Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.11.22. 22:07

Feleségül ne vegyelek? :D
Samu írta:Mennyit fizetsz, h kitegyük a reklámod az oldalra? :D

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

TÉNYEK: A FÉNYEK

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.22. 21:23

Hali!
Tigris jól megmagyarlátta, hogy problémák vannak a terminológiában, lett is új fogalom-topic. Hozzáértõk remélhetõleg sokszor írnak oda helyesbítéseket.
Íme ízelítõ a gyerekkoromban hallott megnevezésekbõl. Városi: hol a helyzetjelzõt, hol a tompítottat értették alatta, nem volt kötelezõ nappal bekapcsolni. Országúti: a helyzetjelzõtõl hol a tompítottat különböztették így meg, hol a távolsági fényszórót. Fényszóró: nem helyzetjelzõ, és van aki távolságit ért alatta, van aki városit.
stb.
Szerintem a gyenge fordításban megjelenõ kézikönyvek az oka a zavarnak... meg a MERKUR, meg a KGST, vagy a lókocsis fuvarosok.
Az új topicban láttam ábrákat kitéve, de ez tök fölösleges, ha nem mellékeltek szószedetet. A szorgalmasok mindjárt több könyvben is megnézhetnék, és jelezhetnék a többféle szóhasználatot mondjuk / jellel elválsztva, csillagozva, hol olvasták (Szerzõ, cím, kiadás éve). Aki helyesbíteni akar, pirosítson. Pl. ETZ kézikönyv "áttaposást" ír berúgás és rárúgás helyett. A szerelési könyv "átforgatást". Az angolszótár a fényszóróra azt írja, hogy "highbeam" (highway beam). N.B.: szabadidõben fordítással foglalkozom, engem az angol már megfertõzött ("országúti fény").

Olyan szakikra volna itt szükség, akik tanmûhelyben hallották az igét, és szakszerûen helyesbítenek.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.22. 20:18

Mennyit fizetsz, h kitegyük a reklámod az oldalra? :D

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

ZSUGORCSÕ

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.22. 20:10

Hali!
Zsugorcsõvel is lehet kérni? Van tapasztalat ennek hasznosságáról?

Az élettartam, és a megbízhatóság fontos szempont. Kérdésem: beázás veszélye esetén kinn tartja a vizet, vagy éppenhogy nem engedi ki a már bejutott vizet a fémes részekrõl?

N.B.: A zsugorcsõ egy hajlékony mûanyag tömlõ, mint pl. a benzincsõ, csak fekete, és hõ hatására töredékére megy össze. Nagyon erõsen rászorul, amire ráhúzták, elvileg légmentesen. Akár a sarut is védheti: a szereléskor szabadon lógó saruk fémesen nem tudnak összeérni, nincs zárlat. Melegíteni pl. pákával lehet, több méretben kapható, alkalmas pl, hogy a kábelköteg elágazásánál al-ágakat képezz vele. Nem engedi szétfoszlani a köteg elágazó részénél a kábel "bõrét". Nettebb és tartósabb, mint a szigszalag.

Latiatuc feleim zümtükhel mic vogmuc. Isá muturusukh es virgontzok vogmuc.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.11.22. 16:28

Hát, ettõl fosok én is...
Gexxx írta:Hát... a 12V-os ETZ elektronika kicsit bonyorultabb, mint a 6V-os...

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2832
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.11.22. 16:17

Hát... a 12V-os ETZ elektronika kicsit bonyorultabb, mint a 6V-os...

6V Kép vs. 12V Kép

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.11.22. 16:10

Szia!
A 125-ös, 250-es TS-ekhez 9000 forint.
Nem hiszem, hogy az ETZ sokkal több lenne.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2832
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.11.22. 15:52

Marketing... :smt016 :smt112 :smt082

Egyébként mennyibe fájnak ezek a kötegek? Elõreláthatólag mennyi lesz a TZ-hez?
Ha mondasz egy árat, elkezdünk egy felmérést, mint a pólónál :D (ez is marketing... :twisted: :twisted: :twisted: )

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.11.22. 15:46

Gexxx írta:Szép szines :D:D:D
Akkor kezdhetsz agyalni az ETZ-hez valón is... Mocisboltokba nem szállítasz?
Köszi! :D
Megcsinálom még a maradék 3 megrendelést, aztán csinálom az ETZ-hez valót is. Lesz ETS is. :D
Voltam a Négykelemennél, a Futárnál, Hubernél, Mofakernél. Vittem egy pár ilyen plakátot:
Kép

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2007.11.22. 09:23

bakimate írta:Sziasztok!
Továbbá garanciát vállalok a vezetékkötegre, de csak akkor, ha én építem be.
A professzionalizmus netovábbja! :twisted:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2832
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.11.22. 01:05

Szép szines :D:D:D
Akkor kezdhetsz agyalni az ETZ-hez valón is... Mocisboltokba nem szállítasz?

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.11.21. 20:41

Sziasztok!
Végre elkészültem az elsõ megrendelésre készült vezetékköteggel. Csináltam hozzá kapcsolási rajzot és egy útmutatót is. Ennél könnyebben nem lehet elmagyarázni, hogy mit hova kell kötni.
Továbbá garanciát vállalok a vezetékkötegre, de csak akkor, ha én építem be.

Kép

Kép

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Re: TÖÖÖK jó a topik!

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.11.21. 16:13

Gexxx írta:
tigris írta: Lehet,h butaságot kérdezek,de azt ugye tudod,hogy a gyújtáskapcsoló kapcsolja a topmpítottat (gyujtástól 1 balra) és az országútit (gyujtástól 2 balra)?
Vagy hogy érted,mi a probléma ezzel?
nem-nem... a gyújtáskapcsoló a helyzetjelzõt (1.) és a tompítottat/reflektort kapcsolja... Tompított és refi között váltani az indexkapcsoló felett tudsz 8)
Hát nem semmik vagytok az biztos !! :lol: :D :D :smt023

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.20. 22:24

Kitettem a szivargyújtó bekötési rajzát, használjátok egészséggel :)

http://mzclubhungary.com/Letoltesek/Szivargyujto.jpg

Köszi GrafUr...

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.19. 22:43

Most kaptam egy szivargyújtó kapcsolási rajzot, nagyon egyszerû, kiteszem az oldalra. (köszi GrafUr :) )
bakimate írta:Szia!
Szivargyújtót nem tudom, de a többi megoldható.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

ELEKTROMOS GYÚJTÁS

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.19. 21:42

Helló!
"ki miben hisz, abban üdvözül"

Négyezret gurultunk a 250-esemmel egy "házi" TRANZISZTOROS elektronikus gyújtóáramkörrel, jeladó nélkül. A kalapácsot használom jeladóként. Lehet ennek hátránya? (Vélt elõnye, hogy egyszerûen vosszaállítható hagyományosra a gyújtás, ha az elektronika meghibásodik.)

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

ELEKTRONIKA megjavult magától...

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.19. 20:59

Helló mindenkinek.

Megosztanám veletek egy szaki jó meglátását: jó motort nehezebb javítani, mint rosszat.
Történt, hogy elmentek a fények: nem volt index, távolsági fény, sem helyzetjelzõ. Józsi szétszedte, sarukat végigpucolta, kormányon a kapcsolót is, nem lett meg a hiba. Kért tehát Józsi egy idõpontot a villamos szakitól, de az már a kapuból hessegeti hazafelé, mert minden fény jó! Míg odaért a Józsi, az érintkezés helyrerázódott. És jó most is.

Azt tanultam meg a szakitól, hogy az ilyen hibakeresést BEKAPCSOLVA érdemes végezni, mert ahogy mozgatjuk a vezetékeket, a fények elhalványulása, vagy felvillanása megmutathatja a kontakthiba helyét. Én meg az akku saruit a nagy könyv szerint leakasztottam közben. Most várhatom a legközelebbi hasonló helyzetet, mert az elektronika jó állapotában a hiba oka nem lesz meg. Jó xr lesz majd az út szélén hidegben ujjazni a tézét.

Akinek elektromos a gyújtása, berúgókarral forgassa a tengelyt olyan állásba, hogy véletlenül se menjen folyamatos áram a trafón, mert tönkreteszi, aztán lehet tologatni hazáig.

Remélem, okultatok, jó motorozást.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.11.19. 19:48

Szia!
Szivargyújtót nem tudom, de a többi megoldható.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

ÉRDEKEL!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.09. 19:04

Helló!

Tudsz már eleve olyat is készíteni, amelyiken hátul csatlakozók vannak? Egy vízhatlan 12V szivargyújtóra gondoltam, meg helyzetjelzõ, index, és féklámpa kivezetésre (utánfutó kedvéért).

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: TÖÖÖK jó a topik!

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.11.08. 18:56

Szia!
Ha kábelköteg cserében gondolkodsz, hamarosan tudok ez ügyben segíteni! TS 250(/1)-hez már elkészült, TS 125/150-esre már csak kb. 2 óra munkát kell belefektetnem. Utána jön az ETZ is.
TZrider250 írta:Eljött a felújítás ideje? Jelzés a kábelköteg-cserére is?

Valaki kezdett iylesmit gyártani, de még nem szólt, hogy vihetem a 250-re valóért a lét. Bontásból is érdemes, vagy ugyanolyan xr lesz, mit a régi?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.07. 13:15

Jaj,buta vagyok,félreértettem!!!
Országúti alatt a tompítottra gondoltam,a másik nekem reflektor (meg a fándli,a dûzni meg a salber :D ),a tompítottat meg a helyzetjelzõ helyett írtam (az elég tompa,meg az agyam is),szóval arra gondoltam,csak beszélni nem tudok,bocsánat.
Persze,az ORSZÁGÚTI kapcsolója az index fölött

:oops:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2832
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: TÖÖÖK jó a topik!

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.11.06. 16:06

tigris írta:
TZrider250 írta: Országúti fény csak a teljes bekapcsolt (bal szélsõ) helyzetben van.
Lehet,h butaságot kérdezek,de azt ugye tudod,hogy a gyújtáskapcsoló kapcsolja a topmpítottat (gyujtástól 1 balra) és az országútit (gyujtástól 2 balra)?
Vagy hogy érted,mi a probléma ezzel?
nem-nem... a gyújtáskapcsoló a helyzetjelzõt (1.) és a tompítottat/reflektort kapcsolja... Tompított és refi között váltani az indexkapcsoló felett tudsz 8)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: TÖÖÖK jó a topik!

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.06. 14:41

TZrider250 írta: Országúti fény csak a teljes bekapcsolt (bal szélsõ) helyzetben van.
Lehet,h butaságot kérdezek,de azt ugye tudod,hogy a gyújtáskapcsoló kapcsolja a topmpítottat (gyujtástól 1 balra) és az országútit (gyujtástól 2 balra)?
Vagy hogy érted,mi a probléma ezzel?

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Töltés

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.05. 23:00

Aha! Lehet, hogy a töltés is gyenge, az már régebben is gyanús volt. De miért nem jönnek vissza a fények, miért van mégis fénykürt?

Szóval újabb hiba, töltés, szénkefe, vagy fesszabályzó, stb. (merthogy egy hónapos új az aksi, elõre elkészített oldattal feltöltve).

Akkor nincs más, mint a kapcsrajz, meg a multiméter, és végül egy villanyászt is kellhet keresni?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: TÖÖÖK jó a topik!

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.11.05. 22:36

TZrider250 írta:Helló, köszi a hozzászólásokat. Tök jó ez a topik.
Megérett bennem, hogy nem veszek oldalkocsit, és Trabi utánfutót sem. Viszont egy vizsgázott Jawa, vagy Pannonia utánfutót fogok keresni, mert azok kb 30 kilósak üresen. Köszi Bambi, és mindenkinek a hozzászólást. Megnézem az ajánlott fórumot.

Hanem a hét végén a mocimat lámpánál újra kellett indítani. Ezután (késõbb vettem észre) eltûnt az irányjelzés, a távolsági fény, és a helyzetjelzõ.

Próbáltam megtisztogatni a biztosítékokat, átnézegetni látványos szakadásért a vezetékköteget, megmozgatni a kábelsarukat, még a fényszóróházban is. A világításkapcsolót is szétszedtem. Semi változás. Lehet, hogy vezetékszakadás? Nincs most idõm mûszerrel és kapcs rajz alapján végig menni a rendszeren, abban reménykedem, hogy ez egy tipikus hiba, aminek a megoldására a jelenség részletes leírása alapján valaki rájön, és így hamar megoldom.

Index, és távolsági fény Nincs (csak fénykürt).
Országúti fény csak a teljes bekapcsolt (bal szélsõ) helyzetben van.

Ötlet?

A motorban közel 53.000 km van. Másnap elszakadt a kuplungbowden is a karnál. Megbütyköltem hazáig 1 alátéttel, de porlott szét, töredeztek a szálak. Eljött a felújítás ideje? Jelzés a kábelköteg-cserére is?

Valaki kezdett iylesmit gyártani, de még nem szólt, hogy vihetem a 250-re valóért a lét. Bontásból is érdemes, vagy ugyanolyan xr lesz, mit a régi?

Ha már lecserélem a vezetékeket, bowdeneket, akkor kellenek gumi szigetelõ sapkák (vagy mik) is. Hol kapható? Mik az elektromos a cuccok nevei (magyar-német-angol, ha neten kellene rendelni)?

Köszi a hozzászólásokat.

Ja, és ha már eddig elkanyarodtam, megkérdezem, hogy meddig érdemes elmenni egy 22 éves ETZ-nél a felújításban. TMK-t szeretnék végrehajtani (esetleg rendelni) rajta. Nyilván nem restaurálni fogom, de ciki az út szélén szerelni amikor süt a nap. Érdemes pl. minden csapágyat és tömítést kidobálni télen, ami csak elkophat, (porlasztófelújítást is beleértve, kuplungtuning, ilyenek) vagy ez már aránytalanul drága volna? Fel lehet hozni egy ilyen öreg mocit aránylag olcsón olyan szintre, hogy egész nyáron nyikkanás nélkül vigyen pl. Varsóig, meg Dancigig?

Bocsi, hogy off-topic lett a vége, megyek is az üzemanyagosba a másik kérdésemmel.
Valószínû,hogy gyenge volt az aksid és ezért állt le a motor.Ha az aksijó volt ,akkor gyenge,a töltésed

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

TÖÖÖK jó a topik!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.05. 21:44

Helló, köszi a hozzászólásokat. Tök jó ez a topik.
Megérett bennem, hogy nem veszek oldalkocsit, és Trabi utánfutót sem. Viszont egy vizsgázott Jawa, vagy Pannonia utánfutót fogok keresni, mert azok kb 30 kilósak üresen. Köszi Bambi, és mindenkinek a hozzászólást. Megnézem az ajánlott fórumot.

Hanem a hét végén a mocimat lámpánál újra kellett indítani. Ezután (késõbb vettem észre) eltûnt az irányjelzés, a távolsági fény, és a helyzetjelzõ.

Próbáltam megtisztogatni a biztosítékokat, átnézegetni látványos szakadásért a vezetékköteget, megmozgatni a kábelsarukat, még a fényszóróházban is. A világításkapcsolót is szétszedtem. Semi változás. Lehet, hogy vezetékszakadás? Nincs most idõm mûszerrel és kapcs rajz alapján végig menni a rendszeren, abban reménykedem, hogy ez egy tipikus hiba, aminek a megoldására a jelenség részletes leírása alapján valaki rájön, és így hamar megoldom.

Index, és távolsági fény Nincs (csak fénykürt).
Országúti fény csak a teljes bekapcsolt (bal szélsõ) helyzetben van.

Ötlet?

A motorban közel 53.000 km van. Másnap elszakadt a kuplungbowden is a karnál. Megbütyköltem hazáig 1 alátéttel, de porlott szét, töredeztek a szálak. Eljött a felújítás ideje? Jelzés a kábelköteg-cserére is?

Valaki kezdett iylesmit gyártani, de még nem szólt, hogy vihetem a 250-re valóért a lét. Bontásból is érdemes, vagy ugyanolyan xr lesz, mit a régi?

Ha már lecserélem a vezetékeket, bowdeneket, akkor kellenek gumi szigetelõ sapkák (vagy mik) is. Hol kapható? Mik az elektromos a cuccok nevei (magyar-német-angol, ha neten kellene rendelni)?

Köszi a hozzászólásokat.

Ja, és ha már eddig elkanyarodtam, megkérdezem, hogy meddig érdemes elmenni egy 22 éves ETZ-nél a felújításban. TMK-t szeretnék végrehajtani (esetleg rendelni) rajta. Nyilván nem restaurálni fogom, de ciki az út szélén szerelni amikor süt a nap. Érdemes pl. minden csapágyat és tömítést kidobálni télen, ami csak elkophat, (porlasztófelújítást is beleértve, kuplungtuning, ilyenek) vagy ez már aránytalanul drága volna? Fel lehet hozni egy ilyen öreg mocit aránylag olcsón olyan szintre, hogy egész nyáron nyikkanás nélkül vigyen pl. Varsóig, meg Dancigig?

Bocsi, hogy off-topic lett a vége, megyek is az üzemanyagosba a másik kérdésemmel.

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Re: Sátorvilágítás

Hozzászólás Szerző: novi » 2007.10.29. 10:38

TZrider250 írta:Sziasztok. Tamásnak üzenem tisztelettel, hogy szellemes a válasza. A sátrat már tudom, hol kell megvenni, a csatlakozókkal meg a szerelési résszel kapcsolatban viszont várom a tapasztalataitokat. Cél az elektromos ketyerék (GPS és mobiltelefon) tölthetõsége, amikor az ember úton van (nagyon hosszú úton, mondjuk Varsóba megy).

Nézegetek mostanában utánfutó kulit is, mit gondoltok, ha nem kapható, akkor valami legkisebb trabant-utánfutót lehet az ETZ-re kapcsolni? Vidéken van az otthonom, és idõnként talán megérné kölcsönkérni egy vizsgázott utánfutót, mert sok a cucc amit esetleg oldalkocsiba lehetne pakolgatni a pesti albiba felcígölés miatt. M5 rulez.

Oldalkocsiról is tárgyalok valakivel, de kezd megérni bennem, hogy az egy örök macera volna, sok a beállítani való, amikor az ember leveszi, és újra felteszi. A motorkuli, vagy egy kicsi utánfutó jobb volna.

Nem poénból kérdezem ám ezeket, hanem mert fogalmam sincs, hogyan kell vonóhorog híján utánfutót húzni az ETZ-vel. Erõvel bírná szerintem.

Köszi a tapasztalataitokat. Ebben a topikban fõleg az elektromos csatlakoztatási lehetõségek érdekelnek, kérlek javasoljatok másik fórumot is a problémám többi részletével kapcsolatban.

Üdv.
Szia!

Oldalkocsit egyszer teszel fel és soha többet nem szedheted le. Szerény hazánkban ugyanis az oldalkocsisra vizsgáztatott motorokat a továbbiakban, csak oldalkocsisként lehet használni. Vizsga nélkül meg nem lehet oldalkocsizni.
Utánfutóból csak akkorát vontathatsz amekkora a jármûved vontatható össztömegébe belefér. Természetesen ehhez is vizsga kell, viszont ennek nem kell mindig rajta lennie. Az utánfutó vásárlásakor figyelned kell rá, hogy rendszámmal, forgalmival, mûszaki vizsgával és biztosítással kell rendelkeznie. Át is kell iratni!

Szia!

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.10.28. 09:20

Szia TZrider250! Ha szivargyújtós csatlakozós a ketyere, akkor végy egy szivargyújtót. Tedd vízhatlan dobozba, kapcsolóval együtt. Az akkuhoz biztosítékon keresztül kösd. Vigyázz ha lemeríted az aksit a generátoros ETZ-k tologatva szarul indulnak. Az oldalkocsi végleges dolog, Vizsgaköteles, nem csak felrakom - leveszem balhé! Utánfutó, vonóhorog---- KPM. Õk pontosan megmondják mit, hogyan lehet!
Bocs az OFF-ért.
T

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Sátorvilágítás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.26. 21:17

TZrider250 írta:Sziasztok. Tamásnak üzenem tisztelettel, hogy szellemes a válasza. A sátrat már tudom, hol kell megvenni, a csatlakozókkal meg a szerelési résszel kapcsolatban viszont várom a tapasztalataitokat. Cél az elektromos ketyerék (GPS és mobiltelefon) tölthetõsége, amikor az ember úton van (nagyon hosszú úton, mondjuk Varsóba megy).

Nézegetek mostanában utánfutó kulit is, mit gondoltok, ha nem kapható, akkor valami legkisebb trabant-utánfutót lehet az ETZ-re kapcsolni? Vidéken van az otthonom, és idõnként talán megérné kölcsönkérni egy vizsgázott utánfutót, mert sok a cucc amit esetleg oldalkocsiba lehetne pakolgatni a pesti albiba felcígölés miatt. M5 rulez.

Oldalkocsiról is tárgyalok valakivel, de kezd megérni bennem, hogy az egy örök macera volna, sok a beállítani való, amikor az ember leveszi, és újra felteszi. A motorkuli, vagy egy kicsi utánfutó jobb volna.

Nem poénból kérdezem ám ezeket, hanem mert fogalmam sincs, hogyan kell vonóhorog híján utánfutót húzni az ETZ-vel. Erõvel bírná szerintem.

Köszi a tapasztalataitokat. Ebben a topikban fõleg az elektromos csatlakoztatási lehetõségek érdekelnek, kérlek javasoljatok másik fórumot is a problémám többi részletével kapcsolatban.

Üdv.
Hûha szerintem motor kuli ügyben a pannóniásokat kell megkérdezni,õ náluk van egy pár emberkének ilyen szerkezete.Az indexen lévõ pannónia topikban próbálkozz.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Sátorvilágítás

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.26. 16:10

Sziasztok. Tamásnak üzenem tisztelettel, hogy szellemes a válasza. A sátrat már tudom, hol kell megvenni, a csatlakozókkal meg a szerelési résszel kapcsolatban viszont várom a tapasztalataitokat. Cél az elektromos ketyerék (GPS és mobiltelefon) tölthetõsége, amikor az ember úton van (nagyon hosszú úton, mondjuk Varsóba megy).

Nézegetek mostanában utánfutó kulit is, mit gondoltok, ha nem kapható, akkor valami legkisebb trabant-utánfutót lehet az ETZ-re kapcsolni? Vidéken van az otthonom, és idõnként talán megérné kölcsönkérni egy vizsgázott utánfutót, mert sok a cucc amit esetleg oldalkocsiba lehetne pakolgatni a pesti albiba felcígölés miatt. M5 rulez.

Oldalkocsiról is tárgyalok valakivel, de kezd megérni bennem, hogy az egy örök macera volna, sok a beállítani való, amikor az ember leveszi, és újra felteszi. A motorkuli, vagy egy kicsi utánfutó jobb volna.

Nem poénból kérdezem ám ezeket, hanem mert fogalmam sincs, hogyan kell vonóhorog híján utánfutót húzni az ETZ-vel. Erõvel bírná szerintem.

Köszi a tapasztalataitokat. Ebben a topikban fõleg az elektromos csatlakoztatási lehetõségek érdekelnek, kérlek javasoljatok másik fórumot is a problémám többi részletével kapcsolatban.

Üdv.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.10.25. 06:05

magasabb a hoerteke, nem biztos hogy szepen ki fog egni, foleg igy telen nem, de tedd bele aztan majd latod a gyertyakepet...

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 22:17

Helló! Kérdezni szeretnék a 250 es ETZ hez való gyertyákkal kapcsolatban. Olvastam, hogy abba is a N14C-s Brisket ajánlja a legtöbb ember. (amibõl mint utólag kiderült van nekem egy csomó csak nem emlékeztem a számára :? ) Ma amikor a boltban voltam úszóért meg elsõ teló szimeringekért kértem egy 14 es brisket is csak az N re meg a C re nem emlékeztem a boltos meg azt mondta a 250 es hez a 17 est ajánlja úgyhogy egy olyat lökött elém. Na azért gondoltam elhozom hátha nincs itthon rendes másik Briskem. Itthon ugyebár rájöttem hogy van de már cseszhetem. :D A kérdésem az lenne hogy a ma vásárolt N17C Brisket használjam nyugodtan mert az is jó lesz vagy jobb ha bele se teszem és inkább egy 14 est rakok a helyére?

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.21. 20:33

Sziasztok!
Elkészült a vezetékköteg, egyben a gép, minden mûködik, és már majdnem rend van.
"E örö, e bódottág!"
:DDDDDDD


Kép

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.20. 22:48

Sziasztok!
Két este kihagyás után ma eddig jutottam. Holnap folytatom, és remélem befejezem. Utána jöhet a rendrakás. :-)

Kép

Kép

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: ETZ 250 kábelköteg

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.10.18. 06:07

A sátorvilágításról nem hallottam, ezserint feltalálni készülök a spanyolviaszt? Hová kell bekötni, mi kell hozzá?

Elõször is egy sátor. E nélkül nem ér semmit az egész. Jó, ha van egy akkumlátoros MZ, kocsi esetleg Velo, némi vezeték, csatlakozó, világitótest. Kedv összeszerelni. Némi magadmutogató hajlam az átvilágított sátoron. T

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.17. 22:10

Gyurm@ írta: Én is igényt tartok rá ha November 10-éig elkészül ETZ 250-eshez !!
Szia Gyurma!
Nem tudom meddig motorozol még idén, de mivel nem olyan nagy közöttünk a távolság, szerintem az a megoldás is szóba jöhetne, hogy elhozod hozzám a gépet, és áthúzom. Nem kell még matatnod vele, meg a postaköltség is megmarad.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.17. 22:00

Sziasztok!
Már látom az alagút végén a fényt! :D
Többet is meg tudtam volna csinálni, csak vissza kellett egy kicsit bontani, mert az üresjárati jelzõ vezetéke rövid lett.
Pics:

Kép

Kép

Kép

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.10.17. 05:08

Így van Máté csinálja én csak reklámoztam !! :D
Szép munka !!
Én is igényt tartok rá ha November 10-éig elkészül ETZ 250-eshez !!

Üdv

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.17. 00:09

Sziasztok!
Ma is haladtam a köteggel:
Kép

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.15. 22:24

Szia Józsi!
Köszönöm szépen, már régóta terveztem. Ma is haladtam vele egy kicsit, de kevesebbet, mint szerettem volna. Remélem holnap nem jön közbe semmi.

"A sátorvilágításról nem hallottam, ezserint feltalálni készülök a spanyolviaszt? Hová kell bekötni, mi kell hozzá?
Mit szólsz a világítós dobozhoz a szivargyújtó csatlakozóval?"

Én az ilyen modern dolgokhoz nem igazán értek, nem mondok inkább semmit sem róla. :?

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

ETZ 250 kábelköteg

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.14. 22:54

Szia Mate!
Gratulálok a munkához, látszik, hogy gondosan készítgeted.

Köszönöm a kiigazítást, az Alföld túrán megismerkedtem Gyurmával, és most már látom, hogy nem õ a kábeles.

Szóval 210W? Az tényleg jó sok, de mi szívja el az áramot? Ha nagyon gyorsan megyek, van, hogy eltûnik a gyújtás, torpan a moci. A kontaktok biztos oxidosak, de mnegpucolom. Hátha csak ez a baj. Ráférne egy átkábelezés, vagy legalább is a csatlakozásokat lecserélni, mert szerintem testel valahol.

A sátorvilágításról nem hallottam, ezserint feltalálni készülök a spanyolviaszt? Hová kell bekötni, mi kell hozzá?

Mit szólsz a világítós dobozhoz a szivargyújtó csatlakozóval?

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: KÁBELKÖTEG

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.14. 22:25

Jozsi250 írta:Szia Gyurma!
Említetted, hogy kábelgyártásba fogtál, mennyi idõ és pénz egy ETZ 250 szabványos vezetékkötegét legyártani?
...
A valóságtól kevéssé elrugaszkodva tehát a kérdésem az, hogy van-e készen ETZ 250 kábelköteg, és hogy vált be.

Üdv: Józsi.
Szia Józsi!
A kábelköteget nem Gyurma készíti, hanem én.
Már csinálom a /1-esemhez, remélem nemsokára kész. Pontos árat még nem tudok mondani. Remélem minden rendben lesz, eddigi tapasztalatok jók. :D
Az elõzõ hozzászólásomban láthattál pár képet az eddigi állapotról.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.14. 22:21

Képek:
Kép

Kép

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.14. 22:18

Sziasztok!
Haladok a vezetékköteggel, hamarosan kész. A hátsó világításnak és féknek (az ülés alatt található kábelösszekötõtõl hátra) már új vezetékei vannak, az elõbb befejeztem a gyújtásrészt is. Már csak a feszültségszabályózótól elõre kell munkálkodni.l

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.10.12. 17:51

Hy! Az ETZ-k kb 210 W-ot tudnak. ez sok mindenre elég. Viszont macerás fokozni. Egy jobb motorosboltban lehet kapni vizhatlan csatlakozókat. Csak pénzkérdés.Pl a sátorvilágítás is errõl megy (magnó, tv, stb). t

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

KÁBELKÖTEG

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.12. 15:22

Szia Gyurma!
Említetted, hogy kábelgyártásba fogtál, mennyi idõ és pénz egy ETZ 250 szabványos vezetékkötegét legyártani?

Sajnos nem láttam sehol gumi sapkát a vonóhuzalokra, meg a kábelekre a csatlakozási pontok szigeteléséhez. Te tudsz ilyesmit szerezni?

Érdemes minõségi csatlakoztatásúra cserélni a biztosítéktartót, elektronikusra a feszszabályzót, a gyújtást stb? Milyen módosításokat javasolnál még?

Nekem 3 ötletem volna
1 fokozni az elektromos teljesítményt, mert alapjáraton az országúti fény leterheli. Vagy egy felújítás rendbe hozná?
2 a kormánynál vízhatlan szivargyújtó csatlakozó GPS kütyünek (térképtáska zsebébe papiros atlasz helyett), meg telefont tölteni. Ezt más motorokhoz is lehetne gyártani, ha van rá idõd.
3 boxokhoz vízhatlan csatlakozó kívül, szivargyújtó-csatlakozó belül, meg világítás amikor kinyitod. Levételkor szétkapcsolódna vagy szétcsatlakoztatható volna, a kábelt pedig le lehetne kapcsolni, vagy érzékelõ vehetné el az áramot, ha nincs fenn a doboz. Természetesen fúrni kell a mûanyagot, és igényesen vízmentesen megoldani a vezeték bevitelét. Felajánlom régi Givi boxomat a kísérlethez, csak kell alkalmas gumi átvezetõ és hozzá kábel, meg csatlakozók ... vagy kapható ilyesmi készen? Mert lámpával egybeszerelt boxot már mintha láttam volna.

A valóságtól kevéssé elrugaszkodva tehát a kérdésem az, hogy van-e készen ETZ 250 kábelköteg, és hogy vált be.

Üdv: Józsi.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Vezetékköteg

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.10. 22:01

Sziasztok!
Ma megvettem a kábeleket, de holnap még vissza kell mennem sarukért (kevés lesz). A hétvégén szétszedem a /1-et, és gõzerõvel (izé, 2Terõvel) csinálom a vezetékköteget. :D

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: Inex

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.10. 15:54

Robi írta:Szia !

Köszönöm szépen gyors válaszod.
A feszültségszabályzóval szerinted nincs gondom?
Az indexrelét lehet javítani vagy csere, lehet ilyent még boltba venni szerinted ?
Köszi Robi
A feszültség szabályzónak ehez semmi köze.
Lehet javítani.Szétkell szedni, és állítani kell rajta.Sajnos én ebbe már nemtudok segíteni.Abban tudok, hogy ovatosan felfeszíted körbe az aluminium hengert, és kiveszed a relét.Ott kell valahol állítani rajta(valamit hajlítgatni kell rajta azthiszem).Csak mellékesen mondom, hogy azt állítod, hogy milyen gyorsan, avagy milyen lassan villogjon.
Lehet venni egyébként.

Robi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Inex

Hozzászólás Szerző: Robi » 2007.10.10. 15:10

Szia !

Köszönöm szépen gyors válaszod.
A feszültségszabályzóval szerinted nincs gondom?
Az indexrelét lehet javítani vagy csere, lehet ilyent még boltba venni szerinted ?
Köszi Robi

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: Index villogás

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.10. 15:06

Robi írta:Sziasztok !

Segítségetek kérném az index villogásom ügyében .
Miért lehet szerintetek hogy az indexem van hogy nem villog hanem világít. Minek nézzek utána ??

köszi válaszotok
tisztelettel Robi
index relé

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 5 vendég