motort tudja elviselni kezdetben, és egy kis járás után helyre jön....(+oldás tegyél bele egy 9Ah-t)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.05. 11:02

Helló! Szerintem az igaz simson más tészta de ott is ez volt. Ha alacsony volt az alapjáratom és bekapcsoltam a világítást lefulladt. Szerintem ez így teljesen normális.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.05. 10:58

Tehát akkor ez egy teljesen normális folyamat?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég