Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

kobra írta:Most vásárolt motoromba következő a jelenség.
A motor állt 2 évet egy szín alatt. Aksi nem volt kivéve, töltve egyszer sem.:S
Feltöltöttem ,jó volt minden. Aztán másnapra lemerült. Nem baj. Megint felraktam tölteni ,de az aksi töltő azt jelezte ,hogy fel van töltve maxra.
De ha gyújtást ráadtam ,akkor lement a felére majdnem. Ha próbáltam dudálni ,már megnyomáskor 0-ra "merült" pillanatnyilag az aksi. (töltő szerint. kilengett a mutató).
Majd gyújtás levesz ,és megint max.-on van. Hiába töltöm órákat akár.
Sztem kuka az aksi. De lehet hogy vmi más nyűgje van?
Kuka sajnos
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

kobra írta:Most vásárolt motoromba következő a jelenség.
A motor állt 2 évet egy szín alatt. Aksi nem volt kivéve, töltve egyszer sem.:S
Feltöltöttem ,jó volt minden. Aztán másnapra lemerült. Nem baj. Megint felraktam tölteni ,de az aksi töltő azt jelezte ,hogy fel van töltve maxra.
De ha gyújtást ráadtam ,akkor lement a felére majdnem. Ha próbáltam dudálni ,már megnyomáskor 0-ra "merült" pillanatnyilag az aksi. (töltő szerint. kilengett a mutató).
Majd gyújtás levesz ,és megint max.-on van. Hiába töltöm órákat akár.
Sztem kuka az aksi. De lehet hogy vmi más nyűgje van?
Szia!Szerintem is kuka!Nekem is volt ilyen aksim,és azt monta egy autó szerelő srác hogy a feszültség nem minden,ereje is kell hogy legyen!
Üdv:daranyi68
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Most vásárolt motoromba következő a jelenség.
A motor állt 2 évet egy szín alatt. Aksi nem volt kivéve, töltve egyszer sem.:S
Feltöltöttem ,jó volt minden. Aztán másnapra lemerült. Nem baj. Megint felraktam tölteni ,de az aksi töltő azt jelezte ,hogy fel van töltve maxra.
De ha gyújtást ráadtam ,akkor lement a felére majdnem. Ha próbáltam dudálni ,már megnyomáskor 0-ra "merült" pillanatnyilag az aksi. (töltő szerint. kilengett a mutató).
Majd gyújtás levesz ,és megint max.-on van. Hiába töltöm órákat akár.
Sztem kuka az aksi. De lehet hogy vmi más nyűgje van?
Grif
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.11.07. 09:38

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Grif »

Sziasztok!

Lenne egy feladványom :)

Ma megpróbáltam beindítani MZ-met,de csak a kipufogó durrogott,a motor nem indult be.

Megnéztem a gyertyát ,ami nedves volt,tehát anyagot kapott rendesen.
Állítottam a gyújtáson,de semmi.

Kicseréltem a gyertyát,ami megoldotta a problémát,de csak ideiglenesen,ugyanis este már ismét nem akart életre kelni.Ekkor ismét gyertyacsere és a motor újra beindult.

Mi lehet a probléma?
Én elektromos bajra gyanakszom,de lehet a keverékkel is gond van,már egy ideje nem tudom eltalálni az őzbarna színt :)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

sub-ee írta:
laci0609 írta:Beálítottam 3mm re érezhetően jobb a hézagom is kicsi volt,viszont kipróbáltam motoroztam 1 et majd félóra pihi után anyuéknál indítanám a mocit és semmi .Teljesen lemerült az aksi, úgy hogy 8 voltot mértem benne, az aksim jó fogalmam sincs mi történhetet vele hogy így leszívta. Tök meleg volt az aksi mikor kivettem hogy töltőre tegyem .Viszont megáláskor levettem gyujtásról és már akkor is fura volt, mintha nem úgy fordult volna el a gyujtáskapcsoló. De a kulcsot bennehagytam gondolva itt anyuékelől vidéken ugyse viszik el, szerintetek mit nézzek meg először? Gondolom a gyujtásnak ehez semmi köze ,4tizedes megszakítóhézag 3mm előgyujtás.
Szia

A gyújtáskapcsolód félállásba volt, az lehetett a hiba, ott keresd a problémát. Én is jártam már így, úgyhogy tapasztalatból mondom.

Üdv.:Sub-ee

igen igen ezt akartam leirni,és ez zárlatot okozott volna?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

laci0609 írta:Beálítottam 3mm re érezhetően jobb a hézagom is kicsi volt,viszont kipróbáltam motoroztam 1 et majd félóra pihi után anyuéknál indítanám a mocit és semmi .Teljesen lemerült az aksi, úgy hogy 8 voltot mértem benne, az aksim jó fogalmam sincs mi történhetet vele hogy így leszívta. Tök meleg volt az aksi mikor kivettem hogy töltőre tegyem .Viszont megáláskor levettem gyujtásról és már akkor is fura volt, mintha nem úgy fordult volna el a gyujtáskapcsoló. De a kulcsot bennehagytam gondolva itt anyuékelől vidéken ugyse viszik el, szerintetek mit nézzek meg először? Gondolom a gyujtásnak ehez semmi köze ,4tizedes megszakítóhézag 3mm előgyujtás.
Szia

A gyújtáskapcsolód félállásba volt, az lehetett a hiba, ott keresd a problémát. Én is jártam már így, úgyhogy tapasztalatból mondom.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Beálítottam 3mm re érezhetően jobb a hézagom is kicsi volt,viszont kipróbáltam motoroztam 1 et majd félóra pihi után anyuéknál indítanám a mocit és semmi .Teljesen lemerült az aksi, úgy hogy 8 voltot mértem benne, az aksim jó fogalmam sincs mi történhetet vele hogy így leszívta. Tök meleg volt az aksi mikor kivettem hogy töltőre tegyem .Viszont megáláskor levettem gyujtásról és már akkor is fura volt, mintha nem úgy fordult volna el a gyujtáskapcsoló. De a kulcsot bennehagytam gondolva itt anyuékelől vidéken ugyse viszik el, szerintetek mit nézzek meg először? Gondolom a gyujtásnak ehez semmi köze ,4tizedes megszakítóhézag 3mm előgyujtás.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

laci0609 írta:Sziasztok Ma ránéztem a gyujtásra és a beálitás ellenőrzése közben azt vettem észre ,hogy az előgyujtásom 5mm .Ennek eredménye lehet hogy úgyérzem a motor alacsony fordulaton erős, de olyan 3000 től pedig gyengébnek érzem?Gyertya szép őzbarna.
szerintem nem lehet, mert úgy tudom nagy fordulaton kell nagyobb előgyújtás, kis fordulaton kisebb előgyújtás.
amikor vettem a motort nekem is ilyen volt és kiderült azért mert fúrva lett a henger, de a hengerfejet nem köbölték ki és ezért kellett nagy előgyújtás mert kisebb előgyújtással már önmagától robbant a benzin.
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Sziasztok Ma ránéztem a gyujtásra és a beálitás ellenőrzése közben azt vettem észre ,hogy az előgyujtásom 5mm .Ennek eredménye lehet hogy úgyérzem a motor alacsony fordulaton erős, de olyan 3000 től pedig gyengébnek érzem?Gyertya szép őzbarna.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Tozo!!

Olvastam a problémád, de a napokban nem volt időm utánanézni, meg még NET-közelben sem voltam.
Elektronikus feszszabnál szerintem normális, ha kicsit parázslik a visszajelző -az enyém is ilyen. Ha jól emlékszem, a töltés és az index visszajelzője ugyanaz az égő - egyik vége az index ütemkapcsolójára, másik fele a 61 pontra van kötve. Legelőször keress egy kapcsolási rajzot, és ellenőrizd, hogy minden a helyén van-e. Próbáld ki, ha kikötöd az index ütemkapcsolóját, (pl. kiveszed a biztosítékot a lámpafejben) akkor is csinálja-e a villogást.

Üdv: P.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

affaire írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?
Lehet cserélni,nem is olyan nagy ördöngösség.Mindenekelőtt forraszd le a 2 vezetéket róla ami a forgórészből jön ki.Ehhez előtte a kötözést le kell szedni(kaparni,vágni stb).
Utána a végén lévő lemezt kell leszedni. 3 helyen van úgymond megdornizva a forgórész vége,ráhajtva a lemezre.Ezt én úgy reszeltem le és a csere után másik helyen csináltam vissza.

Ezek után kis ráhatással lehuzható a tengelyről a cucc.
Felhasználtam a képedet róla :D :D :D




Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Kawabiker írta:https://www.powerdynamo.biz/shop/show_p ... qkdv54f11o ilyet használ valaki?
Érdemes rendelni vagy bontóban 125 2T olasz pöcsköszörűjét megvenni és átfaragni,esztergálni,marni,stb ?
A beleölt sok munka,benzin,bontóba guberálás,bontós ár is együtt nem sokkal lenne kevesebb mint ez.

Szerintetek ez télleg van 180wattos?
Előgyújtása fix vagy elektronikusan szabályzott?

Szia

Ez valóban 180W-os, de a fesszabályzójáról nem hallottam jókat. Szerintem kicsit drága is a cucc, na meg mégiscsak 6V-os. Ha ETZ generátorra átalakítod, akkor olcsóbban kijössz.

A bontott 125-ös pöcsköszörű gyújtásért, illetve alternatorért bontóban van hol többet kérnek, de az legalább ér is valamit.
Én amondó vagyok, hogy vagy jól rendbe kell tenni a 6V-os rendszert, vagy ETZ generátor.
Ahány 6V-os rendszerű gépet hoztak hozzám, azoknak mind kifogástalanul működik az elektronikájuk, persze egy kis korszerűsítéssel. Ez a legolcsóbb megoldás különben.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Próbáljátok meg itt: www.fervill.hu
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

https://www.powerdynamo.biz/shop/show_p ... qkdv54f11o ilyet használ valaki?
Érdemes rendelni vagy bontóban 125 2T olasz pöcsköszörűjét megvenni és átfaragni,esztergálni,marni,stb ?
A beleölt sok munka,benzin,bontóba guberálás,bontós ár is együtt nem sokkal lenne kevesebb mint ez.

Szerintetek ez télleg van 180wattos?
Előgyújtása fix vagy elektronikusan szabályzott?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Lehet cserélni. Zsakfos kolléga cserélte le nekem is szénről, bronzra. Kérdezzétek őt, ő tudja hogy kell.
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Biztos hogy valahogy lelehet venni róla mert nagyon régen vagy 15 éve én cseréltem.De már nem emlékszem, de sikerült.Egyébként is árulnak hozzá külön is ,komunátornak vagy minek hivják.Nem akarok hülyeséget irni mintha rá lenne ragasztva, és mintha én felmelegítettem volna majd utána lehúztam de ez nem 100%
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

A szakkönyvek csak annyit írnak róluk hogy lehet szakműhelyben cserélni de fogalmam sincs hogy vagy hol...[/quote]


Nagyon durva!!Még lehet találni öreg autóvillamossági szerelőket akik még nem adták fel az ipart.Keress egy ilyemn műhelyt,és próbálkozz ott
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Igen így mása helyzet. Azt hittem a széléből van letörve. Én nem tudom sajnos hogy hogy kell cserélni, ilyet még nem csináltam.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Dénes írta:
affaire írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?
Nekem szanaszét van töredezve...de működik. Nálad nem is müxik a dolog?
Az durva én nem is mertem összerakni mert én ugy nézem hogy akkora tört ki belöle hogy a szénkefe is beletörne...
Kép
Nézd meg :D
A szakkönyvek csak annyit írnak róluk hogy lehet szakműhelyben cserélni de fogalmam sincs hogy vagy hol...
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

affaire írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?
Nekem szanaszét van töredezve...de működik. Nálad nem is müxik a dolog?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Alfa írta:
szerintem a kiegyensúlyozatlanság pont nem az amiért aggódni kell, a kis tárcsát precízebben kell megmunkálni h jól működjön. Az a baj, hogy 4000es fordulaton ha lelazul a csavar, épp semmit se számít hogy a tárcsád 35 vagy 65 mm, ugyanúgy kirepíti szélre és összekócolja az optokaput meg a nyáklapot. Épp ezért tartom magamnál mindig a megszakítós gyújtást, bekarcolva a helye ahova állítani kell, meg a gyújtásmérőt biztonság kedvéért. 4 csavarral és kb 15 perc alatt bárhol bármikor visszaépíthető. Az a baj h ötletem sincs lelazulás ellen. Igazából egy karimás tárcsa-közdarab kombó kéne 4 db 4-es csavarral, és kontrákkal, de ha lelazul, akkor is kóvályogni kezd, az eredmény ugyanaz.

Így most be kell érnem annyival, hogy a tárcsán a lyuk 1 tizeddel nagyobb mint a csavar, tehát max 1 tizedet tudja repíteni a centrifugális erő. A gyula így is eláll, de legalább nem okoz maradandó kárt a részegységekben.
Azért írtam a kiegyensúlyozatlanságot, mert amiatt hogy a tárcsa súlypontja nem a furat közepébe esik ezért káros rezgések lépnek fel. a rezgések pedig segítik a csavar lelazulását. amúgy ha meghúzod azt a csavart rendesen, akkor soha nem fog lelazulni. ajánlom a légkulcs alkalmazását. húzd meg villáskulccsal hogy megfogja, majd egy löketet a légkulccsal. soha nem fog lelazulni, mert nagy nyomatékkal meghúzza.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

laci0609 írta:Alfa !Ha sikerül megoldanod a töltésproblémát léci ird meg hogy mi volt a baj ,mert én is ezzel küzdök 1800 alatt nincs töltésem .Feszültségszabályzót cseréltem ,vezetékeket is szénkefék is jók egyenirányító is cserélve mégse jó :cry:
Újravezetékeltem a generátor beteg részeit (sarukat cseréltem), és ugyanaz. A töltéslámpa nem világít, a feszültség rendben gyújtáson (amikor a tompítottat ráadom, akkor lecsökken, és elhalványul minden, anélkül normális a töltés, valami érintkezés vagy korrózió lesz sztem).

Szóval egyelőre nem tudom, csatlakozásokat megmozgattam megszorítottam az ülés alatt, de eddig semmi. Holnap átnézem a gyulakapcsolót és a lámpában a vezetékeket.
Máté írta:Gratulálok Alfa szép lett.
Annyit azért hozzátennék, hogy eddig mindenki aki megcsinálta nagyon nagy tárcsát alkalmazott. ha jól emlékszem a kivágás is 10mm-rel kisebb mint a tárcsa nagy része. azért ekkora kivágásnál már számolni kéne kiegyensúlyozatlansággal. másrészt minél nagyobb a forgórész annál nagyobb a tehetetlensége tehát annál többett kell szöszölni a tengelyre való rögzítéssel.
Én jóval kisebb kb 35mm átmérőjű tárcsával csináltam és nálam 3 mm-rel kisebb a kivágott rész. nincs kiegyensúlyozatlanság, nincs szívás hogyan rögzítsd a forgó tengelyhez rendesen. csak azért írom mert szerintem sok bosszúságtól megkíméli magát az ember.
szerintem a kiegyensúlyozatlanság pont nem az amiért aggódni kell, a kis tárcsát precízebben kell megmunkálni h jól működjön. Az a baj, hogy 4000es fordulaton ha lelazul a csavar, épp semmit se számít hogy a tárcsád 35 vagy 65 mm, ugyanúgy kirepíti szélre és összekócolja az optokaput meg a nyáklapot. Épp ezért tartom magamnál mindig a megszakítós gyújtást, bekarcolva a helye ahova állítani kell, meg a gyújtásmérőt biztonság kedvéért. 4 csavarral és kb 15 perc alatt bárhol bármikor visszaépíthető. Az a baj h ötletem sincs lelazulás ellen. Igazából egy karimás tárcsa-közdarab kombó kéne 4 db 4-es csavarral, és kontrákkal, de ha lelazul, akkor is kóvályogni kezd, az eredmény ugyanaz.

Így most be kell érnem annyival, hogy a tárcsán a lyuk 1 tizeddel nagyobb mint a csavar, tehát max 1 tizedet tudja repíteni a centrifugális erő. A gyula így is eláll, de legalább nem okoz maradandó kárt a részegységekben.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?
tozo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.05.16. 08:11
MZ-d típusa: Mz/simson125
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tozo »

Kedves MP1!!!
Köszi hogy foglalkoztál a problémámmal,ami sikeresen megoldódott.
Jó ötleteket adtál és a kérdéseidre válaszolva:én vezetékeltem be mindent, minden vezeték a helyén volt rajz szerint.
A vége az lett amit mondtál,kicseréltettem a boltban a fekete müanyag dobozos fesszabot és gerjesztő tekercs nélkül egyből jó lett.A trabi és a régi fémdobozos cucc pedig nem működött helyesen.
Már csak 1 dolog zavar:Az index visszajelző lámpa,járó motornál parázslik és kb 2 másodpercenként folyamatosan felvillan.Ha pedig indexelek akkor rendesen működik,tehát abbamarad a parázslás és villog a visszajelző azonos ütemben az indexlámpákkal.
Ez mitől lehet????
Üdv:Tozo
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Gratulálok Alfa szép lett.
Annyit azért hozzátennék, hogy eddig mindenki aki megcsinálta nagyon nagy tárcsát alkalmazott. ha jól emlékszem a kivágás is 10mm-rel kisebb mint a tárcsa nagy része. azért ekkora kivágásnál már számolni kéne kiegyensúlyozatlansággal. másrészt minél nagyobb a forgórész annál nagyobb a tehetetlensége tehát annál többett kell szöszölni a tengelyre való rögzítéssel.
Én jóval kisebb kb 35mm átmérőjű tárcsával csináltam és nálam 3 mm-rel kisebb a kivágott rész. nincs kiegyensúlyozatlanság, nincs szívás hogyan rögzítsd a forgó tengelyhez rendesen. csak azért írom mert szerintem sok bosszúságtól megkíméli magát az ember.
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Alfa !Ha sikerül megoldanod a töltésproblémát léci ird meg hogy mi volt a baj ,mert én is ezzel küzdök 1800 alatt nincs töltésem .Feszültségszabályzót cseréltem ,vezetékeket is szénkefék is jók egyenirányító is cserélve mégse jó :cry:
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

[quote="Alfa"]Így igaz, túl lett bonyolítva. 2 oka van:

1, a megszakító bütyök 1500 ft minimum, és olyan keményre van edzve, hogy sose fúrod bele a pozícionáló izének (nálam a régi tűgörgő) való lyukat. Megpróbáltam, de csak nyiszatolta, mert van egy régim.



Én azért választottam a meglévő megszakító bütyökbe köszörült v alakú rögzítést,mert meglehet csinálni eszterga nélkül is.amikor megvan a gyujtás hejje a tárcsán,egyszerűen csak dornival bedomborítom a résbe dornival egy üllőn és kész.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Így igaz, túl lett bonyolítva. 2 oka van:

1, a megszakító bütyök 1500 ft minimum, és olyan keményre van edzve, hogy sose fúrod bele a pozícionáló izének (nálam a régi tűgörgő) való lyukat. Megpróbáltam, de csak nyiszatolta, mert van egy régim.

2, az én megoldásomban (hogy kényelmesen lehessen állítani az eredeti csavarokkal), messzebb került az excenter végétől, tehát nemhogy rövidebbre kell vágni, de még hozzá is kellett volna adni. Ez ugye lehetetlen :D Eszterga nélkül vagdosva flex-el meg nem ad merőleges felületet, kóvályogni fog a tárcsa, a pozícionálása a kapuban nehéz lesz. Nálam 5 század az ütése oldalirányban.

Pozícionálás nélkül meg vagy ráhegeszted (nehezen kezelhető és szerelhető), vagy kb tipp alapon mehet csak, és el is mozdul meghúzásnál, vagy kis lazulás esetén is. Szerintem nem üzembiztos úgy, egyik sem az igazi.

Így is rosszul csináltam a tárcsát, mert először ki kell fúrni a lemezben a 2 es lyukat, fel kell rakni a teli tárcsát, és ott megmunkálni rajta mindent, kivéve az ablakot, majd bejelölni hol szakít meg kb-re és ezt tenni az opto középállásába. Valszeg újra is csinálom a tárcsát így. Ennek elég durván precíznek és megbízhatónak kell lennie, nem lehet elnagyolni semmit.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:Nah röffent a moci :D ..........
Végül egy kérdés: ezt hogy állítja az ember precízen? most csak úgy kb-re van belőve (megvcsináltam a mérőórás gyújtásállítót is 8) ) . Multiméteres megoldás érdekel. Mi között mérjek, és mit?
Szia! Szerintem kicsit túlbonyolítottad a megoldást, de azért jó lett! Mondjuk az átlag MZ-s szerszámai között nincs eszterga, meg maró...... a tárcsa távtartó darabnak jó egy rossz, vagy erre a célra vásárolt megszakító- bütyök is, amit az ember rövidebbre vág. A tárcsát én megrajzolás után 1-es lemezből lemezollóval szabtam ki, rögzített (vagy állványos) fúrógépben megpörgetve flexel szabályoztam le.
Kérdésedre : a jel (sárga zöld) vezeték úgy működik mint a megszakítós jel vezeték, tehát azon, vagy a csatlakozóján tudsz multiméterrel mérni, hogy éppen ad-e testet vagy nem.
GRATULÁLOK! Jó megoldás.
Észrevette már valaki hogy a hátsó féklámpa vezetéke pont elér a megszakító jel vezeték csatlakozásához (kondinál a csúszósaru)? Pont jó volt idáig a gyújtásállításra....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Alfa: elősször is gratulálok!Másodszor:Én a gyujtást a jó öreg lámpás módszerrel állítottam be.A trafó 1-es pontjára az egyik szál,a másik a vázra.Figyelmetlenül olvastam,bocs,de multiméteres beállításra nem jöttem rá!Úgyhogy marad a grat :)
üdv:daranyi68
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nah röffent a moci :D Jól megy, bár csak üresben nyúztam, mert még szét van kapva (ülés, idom levéve). Ugyanis 1800 alatt a fényeim halványodnak és vibrálnak. baromi érdekes amúgy, mert a töltés (akksi + és - ra téve a multimétert 20 V egyenáramon) 13,5 volt 1000es alapjáraton is, az akksiban hosszabb menet után (300 km pl, egyben) is pontosan 12,5 V van. Vagyis minden rendben, tölt rendesen. A generátor vezetékeim elég betegek, rohadnak széjjel, holnap a végüket kicserélem, megtoldom, megforrasztom és megzsugorcsövezem őket. Aztán majd kiderül mi változik.

Nah de most nyomom a képeket az optósról, és beteszem ide. Először is amit én gyárottam hozzá esztergán és marón: olyan cucc mint az excenter, csak valamivel hosszabb, és állandó átmérőjű. Ez 22es rozsdamentes acélrúdból van. baromi szerencse h épp volt 3as marótárcsa a pozícionáló bütyöknek, mai a forgórész furatában van. A tárcsa pozícionálását egy 2-es tűgörgő végzi, amit 0,05 átfedéses furatba ütöttem, és még meg is ipari pillanatragasztóztam. Atomtámadást is kibír. A lényege, hogy olyan rövid rész áll ki, ami kisebb mint a 7es csavarhoz használt alátét, így a hatlapfej alatt is elfér. Mellette van a tárcsa, 1 es acéllemezből, amit körkéssel esztergán vágtam ki, és köszörűn alakítottam ki az ablakot. Aztán kézifúróval a tűgörgőnek lyukat fúrtam rá. A bénaságom miatt a 3. lyuk már sikerült is :twisted:

Az optós nyáklap egy 2 es (jó masszív :twisted: ) acéllemezből van, először megtervezve, rajzolva, majd flex-el kifaragva. Végül satuba fogva hajlítottam a megfelelő alakra. Sajnos CNC progit írni rá túl macerás lett volna, és amúgy is használatban van az a gép. Erre a furatokat kézifúróval vágtam. Az alapja az egésznek egy rossz (méretpontatlan, ezért az eredeti céljára szar) utángyártott megszakító alaplap. A gyújtás az eredeti módon állítható (a 2 csavarral). A tranzisztor alá alulemez került, a jobb hűtés érdekében hővezető pasztával. Figyelem! Ezt a csavart ami a tranyót fogja le, el kell intézni h ne érhessen hozzá semmi testelő dologhoz. Ugyanis akkor valamiért (miért is? ez normális?) letestel, és baromira nem ad jelet a cucc. 100%ig kiteszteltem. Én vastag nejlonzacskót húztam rá a csavarra úgy, hogy ne szakadjon el, majd bakelit alátét után rácsavartam az anyát. Jól működik.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A gyújtóegységet a deknibe csavaroztam fel az akksi elé (az első falára). Mivel nekem az idom van előtte, nem látszik h a dekni elejéből 2 db 6 os csavar feje áll ki, meg engem amúgy se zavarna. Bőven van hely, éri a levegő a hűtését, nem ér hozzá semmihez, stabilan áll a doboz 2 füle miatt (azon mennek át a csavarok). Meglepően nagy a hely az akku és a dekni előlapja között.

Felhasznált szerszám(gépek):
-esztergagép (átmérőző kés, leszúrókés, + kell egy 9 es fúró amit szegnyeregbe fogva kifúrjuk a közdarabot, + egy központfúró, a tárcsának egy vékony lyukkés)
-marógép (3 as marótárcsa vagy marószár (az nekem nem volt), esetleg egy 10 es maróval érdemes lelapolni egy részen a közdarabot, hogy pl 19es kulccsal lehessen forgatni a főtengelyt a tárcsa és a csavar nélkül is)
-kéziköszörű (sorjázáshoz, tárcsához)
-kézifúró vagy állványos fúró (furatoknak. 2es kopott (kb 1,95) fúró pozíciónálónak, 3 as fúró a többi furatnak, 7 es a tárcsa közepébe a csavarnak)
-flex (konzolhoz. vágó-csiszoló vastag koronggal)
-satu (mindenhez, de konzolhoz muszáj)
-csavarhúzók
-villáskulcsok (7, 10, 13),
-kapalács (hajlításhoz)

Felhasznált anyagok
-22es acélrúd (érdemes először kifúrni, megesztergálni a közdarabot, és a végén leszúrni)
-1-es acéllemez (nekem volt kör alakú, amit be lehetett fogni a gépbe, csak jóval nagyobb volt. valami előző melónak a hulladéka lehetett)
- Hővezető paszta (tranyó alá)
-2es alulemez (tranyó alá, asszem ekkora, de nem tuti, nem emléxem már, ez is hulladék volt)
-1,5-2 es acéllemez (konzolnak)
-meg még sokminden amire nem emléxem

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vD12mJZAFDI[/youtube]

Olyan mintha ütne a tárcsa, de ez fizikai képtelenség, mert végig 1 mm hézag van a kapu alja és a tárcsa vége között. hézagmérővel mértem ki körkörösen. A főtengelyem fix h nem üt, azt bambi nézte meg alig 2 hete. Biztos az ablak miatt érződik így.

Hatások:

-nincs megszakító, nincs kondi.
-gyorsabb lepörgés
-stabil alapjárat (ez itt a vidin 1100!)
-többit nemtom. majd megyek is vele vmikor.

Végül egy kérdés: ezt hogy állítja az ember precízen? most csak úgy kb-re van belőve (megvcsináltam a mérőórás gyújtásállítót is 8) ) . Multiméteres megoldás érdekel. Mi között mérjek, és mit?
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

A tárcsám nem 63 mm, mert más felfogatást csináltam a jeladónak, de ez gondolom lényegtelen is, mert a szögek számítanak csak.

Holnap csinálok képeket, meg egy videot is, hogy látsszon nem beszélünk-e el egymás mellett a fény megszakadása tekintetében :D

De hogy jól gondolom e: a hagyományosban amíg a megszakító zárt, addig megy áram a tekercsen, ez itt annak felel meg h nincs jel (tehát amikortól megszakad a fény addig, amíg újra látható nem lesz). Vagyis ha a nyitásszög 170 fok, akkor a zárásszög 190, vagyis 190 "fokig" megy áram a tekercsben. Nálam ez 180 fok. Ha pedig fordítva van az optokapu van-nincs jel, akkor is csak 10 fok a különbség. Ez így rossz? :D[/quote]

Alfa:nem az a lényeg hogy mekkora a tárcsa,mien a felfogatás!Lényeg hogy jól működjön :D és elégedett legyél vele!

Ezekkel a nyitás-zárásszögekkel most találkoztam,nem nagyon tudok mit mondani rólla.Annyit olvastam utánna már hogy kezdem érteni a gyujtás működését.Ezek után úgy gondolom hogy az a 10° külömbség belefér.Kiváncsian várom a képeket!
Üdv:darany68
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

sub-ee írta:
Alfa írta:Embörök :shock:

A Sub-ee féle gyújtásom (opto jeladó + elektronikus gyújtóegység) épp beszerelésre kerül (ma vettem meg a csavarokat amik kellenek, holnap már röfögni fog a gép). Játszottam kicsit a jeladóval, és azt vettem észre, hogy

Beledugom a tárcsát, nem történik semmi. Kihúzom a tárcsát, jelet ad. A használati utasításában az van írva, hogy "a fény megszakadásakor" ad jelet. Na ezt én úgy értelmeztem, hogy az optokapu egyik fele adja a fényt, a másik fele meg veszi, és amikor bekerül oda valami, akkor ugye megszakad. Ekkor kapcsol, elvileg.

Gyakorlatilag viszont akkor kapcsol, amikor "indul" a fény. Nem mintha nem lenne tökmind1, mert most részletkérdés hogy megszakadásnál vagy "folytatódásnál" kapcsol, a tárcsát úgyis én pozícionálom, az ablak meg 180 fok (most, ez kb annyi mint a megszakítón is amíg meg van szakadva), szóval ugyanannyi ideig van sötét is mint fény. Amúgy ez így jó lesz?
Szia

Igazad van, a lényeg, hogy meg kell szakítani a fény útját. Amúgy érdekesnek találom, hogy nálad fordítva működik, nálam megszakításkor működött :)
Na ezt jól megaszondtam.
Arra ügyelni kell, hogy a zárásszög ne legyen túl nagy!
Ne legyen ugyanaddig fény mint "sötét". A zárás rövidebb idáig tartson mint a nyitás. 2 rész nyitás 1 rész zárás a tárcsán. Az úgy pont jó lesz.
Ha nálad fényre kapcsol, akkor legyen 10-15mm hosszan bevágás a 63mm átmérőjű tárcsán.

Akinél a fény útjának megszakadására kapcsol, annak meg 10-15mm hosszan egy kilógás kell a tárcsából, persze itt az átmérő már nem 63mm, hanem kisebb.

Amúgy több mint valószínű, hogy fény megszakadás és újra fénynél kapcsol, így kell működjön, hisz ekkor nem vezet a tranyó.

Üdv.:Sub-ee
Ezt a nyitásszöget úgy találtam ki, hogy van egy megszakítóexcenterem, amit már picit felpolírozott a kalapács ott ahol érte. a gyújtás 3000 km-ig nem volt állítva. Na a nyomvonal 2 végét összekötöttem a középponttal és kivetítettem a tárcsára, és olyan 170 fokos nyitásszög jött ki. Mivel a gyula fordítva működik, ezért kibővítettem 180 fokra, de nem hiszem h ez olyan sokat számítana.

Ez arra kell hogy felépüljön a mágneses mező a gyújtótekercsben, vagy rosszul tudom? mert különben elég lenne egy kis ablak is, ha csak a megszakítás ténye számítana. Vagy ez máshogy működik? daranyi-nak 2:1 arányban forrósodott a trafó, ő 160 fokra bővítette, és így már jól működött neki. Itt van ez is 1-2 oldallal ezelőtt.

A tárcsám nem 63 mm, mert más felfogatást csináltam a jeladónak, de ez gondolom lényegtelen is, mert a szögek számítanak csak.

Holnap csinálok képeket, meg egy videot is, hogy látsszon nem beszélünk-e el egymás mellett a fény megszakadása tekintetében :D

De hogy jól gondolom e: a hagyományosban amíg a megszakító zárt, addig megy áram a tekercsen, ez itt annak felel meg h nincs jel (tehát amikortól megszakad a fény addig, amíg újra látható nem lesz). Vagyis ha a nyitásszög 170 fok, akkor a zárásszög 190, vagyis 190 "fokig" megy áram a tekercsben. Nálam ez 180 fok. Ha pedig fordítva van az optokapu van-nincs jel, akkor is csak 10 fok a különbség. Ez így rossz? :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Szia

Igazad van, a lényeg, hogy meg kell szakítani a fény útját. Amúgy érdekesnek találom, hogy nálad fordítva működik, nálam megszakításkor működött :)
Na ezt jól megaszondtam.

Szia!Akkor nekem is pont fordítva működik.Nálam is akkor van szikra amikor meglátja a fényt!! :D
üdv:daranyi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Alfa írta:Embörök :shock:

A Sub-ee féle gyújtásom (opto jeladó + elektronikus gyújtóegység) épp beszerelésre kerül (ma vettem meg a csavarokat amik kellenek, holnap már röfögni fog a gép). Játszottam kicsit a jeladóval, és azt vettem észre, hogy

Beledugom a tárcsát, nem történik semmi. Kihúzom a tárcsát, jelet ad. A használati utasításában az van írva, hogy "a fény megszakadásakor" ad jelet. Na ezt én úgy értelmeztem, hogy az optokapu egyik fele adja a fényt, a másik fele meg veszi, és amikor bekerül oda valami, akkor ugye megszakad. Ekkor kapcsol, elvileg.

Gyakorlatilag viszont akkor kapcsol, amikor "indul" a fény. Nem mintha nem lenne tökmind1, mert most részletkérdés hogy megszakadásnál vagy "folytatódásnál" kapcsol, a tárcsát úgyis én pozícionálom, az ablak meg 180 fok (most, ez kb annyi mint a megszakítón is amíg meg van szakadva), szóval ugyanannyi ideig van sötét is mint fény. Amúgy ez így jó lesz?
Szia

Igazad van, a lényeg, hogy meg kell szakítani a fény útját. Amúgy érdekesnek találom, hogy nálad fordítva működik, nálam megszakításkor működött :)
Na ezt jól megaszondtam.
Arra ügyelni kell, hogy a zárásszög ne legyen túl nagy!
Ne legyen ugyanaddig fény mint "sötét". A zárás rövidebb idáig tartson mint a nyitás. 2 rész nyitás 1 rész zárás a tárcsán. Az úgy pont jó lesz.
Ha nálad fényre kapcsol, akkor legyen 10-15mm hosszan bevágás a 63mm átmérőjű tárcsán.

Akinél a fény útjának megszakadására kapcsol, annak meg 10-15mm hosszan egy kilógás kell a tárcsából, persze itt az átmérő már nem 63mm, hanem kisebb.

Amúgy több mint valószínű, hogy fény megszakadás és újra fénynél kapcsol, így kell működjön, hisz ekkor nem vezet a tranyó.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Embörök :shock:

A Sub-ee féle gyújtásom (opto jeladó + elektronikus gyújtóegység) épp beszerelésre kerül (ma vettem meg a csavarokat amik kellenek, holnap már röfögni fog a gép). Játszottam kicsit a jeladóval, és azt vettem észre, hogy

Beledugom a tárcsát, nem történik semmi. Kihúzom a tárcsát, jelet ad. A használati utasításában az van írva, hogy "a fény megszakadásakor" ad jelet. Na ezt én úgy értelmeztem, hogy az optokapu egyik fele adja a fényt, a másik fele meg veszi, és amikor bekerül oda valami, akkor ugye megszakad. Ekkor kapcsol, elvileg.

Gyakorlatilag viszont akkor kapcsol, amikor "indul" a fény. Nem mintha nem lenne tökmind1, mert most részletkérdés hogy megszakadásnál vagy "folytatódásnál" kapcsol, a tárcsát úgyis én pozícionálom, az ablak meg 180 fok (most, ez kb annyi mint a megszakítón is amíg meg van szakadva), szóval ugyanannyi ideig van sötét is mint fény. Amúgy ez így jó lesz?
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

bluerider írta:Van még egyenirányító is és a generátornál 6 vezeték van míg a dinamónál négy! Tehát kell!
Egyenirányító? Az mi is pontosan? Ja 2 vezetéket be kell húzni tényleg...
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Van még egyenirányító is és a generátornál 6 vezeték van míg a dinamónál négy! Tehát kell!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Ha átalakítom a /1est 12V-ra akkor a kábelezésen kell valamit változtatni?
Ugyértem felrakom a generátort 12V-os feszab bekötöm és kész?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

Ah ide Ah oda, az akksinál a méret a lényeg :!: kissé gáz ha megveszed az pl. 12 Ah-s akksit és otthon derül ki h hát mégsem ehhez az akkutartó mérethez gyárották :twisted: :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hivatalosan 5,5 Ah-ást ir a 251-hez.
9 Ah-ást csak "külön célra" ir elő a kezelési könyve a 251-nek.
Hogy mire gondolhattak külön cél címszó alatt azt nem tudom.
Az biztos hogy veszteni nem vesztesz vele ha nagyobbat veszel. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Az ETZ 250-nek 9Ah-ás akksit írnak gyárinak.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!

etz 251-be akksi vásárlás előtt állok és vacilálok hogy hány Ah-s akksit vegyek. az eredeti leírás szerint 5,5Ah kell bele de több embertől hallottam hogy ha bármi baj van a töltéssel egy nagyobbal még mindig haza tudok jönni. Néztem akksikat és én olyan 6-7Ah-ra gondoltam. Az még nem túl nagy és beférnek mellé a szerszámok és talán az olaj is. Eddig 4Ah-s régi volt benn és azzal is működik a gép. Ti milyet ajánlanátok?
köszi
Máté
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Az a gondom van hogy szerviz elott a motor nem csinalt ilyent, viszont utanna mar igen, es tudom hogy csak a generator kabeleinel matattak. Kerdesem hogy ha ott felcserelnek netan valamit akkor az okoz-e ilyen problemat? Tunetek :D Vilagitas nelkul OK. Ra adom pozicio mar a duda nyekereg, halvanyabban pillog az index + ha ralepak a fekre akkor meg halvanyabb. Viszont ha ra adom a fenyt akkor kb 1km s a motor leallo felben van, se index se semmi nem megy, ja es ha ralepek a fekre akkor egyszeruen a lampak halvanyodnak el, ha indexet lovok akkor pillog vele minden, ures jelzo, vilagitas stb. Toltest kimertem es van, akku 1 eves es meg jo... Valahol elfojik az aram vagy nem tudom mivan... :smt100 Bocs a ha hosszu lett. Elore is koszi.


Sima gyujtason van TOLTES! Fenyekkel nincs...(vagyis van csak keves,) Mi lehet a gond? Tolto rele jo!!!
Somi310
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.02.15. 19:16
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Somi310 »

Szia

Nyugodtan beteheted, gyárilag is 60/55-ös van benne!

Üdv.:Sub-ee
Okés, köszönöm szépen a segítségedet! :)

Üdv.: Somi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Somi310 írta:Most is halogén izzó van benne csak az 55/50W-os és ahogy megtaláltam itthon ezt a 60/55-öset egyből felcsillant a szemem!:D Csak gondoltam,h megkérdezlek titeket, mert nem tudtam,h elbírja-e a rendszer a nagyobb izzót, bár sztem 5w-tól meg nem sok minden történne! :D Köszönöm szépen a válaszaitokat! :)
Szia

Nyugodtan beteheted, gyárilag is 60/55-ös van benne!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyurmooo írta:
MrDok írta:Ajaj, akkor a led nem is jó? Most csináltam meg ledesre a visszajelzőket.
A töltés-visszajelzőt hagyd meg izzósra! :!:
A led valóban nem túl jó, mert nem terhel eléggé, tulajdonképpen az is elalszik, csak ésőbb és mindig világít egy picit, szóval teljesen nem alszik ki a fénye.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

MrDok írta:Ajaj, akkor a led nem is jó? Most csináltam meg ledesre a visszajelzőket.
A töltés-visszajelzőt hagyd meg izzósra! :!:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nyemi írta:Igen , mert azzal állítod be az előgerjesztő áramot. Miért , nagyobb mint 2 Watt?
Ajaj, akkor a led nem is jó? Most csináltam meg ledesre a visszajelzőket.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Somi310
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.02.15. 19:16
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Somi310 »

Most is halogén izzó van benne csak az 55/50W-os és ahogy megtaláltam itthon ezt a 60/55-öset egyből felcsillant a szemem!:D Csak gondoltam,h megkérdezlek titeket, mert nem tudtam,h elbírja-e a rendszer a nagyobb izzót, bár sztem 5w-tól meg nem sok minden történne! :D Köszönöm szépen a válaszaitokat! :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Somi310 2010.05.22. 23:47-kor.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 85 vendég